פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדמת – התפטרות
לפי בסיס השכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין שלא כדין
האם ניתן לערער לאחר פסק הדין?
הצד שמייצג אותי הוא חבר ההסתדרות
אנו מודיעים לבית הדין כי הגענו לפשרה כדלקמן
1.לסילוק סופי ומוחלט של כל תביעות התובעת מהנתבעים עקב תקופת עבודתה וסיום שהוא ומבלי להודות בכל חבות וכל טענה, ישלמו הנתבעים לתובעת סך:860 ש"ח
2.הסכום הנ"ל ישולם לתובעת תוך 7 ימים מהיום, וישלח לתובעת לפי כתובותיה ומגוריה
3.לא ישולם הסכום הנ"ל במועדו,ישא הפרשי הצמדה וריבית כחוק מיום הגשת התביעה ועד למועד התשלום בפועל.
4.הצדדים מסכימים כי התביעה שכנגד שהוגשה במסגרת תיק זה , תמחק אף היא.
5.אנו מבקשים כי בית הדין יורה על החזרה האגרה.
6.אנו מבקשים כי בית הדין יתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין.
הנציג שהיה עימי נציג ההסתדרות במקום שיצג אותי בעצם יצג את הנתבע..
הרגשתי ניתן פסק דין שלא כדין.
האם ניתן לערר לפסק דין זה?
כבר שאלת. כבר נענית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת ימי חופש בכסף בגמר חשבון
שאלתך אינה מובנת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין
בתודה מראש
סיוון
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת על פיטורין
עבדתי במשך שנתיים לפי שכר של שעה, פוטרתי מהעבודה בלי מכתב על"פ חוק ,המעביד דרש שאני אתן עוד כמה ימים אך סירבתי והלכתי האם על"פ חוק אני עדיין זכאית לקבל את התשלום על הודעה מוקדמת למרות שניתנה לי בע"פ וכמה ימים על"פ חוק הודעה מוקדמת מגיע לי הודעה מוקדמת?
בתודה מראש
הודעה מוקדמת
לפי החוק הודעה מוקדמת היא בכתב. אם כך - מדוע עזבת את מקום העבודה? שהרי לא קיבלת הודעה מוקדמת, ולפיכך כלל לא פוטרת.
הדברים אל כל כך פשוטים. אם ברור שפוטרת, גם הודעה בע פה יכולה להיות תקפה, אבל המעסיק הוא הקובע את אופן יישום ההודעה המוקדמת. אם בחרת לעזוב את מקום העבדוה בניגוד לדרישת המעסיק, אינך זכאית לתשלום תמורת ההודעה המוקדמת.
עובד לפי שעות זכאי לאחר שנתיים ל-20 ימי הודעה מוקדמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום שאלה
אני עובדת כבר 15 שנה במקום פרטי - אני בת 62 היום, רוצה לפרוש בגיל 65, מה הם הזכויות שלי למעט פיצויי פיטורין??
תודה מראש. העבודה במשך השנים היא במשרה מלאה ויותר כולל שישי ושבת
כללי מדי
יש לבדוק את תניא העבודה,חוזה העבודה, האם יש הפרשות סוציאליות וכו'.
נראה שרצוי לפנות לייעוץ אישי. אפשר בכלי שנותן הפורוום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום!
והאם אני זכאית לפיצויים מסוימים?
ואם אני מתפטרת לגמרי מהעבודה בגלל קיצוץ בשעות אני יהיה זכאית לפיצויים?
אשמח מאוד אם תוכלו לענות לי תשובה מהר
תודה מראש
שלום וברכה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לידה באמצע תקופת התמחות
פני לפורום מתמחים וסטודנטים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויותיי לאחר פיטורים
פיטורים
על המעסיק לשלם פיצויי פיטורים עד 15 יום מיום סיום יחסי עובד-מעביד. אחרי 30 יום הפיצויים נחשבים מולנים.
את זכאית לפדיון חופשה צבורה בלתי מנוצלת ולחלק היחסי של דמי ההבראה אם אלה שולמו עבור השנה הראשונה. אין פדיון ימי מחלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות מפוטרים לאחר עבודה של חודש וחצי
לאחר עבודה של קצת יותר מחודש וחצי החליט המעביד כי איני מתאימה לתפקיד.
מהם זכויותי? (חופש, הודעה מראש?)
פיטורים לאחר חודש וחצי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני מעוניין להתפטר
התפטרות
מומלץ גם לפנות לועד העובדים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה
כנראה שלא
התפטרתי לאחר שנתיים
עבדתי בתחנת דלק במשך שנתיים .. החלטתי להתפטר על דעת עצמי
האם אני זכאית לאיזשהם דמי פיצויים...
חלק מהעובדים אומרים שיצא חוק חדש שאם אני מתפטרת על דעת עצמי אז אני זכאית ל70 %
האם זה נכון...???
האם אני זכרית לאיזשהם דמי פיצויים?
אם כן, למי אני צריכה לפנות??
אינך זכאית לפצויים
איתשלום דמי הבראה
תלוי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
לא מובן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה וימי חופשה
יש לי עשרה ימי מחלה ו2.33 ימי חופש .
אני זכאי לתשלום עבור ימי המחלה ?
כמו כן ? איך החישוב מתבצע לגבי ימי החופש ? עובד שנה וחצי משרה יותר ממלאה.
תודה.
עוד שאלה קטנה - החודש יש לי אישור על שלושה ימי מחלה - ולמרות זאת באתי לעבודה . - האם אני זכאי לתשלום נוסף כלשהו ?
חופשה ומחלה
כתבת שנצברו לך 2.33 ימי חופשה יש לפדות אותם בתשלום, כל יום לפי שכר יום מלא ללא שעות נוספות.
אם עבדת וקיבלת שכר על ימי העבודה, אינך זכאי לתשלום נוסף.
ואל תעשה זאת שוב, אסור לעבוד בימי מחלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זמן מתן פיצוים מחברות הביטוח
לפנות למעסיק, חובת תשלום הפיצויים עליו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדת גלובלית
התוכן שרשמתי קודם ואליו הגבת הוא "
הנני עובדת בחברה אשר עובדת על פי הסכם קיבוצי. בקבלתי לעבודה נאמר לי כי השכר שישולם לי הוא גלובלי, עוד באותו יום נחתם עימי הסכם העסקה שבו רשום כי העובדת תקבל שכר חודשי על סך 4,800 ברוטו לחודש וכן החזר הוצאות נסיעה 200 ש"ח ברוטו לחודש.
כחשבת שכר הנני נשארת יותר מהשעות בהן אני אמורה לעבוד בימי שכר יצוין בזאת כי לא קיים סעיף בהסכם המדבר על תשלום בגין שעות אלה כי אני עובדת גלובלית.
בבדיקת תלושים אחרונים התברר לי כי בתלושים מופיע באופן קבוע כל חודש בחודשו:
שכר חודשי 186 שעות מופיע סכום 3,900 ש"ח , שורה לאחר מכן מצוין גמול שעות נוספות סכום של 900 ש"ח .
ברצוני לדעת האם קיימת כאן הרעת תנאים מכיוון שמהסתכלות על התלוש מול ההסכם הנני מקבלת שכר נמוך מהשכר ברוטו אשר נקבע לי? והאם חוקי שהוא יחלק את השכר ל-3900 ואת השאר ייציין כתגמול שעות נוספות למרות שהסעיף הזה כלל לא מצוין בחוזה?
הייתי מעוניינת לדעת האם במקרה של פיטורים, הפיצויים ישולמו לפי שכר כולל תגמול שעות נוספות ? האם כאשר ואצטרך ללכת לחתום אבטלה בלשכה ישולם לי לפי שכר בסיס או כולל תגמול שעות נוספות ?
אבקש את תשובתכם על מנת שיוכל לעזור לי בהמשך התנהלות הדברים מול הגורמים המתאימים"
הגבת לי על כך ורשמתי לך תגובה עם שאלה נוספת והיא עליה לא הגבת : "
רשמתי לו מכתב והוא בתגובה הגיב כי "בנוגע לשכר ברוטו השכר הנ"ל כולל בתוכו תשלום בגין שעות עבודה רגילות ותשלום בגין שעות נוספות מחודש ינואר ב-2.09 פוצל השכר עקב שינוים בתלוש השכר בהתאם בהתאם לסעיף 24 לחוק הגנת השכר תצשלום סעיף השעות נוספות יחשב לך כמרכיב לקרנות השונות."
האם יש כאן הלנת שכר בכך שהוא נותן לי שכר בסיס נמוך מכפי שנקבע בחוזה ,והאם זה חוקי שהוא יכול לחלק את השכר בתשלוש עבור 186 שעות הוא 3900 ועבור גמול שעות נוספות 900 ש"ח לפי סעיף 24 ולא 4800 כפי שנרשם בחוזה כשכר ברוטו בסיסי ?
אבקש את תשובתך אני מנהלת איתו משא ומתן בנוגע לזה באמצעות התכתבויות אני עדיין עובדת בחברה פשוט מאוד אני מעדיפה ליישר את הדברים כל עוד זה טרי "
בתודה מראש
עדיף שלילך תענה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר מינימום לעובד יומי אשמח לתגובה
השלמה לשכר מינימום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בהסכמה לאחר חל"ד
האם יהיה חוקי שהמעסיק יפטר אותי בהסכמתי אחרי חופשת לידה ונחתום "מכתב פיטורין" שהוא מפטר אותי (מסיימים יחסי עובד- מעביד) בהסכמתי ואני זכאית לתשלום כל הזכויות למגיעות לי.
אם כן, האם אתה יכול להציע נוסח של מכתב כזה.
בתודה ושנה טובה, מריה.
לא!
את יכולה להתפטר לצורך טיפול בילד ותהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
אם את זקוקה לסיוע בניסוח מסמכים משפטיים, את יכולה לפנות לייעוץ אישי, אפשר באמצעות היעוץ האישי שבפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה לאחר התפטרות
בכוונתי להודיע על התפטרות מיד לאחר תאריך זה (ולתת התרעה של שבועיים כמקובל).
האם אני זכאית לקבל דמי הבראה מיד עם סיום יחסי עובד- מעביד?
במידה וכן, האם ניתן לדרוש את הסכום מיד או שעליי להמתין לתקופה בה דמי ההבראה משולמים בדרך כלל (אפילו אם מדובר בהמתנה של קרוב לשנה?)
תודה רבה מראש,
דנה
דמי הבראה
לאחר שתשלימי שנה בעבודה תהיי זכאית לדמי הבראה. יש לשלם אותם עם התשלומים האחרונים המגיעים לך - המשכורת האחרונה ופדיון חופשה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יש קייס או אין
לא ברור
לא הבנתי מה שילמת לו.
נראה שרצוי לפנות לייעוץ פרטני בו ניתן יהיה לקבל את כל העובדות. אתה גם מתאר את הדברים בקרך המקשה להכניס את הדברים לרובריקות הנכונות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פסק דין
אשמח לשמע את חוות דעתך..
היום התקיים דיון בבית הדין לעבודה בא עימי נ ציג ההסתדרות
הרשמת של בית המשפט ביטלה את כתב ההגנה וכתב התביעה
ורצתה לדון בהוצאות המשפט..
אך יצא שחבר בהסתדרות ,הוא חבר, של הנתבע עו"ד
חבר ההסתדרות הסיט את הרשמת ואמר בוא נסגור על פשרה של 860 ש"ח
והפעיל גם לחץ כבד עלי אין לי מה אלא להסכים לפשרה
אני מרגישה מאד עצובה מאחר
שהרשמת לא דנה על הלנת שכר של שנתיים
ודמי הנסיעות שלא קיבלתי,ועל השכר עצמו..
האם אפשר לערער על הפסק הדין
יש לציין שהחתימו אותי..
בכבוד רב!!!
דונה
פסק דין
הסכם פשרה
אם נראה לך שנציג ההסתדרות נהג שלא כשורה - פני לממונים עליו. לא מובן מה פירוש "ביטלה את כתב ההגנה וכתב התביעה". אם יש כתב תביעה וכתב הגנה או שדנים בהם או שיש הסכמה לסיים את התיק בפשרה.
אפשר לערער. אם התיק היה בדיון מהיר - יש לבקש רשות ערעור. אם דיון רגיל - יש זכות ערעור. בדקי באינטרנט את המועדים לפי סוג התיק (דמ או עב).
פיטורים לאחר תאונת עבודה
אני סטודנט.עבדתי במשך קרוב לשנתיים כשליח באחת מרשתות המזון המהיר (כלומר משמרות משתנות בשכר מינימום שעתי).
לפני מספר חודשים נפגעתי בתאונת דרכים במסגרת העבודה,וכתוצאה מכך הייתי חודשיים בחופשת מחלה.
בתום חודשיים אלו פיטרו אותי.
לטענתם אני יכול לשוב לעבודה כעובד חדש.
מעבר ליחסי האנוש המזעזעים, בהנחה שברצוני לשוב לעבודה, רציתי לדעת האם זכויותי הסוציאליות נפגעות כתוצאה מפיטורין אלו?
תודה.
פיטורים וחזרה לעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזרת לאחר חופשת לידה
חזרה מחופשת לידה
אם אינך מסכימה הינך מפרת משמעת המעסיק יהיה רשאי לפטרך כתום 60 יום מחזרתך, או לבקש היתר לפיטוריך במהלך תקופת 60 הימים בהם אסור לפטרך. לשעת הנקה זכאית רק עובדת המועסקת במשרה מלאה. משמשרתך אינה מלאה - אינך זכאית לשעת הנקה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




