פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

אי עמידה בהסכמים

אל 01/10/09
בעקבות מקרה מיוחד, בגינו נאלצתי להעדר מהעבודה, הובטח לי בחודש יולי 2008 כי אפוצה ביומיים חופש.
ההבטחה לא קוימה .
פניתי מספר פעמים לחשב השכר בחברה, שפטר אותי כל הזמן בכך שהדבר בוצע.
הוכחתי באמצעות התלושים ורישומים אחרים שהוא שלח לי , כי טרם שולמו לי אותם ימים , אבל בתגובה נפנפו אותי שהכל בסדר.
הם לא מתכחשים להתחייבות הכתובה אך לא ממהרים לשמה.
אני עדיין עובדת באותה החברה.
האם ניתן להתיחס לכך כאל סוג של הלנת שכר ולתבוע הצמדה וכל הכרוך בכך ?

בנוסף, הובטח לי (בכתב) כי אחרי שנה יתבצע תיקון שכר.
גם זה לא מתבצע בשלל תירוצים .
האם, במידה שתיקון השכר ייכנס לתוקף רק מנובמבר השנה , באיחור של יותר מחצי שנה - יש לי קייס לתבוע את קיום ההעלאה מהיום שהובטח ?

אי עמידה בהסכמים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
באופן כללי כן ניתן לתבוע על הפרת חוזה אבל רצוי לבדוק הדברים לעמקם ולהתייעץ עם עו"ד. לעניין הלנה ביה"ד לא ממהר לפסוק פיצוי כזה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב התפטרות והודעה מוקדמת

סיגל 01/10/09
התחלתי את עבודתי ב-13 לספטמבר 2009 בגן ילדים, אני מעוניינת להתפטר אך אינני יודעת מהו זמן ההודעה המוקדמת עפ"י חוק שאני מחוייבת אליו וצריכה להתייחס אליו במכתב ההתפטרות.

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
את לא מחויבת לתת הודעה מוקדמת ולכל היותר יום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי שעות עבודה – הרעת תנאי עבודה ?

יעקב 01/10/09
היי
אישתי עובדת מזה שנים במקום עבודה שאיפשר לה לעבוד בין השעות 7:00 ל 16:00, ואלו אף היו תנאי העסקתה כשהתקבלה לעבודה (התנאי הנ"ל סוכם עם המנהלים בע"פ ובוצע בפועל במשך שנים לשביעות רצון שני הצדדים)

לאחרונה הגיע לתפקיד מנהלת חדשה הדורשת כי אישתי תעבוד בין השעות 9:00 ל 18:00 ובמידה ואישתי לא יכולה לעמוד בשעות עבודה אלו - עליה להגיש את התפטרותה. אישתי הציעה פשרה בדבר ירידה באחוזי המשרה בתמורה ליציאה מהעבודה בשעה 16:00 אך נענתה בשלילה.

אשמח לקבל ייעוץ בנושא - האם הדרישה החדשה לגיטימית או שמה מדובר בהרעת תנאי עבודה ? האם בית דין לעבודה יכיר בהתפטרות כאילו היתה פיטורין ? אשמח לכל ייעוץ אחר כיצד יש לנהוג במצב זה.

תודה מראש
יעקב

.שינוי שעות העבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
אכן מה שאתה מתאר נראה כהרעת תנאים מה ביה"ד יקבע לא ניתן לדעת כי אין שחור ולבן אבל על פניו נראה כי יש לכם עילה, דאגו לפעול בהתאם לחוק וליתן מכתב התראה בטרם עושים כל מעשה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה מאולצת

דליה 01/10/09
היי,
אני מנהלת במפעל יצרני. המנהל שלי ביקש שאודיע לעובדים תחתיי על החלטה שלו. ביקשתי ממנו שהוא ימסור לעובדים את ההחלטה מאחר ואני לא מסכימה איתה. באותו רגע הוא הודיע לי שאקח את חפציי ושאני יוצאת לחופשה מאולצת החל מרגע זה. ביקשתי בכתב ובתשלום. קיבלתי ממנו את המכתב ויצאתי מהעבודה.
1. האם המהלך הזה תקין?
2. האם ניתן להוציא אותי לחופשה מאולצת ללא הודעה מוקדמת?
3. אני לא יודעת עד כמה זה רלוונטי לחוקים, אך עבודה היא לא צבא, כמנהלת מחלקה יש לי אחריות לביצועי המחלקה והגינות כלפי העובדים והאמון שהם רוחשים בי ושיטות עבודה שהוחלטו כבר. כיצד החוק מתייחס לזה?
4. האם בגין מהלך זה, אני יכולה לקבל או להגיש מכתב פיטורים ולהיות זכאית לדמי אבטלה, פיצויים וכו'?

חופשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
כן המהלך תקין כל עוד מדובר בפחות מ7 ימים רצופים וכל עוד יש לזכותך ימי חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים

דליה 01/10/09
שלום רב,
אני עובדת במפעל יצרני מזה 3 שנים. לפני חצי שנה, נמכרו 70% מהחברה לחברת השקעה ופיתוח. והיתר נשארו בבעלות בני המשפחה.
עם העברת הבעלות ושינוי השם, נפתח תקן חדש למשרת מנהל, שאני כמנהלת אהיה כפופה לו. הגדרת תפקידו הינה כפי שלי היתה בחברה הראשונה.
מעבר לשינוי שם החברה והוספת מנהלים, לא השתנה דבר במתכונת, מיקום ופעילות החברה.
כיום, אני, לאחר השקעה ועבודה מאומצת עם הישגים, אין לי לאן להתקדם בתפקיד, בשכר ובסמכות (שמסתבר שפחתה בניגוד למה שהובטח לי בע"פ).
האם סיטואציה זו מוגדרת כהרעת תנאים?
אציין שבחברה הקודמת התחלתי כפקידה והתקדמתי תוך 9 חודשים לניהול מחלקה גדולה. עבדתי והשקעתי במשך שנתיים וחצי, כדי להמשיך ולהתקדם. עכשיו, מסתבר שכל השקעתי מניבה פירות אבל זה לא עומד לזכותי. ("מצחיק" שהמנהל הטרי זוקף הכל לזכותו...)

הרעת תנאים? דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
ממה שאת מתארת לא בטוח בכלל שמדובר בהרעתתנאים.. מי הבטיח לך שתקודמי לפי דברייך לא היה לאןם לפני כן.. בכל מקרה, יש לבחון את הנושא לעומק אבל על פניו לא נראה שבנסיבות שתיארת יש הרעת תנאים

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד שעבר ממשרה חלקית למלאה

רונית 01/10/09
כיצד מחשבים פיצוי פיטורין לעובד שעבד במשרה חלקית שנה וחצי ואח"כ עבר למשרה מלאה במשך חצי שנה? אם אפשר לתת דוגמא על מנת שאוכל לחשב את זכויותי ביתר קלות?כמו כן איך מחשבים ימי חופשה במצב הזה.
תודה רבה.

פיצויי פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 02/10/09
מחשבים כל תקופה בנפרד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת מידע מהמוסד לביטוח לאומי

שרון 01/10/09
רציתי לדעת איך יש אפשרות לקבל מידע מהמוסד לביטוח לאומי לגבי אדם שתובע אותי - רצוני לדעת אם ומתי במהלך התקופה שהוא טוען שעבד אצלי הוא קיבל דמי אבטלה בתקופות שעזב כך שרציפות העבודה שלו נפסקה?

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת משכורת לבנק

ארמנד 01/10/09
האם העברת משכורת לבנק יומיים לאחר מועד האחרון (9 לחודש)
אל אף שתלוש המשכורת ניתן ב 9 לחודש נחשב להלנת שכר.
ברצוני לציין שהשכר משולם בד"כ ב 5 לחודש.

הלנת שכר- דינ יעבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
באופן יבש כן אבל בפועל אין מה לעשות עם זה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום על עבודה ביום הכיפורים

א.א.א 01/10/09
ביום כיפור האחרון עבדתי כמאבטח במרכז הארץ.

שהיתי במתקן מהשעה 1500 עד 1900 למחרת, קרי 28 שעות עבודה.

במשמרת רגילה, ישנם 3 עובדים במתקן, אך ביום הכיפורים היינו 4 ע"מ שאחד יוכל לנוח כל הזמן.

שאלתי היא האא אני זכאי גם לתשלום על שעות נוספות מעבר לתשלום על שעות החג בהם עבדתי.

בתודה מראש,

מאבטח

שעות נוספוץ- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
באם בזמן זה רק שהית במקום ולא היית בכוננות ויכולת לעשות מה שאתה רוצה אז אני סבורה שהתשובה היא לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עיכוב בתשלום פיצויים

גל 01/10/09
שלום,
פוטרתי בחודש יוני, ועדיין לא קבלתי את הפיצויים שמגיעים לי. מחברת הביטוח נמסר לי שיש חוב של המעסיק ולכן הכסף לא שולם. המעסיק טוען שהסדיר מול סוכן הביטוח את עניין התשלומים ובעצם אני נופלת בין הכיסאות, זה שולח אותי לזה וזה לזה. סוכן ביטוח חדש המליץ לי לתבוע את המעסיק ואמר שזו אחריותו. כאמור המעסיק מתכחש - טוען שהעביר הכל לסוכן. מה לעשות ואיך?

תשלוםפ פיצויים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
אוצתך זה לא אמור לעניין אם אין בקופה את הכספים את צריכה לתבוע את המעסיק את צריכה לקבל את שמגיע לך אם הוא חושב שהוא העביר הכל שהוא ישלם לך ויתעסק מול החברה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים/התפטרות

מעסיק 01/10/09
האם ניתן לטעון באופן חלופי כי במעשיו ו/או מחדליו והתנהגותו ניתן ללמוד כי העובד התפטר ולחילופין אם בסופו של דבר ייקבע כי פוטר אזי לטעון שיש לשלול פיצויים בגלל הפרת משמעת חמורה?

טענה חלופית- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
לא. לא טוענים טענות עובדתיות חלופיות אם העובדות ידועות...

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם ניסוח מכתב התפטרות המציין הרעה בתנאים…

י.ל. 01/10/09
שלום, רציתי לברר בבקשה -

עבדתי במקום עבודה במשך 4 חודשים והתפטרתי עקב ירידה במס' המשמרות. וכתוצאה מכך - הייתי במצב של קושי כלכלי.
האם ניסוח מכתב התפטרות המציין הרעה בתנאים - קבלת פחות משמרות - הוא בעייתי?
1. האם המעסיק עשוי לסרב לחתום על מכתב כזה?
2. וכמובן האם הדבר פוגע במעסיק?

בתודה,
י.ל.

שאלה לא ברורה.

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
מה הכוונה בעייתי? עבדת 4 חודשים במקום את לא זכאית לפיצויים והמקסימום שתוכלי לטעון זה להפרת חוזה אך תצטרכי להראות ולהוכיח נזק וגם אז לא בטוח שיש על מה לדבר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עובד זר

שרית 01/10/09
רציתי לדעת- אם עבד אצלינו עובד זר במשך שנה האם:
1.מגיע לו פיצויי פיטורין אם התפטר מיוזמתו?
2. כמה כסף הוא אמור לקבל על יום חג שלו וכמה עבור יום חופש?
3. כמה ימי חופש מגיעים לו?
זה ממש דחוף אודה על תשובה מהירה ומקיפה.

עובד זר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
אם העובד לא עבד לתקופה קצובה ולא נגמרה לו אשרת השהייה והוא התפטר מיוזמתו לא צריך לשלם לו פיצוים לעניןם שאר התנאים בדיוק כמו כל עובד אחר במשק. באתר של משרד התמ"ת יש הסבר מלא לענין עובד זר בדקי שם

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם עבור עבודה בתשעה באב מגיע תעריף שכר גבוהה יותר

הילה 01/10/09
אני עובדת ברשות עירונית ורציתי לדעת האם מגיע לי שכר גבוה יותר עבור עבודה ביום תשעה באב?

עבודה בתשעה באב- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרמת מסך – דיני עבודה

זיו 01/10/09
האם ניתן לעשות הרמת מסך על יו"ר עמותה שערבב בין הכספים של העמותה לכספו האישי וכעת לאחר שרשם העמותות גילה אי סדרים ואף יותר מזה - העמותה נסגרת וכל העובדים מפוטרים
יו"ר טוען שאין לו כסף לשלם פיצויי פיטורים לעובדים.
יו"ר באמת נוכל- הוא גנב במשך שנים ולאחר שעלו עליו התחיל להעביר את כל הרכוש שלו לחשבונות של ילדו ומכרו כי הוא פחד שמשטרה תעלה גם על זה
השאלה היא האם ניתן להגיש בבית דין לעבודה תביעה נגד העמותה ונגדו באופן אישי ולבקש הרמת מסך

הרמת מסך- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
אם תוכלו להוכיח שהוא עשה את הפעולות שעשה במסגרת תפקידו ושהוא העסיק באופן אישי ועירב בין הפאן האישי לעסקי ייתכן וכן אבל יש לבדוק זאת באופן מעמיק יותר ומומלץ להעזר בעו"S המתעסק בתחום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנו לפורום ביטוח לאומי

שיר ורד 02/10/09
המקרה שאתה מתאר דומה לפשיטת רגל או לפרוק של חברה שבהם הביטוח הלאומי משלם חובות של המעסיק לעובדים במקרה שלמעסיק אין כסף לשלם במגבלות של תקרה לחוב שכר ותקרה נפרדת לפצויי פיטורים.מומלץ לבחון גם אפשרות זו.

תיק רפואי-עבודה

דניאל 01/10/09
שלום, רציתי לשאול אם לפני קבלתי לעבודה חדשה , המקבלים אותי לעבודה יכולים לראות את התיק הרפואי שלי??

תיק רפואי- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
תלוי בסוג העבודה ואם יש קשר וצורך לבדיקתו ואם חתמת על טופס ויתור סודיות רפואית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לגבי חופשת לידה

קמיליון 01/10/09
רציתי לדעת אם עובדת שעבדה פחות משנה ויצאה לחופשת לידה, וטרם יציאתה הודיעה שהיא לא חוזרת, האם המעביד מחוייב להמשיך לשלם עבורה דמי ביטוח חובה במשך חופשת הלידה?

מה הכוונה בביטוח חובה?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
האם יחסי עובד מעסיק הסתיימו טרם היציאה לחופשת לידה? האם את המשכת להפריש חלקך?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים באיחור

זהבה 01/10/09
שלום, יחסי העבודה ביני לבין משרד החינוך הסתיימו ביום 31.8 (כמו כל המורים). יש לציין שהסכמתי להתפטר בתנאי שישולמו לי פיצויי פיטורים ואכן קיבלתי אישור מהוועדה שאקבל. משיחתי היום עם האחראים במשרד החינוך נאמר לי שכל המורים האמורים לקבל פיצויי פיטורים- "יתחילו לטפל בעניינם בנובמבר", כלשונם, כלומר גם לא בטוח שהפיצויים ישולמו בנובמבר. שאלתי: האין זו הלנת שכר? הרי הייתי אמורה לקבלם תוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד. מה אוכל לעשות?

פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
באם יש לך דרך להוכיח שהבטיחו לך פיצויים אז לתבוע אכן מדובר בהלנה אבל סביר להניח שפיצוי בגין הלנה לא תקבלוי כי בית הדין לא פוסק זאת אלא במקרים חריגים ולכן אם יתנו לכם בנובמבר ייתכן ובפרקטיקה עדיף להמתין.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בקשת ייעוץ

שרון לוי 01/10/09
שלום! אני וחברתי עובדים בחברת כח אדם ושמירה בב"ש ביום ג' השבוע הגענו לעבודה כרגיל והודיעו לנו שאנחנו יצאנו מהסידור כאקט עונשי למשך יומיים אני ממשמרת של אותו יום,ג' ויום ד' והיא ממשמרת של אותו יום ומיום ה'. רציתי לדעת האם המהלך הזה חוקי? כשדיברנו עם הקב"ט הוא הודיע לנו שאין בכוונתו לפטר אותנו. כששאלתי אותו מדוע לא הודיע מבעוד מועד על כך הוא ענה שבכוונה הביאנו לעבודה כדי להגיד לנו שאנו מושעים. אנו רואים בכך השפלה ופגיעה עמוקה. האם זכותי לדרוש תשלום על ימים אלו? והאם אפשר מובאה מספר דיני העבודה או שהעניין הזה לקוני? אשמח לתשובה מכם. בתודה ובברכה שרון לוי.

השהייה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
הוא צריך לשלם לכם על ימים אלו אין כזה מונח השהייה לחוו"ד מקצועית ופסיקה יש לפנות לייעוץ ניתן להעזר בייעוץ אישי בפורום

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ויתור על חזרה לעבודה לטיפול ביליד וזכאות לדמי אבטל

ריטה 01/10/09
היי,
אני נמצאת בחופשת לידה מעבודתי בבנק, מאחר ולא מציאים לי חוזה חדש בתום חופשת הלידה אני לא מעוניינת לחזור לעבודה ומעדיפה להישאר בבית לטפל בתינוק.הבנק דורש ממני לחתום על וויתור שמקביל להתפטרות האם זכאותי לדמי אבטלה תפגע ? האם אני יכולה לדרוש מכתב פיטורים ?

תודה מראש !

חזרה מחופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
לענין דמי אבטלה פני לפורום ביטוח לאומי לענין הויתור לא ברור על מה רוצים שתחתמי, הם לא צריכים לתת לך מכתב פיטורים כי את זו שמתפטרת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יום בחירות

מיכל 01/10/09
אני שכירה כבר 5 שנים בחברה,בתלוש ראיתי ששולם לי יום בחירות, אבל פדו לי יום חופש בעבורו,פניתי למעביד והוא לא התיחס,פניתי להסתדרות והם הציאו למעביד מיכתב ,שבוא דרשו לדעת למה נפדה יום חופש בעבור יום הבחירות,המעביד התעלם מהמכתב ואמר לי שבגלל שפניתי להסתדרות אני לא אקבל את היום,
השאלה שלי היא כזאת ,אני יודעת שאני יכולה לתבוע אותו ,אבל בשביל 150 שקל ניראה לי מאמץ לחינם, ולא בטוח שאקבל את היום מבית משפט ואם אבל זה יהיה עוד הרבה זמן ,ובזמן הזה המעביד יכול להתנקם בי, מה לעשות?

תשלום יום בחירות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
אם תוכלי להראות שהמעביד מתנקם בך בגלל הפנייה ו/או להוכיח את שאמר כי בגלל שפנית לא תקבלי ייתכן ותוכלי לזכות בפיצוי גבוה יותר בכל מקרה, זה שיקול שלך וניתן אף לתבוע לאחר שתסיימי לעבוד שם באם יהיו עוד סיבות, בכל מקרה, אספי חומר והקליטי שיחות עמו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עצמאי שכיר/יעול שכיר וביטוח לאומי/רשויות המס

אהוד 01/10/09
שלום, אני עצמאי שחושב להצטרף לחברה מהסוג של עצמאי שכיר ויעול שכיר,
שמעסיקה עצמאים כשכירים, מוציאה עבורם חשבוניות ללקוחות, ומשלמת להם שכר חודשי
בהתאם לתקבולים שהכניסו. האם הסדרים מסוג זה מקובלים כיום ע"י ביטוח
לאומי ורשויות המס? האם אפשר להצטרף לחברות האלה ללא חשש מבעיות עם
רשויות המס?בתודה מראש.

פנה לפורום מיסים וביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

dave 01/10/09
אני בן 57 ב21-10-07 התחלתי לעבוד ברשת מזון ,בחודש 08-08 התחיל המעביד להפריש עבורי פנסית חובה ב21-09-09 קבע רופא תעסוקתי כי אני לא בר עבודה יותר עקב מחלת ניוון שרירים מולדת יממש זכויותיו דרך ו"ער של קרן הפנסיה עד לפרישה חופש מחלה .אבקש לדעת מה זכיותיי?

פנסיה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
ראשית יש לבדוק מהם תנאי הפוליסה ואיזה כיסויים יש לך כדאי לבדוק עם חברת הביטוח ולאחר מכן ניתן יהיה להמליץ כיצד חלהמשיך ולפעול

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה דרך חברת השמה

אלי 01/10/09
התקבלתי לעבודה דרך חברת השמה שמשמשת גם כחברת כ"א ודרכה אני מקבלת את המשכורת. אני עובדת במקום חודש וחצי.
במידה ואני מעוניינת לעזוב, כמה ימים אני צריכה להודיע מראש? האם אוכל לעזוב מידית? חשוב לי לציין כי לא חתמתי על חוזה העסקה אלא על טופס 101 בחברת ההשמה.
תודה

עזיבת עבודה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
אם את עובדת שם חודש וחצי יום הודעה מוקדמת

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סטטוס עובד

eli 01/10/09
אני נותן הדרכות. עד היום עבדתי מול מספר גופים כאשר העבודה היא על בסיס מזדמן ולאף אחד אין מחוייבות למספר שעות עבודה בחודש, ולכולם הוצאתי חשבונית מס, כאשר שלמתי בעצמי את המע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.
כעת יש לי שתי מקומות אשר התעוררה לגביהם שאלה:
א. במקום אחד התחילו להוריד לי 16% ביטוח לאומי שכר מרצים, וזאת מעבר לסכום שאני משלם.
ב. מקום נוסף שבו אני עובד לא היה ביננו חוזה עד היום וכעת הם מעוניינים לחתום על חוזה ומציעים שתי אפשרויות האחת שאהיה שכיר אך ללא מחוייבות לשעות. וכל התשלומים ירדו מהשכר שלי כך שבפועל ארוויח פחות כסף עבור אותה עבודה וכך יוכלו לשלם לי זכויות סוציאליות. או שאהיה עצמאי ואז יהיה כתוב שאני מוותר על כל זכויות הסוציאליות שלי.

אשמח להכוונה ועזרה מה כדאי ומה השיקולים בכל כיוון.
תודה

טטוס עובד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 01/10/09
יש לבחון את כל הנתונים ולראות האם אתה עונה להגדרת עובד או להגדרת עצמאי, ייעוץ שכזה דורש בדיקה מעמיקה ולא ניתן לעשות זאת על גבי הפורום, ניתן לפנות לייעוץ אישי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן