פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
שכיר ועצמאי
מעוניין לעבוד גם כעצמאי מהבית ולפתוח תיק מס הכנסה.
האם אני חייב לדווח על כך למעסיק שלי.
אני לא רוצה שהמעסיק שלי יידע, שאני מדי פעם עובד כעצמאי.
הבנתי שמספיק שאני מדווח לרשויות המס, במסגרת היותי עצמאי על כך שאני גם שכיר.
השאלה, האם אין חובה לדווח על כך במסגרת טופס 106 כשכיר או מספיק שאני מדווח על כך במסגרת דו"ח שנתי בהיותי עצמאי ?
תודה על התשובה.
שכיר ועצמאי
הוצאות רכב מעמ
זה נכון. לא משנה איזה אופי היתה הנסיעה ברגע התאונה
פטור ממס שבח ***דחוווווף
האם עסקת מכר של דירת מגורים פטורה ממס,כאשר אותה דירה תשמש בעתיד לעסק?
כלומר, מהו המבחן לקביעת הפטור ממס שבח? האם בוחנים את טיב הנכס ביום המכירה או למה הוא מיועד בעתיד?
תודה מראש
המבחן הוא השימוש בדירה עד ליום המכירה
האם זה מותר ואפשרי?
הקונה יתן לי הלוואה של 400,00 ש"ח ואתן לו יפוי כוח בלתי חוזר לפיו רק עוד שנתיים אמכור לו את הדירה ואז הוא יתן לי את היתרה.
תיקון - הלוואה של 400,000
רכישת נכס בהונג קונג
לצערי, איננו בקיאים בדין של הונג-קונג ו/או סין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפקדת כספים מאימי, כעצמאי
פשוט לתעד את כל התהליך
המתנה מגדילה את ההון האישי שלך, ולכן חשוב שתוכל להסביר בעתיד מאיפה הגיע הכסף. מומלץ שאמא שלך תחתום על מסמך מסודר שהיא נותנת לך את כספה, וכדאי שגם תרשום מה המקור של הכסף אצלה (חסכונות, ירושות וכו').
בנוסף, תשמור את כל מסמכי ההעברה ו/או ההפקדה של הבנקים. אין משמעות מיוחדת אם תפקיד את זה בחשבון חדש או קיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוספה להחזר מס
החזר מס
פני לפקיד השומה ובקשי לתקן
עיסקה מורכבת בין בני משפחה – מיסוי מקרקעין
ראשית ברכותיי על הפורום שנותן מידע רחב לציבור .
לעצם העניין - אני מעוניינת לרכוש נכס שבטאבו רשום ע"ש דודתי ואמי .
עלות הנכס בסדר גודל של 1,400,000ש"ח .
לדודה התשלום -700 אש"ח
לאמא התשלום - 250 אש"ח (היתרה מועברת במתנה ללא תנאים- כ- 2/3 ממחצית השייכת לאם ).
שאלתי מתחלקת למס' סעיפים :
א. אלה מיסי מקרקעין עליי לשלם מהעיסקה הנ"ל -והאם יש הערכה לעלותם
(בהנחה שעלות הנכס הכוללת היא 1,400,000 ש"ח )
ב. אלה מיסים תדרש דודתי לשלם ?
ג. אלה מיסים אימי תצטרך לשלם והאם יש השפעה שמעבירה 2/3 מהחלק שלה
במתנה ללא תנאים ?
ד. באם עלות הנכס תעלה ל- 1,500,000 האם ההשפעה אחרת בענייני מיסים ?
תודה מראש על המענה .
סעיפים
ב. מס שבח.
ג. מס שבח. על החלק שמעבירה במתנה תהיה פטורה.
ד. כן. המספרים אחרים ולכן המס יהיה גבוה יותר
קניות ומכירות
מדי פעם רוכש טלפונים משומשים מאנשים פרטיים , כידוע אדם פרטי לא מוציא חשבונית , מה עלי להוציא כבעל החנות ?
חשבונית עצמית. תתייעץ עם רואה החשבון שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם שטח המגרש משפיע על גובה המס?
המיסים נקבעים לפי שווי מכירה/קניה ולא ואופי הנכס ולא לפי גודלו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכירת חניה
אני קונה דירה + חניה מקבלן ומעוניין למכור אותה מיד לאדם אחר שרוצה לקנות דירה באותו הבניין במחיר המגולם על ידי הקבלן (ללא רווח). האם אני רשאי לנכות ממחיר המכירה את מחיר הקנייה בהתאם להצהרת הקבלן כך שהשבח שלי יהיה אפס? הקבלן לא מוכן למכור לאותו אדם את החניה ישירות.
תודה, מיקי
מדובר בעסקה במקרקעין שחייבת דיווח, גם אם אין בה רווח או מס לתשלום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החזר מס לעובדים פלסטינים
איננו בקיאים בנושא מיסוי עובדים פלסטינאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה עליי לשלם?
אני גרוש וגר בבית אחר לבד.
האם עליי לשלם מס שבח? אם כן - כמה ולמה? אם לא - צריך בכלל לדווח לרשות המיסים על העסקה?
אודה מאוד על תשובה טובה
ועוד משהו
שומה משנת 1999
קיבלתי השבוע מכתב רשמי מרשות המיסים ובו דרישה לתשלום שומה(04) ע"ס 63,000 ש"ח.
בשנת 99 עבדתי ב-2 עבודות ולא ביצעתי תיאום מס.
האם זה חוקי לשלוח שומה לאחר 14 שנה ?
פקיד השומה יכול לדרוש אבל...
תשלום רטרואקטיבי
זה תלוי בהרבה משתנים
ליקויים בניהול ספרים
ליקויים יכולים להביא לפסילת ספרים
היטל השבחה
חיוב ביטל השבחה
מס שבח במקרקעין
אתה זקוק ליעוץ פרטני
תלוש שכר
אני עובדת מס ' שנים אצל המעסיק שלי.
לפני תחילת עבודתי סיכמנו בע"פ אני והמעסיק על תשלום שכר גלובלי של 5500 ש"ח.
כשקיבלתי את התלוש הראשון ראיתי כי הוא לא גילם לי את כל השכר בתלוש. ( רק 3500 היה בתלוש והשאר 2000 ש"ח הוא מעביר לי בעיקר בצ'קים).
מזה זמן רב אני מבקשת ממנו שיגלם לי את כל השכר בתלוש אך הוא מתחמק ואומר שזה יעלה לו הרבה מס הכנסה.. בנוסף הוא לא מפריש לי לפנסיה את כל השכר האמיתי שלי אלא רק ממה שהוא כתב בתלוש.
שאלתי היא לא בדיני עבודה אלא מבחינה חוקית.. אני יודעת שהמעסיק שלי לא בסדר אך האם מס הכנסה יכול לבוא אליי בטענות כלשהן כלפיי??
יש לציין שאני ממש נלחמת מול המעסיק עמ"נ שכל השכר שלי יופיע בתלוש אך עד כה לא הצלחתי..
בבקשה עזרתכם!!
תלוש
תלוש
למעשה הוא עובר עבירת מס, גם אתה עובר עבירת מס
תוכל לפנות למס הכנסה או לעורך דין לבירור תביעה
החזר הוצ' נסיעה עבור המעביד ברכב פרטי של העובד
החזר הוצאות
סעיף 2 לתקנות קובע שהחזר הוצאות רכב אינו מוכר ולפיכך יש לחייב במס
פטור ממס שבח בהעברה ללא תמורה מאחיין לדוד
תודה רבה
צריך לקבל אישור מראש
תשובה הכי חשובה בנושא מע"מ
שאני אבין - זה היה בקיצור?
החשיפה שלך גדולה ולכן אייעץ לך לפנות ליעוץ פרטני.
רכשנו דירה לפני שנישאנו – איך יחושב מס רכישה?
יש טעות וקיבלת החזר שלא מגיע לך
מצב אישי-משמעות מס שבח ורכישה
רציתי לברר את זכויותיי א-בנושא מיסוי,ב-וכדאיות בקבלת זכויות
1-הנני לא עובד,מקבל גימלת הבטחת הכנסה וללא דירה.(בעבר היתה ונימכרה בעיקבות גירושים -1989---מאידך אמור לקבל פיצוי בגין זכויות מהמינהל בעבור נכס שהופשר,הפיצוי או בכסף או במיגרשי תמורה.הנכס הוחכר בשנת 1959 ל49 שנים).שאלותי בעיקבות כל נושאי המיסוי החדשים1-האם נכס היסטורי גם ניכנס לתקנות של מס שבח גבוה(הוראת שעה) או נחשב חריג? 2-במידה ואקבל מיגרשים פרטיים או כסף האם יש לי הקלות במס שבח מס הכנסה או מיסוי אחר כשארצה למכור?3-כנ"ל אם ארצה לקנות דירה אחת או 2 בעתיד האם יש זכויות מיוחדות במס רכישה?.4-במידה ואקבל מיגרשים לבנייה רוויה האם המיסים חלים על הקבלן בעיסקת קומבינציה או מזומן? כולל מס שבח? או זה נושא למשא ומתן?-כל הנ"ל רק בעיקבות מצבי האישי והעובדה שאין לי דירה משלי.בתודה!
מסובך מעט
זכאי למס רכישה מופחת אם תרכוש דירה לפני 1/8/13.
זה נושא למו"מ.
כדאי לך לפנות ליעוץ פרטני
תשלום מס בגיל 70
על מה זה חל.
האם זה חל על שכר,חסכונות,ניירות ערך
תודה
גיל 70
יש פטור על שכירות ויש הקלות בנושא ריבית אהל אין פטור גורף בגין גיל




