פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
כספי פיצויים ומענקי פרישה
בהנחת פרישה לפנסיה עקב גיל בסוף 12/2013 ופריסת מס לאחור, האם כספי פיצויים ומענקי פרישה יחויבו במס לפי המועד בו יתקבלו פיסית כלומר בתחילת 2014 או יצורפו להכנסה החייבת במס של שנת 2013 ?
תודה - חיים
מענקי פרישה מיוחסים למועד קבלתם בפועל. פריסת פיצויים בפרישה שלאחר 1 לאוקטובר, תתחיל רק בשנה שלאחר מכ
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פתיחת עסק ורכישת חנות
אני מעוניינת לפתוח עסק ולשם כך רוצה לקנות חנות חדשה.
האם אוכל לקזז את מלוא המעמ תשומות בגין החנות כבר בחודש הראשון או שמא זה ייפרס לאורך תקופה ?
תודה רבה.
תשובה
כמו כן ללא קשר עסק חדש ואני מקווה שתצליח יכולה להיות גם אי הצלחה ולכן הייתי שוקל באם לשכור נכס ולא לקנות.
עוסק פטור
כיצד מחושב הדבר, הרי ההוצאה הגדולה היא בזמן ההדפסה, והרווחים באים אט אט...?
ב', האם ניתן להשתמש בתיק עוסק פטור אחד לשני בני הזוג?
אי אפשר לכלול שני עוסקים פטורים בתיק מע"מ אחד, וזה גם לא כדאי...
כעוסק פטור, אינך מתייחס כלל למע"מ, ההוצאות וההכנסות מדווחות למס-הכנסה כולל המע"מ ולמע"מ מוגש רק דיווח שנתי אינפורמטיבי על גובה המחזור השנתי.
בדו"ח מס-הכנסה ניתן להקביל את ההכנסות להוצאות אבל כדאי שתקבל יעוץ מבעל המקצוע שיעבוד איתך על הגשת הדו"חות בהמשך.
אי אפשר להשתמש בתיק עוסק אחד לשני בני זוג, וזה גם לא כדאי (כי לכל אחד מגיעה תקרה נפרדת, אז למה לאחד?)
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דיווח מס שנתי בארהב
בתי הצעירה נולדה במהלך שליחות לארהב. מאז שבנו לישראל ומרכז חיינו כאן.
כיום הבת השתחררה משירות צבאי ומתחילה את חייה הבוגרים בישראל כסטודנטית.
אינה עובדת, ללא הכנסה, יש חשבון בנק רק בישראל. יש לה SSN אמריקאי כמובן.
האם היא צריכה למלא כל שנה דוח מס בארהב?
האם הימנעות מכך היא עברה על החוק האמריקאי?
תודה!
איננו בקיאים בדיני המס של ארה"ב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
1. דוחות ספירת קופה – האם יש לכך מקור בחוק או שזה נובע
שואלת את השאלה, היות ומאחר ואני מנהלת חשבונות לא פעם רואי חשבון בסוף השנה מבקשים ממני להכין רשימה ידנית "( דגש על ידני ) המזומנים בקופת העסק, היות ולא ברור לי למה נדרש כי אני יכולה להפיק פלט ידני מתוך תוכנת הנהלת החשבונות, אולם פלט זה לא מספק אותם!
מתוך סקרנות עברתי על החוקים השונים ולא מצאתי לכך מקור בחוק, גם לא בהוראות ניהול ספרים "( בהוראות ניהול ספרים יש רק את החובה לערוך מפקד מלאי לפי סעיף 26)
תודה מראש עת תשובה מסבירה את הנושא ואם יש לכך מקור בחוק
השאלה לא מובנת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שנוי סוג תיק בבטוח לאומי
השאלה האם אפשר לשנת את ההגדרה, מחודש ספטמבר או חייבים מתחילת שנת המס?? ו
האם חישוב ההכנסה החייבת, היא ממוצע חודשי מתחילת שנת המס?
אודה לתשובה
נא להפנות השאלה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקון שומה
מבקשת לדעת אם נישום שמגיש טופס 1301 מדי שנה ,
יכול לבקש לתקן שומות משנת 2007 ואילך ? .
מאידך , האם מי שאינו מגיש דו"חות רק הוא יכול לבקש
תיקונים לאחור ?
אנא תשובתכם בהקדם !
תודה וחג שמח !
אכן, יש עיוות מסוים בחוק וחוסר אחידות בין שתי האוכלוסיות.
על מי שהגיש דו"חות חלים כללי ההתיישנות שהם בד"כ 3 שנים (לדוגמא: עד סוף 2013 ניתן לתקן דו"חות 2010 ואילך בלבד).
אבל אם יצאו שומות סופיות לשנים אלה, גם התיקון הזה לא יתאפשר.
מעבר לכך- בבעיות מיוחדות ומהותיות- מומלץ לפנות ליעוץ משפטי פרטני בכדי לבדוק אלטרנטיבות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסוי חנות
ברשותכם מספר שאלות בנוגע למיסוי בשכירות של חנות
1. מה הוא אחוז המס המשולם על שכירות שמתקבלת מחנות ?
2. אם לבעל הנכס יש הכנסה אחרת של כ-4000 שח האם יש לזה השפעה על גובה המס ?
3. האם גיל מעל 67 משפיע על גובה המס ?
4. האם גם ביטוח לאומי רוצה חלק מסויים מזה ? אם כן מה האחוז ?
בתודה מראש
אחוז המס נובע מסוג הנכס המושכר, האם שימש בעבר כעסק ובגיל של המשכיר.
אם יש הכנסה נוספת, היא תילקח קודם בחשבון וההשכרה תבוא אחריה, בהתאם למס השולי או 30% כגבוה מבין שניהם.
בחנות ששימשה את אותו אדם בהפעלת עסק בעבר במשך 10 שנים לפחות, או אצל אדם מעל גיל 60, שעורי המס יהיו "רגילים" בהתאם למס השולי (כמו משכורת או פנסיה) ולא יתחילו ב- 30%.
לגבי ביטוח לאומי- איני בקיא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטח לאומי…הצילו!!!
אני שכירה, מרוויחה 6,500 ברוטו ומשלמת ביטוח לאומי בתלוש. בנוסף אני גם עצמאית, בחודשים ינואר-יולי (כולל) הרוורחתי כעוסק פטור כ- 27,000 ש"ח בחודש אוגוסט הפכתי להיות עוסק מורשה (ודיווחתי שהכנסתי החודשית הצפויה כע.מ היא 5,000 ש"ח). בחודש אוגוסט קיבלתי 3 פנקסים שונים מביטוח לאומי לתשלום חודשים אוג'-דצמ' (27 ש"ח, 44 ש"ח ו- 600 ש"ח!!!), אני לא מצליחה מאין נובעים הפערים ומה עליי באמת לשלם?! כמובן שקשה לקבל תשובה... עזרה בבקשה!!!!
תפני את השאלה לפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי ביטוח לאומי עובד שכיר וגם עצמאי
דמי ביטוח לאומי עובד שכיר וגם עצמאי -
1. כעובד שכיר יחוייב עד גובה מקסימום הכנסה לתשלום דמי ביטוח בסך 42,435 ₪.
2. כעובד עצמאי, יחוייב עד להכנסה המקסימאלית ( מרבית) לתשלום ביטח לאומי לאחר שנלקחה
הכנסתו כעובד שכיר, ובלבד שהכנסתו כשכיר לא עולה על ההכנסה המרבית כאמור בסעיף 1.
מבחינת שיעורי הביטוח לאומי ( כולל דמי ביטוח בריאות), קיימים 2
שיעורים הן לעצמאי והן לשכיר כאמור להלן:
שכיר
שיעור המופחת - 3.5% -
המשולם עד גובה הכנסה בסך 5,297 ₪ ( 60% מהשכר הממוצע)
שיעור מלא – 12% - המשולם מ 5,297 ועד 42,435 ₪.
עצמאי
שיעור המופחת - 9.82% - המשולם עד גובה הכנסה בסך 5,297 ₪ ( 60% מהשכר
הממוצע)
שיעור מלא – 16.23% - המשולם מ 5,297 ועד 42,435 ₪.
יש לזכור
א. שעצמאי (לא משנה אם מדובר בעוסק פטור או מורשה) ניתן ניכוי בשל תשלומיו לביטוח לאומי ( לא כולל ביטוח בריאות) – הניכוי המותר הוא
בשיעור של 52% מדמי הביטוח הלאומי,את הניכוי
דורשים בהגשת הדוח השנתי למס הכנסה.
ב. עצמאי נדרש לשלם מקדמות שוטפות ע"ח דמי הביטוח השנתיים מידי חודש או חודשיים , סכום
המקדמות החודשיות ( כמובן שמדובר בהערכה ) של דמי הביטוח נקבע עפ"י השומה
האחרונה, במידה ומדובר בעוסק חדש נקבעת עפ"י הכנסה משוערת.עם קבלת השומה
הסופית של העצמאי ממס הכנסה, מחשב המוסד מחדש את דמי הביטוח השנתיים שבהם חייב
העובד העצמאי ומיידע אותו בהפרשים הן לזכותו והן לחובתו.
ג. בביטוח לאומי המעמד מאוד חשוב , שכן לא בהכרח עוסק מורשה/פטור לצורך מע"מ הינו עוסק עצמאי
לצורך ביטוח לאומי. עוסק עצמאי לצורך ביטוח לאומי חייב לענות על אחד מהשלושה :
1. מי שעוסק במשלח ידו ( הכנסה מעסק) 20 שעות בשבוע בממוצע לפחות.
2. מי שהכנסתו החודשית הממוצעת ממשלח ידו עולה על 50% מהשכר הממוצע.
3. מי שעוסק במשלח ידו 12 שעות בשבוע, והכנסתו עולה על 15% מהשכר הממוצע.
לעניין הסכומים השנתיים:
כשכירה על המשכורת בסך 6,500 ₪ - את אמורה לשלם כעובדת סך של 329 ₪ [
5,297*3.5%+(6,500-5,297)*12%]
כעצמאית – ההכנסה החודשית ( תחת ההנחה שאת מדברת על הכנסה חייבת ולא על מחזור) שלך 4,333= [( 27,000 +25,000)/12] , היות וכבר שילמת כשכירה את דמי
השיעור המינימאליים, שיעור דמי הביטוח שלך כעצמאית לחודש יהיו בגובה של 703 ₪
(4,333*16.23%) ובסוף השנה כאמור לעיל ביטוח לאומי יחשב מחדש ובהתאם לגובה המקדמות
ששילמת.
מתאר לעצמי שהבלבלה של הפנקסים נובעת מהשינויים בהכנסות המדווחות
במהלך השנה, כמו כן אמנם לא ציינת זאת בשאלה אבל סביר שמדובר בשנה ראשונה שלך כעוסק. גשי לביטוח לאומי והסדירי נושא הפנקס בראוי.
הגשתי דו"ח שנתי ביוני ועד עכשוו לא קיבלתי מענה
כשבד"כ כל שנה היו עונים כבר באוגוסט
האם קרה משהו?
תוודא שהדו"ח הגיע ליעדו. עיכובים כאלה יתכנו עקב עומס במשרדי השומה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זקיפת שווי בגין החזר הוצאות רכב
האם לעובד אשר החברה מחזירה לו הוצאות ביטוח, רישוי ודלק על רכבו הפרטי (העובד אינו איש מכירות ורכבו אינו משמש את החברה) יש לזקוף שווי כלשהוא בגין זה? אם כן - מה הסכום אותו יש לזקוף?
תודה רבה
אם הסכום לא נקבע בתקנות, יש לזקוף הכנסה בהתאם להחזר ההוצאות בפועל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עוסק פטור. חשבוניות מס או קבלות? סתרתם את עצמכם בתגובות קוד
אני עוסק פטור וכרגע אני מוציא רק קבלות.וכמובן שאני לא רוצה לפעול (בלי כוונה כמובן) בצורה לא חוקית.
רציתי לדעת האם אני חייב להשתמש גם בחשבונית מס?
או "חשבונית מסקבלה"?
ידוע לי שאני לא צריך לחשב מע"מ.
אציין שקראתי כמה מהתגובות הקודמות והם סתרו אחד את השני ולכן מצאתי לנכון לבקש הבהרה בנושא.
http://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?mode=search&MessageID=646146
http://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?mode=search&MessageID=637000
תודה מראש לעונים
עוסק פטור
עוסק מורשה בנוסף לקבלה מוציא גם חשבונית מס.
עבורך כעוסק פטור לא ניתן להשתמש במסמך שכותרתו
"חשבונית מס/ קבלה" אלא קבלה בלבד
הוראות ניהול ספרים לעוסק פטור
מערכת חשבונות שתכלול לפחות:
(1) שוברי קבלה או ספר פדיון יומי
(2) תיק תעוד חוץ .
יש לציין שלפי סעיף 45 לחוק מע"מ על עוסק פטור להפיק לקונה חשבונית עסקה( דגש על חשבונית עסקה ולא חשבונית מס) . אמנם זאת לא הפרקטיקה המקובלת אבל זה לשון החוק.
עשית הנ"ל - יצאת ידיי חובה.
תושב חוץ לצורך מס
שהיתי בחו"ל במשך שנתיים ועבדתי שם כשכיר ושילמתי שם מס
הכנסה באמצעות תלוש המשכורת. חזרתי לארץ ומס הכנסה בארץ דורש ממני לדווח על הכנסות
אלו. שאלתי: האם אני יכול להיחשב כ"תושב חוץ" ואז לא לדווח למס הכנסה
בארץ על ההכנסות האלו.
קביעת מעמדך תלוי בפרמטרים רבים. פנה לייעוץ מקצועי פרטני.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ההצעה "המיוחדת " של רשות השידור
תודה.
איננו בקיאים בעניינ אגרת רשות השידור אבל...
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממס על רווחי הון
אם תוכר כנכה 100% לעניין מס-הכנסה תהיה זכאי לפטור שנתי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור לנכה
כמו כן פטור מהכנסותיו מריבית והכנסות שאינן מגיעה אישית עד גובה הפטור
רצוי ראשית לפנות למס הכנסה לבקשת פטור
בשלב השני רצוי לבחון את כל השנים הפתוחות האם ניתן להגיש דוחות לשם קבלת החזרי מס
רצוי למהר בשל שאנו לקראת סוף שנה
נקודת זיכוי נוספת ממס
אם אתה מקבל קצבת נכות בלבד, זה לא בגדר הכנסה ואתה בחזקת לא עובד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התקזזות על ארנונה עירונית בשומה עצמית למס שבח
רכשתי נכס לצורך השבחתו.
כעת, בתום ההשבחה של מספר חודשים שבמהלכם היו שיפוצים נרחבים ושולמו דמי הארנונה העירונית - אני מעונין לדעת האם בעת מכירת הנכס, כחלק מהשומה העצמית שאני עורך להוצאות מוכרות מכח השבחה, האם ניתן לכלול גם את תשלומי אחזקת הנכס בגין הארנונה העירונית? (או לפחות את אלה ששילמתי בזמן הנכס היה בזמן שיפוץ).
במידה וכן - מכח מה ?
ארנונה - הוצאה לצורך מס שבח
ארנונה עירונית נחשבת כהוצאה שוטפת ואינה מוכרת במסגרת חישוב מס השבח.
יופי של תירוץ, לא? :)
כן, אז כולם מנסים להתחמק ממס...
אף אחד לא רוצה לשלם מס
מע"מ ומכס מתחת ל75$
לאחרונה הזמנתי סט של מצלמות אבטחה שעלות הסט היה 70$ כולל משלוח DHL (מחיר נמוך עקב פיצוי של המוכר).
לאחר בדיקה במכס DHL יצרו איתי קשר ובקשו ממני לשלם להם 140 ש"ח להלן הפירוט:
10 ש"ח מס קניה.
64 ש"ח מע"מ.
30 ש"ח עמלת גביה.
8 ש"ח אחסון.
20 ש"ח אגרת מכס.
סה"כ 132 אבל הם דורשים 140 :/
האם
הדרישה והגבייה חוקית? הם דורשים מע"מ ומס קניה על מוצר שעלה 70$ ו8ש"ח
אחסון במכס, אבל בעצם המוצר שוחרר מהמכס תוך שעה לאחר הגעתו ארצה.
אשמח לתשובה מהירה!
איננו בקיאים בענייני מכס
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור ממכס על יבוא בדואר של טובין שערכם עד 75 דולר
מצורף קישור לאתר רשות המיסים יבוא עד 75 $ לא חייס במכס אלא במע"מ בלבד. כל שאר העמלות זה בינך לחב' השילוח. מקווה שעזר
מס רכישה
תודה.
מס רכישה - קרובים
אם מדובר בעסקה ללא תמורה ( מתנה) - מס הרכישה יהיה בשיעור 1/3 ממס הרכישה הרגיל.
מס רכישה
פטור ממס לנכים
לא תצטרכי לשלם מס
אולם, כיוון שיש לך פטור נכות מלא, את זכאית לפטור על הכנסות כאלה בגובה של עד כ- 500,000 ש"ח בשנה.
לקבלת הפטור ממס הכנסה, תגישי בקשה לפקיד השומה במקום מגוריך, בצרוף החלטת הועדה בביטוח לאומי. בד"כ, אם כבר עברת ועדה של ביטוח לאומי, לא תצטרכי לעמוד בפני ועדה נוספת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פטור מנכות
מיסוי רווח הון בתשלומים
תודה.
אין מספיק נתונים לגבי מהות המכירה ומעמדו של המוכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאה מוכרת
נסעתי לטיול בחול עם המשפחה וחניתי בנתבג. האם הוצאת החניה מותרת לניכוי?
זו סוג של שאלת קיטבג...
כשמדובר בהוצאה שהינה פרטית לחלוטין וניתן להפריד אותה, זו למעשה הוצאה שאינה מוכרת במלואה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאה מוכרת
בונוסים ומס הכנסה
אני מרוויחה נטו לחודש בממוצע כ- 5500 ש"ח. לאחרונה השיקו אצלנו תוכנית תמריצים. מדי חודש אנחנו יכולים לצבור 200 / 750 / 1000 ש"ח - בהתאם לעמידה ביעדים. את הבונוס אנחנו מקבלים אחת לרבעון. האם יורידו לי על זה מס הכנסה ואם כן, כמה בערך?
כמו כן - האם יש קשר בין מס ההכנסה שיורד לי במשכורת להכנסה של בעלי?
תודה
בונוס
ככל והחישוב שלך ושל בעלך נעשה בנפרד - אין קשר בין שיעורי מס ההכנסה שלך לאלו של בעלך
בונוס זה משכורת לכל דבר ועניין
מכיוון שמכורת מחושבת בשיטת הממוצעים, אין חשיבות לזה שאת מקבלת את זה פעם ברבעון.
בד"כ אין השפעת מיסוי בין בני זוג כאשר שניהם עובדים.
הפסד בגין מכירת רכב המהווה מלאי עסקי
סוחר רכב אשר הפסיד ממכירת רכב מסויים (נניח רכש אותו ב 30,000 ש"ח ומכר אותו ב 28,000 ש"ח) - האם עליו להוציא חשבונית במינוס ע"ס 2,000 ש"ח? במידה וכן האם החשבונית תיחשב גם לצורכי מע"מ?
השאלה לא ברורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




