פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה חשובה
מענק 10.000 ש"ח.
נסיעות 1500 ש"ח.
טלפון 400 ש"ח.
סה"כ תשלומים : 18500 ש"ח
חבר שלי אמר שהחברה תחשב את הפיצויים עפ"י 6600 בלבד ולא על הברוטו 18500 בגלל שהיא הגדירה את המכירות שלי בשם "מענק". אני עובד כאיש מכירות בתחום הנדל"ן האם הוא צודק?
תודה.
חישוב פיצוי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
האם ניתן לחתום אבטלה ולהיות עוסק מורשה?
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב הרעת תנאים
בתאריך 30.7.09 הודעתי על התפטרות עקב הורדת שכר של 5% מהמשכורת שלי.
לציין כי החברה בה אני עובדת נרכזה ע"י חברה מארה"ב שהחליטה לקצץ במשכורות כדי להגדיל רווחים לשנת 2009.שאלותי:
1. האם אני זכאית לקבל מכתב פיטורים?
2. האם אני זכאית לפיצויים?
3. כמה זמן עלי לתת הודעה מוקדמת? את המכתב נתתי בתאריך 30.7 ואני חושבת שעלי לסיים בתאריך 30.8. האם אני צודקת???
תודה מראש על הסיוע.
שנית
התפטרות בדין מפוטר- דיני עבודה
2. אם פעלת בתאם לחוק ונתת התראה מראש כי באם לא יחזירו את השכר לשכר הרגיל תתפטרי בדין מפוטר אז כן.
3.אם את עובדת יותר משנה אז חודש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב משכורת
*משכורת חודשית.
*כמות שעות עבודה חודשיות (176) כולל הפסקות צהריים.
*תנאים סוציאליים: חופשה שנתית, מספר ימי מחלה לפי חוק, ביטוח מנהלים, קרן השתלמות.
1. איך לחשב את משך יום העבודה ואת שכרו?
2. במקרה שעבדתי פחות שעות עבודה בחודש בשל מחלה. האם חלה עלי החובה להשלים שעות עבודה?
3. אם הייתי בחופשה בערב חג, האם הוא נחשב ליום חופש שלם או לחצי יום חופש?
4. אם המעסיק מאחר בתשלום המשכורת, באילו מקרים הוא חייב לשלם פיצויים?
5. יש לי חששות שהמעסיק לא פתח לי קרן השתלמות למרות שהוא הוריד מהמשכורת אחוזים לקרן. המעסיק נתן לי את שם הקרן אך לא את מספר החשבון. פניתי מספר פעמים למוקד הקרן אך לא נמצא חשבון על שמי.
למי ניתן להתלונן בענין זה?
6. מה צריך לעשות כדי לפתוח תיק בבית משפט לעניני עבודה?
זכויות סוציאליות- דיני עבודה
ניתן לנכות לך שעות אלו מהשכר.
ביה"ד לא מחייב כיום בגין הלנת שכר אלא אם מדובר במשהו ממש חריג
אם אכן זה כך מדובר בעבירה פלילית, פני למעסיק בכתב בדרישה שיעבר לך את כל הנתונים בגלל שבקרן לא מוצאים את שמך , את יכולה להתלונן למדור אכיפה במשרד התמ"ת וכדי לפתוח תיק צריך להגיש כתב תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
מספר שאלות ברשותך: 1.אני עומד לפני פיטורין כמה ימים אמורים להודיע לפני הפסקת העבודה רשמית .{עובד בחברה 1.8 שנים.}
2.אם הפסקת העבודה מיידית, זאת אומרת שישלמו לי רק את הבסיס ולא גם את העמלות? העמלות הינן הספק של כל המשרד ולא אישיות.
3. אני גר בב"ש ועובד ברחובות האם מגיע אש"ל?
4. השנה החברה חילקה את ההבראה לשתיים, האם מגיע לי עבור החצי הנוסף?
תודה וסליחה על כמות השאלות.
זכויות בפיטורים- דיני עבודה
2. תלוי בחוזה ההעסקה.
3. מה הקשר ? זה מקום העבודה וידעת זאת לפני שהתחלת לעבוד מגיעות לך נסיעות עפ"י חוק והפסקות עפ"י חוק זמן ההגעה לעבודה לא נחשב כשעות עבודה.
. מגיע לך תשלום הבראה בגין כל תקופת העסקתך אם לא קיבלת את כל הסכום שמגיע לך אז מגיע לך בגין היתרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לתבוע את המעסיק
תביעה כנגד המעסיק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי מקום עבודה
אני עובדת כ- 5 שנים וחצי בחברה.
בתחילת החודש הועתקו המשרדים לישוב אחר.
כתוצאה מהעתקת המשרדים נוסף לי כ- 10 ק"מ נסיעה לכל כיוון וזמן נסיעה כ- 20-30 דק' לכל כיווון. (סה"כ 60 ק"מ)
יש לציין כי אין אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית למקום העבודה.
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין במקרה ואחליט לעזוב.
תודה,
שינוי מקום עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
בעלי מועסק באוניברסיטת ת"א מחודש מרץ השנה.
בסוף כל חודש, כאשר היה אמור לקבל את משכורתו חלה תקלה כלשהיא. בתחילה כרטיס הנוכחות שלו לא עבד ולא נרשמו שעות העבודה, ואח"כ נגררה בעיה זו ויצרה בעיות נוספות הקשורות לימי חופשה וכן הלאה , בעיות שונות ומשונות.
בפועל קרה שבכל חודש קיבל רק מחצית ממשכורתו, או לא קיבל בכלל. כשהלך פעמים רבות לחשב השכר להסדיר את העיניין נאמר לו שהכסף הנותר ישלם לו בתחילת החודש הבא, דבר שלא תמיד קרה. אחרי 4 חודשים סוף סוף שולם כל הכסף. הדבר גרם לנו למינוס גדול בחשבון הבנק עליו נאלצנו לשלם ריבית גבוהה מאוד, וכמובן שלא נתקבל פיצוי על כך מהאוניברסיטה.
האם אפשר לתבוע אותם בגין הלנת שכר? ומה צריך לעשות לשם כך?
תודה
תביעה בגין הלנת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי מתעכבים
"י מש"א כי הם מוכנים לפטר אותי אבל יורידו לי כסף על הרכב שהיה אתלי בזמן המחלה, ושיצרו איתי קשר על מנת להגיע לקחת את המכתב ולהחזיר את המיוד, עבר כבר שבוע וחצי בו ממשיכים "למשוך" אותי ובנוסף לא קיבלתי משכורת בזמן לטענתם אקבל צ'ק שהכול יסגר.
כאשר אני פונה אליהם מתי הדבר יסגר אומרים שזה בעבודה ושהמכתב בתוקף כבר מלפני שבועיים ויודיעו לי מתי לבוא.
האם זה חוקי? האם זה נחשב הלנת שכר?האם הם רשאים להוריד לי כסף על הרכב? האם מגיע לי מכתב עם תאריך של היום בו מוסרים לי אותו ותשלום עד אז מלא? האם מגיע לי תשלום ימי הבראה? תודה רבה!
זכויות בפיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב אחוזי משרה.
שתי שאלות לי:
1. האם לא מגיע לי תשלום עבור הימים שהייתי במחלה למרות שלא הוכרה כשמירת הריון???
2. החודש קיבלנו תשלום הבראה ונאמר לי כי קיבלתי סכום נמוך מאוד כי אחוז המשרה משתנה לפי השעות בהן הגעתי לעבודה בשנה האחרונה, האם זה חוקי למרות שאני חתומה על 80%????
לא שמירת הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיון מהיר בבית הדין לעבודה
נקבע לי בבית הדין לעבודה דיון מהיר לעוד מספר חודשים בנוגע לפיצויים מול המעסיק הקודם שלי.
קיבלתי את המכתב עם ההודעה על תאריך הדיון, ועל כך שהנתבע נדרש להעביר את כתב ההגנה שלו בתוך 15 יום.
האם אני הוא זה שצריך להעביר את ההודעה אל הנתבע? או שההודעה נשלחה גם אליו ע"י בית הדין לעבודה?
זכורים לי לפחות שני מקרים שבהם עובדים אחרים הגיעו בעצמם או שלחו שליח מטעמם כדי להעביר הודעה דומה אל המעסיק הנתבע...
תודה
א
דין מהיר בבית הדין לעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קופת עובדים – חוקי או לא חוקי?
לפני מספר חודשים הוכנס סעיף לתלוש המשכורת שלי ושל עמיתיי לעבודה אשר נקרא "קופת עובדים", ובכל חודש נוכה סכום זהה משכר הנטו שלנו.
לטענת המנהלים שלנו, הסעיף חל גם על עובדים באתרים אחרים של החברה, ונועד לממן את המתנות לחגים והוצאות נוספות על עובדים.
כרגע הסכום הוא נמוך וסביר, אך מה יהיה אם החברה תחליט לנכות סכום יותר גבוה?
האם ניכוי כזה שאיננו מטעם הרשויות הוא בכלל חוקי?
תודה רבה
א
ניכוי לקופ עובדים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תנאי עבודה סבירים
אי התקנת מזגן- הרעת תנאים? דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זמן הפסקה
עבדתי 3 חושים במקום עבודה ורציתי לדעת אם מגיע לי דמי הבראה
אחרי כמה זמן מגיעה הפסקה??
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום בגין יום עבודה
היני עובדת בשכר גלובלי בחברה מסוימת. בחודש יוני הורידו לי יום עבודה מהמשכורת מכיוון שלא החתמתי יציאה, אלא רק כניסה.
במהלך חודש יולי הגישו לי מכתב המבקש ממני להצהיר כי אי החתמה
קרתה בתום לב וכי אשתדל כי זה לא יקרה בהמשך. נאמר לי כי במידה ואחזיר מכתב זה חתום אקבל את מה שהורידו במשכורת הבאה.
חתמתי על המכתב ובמשכורת יולי עדיין לא הוחזר לי הכסף .
רציתי לדעת האם מבחינת החוק החברה חייבת להחזיר לי את הכסף.
תודה,
קורין
אי תשלום- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מעסיק פרטי צריך לשלם פנסיה לעוזרת בית?
יש לנו עובדת משק בית שעובדת 7.5 שעות בשבוע (שבוע אחד 5 שעות ובשבוע השני יומיים של 5 שעות)
אנו משלמים ביטוח לאומי כחוק וכן חופשת שנתית והבראה.
האם יש תשלומים נוספים שעלינו לשלם?
האם ישנה חובה לשלם תשלומי פנסיה?
תודה
תשלום פנסיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רציתי לדעת האם מעביד יכול לקנוס אותי ב96 שעות עבוד
גג
הודעה מוקדמת
1. לוותר על חודש ההודעה המוקדמת ולשבת בבית בלי לקבל שכר.
2. לעבוד את החודש של ההודעה המוקדמת בחברה אחרת שבבעלותו אשר נמצאת במרחק כפול מהבית שלי, ודורשת נסיעה כפולה, וכמו כן בתפקיד אחר שאינו המקצוע שלי.
אני בחרתי שלא לעבוד רחוק יותר ולשבת בבית, והוא מצידו אמר לי שהוא אינו מעוניין לשלם משכורת של חודש נוסף סתם ככה, ושהוא היה רוצה לשלם לי, אך שאני אתייצב לעבודה ולא לשלם לי "חינם" כהגדרתו.
האם אני חייב להתייצב לעבודה כדי לקבל תשלום?
האם אני יכול לסרב להצעתו, לשבת בבית ולקבל שכר על תקופת ההודעה המוקדמת?
תודה.
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לשכר שעתי
חישוב שכר שעתי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מועד אחרון לתשלום דמי הבראה
עובדים ותיקים קיבלו בחודש דצמבר והוא עבד אז פתות משנה ולכן לא קיבל כלל.
עד מתי המעשיק יכול למשוך אי תשלום הנ"ל??????????
תשלום הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות/פיטורין
נכון להיום העובדת החדשה לוקחת לידיה גם נושא הספקים והוצאת שקים שהיו רק באחריתי. כל זה בידיעה הצמודה של בעלי החברה ואף אפילו בתמיכתם. ושאר העבודה שהיתה עוברת אלי במיילים ודואר לא מגיעה אלי כלל.
אני רואה בזאת הרעת תנאים בגלל שנותנים לי כל מיני עבודות מזדמנון כל למלא לי משרה. הרגשתי שלא מרוצים ממני בזמן האחרון איך לתגובה לבקשה שלי ש"במידה ואני אל מתאימה יותר אבקש לפטרי- סירבו". כיום הבעלים עושים הכל כדי שיקום ויעזוב ללא פיצויי פיטורין.
מה עליי לעשות בדחיפות כדי לא לתת למצב להיותר קבוע ומקובל על ידי???
תודה מראש,
מריאנה
הרעת תנאים? דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין במהלך חופשת מחלה בגין תאונת עבודה
הנני שליח ולפני כשלושה חודשים, ב-29/4/09 עברתי תאונת עבודה עת התנגש בי רכב כשאני רכוב על אופנוע. הופניתי לחדר מיון ומאז ועד ל-31/7/09 הייתי במעקב אצל רופאים ונקבע כי עליי לנוח בבית ולא ללכת לעבודה. בפעם האחרונה, נקבע לי רופא תעסוקתי שקבע כי אינני יכול לעסוק עוד כשליח בגלל אופי פציעתי. מאחר והוא אינו יכול לתת לי ימי מחלה נוספים, הוא אמר שעליי לפנות לביטוח לאומי ולקבוע תור לוועדה רפואית. הבעיה היא שעורך הדין שלי, שנמצא כעת החו"ל אמר שלא אקבע שום דבר עד שהוא יחזור בעוד כשבועיים. היום, קיבלתי, להפתעתי, בדואר רשום- מכתב פיטורין.
שאלתי היא האם ניתן לפטר עובד שנמצא בחופשה עקב מחלה? שנית, מאחר וכרגע אין לי אישורים מרופא שכן עליי, כאמור, לקבוע וועדה רפואית, האם הם רשאים לפטר אותי והאם יש ביכולתי לעשות משהו בנדון במידה ואקבל אישור רטרואקטיבי על ימים אלו.
פיטורים בחופשת מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
עבדתי 5.5 חודשים אצל בנאדם פרטי.
ביום חמישי האחרון החליט לפטר אותי.
ביום ראשון האחרון הודעתי לו כי אני חולה ויש בידי חופש מחלה 5 ימים.
מבחינת חוק הוא אמור להעסיק אותי עד יום ב' האחרון דהיינו 10.8.09.
האם הינו חייב לשלם לי את חופשת המחלה אפילו שעברו ימי ההודעה המוקדמת?
גם כמה משלמים עבור ימי מחלה?
ועוד שאלה אחרונה, משכורת עד איזה תאריך מותר למעסיק לתת?
מחלה והודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בדין פיטורים
אם אשלח מחר מכתב התפטרות ואציין בו שאני מתפטר בדין מפוטר בשל הלנות שכר חוזרות והלנת התשלום לקופות הפנסיה מזה מספר רב של חודשים, האם אוכל לגבות דמי אבטלה על סמך מכתב זה כאילו פוטרתי?
שאל בפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות ופיצויים
עד היום לא הופרשה לי פנסיה ולא דמי הבראה, כאשר כבר קיבלתי פנסיה ממקום העבודה הקודם.
אם המעסיק מסרב להפריש לי כספים לקרן פנסיה והבראה, האם התפטרותי יכולה לזכות אותי בפיצויי פיטורין?
כן, אבל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





