פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

כינוס נכסים בדיני משפחה

זוהר 18/01/25
תשובה לשאלתך עו"ד נוי יוספון
אני אחד הבעלים ומתגורר בדירה.מחלקי במכירה יופרשו דמי שימוש ראויים - דמי שכירות- לפי פסק דין שהוסכם על כל הצדדים.
כעת האחים האחרים רוצים להעלות את דמי השכירות לפי מה ששאלתי בשאלה הקודמת
1...
2...
3...
בברכה

האם צריך לשלם דמי שכירות /דמי שימוש למשפחה?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/01/25

הי זוהר,

 

תודה על הבהרתך.

ככל שישנן הסכמות שכללו בתוכן את מכירת הדירה ואת דמי השימוש (שכירות) עד למועד המכירה, והסכמות אלו קיבלו תוקף של החלטה או פסק דין, נראה כי לא ניתן לדרוש לעלות את דמי השימוש (שכירות).

מקווה שהצלחתי לעזור.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אכיפת החלטות ופסקי דין שאינם כספיים

עמית 18/01/25
ניתנו מספר החלטות (חלקן במסגרת הטרדה מאיימת, חלקן בתיקים העיקריים) שעל האב להימנע מלפנות אלי , אלא בענין הילדים בצורה עניינית ושאינה מאיימת, ובשפה נקיה. האב אינו מכבד את זה, שולח לי מיילים מאיימים (איומים שאינם קשורים לאלימות פיסית- בסגנון שלא ישתף איתי פעולה לטובת הילדים אם לא אבטל לו כליל את חוב המזונות של מאות אלפי שקלים , ושאבטל לו כליל את חובת תשלום המזונות , ושאחתום לו על מסמך שלא אתבע אותו),. למי אמורים לפנות במקרה כזה? לבית משפט? למשטרה?

מה עושים אם מישהו מפר החלטות של בית משפט שלא קשורות לכסף?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/01/25

עמית בוקר טוב,

 

ראשית, יש להתייחס לכל מקרה לגופו.

אם מדובר בהפרת החלטה לפי הטרדה מאיימת והאב ממשיך להטריד, את יכולה לפנות למשטרה.

ישנם מקרים שניתן לפנות לבית משפט בבקשה מתאימה מכוח פקודת ביזיון בית משפט.

מאחלת לך בהצלחה וימים שקטים ורגועים.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כינוס נכסים בדיני ממשפחה

זוהר 17/01/25
אבקש תגובה גם אם אתם חושבים שזה שייך לפורום אחר כי זה במשפחה
פסק הדין בפירוק שיתוף בבימש משפחה קובע שישולמו דמי שכירות לדירה עד המכירה וינוקו מדמי המכירה
כעת המכירה מתעכבת שלא בגללי- אני הדייר בדירה- ולפת\ע האחים הבעלים דורשים להעלות את דמי השכירות
והשאלות
1- האם ברגע שיש פסק דין -התיק סגור- הקובע דמי שכירות עד למכירה שרק אז אצטרך לפנות את הנכס...
האם אפשר לפתע לדרוש להעלות את דמי השכירות למרות פסק דין שנקבע והתיק נסגר בהסכמת הצדדים...
2- ואם יפתחו תביעה חדש להעלאת דמי השכירות האוכל לטעון שיש פסק דין קובע להגנתי?
3- מה הסיכוי...
בברכה

כינוס נכסים- פירוק שיתוף בהליך גירושין /ירושה

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 18/01/25

זוהר שלום,

קראתי בעיון רב את שאלתך, אך חסר לי פרט מהותי על מנת שאוכל להשיב לשאלתך. האם אתה צד להליך בבית משפט? או שאתה רק שוכר שלא קשור בכלל לסכסוך בין בני המשפחה?

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איומים של עורך דין מהצד השני – מה ניתן לעשות?

יעל 17/01/25
שלום, אני בהליך גירושים כבר המון שנים. עורך דין של הגרוש מכפיש אותי באופן אגרסיבי בשפה של עולם תחתון גם בדיונים וגם בבקשות/תגובות. השופטת כלל לא מתייחסת לזה. הייתי מצפה שתתן לו הערה או קנס, אבל כלום! לאחרונה העו"ד של הצד השני התחיל לאיים בתביעות נזיקין, כשמי שצריכה להגיש תביעת נזיקין זה אני וילדיי! מה ניתן לעשות? לאן ניתן לפנות? השופטת נותנת להם לעשות מה שהם רוצים ואף פוסקת נגד דעת המומחים, העיקר לרצות אותם.

מה נחשב לאיום בהליך משפטי? האם זה נחשב לשון הרע כאשר עו"ד מכפיש את שמי בבקשות ותגובות?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 18/01/25

יעל שלום,

אני מצליחה להרגיש מתוך שאלתך שאת במצב כל כך רגיש. ליבי איתך.

לגוף שאלתך וכמובן מבלי לראות את שכתב עו"ד של הצד השני, לרוב, לא יראו בנכתב בבקשות/תגובות כהכפשה או יותר נכון "לשון הרע". אל תשכחי כי המדובר בדיון בדלתיים סגורות.

יחד עם זאת, במהלך דיון על בית המשפט לוודא כי כל הנוכחים שומרים על שפה מכבדת.

בהתייחס ל"איומי" עורך הדין בהגשת תביעה נזיקית, לא הצלחתי להבין משאלתך בגין מה הוא מתכוון, לכאורה, להגיש תביעה נזיקית. אשמח שתדייקי את שאלתך על מנת שאוכל לנסות לסייע בידך.

מקווה שהייתי לך לעזר. בהצלחה רבה והמון כוחות.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר לעיר אחרת עם הילד

ערן 15/01/25
אני בהליכי גירושין ויש לנו ילד משותף. האם יש סיכוי שבית המשפט יאשר לי לעבור לעיר אחרת עם הילד?

האם בהליך גירושין אפשר לעבור לעיר אחרת עם הילד?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 15/01/25

הי ערן,

לשאלתך אין תשובה אחת.

ככלל בתי המשפט מעדיפים שלא להעביר קטינים לעיר אחרת ולשמר את מקום מגוריהם הקבוע, אלא אם אין ברירה אחרת.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, בתי המשפט מאשרים המון פעמים מעבר עיר מגורים יחד עם קטין, אך הדבר תלוי נסיבות.

מאחר ששאלתך היא כללית, ניסיתי בתשובתי לתת לך כמה שיותר מידע ואני מקווה שהצלחתי לעזור לך, ולו במקצת.

ככל שיש לך שאלות נוספות אשמח לסייע.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הורים פרודים

שניר 15/01/25
ההורים שלי פרודים אבל לא גרושים ולא מתכוונים להתגרש (בכל מקום עדיין כתובים כנשואים). האם במידה ואחד מהם נפטר, הירושה עוברת לשני או שתעבור אלינו הילדים?

האם זוג פרוד ולא גרוש עדיין יורשים האחד של השני?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 15/01/25

הי שניר,

שאלה טובה שהרבה אנשים טועים בתשובתה.

ככל שההורים לא הסדירו את המעמד שלהם, קרי התגרשו, ובהיעדר צוואה הם ירשו מחצית מחלקו של בן הזוג הנפטר, והמחצית השנייה מרכוש הנפטר תתחלק בין הילדים בחלקים שווים.

ככל שמי מהם ירצה להסדיר את רכושו ושלא יגיע לידי הפרוד, עליו לערוך צוואה מסודרת.

שים לב, אין בעריכת הצוואה כדי לגרוע מזכותו של מי מהם לתבוע זכויות הנובעות שלא מחוק הירושה.

מקווה שהייתי לך לעזר.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשתי בגדה בי

רועי אלפר 13/01/25
עלו לי חשדות שאשתי בוגדת בי לפני שאני מתגרש ממנה רוצה לברר אם אני אקבל יותר מהרכוש שלנו בגלל שהיא בוגדת

האם בגידה גורמת לחלוקת רכוש לא שיוויונית בגירושין?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 13/01/25

הי רועי,

ראשית, ממליצה שלא לחשוף את החשד שלך לפני שאתה מאמת את הדבר.

ככלל, בפסיקת בית המשפט בנושא חלקות רכוש נקבע כי בגידה לא משפיעה על חלוקת רכוש של בני זוג.

יחד עם זאת, במקרים חריגים, לבית משפט סמכות מכוח סעיף 8 לחוק יחסי ממון בין בני זוג, לקבוע חלוקת רכוש לא שוויונית של הרכוש. לשימת ליבך, מדובר במקרי בגידה חריגים (למשל, הברחת רכוש במסגרת בגידה ועוד) המצדיקים שימוש בסמכות זו ע"י בית המשפט.

מקווה שהצלחתי לסייע, ולו במקצת.

בהצלחה.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מי ישמור על הכלבים שלנו

קורי רקובסקי 13/01/25
אני נמצאת בתהליכי גירושין קשים ויש בבעלותנו שלושה כלבים שהם כל עולמי, הגרוש הרשע שלי לא מטפל בהם כמו שצריך ואני מפחדת שבית המשפט ישאיר את הכלבים אצלו איך אפשר לדאוג שהם יישארו אצלי? יש לי הוכחות שהוא מזניח אותם

זמני שהות לחיות מחמד

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 13/01/25

הי קורי,

כמי שאוהבת חיות אני מבינה לליבך ולחששות.

בעיקרון אין חקיקה ספציפית המסדירה זמני שהות לחיות מחמד, אולם בתי המשפט כן מכירים בחשיבות הרגשית של הקשר עם חיות המחמד ובצורך להסדיר את הנושא במסגרת הליכי גירושין/פרידה.

מקווה שהצלחתי להיות לך לעזר.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שוב אשאל סליחה

שלמה 12/01/25
כמו שציינתי ולאחר בעיות במינוי אפוטרופוס לרכוש על ידי אחי אני מוניתי לאפוטרופוס לגוף ואפוטרופוס לרכוש מונה גוף חיצוני וכמו שאמרתי אני חי בזוגיות ומפרנס בית וכן אני עזבתי בת זוג לא ממש נפרדתי אלא לטובת אבא שלי היות ואני מטפל באבא שלי שהוא כל עולמי עכשיו מה שקורה זה שאני שוכר לו בית כי אין מקום אצלי בבית בשבילו והאפוטרופוס לרכוש טוען שבגלל שאני מתגורר איתו אני אמור להשתתף חצי בהוצאות של הבית עכשיו אני שואל אם אני צריך להביא מטפלת זרה ומבחינתי להזניח את אבא כי שום טיפול בעולם לא יהנה כמו שאני מטפל בו או פשוט לדרוש אולי דרך בית משפט שכל ההוצאות של אבא יהיו מהכסף שלו

אם אני מתגורר יחד עם אבי ומונה לו אפוטרופוס לרכוש חיצוני עליי לשאת גם בהוצאות הבית/המגורים?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 12/01/25

הי שלמה,

קראתי את שאלתך ואני מבינה שאת נמצא במצב מאוד רגיש.

מתוך מה שכתבת אני למדה שאתה בן טוב לאביך ואני מבינה שאתה מקריב המון.

במקרה כפי שתיארת הייתי ממליצה להגיש בקשה מפורטת לבית משפט לענייני משפחה ולהסביר את החשיבות בטיפול שלך באביך לעומת טיפול ע"י עובד זר. הייתי מבהירה שיש לך מקום מגורים ועצם המעבר למגורים משותפים עם אביך הם לטובתו בלבד, ובמקרה שבו יאלצו אותך לשאת בעלויות המשותפות של הוצאות המגורים, ספק אם תוכל להמשיך לטפל בו בעצמך.

עוד אפשר להוסיף לבקשה את העובדה שהטיפול שנעשה על ידך חוסך לאביך כספים רבים מאחר שהטיפול בו על ידך חוסך עלויות שכר של עובד זר.

מקווה שהייתי לך לעזר. המון בהצלחה ובריאות לאביך.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בעניין אפוטרופוס חיצוני לרכוש

שלמה 11/01/25
לאבא מונה אפוטרופוס לרכוש חיצוני ואני הבן הגדול שלו מוניתי לאפוטרופוס לגוף. אני שוכר לאבא דירה ואני מתגורר איתו כיוון שאני גם מטפל בו (סובל מדימנציה). האם האפוטרופוס לרכוש יכול לומר לי להשתתף בהוצאות של הבית חצי חצי? אני גם חי בזוגיות ומחזיק עוד בית אשמח לחוות דעת

האם ניתן לדרוש מאפוטרופוס שחי עם החסוי, להשתתף בחלק מההוצאות ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

שלמה שלום,

 

לא ברור משאלתך מדוע אתה רק אפוטרופוס לגוף ומדוע עליך לגור עם אביך, בעודך גר במקום אחר ו/או מה משמעות האמירה שאתה גר עם אביך כדי לטפל בו ומאידך גם בבית אחר.

מאחר שמדובר במצב לא שכיח, קשה להשיב לשאלתך, במסגרת הפורום שנועד למתן מענה לשאלות כלליות והן לאור המידע המצומצם שנכתב בשאלה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם תשלום המזונות הגיוני?

Sa 11/01/25
שלום
התגרשתי לפני שנה.
יש לנו ילד משותף.בן שנתיים. הוא נמצא אצלי שני ורביעי וכל סופש שני.
היום גרושתי עברה עם בעלה לקיבוץ (מה שגרם לי לעבור 50 קמ ממקום מגורי כדי להתקרב לבתי)
הוצאות הנסיעה שלי גדולו וגם שכר הדירה שלי.
 
התשלום שלי למזונות ומדור הוא 2000 שח +מדד
בנוסף למחציות.
הגן כרגע בעלות של 4000 שח.
ככה יוצא מצב שאני משלם 4000 שח לחודש גן+מזונות בלי לחשב את ההוצאות שלי: בגדים, טיטולים, פנאי וכו'
האם התשלום שלי לא גבוה מהממוצע?
אני בקושי מצליח לעמוד בהוצאות .
האם ניתן ללכת לבית משפט בגלל מעברה של גרושתי ולנסות להוזיל עלויות ?
תודה

האם מעבר דירה של הגרושה יכול להצדיק שינוי של גובה המזונות ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

שלום רב,

מעבר דירה למרחק שמקשה על קיום זמני השהות ומעמיס הוצאות נוספות על האב (בעיקר אם רק הוא זה שמקיים את הנסיעות הלוך וחזור, למרות שהאם היא שעברה למקום רחוק) יכול להחשב כשינוי נסיבות מהותי, שמצדיק עיון מחדש בגובה המזונות.

זאת בעיקר אם חלף זמן ממושך מאז הגירושין / קביעת גובה המזונות.

 

רצוי שתתייעץ עם עו"ד כדי לברר את המצב לעומקו, על בסיס מכלול הנסיבות.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ידועה בציבור , הלכת השיתוף

ריקי 10/01/25
הידועה בציבור קיבלה מעמד מהמלל לאחר מותו של המנוח . היא חיה עם המנוח כעשרים שנה . למנוח היתה דירה על שמו שקיבל מאימו במתנה , שנים רבות לפני ההיכרות עימה . הזוג לא גר בדירה הדירה עמדה ריקה כל השנים והידועה בציבור במשך שנים לא השתתפה בהוצאות והחובות שחלו על הדירה . הזוג לא גר בדירה המדוברת . לאחר מותו, בתו הגישה צו ירושה וקיבלה את הדירה הדירה שופצה על ידי הבת , ונמכרה . הידועה בציבור תובעת חלק מהדירה . האם על פי הלכת השיתוף , היא זכאית לחלק מהדירה . תודה

האם הידועה בציבור זכאית לקבל זכויות בדירה שהיתה למנוח ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

ריקי שלום,

לא ברור משאלתך, האם הבת הגישה צוואה לקיום, לפיה היא היורשת של אביה, או שהגישה בקשה לצו ירושה (שאז נשאלת השאלה מדוע לא קיבלה הידועה בציבור חלק מהעיזבון בהיותה כזו).

לגבי תביעתה לזכויות בדירה - יש לקרוא את כתב התביעה כדי להבין מה הנימוקים על פיהם לטענתה מגיעות לה זכויות בדירה.

לכן, כדי לקבל תשובות מעמיקות, על חברתך לפנות לייעוץ אצל עו"ד שמתמחה בתחום זה ולהציג בפניו את כל המידע + התביעה של הידועה בציבור.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול הגשת בקשה לאפוטרופוסות

תומר 08/01/25
הגשתי בקשה לאפוטרופוסות מדינה לאחד מהורי בגלל דמנציה בבית המשפט. אני מעוניין לסגור את התיק ולא להיות קשור לנושא יותר בעקבות בעיות משפחתיות רבות וחוסר אפשרות להשיג את הנדרש. השופט ביקש שאמציא מסמכים שאין לי אפשרות להביא לא חתימת אחים ולא אישור רופא.
האם אני יכול לסגור את התיק? האם יהיו השלכות כי לא מילאתי את בקשת השופט?

בקשה למינוי אפוטרופוס להורה דמנטי

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

תומר שלום,

 

לא הבנתי באיזה שלב נמצאת הבקשה שהגשת.

אם טרם מונית כאפוטרופוס, אתה יכול להגיש בקשה למחיקת בקשת המינוי.

ביהמ"ש ישקול האם להעתר לה ללא תנאים, או יחליט להשאיר את הבקשה פתוחה, ולו לצורך בדיקת את מצבם של הוריך, מאחר שאם הם דמנטים - חיוני שיהיה מי שידאג לעניניהם ויתכן שאז ימונה גוף חיצוני לשמש בתפקיד.

 

רצוי שתפנה לפחות לייעוץ חד פעמי אצל עו"ד שעוסק בתחום זה, כדי להבין מהי הדרך הנכונה לפעול.

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מה האינטרס של עורכי הדין המייעצים ללקוחות שלהם להגיש תלונות שווא בגרושים?

אייל 08/01/25
מה הם מרוויחים מזה

תלונות שווא

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

אייל שלום,

 

אוכל להשיב לך רק באופן כללי - עו"ד מייצגים את לקוחותיהם ואת האינטרס של לקוחותיהם.

לא יכולה לומר לך האם קיימים או לא קיימים עו"ד שמייעצים ללקוחותיהם לשקר. יכולה לומר בוודאות שיש עו"ד שלעולם לא יציעו ללקוחות שלהם לשקר.

כך או כך וכפי שברור לכולם - שמתן עצה של עו"ד ללקוח, להגיש תלונת שווא, אינו חוקי וגם אינו עוד בכללי האתיקה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בית משותף לאחר גירושים

סיון 08/01/25
חברתי התגרשה מבעלה
יש להם דירה משותפת חצי-חצי
נאסר על הגבר לגור איתה באותה דירה מחשש
לאלימות.
הבניין עומד לעבור הליך תמ״א 38
חברתי רוצה למכור את הדירה כשתתחיל התמ״א
הגרוש שלה לא רוצה, הוא מעוניין להיכנס
מחדש לדירה במהלך התמ״א ולגור שם לבד
 
האם בית משפט יכול לחייב בפירוק-שיתוף
גם לאחר שהצדדים התגרשו?

האם בית המשפט יכול לחייב בני זוג שהתגרשו לפרק את השיתוף בדירה המשותפת ?

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

סיון שלום,

 

זכותו של כל בעלים של נכס שרשום ע"ש כמה שותפים, לבקש פירוק שיתוף בנכס.

הגרוש אינו יכול להחליט שהוא לא מסכים לפירוק השיתוף בנכס כי בכוונתו להכנס לגור לבדו בדירה (שנמצאת גם בבעלות גרושתו) ולמנוע ממנה לממש את רכושה.

לכן, אם היא תפנה לביהמ"ש בעניין זה, סביר להניח שינתנו הוראות לגבי פירוק השיתוף בנכס.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי רצון לשלם מזונות מצד הבעל

אישה שנכנסת 08/01/25
האם זה נפוץ שהבעל לא רוצה לשלם מזונות ?
למרות שהאישה צריכה לגדל את הילדים על חשבון היכולת לעבוד ולהפרנס?
אני נכנסת להליך גירושין

הבעל לא רוצה לשלם מזונות

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

שלום רב,

 

אני לא מכירה סטטיסטיקה של אחוז הבעלים שאינם מעוניינים לשלם מזונות, אבל אני מניחה שהוא גבוה יותר מאלה שרוצים לשלם מזונות, בסכום ראוי ונכון, בהתאם לנסיבות של אותה משפחה.

כך או כך, חובת האבות לשלם מזונות לילדיהם, אינה נקבעת על פי רצונם או אי רצונם, אלא נקבעים בהתאם לצרכים של הקטין, גילו, יכולותיו של כל הורה וכו'.

 

אם את נכנסת להליך גירושין, אני מאוד ממליצה לך לפנות לעו"ד מנוסה שעוסק בדיני משפחה, כי חשוב מאוד לקבל ייעוץ ראשוני (ככל האפשר עוד לפני תחילת ההליכים המשפטיים), לגבי זכויותיך וזכויות הילדים ומה נכון לעשות כדי להבטיח שתקבלו אותן.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לקיחת הלוואות בחישוב הכנסה פנויה

משה 06/01/25
שלום רב,
אשמח לדעת האם קיים פסק דין מנחה (מחוזי/עליון) שקובע שכאשר להורה יש הלוואות "אמיתיות" (לא כאלו שנלקחו למותרות, הימורים וכיו"ב) יש לכלול אותן בהכנסה הפנויה של הורה.
אני מכיר כמובן את בע"מ 919/15 אבל מחפש משהו נקודתי יותר שמדבר על הלוואות שנלקחו
תודה

קיזוז תשלום בגין הלוואות מגובה ההכנסה הפנויה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 12/01/25

משה שלום,

 

לאור העובדה שמדובר בעניין תלוי נסיבות ספציפיות, הרי שכל מקרה לגופו וגם אם תימצא פסיקה בנושא, שוני קטן בין מקרה למקרה, יכול לשנות את הכרעת ביהמ"ש מקצה לקצה.

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלימות נגד ילדים

שמואל 02/01/25
ילדי נחקרו ע"י עוס חוק נוער והתלוננו על אלימוצ מצד האם (גרושתי).
גרושתי נחקרה במשטרה על אלימות כלפי ילדנו וסוכם ע"י הרווחה עימה על מחוייבותה לטיפול.
האם יש לי מניעה חוקית כל שהיא לספר על מקרה זה לסביבה ,( חברים, משפחה וכולי...)?
 
תודה על הסיוע,

אלימות

עו"ד רם יוגב מנהל 02/01/25

שלום רב,

 

לטעמי אין לפרסם ברבים את עניין האלימות שלכאורה הגרושה ביצעה כנגד הקטינים ולו מטעם של מוסריות.

בנוסף, הנך מסתכן בתביעת לשון הרע.

 

אוסיף כי מעשה זה עלול לפגוע בקטינים, בפרטיותם ובשמם הטוב.

 

אני ממליץ שלא לעשות כן.

מנהל פורום דיני משפחה

הארבעה 28 תל אביב

03-5239144

Ram@yogev-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי הסכמות לגבי שכירות לאחר פרידה

ליאור 30/12/24
היי,
אני ובת הזוג נפרדנו. שכרנו דירה ביחד (שנינו חתומים על החוזה) ונשארו לשכירות עוד כ-10 חודשים. אני עזבתי את הדירה והיא עדיין שם.
אני מעוניין לצאת מהחוזה אבל היא לא מוכנה לדבר איתי ולא לשתף איתי פעולה בשום דבר שקשור לדירה (היא עושה בכוונה, זה ברור).
בחוזה יש סעיף שמאפשר לנו לצאת ממנו אם נביא מחליפים, אבל הסעיף לא מתייחס באופן ספציפי למצב שבו רק אחד מאיתנו רוצה לעזוב, והשני לא.
 
יש לי 2 שאלות:
1. מה האופציות שלי לצאת מהחוזה? האם אני עכשיו תקוע בו עד שגם היא תרצה לצאת ממנו? או שמותר לי למשל לחפש מחליף שייכנס במקומי? (בלי קשר אליה)
2. כשאראה את הדירה למחליפים פוטנציאליים במקומי, האם יש לה זכות לפסול אנשים לפי ראות עיניה? או שזה משהו שנתון להחלטתה של בעלת הדירה בלבד?
 
תודה!

שכירות

עו"ד רם יוגב מנהל 31/12/24

שלום רב,

 

ממליץ לשוחח עם בעל הבית כדי לבחון את האפשרויות העומדות בפניך.

בהצלחה

מנהל פורום דיני משפחה

הארבעה 28 תל אביב

03-5239144

Ram@yogev-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכור הורי

נועם 29/12/24
אני גרוש מזה 5 שנים.
גרושתי לא מתקשרת איתי , ומתחמקת משיתוף מידע על הילדים.
לפני כחודש גיליתי דרך הבת שלי שגרושתי מטנפת עליי.
וכשהילדה מנסה להגן עליי, היא אומרת לה אל תתערבי - את לא יודעת.
הילדה מאוד חכמה , והיא עצמה אמרה לי שאמא שקרנית גדולה.
אני בטוח שהיא עושה ניכור הורי.
בעוד כשנה וחצי יש בר מצווה לילד הקטן,
ואני מעוניין שנעשה יחד את הבר מצווה כמשפחה.
מה ניתן לעשות ?

מה עושים כאשר האמא מסיתה את הילדים ויוצרת ניכור הורי

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 31/12/24

נועם שלום,

 

צר לי לשמוע על המצב שאתה מפרט, מצב שתמיד הכי פוגע בילדים, למרות שההורה המסית לא מבין זאת.

מהשאלה שלך עולה שהילדים חשופים לאמירות לא פשוטות של אמם נגדך, אבל שהילדים בקשר איתך.

ניכור הורי = מצב שבו הילד/ים מסרב/ים לפגוש את ההורה השני, בגלל ההסתה שעברו = מתנכרים להורה השני.

לכן, מצד אחד - נראה שההסתה לא מצליחה לנתק ממך את הילדים אך מצד שני - אי אפשר לדעת מה יהיה בעתיד.

הייתי מציעה לך לנסות לשוחח עם האם, לגבי דברי הילדים (בלי לפרט יותר מדי, כדי לא לחשוף את הילדים לתגובה כזו או אחרת מצד אמם), שיחה שבה תעלה גם את העובדה שהילדים עצמם נפגעים כאשר הם חשופים, בכל דרך שהיא, למתח ויחסים קשים בין הוריהם ואת החשיבות, מבחינת הילד, לכך שאירוע בר המצווה שלו יתקיים בהרכב משפחתי מלא.

אני מקוה שהדבר יועיל להרגעת הרוחות, ואם לא - תוכל לבדוק מה הדרך הראויה להתמודד עם הדברים ואילו כלים משפטיים עומדים לרשותך.

 

כולי תקוה שילדיך ימשיכו להיות איתך בקשר טוב ומיטיב.

 

ומאחלת לך בהצלחה ב"משימה" וחג חנוכה שמח.

 

 

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חסוי

חלי 28/12/24
אח בגיל 72 מונה לו לפני מס' שבועות אפוט' חיצוני .היתה בביקור עוסית של העמותה. החסוי ללא כסף כבר מס' שבועות.היא הבטיחה שניתנו לו אבל זה לא קורה. למי פונים?

חסוי

עו"ד רם יוגב מנהל 31/12/24

שלום רב,

 

אם אינך מקבל מענה מהאפוטרופוס שמונה, הנך יכול לפנות לאפוטרופוס הכללי.

מנהל פורום דיני משפחה

הארבעה 28 תל אביב

03-5239144

Ram@yogev-law.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכור

אליהו 25/12/24
אני ואשתי בהליכי גירושין. הילדים מתחילים להראות סימני ריחוק והיום הבת שלי ביקשה שלא אגיע כי היא רוצה להיות עם חברות שלה.


אני חרד שמא היא מנוכרת ואשתי היא הגורם לכך מצד שני אני חושש שאני סתם נלחץ והוזה.


ממה שקראתי ברשת צריך לעצור ניכור הורי מיד כשהוא מתחיל ואין לי ספק שאשתי מספרת עליי הרבה דברים "טובים" לילדים. הם מספרים לי שהם שמעו ממנה שתמיד בגדתי בה ועוד פניני לשון שאני מעדיף שלא לפרט.


מה עושים?

איך למנוע ניכור הורי כבר מהרגע הראשון?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 25/12/24

שלום רב,

 

ראשית - אמליץ לבחון את העניין למשך שבוע נוסף.

אם תראה שהילדה מתחמקת ממפגשים נוספים של הסדרי השהות שנקבעו איתך באופן גורף בשבוע הזה - הייתי ממליץ לפנות מיד לייעוץ משפטי פרטי והגשת בקשה בהולה לבית משפט.

 

בבית משפט לענייני משפחה יש נוהל מהיר מאוד בענייני ניכור הורי, שנקבע על ידי נשיאת בית המשפט העליון - והוא קובע כי יקבע דיון דחוף עד 14 ימים מיום שתוגש הבקשה, וזאת בדיוק מאחר והדרך לטפל בניתוק קשר ניכור הורי - הוא מיד עם תחילתו.

 

לכן אין להמתין שהות ארוכה עד שמגישים את הבקשה, כדי שלא יגרם נזק חמור יותר בשהות הזו, ויש לפעול בהקדם האפשרי.

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחציות ותשלומי נייד לילד

סיגל 24/12/24
האם תשלומי נייד לילד קטין נכללים במחציות חינון או בריאות וניתן לדרוש מהאבא לשלם חצי מהם.
 
תודה רבה

האם טלפון נחשב מחציות?

עו"ד יוסף גביזון מנהל 25/12/24

שלום רב,

 

בד"כ בתי משפט מפרטים את הרכיבים שנמצאים תחת הגדרת "מחציות".

בד"כ הוצאות טלפון לא נחשבות כמחציות חינוך או רפואה, אלא כחלק מהתשלום המזונות השוטף.

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת משכורת לחשבון פרטי

דניאל 17/12/24
הי,
אישתי ואני בתהליך גירושין שנמשך כבר מספר חודשים (ביננו, הבנות על ההסכם) ובעוד כחודש אנחנו מתחילים את ההליך עם מפגשי מהו"ת.
מבחינתה, היא אמרה שאנחנו כבר גרושים ואין ביננו כל תקשורת, מגע פיסי והיא אמרה שמבחינתה אני אפילו יכול להכיר מישהי אחרת. (כמובן שלא אעשה זאת עד לחתימה על ההסכם).
לעניין, אנחנו לתפיסתה גרושים, בפועל תחת אותה קורת גג (עד סיום חוזה השכירות הנוכחי) אין ביננו יחסי אישות. הנקודה שהיא לא מוכנה שאפסיק להעביר את השכר לחשבון המשותף ומאיימת שהעו"ד שלה אמרה לה שאם אני עושה זאת זה עבירה על החוק.
האם אני יכול להעביר את המשכורת לחשבון פרטי ולהעביר לחשבון המשותף את אותו הסכום שהיא מפקידה ועוד (נניח) 50% תוספת (שזה הרבה מעבר למזונות, מדור וכו'). אין סיבה שאמשיך לכלכל אותה.
האם זה אפשרי?

העברת שכר לחשבון נפרד לאחר מועד הקרע

עו"ד יוסף גביזון מנהל 25/12/24

שלום רב,

 

בד"כ נקבע "מועד הקרע" של הצדדים ביום בו נפתח הליך יישוב סכסוך.

ממועד זה, התא הכלכלי המשפחתי פוצל: עד למועד הקרע הייתם שותפים לזכויות ולחובות, והחל ממועד הקרע כל אחד לעצמו.

 

ניתן להעביר את המשכורת לחשבון נפרד, אך חשוב להעביר סכומים שיכסו את ההוצאות השוטפות של הצריכה הביתית.

 

מומלץ לפנות ולהעזר בעו"ד לתשובה יותר מורחבת בעניין הזה.

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חזקת ילדים

אורית 15/12/24
שלום
אני מעוניינת לדעת במידה ובהליך גירושין האישה לא רוצה את חזקת הילדים האם זה אפשרי?
אני מניחה שגם האימא מחויבת מזונות
יש רכוש משותף האימא לא מעוניינת בו
מוכנה לחתום ויתור
השאלה המרכזית מה החוקיות והאם לא יהיו נגדה סנקציות מאחר והיא לא יכולה לגדל את הילדים לא בריאותית ולא כלכלית ,האם ניתן להסדיר את זה חוקית שהילדים יהיו אצל האבא
תודה

משמורת מלאה של הילדים אצל האב עקב מצב רפואי ונפשי לקוי של האם - האם אפשרי

עו"ד יוסף גביזון מנהל 25/12/24

שלום רב,

 

ככל ובית משפט ימצא, לאחר בדיקה ותסקירים של עו"ס, כי מצבה של האם כזה שלא מאפשר לה לשהות עם הילדים - וטובתם של הילדים יהיה להיות עם האב כל הזמן, הרי שזה מה שסביר להניח יפסק בסופו של יום.

מנהל פורום דיני משפחה

ח.נ ביאליק 2, רמלה

08-9247005

advgabizon@gmail.com

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן