פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

מס על השכרת חניה

גיא 13/11/13
אני שוקל להשכיר את החניה שלי שרשומה על שמי ב 400 שח לחודש. האם עליי לשלם על זה מס? ואם כן איך זה מתבצע, צריך להצהיר בסוף שנה? 

מס

עו"ד סלי אילון מנהל 20/11/13
תצטרך לשלם מס בשיעור מינימלי של 30%. אתה צריך להגיש דוח בסוף שנה.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס על ירושה

שולי 13/11/13
שלום. לאחר מותו של בעלי ילדי קיבלו בירושה כספים שהופקדו במבטחים.אחד מילדי פנה עם כל הניירת שנדרש כולל הצוואה וצו ירושה למס הכנסה ונדרש לשלם חצי מכספי הירושה כמס. למיטב ידיעתי אין מס על ירושה. האם ניתן לערער על החלטתם? מה עושים במקרה שמס הכנסה צודק, איך אפשר לקבל בחזרה את המס ננגבה.?  [אני ויתרתי על חלקי בירושה]תודה.

מס על ירושה

עו"ד סלי אילון מנהל 20/11/13
אין מס על ירושה. 

יתכן ומס הכנסה תובע מס על הכספים מתוך הנחה שמקורם בהכנסה שלא דווחה

כדאי לפנות ליעוץ בעניין.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאת חשבונית – מה אומר החוק?

שרון 12/11/13


שלום רב,



אני אדם פרטי, עובדת כשכירה, אני לא בעלת עסק משלי,



אני רוצה להרוויח כסף דרך האינטרנט כאשר המטרה שלי היא ליצור אפשרות שבה אנשים שיגיעו לאתר שלי יוכלו לקנות ולשלם לי עבור "בנק שעות" ולקבל ממני עזרה בתחום בו אני עוסקת. (למשל, שעתיים עולות 200 ש"ח - אני אקבל מהאנשים שהגיעו לאתר תשלום דרך פייפאל 200 ש"ח ואעזור להם בשאלות, אתן עצות ופתרונות וכו' במסגרת הידע המקצועי שלי).



השאלה היא: מה אומר החוק? האם במקרה כזה, אני כאדם פרטי, צריכה לתת על כך חשבונית למי שקנה ממני?



תודה מראש לעונים!

חשבונית

עו"ד סלי אילון מנהל 20/11/13
כן. את צריכה לפתוח תיק עוסק במעמ במקרה שלך תוכלי לפתוח תיק עוסק פטור) ולדווח בכל שנה על ההכנסות שלך.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זיכוי נקודות מס ממשכורתי עקב בן נכה 50%

רבקה 12/11/13
שלום,

בני הוכר לפני כשנה וחצי כנכה, והוא מתגורר במסמוך אלינו בדירה שקנינו לו על שמו לפני כשנה וחצי (את דירתו הקודמת מכרנו).



האם מגיעות לי נקודות זיכוי ?



ואם התשובה שאכן מגיע לי הזיכוי למשכורתי, איזה טופס יש למלא בעבור ההחזר של כל החודשים שלא קיבלנו.

תודה

איזה טופס צריך למלא .



שאלה שניה,

שילמנו בעבור דירת הבן מס רכישה (לא ידענו שמגיע לנו הנחה) אפשרי לבקש החזר מס רכישה מלפני כשנה וחצי?)



תודה רבה

אם הדירה על שמכם, אתם משלמים את מס הרכישה לפי מצבכם. על פניו, לא מגיעה לכם הטבת מס כלשהי.

עו"ד משה גבע מנהל 24/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רווחים מהימורי ספורט בחול

ירון 11/11/13
שלום



אני רוצה לפתוח חשבון באתר הימורי ספורט בחול, ורוצה לברר מה המצב החוקי. הרעיון הוא להשתמש במודל סטטיסטי שבניתי כדי לנבא תוצאות בספורט. לפי הבנתי לא מדובר בהימורים שכן בוודאי לא מדובר על משחק מזל אלא השקעה שתלויה בידע ויכולת. בנוסף, הבנתי שהחוק מדבר רק על הימורים שמתבצעים דרך האינטרנט כהימורים בלתי חוקיים. אם אני משתמש בטלפון כדי לבצע את ההימור הוא נחשב חוקי?



אשמח למידע בנושא..



בנוסף, האם אני אוכל למשוך את הכסף שארוויח(אם וכאשר) לארץ ולדווח עליו כהכנסה מהימורים? לא הייתי רוצה לעבור על החוק...



בתודה מראש,

ירון

בפורום זה לא נוכל להשיב לך על חוקיות הפעולות.

עו"ד משה גבע מנהל 24/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס לבן זוג שחיי בישראל עם אישור עבודה

נעמה 10/11/13
שלום רב, אני חייה בישראל עם בן זוגי שהגיעה מארגנטינה, יש ו אישור עבודה ללא הגבלה ממשרד הפנים, בעבודה מורידים לו על השכר 10% מס הכנסה מכלל המשכורת

רציתי לדעת, האם אמורים להוריד לו, כי הבנתי שהוא לא נחשב בקטגורית עובד זר



אשמח לתשובה



תודה רבה 

הוא למעשה תושב וזכאי לחישוב מס רגיל כולל 2.25 נק' זיכוי

עו"ד משה גבע מנהל 24/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הטבות במס עקב שינוי מען

אימי 10/11/13
שלום רב,

לפני חודש קניתי דירה בעכו שנחשב לישוב עם הקלות במס'. העברתי את כתובתי במשרד הפנים לעכו.

השאלה איך אפשר לקבל את ההטבות במס' והאם אני צריכה לשלם ארנונה כדי לקבל הנחת תושב?

ועוד שאלה , כמה מקבלים הנחה על משכורת 28 אלף ברוטו?



תודה רבה

אם לא גרים בישוב בפועל לא ניתן לקבל הקלה

עו"ד משה גבע מנהל 24/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

איתי 07/11/13
שלום,

אני שכיר מזה שנים רבות. אני מסיים את עבודתי כשכיר בעוד חודש ובכוונתי לבקש דמי אבטלה עפי התקנות ותקופת האכשרה.

במקביל, בכוונתי להקים חברה עם שותפים ולפתח מוצר חדש. בטווח הקרוב לחברה לא צפויות הכנסות ואין בכוונתי למשוך המשכורת (נהפוך הוא - כל אחד מהשותפים מזרים סכום כסף צנוע כהלוואת בעלים).

האם היותי רשום כדיקטור ובעל עניין בחברה ללא הכנסות וללא משכורת פוגע בבקשתי לדמי אבטלה?

תודה

איתי

תפנה את השאלה לפורום ביטוח לאומי. זה לא בתחום שלנו.

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלן שיפוצים עצמאי

גידי 06/11/13
קבלן שיפוצים העוסק בעבודות קבלניות , עצמאי -לא מעסיק עובדים. צריך לנכות במקור לקבלני משנה על עבודות בניה, כיצד טכנית מתבצע התשלום למס הכנסה, באיזה שובר?

תבדוק טוב אם אתה חייב. במידה וכן אתה פותח תיק ניכויים ומדווח על גבי טופס 102.

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודה במקביל בזמן הודעה מוקדמת ותאום מם

רשף 06/11/13
התפטרתי מרצון מעבודתי. בזמן ההודעה המוקדמת מצאתי עבודה במשרה חלקית ועבדתי בזמן ההודעה המוקדמת במקביל לעבודה שממנה התפטרתי. בטופס 101 של העבודה החדשה לא כתבתי את העבודה הנוספת (זו שהתפטרתי ממנה) משום שאני גם כך מסיים לעבוד שם. מה שכן, אני אמור לקבל משכורת באותו חודש גם מהעבודה שממנה התפטרתי וגם מהעבודה שהתחלתי לעבוד בה (בזמן תקופת ההודעה המוקדמת) האם במידה ולא ציינתי את העבודה שממנה התפטרתי בטופס 101 אצל המעסיק החדש האם אני אמור לעשות תאום מס ותאום ביטוח לאומי? דרך פקיד שומה וביטוח לאומי? ומה עוד אני צריך להצהיר?  ואם אני עושה את התאום הזה האם המעסיק שממנו התפטרתי יידע על כך שעבדתי במקביל אליו באותו חודש בתקופת ההודעה המוקדמת? (אני לא מעוניין שהוא ידע).

תודה.

כעקרון- כן. היית צריך לדווח ולבצע תאום מס.

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13
אולם, חפיפה כזו בין שני מקומות עבודה אינה יוצרת הפרש מס משמעותי אז לא סביר שמס-הכנסה או ביטוח לאומי יפנו אליך. ואם כן- תשלם אז את ההפרשים שיווצרו ובכך יבוא הנושא על פתרונו. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מע"מ על מכשור רפואי לצרכים אישיים

עפרה גביש 05/11/13
בעלי עבר ניתוח במרפק ורכש מארה"ב עפ"י המלצה רפואית התקן שמסייע לקפל ולישר את היד. ההתקן עלה כ-300 $ ועת הגיע ארצה נגבה בעבורו מע"מ בסכום של 232 ש"ח. האם נחשב הדבר כטובין עפ"י חוק המע"מ והגביה הייתה כדין?

כן

עו"ד סלי אילון מנהל 20/11/13

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכח לבקש מס רכישה מופחת

יעקב 05/11/13
אדם רכש דירה ויש לו ילד נכה. בהצהרה למיסוי מקרקעין הוא שכח לבקש החלת מס רכישה מופחת בגין ילד נכה, לה הוא זכאי לכאורה. הוצאה שומה בשיעורי מס רכישה רגילים.

להגיש בקשה לתיקון שומה או השגה?



תודה

מס רכישה מופחת

05/11/13
פנה למפקח שטיפל בשומה בבקשה לעדכון הנתוטן במסגרת תיקון השומה בלבד.

במידה ולא יסכים תוכל תוך 30 יום מקבלת השומה להגיש השגה במסגרתה תבקש את הפחתת מס הרכישה

רכושו של הקטין

אדל 04/11/13
שלום rc!

שאלה: איך רואים לפי פקודת מס הכנסה את רכושו הפרטי של ילד קטין? כי שלו פרטי או כי של תא משפחתי? 

האם יכולים לעקל את רכושו של הקטין על החובות של ההורים?

תודה!

רכושו של הקטין

שני 05/11/13
כעקרון הרכוש שייך לתא המשפחתי, ועל כן ייתכן שניתן יהיה לעקלו בשל חובות ההורים.

מס שבח – בעקבות התיקון הצפוי

עו"ד צעיר - תודה ! 04/11/13
שלום,

אם יש לי דירה, רכשתי לפני חודש דירה נוספת ואני מנסה למכור את הדירה שברשותי, בטופס למס רכישה סימנתי שאני ימכור תוך 24 חודש כדי להנות מהפטור (ואני גם באמת מנסה למכור ללא הצלחה...) מה יהיה גורלי המיסויי לאחר 01/2014?

מס רכישה - עדיין ישאר פטור?

מס שבח - הקריטי יותר - לא אוכל לבקש פטור??? כי זו כבר לא תהיה דירתי היחידה?



תודה מראש!!!

מס שבח - בעקבות התיקון הצפוי

שני 05/11/13
מס הרכישה עדיין יישאר פטור.

לגבי מס שבח, הפטור במכירה כל 4 שנים (הפטור הנוסף כיום בחוק לפטור בגין דירה יחידה) אכן יבוטל החל מ-1.1.14. עם זאת, החל מתאריך זה קיים, כעקרון, פטור חלקי בגין השבח שנצבר עד למועד זה.

דירה יחידה

עו"ד סלי אילון מנהל 20/11/13
אם אלו שתי הדירות היחידות שיש לך, תוכל לקבל פטור גם אחרי 2014, אם תמכור את הדירה תוך שנה וחצי מיום שקנית את הדירה החדשה

לגבי מס רכישה - שני ענתה לך

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מענק מס הכנסה שלילי

יעל וייס 03/11/13
שלום וברכה,



אני נשואה עם שלושה ילדים ומרוויחה כ 4000 ש"ח בחודש.

אני גרה באזור הפריפרייה בדירה רשומה על שמי ושם בעלי, שלקחתי עליה משכנתא לכשלושים שנה. (עברו מאז כארבע שנים - ז"א שחלק מהבעלות אם לא רובה היא בעצם על הבנק)



רשומה על שמינו זכות על דירה נוספת בעיר אחרת.(לצורך העניין הדירה של קרוב משפחה ולא שלנו) - בערך כשלוש שנים.



האם הגיוני שבחישוב הזכאות שבאתר רשות המיסים מופיע שאני כן זכאית לקבל מענק על 2012 ??



בעצם יש לי דירה ממושכנת לעוד כ 25 שנה בנסח טאבו ועוד דירה שעל שמינו, ללא משכנתאות.



האם הדירה שאני גרה בה נקראת דירה יחידה והדירה הנוספת היא זכות נוספת במקרקעין או להיפך? שהדירה הממושכנת כביכול לא נחשבת דירה שלי עד שנסיים את התשלומים לבנק?



האם שווה לי להגיש תביעה - אם רשום שאני זכאית?

אם רשום שאת זכאית- תגישי. מה יש לך להפסיד?

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13
הדירה שלכם נחשבת כדירה ראשונה (בלי קשר למשכנתא). 

בדירה הנוספת צריך שלא יהיה לכם יותר מ- 50%. 

אם אמרו לך שמגיע- תגישי. אין לך מה להפסיד. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איזה טופס אני צריך לתת למעסיק של על כך שאני עובד בעוד שתי עבודות במקביל לשם תיאום מס?

רובי 03/11/13
שלום,

לאחרונה התחלתי לעבוד בשתי עבודות במקביל לעבודה העיקרית שלי שאותה אני עוזב בסוף החודש.

בטופס שמילאתי בכרטיס עובד בעבודות החדשות, לא ציינתי שאני עובד במקביל בעוד שתי עבודות. איזה טופס אני צריך להוציא ממס הכנסה כדי לדווח על תיאום מס על כך שאני עובד בעוד שתי עבודות?

תודה.

אתה צריך לבצע תאום מס וגם לתקן את הדיווחים שלך אצל המעסיקים

עו"ד משה גבע מנהל 03/11/13
שים לב כי חלה עליך חובה חוקית לדווח לכל מעסיק על עבודות נוספות (ע"ג כרטיס עובד-טופס 101), ובנוסף לבצע תאום מס. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מי ש -"מנגן באירועים" חייב להיות עוסק מורשה ???

איתמר 03/11/13
מי שמנגן בכלי נגינה באירועים, חייב להיות "עוסק מורשה" או שהוא יכול להיות "עוסק פטור" ?



אני שואל זאת כי ראיתי שמופיע בתקנות שמי שנותן "מופע אומנותי" חייב להיות עוסק מורשה.




טעית בהבנת הוראות החוק

עו"ד משה גבע מנהל 03/11/13
אין מניעה שמנגן באירועים יירשם כעוסק פטור. הטעות נובעת מהוראה אחרת המטילה חובה על מקבלי השירות ולא על הנותן.  

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דוח הצהרת הון

02/11/13
שלום רב



לבעלי היה עסק שנסגר בשל הפסדים וחובות שנשארו (עדיין רשום ברשם החברות, אף שאינו פעיל).



קיבלנו הודעה על קנס בגין אי הגשת דו"ח על הון ונכסים במועד לפי סעיף 188 (ז) לפקודת מס הכנסה



במכתב נטען כי הואיל ולא נענינו במועד לדרישתם מ-10/2012 להגשת הדו"ח ל-31/12/11 ע"פ סעיף

135 (1) מוטל עלינו הקנס בסך 1100 ₪ בגין חודשים 4/13-6/13.



מעולם לא קיבלנו מכתב בנושא, ואנו תוהים כיצד עלינו לטפל בנושא. אני מניחה כי רשות המסים אינה מקבלת

טיעונים כגון "לא התקבל אצלנו" גם אם הם נכונים.



עניין נוסף שברצוננו לציין הוא שמשכנו מחשבוננו כסף עבור עסק שעתיד היה להיפתח במסגרת שותפות. בסופו של

דבר העסקה, בשל אי הסכמות עם הצד השני,העסקה לא יצאה לפועל, ואנו רוצים להחזיר את הכסף לחשבוננו. השאלה שלנו קצת פרנואידית, אך אנחנו לא רוצים שהחזרת הכסף לחשבון  תיראה כפעולה לא כשרה וכקשורה לדוח שעלינו להגיש. האם יש סיבה לדאגה?



וכן, כאמור, הגשת הדו"ח צריכה להיעשות על הון ונכסים ל31/12/11. זאת אומרת שאין אנו מתייחסים

לנכסים כיום?



ושאלה אחרונה, לא ברור לנו איך מצד אחד, נרשם כי הדו"ח על נכסים ל31/12/11 ומצד שני נרשם כי הקנס

הוטל על חודשים 4/13-6/13.



 



נודה לעזרתכם



 


שאלה מורכבת המחייבת יעוץ פרטני. באופן כללי:

עו"ד משה גבע מנהל 03/11/13
הצהרת הון היא ליום ספציפי ויש לדווח על הנכסים שהחזקתם באותו יום בלבד. 

הקנס מוטל החל מהמועד שהייתם צריכים להגיש את הדו"ח. 

את הדו"ח תהיו חייבים להגיש אלא אם רשות המיסים תחליט לפטור אותכם מההגשה. 

בקנסות צריך לטפל באמצעות בקשות מפורטות. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תושב זר

יעקב 01/11/13
האם תושב זר השוהה ועובד בישראל כשכיר במשך

10 שנים, יכול להגיש דו"ח להחזר למס הכנסה. והאם תנאיו שונים מתושב רגיל.


בעקרון כן. הוא זכאי בד"כ ל- 2.25 נק' זיכוי בלבד.

עו"ד משה גבע מנהל 03/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רווח הון

חזי 31/10/13
הפרש בין קניה ומכירה ב 10 שנים  היה 100000 כמה אני צריך לשלם מס על זה והאם ניתן לפרוס את זה?

רווח הון

שני 31/10/13
ככלל, שיעור המס על רווח הון ליחיד אינו עולה על 25%, ובגין התקופה 1.1.03 - 1.1.12 הוא לא יעלה על 20%. את רווח ההון ניתן לפרוס לתקופה בת ארבע שנים לכל היותר. חישוב הפריסה הוא מורכב וטרם בחירה בה חשוב לבחון בתשומת לב את כדאיותה.

פטור ממס שבח דירת מגורים

אוהד 30/10/13
שלום,



קיבלתי דירת מגורים בירושה מאדם זר. אני מעוניין למכור אותה בפטור ממס שבח.

האם ניתן ?

יש לי דירות נוספות וגם לפני שנתיים מכרתי דירה בפטור של 4 שנים.

אציין, שיש לי מעט השכלה משפטית אך אינני עו"ד.



אם לא ניתן, כיצד ניתן להפחית את חבות המס



תודה.

פטור ממס שבח דירת מגורים

שני 31/10/13
פטור לא תוכל לקבל, כיוון ששני סוגי הפטורים ממס שבח - פטור דירה יחידה ופטור אחת לארבע שנים (יבוטל בתום שנה זו) - אינם רלוונטיים לגביך. לעומת זאת, אם תמכור את הדירה לאחר 1.1.14 ייתכן שתוכל ליהנות מפטור על כל השבח שצמח עד לתחילת תקופה זו. יש לבחון את הנסיבות והזכאות לפטור במקרה שלך.

דן

עסקה על פני שתי שנות מס- איך מדווחים למס הכנסה? 29/10/13
שלום,

אני עוסק מורשה.

אם רכשתי כרטיס חכם שהוא בתוקף ל-3 שנים -איך אני מדווח על כך בדו"ח השנתי במס הכנסה (הבנתי שבדו"ח המע"מ אני כותב את כל המע"מ כהוצאה).

אם רכשתי חבילת פרסום שתחל מעכשיו ל-12 חודשים- איך אני מדווח על כך בדו"ח השנתי במס הכנסה (הבנתי שבדו"ח המע"מ אני כותב את כל המע"מ כהוצאה).

לגבי שתי ההוצאות שלעיל האם בדו"חות הדו-חודשיים שאני ממלא המועד הקובע הוא המועד שבו הזמנתי את השירות או המועד שבו ירד לי החיוב בכרטיס האשראי (אני שואל כדי שאדע האם להכניס את ההוצאה בדו"ח שאני מגיש עכשיו או בדו"ח שלאחריו)?



רוב תודות

אני מניח שאתה עובד על בסיס מזומן אז כעקרון מועד התשלום הוא הקובע את העיתוי.

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס על הכנסה מהשכרת דירת מגורים

דיאנה 29/10/13
האם חברה רגילה (בעלת הנכס ורשומה בטאבו) יכולה לבקש פטור על הכנסות מהשכרות דירת מגורים?



האם חברה שהיא חברה משפחתית/שקופה או חברה להחזקת נכסי נאמנות (בעלת הנכס ורשומה בטאבו) יכולה לבקש פטור על הכנסות מהשכרות דירת מגורים?

פטור ממס השכרת דירה למגורים

29/10/13
1. הפטור על הכנסות מדמי שכירות למגורים ניתן ליחיד ולא לחברה.

2. בהתאם לפסיקה (נטע עצמון) וביחס להכנסות דמי שכירות למגורים ניתן להחיל את הפטור הניתן ליחיד ( הנישום המייצג) על הכנסות משכירות למגורים שמשכירה החברה המשפחתית.

מס רכישה

יפעת 29/10/13
יש בבעלות משותפת שלי ושל הגרוש דירה בשווי של כ-800,000 ש"ח ואנחנו צריכים למכור אותה במסגרת חלוקת רכוש.

אני מעוניינת לקחת הלוואת גישור ולקנות דירה בין 800,000-900,000 ש"ח לפני שנמכור את הבית, כדי לא להשאר ללא דיור ולאחר המכירה אחזיר את ההלוואה מכספי הדירה.

הדירה שאקנה לא תהיה "דירה שניה" עבורי כי הדירה הראשונה תמכר וגם כיום רק מחציתה שלי.

האם אאלץ לשלם מס רכישה?

תקבלי שהות למכירת הדירה המשותפת

עו"ד משה גבע מנהל 03/11/13
תחויבי (או תקבלי פטור) במס רכישה כאילו יש לך דירה אחת

תהיי חייבת למכור את הדירה המשותפת תוך שנתיים

או תוך שנה מקבלת דירה חדשה (אם תקני כזאת). 

אם לא תעשי זאת, תחויבי רטרואקטיבית במס רכישה כאילו זו דירה שנייה, ולחיוב יצורפו ריבית והפרשי הצמדה. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רישום תשלום תגמולים בעמותה

גדעון 28/10/13
בעמותה הוחלט לשלם גמול לחברי הוועד על השתתפות בישיבות.

1. לפי איזו אסמכתא אני רושם את ההוצאה.

2. האם וכיצד צריך לדווח לרשויות המס על תשלום התמלוגים.

אבקש תשובה מפורטת.

תודה.

התשלום ידווח בתיק הניכויים במסגרת הדיווחים השוטפים ע"ג טופס 102. לא יודע מה זה אסמכתא.

עו"ד משה גבע מנהל 09/11/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן