פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

שאלה לגבי הטלת מס הכנסה על דמי השכרת מקרקעין שלי

מוטי 25/08/13
אני מעוניין להשכיר חלק מהמקרקעין שלי לחברה לצורך הקמת מיזם, חוזה שכירות המקרקעין לצורך הקמת המיזם מציין כי תקופת השכירות הינה ל 20 שנה ואופצייה לתקופה נוספת של 4 שנים בתום ה 20 שנה.

החברה תשלם לי סכום מסוים כדמי שכירות חודשיים. 

כך שאני מסכים לתת לה להקים את המיזם על חלק מהמקרקעין שלי ובתמורה היא תשלם לי דמי שכירות חודשיים.



האם הכנסה זו חייבת במס הכנסה או בכל מס אחר? האם אני חייב לדווח על הכנסה זו לרשויות המס? 

הכנסות משכירות

תום 25/08/13
לשאלתך האחרונה, הינך מחוייב על פי חוק לדווח על כל הכנסה לרשויות המס. בבוודאי כאשר מדובר בהכנסות שכירות (להזכירך הפשיטה של רשות המיסים לפני כמספר חודשים על חדרים שהושכרו ברישפון כפר שמריהו ולא דווח על הכנסה בגינם).



לגבי שאלתך העיקרית, לפי סעיף 8ב' לפקודת מס הכנסה, מועד ההכרה מהכנסות בגין שכירות יהיה על בסיס מזומן. זאת אומרת ( אם הבנתי נכון את דבריך ) בתום 20 השנים כאשר התקבל התשלום. לעניין קזיזוז הפסדים אני ממליץ לך להיוועץ ביועץ מסרו"ח או עו"ד המומחה בדיני המיסים. 

שאלה לגבי פתיחת עוסק / חברה בע"מ וכדומה

שי 25/08/13
שלום,

אנו שותפים המעוניינים לפתוח חברה / שותפות/ תאגיד.

השאלה מה כדאי אם במידה ואחד השותפים עובד כשכיר בחברה גדולה והוא מעוניין להמשיך להיות שכיר שם.

השאלה היא מה כדאי לעשות? איזה סוג חברה / תאגיד כדאי מבחינת מיסויי שיפגע בו כמה שפחות בשכר שלו כשכיר?

תודה לעונים..

בכל צורה שתתאגדו לא תהיה השפעה עליו

עו"ד משה גבע מנהל 27/08/13
וזאת כיוון ששיעורי המס זהים לשכיר ולעצמאי. תתייעצו עם רו"ח מה סוג ההתאגדות הנכון לפעילות שלכם ולהיקף הצפוי שלה. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על פיצויי פיטורין

כככככ 21/08/13
שלום רב!



הפטור ממס על פיצויי פיטורין עומד על 12,120 ש"ח



 האם הכוונה בסכום היא שמי שמקבל  משכורת כל חודש עד 12,120 ש"ח לא צריך לשלם מס ? 



למשל : אם מישהו  עבד 10 שנים , משכורתו עמדה על



10000ש"ח בחודש, הוא  פוטר ושולמו לו פיצויים בסך



100000 ש"ח אז הוא פטור ממס הכנסה?



ואם הוא קיבל משכורת של 13,000 ופוטר אחרי 10 שנים ומשלמים לו פיצויים של 130,000 ש"ח אז הוא כן צריך לשלם מס? 



תודה רבה מראש

 

נענית בהמשך לשאלתך הראשונה

עו"ד משה גבע מנהל 24/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הקלות מס לחייל

יוסי 21/08/13
היי,



אני חייל בקבע ובזמני הפנוי אני עובד בחברה-עובד במשמרות.

רציתי לדעת האם מגיעים לי הקלות מס כלשהם.

כעקרון לא

עו"ד משה גבע מנהל 21/08/13
זאת כיוון שיש להניח שבמשכורת הצבאית אתה מקבל את כל ההטבות שמגיעות לך.

