פורום דיני משפחה

פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני משפחה

עו"ד מיקי חשמונאי

עו"ד ומגשרת. משרדה, מהמובילים בחיפה והצפון, מתמחה בענייני משפחה וגישור.

עו"ד יוסף גביזון

בעל משרד עו"ד ונוטריון בתחום דיני המשפחה והירושה, מדורג כאחד המשרדים הטובים בתחום.

עו"ד נוי יוספזון בוסני

בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. מגשרת ומדריכת הורים.

עו"ד אליאב ביטון

עוסק בתיקי חלוקת רכוש, כתובה מזונות ועילות גירושין.

עו"ד אבירם שלנגר

בעל משרד עורכי דין בוטיקי מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה.

בקשה לקציבת מזונות זמניים

דן 05/03/25
שלום רב!
איך צריך להגיב לבקשה לקציבת מזונות זמניים על מנת להפחית אותם (אשתי רוצה בערך 10000₪ לחודש)). ובאיזה תוקף יש אפשרות להגיב ואיזה טענות עיקריות מקבל בית משפט.
תודה רבה

תגובה לבקשה לפסיקת מזונות זמניים

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 30/03/25

שלום דן,

שאלתך היא למעשה מה איך לנסח תגובה לבקשה למזונות זמניים.

כיוון שמדובר בתגובה מפורטת ותלויה גם בנסיבות הספציפיות של המקרה הנדון, לא ניתן להשיב במסגרת זו, על שאלתך (מה עוד שאין בה אף פרט ספציפי, מהפרטים הרבים שצריך לדעת לגבי המקרה שלך, כדי להכין את התגובה).

 

לא מומלץ לערוך תגובה כזו, ללא ליווי של עו"ד וייעוץ מעמיק, לאחר שתוצג בפני אותו עו"ד התמונה המלאה.

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת פנסיה

אהרון אהרון 03/03/25
לפי החלטה במסגרת תביעה חלוקת רכוש ביני לבין גרושתי, השופט קבע שקרן הפנסיה של גרושתי תתחלק בינינו. כבר 3 שנים עברו והיא לא מקדמת שום דבר ומתעלמת מהבקשות שלי לקבל הסבר למה דברים לא מתקדמים. בלית ברירה אני צריך להגיש בקשה מכוח סעיף 7 לחוק בית המשפט לענייני המשפחה 1995. השאלה: איפה כתוב בחוק (או בכל מקום אחר) איך לכתוב בקשת אכיפה כזאת בהתאם לחוק (כדי שזה לא יידחה מסיבה טכני) ואיזה מידע ותיעוד צריך להיות כלול בה? (באופן כללי בלי לדעת את פרטי המקרה הספציפי)
 
תודה רבה!

האם כתוב בחוק איך לנסח בקשות לבית המשפט

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 08/03/25

אהרון שלום,

 

החוק אינו קובע כיצד יש לנסח בקשות לבית המשפט.

 

לגבי הנושאים הפרוצדורליים, יש הוראות בתקנות סדר הדין האזרחי, תקנות סדר הדין בביהמ"ש לענייני משפחה והוראות מנהל בתי המשפט, בעניין הצורני של כתבי טענות שמוגשים לבית המשפט (את כולם תוכל למצוא באינטרנט).

 

שבוע טוב

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לגבי רכוש אחרי גירושין

מזולי 02/03/25
יש לנו בית הבית רשום על שנינו וסיימנו לשלם משכנתא
במידה ומחליטים שהגבר ישאר עם הילדים בבית
אז מה מגיעה לאישה?
איך עושים את החלוקה בבית?
ובכסף ביכלל?

מה עושים עם דירת מגורים בגירושין?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 03/03/25

מזולי שלום,

במידה ותגיעו להסכמה שלאחר הגירושין, האב ישאר להתגורר בבית המגורים עם הילדים, אפשר להגיע להסכמה שהוא ישלם לידי האישה דמי שימוש (שכירות) ראויים על חלקה בבית המגורים.

בקביעת גובה דמי השימוש הייתי מתחשבת בעובדה שגם הילדים המשותפים מתגוררים בבית.

אופציה נוספת היא שהאב ירכוש את חלקה של האישה בבית המגורים, ואז האישה תקבל לידה את חלקה בבית המגורים.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החלטתי להתגרש ויש לי המון שאלות

מזולי 02/03/25
ערב טוב
יש לי מלא שאלות
איפה הכי כדאי למצוא עורך דין טוב שלא עולה הרבה כסף וזמין?
עווד לא התחלנו תהליך ואני יודעת שזה לוקח זמן
אנחנו רבים המון והוא מסיט את הילדים נגדי ואני בכל דבר אשמה.
האם זה בסדר שאני הילך להורים שלי לכמה ימים?
הילדים גדולים 18 ו13 והם הישארו איתו.

הליך גירושין - איך מתחילים?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 03/03/25

מזולי שלום,

לפני שמתחילים הליך גירושין, חשוב לקחת ייעוץ משפטי של עורכת דין שמומחית בתחום המשפחה, וכמה שיותר מהר.

יש כמה כללי "ברזל" שחשוב שתדעי כבר עתה.

שמרי על מסמכים.אל תתווכחי עמו ותיקחי בחשבון שיכול להיות שאת מוקלטת.אל תערבי את הילדים. גם אם הוא עושה זאת והם ניגשים אלייך, אמרי להם - "אמא אוהבת אתכם. זה בין אמא לאבא, זו תקופה מורכבת ואנו נצלח אותה".יציאה מהבית בשלב הזה עלולה לפגוע בזכותך לקבלת כתובתך.

בהצלחה!

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלימות במשפחה

אני בעצמי 02/03/25
איך אני יכול להתמודד עם תלונות שוא על אלימות שמגישה עלי במשטרה אשתי ומשפחתה

תלונות שווא במשטרה

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 03/03/25

בוקר טוב,

במקרה בו מוגשות תלונות שווא, אני ממליצה לוודא שהתלונות נסגרות מ"חוסר אשמה" ולא בשל "חוסר ראיות".

על מנת לוודא זאת, אני ממליצה להיעזר בעו"ד פלילי.

ככל שהדבר יצלח ואכן מדובר בתלונות שווא רבות, אפשר לבחון את האפשרות להגשת תביעת לשון הרע בבית המשפט לענייני משפחה כנגד המתלוננים.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה למשמורת קטינים

אולה 02/03/25
שלום רב,
בת זוגי מבקשת פסק דין על הענקת זכות למשמורת הבלעדית על הקטינים בני שנה וארבע וחצי שנים.
האם זה כולל גם אפוטרופוס בלעדית בשבילה בלבד ?
1. כיצד ובתוך איזה זמן אוכל לערער אפוטרופוסית שלה בלבד אם כן ?
2. אחרי איזה גיל אפשר לחזור שוב בתביעת משמורת ?

תביעת אפוטרופסות בלעדית

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 03/03/25

אולה שלום,

האם הקטינים רשומים כילדייך? אם כן, הסבירות שתתקבל תביעה לשלילת אפוטרופסות באופן מלא היא אפסית.

אינני יכולה לענות על שאלתך אם תביעתה כוללת שלילת אפוטרופסות ואפשר לדעת זאת רק מקריאת כתב התביעה עצמו.

בהתייחס לשאלתך בתוך כמה זמן ניתן לערער, לא ברור מדוע צריך לערער ולא ניתן כעת לנהל את ההליך. אנא הבהרתך.

תביעה לשינוי זמני שהות או שינוי "משמורת" ניתן להגיש בכל רגע נתון, שעה שלנגד עיניי בתי המשפט לענייני משפחה עומדת טובת הקטינים.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עלולים להפסיד בגרושין חלק מירושה?

יורם 01/03/25
1. מובטח שדירה שהתקבלה בירושה תישאר במלואה בידי היורש גם לאחר שיתגרש ולא יפסיד חלק ממנה לגרושתו?
2. אם כן, האם זה מעוגן על פי חוק או על פי תקדימים?
3. האם אותו דין לכסף שנשמר בחשבון נפרד ממכירת הדירה בירושה, או לאחר שהתקבל ישירות בירושה?

האם ירושה מתחלקת כשמתגרשים?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 02/03/25

יורם שלום,

ככלל ירושה אינה חלק מאיזון המשאבים בעת גירושין. יחד עם זאת, פעולות שעושה היורש בכספי הירושה במהלך החיים המשותפים עלולים להביא למצב בו יהא שיתוף בכספי הירושה כך שבעת גירושין, עלול למצוא עצמו היורש המתגרש, במצב בו כספי הירושה שקיבל יאוזנו במסגרת הליך גירושין.

בהתייחס לשאלתך בנוגע לדירה, ככל שקיבלת את הדירה במלואה בירושה, על פניו נראה שאשתך לא תהא זכאית למחצית ממנה במסגרת הליך הגירושין.

ובהתייחס לכספים, ככל שאלו לא עורבבו עם החיים המשותפים, ושמרת על הפרדה, נראה כי כספים אלו לא יאוזנו במסגרת הגירושין.

בהצלחה!

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תינוקת בקלט והשופט נתן עוד 3 חודשים לאיבחון הורים ביולוגים פסיכודיאגנוסטי

אורי 01/03/25
השופט כתב החלטה:" לתינוק הכי טוב אצל הוריה הביולוגים. אלה יעברו איבחון פסיכו דיאגנוסטי לבדיקה להחזרת ביתם אליהם"
כבר עבר חודש ומתוך 3 החודשים ומחלקת הרוווחה לא הואילו להתחיל את האיבחון הפסיכודיאגנוסטי להורים..
בנוסף בביקור במרכז קשר האם הביולוגית מצאה שהבקבוק היה מלוכלך בפייה והחלב בבקבוק חמוצ ןמשכך התינוקת לא חדלה מלבכות והאם נלחצה מאד
 
הסבתא שמעה על כך הזמינה את התינוקת והוריה לביתה הרחב והמטופח בכפר שמריהו בד בד עם זה שההורים יעשו איבחון עד שיגיעו תוצאות נאיבחון
והשאלות
1-אם ניתן לפנות בדחיפות לביהמש -לבקשת לקבל את התינוקת לבית הסבתא יחד עם הוריה בד בבד שיעשו איבחון
2-מה מניסיונכם הסיכוי שהשופט יעיין בבקשה וישנה החלטתו
אין כרגע צורך בעו"ד נוסף. תודה
בברכה

מה עושים כאשר ביהמ"ש לא נותן החלטה עקב עיכוב ע"י הרווחה

עו"ד מיקי חשמונאי מנהלת 30/03/25

אורי שלום,

 

אתם יכולים להגיש לביהמ"ש בקשה, המפרטת את כל מה שתארת בשאלה, ולבקש לקבוע כי לאור העיכוב ע"י הרווחה, תיקבע אחת מהחלופות הבאות :

א. לאשר באופן קבוע את המגורים של ההורים עם התינוקת, אצל הסבתא.

ב. לאשר מגורים בבית הסבתא, עד לאחר החלטה אחרת שייתן ביהמ"ש, לאחר קבלת תוצאות האבחונים להורים.

 

מנהלת פורום דיני משפחה

שד' מוריה 15, חיפה

04-8517771

Law@m-law.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דיון ההוכחות

פודי 28/02/25
כהוכחות על שקריו של בעלי
יש לי הקלטות והעברתי אותן לדיסקון קיי.
האם אפשר למסור זאת לשופטת שתעיין לפני הדיון או שמא מאוחר מידיי
תודה מראש

האם אפשר להגיש הקלטה אחרי שהוגשו תצהירי עדות ראשית?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 02/03/25

פודי שלום,

ככל שההקלטה הייתה בידייך קודם להגשת התצהירים מטעמך, זה יהיה קצת בעייתי לצרפה. יחד עם זאת, הייתי מתמללת אותה ומבקשת להגיש בטענה שחקר האמת חשוב מפרוצדורה.

ככל שמדובר בהקלטת שיחה לאחר הגשת תצהירים מטעמך, הייתי מגישה בקשה להוספת ראיה שלא הייתה בידיך במועד הגשת התצהירים מטעמך.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קצבת מזונות

ליזי 24/02/25
התגרשתי בשנת 2021 .הבן הקטן שלי היה בן 18 בזמן הגירושין והבן שמעליו בן 19 . נאמר לי שלא אקבל מזונות עבור הבן הקטן מכיוון שהגיע לגיל 18. מברור שעשיתי כיום נודע לי שניתן לקבל מזונות עבור ילדים עד גיל 21. האם זה נכון? והאם אפשרי לדרוש את זה רטרואקטיבית עבור השנים עבור 2 הבנים שבזמנו עדיין לא היו בני 21? אשמח לתשובה על כך .תודה

מזונות, עד איזה גיל?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 02/03/25

ליזי שלום,

דמי מזונות עבור מי שמלאו לו 18 ועד לשחרור משירות צבאי יכולים להיקבע בהסכם או במסגרת הליך משפטי.

משחלפו השנים, על פניו, נראה כי אינך יכולה לתבוע רטרואקטיבית.

מבלי לגרוע מהאמור לעיל, בגילאים האלו, ככל שמחייבים במזונות, גובה המזונות הוא 1/3 מדמי מזונות מלאים שזה כמה מאות שקלים. מה שאני רוצה בעצם לומר, שאני לא בטוחה שזה כלכלי בכלל להתעסק בזה.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת בעלות רכב לאחר הגירושים

אנונימי 24/02/25
אני גרוש והוסכם בבית המשפט שאני מעביר את הרכב על שמה של גרושתי(הרכב כבר שנתיים וחצי אצלה וכל ההוצאות כמו כביש 6 ודוחות מגיעים אלי ואני משלם)
אני מבקש ממנה שנעביר את הבעלות והיא כל הזמן מתחמקת.איך אפשר לאלץ אותה להעביר את הרכב על שמה?
היא נוסעת ללא ביטוח וללא טסט ,האם כל ההוצאות חלות עליה כי הרכב אצלה למרות שהוא רשום על שמי?

מה עושים במקרה של שהגרושה לא מקיימת הסכם הגירושין?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 02/03/25

אנונימי שלום,

המצב כפי שהוא אינו תקין. ממליצה להתריע בפניה שככל שלא שהיא לא תסדיר את העברת הבעלות בתוך זמן קצוב, אתה תאלץ לפנות לבית המשפט ולבקש אכיפת הסכם.

כל עוד הרכב רשום על שמך, אתה עלול למצוא עצמך עם דרישות לתשלום במקרה הטוב, עם עיקולים בחשבון על אי תשלום במקרה הפחות טוב, ובמקרה עוד פחות טוב עם נקודות על עבירות תנועה המצולמות במצלמות. הדבר יאלץ אותך להתעסק בבירוקרטיות ולשלם כספים לעורכי דין על מנת שיסייעו לך, וחבל.

ממליצה לפעול בהקדם ולא לדחות הסדרתך הבעלות ולו ביום אחד נוסף.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם קדם נישואין לאחר נישואין

רחמים עשוש 23/02/25
שלום, אשתי ואני לאחר כמה שנות נישואין הבנו שלא חתמנו על הסכם קדם נישואין, האם יש משמעות לזה שנחתום עליו עכשיו? מה זה בעצם אומר מבחינתנו ומה התהליך שצריך לעשות?

הסכם חיים משותפים / הסכם ממון לאחר הנישואין. האם אפשר לערוך? יש לו תוקף?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 24/02/25

רחמים שלום,

מה שלומך?

אין כל מניעה לערוך הסכם לאחר הנישואין. כן חייב לאשר את ההסכם בבית משפט לענייני משפחה.

ברגע שתחתמו ותאשרו בפני בית המשפט, יהיה להסכם תוקף.

ממליצה לפנות לעורכת דין שהיא גם מגשרת שמוסכמת על שניכם, שתערוך את ההסכם אשר ישקף את הרצונות שלכם, את הזכויות שלכם ויבטיח את המשך החיים המשותפים שלכם בחברות טובה.

המון בהצלחה.

 

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הרחקה!

שי 22/02/25
נכה 100% ורוצה עורך דין בחינם או בסכום סמלי.כדי לעשות צו הרחקה נגד קרוב משפחה שעושה שיבוש הליכי חקירה!!!!

צו הגנה / צו הרחקה

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 24/02/25

שי שלום,

על מנת לקבל ייצוג מטעם המדינה יש לפנות לסיוע המשפטי ולמלא את הטפסים. המענה לוקח זמן ויש להמתין בסבלנות.

לגבי עו"ד בסכום סמלי, מדובר בשוק פתוח ואתה יכול לפנות לעורכי דין ולקבל הצעות מחיר. שים לב שחשוב שתשכור עו"ד המבין בתחום על מנת לקבל ייעוץ וייצוג טוב. זכור, זול לפעמים זה היקר.

בהצלחה.

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הגנה (פרטים נוספים)

דן 20/02/25
שלום רב!
אשתי הגישה תלונת שווא על אלימות במשפחה. השתחררתי ממעצר. הגישה בקשה על צו הגנה שהעריכו ל3 חודשים עד 17.2.25. קבעו ריחוק 200 מ' מהבית, איסור קשר עם אשתי םגישול עם ילדים בליווי עו"ס תיק ישוב סכסוך נסגר. אין בינתיים תביעה. אין כמובן קביעות שעות שהות. למה אני לא יכול להיפגש עם ילדים שלי חופשי?  מה יהיה אם אפגש איתךך ללא ליווי עו"ס? בברכה דן

צו הגנה

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 20/02/25

הי,

כמה זמן חלף ממועד סגירת הליך היישוב סכסוך? אם חלף המועד שלה לממש את זכותה להגיש תביעות לפניכן, עליך לעשות זאת ולהגיש בקשה בעניין הקטינים, ויפה שעה אחת קודם.

המון בהצלחה.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוספת ל " דמי שימוש בדירת כינוס ואני אחת הבעלים וגרה בה"

זוהר 20/02/25
לעוד נוי
שכבר?התיחסה לשאלתי קודם
התשובות הן לא..
הם טוענים ששטח הדירה גדל מפאת התמא
שאגב עדיין לא הסתיים
אבל את זה ידעו מלכתחילה עוד בטרם הינתן פסק הדין החלוט לגבי דמי שימוש
והשאלה
1. האם יוכלו כעת לדרוש דמי שימוש גבוהים יותר
+ לשלוח שמאי למדידה וכו

שינוי דמי שימוש שנקבעו בפסק דין

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 20/02/25

הי זוהר,

מתשובתך עולה כי אין להם כל זכות לדרוש ממך כעת לשלם דמי שימוש גבוהים מאלו שקיבלו תוקף של פסק דין.

בהצלחה

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו הגנה

דן 19/02/25
שלום רב!
במסגרת תיק שפתחה אשתי נגדי יש צו הגנה שהסתיים 17.2.25. בקודם היא הגישה תלונת שווא על אלימות. במסגרת הפסק יש החלטה על פגישות עם ילדים בליווי עו"ס מהרווחה. מה זה אומר שצו פג תוקף אם אני יכול להיפגש עם ילדים חופשי? גם היית הגבלה להתקרב לבית שלי 200 מי ולצור קשר עם אשתי. אז זה הכל מבוטל? תודה מראש על הסבר

האם עם פקיעת תוקפו של צו הגנה מתבטלות גם יתר ההחלטות שהתקבלו במסגרת ההליך?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

דן שלום,

כדי להידרש לשאלה יש להבין באיזה שלב אתם בהליך המשפטי. האם נקבעו זמני שהות עם הקטינים או שאלו עכשיו נבחנים? ככל שטרם נקבעו זמני שהות, נראה שאף על פי שתוקפו של צו ההגנה פג, אין ההחלטה לפגישות עם הילדים בליווי עו"ס התבטלה, אלא אם זו הוגבלה בזמן או בבדיקה, למשל קבלת תסקיר.

על מנת שאוכל לדייק תשובתי, אודה לך באם תבהיר את שאלתך.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ידועים בציבור איך?

אי 18/02/25
היתגרשתי . יש לי ילדה אחת , בת 25 . אני מסייע לאישה לשעבר כלכלית בהעברות כספיות .
אני לא חי עם האישה ואין לי יחסי אישות.
אבל יש שיתוף פעולה מלא למען הילדה .
עכשיו אני נכה משרד הביטחון וכנראה אלך לעולמי ראשון . אני בן 70 האישה לשעבר בת 53.
כאשר אלך לעולמי הפנסיה שלי, התגמולים במהלך הזמן 36 חודש יועברו לידועה בציבור שלי.
אני רוצה שתהיה לי ידועה בציבור כי ככה הבת שלי גם תקבל חלק מהפנסיה. תודה רבה . אשמח לדעת מה כדאי לי לעשות.
תודה רבה .

ידועה בציבור לצורכי פנסיה תקציבית

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

הי,

הפתרון לשאלתך הוא עריכת הסכם ממון המסדיר את הקשר ביניכם תוך שהוא מסדיר הפרדה רכושית מלאה ביניכם.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דירה בכינוס ואני אחת הבעלים מתגורר בדירה

זוהר 18/02/25
עדיין לא נמכרה הדירה ולפי פסק דין קבעה השופטת על דמי שימוש בסך מסוים עד המכירה
לפתע אחד הבעלים דורש ממני להעלות את דמי השימוש ואחד הכונסים פונה אלי שאציע כמה אני מוכנה לשלם
טוענת אני שדמי השימוש הם לפי פסק הדין שניתן בהסכמה.
והשאלות
1- אם ניתן פסק דין חלוט האם ניתן לפתע לפנות לביהמש בטענת העלאת דמי השימוש בדירה
ומה יכולה להיות תגובת ביהמש אם נתן פסק דין כבר בהסכמה
2- אם העוד הכונס פונה אלי בבקשה תמוהה מה זה אומר ? שהוא יודע שאין סיכוי שביהמש יסכים לשנות את פסק הדין?
3- זה שהם לא הצליחו למכור עד כה.. מה זה עניני
אני גרה ונהנית מהדירה עד המכירה
והכל חוקי ולפי פסק הדין שניתן.
אודה לתגובה מרגיעה

דמי שימוש מוסכמים ניתנים לשינוי?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

הי זוהר,

התשובה לשאלתך יכולה להשתנות בהתאם לפרטים שתשלימי.

ככלל אם הגעתם לפסק דין בהסכמה, לא ניתן לשנות. יחד עם זאת, עולה השאלה האם הוגבלה התקופה למכירת הדירה? או התקופה לגובה דמי השימוש בפסק הדין? האם את מונעת את מכירת הדירה או מסכלת אותה?

ככל שהתשובות לשאלותיי הן לא, אזי על פניו, אין כל מקום לדרוש ממך דמי שימוש גבוהים יותר.

מקווה שהצלחתי לתת תגובה מרגיעה, ולו במקצת.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אלימות במשפחה

דניאלה 17/02/25
לכל עו"ד שלום. שאלה בנושא אלימות במשפחה
האם ההתנהלות וההתנהגות של בעלי נחשבת
כוחנית או אלימה - מאיימת ואסורה וגבולית.
אנחנו מתבשלים לפרק החבילה מרגישה נכון.
בכל פעם שהבן בן 4.5 לא קשוב ומתנהג לא נכון
בעלי מיד מתרגז וגוער אתה רוצה להכנס לחדר,
אני אכניס אותך לחדר ישר למיטה
קם תופס וננעל לילד בזרועות מרים אותו לחדר
הוא צריך ללמוד ופורק את זעמו על הילד.
כשאני מסבירה שהוא רק ילד
כשאני מסבירה שזה לא חינוכי
כשאני מסבירה שילד עצמו יפרש אלימות
ועלול לפתח ולהביע אותה התנהגות בגן ובביה"ס
ושהדרך לא נכונה ומוטעת אני נופלת על אוזניים אטומות וגיחוח מעליב ומעציב
מה דעתכם המקצועית והטיפול הנכון בהווה ובעתיד
לקראת פתיחה בהליכי גירושים ?
רוב תודות

מה נחשב לאלימות במשפחה?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

הי דניאלה,

מה שלומך?

ישנן גישות שונות לחינוך. ממה שאני קוראת מה שמפריע לך זה לאו דווקא האלימות כמו איך הילד יפרש את התנהגות האב כאלימה ושהוא עלול לנהוג כך בבית הספר, למשל.

במקרה כזה, הטענות שלך יכולות להתאים לכל מה שקשור בחלוקת זמני שהות ביניכם.

אף על פי שהדבר לא עולה משאלתך, התנהגות האב הינה התנהגות אלימה לכל דבר. פעם באופן שבו הוא תופס את זרועותיו ופעם נוספת כאשר הוא מרשה לעצמו לפרוק את זעמו על ילד כה צעיר שאינו מסוגל להתגונן מפניו. היום את נוכחת בסביבה, אך את חייבת לחשוב מה יקרה לאחר שתתגרשו ולא תהיי נוכחת בעת התקף זעם של האב.

 

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

להקדים הגנה לטובת בטחוני

אנבל 17/02/25
לעו"ד
בעלי משרת במשמר הגבול
יש ברשותו נשק מתוקף תפקידו
אני עומדת לפתוח בהליכי גירושין.
*האם אני מחוייבת להודיע למפקדו / בכתב ?
*האם עלי לפנות ולבקש מבית המשפט ?
*באיזה שלב חובה לא להיות חמוש ולהפקיד הנשק ?
אני חוששת מהנשק שברשותו ומבקשת להתנהל בחוכמה בעיקר לטובת הילדים.
עורכי דין נכבדים
תודה רבה

מתי להגיש בקשה לצו הגנה? איך מגישים בקשה לצו הגנה?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

אנבל שלום,

מומלץ להגיש בקשה לצו הגנה רק במקרה שיש חשש כן ואמיתי. זאת אומרת, שלא הייתי ממליצה להגיש בקשה לצו הגנה רק מאחר שבעלך משרת במשמר הגבול וכי הוא אוחז בנשק, אלא אם לעובדות אלו מצטרפות עובדות נוספות, כגון אירועי אלימות או תקיפה בעבר, איומים וכדומה.

חשוב לדעת ולהבין שצריך להשתמש בבקשה לצו הגנה בחוכמה. אם יש לך חשש ובסיס לחשש, אל תהססי והגישי מיד.

ממליצה בחום להתייעץ עם עורכת דין לפניכן על מנת לבחון באם נכון להגיש במקרה שלך בקשה לצו הגנה או לאו.

המון בהצלחה ושמרי על עצמך!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תובענה למזונות ילדים שנמחקה בבימ"ש למשפחה

kobino 17/02/25
לאחר סידור הגט בביה"ד הרבני וההחלטה על מזונות קבועים בחרה גרושתי לפנות לבית משפט למשפחה להגדיל את סכום המזונות,ביום הדיון היא לא הגיע ובוטל התיק כולל מזונות זמניים.
שאלתי : אם בוטלה התובענה בבימ"ש למשפחה,האם זה מבטל גם את כל חיובי המזונות לאחור שהיו קיימים בביה"ד הרבני ?

תביעה למזונות ילדים

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 19/02/25

הי קובי,

מה שלומך?

ממה שאני מבינה משאלתך, התביעה שהגישה גרושתך להגדלת המזונות נמחקה בשל אי התייצבותה לדיון, כך גם ההחלטה למזונות זמניים. אם כך הדבר, עצם מחיקת התביעה לא מבטלת את פסק הדין המקורי בו נקבעו דמי המזונות הקבועים, משמע כי עליך לשלם דמי מזונות כפי שנקבעו בפסק הדין.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מזונות מעל גיל 18 לילד שבצבא

יוסי 16/02/25
שלום, יש לי בן בן 18 שכרגע משרת בצבא, בעבר היה גר אצל אמו והייתי משלם לה מזונות
 
כעת היא החליטה לעבור עם בן זוגה החדש לעיר אחרת והבן שלי נשאר ללא מקום מגורים, מציין שעשתה דבר דומה לבני הגדול וכעת הוא מתגורר איתי, ואין לי אפשרות לאכלס את בני הקטן בדירה, בצבא נאמר שמאחר ואני בקשר טוב עם בני הוא לא יכול להחשב כחייל בודד ולא יכול לקבל מגורים
 
היא דורשת שאנחנו נממן לבני הקטן דירה למגורים בצורה של חצי חצי, האם יש לה זכות לדרוש דבר כזה והאם יש חוק כלשהו שמאפשר את ההתנהגות שלה?(לנטוש בן 18 בשירות צבאי) אני לא יודע מה עליי לעשות, לא יכול לאפשר לו לגור ברחוב אך גם אין לי כסף מעבר מה שאני כבר משלם עליו לה במזונות

ביטול דמי מזונות

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 16/02/25

יוסי שלום,

מה שלומך?

בהתייחס לשאלתך, אם הבן החייל לא מתגורר אצל האם, אפשר לנסות ולהגיע להסכמה על ביטול תשלום דמי המזונות לידיה, ובמקום, העברת התשלום לידי הבן. כמובן שיש לתת תוקף של החלטה להסכמה כזו על מנת שהיא לא תוכל לנקוט כנגדך הליכי גבייה.

במצב כזה נראה שלא תצטרך לשלם גם וגם.

ככל שאין הסכמה הדבר הנכון הוא לפנות בהליך מתאים לבית המשפט לענייני משפחה, אולם אינני יודעת כמה הדבר יהיה כלכלי נוכח הפחתת דמי המזונות ל-1/3 בשלב זה.

בנוגע לשאלתך האם יש חוק שמחייב אותה לדאוג לו לקורת גג?. בעיקרון אין חוק שנותן מענה לזה. יחד עם זאת, אני חושבת שהדבר לא "יעבור בשתיקה" בבתי המשפט לענייני משפחה, ובוודאי אם יש לכם הסכם או פסק דין שבו ישנה התחייבות שלך לשלם מזונות עבור הבן בעת שירותו הצבאי. זה רק מוכיח את האחריות וההסכמות אליהם הגעתם תוך הכרה בחובתכם לדאוג לו בעת שירותו הצבאי.

בהצלחה!

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה על הפחדה, איום וכוחניות

סמדר 16/02/25
לעורכי הדין
האם לפני או אחרי גרושים ניתן לתבוע
את בן הזוג, הבעל, הגרוש, בשל הפחדה ועיוות
פוגעני בלשון המעטה של המציאות ואיומים.
כדוגמת :
*אני אדאג שלא תקבלי הילדים
*אני אדאג שלא תקבלי גרוש
*אני אדאג שנים שתקאי דם
*אני אדאג שלא תצאי מהעיר
ועוד..ועוד
האם ניתן לפתוח בהליך משפטי / ומתי ?
תודה רבה

בקשה לצו הגנה /צו הרחקה - מתי?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 16/02/25

הי סמדר,

מה שלומך?

במענה לשאלתך, יש להפריד בין סוגי "איומים".

"אני אדאג שנים שתקיאי דם", זה למשל איום שלא הייתי שוללת הגשת בקשה לצו הגנה.

 

יתר "האיומים" הם באזור ה"אפור" ולא הייתי ממליצה על הגשת בקשה לצו הגנה.

 

בנוסף, ככל שהאיומים/הפחדות וכדומה נשלחים אלייך באופן עקבי ובלתי פוסק, ניתן לראות בזה כהטרדה, וגם בטענה זו ניתן להגיש בקשה לצו למניעת הטרדה מאיימת.

 

מקווה שהייתי לך לעזר.

 

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איך מוצאים את הדרך המשפטית

לי 15/02/25
לעו"ד שלום רב ושבוע טוב
כל משפחתי בקיבוץ בצפון
התחתנתי, ילדתי מתגוררים בדרום
בעלי כל חייו בדרום.
אחרי דיונים בינינו החלטנו להתגרש.
לעו"ד -
1.האם לאחר גרושים אני תקועה בדרום/באזור דרום?
2.האם יש באופן מוכח דרך משפטית
להרחיק ולצאת מהדרום - לצפון, למשפחה ?
3.האם אני זקוקה לעו"ד בתחום ממוקד
שמתמחה בסוגיה שהעלתי בסעיף 2 ?
בבקשה התייחסותכם והכוונתכם
בברכה

איך עוברים לגור ליד ההורים במקרה של גירושין?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 16/02/25

הי לי,

מה שלומך?

באופן כללי בתי המשפט מעדיפים שלא לאפשר שינוי במקום המגורים במסגרת הליך גירושין, מתוך מטרה לשמר יציבות וסביבה מוכרת לקטינים שגם כך עוברים טלטלה בעת הליך גירושין.

יחד עם זאת, לא אחת בתי המשפט יסכימו לבקשה להעתקת מקום מגורים וזאת לאחר שיוכח בפניהם כי זו אכן טובת הקטינים. אם אין התעקשות של בעלך לזמני שהות שווים, הדבר יקל על בתי המשפט לעניין המעבר.

בהתייחס לשאלתך על ייצוג ע"י עו"ד, התשובה לכך היא שאת חייבת לקחת ייצוג של עורכת דין שמבינה בתחום המשפחה אשר תלווה אותך למן ראשית ההליך.

שיהיה המון בהצלחה ושיעבור בקלות, ככל הניתן.

 

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש אפשרות שמגיע לי תשלום החזר

דביר 12/02/25
לעו"ד שלום
לפניי שנתיים הלוותי / נתתי לבת שלי את הרכב לתקופת לימודים באוניברסיטה- מדגיש ;
א.לא עשינו העברת בעלות
ב. לא עשינו הסכם בכתב בין הצדדים
ג. לא נתתי לה הרכב - במתנה
ד. ולא נכתב שום זיכרון דברים
לפני שנה וחצי הבת התחתנה ובעלה עשה תאונה והרכב נקבע ע"י שמאי טוטלוס. התקבל החזר על הרכב (מחצית מסכום הרכב
והיום הבת קבלה החלטה להתגרש
מה מקומי בתוך הנסיבות והשתלשלות נושא הרכב
*האם אני זכאי לקבל תשלום או חלק מסוים ?
*או את עלות הרכב לפני הטוטלוס ?
* או סכום סביר מהרכב שבידיהם היום ?
אני לא מבקש להתעשר אך מבקש את חלקי
אני חושש ליפול בין הכיסאות בשל הגרושים
הבנתי שיהיה חלוקת רכוש והגרוש עלול לקחת
את חלקי ולהתעלם ממני .
בבקשה- מה הדין בגין הסוגיה הנ"ל ?
תודה ענקית
בכבוד רב

מה דין הלוואה או מתנה שניתנה לבת במסגרת הליך גירושין?

עו"ד נוי יוספזון בוסני מנהלת 16/02/25

דביר שלום,

חסרים לי מספר פרטים על מנת לדייק את תשובתי. למשל, מתי התקבלו הכספים מחברת הביטוח? לאיזה חשבון הופקדו? כמה זמן עבר ממועד קבלת הכספים עד לקבלת החלטה להתגרש?

אחרי שיהיו לי התשובות לשאלות הללו אוכל לענות על שאלותיך.

כבר אומר שאם הכספים הופקדו בחשבון הבנק של הצדדים, ורק עתה, כאשר התקבלה ההחלטה להתגרש החלטת לבקש את הכסף, חוששני שזה לא יתקבל.

בכל אופן, כדי לדרוש את הכספים עליך להגיש תביעה כספית נגד ביתך ובעלה לבית המשפט לענייני משפחה.

בהצלחה!

מנהלת פורום דיני משפחה וירושה

הזרם 12, קדימה.

09-7776190

Noy@sjb-law.net

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן