פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הריון
בשל מצבה הרפואי אישתי תצטרך להיעדר מהעבודה כמעט בכל שבוע יום או יומיים.
האם מנהל ביה"ס יכול להגיד לה להשאר בבית ולא ללמד בשנה הבאה.
אם כן מה עליי לעשות על מנת שלא יסרב לקבל אותה לעבודה לשנה הבאה ( מדובר בבית ספר פרטי )
הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
בת 28. התפטרתי מעבודתי (עובדת מדינה קבועה מזה 7.5 שנים) מיד עם תום חופשת הלידה שלי (הילד כעת בן שלושה חודשים וחצי) עקב טיפול בילד.
האם אני רשאית ללכת לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה? אם כן, החל ממתי? ולמשך כמה זמן? וכיצד מחושבים דמי האבטלה המגיעים לי?
תודה רבה!
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
בנוסף רציתי לדעת כמה פיצויים יגיע לי אם אני מרוויח שמה כ1000 שח לחודש .
ך.פיצויים למתפטר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קבלת תשלום על הודעה מוקדמת עקב התפטרותי
השאלה שלי היא האם מבחינה חוקית המעסיק יהיה חייב לשלם לי את 13 ימי ההודעה המוקדמת או שהוא יכול פשוט לשלוח אותי ישר הביתה ברגע שיקבל ממני את ההודעה בלי שום תשלום נוסף על הימים האלה?
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
הייתי בחופשת מחלה,סה"כ שבוע וחצי.
התקשרתי למנהל שלי 3 ימים אחרי שיצאתי לחופשת מחלה כדי להגיד שאהיה בחופשת מחלה עוד שבוע, אך הוא אמר לי שפיטרו אותי ואני יכול לבוא ולקחת את מכתב הפיטורין ואין שום צורך באישור מחלה.
אז באתי באותו יום לעבודה רק כדי לקחת את המכתב.
חשוב לציין,שבאותו יום יצאתי מעבודה בלי מכתב כי מנהל שלי לא היה בטוח כמה ימי התראה מראש מגיעים לי.המכתב נשלח אליי בדואר רק שבועיים אחרי אבל עם תאריך של אותו יום שהייתי בעבודה(כשבאתי לקחת את המכתב).
באותו יום שהודיעו לי על פיטורין אמרו לא לבוא לעבודה יותר,ובגלל שלא נתנו לי הודעה מוקדמת הם ישלמו על כל הימים שמגעים לי.
בתלוש משכורת אני רואה ששילמו לי רק על 3 מי מחלה(הייתי סה"כ 8 לא כולל שישי שבת,אבל היה אז גם יום כיפור ואני לא יודע האם משלמים על זה) וגם 6 ימי חופש שהיו לי ולא ניצלתי אותם.אז מה שאני מבין,ימים שהם היו צריכם לשלם לי על אי מתן הודעה מוקדמת הם שילמו על חשבון ימי חופש שלא ניצלתי וחופשת מחלה. האם זה נכון מה שהם עשו?
חשוב לציין שאישור מחלה נתתי למנהל שלי באותו יום שבאתי לעבודה לקחת את המכתב.
האם זה חוקי לפטר בן אדם כשהוא בחופשת מחלה?
תודה רבה
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה ופיצויי פיטורין למתמחים במשפטים
ברצוני לדעת אם יש בנינו מתמחים אשר עשו טרום התמחות ואח"כ נשארו להתמחות במשרד ואף כעורכי דין אחרי ההתמחות, קרי, עבדו במשך שנה וחצי - שנתיים באותו משרד, וקיבלו דמי הבראה?
אני עומד לעזוב את המשרד בו אני עובד כבר שנתיים ורוצה "להסב" את תשומת ליבו של המעסיק כי הוא שכח שילם לי דמי הבראה בשנתיים האחרונות...
אולם, מצד שני,אני חושש כי אני עשוי להראות בעיניו קטנוני (למרות שזו זכותי המלאה על פי החוק לבקש דמי הבראה), ואם יתקשרו אליו בעתיד לגבי המלצות עליי הוא עשוי להתנקם...
לא יאומן, שיש עו"ד אשר מחובתם לשמור על החוק, וכאשר זה נוגע להם הם כלל לא שומרים עליו, אלא נהפוכו רק מנצלים את כוחם, ואת המשבר בשוק (אם לא אתה יש פרייאר אחר שלא יתעקש לקבל את אשר מגיע לו)...
אם למישהו מכם יש רעיון איך אני יכול לבקש דמי הבראה ועדיין להשאיר טעם טוב אצל המעסיק אחרי שאעזוב, יותר ממוזמן לשתף!
אגב - האם ידעתם כי מתמחה אשר עבד במשרד עו"ד במשך יותר שנה, אינו זכאי לפיצויי פיטורים (להבדיל ממתמחה בראיית חשבון) מאחר וחוק לשכת עורכי הדין בסעיף 41 מחריג את המתמחים מלקבל פיצויי פיטורין. מעיון בפסיקה בנושא זה, עולה כי החוק מחריג אותנו משאר העובדים הואיל וההסכם בנינו אינו הסכם עבודה קצוב אלא הסכם למשימה מוגדרת.
אני חייב לציין, כי נותרתי המום כאשר קראתי את מילות החוק אשר אף הוא מנמיך ומגמד את הזכויות שלנו! אני ממש לא מבין מהי הסיבה אשר בגינה לא מגיע לנו פיצויי פיטורין, אם יש מתמחה שעבד שנתיים במשרד ואפילו נשאר כעו"ד במשרד, למה הותק יחשב רק לאחר שיהיה שנה עו"ד? או מתמחה אשר עשה טרום התמחות במשרד ופוטר מדוע לא זכאי לקבל פיצויי פיטורין? ב - 3 מילים - פשוט אין צדק...
יש לך שאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות – תשלום רטרואקטיבי
לא בטוח
גם אם יוחייב העסיק, ניתן להפריש רק מתחילת השנה ואת היתרה אם יש כזו ניתן לשלם לך כפיצוי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים שלא כדין
לאחר כשנתיים קידמו אותי לתפקיד מנהלת תיקי לקוחות אסטרטגים.
המנהל שלי דאז רצה להכניס עובדת שלו ונתנו לי אלטרנטיבה לעבור לתפקיד נחות יותר הסכמתי בידיעה שאני אוכיח שנעשה לי עוול ושאני מסוגלת להוביל פרויקטים גדולים
ואכן כך היה במהלך השנה האחרונה מכרתי במאות אלפי דולרים
לא היו יעדים אך בהשוואה למנהל מכירות בתפקידי תמיד מכרתי יותר
החליטו לפטר אותי שבועיים לפני החתונה שלי על סיבה שלא עמדתי ביעדים ושאין לי רעל בעינים
מיד דרשתי לתקן זאת כי לא היו יעדים ואני מכרתי במאות אלפי דולרים כך שלא יכולים לומר לי שלא עמדתי ביעדים ואם אין לי רעל בעינים איך אני מוכרת באלפי דולרים ואיך עד היום האחרון לעבודתי זכיתי בתחרות במקום הראשון?
היום התברר לי מחבר שעדיין עובד שם שפיטרו אותי כי פחדו שאכנס להריון
ושיצטרכו להמשיך להעסיק אותי שנה
נעשה לי עוול נוראי אני חודש וחצי אחרי החתונה ועדיין לא מצאתי עבודה
האם ניתן לתבוע אותם מעבר לפציויים שהגיעו לי כחוק
רק בעילה אחת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לכתבה שפורסמה ע"י עו"ד רונן בר אבן
כאשר התקבלתי הובטח לי תפקיד של כלכלן אך זה לא מה שהיה בפועל
כיום הודיעו לי שלא מחדשים לי את החוזה (למרות שמעולם לא חתמתי על שום חוזה)במהלך תקופה זו חיפשתי עבודה אך לא מצאתי בגלל המיתון האם יש עילה לתביעה
בתודה מראש
אופיר
אולי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום משמרת שנייה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תחשיב פיצויי פיטורים
במסגרת עבודתי עבדתי במהלך קרוב ל3 שנים, במשרה חלקית על בסיס שעות, בהיקף משרה ממוצע של כ -120 שעות.לאחר שלוש שנים עברתי למשרה המוגדרת כ- 90% משרה, שכר גלובלי, עם שיפור בשכר, וכן ביטוח מנהלים.
לאחר עזיבת העבודה( התפטרות לצורך טיפול בתינוק, לאחר לידה), לפי איזה בסיס חישוב על המעסיק לשלם את פיצוי הפיטורים לשנים בהם לא היה בידי ביטוח מנהלים, האם על פי השכר האחרון או על פי השכר בתקופה הראשונה. להבנתי, החוק קבע כי בסיס השכר הוא השכר האחרון והחישוב מתבצע באופן יחסי לאחוזי המשרה בתקופה ההיא. אולם, המעסיק טוען אחרת: הוא ביצע ממוצע שעות ביחס לשכר השעתי.
אנא עזרתכם, תודה
חישוב פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מגיעים לי פיצויי פיטורין?
פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום לעובד קבלן
הגיעה אלי שמועה על כך שמחודש ינואר 2010 יחויבו חברות ההשמה לשלם לעובדי הקבלן לפחות 80% מהסכום שהם מקבלים מהחברה / הלקוח עבור היובדים.
האם יש אמת בכך?
תודה
פני למוסר השמועה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה לתגובה בתיק בש"א בבית דין לעבודה
האם בבית הדין לעבודה יש למבקש בתיק בש"א זכות להגיש תשובה לאחר שהוגשה תגובתו של המשיב לבקשה? אם כן - מהי האסמכתא החוקית לכך? בתודה מראש.
לא אבל
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הריון
1.אני עובדת רק 2 חודשים וברצוני להיכנס להריון ,האם המעסיק יכול לפתר אותי?
2. כתוב באתרי האינטרנט שאני צריכה לעבוד 6חודשים כדי שהמעסיק לא יפתר אותי ויעמדו לרשותי המענק ביטוח לאומי בתקופת חופשת הלידה ,
3.האם ה6 חודשים כוללים את כניסתי להריון או רק אחרי ה6 חודשים אני יכולה להיכנס להריון כדי לא להפסיד את עבודתי ואת היתר?
תודה מראש.
הריון
2 מדובר ב6 חודשים בעבודה. את יכולה להיכנס להריון לפני או בזמן 6 החודשים. אחרי 6 חודשים אסור בלכל לפטר ללא היתר.
חובתך להודיע על ההריון החל מהחודש החמישי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוס מתחמק
תשלום הסכם גישור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון טעות בשאלה הקודמת
גם בחצי שנה האחרונה עבדתי בהגדרה משרה מלאה.
האם ההגדרה הזו רלוונטית, אם בכל מקרה משלמים לי לפי שעות עבודה? (ומגדירים את שאר השעות כהיעדרות)...
תודה רבה!
נעמי.
התשובה עומדת בעינה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורים
בחודשיים האחרונים לעבודתי, נעדרתי בערך שבועיים כל חודש בהסכמה של המעסיק, בגלל חופשת הילדים מהמעונות, לצורך שמירה עליהם (אז המשכורת יוצאת פחות מ-2000 ש"ח), ובגלל תקופת החגים.
כעת המעסיק פיטר אותי, ואני נמצאת בתקופת החודש של ההודעה המוקדמת. לטענתו, בחודש הזה אני צריכה לעבוד היקף שעות מצומצם, כמו שעבדתי בחודש האחרון. הסברתי לו, שהחודשיים האחרונים לא משקפים את היקף השעות הרגיל שלי, שהרי בהם נעדרתי מהעבודה בהסכמה, ואני מעוניינת לעבוד חודש מלא, כרגיל.
הוא רוצה לחשב את פיצויי הפיטורים לפי החודש האחרון, שלא היה מלא. האם הוא צודק? כיצד יחושבו הפיצויים שלי? האם אני זכאית לתשלומים נוספים כמו דמי הבראה? האם אני זכאית לפדיון ימי חופשה? האם אני זכאית לפדיון כספי הפנסיה?
תודה רבה!!!!
נעמי.
חישוב פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתה לא חוקית מהמשכורת
התפטרתי ממקום עבודתילאחר 4 חודשי עבודה כאשר הודעתי חודש מראש בע"פ על ההתפטרות. קבלתי היום את תלוש המשכרות האחרון ומסתבר שהורידו לי 4.800 ש"ח עבור הדרכה. יש לציין כי אכן קבלתי הדרכה במקום העבודה (דבר המקובל במקצוע שלי) אך לא חתמתי על חוזה ואף לא סוכם בע"פ על תשלום מצידי/קנס במקרה של עזיבה עבור הדרכה. מה עליי לעשות?
בתודה מראש, סיגל
לדרוש ותבוע
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
2 משרות
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר גלובלי
היקף משרה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב שכר יחסי
עבודתי הופסקה לאחר 16 ימי עבודה,מתוך 22 ימי עבודה שהעסק עבד באותו החודש בגלל חגים וחופשות. איך נעשה החישוב היחסי של משכורתי? האם יש לחלק את השכר ל 22 ימי עבודה? או ליותר?
22 ימי עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז היקף משרה לאישה הרה
אני עובדת ברשות מקומית החל מ- 01.01.09 במשרה מלאה כמ"מ למישהי שיצאה לחופשה לידה, מאז במהלך חודש יוני העובדת חזרה למשרתה אבל אני לא פוטרתי והמשיכו להעסיק אותי בחוזה זמני לשלושה חודשים. לפני כחודש וחצי הודיעו לי על קיזוז משרתי לחצי משרה ומאז מחתימים אותי על חוזה זמני פעם בחודש. אני הודעתי על הריוני למח' משאבי אנוש ברגע ההחלטה (למרות שאינני מחוייבת על פי החוק), כיום אני בתחילת חודש חמישי והדברים נשארו בעינם, חוזה זמני שמתחדש כל חודש וחצי משרה. מה עליי לעשות??
פגיעה במשרה - עובדת בהריון
פני לועד העובדים ברשות המקומית ובקשי את הגנתו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ישיבות
שימוע
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





