פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הודעה מוקדמת – התפטרות

דיסקרטי ביותר 30/09/09
אני עובדת במקום הנוכחי מתאריך 20.3.09 ומעוניינת להתפטר, לטובת עבודה שתתחיל לקראת סוף אוקטובר 09. כמה ימים אני מחוייבת עפ"י החו'ק לתת התראה מראש למקום העבודה הנוכחי שלי ?

לפי בסיס השכר

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
אם את עובדת לפי שעות - יום לכל חודש עבודה.אם במשכורת חודשית 6 ימי בששת החודשים הראשונים ויומיים וחצי לכל חודש נוסף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין שלא כדין

דונה 30/09/09
כותבת לך את פסק הדין
האם ניתן לערער לאחר פסק הדין?
הצד שמייצג אותי הוא חבר ההסתדרות
אנו מודיעים לבית הדין כי הגענו לפשרה כדלקמן
1.לסילוק סופי ומוחלט של כל תביעות התובעת מהנתבעים עקב תקופת עבודתה וסיום שהוא ומבלי להודות בכל חבות וכל טענה, ישלמו הנתבעים לתובעת סך:860 ש"ח
2.הסכום הנ"ל ישולם לתובעת תוך 7 ימים מהיום, וישלח לתובעת לפי כתובותיה ומגוריה
3.לא ישולם הסכום הנ"ל במועדו,ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.
4.הצדדים מסכימים כי התביעה שכנגד שהוגשה במסגרת תיק זה , תמחק אף היא.
5.אנו מבקשים כי בית הדין יורה על החזרה האגרה.
6.אנו מבקשים כי בית הדין יתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.
הנציג שהיה עימי נציג ההסתדרות במקום שיצג אותי בעצם יצג את הנתבע..
הרגשתי ניתן פסק דין שלא כדין.
האם ניתן לערר לפסק דין זה?

כבר שאלת. כבר נענית

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
קיבלת המלצה לפנות לייעוץ אישי. מדוע את חוזרת על השאלה?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורדת ימי חופש בכסף בגמר חשבון

רינת 30/09/09
בהסכם העבודה שלי רשום כי שכר הבסיס הינו 4500+15% עמול על גביית כספי לקוחות. ירדו לי ימי חופש בכסף מסך כל הסכום הכלל (בסיס+אחוזים) ולא רק משכר הבסיס, מה שכמובן הגדיל את הסכום לכל יום עבודה- ולכן ירד יותר כסף עבור כל ימי החופש- האם חוקי?

שאלתך אינה מובנת

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
פדיון חופשה מביא לתשלום, לא לניכוי. לא ברור מה פירוש "ירד כסף עבור ימי חופש".

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין

סיוון 30/09/09
האם ניתן לערער אחרי פסק דין
בתודה מראש
סיוון

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
לוחות הזמנים מפורטים בתקנות, תלוי באיזה הליך מדובר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הודעה מוקדמת על פיטורין

פזית 30/09/09
שלום רב,
עבדתי במשך שנתיים לפי שכר של שעה, פוטרתי מהעבודה בלי מכתב על"פ חוק ,המעביד דרש שאני אתן עוד כמה ימים אך סירבתי והלכתי האם על"פ חוק אני עדיין זכאית לקבל את התשלום על הודעה מוקדמת למרות שניתנה לי בע"פ וכמה ימים על"פ חוק הודעה מוקדמת מגיע לי הודעה מוקדמת?
בתודה מראש

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
שוב נעשה ונשמע. קודם עושים (וטועים) ואחר כך באים לכאן ושואלים.
לפי החוק הודעה מוקדמת היא בכתב. אם כך - מדוע עזבת את מקום העבודה? שהרי לא קיבלת הודעה מוקדמת, ולפיכך כלל לא פוטרת.
הדברים אל כל כך פשוטים. אם ברור שפוטרת, גם הודעה בע פה יכולה להיות תקפה, אבל המעסיק הוא הקובע את אופן יישום ההודעה המוקדמת. אם בחרת לעזוב את מקום העבדוה בניגוד לדרישת המעסיק, אינך זכאית לתשלום תמורת ההודעה המוקדמת.
עובד לפי שעות זכאי לאחר שנתיים ל-20 ימי הודעה מוקדמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום שאלה

גלינה 30/09/09
שלום, אני רוצה לדעת מה מגיע לי ברגע שאפרוש מהעבודה.
אני עובדת כבר 15 שנה במקום פרטי - אני בת 62 היום, רוצה לפרוש בגיל 65, מה הם הזכויות שלי למעט פיצויי פיטורין??
תודה מראש. העבודה במשך השנים היא במשרה מלאה ויותר כולל שישי ושבת

כללי מדי

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
מה פירוש "לפרוש"? לפנסיה? גיל הפרישה נע בין 64 לנשים ל-67 לכולם, תלוי ברצון האשה.
יש לבדוק את תניא העבודה,חוזה העבודה, האם יש הפרשות סוציאליות וכו'.
נראה שרצוי לפנות לייעוץ אישי. אפשר בכלי שנותן הפורוום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שלום!

רעות 30/09/09
אני עובדת שנה וחצי משרה מלאה וכיום הבוס החליט לקצץ לי את המשרה לחצי משרה האם זה לא נקרא הרעת תנאים?
והאם אני זכאית לפיצויים מסוימים?
ואם אני מתפטרת לגמרי מהעבודה בגלל קיצוץ בשעות אני יהיה זכאית לפיצויים?
אשמח מאוד אם תוכלו לענות לי תשובה מהר
תודה מראש

שלום וברכה!

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
זו הרעה מוחשית בתנאי העבודה. את רשאית להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים לאחר שתתריעי על ההרעה ותאפשרי למעסיק לתקן אותה. אין זכאות לפיצויים על החלק המקוצץ. הזכאות היא להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לידה באמצע תקופת התמחות

שרית 30/09/09
מה הן הזכויות של מתמחה שיולדת באמצע תקופת ההתמחות? האם חופשת הלידה נספרת לצורך התמחות? האם הזכויות כשל עובדת "רגילה" ? האם ניתן להאריך את חופשת הלידה בלי שתפגע ההתמחות?

פני לפורום מתמחים וסטודנטים

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
כל שאלותייך נוגעות לתקופת ההתמחות והארכתה. לכן הפורום הנכון לשאלותייך הוא פורום מתמחים וסטודנטים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויותיי לאחר פיטורים

דורית 30/09/09
שלום, פוטרתי לאחר שנה וארבעה חודשים ממקום פרטי. קיבלתי את מכתב הפיטורין, אך המעסיק התעקש שאעבוד חודש נוסף כדי לא לשלם דמי הודעה מוקדמת על אף שיחסי העבודה מעורערים ביותר ביננו. שאלותיי: מתי לכל המאוחר על המעסיק לשלם לי פיצויי פיטורין? ומה אם הוא מסרב לשלם אותם? מה מגיע לי בנוסף (ימי מחלה/ חופשות/ הבראה)? תודה רבה

פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
זכותו של המעסיק לדרוש עבודה במהלך תקופת ההודעה המוקדמת. זו תקופת עבודה ולא מענק כספי.
על המעסיק לשלם פיצויי פיטורים עד 15 יום מיום סיום יחסי עובד-מעביד. אחרי 30 יום הפיצויים נחשבים מולנים.
את זכאית לפדיון חופשה צבורה בלתי מנוצלת ולחלק היחסי של דמי ההבראה אם אלה שולמו עבור השנה הראשונה. אין פדיון ימי מחלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכויות מפוטרים לאחר עבודה של חודש וחצי

DOORIN 30/09/09
שלום,
לאחר עבודה של קצת יותר מחודש וחצי החליט המעביד כי איני מתאימה לתפקיד.
מהם זכויותי? (חופש, הודעה מראש?)

פיטורים לאחר חודש וחצי

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
את זכאית ליום אחד הודעה מוקדמת. לאחר חודש מגיע 0.833 ימי חופשה ולכן מאחר ואת זכאית לפחות מיום - אין זכאות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני מעוניין להתפטר

אריאל 30/09/09
שלום,אני עובד ארעי בחברה ממשלתית כשנתיים+.חצי השנה האחרונה  על בסיס חוזה אישי(חוזה לשנה). ישנו סעיף בחוזה בו גם אני יכול להתפטר .שאלתי היא במידה ואני מתפטר האם מגיעים לי כל תנאי הפיצויים ?נא עזרתכם דחוף.

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 30/09/09
לא ברור מה אומר הסעיף בחוזה ה"מאפשר להתפטר". מאז בוטלה העבדות יכול כל עובד להתפטר בכל זמן. השאלה היא האם החוזה קובע זכות לפיצויי פיטורים גם במקרה של התפטרות. אם לא - החוק אינו מזכה.
מומלץ גם לפנות לועד העובדים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה

אס 29/09/09
עבדתי במקום עבודה ציבורי כ- 6 שנים התפטרתי וחזרתי לאחר 3 שנים האם אני זכאית לחיבור ותק

כנראה שלא

שיר ורד 30/09/09
מומלץ לפנות לועד העובדים ולברר האם בהסכם הקיבוצי שלכם ניתן לקבל זכויות ותק על עבודה בעבר באותו מקום עבודה, במוסדות ציבוריים בכלל או במקצוע.

התפטרתי לאחר שנתיים

מאיה 29/09/09
שלום...
עבדתי בתחנת דלק במשך שנתיים .. החלטתי להתפטר על דעת עצמי
האם אני זכאית לאיזשהם דמי פיצויים...
חלק מהעובדים אומרים שיצא חוק חדש שאם אני מתפטרת על דעת עצמי אז אני זכאית ל70 %
האם זה נכון...???
האם אני זכרית לאיזשהם דמי פיצויים?
אם כן, למי אני צריכה לפנות??

אינך זכאית לפצויים

שיר ורד 30/09/09
ודאי שהמעסיק הפריש לקרן פנסיה החל מתחילת 2008.

איתשלום דמי הבראה

יעל 29/09/09
כמא שנים אחורה אפשר להגיש תביע על איתשלום דמי הבראה

תלוי

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
במהלך העבודה - 7 שנים לאחור (לפי תקופת ההתיישנות), אם העובד סיים לעבוד - עד שנתיים לאחור.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות נוספות

ערן 29/09/09
התשלום על שעות נוספות הוא בימי חופש כלומר על כל שעה נוספת אני מקבל שעה ורבע תוספת ליום חופש האם זה חוקי?חוץ מזה נסיעות מתל אביב לירושלים השכר בחוק הוא 22.7 ליום האם אני זכאי למלוא הסכום או שזה המקסימום שהוא צריך לשלם אם הוא רוצה אין לנו חוזה..... כרגע אני מקבל שח232 חופשי חודשי+216 שח על הנסיעות מחוץ לעיר יוצא 452 שח לחודש לפי החוק זה יוצא 538 שח האם זה חוקי?

לא מובן

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
השאלה נראית כמו שאלת המשך לשאלה קודמת. הצג אותה בשרשור לשאלה הקודמת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלה וימי חופשה

גיא 29/09/09
הודעתי על התפטרות -
יש לי עשרה ימי מחלה ו2.33 ימי חופש .
אני זכאי לתשלום עבור ימי המחלה ?
כמו כן ? איך החישוב מתבצע לגבי ימי החופש ? עובד שנה וחצי משרה יותר ממלאה.
תודה.

עוד שאלה קטנה - החודש יש לי אישור על שלושה ימי מחלה - ולמרות זאת באתי לעבודה . - האם אני זכאי לתשלום נוסף כלשהו ?

חופשה ומחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
אין פדיון ימי מחלה בלתי מנוצלים אלא אם יש הסכם הקובע זאת במפורש.
כתבת שנצברו לך 2.33 ימי חופשה יש לפדות אותם בתשלום, כל יום לפי שכר יום מלא ללא שעות נוספות.
אם עבדת וקיבלת שכר על ימי העבודה, אינך זכאי לתשלום נוסף.
ואל תעשה זאת שוב, אסור לעבוד בימי מחלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זמן מתן פיצוים מחברות הביטוח

אורן 29/09/09
החברה בא עבדתי נמכרה ואני צריך לקבל אתה הפיצוים מחברת הביטוח .עברו כבר 30יום מיום קבלת מכתב הפיטורים מה עליי לעשות?ותוך כמה זמן אני צריך לקבל את הכסף ?

לפנות למעסיק, חובת תשלום הפיצויים עליו.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובדת גלובלית

אילנית דרום 29/09/09
שלום, פניתי אלייך ובתגובה למה שרשמתי הגבת ושאלתי עוד שאלה נוספת אך לא קיבלתי מענה .

התוכן שרשמתי קודם ואליו הגבת הוא "
הנני עובדת בחברה אשר עובדת על פי הסכם קיבוצי. בקבלתי לעבודה נאמר לי כי השכר שישולם לי הוא גלובלי, עוד באותו יום נחתם עימי הסכם העסקה שבו רשום כי העובדת תקבל שכר חודשי על סך 4,800 ברוטו לחודש וכן החזר הוצאות נסיעה 200 ש"ח ברוטו לחודש.

כחשבת שכר הנני נשארת יותר מהשעות בהן אני אמורה לעבוד בימי שכר יצוין בזאת כי לא קיים סעיף בהסכם המדבר על תשלום בגין שעות אלה כי אני עובדת גלובלית.

בבדיקת תלושים אחרונים התברר לי כי בתלושים מופיע באופן קבוע כל חודש בחודשו:
שכר חודשי 186 שעות מופיע סכום 3,900 ש"ח , שורה לאחר מכן מצוין גמול שעות נוספות סכום של 900 ש"ח .

ברצוני לדעת האם קיימת כאן הרעת תנאים מכיוון שמהסתכלות על התלוש מול ההסכם הנני מקבלת שכר נמוך מהשכר ברוטו אשר נקבע לי? והאם חוקי שהוא יחלק את השכר ל-3900 ואת השאר ייציין כתגמול שעות נוספות למרות שהסעיף הזה כלל לא מצוין בחוזה?

הייתי מעוניינת לדעת האם במקרה של פיטורים, הפיצויים ישולמו לפי שכר כולל תגמול שעות נוספות ? האם כאשר ואצטרך ללכת לחתום אבטלה בלשכה ישולם לי לפי שכר בסיס או כולל תגמול שעות נוספות ?

אבקש את תשובתכם על מנת שיוכל לעזור לי בהמשך התנהלות הדברים מול הגורמים המתאימים"

הגבת לי על כך ורשמתי לך תגובה עם שאלה נוספת והיא עליה לא הגבת : "
רשמתי לו מכתב והוא בתגובה הגיב כי "בנוגע לשכר ברוטו השכר הנ"ל כולל בתוכו תשלום בגין שעות עבודה רגילות ותשלום בגין שעות נוספות מחודש ינואר ב-2.09 פוצל השכר עקב שינוים בתלוש השכר בהתאם בהתאם לסעיף 24 לחוק הגנת השכר תצשלום סעיף השעות נוספות יחשב לך כמרכיב לקרנות השונות."

האם יש כאן הלנת שכר בכך שהוא נותן לי שכר בסיס נמוך מכפי שנקבע בחוזה ,והאם זה חוקי שהוא יכול לחלק את השכר בתשלוש עבור 186 שעות הוא 3900 ועבור גמול שעות נוספות 900 ש"ח לפי סעיף 24 ולא 4800 כפי שנרשם בחוזה כשכר ברוטו בסיסי ?

אבקש את תשובתך אני מנהלת איתו משא ומתן בנוגע לזה באמצעות התכתבויות אני עדיין עובדת בחברה פשוט מאוד אני מעדיפה ליישר את הדברים כל עוד זה טרי "

בתודה מראש

עדיף שלילך תענה.

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר מינימום לעובד יומי אשמח לתגובה

דוד 29/09/09
האם עובד יומי שעובד סך 8 שע' יומיות ומשתכר את סך המשכורת לעובד יומי של 6 ימים בשבוע דהיינו 154 ש"ח זכאי להשלמת שכרו ע"פ שעה דהיינו 8*20.70= 165.60 ₪ ע"פ תקנות שכר מינימום (הוראות משלימות לענין חישוב שכר מינימום יומי), התשנ"ט-1998? אשמח לתשובתכם

השלמה לשכר מינימום

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
כן. כמו שכתוב בחוק ובתקנות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין בהסכמה לאחר חל"ד

מריה 29/09/09
שלום,
האם יהיה חוקי שהמעסיק יפטר אותי בהסכמתי אחרי חופשת לידה ונחתום "מכתב פיטורין" שהוא מפטר אותי (מסיימים יחסי עובד- מעביד) בהסכמתי ואני זכאית לתשלום כל הזכויות למגיעות לי.
אם כן, האם אתה יכול להציע נוסח של מכתב כזה.
בתודה ושנה טובה, מריה.

לא!

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
הזכות לחזור לעבודה במשך 60 יום אחרי חופשת הלידה היא זכות מוקנית ואין לך זכות לוותר עליה.
את יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד ותהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
אם את זקוקה לסיוע בניסוח מסמכים משפטיים, את יכולה לפנות לייעוץ אישי, אפשר באמצעות היעוץ האישי שבפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה לאחר התפטרות

דנה כהן 29/09/09
ב16.10.09 אגיע לוותק של שנה אחת במקום עבודתי.
בכוונתי להודיע על התפטרות מיד לאחר תאריך זה (ולתת התרעה של שבועיים כמקובל).
האם אני זכאית לקבל דמי הבראה מיד עם סיום יחסי עובד- מעביד?
במידה וכן, האם ניתן לדרוש את הסכום מיד או שעליי להמתין לתקופה בה דמי ההבראה משולמים בדרך כלל (אפילו אם מדובר בהמתנה של קרוב לשנה?)

תודה רבה מראש,

דנה

דמי הבראה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
קודם כל, מנין האגדה האורבנית חסרת השחר על "שבועיים הודעה מוקדמת"??? אם עבדת במשכורת חודשית עלייך לתת חודש. ואם לפי שעות - 12 יום.
לאחר שתשלימי שנה בעבודה תהיי זכאית לדמי הבראה. יש לשלם אותם עם התשלומים האחרונים המגיעים לך - המשכורת האחרונה ופדיון חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יש קייס או אין

שי 29/09/09
שלום לכולם.בזמנו המעסיק שלי (תחום חוגי ספורט)הודיע לי שהוא מעוניין להפסיק את העסקתי ולהעביר לידי (תמורת תשלום)את ה"חוזה"אל מול הגוף שאצלו היו החוגים.כאשר התחלנו במשא ומתן מסתבר שהוא לא מעוניין לשלם לי פיצויים על השנים(הרבות)שעבדתי אצלו,ואם לא אסכים למהלך הזה המצב ימשך כפי שהוא,הוא המעסיק ואני העובד ואולי הוא יתן את ה"חוזה"לקבלן משנה אחר.שיעסיק אותי,כייון שאותו קבלן אחר אינו היה מבין האנשים החביבים עלי במיוחדומכייון שהייתי מעוניין להתקדם כלכלית ומקצועית שילמתי לו  ונחתם חוזה שבו נרשם שאין לי שום תביעות עתידיות כלפיו.כעת ,ומכיוון שסכום הפיצויים שהוא אמור היה לשלם לי הוא לחא קטן אני שואל את עצמי האם בכל זאת ביכולתי לתבוע אותו ולקבל גמול על כל השנים שעבדתי כשכיר אצלו.לתשובתכם אודה

לא ברור

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
לא מובן אם סיימת את עבודתך אצלו או לא. אם כן - היוזמה לסיום העבודה הייתה של המעסיק. בנסיבות אלה אתה זכאי לפיצויי פיטורים ואינך יכול לוותר על זכות זו.
לא הבנתי מה שילמת לו.
נראה שרצוי לפנות לייעוץ פרטני בו ניתן יהיה לקבל את כל העובדות. אתה גם מתאר את הדברים בקרך המקשה להכניס את הדברים לרובריקות הנכונות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פסק דין

דונה 29/09/09
שלום וברכה
אשמח לשמע את חוות דעתך..
היום התקיים דיון בבית הדין לעבודה בא עימי נ ציג ההסתדרות
הרשמת של בית המשפט ביטלה את כתב ההגנה וכתב התביעה
ורצתה לדון בהוצאות המשפט..
אך יצא שחבר בהסתדרות ,הוא חבר, של הנתבע עו"ד
חבר ההסתדרות הסיט את הרשמת ואמר בוא נסגור על פשרה של 860 ש"ח
והפעיל גם לחץ כבד עלי אין לי מה אלא להסכים לפשרה
אני מרגישה מאד עצובה מאחר
שהרשמת לא דנה על הלנת שכר של שנתיים
ודמי הנסיעות שלא קיבלתי,ועל השכר עצמו..
האם אפשר לערער על הפסק הדין
יש לציין שהחתימו אותי..
בכבוד רב!!!
דונה

פסק דין

דונה 29/09/09
יש לציין שהנתבע עו"ד במקצועו..

הסכם פשרה

עו"ד רענן קריב 29/09/09
קודם כל, לא ברור איך "מחתימים" מישהו על מסמך שהוא אינו רוצה לחתום עליו.
אם נראה לך שנציג ההסתדרות נהג שלא כשורה - פני לממונים עליו. לא מובן מה פירוש "ביטלה את כתב ההגנה וכתב התביעה". אם יש כתב תביעה וכתב הגנה או שדנים בהם או שיש הסכמה לסיים את התיק בפשרה.
אפשר לערער. אם התיק היה בדיון מהיר - יש לבקש רשות ערעור. אם דיון רגיל - יש זכות ערעור. בדקי באינטרנט את המועדים לפי סוג התיק (דמ או עב).

פיטורים לאחר תאונת עבודה

ליאור 29/09/09
שלום,
אני סטודנט.עבדתי במשך קרוב לשנתיים כשליח באחת מרשתות המזון המהיר (כלומר משמרות משתנות בשכר מינימום שעתי).
לפני מספר חודשים נפגעתי בתאונת דרכים במסגרת העבודה,וכתוצאה מכך הייתי חודשיים בחופשת מחלה.
בתום חודשיים אלו פיטרו אותי.
לטענתם אני יכול לשוב לעבודה כעובד חדש.
מעבר ליחסי האנוש המזעזעים, בהנחה שברצוני לשוב לעבודה, רציתי לדעת האם זכויותי הסוציאליות נפגעות כתוצאה מפיטורין אלו?
תודה.

פיטורים וחזרה לעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
אם לא חלפו שלושה חודשים מיום הפיטורים, אתה יכול להחזיר את פיצויי הפיטורים ולחזור לעבודה בלא שהוותק יפגע.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזרת לאחר חופשת לידה

אסנת 29/09/09
אני אמורה לחזור לעבודה מחופשת לידה בעוד כחודש לפני צאתי לחופשת לידה עבדתי 8 שעות ביום דהיינו כ-94% משרה. מעסיקי דורש שאחזור לעבוד בהיקף של שמונה שעות ביום כמו שעבדתי לפני שילדתי. האם הוא יכול? אם אני לא מסכימה זה כאילו שאני מתפטרת מרצוני? אם אני חוזרת לעבוד על פי דרישתו האם אני זכאית לשעת הנקה?

חזרה מחופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 29/09/09
המעסיק צודק. יתרה מכך, אסור לו לפגוע בהיקף משרתך.
אם אינך מסכימה הינך מפרת משמעת המעסיק יהיה רשאי לפטרך כתום 60 יום מחזרתך, או לבקש היתר לפיטוריך במהלך תקופת 60 הימים בהם אסור לפטרך. לשעת הנקה זכאית רק עובדת המועסקת במשרה מלאה. משמשרתך אינה מלאה - אינך זכאית לשעת הנקה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן