פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אי עמידה בהסכמים
ההבטחה לא קוימה .
פניתי מספר פעמים לחשב השכר בחברה, שפטר אותי כל הזמן בכך שהדבר בוצע.
הוכחתי באמצעות התלושים ורישומים אחרים שהוא שלח לי , כי טרם שולמו לי אותם ימים , אבל בתגובה נפנפו אותי שהכל בסדר.
הם לא מתכחשים להתחייבות הכתובה אך לא ממהרים לשמה.
אני עדיין עובדת באותה החברה.
האם ניתן להתיחס לכך כאל סוג של הלנת שכר ולתבוע הצמדה וכל הכרוך בכך ?
בנוסף, הובטח לי (בכתב) כי אחרי שנה יתבצע תיקון שכר.
גם זה לא מתבצע בשלל תירוצים .
האם, במידה שתיקון השכר ייכנס לתוקף רק מנובמבר השנה , באיחור של יותר מחצי שנה - יש לי קייס לתבוע את קיום ההעלאה מהיום שהובטח ?
אי עמידה בהסכמים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התפטרות והודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינוי שעות עבודה – הרעת תנאי עבודה ?
אישתי עובדת מזה שנים במקום עבודה שאיפשר לה לעבוד בין השעות 7:00 ל 16:00, ואלו אף היו תנאי העסקתה כשהתקבלה לעבודה (התנאי הנ"ל סוכם עם המנהלים בע"פ ובוצע בפועל במשך שנים לשביעות רצון שני הצדדים)
לאחרונה הגיע לתפקיד מנהלת חדשה הדורשת כי אישתי תעבוד בין השעות 9:00 ל 18:00 ובמידה ואישתי לא יכולה לעמוד בשעות עבודה אלו - עליה להגיש את התפטרותה. אישתי הציעה פשרה בדבר ירידה באחוזי המשרה בתמורה ליציאה מהעבודה בשעה 16:00 אך נענתה בשלילה.
אשמח לקבל ייעוץ בנושא - האם הדרישה החדשה לגיטימית או שמה מדובר בהרעת תנאי עבודה ? האם בית דין לעבודה יכיר בהתפטרות כאילו היתה פיטורין ? אשמח לכל ייעוץ אחר כיצד יש לנהוג במצב זה.
תודה מראש
יעקב
.שינוי שעות העבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה מאולצת
אני מנהלת במפעל יצרני. המנהל שלי ביקש שאודיע לעובדים תחתיי על החלטה שלו. ביקשתי ממנו שהוא ימסור לעובדים את ההחלטה מאחר ואני לא מסכימה איתה. באותו רגע הוא הודיע לי שאקח את חפציי ושאני יוצאת לחופשה מאולצת החל מרגע זה. ביקשתי בכתב ובתשלום. קיבלתי ממנו את המכתב ויצאתי מהעבודה.
1. האם המהלך הזה תקין?
2. האם ניתן להוציא אותי לחופשה מאולצת ללא הודעה מוקדמת?
3. אני לא יודעת עד כמה זה רלוונטי לחוקים, אך עבודה היא לא צבא, כמנהלת מחלקה יש לי אחריות לביצועי המחלקה והגינות כלפי העובדים והאמון שהם רוחשים בי ושיטות עבודה שהוחלטו כבר. כיצד החוק מתייחס לזה?
4. האם בגין מהלך זה, אני יכולה לקבל או להגיש מכתב פיטורים ולהיות זכאית לדמי אבטלה, פיצויים וכו'?
חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
אני עובדת במפעל יצרני מזה 3 שנים. לפני חצי שנה, נמכרו 70% מהחברה לחברת השקעה ופיתוח. והיתר נשארו בבעלות בני המשפחה.
עם העברת הבעלות ושינוי השם, נפתח תקן חדש למשרת מנהל, שאני כמנהלת אהיה כפופה לו. הגדרת תפקידו הינה כפי שלי היתה בחברה הראשונה.
מעבר לשינוי שם החברה והוספת מנהלים, לא השתנה דבר במתכונת, מיקום ופעילות החברה.
כיום, אני, לאחר השקעה ועבודה מאומצת עם הישגים, אין לי לאן להתקדם בתפקיד, בשכר ובסמכות (שמסתבר שפחתה בניגוד למה שהובטח לי בע"פ).
האם סיטואציה זו מוגדרת כהרעת תנאים?
אציין שבחברה הקודמת התחלתי כפקידה והתקדמתי תוך 9 חודשים לניהול מחלקה גדולה. עבדתי והשקעתי במשך שנתיים וחצי, כדי להמשיך ולהתקדם. עכשיו, מסתבר שכל השקעתי מניבה פירות אבל זה לא עומד לזכותי. ("מצחיק" שהמנהל הטרי זוקף הכל לזכותו...)
הרעת תנאים? דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שעבר ממשרה חלקית למלאה
תודה רבה.
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת מידע מהמוסד לביטוח לאומי
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העברת משכורת לבנק
אל אף שתלוש המשכורת ניתן ב 9 לחודש נחשב להלנת שכר.
ברצוני לציין שהשכר משולם בד"כ ב 5 לחודש.
הלנת שכר- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על עבודה ביום הכיפורים
שהיתי במתקן מהשעה 1500 עד 1900 למחרת, קרי 28 שעות עבודה.
במשמרת רגילה, ישנם 3 עובדים במתקן, אך ביום הכיפורים היינו 4 ע"מ שאחד יוכל לנוח כל הזמן.
שאלתי היא האא אני זכאי גם לתשלום על שעות נוספות מעבר לתשלום על שעות החג בהם עבדתי.
בתודה מראש,
מאבטח
שעות נוספוץ- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב בתשלום פיצויים
פוטרתי בחודש יוני, ועדיין לא קבלתי את הפיצויים שמגיעים לי. מחברת הביטוח נמסר לי שיש חוב של המעסיק ולכן הכסף לא שולם. המעסיק טוען שהסדיר מול סוכן הביטוח את עניין התשלומים ובעצם אני נופלת בין הכיסאות, זה שולח אותי לזה וזה לזה. סוכן ביטוח חדש המליץ לי לתבוע את המעסיק ואמר שזו אחריותו. כאמור המעסיק מתכחש - טוען שהעביר הכל לסוכן. מה לעשות ואיך?
תשלוםפ פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים/התפטרות
טענה חלופית- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניסוח מכתב התפטרות המציין הרעה בתנאים…
עבדתי במקום עבודה במשך 4 חודשים והתפטרתי עקב ירידה במס' המשמרות. וכתוצאה מכך - הייתי במצב של קושי כלכלי.
האם ניסוח מכתב התפטרות המציין הרעה בתנאים - קבלת פחות משמרות - הוא בעייתי?
1. האם המעסיק עשוי לסרב לחתום על מכתב כזה?
2. וכמובן האם הדבר פוגע במעסיק?
בתודה,
י.ל.
שאלה לא ברורה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד זר
1.מגיע לו פיצויי פיטורין אם התפטר מיוזמתו?
2. כמה כסף הוא אמור לקבל על יום חג שלו וכמה עבור יום חופש?
3. כמה ימי חופש מגיעים לו?
זה ממש דחוף אודה על תשובה מהירה ומקיפה.
עובד זר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם עבור עבודה בתשעה באב מגיע תעריף שכר גבוהה יותר
עבודה בתשעה באב- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרמת מסך – דיני עבודה
יו"ר טוען שאין לו כסף לשלם פיצויי פיטורים לעובדים.
יו"ר באמת נוכל- הוא גנב במשך שנים ולאחר שעלו עליו התחיל להעביר את כל הרכוש שלו לחשבונות של ילדו ומכרו כי הוא פחד שמשטרה תעלה גם על זה
השאלה היא האם ניתן להגיש בבית דין לעבודה תביעה נגד העמותה ונגדו באופן אישי ולבקש הרמת מסך
הרמת מסך- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנו לפורום ביטוח לאומי
תיק רפואי-עבודה
תיק רפואי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי חופשת לידה
מה הכוונה בביטוח חובה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים באיחור
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשת ייעוץ
השהייה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ויתור על חזרה לעבודה לטיפול ביליד וזכאות לדמי אבטל
אני נמצאת בחופשת לידה מעבודתי בבנק, מאחר ולא מציאים לי חוזה חדש בתום חופשת הלידה אני לא מעוניינת לחזור לעבודה ומעדיפה להישאר בבית לטפל בתינוק.הבנק דורש ממני לחתום על וויתור שמקביל להתפטרות האם זכאותי לדמי אבטלה תפגע ? האם אני יכולה לדרוש מכתב פיטורים ?
תודה מראש !
חזרה מחופשת לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
יום בחירות
השאלה שלי היא כזאת ,אני יודעת שאני יכולה לתבוע אותו ,אבל בשביל 150 שקל ניראה לי מאמץ לחינם, ולא בטוח שאקבל את היום מבית משפט ואם אבל זה יהיה עוד הרבה זמן ,ובזמן הזה המעביד יכול להתנקם בי, מה לעשות?
תשלום יום בחירות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עצמאי שכיר/יעול שכיר וביטוח לאומי/רשויות המס
שמעסיקה עצמאים כשכירים, מוציאה עבורם חשבוניות ללקוחות, ומשלמת להם שכר חודשי
בהתאם לתקבולים שהכניסו. האם הסדרים מסוג זה מקובלים כיום ע"י ביטוח
לאומי ורשויות המס? האם אפשר להצטרף לחברות האלה ללא חשש מבעיות עם
רשויות המס?בתודה מראש.
פנה לפורום מיסים וביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
פנסיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה דרך חברת השמה
במידה ואני מעוניינת לעזוב, כמה ימים אני צריכה להודיע מראש? האם אוכל לעזוב מידית? חשוב לי לציין כי לא חתמתי על חוזה העסקה אלא על טופס 101 בחברת ההשמה.
תודה
עזיבת עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סטטוס עובד
כעת יש לי שתי מקומות אשר התעוררה לגביהם שאלה:
א. במקום אחד התחילו להוריד לי 16% ביטוח לאומי שכר מרצים, וזאת מעבר לסכום שאני משלם.
ב. מקום נוסף שבו אני עובד לא היה ביננו חוזה עד היום וכעת הם מעוניינים לחתום על חוזה ומציעים שתי אפשרויות האחת שאהיה שכיר אך ללא מחוייבות לשעות. וכל התשלומים ירדו מהשכר שלי כך שבפועל ארוויח פחות כסף עבור אותה עבודה וכך יוכלו לשלם לי זכויות סוציאליות. או שאהיה עצמאי ואז יהיה כתוב שאני מוותר על כל זכויות הסוציאליות שלי.
אשמח להכוונה ועזרה מה כדאי ומה השיקולים בכל כיוון.
תודה
טטוס עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