תזכור שאתה צריך לבצע תאום מס בין שתי המשכורות שלך. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צו ירושה לעניין מיסוי

גיל 21/08/13
שלום,

אבי נפטר ובעודו בחיים היה עצמאי, לאחר פטירתו נשארו תשלומים אשר היה זכאי להם (הוא היה עצמאי).  אנחנו היורשים פתחנו תיקים במס הכנסה בכדי לקבל את ההכנסות שהגיעו לו וערכנו בינינו הסכם לפיו הכנסות ההללו יחולקו שווה בשווה בינינו. לאחר שקיבלנו את הכספים ומספר חודשים לאחר מכן הגשנו בקשה לצו ירושה היות ולאבי לא הייתה צוואה, ובמסגרת הצו ביקשנו אנחנו הילדים להסתלק מהירושה לטובת אימי. כעת מס הכנסה דורש כי כל הכספים שהקבלנו אצלנו בטרם הוצאנו את הצו יעברו לאימי והיא תחוייב במס על פיהם. מבדיקה משפטית שערכתי החוק מתיר לעשות הסכם בין יורשים והוא לא מחייב דרישת כתב וכו'. האם מס הכנסה צודק והכסף צריך ללכת לאימי? או שההסכם בינינו שנעשה עוד בטרם הוצא הצו ובמועד בו הכספים הועברו כבר אלינו (מזכיר שצו הירושה הוצא מספר חודשים לאחר שהכספים הועברו כבר אלינו) תופס ואנחנו הילדים ואימי צריכים להיות הנישומים?



מקווה שהייתי ברור...

זה לא מספיק ברור, אבל ננסה

עו"ד משה גבע מנהל 21/08/13
כל עוד שלא ניתן צו ירושה, ההכנסות שייכות ליישות ערטילאית שנקראת "עיזבון" שמתנהלת כאילו היא הנפטר עצמו. כך העיזבון ממלא את החובות והדרישות וגם מעביר את המיסים הנדרשים. 

לאחר קבלת צו ירושה, מי שמופיע כיורש נכנס בנעלי המוריש, ובמקרה זה זו אמכם כיוון שהסתלקתם מהירושה לטובתה. 

אתם לא חייבים להעביר פיזית את הכסף לאמכם, אבל חישוב המס יתבצע כאילו זו ההכנסה שלה. 

תשומת הלב שעל הכנסות של נפטר יש מגבלה לפיה תשלום המס לגביהן לא יעלה על 40%. 

מעבר לכך- פנו לייעוץ מקצועי. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס הכנסה שלילי-פשיטת רגל של מעסיק

עופר30 21/08/13
אשתי עבדה במשרה חלקית במשך כל שנת 2012 אצל קבלן ניקיון ידוע,וגדול,אשר לצערנו הרב בסוף שנת 2012 פשט את הרגל,משכורת חודש דצמבר 2012 לא שולמה לה למרות שעבדה,כמובן כל שאת הזכויות שלה,הבראה,פיצויים,וכו' לא שולמו,מסתבר שגם את ה 106 הוא לא הגיש למס הכנסה,

כעת פנינו למס הכנסה שלילי לממש זכות ואיננו יכולים מכיון

שחסרים לנו תלושים,ויחד עם הפיצויים שלא קיבלה,אנו עונים על הקריטריונים,רק שאין לנו אפשרות להמציא אותם?

מה עושים? למי פונים? יש סיכוי בכלל?

במס הכנסה שלילי לא יודעים לעזור לנו בכלל,האם אשתי צריכה לסבול כ''כ מפשיטת רגל של מעסיק??

תודה!!

תשובה

עדי 21/08/13
תפנו למפרק של החברה

אל מי פונים כדי לברר/לחשב מס שבח לפני ביצוע מכירת בית?

שרית 20/08/13
האם אנו אמורים לפנות לעו"ד המטפל במכירה , למתווך , יכולים לבדוק בעצמנו או לגורם אחר?

תודה מראש

אם מדובר בעסקה פשוטה, העו"ד שיטפל לכם בעסקה יעזור. מעבר לכך, מומלץ מאוד לפנות לרו"ח או עו"ד שמתמחים

עו"ד משה גבע מנהל 24/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על מכירת זכויות בנייה

דוד כהן 20/08/13
אני אדם פרטי. עובד כשכיר. אחי, אשר עובד כמתווך דירות, הינו בעל זכויות בנייה (כל הזכויות על שמו) אבל לפי פסק דין 50% מהזכויות שייכות לי (למרות שהבעלות רשומה רק על שמו של אחי).



אחי עומד למכור את זכויות בנייה לחברה כלשהי ואת חצי מהתמורה הקונים אמורים לתת לי.



שאלתי היא האם אני, כאדם פרטי, אמור לשלם מס שבח ומס הכנסה על המכירה הזו?

אתה אמור לשלם או מס שבח או מס הכנסה. כנראה מס שבח

עו"ד סלי אילון מנהל 04/09/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס שבח

oror 20/08/13
שלום רב,



כבר יותר מחודשיים וחצי עברו ממתי שרכשתי דירה במסגרת בניין שמוגדר במושה. הרישום משום מה מתעקב ונכון לכרגע המצב מוגדר עדיין כהערת אזהרה בטאבו בגלל עיקובים במס שבח..מה עלי לעשות כדי לזרז את העניינים והאם אפשר בכלל? מדובר בהמון זמן.

עיכובים ברישום בית משותף

29/08/13
המפתח להתקדמות הינה בידי עו"ד שמלווה את העסקה ואמון על הטיפול מול רשויות מס שבח.

ברר את העניינים מולו

שנה טובה

שאלה בעניין החזר הוצאות רכב

loadi 19/08/13
1.  כאשר העובד מעמיד את רכבו לטובת החברה, ומקבל בתלוש המשכורת החזר הוצאות רכב ( כלומר מקבל ההחזר כספי דרך המשכורת בשורה נפרדת בתלוש) האם אין צורך לזקוף שווי על הרכב ( היות והעובד העמיד

את הרכב לחברה) ?

2. הוצאה תוכר למעביד דרך המשכורת? ולא דרך כרטיס הוצאות רכב.

3. מה קורה שהעובד מביא את חשבוניות הרכב לחברה, האם מנהלת החשבונות צריכה להעביר אותן, שאין כאן כפילות ?





להלן סעיף 2.א לפקודה

– בעניין הכנסת עבודה



השתכרות או ריווח

מעבודה; כל טובת הנאה או קצובה שניתנו לעובד ממעבידו; תשלומים שניתנו לעובד לכיסוי

הוצאותיו, לרבות תשלומים בשל החזקת רכב או טלפון, נסיעות לחוץ לארץ או רכישת

ספרות מקצועית או ביגוד, אך למעט תשלומים כאמור המותרים לעובד כהוצאה; שוויו של שימוש

ברכב או ברדיו טלפון נייד שהועמד לרשותו של העובד; והכל - בין שניתנו בכסף ובין בשווה

כסף, בין שניתנו לעובד במישרין או בעקיפין או שניתנו לאחר לטובתו;


רכב

אייל מנדלאוי 20/08/13
אין חיוב כפול. שווי נזקף כשהמעביד מעמיד לרשות העובד רכב צמוד והמעביד משלם הכל .

כאשר העובד נוסע ברכבו שלו זהו החזר הוצאות שמחויב במס.

הוצאה זו תוכר למעביד כהוצאת שכר לכל דבר

אין כפילות . המעביד משלם לעובד את החזר ההוצאות שהעובד הוציא ומחייב אותו על כך במס

מעבר מעוסק מורשה לפטור

גדעון 19/08/13
שלום, כיום אני עוסק מורשה בתחום הקוסמטיקה, מעונין להפוך לעוסק פטור.

השנה המחזור שלי 90 אלף, שנה הבאה צפוי להיות 72 אלף(הערכה).

כיצד , טכנית, עליי לבצע את המעבר ממורשה לפטור?

תודה מראש.

תשובה

עדי 20/08/13
מכתב לשלטונות מעמ עם נימוק בתחנה בה התיק שלך



נמצא

עמלות של סוכן על קרן השתלמות

רונה 18/08/13
יש סוכן בעבודה של בעלי שבזמנו המליץ לי להעביר קרן השתלמות לקרן אחרת.

עכשיו רציתי לעבור מסלול.

עשיתי זאת ישירות דרך קה"ש. הסוכן התקשר ו ושלח לי טפסים להחתמה, בינהם טופס של יפוי כח ל- 10 שנים על קבלת מידע על כל קרנות ההשלמות וקופות הגמל.

טופס מעבר קופה וכו.



אני מנסה להבין איפה הוא מקבל עמלה, האם גם העברת קה"ש מסלול?

האם צריך לחתום לו על מידע על כל קה"ש?

האם הוא מקבל על כך עמלה מקרנות ההשתלמות?

ממנו לא קיבלתי מידע.

אין ניתן לדעת מה העמלות והוא מקבל, ובעקבות זאת מה משפיע על קבלת ההחלטות?

עמלות

אייל מנדלאוי 18/08/13
שאלה זו אינה קשורה בכלל לפורום מיסים

חופשת לידה עצמאית

חן 18/08/13
אני מנהלת חשבונות עצמאית ונמצאת עכשיו בחופשת לידה, אני ממשיכה לתת שירות ללקוחות ומביאה בחורה שתעזור לי עם ההקלדות. אני לא מפסיקה לעבוד בכלל כי אין מצב להפסיק, אבל רק מה שדחוף אני מטפלת והשאר אחרי החופשה. האם מגיע לי דמי לידה? ואני לא מוציאה תלוש או משהו לבחורה, איך אני יכולה להוכיח שהיא עוזרת לי?

תודה

דמי לידה

אייל מנדלאוי 20/08/13
נושא זכאות לדמי לידה יש לשאול בפורום ביטוח לאומי

עצמאית שלא עונה להגדרה ודמי לידה

חן 18/08/13
שלום, אני עוסק פטור מספר שנים שלא משלמת ביטוח לאומי כי שעות העבודה הן בערך 8 בשבוע. עבור 2012 קיבלתי לשלם על כל השנה בעקבות השומה, לא ידעתי שמעל סכום מסוים כן צריך לשלם ביטוח לאומי. האם אפשר להשנות את ההצרה שאני עובדת כ15 שעות בשבוע וכך להיות פטורה? ההכנסה החודשית היא כ2,700 ש"ח.

תודה

לידה

אייל מנדלאוי 20/08/13
אנא פני לפורום ביטוח לאומי

נוהל החזרי תרומות לשכיר או פנסיונר

שי 17/08/13
שלום רב

 רציתי לשאול אם שכיר או פנסיונר שלא מחוייב בדו"ח שנתי ,אם יש לו תרומות מוכרות והוא רוצה לקבל החזרים ממס הכנסה . האם הנוהל הוא פשוט ואפשר לבוא לפקיד עם הקבלות של התרומות, או שצריך להגיש דו"ח שנתי ?  תודה

תרומות

אייל מנדלאוי 18/08/13
ניתן להגיש דו"ח שנתי או לבצע תאום מס ולהגיש לגוף שמשלם לך את הפנסיה

בטוח מנהלים לעומת פנסיה חובה במשק

רם 17/08/13
1) בבטוח מנהלים אם עובד רוצה לעזוב ביוזמתו את העבודה , הוא לא אמור לקבל את חלק הפצויים בפוליסה , ואילו בהפרשות לפצויים בפנסיה חובה , הפצויים שייכים לעובד בכל מקרה, גם שעוזב ביוזמתו, מדוע זה קורה? והאם לא יהיה שנוי, גם בבטוח מנהלים, בכדי למנוע הפליה בין עובד לעובד אם יעזוב מיוזמתו?

2) שאלה שניה היא ,שמשנת 2014  בפנסיה חובה אחוז ההפרשות עולה ל  6% לגמל, בעוד שבבטוח מנהלים ההפרשות ישארו 5% כך שפנסיה חובה עדיפה בהפרשות

בשני המקרים הללו ,לא עדיף לעזוב את בטוח המנהלים ,ולעבור לפנסיה חובה??

אודה מראש

ביטוח מנהלים

אייל מנדלאוי 18/08/13
מכיון שביטוח מנהלים התחיל לפני פנסיה חובה .

ברגע שחוקקו את חוק פנסיה חובה רצו ליישם למעשה את סעיף 14 עליו

שאלה זו אינה קשורה לתחום המס אלא לתחום הביעטוח הפנסיוני

30 אחוז

yairkop 15/08/13
אז זה יוצא שממשכורת של 862 יורד 103 ש"ח ביטוח לאומי וביטוח בריאות ועוד 120 ש"ח מס הכנסה ?

מה שמשאיר 630 ש"ח בערך..



איך הגיוני שזה היחס ?

זה כמעט 30 אחוז שיורד

30 אחוז

אייל מנדלאוי 18/08/13
האם זו עבודה נוספת ונעשה תאום מס  ?

חיוב לא ברור – מס הכנסה

yairkop 15/08/13
צהריים טובים,

יש לי שאלה לגבי חיוב ממס הכנסה,

אנסה לנסח בצורה שתהיה מובנת..



אני עובד בשתי עבודות,

העיקרית כ-5000-5500 ש"ח בחודש, (תלוי בחודש) משכורת הבסיס היא 4735+ 265 נסיעות וטלפון.

אם יש שעות נוספות המשכורת כאמור משתנה.



המשנית היא קבועה 862 ש"ח.



התחלתי לעבוד בעבודה המשנית בחודש מאי, כשעוד לא היה לי תיאום מס 

ומ-862 ירדו 383 ש"ח מס הכנסה.

ביצעתי תיאום מס ובמשכורת יוני היה זיכוי של 150 ש"ח שנאמר לי ע"י המעסיק המשני

שזהו החזר על הניכוי ממאי, שמחולק לשני חודשים.



במשכורת יולי במקום שיהיה זיכוי של ההפרש (383-150=233)

היה חיוב של 120 ש"ח מס הכנסה.



כמובן שאני אפנה גם לגזברות העסק (ברגע שיחזרו מחופשה או משהו כזה)

רציתי לדעת אם למישהו יש הסבר הגיוני או שזוהי בהכרח טעות.



תודה מראש,

יאיר

זה נשמע תקין לחלוטין

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13
עם הצגת תאום המס עשו לך חישוב חדש ממועד התחלת העבודה, ומחודש לאחר מכן המעסיק מנכה בהתאם לתאום המס. יש להניח שתאום המס למעסיק זה הוא כ- 14% (120 חלקי 863). המעסיק יידע להסביר לך את העניין יותר במדויק אבל זה נראה תקין. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיאום מס

אליס 15/08/13
שלום,

הנני עובדת בשתי עבודות ועשיתי תיאום מס נאמר שמעבודה אחת ירידו 16 אחוז ושניה לא יורידו מס הכנסה (שני העבודות אותה משכורת מעל 6 וחצי אלף ₪) ועכשיו אני מורידה מעבודה אחד לחצי משרה ואת השנייה משרה רגילה אך רציתי לדעת מבחינת מס הכנסה אייך יחושב כעת גם  כ16 אחוז שזה מיועד לעבודה שאני נשארת בה במשרה מלאה אז מה עם נקודות זיכוי שמגיע לי 3.25 אייך הן יחושבו? אייך ניתן לעשות שיורידו את ה16 אחוז המשרה חלקית ולא מהמשרה המלאה?

אם יש צורך לעשות תיאום גם בביטוח ליאומי?



תודה מראש

אליס

פשוט לפנות ולבצע תאום מס מתוקן בהתאם לשינוי הנסיבות. איננו בקיאים בענייני ביטוח לאומי.

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום מס הכנסה על פיצויי פיטורין

כככככ 15/08/13
שלום רב!



מאיזה סכום כולל של פיצויים צריך לשלם מס הכנסה ומה השיעור של המס ?



תודה רבה מראש

הפטור הוא 12,120 ש"ח לכל שנת עבודה.

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13
סכומים מעבר לכך חייבים במס בהתאם למס השולי שלך בשנת הפרישה. 

אפשר לבדוק אפשרות לפריסת הפיצויים החייבים כדי להקטין את חבות המס. 

קבל יעוץ בעניין מהמעסיק או מאיש מקצוע כדי שלא לטעות בעניין. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלה מודפסת של תרומה

מוטי 14/08/13
שלום, 

האם ניתן להגיש קבלה על תרומה מצולמת מודפסת?

או שחייב קבלה מקורית?

תודה.

מקורי כדי שרק אדם אחד יגיש אותה ויזכה בזיכוי המגיע בחוק

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קצבה מזכה ותיקון 190

הלנה 13/08/13
צהריים טובים !

אני בת הזוג הרשומה במס הכנסה ובדיעבד התברר שמגיע לי 8.5% מהקצבה המזכה על פי תיקון 190 החל מ-1/1/12 .

ושאלתי :

לבן הזוג יש הכנסה משכירות של מס' מונית ששימש ליגיעה אישית משך 37 שנים , כיום בן 81 האם מגיע לו במקביל לזכאותי פטור של 35% מהסך שמתקבל מהשכירות בנוסף לזכאותי . 

אציין כי ברשותנו מס' נוסף מושכר ולכן אני ממוסה על שניהם במידה ואנו עוברים את הסך המתקבל (מנקודת זיכוי *1.75*5 ) ומזוכים ב-1.75 נקודה בהתאם לסעיף 53 .

אשמח לקבל תשובה בנדון .

קצבה מזכה

אייל מנדלאוי 14/08/13
את אכן זכאית ל 8.5% פטור נוסף

אין קשר בין הפטור שלך לשל בעלך

הוא ממשיך להיות זכאי ל -35% בגין הנכס

התנכלות מצד המכס או שאני פרנואיד?

משה 13/08/13
שלום רב



חודש שעבר קיבלתי סחורה בשווי מסוים המכס החליט שהסחורה שווה כפול,לא עזרו ההוכחות לשווי המקורי המכס נשאר בעמדתו,שחררתי את המטען בחוסר ברירה והגשתי ערעור במחלקת תביעות של המכס .

נציין שהתביעה התקבלה ולמרות שאמורה להסגר לאחר 10 ימי עסקים לאחר חודש עדיין היא לא ממש זזה.

פה רק מתחיל הסיפור ,מאז אותו יום המכס עוצר לבדיקה 100 אחוז מהמטענים שאני מייבא ללא שום חשיבות לסוג המטען

חלקם נכנסים לסטטוס של מעוכבים עוד לפני שהגיעו לארץ. בנוסף לזה המכס בכל פריט מנסה להנפיץ סיווגים שלא קשורים בכלל למציאות .



אולי אני פרנואיד ,אבל נראה לי שמישהו במכס לא אוהב אותי במיוחד  ,השאלה היא האם משהו נתקל במצב דומה ויכול לאשר את ההרגשה שלי ואם כן איך בכלל פותרים מצב כזה

יש מצב

צח 18/09/13
גם לי זה משלוח שלישי שמעוקב,

הראשון המחיר היה נראה להם נמוך,הצגתי מסמכים ומחירונים וזה שוחרר אחרי  שלושה שבועות אחרי תשלומים לממן ולבדיקות, השני אותו דבר,השלישי כבר חודש בנמל ממתין לסיום בדיקת הממצאים,

שמעתי שפותחים הרבה משלוחים ע"מ לסחוט כספים,

אבל כמוך לא יודע אם השם שלי מהבהב להם

קנס לחברה שנסגרה

פ.ר.ח 13/08/13
אני הייתי בעלת מניות בחברה בע"מ שנסגרה. במהלך הפרוק - לצורך קבלת פטור מחובות אגרות הגשתי דוחות שנתיים למס הכנסה לשנים בהם החברה לא היתה פעילה. בעקבות הגשת הדוחות קיבלתי שומת מס ממס הכנסה עם קנסות בגין איחור בהגשת דוחות. יש לי 2 שאלות

1. האם הקנס קשור אלי כבעלת מניות? החברה כבר לא קיימת!

2. מה המקור לחיוב בהגשת דוח שנתי לחברה לא פעילה? בפקודת מס הכנסה סעיף 131 (5) מחייב בהגשת דוח "חבר בני אדם שהיתה לו הכנסה בשנת המס".

סגירת תיק חברה וחבות בעל מניות בקנסות

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13
תיק מס-הכנסה נשאר פעיל עד שסוגרים אותו, ולכן יש חובת הגשה גם כשאין פעילות. 

יחד עם זאת, הפסקת פעילות זה בהחלט פרמטר שצריכים להתחשב בו בהקלה או ביטול של קנסות. 

קנסות שמוטלים על החברה אינם מחייבים את בעלי המניות באופן אישי לאור עקרון הישות הנפרדת וכל עוד לא בוצע הליך מסוג "הרמת מסך". 

חשוב לציין בהקשר זה שבנסיבות מסוימות חלה אחריות פלילית של בעלי תפקידים בחברה כלפי מחדלים שלה, אבל זו כבר סוגיה אחרת. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עצמאית בלידה

דינה 13/08/13
בס"ד

יש לי עוסק פטור ואני יכולה להשתכר עד 76,000 בשנה. במידה ואני יולדת באמצע שנה ומקבלת דמי לידה על 3 חודשים, האם בעקבות כך אני יכולה להשתכר באותה שנה רק 60,000 ? או מכיוון שזה שנתי אזי אוכל בחודשי חופשת הלידה להרוויח 0 ש"ח ובחודשים אח"כ 15,000 בחודש לדוגמא ? 

הכנסה מדמי לידה אינה חלק מהדיווח למע"מ ולכן אינה פוגעת בתקרה

עו"ד משה גבע מנהל 15/08/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן