פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

החלפת נאמן עיזבון

דב 04/05/25
אמא של קרובת משפחה צעירה נפטרה ובצוואה שלה מינתה את אחיה לנאמן עיזבון. אחרי שקיבל את המינוי הוא לא בקשר עם קרובת המשפחה. לא מעביר לה כסף מספיק למחייה ולא נותן מידע על גודל העיזבון.
 
האם היא יכולה לבקש מינוי אדם אחר לנאמן העיזבון ? כי אין לה אימון בו.
 
למי היא יכולה להתלונן?

האם ניתן להחליף מנהל עיזבון?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 06/05/25

דב שלום,

 

ניתן להחליף מנהל עיזבון אם אינו מבצע תקפידו נאמנה.

קרובת משפחתך יכולה להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה להחלפת מנהל עיזבון ולפרט בבקשתה את טענותיה. לבקשה יש לצרף את מנהל העיזבון והאפוטרופוס הכללי כמשיבים.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגנה על רכוש

בחור בן 30 04/05/25
שלום, בטרם אפגש עם עורך דין לביצוע הכוונה להסכם ממון - הייתי רוצה לסבר את האוזן.
אני בן 30 רווק שגר בדירה משלו עם משכנתא.
אני עתיד בשנה הקרובה להינשא.
בת הזוג עדיין לא גרה איתי באופן קבוע אך זה יהיה הצפי לאחר החתונה.
איך אני יכול ״להגן״ על הדירה בנוסף להסכם ממון?
הבנתי שאם היא תשתתף בחשבון בנק משותף בתשלום המשכנתא או תקנה מוצרי צריכה לדירה - הדירה תחשב כמשותפת על אף ההסכם. איך אני יכון להגן על הדירה שלי?

למה נועד הסכם ממון?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 06/05/25

שלום,

התשובה לשאלתך פשוטה - הסכם ממון טוב!

הסכם ממון טוב ינוסח כך שכל תרחיש אפשרי יהא בתוכו, ולכן חשוב לשכור שירותיה של עורכת דין מומחית בתחום ולא לחסוך על כך, שכן הפסד הדירה במקרה של גירושין יעלה הרבה יותר.

בהצלחה ובשעה טובה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אימות חתימה על הסכם ממון

רפי 02/05/25
היי
האם הרב המחתן בעל תעודת מגשר מוסמך והסמכה לרב איזורי הוא יכול לאמת הסכם ממון טרום נישואין?

מי יכול לאמת הסכם ממון?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

בהתאם להוראות חוק יחסי ממון, רק 3 יכולים לאשר הסכם ממון לפני הנישואים: 1. בית המשפט 2. נוטריון (בסמוך לנישואים) 3. רושם הנישואים.

 

לכן, לרב המחתן אין את היכולת לאשר הסכם ממון, ואישור שכזה איננו בר תוקף.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות אישה על הדירה

משה 01/05/25
שלום רב,
לפני 25 שנים התחתנתי כשבאתי עם דירה שלי לפני הנישאין,לא חתמתי עם אשתי על הסכם ממון,אני נמצא בהליכי גירושין,האם מגיע לאשתי חצי מהדירה?
בכבוד רב

זכויות בדירה שנרכשה לפני הנישואין

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 06/05/25

משה שלום,

 

בשאלתך חסרים פרטים מהותיים. האם גרתם בדירה כל השנים? האם רבצה על הדירה הלוואת משכנתא במהלך חיי הנישואין? אם כן, כיצד שולמה?

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגרוש מסרב לשלם עבור הילדה הוצאות "מסע לפולין" מטעם בי"ס.

א.י 28/04/25
שלום רב,
בהסכם בית משפט חתמנו על הוצאות משותפות שווה בשווה בתחום החינוך, בריאות, ועוד. הסכמנו על משמורת משותפת ולכן אין מזונות. הילדה עתידה לצאת עם משלחת מסע לפולין מטעם בי"ס. הבאתי לידיעת הגרוש את עלויות הנסיעה, אולם הוא מסרב כיון שהילדה אינה מגיעה אליו מסיבותיה האישיות (מכאן גם שאין באמת משמורת משותפת). מה עלי לעשות? אשמח לעצתכם. תודה מראש.

האם ה"מסע לפולין" הינו חלק ממחציות בהן חבים שני ההורים?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 06/05/25

שלום,

כדי לענות על השאלה יש לראות על מה הסכמתם במסגרת הסכם הגירושין. האם יש התייחסות למסע לפולין? בהסכמים שאני עורכת אני נוהגת להתייחס לזה כחלק מחובתי "לצפות את העתיד".

ככל שהדבר מוסדר בהסכם הגירושין והסיבה בגינה אינו רוצה לשלם היא כי הילדה אינה מגיעה אליו, את יכולה לשלם את המסע לפולין ולגבות את מחצית התשלום בהוצאה לפועל.

 

בהצלחה

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם לאחר הגירושים חובה לגור באותה עיר בגלל הילדים?

אמא 24/04/25
האם לאחר הגירושים חובה לגור באותה עיר בגלל הילדים?
מדובר בילדים צעירים מגיל 6 אך נמצאים כבר במסגרות החינוך העירוניות

האם לאחר הגירושין האמא יכולה לעבור לעיר אחרת עם הילדים

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

שלום רב,

 

מעבר דירה עם הילדים לעיר אחרת, גורמת להרחקתם ממקום מגורי האב ובכך המעבר יכול להחשב כפגיעה בזכויות האב והילדים לקשר רציף ותקין.

אמנם יש מעברים מעיר לעיר שאינם יוצרים מרחק (כמו למשל בקריות, מעבר מקריה לקריה יכול לעיתים להיות מעבר לרחוק הסמוך), אך אני מניחה שהשאלה אינה מתייחסת למצב כזה.

מעבר שפוגע בקשר או מקשה על קיומו וכד' - שנעשה ללא הסכמה מראש בין שני ההורים, יכול להוות עילה לפניה לביהמ"ש ע"י האב ולקבלת צו מניעה (שיאסור על המעבר), או צו עשה (שיחייב את האם לחזור לגור באיזור המגורים הקודם).

לכן, גם אם אין הוראת חוק ספציפית המחייבת מגורים באותה עיר או אוסרת על מעבר לעיר אחרת, הדבר מתפרש מהוראות חוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת רכוש וחוק האיזון

איריס 24/04/25
בן זוגי ואני פרודים כשנה וחצי ומעוניינים להתגרש.
אני בת 59 בקירוב ויש לי פנסיה תקציבית על סך 10,000 שח, מפרישה מוקדמת מאוגוסט 2023. בנוסף יש לי על שמי 370,000 שח כספי פרישה שקיבלתי ממשרד החינוך.
בן זוגי חולה בדיכאון קרוב לשנתיים ( חלה גם בעבר והמשכנו יחד. הפעם אני בחרתי להיפרד) , מקבל 100% נכות 4,550 שח וחי בדיור מוגן. בנוסף יש לו 260,000 שח כספי פיצויים.
השאלה: במידה ובן זוגי ואני מגיעים להסכם גירושין שכולל מכירת הבית שלנו והסרת המשכנתא- חלוקה חצי חצי. בנוסף, כל אחד שומר לעצמו את הכספים שברשותו ושמקבל באופן חודשי.
האם בית משפט יאשר הסכם גירושין כזה, למרות שנוגד את חוק האיזון?
תודה רבה!

אישור הסכם על אף שהוא לא שוויני

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

בית המשפט יבדוק עם הצדדים האם הם מבינים את מהות ההסכם ותוכנו, ואם ערכו את ההסכם בהסכמה וללא כפיה. ככל והצדדים שניהם מבינים את האמור בהסכם ומסכימים לו - בית המשפט יאשר את ההסכם גם אם איננו שוויוני.

 

לצדדים שמורה הזכות להסכים על חלוקה אחרת מהוראות החוק, על בית המשפט לוודא שלא נעשה פה "מחטף" של מי מהצדדים ושהצדדים שניהם ערכו את ההסכם בתום לב וללא כפיה או עושק.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת איזון משאבים לדירה

אמא דואגת 23/04/25
הבן התחתן לפני שנתיים וחצי. גר אצל הורי אישתו. נאלץ להסכים לגור בביתה . הסכים לגור עד שנה . עד שיקנו דירה משותפת. לאחר שנתיים קיבלו מפתח לדירה שקנו. והיא החלה במסע שיפוצים למרות שלא היה צריך. לאחר 9 ימים מקבלת המפתח אמרה לו ללכת. יצא מביתם. ועכשיו רוצים להתגרש. לא גרו בכלל בדירה.75% מההון לדירה שילם הבן.לא עשו הסכם ממון. האם אפשר לבקש שלא תהיה חלוקה חצי חצי?

האם ניתן לבקש שחלוקת הרכוש לא תהיה חלקים שווים חצי-חצי

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

לאמא המודאגת שלום,

הסיטואציה שאת מתארת בהחלט מצריכה גיבוש אסטרטגיה של ההליך המשפטי, כדי למזער את הנזקים שעלולים להגרם לבנך.

חשוב מאוד לפנות באופן מיידי לעו"ד שמתמחה בתחום דיני המשפחה, כדי להתחיל כבר עכשיו לבצע את הפעולות הדרושות. גם בעניין הדירה, שהיא הרכוש העיקרי שלהם וגם בעניין הרכיבים האחרים של הרכוש שאמור להתחלק ביניהם.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אכיפה

זאב ק. 20/04/25
יש החלטה מבית המשפט שגרושתי חייבת לחלק את הפנסיה איתי. הגשתי כתב תביעה לבית המשפט לאכיפת ההחלטה כי עברו 3 שנים והיא לא משתפת פעולה (אפילו שם החברה המנהלת את הקרן לא קבלתי, ואינני יכול לרשום את ההחלטה אצל הממונה על תשלום גמלאות). כעת עברו 30 יום מאז הגשת התביעה והיא לא מגישה כתב הגנה והשופט אמר שאני יכול להגיש בקשה למתן החלטה. איזה החלטות אוכל לבקש כדי להכריח את גרושתי לשתף פעולה ולמסור מחצית הקרן?

מה לעשות כשהאשה לא משתפת פעולה בענין חלוקת הרכוש

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

זאב שלום,

 

אם האשה אינה נותנת לך מידע, קיימת בפניך האפשרות לבקש צו הסרת חיסיון / גילוי מסמכים, שבאמצעותו תוכל לפנות לצדדי ג' ולקבל מהם מידע לגבי הכספים של האשה.

כך למשל תוכל לפנות למעסיק שלה ולבקש הן את תלושי השכר שלה - שם בד"כ ניתן לראות לאן מופרשת הפנסיה וגם לדרוש מהם מידע ספציפי לגבי עניין זה.

אח"כ תוכל לפנות לקרן עצמה, כדי לקבל מידע בנוגע לזכויות שהיא צברה.

 

אני מאוד מקוה שאתה מיוצג בהליך, מאחר ומהתיאור שלך ברור שחשוב יידע משפטי בניהול הליך זה.

 

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכותה של ידועה בציבור בירושה

אני 20/04/25
שלום רב , האם ידועה בציבור זכאית לרשת את הנכס של המנוח שהיה ברשותו טרם היכרותם . הם לא גרו בנכס מעולם והיא לא השתתפה באחזקת הנכס ולא השקיעה כסף בשיפוצו . מה עלי לעשות כדי למנוע את זכותה לרשת . תודה רבה

האם ידועה בציבור יכולה לרשת נכס שהיה בבעלות הידוע בציבור עוד לפני תחילת הקשר ביניהם ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

שלום רב,

לא ברור מהשאלה האם השואל הוא הידוע בציבור או יורש של הידוע בציבור.

ואם השואל אינו הידוע בציבור עצמו - האם הידוע בציבור עדיין בחיים ? האם השאיר צוואה ?

באופן כללי, אין קשר בין זכות הירושה לבין הזכות לחלוקת רכוש.

אם הידוע בציבור לא השאיר צוואה שבה הידועה בציבור אינה בין היורשים - היא יכולה להיות יורשת :

כשאין צוואה - מכח היותה יורשת על פי דין (אלא אם אחד מהם היה נשוי לאחר/ת בעת פטירתו או פטירת השני).

כשיש צוואה - אם היא יורשת על פי הצוואה, שאז תירש את מה שנקבע בצוואה שהיא יורשת (ובהתאם - כן או לא תירש את הנכס).

אז אם אתה הידוע בציבור - פנה לעו"ד כדי לערוך צוואה ובדוק איתו האם רצוי גם שתערוך הסכם ממון עם הידועה בציבור.

אם אינך הידוע בציבור - אין לך שליטה על זה, מאחר שהדבר תלוי בידוע בציבור.

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הבן זוג החדש של גרושתי

מני מזור 20/04/25
יש לי ילדה בת 8. התגרשנו כשהיא הייתה בת שנה ומאז אני בקשר איתה אבל יחסית מרחוק (פעם בשבועיים). גרושתי התחתנה מחדש לפני חודש ובעלה החדש מתייחס לילדה שלי כאילו היא הבת שלו - קורא לה "הבת שלי", מחליט החלטות לגביה בלי להתייעץ איתי. הוא מעודד את הבת שלי לקרוא לו "אבא" וגרושתי מעודדת את זה. זה משגע אותי, אני יכול לדרוש שזה לא יהיה ככה? אני מפחד שזה יחמיר והם יתחילו להשתלט על המקום שלי.

מה עושים כאשר האמא ובן זוגה החדש מבקשים מהילדה לקרוא לו אבא, למרות שיש לה אבא אחר

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

מני שלום,

מנסיוני בהרבה תיקי ניכור, הדרך הזו עלולה להביא לתוצאה לא טובה בנוגע ליחסים בינך לבין בתך ולכן חשוב שההתנהלות הזו תיפסק מיד.

כיוון שכיום ממילא צריך לפנות ליחידת הסיוע בבקשה לישוב סכסוך לפני שניתן להגיש תביעה, הייתי ממליצה לך לפתוח תיק ישוב סכסוך ולהעלות את הסוגיה בפגישה שתיקבע ביחידת הסיוע.

אם תראה שהעו"ס ביחידת הסיוע אינה מצליחה לקדם פתרון ותיק הישוב סכסוך ייסגר, תוכל להגיש תביעה.

אני ממליצה שגם אם בתחילה תפעל ללא ייצוג, הרי שאם הדברים לא ישתפרו, רצוי שתהיה לכל הפחות מלווה ע"י עו"ד שאיתו תוכל להתייעץ ברקע, או שייצג אותך "בחזית".

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תעודת נישואין

גל 20/04/25
האם יש צורך לתרגם תעודת נישואין לעברית עבור משרד הפנים (לצורך רישום נישואין)?

רצוי לבדוק זאת במשרד הפנים עצמו

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה

זיו כספי 20/04/25
שלום רב רציתי לשאול אם אני מנהל הליך משפטי כנגד אדם שנפטר ואני מעוניין להחליף את שם הנפטר, שם המנוח באשתו לפי הידוע אין צוואה. היא מן הסתם אחת מן היורשים האם לשופט שמנהל את התהליך הנוכחי יש זכות לעשות דבר כזה רק להחליף את השם ללכת לבית משפט לענייני משפחה למנות מנהל עיזבון זמני האם אני צודק? במידה ובכל זאת אצטרך מינוי מנהל עיזבון זמני, כמה תעלה לי הכנת בקשה כזו?

מי נתבע במקום נתבע שנפטר תוך כדי הליך משפטי?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

בהעדר צו קיום צוואה או צו ירושה כדין - הרי שיש להגיש בקשה לבית משפט לענייני משפחה למנות מנהל עיזבון למנוח, אשר ינהל את התביעה עד לבירור היורשים.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גירושים ורציונל

דניאלה 17/04/25
לכל עו"ד
שוחחתי עם חברות שעברו גרושים
ולצערי נראה שאני באותו כיוון שעברו החברות.
החברות אמרו לי שלא תעשי את הצעד הראשון
תני לו להעביר הילוך ולנקוט בצעד הגירושים
המצחיק שהחברות לא ידעו להסביר ההיגיון
שמאחורי ההמתנה שבן הזוג ייפעל ראשון
ברשותכם מבקשת להבין הרציונל הנ"ל ??
תודה רבה ובשורות טובות

האם נכון להמתין שהצד השני ינקוט ראשון את הצעד לכיוון הגירושין

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

דניאלה שלום,

 

לא ניתן במסגרת זו להסביר הלכות שלמות בנוגע לאיסטרטגיה של הגירושין.

בכל מקרה - בין אם את נוקטת ראשונה בצעד כלשהו או ממתינה - את כבר חייבת להתחיל לשמור על זכויותיך.

לכן, חשוב מאוד לפנות לייעוץ ראשוני אצל עו"ד שמתמחה בדיני משפחה, כדי להבין מהם הצעדים שאת צריכה לנקוט באופן מיידי, מה חשוב לבדוק באופן רציף מבחינת ההתנהגות של הצד השני ועוד.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התעללות או שאני מדמיינת ומפרשת לא נכון

גלית 17/04/25
לעו"ד שלום רב וחג שמח
אני נשואה פלוס 3 קטנטנים
עד להריון הראשון בעלי היה נוכח והרבה
היה עוזר מאוד ולא מגיע עייף וגמור .
ונסיבות השירות שינו המציאות .
בעלי איש קבע עובד שעות ונעדר לימים
1.בכל פעם שאני רוצה לקחת את הילדים להצגה
*בעלי אומר למה להרחיק זה גורם לניכור הורי (?)
האבסורד שזה נאמר גם כשנמצא ביחידה.
2.בכל פעם שאני רוצה לקחת הילדים לחברה שלי
*בעלי אומר למה להרחיק זה גורם לניכור הורי (?)
האבסורד שזה נאמר גם כשנמצא ביחידה.
3.בכל פעם שאני רוצה לקחת הילדים להורים שלי
שגרים מחוץ לעיר במרחק של 180 ק"מ
*בעלי אומר למה להרחיק זה גורם לניכור הורי (?)
האבסורד שזה נאמר גם כשנמצא ביחידה.
-
לעורכי הדין בבקשה התייחסותכם :
א. האם כפי שפרטתי למעלה זה ניכור הורי ?
ב. האם זה נכון לומר לי זאת בנסיבות שלי ?
ג. האם כשאני יוצאת או הולכת להורים וגם
נשארת לכמה ימים - זה נחשב לניכור הורי ?
ד.האם בעלי מתעלל בי ואני לא מפענחת נכון ?
ה. האם בעלי צודק וזה סוג של ניכור - אני מבולבלת?
-
אמרתי לבעלי על מה אתה מדבר בכלל
אתה מצידך צריך להסתכל על התנהלותך
אתה נעלם למספר ימים ולא יוצר קשר
אתה משאיר אותי מההיריון הראשון לבד
אתה מצידך מבצע ניכור הורי - ולא אני
אתה רחוק מהילדים, מחינוך וגידול הילדים.
לך ניגרם לפני שנתיים וחצי הרעת תנאים
ולא חשבת על הילדים ולא המשפחה ולא עלי.
אתה יודע ואני יודעת שאפשר אחרת ואתה בוחר שלא
בתודה מראש
בכבוד רב

גלית שלום - פני בבקשה בהקדם לייעוץ אצל עו"ד המתמחה בדיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

לא ניתן להשיב על כל השאלות האלה, במסגרת מצומצמת זו של הפורום

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות לאחר גיל 18

ליאת 15/04/25
בפסק הדין משנת 2013 רשום ממועד זה ועד הגיע הקטין לגיל בגרות יעמדו המזונות על 3000 שח. ובסעיף הבא כתוב: ״מאליו מובן כי במהלך שירות החובה בצה״ל יעמוד החיוב במזונות על שליש משיעורו.
בקרוב הקטין מגיע לגיל 18 ותאריך הגיוס הצפוי הוא כשהקטין יהיה בן 18.5 כלומר מה דין המזונות מגיל 18 ועד הגיוס ? האם הוא אמור לשלם 3000 שח עד הגיוס או עד גיל 18 (רשום עד גיל בגרות). אין התיחסות לתקופה מגיל בגרות עד הגיוס. אודה להבהרה בנושא

יש לקרוא היטב את הוראות / פסה"ד ההסכם, כדי להשיב על שאלתך

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירת מגורים

בתאל 15/04/25
שלום אני גרושה כ5 שנים ואני והגרוש ביחסים טובים לטוהת הילדים ההסכם שלנו זה שאני משלמת את המשכנתא ונשארת בדירהעד שהילד השני יגיע לגיל 18 ואז הדירה תמכר המשכנתא על שם שנינו .
השאלה ביא כזאת הגרוש לא יציב בבחינת עבודות כבר יש לו מהעיירה עיקול לידע כללי ועתידי מתחיל לו כל שני וחמישי עיקול על כל מיני תשלומים האם יכולים לעקל לי את הבית שאני משלמת משכנתא למרות שיש לו חלק בדירה או שעם מציגים הסכם לא נוגעים בדירה לכרגע יש לו עיקול חשבון עקב חניות ובמרכז לגביית כנסות ..
הדירה בבעלות שנינו ואני גרה שם עם הילדים עד גיל 18 ומשלמת אני את המשכנתא אשמח לתשובה?

האם עיקולים על חלקו של הגרוש גוברים על הסכם?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

צדדי ג' אינם מודעים להסכם שלך עם הגרוש והם אינם כפופים לו.

 

לכן, מומלץ כי תרשם הערת אזהרה לטובתך על חלקו של הגרוש, אשר תקדים עיקולים אפשריים, ובמידת הצורך תגבור עליהם.

 

מאחר ומדובר בנושא מעט סבוך, אני מציע כי תפני לייעוץ משטי פרטני.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מכתב הוראות מהיורשים

רמדאן 13/04/25
שלום רב,
מה ניתן לעשות כאשר אני אחד מהיורשים בחשבון בנק של אמי המנוחה, שבו מצוי סכום של כ-15,000 ש"ח, והבנק דורש שכל היורשים יחתמו על "מכתב הוראות מהיורשים" לשחרור הכסף? שאר היורשים מסרבים להגיע לבנק כנראה בשל הסכום הנמוך, אך אני מעוניין לקבל את חלקי היחסי. הבנק הפנה אותי לקבל צו חלוקה שיפוטי. איך מקבלים צו חלוקה שיפוטי? האם צריך לפתוח תיק בבית המשפט או שקיימת בקשה ספציפית לקבלת צו החלוקה השיפוטי.
תודה מראש,

איך ניתן לקבל כספי ירושה מהבנק בלי שיתוף פעולה של שאר היורשים?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

כדי שתוכל לקבל את חלקך בירושה המצויה בבנק, ובהעדר שיתוף פעולה של יתר היורשים - עליך להגיש תביעה לצו עשה לבית משפט ולכלול בתביעה את כלל היורשים ואת הבנק, ולבקש מבית משפט שיורה על החלוקה בהתאם לצו הירושה גם ללא התייצבות היורשים.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיסון

דון ורשבסקי 06/04/25
אני המשמורנית העיקרית, ובאופן כללי אני זו שמטפלת ברוב הדברים (האבא שלהם די עצלן).
אני טסה איתם בקיץ למזרח וחשוב לי שהם יקבלו חיסונים מסויימים אבל האבא שלהם מתנגד לזה בתוקף. אם אני פשוט אקח אותם לחיסון בלי לספר לו מראש, והוא יגלה את זה אחר כך זה בעיה?

איך אפשר לעשות חיסון לילד בהעדר הסכמה של הגרוש?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

בהעדר הסכמה לביצוע חיסון - יש לפנות לבית משפט בבקשה במסגרת הליך של ישוב סכסוך, ושם לפרט את הצורך בביצוע החיסונים.

 

בית המשפט ידון בבקשה זו יחסית במהירות נוכח הדחיפות והצורך, וככל ויקבע כי אכן ישנו צורך כזה - סביר שבית המשפט ייעתר לבקשה.

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלות ספציפיות

לילך 02/04/25
שלום,
1. האם האב יכול להתנער מתשלום מזונות במידה ולילד יש חיסורים רבים [70%] מבית הספר?
הילד כיום בן 18, בכיתות י-יא היו חיסורים שגרמו להעפתו מבית הספר. האב טוען שלא היה צריך לשלם ואף אומר שיבקש חזרה רטרואקטיבית.
2. כיום הילד לומד במסגרת פרוייקט הילה" מטעם העירייה. מערכת של פעמיים בשבוע, 3-4 שעות כל פעם. על מנת לקבל תעודת 12 שנות לימוד. האב טוען שזו לא מסגרת לימודית.
3. האם אני יכולה לפנות להוצל"פ גם אם הילד בגיר [כיום בן 18.5].
4. האם האב יוכל לדרוש ממני רטרואקטיבית עבור חודשים שהילד לא היה בבית הספר [גם השנה עד לפני חודשיים]
תודה.

האם יש חובה לשלם מזונות לקטין, גם אם הוא לא לומד בבי"ס ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/05/25

שלום רב,

 

אם לא כתוב בהסכם הגירושין שחובתו של האב לשלם מזונות לילד, היא רק במקרה שהילד לומד במסגרת חינוכית - אזי אין כל קשר בין החיוב במזונות לבין השאלה האם הילד לומד בבי"ס או לא.

אם האב לא ישלם את המזונות בהתאם לחיוב את רשאית לפנות להוצל"פ, כדי לגבות את החוב. את בוודאי לא צריכה להחזיר לו כלום ואם יפנה לביהמ"ש בדרישה להחזר רטרואקטיבי, סביר שתביעתו תידחה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פס"ד בג"צ בעניין מזונות ילדים בבתי הדין הרבניים

kobino 02/04/25
אם בג"צ הורה על ביטול ההחלטות על מזונות ילדים שניתנו בביה"ד הרבני אז האם זה ביטול סוחף רטרואקטיבי,ואם כן, אז כמה רטרואקטיבי ?

האם הבג"צ שקבע שלבית הדין הרבני אין סמכות לדון במזונות חל רטרואקטיבי?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

השאלה הזו מעסיקה צדדים רבים ועורכי דין רבים.

 

שאלה זו מונפת לפתחו של בג"צ כשאלת הבהרה שהגישו הצדדים, ועדיין לא ניתנה בעניין זה החלטה.

 

אני מציע להמשיך לעקוב ולהתעדכן. אני מאמין שבזמן הקרוב יתן בג"צ החלטה גם בעניין התכולה רטרואקטיבית וגם בעניין התיקים שעדיין מתנהלים.

 

 

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות לדמי מזונות

דולי 02/04/25
שלום, חייתי עם בן זוג מספר שנים. אנו לא נשואים. יש לנו ילדה קטנה בת שנתיים. לאחרונה הוא עזב את הבית. רציתי לדעת אם אני זכאית לדמי מזונות.

האם צריך לשלם מזונות לילד שנולד ללא נישואים?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 22/04/25

שלום דולי,

הזכאות למזונות היא של הילד ולא בעקבות נישואים הצדדים או היותם ידועים בציבור או אפילו אם הילד נולד עקב יחסי מין מזדמנים בלבד.

 

תשלומי המזונות נועדים לאפשר מחיה לילד, והחובה לשלם את דמי המזונות נגזרת מהדין האישי של ההורים של הילד.

 

למשל, לפי הדין הדתי היהודי ובהתאם לפסיקת בית המשפט - לאב של ילד עד גיל 6 יש חובה אבסולוטית לשאת במזונות הצרכים ההכרחיים של הילד,ולאחר מכן החובה היא של 2 ההורים בהתאם למספר פרמטרים.

 

 

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אימוץ המלצות תסקיר עו״ס לסדרי דין

אבא 01/04/25
בית משפט העביר לתגובת הצדדים תסקיר לעניין זמני שהות. האחד מתנגד והשניה מסכים - מה קורה במקרה כזה? נקבע דיון קדם? בית משפט יאמץ לבינתיים את המלצות התסקיר כהסדר ביניים? בית משפט יכול לתת להמלצות תוקף של פסק דין גם ללא הסכמת הצדדים?

מה המעמד תסקיר עו"ס בבית משפט לענייני משפחה?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 04/05/25

שלום רב,

 

ישנם פסיקות סותרות בעניין מעמד תסקיר עו"ס.

ישנם פסיקות הקובעות שעו"ס הוא כעין "מומחה" מטעם בית המשפט, ועל כן לצדדים זכות להגיש בקשה לחקור את העו"ס על התסקיר.

 

ישנם פסיקות שקובעות שאין מעמד של מומחה, ועל כן לא קיימת זכות לחקור את העו"ס על התסקיר.

 

בין כה ובין כה, לבית משפט האפשרות לאמץ את חוות הדעת כולה או חלקה.

 

ככל ואתה בצד המתנגד לתסקיר, אציע שתגיש בקשה מנומקת ומסודרת לבית המשפט בעניין זה, לרבות לחקור את העו"ס על התסקיר.

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכות לירושה מול צוואה מזוייפת

אני 31/03/25
שלום רב , לבית המשפט הוגשה צוואה מזוייפת , ובמקביל הוגש צו ירושה . האם ניתן לזכות בעזבון המנוח מכוח חוק הירושה , אף על פי שהוגשה צוואה מזוייפת ?? האם הצוואה המזויפת אינה מבטלת את הזכות לרשת ??? תודה

מה עושים כשיש צוואה מזויפת?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 01/04/25

שלום רב,

 

ככל ואתה סבור שמדובר בצוואה מזויפת - צריך להגיש התנגדות לצוואה לרשם הירושה, ובית משפט ינהל הליך התנגדות לצוואה בו תבחן השאלה האם הצוואה מזויפת.

 

ככל ובית משפט ימצא כי מדובר בצוואה מזויפת שאינה משקפת את רצון המנוח - הצוואה תפסל. ככל ואין צוואה אחרת - העיזבון יחולק בהתאם להוראות חוק הירושה.

 

בהצלחה

 

 

 

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגרוש מתנגד לדרכון לילד

שירן הרוש 30/03/25
אני גרושה עם ילד בן 6. רוצה לנסוע איתו לחופשה בחו"ל בקיץ אבל הגרוש הרע שלי מסרב לאשר את זה. אין לזה סיבה הגיונית. יש דרך להוציא דרכון לילד בלי ההסכמה שלו?

איך מוציאים דרכון לילד להורים גרושים?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 30/03/25

שירן שלום,

 

ככל שהאב מסרב לאשר הנפקת דרכון לילדיכם באפשרותך להגיש בקשה לבית המשפט.

בתי המשפט נוהגים להיעתר לבקשה כזו.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן