פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

2 בתים לאדם, אחד שלו ואחד בירושה…

אורי 11/01/14
מכובדיי, שלום.



לאמי יש בית משלה (על שמה, כמובן).



אבי נפטר והבית שהיה על שמו (שאמו - סבתי - גרה בו) אמור לעבור על שמה של אמי (עפ"י הצוואה - "כל רכושי יעבור לאשתי או לילדיי, אם זו תלך לפניי...").



עברו כבר שלוש שנים (דצמבר,2010) מאז פטירתו ועדיין לא הועבר בית סבתי (ע"ש אבי, כאמור) לאמי, וכרגע אינני יודע אם כדאי לבצע זאת, מאחר ו-2 בתים לאדם יוצרים מצב של "תשלומים מיותרים", כלשוני, לאמור תשלומי מיסים, שבח וכו'... האם העברת אחד הבתים על-שם אחד מן הילדים עדיף, או שעשוי ליצור מצב דומה?  



אשמח לתגובותיכם,



אורי



נ.ב.

בפורום זה, בתת-פורום נוסף, הועברה הודעה דומה, מאחר ונראה היה לי, כי הדברים מתאימים ליותר מפורום אחד!

דירת ירושה

עו"ד סלי אילון מנהל 11/01/14
החוק קובע שדירת ירושה תהיה פטורה ממס בעת מכירתה אם למוריש היה דירה אחת בלבד בעת שנפטר, ועוד תנאים שלא קשורים לענייננו. 

לכן, יתכן וכדאי להעביר במתנה את דירת הירושה לאחד הילדים או לכולם. כך לאחר 120 שנה, אימך תוריש דירה אחת בלבד שתהיה זכאית לפטור. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי פחת בגין חנות

יובל 10/01/14
 שלום,



אבי רכש בשנת 1967 חנות ששימשה אותו ולאחר עשרים שנה החל להשכיר אותה.

הוא לא תבע פחת בעל השנים הללו לצרכי מס.



האם בעת מכירה, ניתן ליהנות רטרואקטיבית מאי ניכוי הפחת כך שלמעשה יתרת המחיר תהיה המתואמת המלאה ללא ניכוי שהיה יכול להידרש?



כמו כן, מה שיעורי המס בעת מכירת חנות לאדם פנסיונר?

האם זה מחולק לאחר הרפורמה שהיתה בשנים האחרונות?



תודה

פחת שלא נדרש

עו"ד סלי אילון מנהל 11/01/14
ניתן להתווכח עם רשות המיסים ולטעון שלא צריך להתחשב בפחת במכירת הנכס, היות והוא לא נדרש בפועל. 

שיעור המס הוא רגיל כמו לפני הרפורמה - 50% על התקופה שעד 2001, 20% בין 2001 ועד 2012, ו 25% על התקופה הנוספת.

לאביך מגיע שיחשבו לו את המס לפי מדרגות שוליות שמתחילות ב 10%. 

הרפורמה לא נוגעת לך. 

ניתן להפחית את המס במכירה. כדאי לפנות ליעוץ.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה כמה אשלם

יוסי 10/01/14
לפני 8שנים העברתי במתנה לאשתי דירה.לפני 3 שנים מכרנו אישתי ואני דירה משותפת וכרגע לא רשומה על שמי אף דירה. בכוונתי לרכוש דירה על שמי-כמה מס רכישה אדרש לשלם?

מס רכישה

עו"ד סלי אילון מנהל 11/01/14
מדובר בדירה שאיננה דירה יחידה מכיוון שלאשתך יש דירה (זו שנתת לה במתנה), אלא אם תמכור את הדירה תוך 24 חודשים מיום שתקנה את הדירה החדשה. 

באתר רשות המיסים יש סימולטור שמחשב את גובה מס הרכישה.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הוצאה מוכרת גבוהה מההכנסה

ערן 09/01/14
אני לפני הקמת עסק קטן. 



הבנתי שאת המס משלמים על הרווח פחות ההוצאה המוכרת. 

מה קורה אם אני ארוויח כעצמאי לדוגמה, 10,000 שקל בשנה, (זו עבודה שניה בנוסף להיותי שכיר) אבל הוצאה על ציוד ההכרחי לעבודה זו תהיה כפולה מזה?



מה קורה במקרה שבו ההוצאה על ציוד עולה על רווח מהעסק? (אני לא שואל מה קורה מבחינתי לגבי האם העסק כדאי או לא, אני שואל מבחינת תשלום מיסים)



תודה. 

השקעה בציוד אינה הוצאה חד פעמית ומחלקים אותה על פני כמה שנים (פחת)

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14
ובכל מקרה, אם בסופו של דבר ההוצאות המוכרות יהיו יותר מההכנסות, אתה תהיה במצב של הפסד. 

הפסד יכול להתקזז מהכנסות אחרות שלך באותה שנה, או מרווחים באותו העסק בשנים הבאות. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

טעות בתלוש שכר

איגור 08/01/14
שלום



בתלוש שכר האחרון (של חודש דצמבר 2013) שמתי לב לטעות שמופיעה בתלושים של דצמבר ונובמבר.

המעסיק במקום להפריש לקרן השתלמות הוסיף את הסכום ההפרשה לברוטו. כתוצאה מזה קיבלתי את הכסף בנטו לאחר שהורידו לי מהסכום מס הכנסה, ביטוח לאומי ומס בריאות.

פניתי לחשב שכר בחברה וקיבלתי תשובה מאוד תמוהה. אמרו לי שנפלה טעות אבל לא ניתן לתקן אותה כי שנת מס נסגרה.

איך יתכן שלא ניתן לתקן טעות בתלוש שכר?



מה אפשר לעשות?

יש עוד זמן קצר שהמעסיק יכול לתקן. תפעל בדחיפות!

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14
טעויות כאלה אפשר לתקן בתוך השנה השוטפת בלבד. 

בד"כ המעסיק מדווח על משכורות דצמבר ב- 15 לינואר. עד אז הוא יכול לתקן לך את התלושים. 

אם הוא לא יעשה את זה- תצטרך לחכות מספר חודשים ולהגיש בקשה להחזר מס ממס-הכנסה וזה לוקח הרבה זמן. 

תתעקש עם המעסיק כדי שיפתרו את הבעיה עכשיו!

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ספירת מלאי לעוסק פטור

אפרת 08/01/14
שלום,



אני עוסקת פטורה, הבנתי שיש צורך למלא גליון ספירת מלאי ולצרפו לדוח השנתי, אולם  לא בכל סכום של מלאי. מהו אם כן הסכום ממנו חלה חובת הדיווח?



תודה,

אם המלאי מהותי. אין סכום שנקבע כתקרה.

עו"ד סלי אילון מנהל 11/01/14

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלות לדוכן בקניון לימיים בלבד

ליאת 08/01/14
הי !

אני שוקלת למכור מוצרים מעוצבים שלי בדוכן בקניון בחודש הבא במשך יומיים בלבד. בצפיה להצלחה. ויתכן ויהיו עוד כמה ימים בודדים בשנה שאמכור (לפני חגים  בלבד) במידה והמכירות  יצדיקו זאת.

אני שכירה ואני רוצה לדעת מה אני צריכה לעשות כדי שזה יהיה חוקי. מבחינת קבלות. ולמי לפנות.

תודה.

אין אפשרות להפעיל עסק מבלי להירשם ברשויות המס

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14
תצטרכי לפתוח עוסק פטור במע"מ, ולהוציא קבלות לקונים. 

כמו כן, תצטרכי לדווח על הפעילות למס-הכנסה. 

תתחילי עם תחנת מע"מ באזור מגוריך, ושם תקבלי את כל ההסברים. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הגשת דוח שנתי לשכיר – הכנסות משכר דירה

ירון 08/01/14
שלום רב,

הנני שכיר המחוייב בהגשת דוח שנתי למס הכנסה.

ברצוני לבחור במסלול מיסוי על הכנסות משכר דירה בגובה 10%

אילו מסמכים עליי לצרף לדוח השנתי למעט רישום הסכום הכולל אותו קיבלתי כהכנסות משכר דירה בטופס 1301?

האם עליי לצרף חוזה שכירות?

תודה מראש

ירון

שכ"ד למגורים במסלול 10%

08/01/14
יש לפרט את ההכנסה משכר דירה בשיעור 10% במשבצת המתאימה בדוח (טופס 1301 ). אין צורך לצרף הסכם ומסמכים אחרים.

הכנסות שכר דירה מהשכרה למגורים

אילנה 07/01/14
מה המבחן שלפיו הכנסה מהשכרת דירות למגורים תחוייב להיות הכנסה מעסק המחייבת ניהול ספרים וכו'? האם לא ניתן בכל מקרה לדווח על ההכנסה כהכנסה מהשכרה למגורים ולדווח במסלול המתאים (10% ללא הוצאות או מס שולי ותביעת הוצאות שוטפות).

דיווח על הכנסות מהשכרת דירת מגורים כהכנסות מעסק או כממוסות בשיעור 10%

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
לא ניתן לדווח במסלול ה-10% על הכנסה מהשכרת דירת מגורים המהווה הכנסה מעסק. "עסקיותה" של השכרה תימדד, כעקרון, לפי אופי והיקף הפעילות - כגון, בכמה דירות מדובר, איזה מנגנון דרוש כדי לבצע את ההשכרה, האם דרושה מומחיות לשם כך, האם נלקח מימון, וכיו"ב. רצוי לבדוק עניין זה באמצעות יעוץ פרטני.

דיווח על הכנסות מהשכרת דירה כהכנסה מעסק או במסלול 10% מס

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
לא ניתן לדווח על הכנסה מהשכרת דירת מגורים העולה לכדי עסק במסלול ה-10%. "עסקיותה" של הכנסה מהשכרה נמדדת לפי אופי והיקף הפעילות, כגון - מספר הדירות המושכרות, המנגנון הנדרש לאפשר ההשכרה, האם דרושה מומחיות לשם כך, האם נלקח מימון לצורך העניין, וכיו"ב. מומלץ לפנות ליעוץ פרטני.

קיזוז הפסד

אילנה 07/01/14
האם ניתן לקזז הפסד מעסק מול הכנסה מהשכרה למגורים עליה מדווח ומשולם מס במסלול של 10%?

נא ראי התשובה לשאלתך במקום הראשון בו הועלתה

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14

מס רכישה במקרה שיש עוד 25 דירנ נוספת

משה1 07/01/14
ברשותי 25אחוז דירה שקיבלתי מתנה מהסבא  ללא תמורה וללא תשלום מס רכישה כרגע כזוג צעיר אנו לפני רכישת דירה במחיר    כמליון וחצי  על שם כלתי אין דירה   ערך הדירה שממנה יש לי 25 אחוז כ900000 שח האם יחושב לי מס רכישה בקנית הדירה החדשה  כולל הסכום היחסי בבעלותי  כלומר מליון  ושבע מאות חמישים   או כל החישוב  של מס הרכישה יעשה כמו לזוג צעיר ללא דירה רק לגבי הדירה  החדשה שנקנה   תודה לתשובתכם

רכישת דירה על ידי מי שברשותו 25% מדירה אחרת

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
כיוון שחלקך בדירה האחרת אינו עולה על שליש, הדירה החדשה שתרכשו תיחשב עבור שניכם דירה יחידה החייבת במס בשיעורים מופחתים.

חשבונית מס או ללא מס

גידי 07/01/14
שלום, ביצעתי עבור לקוח שלי ניכיון של שקים אצל חברת נכיון שקים.

החזרתי לו את הסכום נטו, לאחר הניכיון.

בנוסף, אני רוצה לחייב אותו בגין העמלה(ללא מע"מ) שחוייבתי בה אצל חברת הנכיון.

האם אפשר להוציא לו חשבונית ללא מע"מ-הרי החשבונית שחוייבתי בה היא ללא מע"מ, או שעלי לחייב אותו במע"מ בכל מקרה.




חשבונית מס

08/01/14
הניכיון נעשה בגוף המכונה במע"מ " מוסד כספי", שאינו חייב במע"מ על פעולותיו. במקרה שלך אתה אינך "מוסד כספי" , ואם אתה עוסק מורשה תהיה חייב להוסיף מע"מ לכל סכום של עסקה (שירות )

הגדרת מספר נפשות

שואלת 06/01/14
שלום,

על פי כללי רשות המים, צרכן ביתי זכאי להנחה בתעריף המים עפ"י מספר הנפשות בבית.

ההגדרה היא "מספר הנפשות המתגוררות דרך קבע" בבית.

אני מעוניינת לדעת מי כלול בהגדרה: האם חייל, סטודנט או בן בוגר המגיעים לסופי שבוע וחופשות כלולים בהגדרה? האם משנה פעם בכמה זמן הם מגיעים?

תודה רבה.

איננו בקיאים בתשלומים ומיסים מוניציפאליים

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס רכישה לדירהת מגורים

לירן 06/01/14
שלום,

אני מעוניין לקנות דירת מגורים עם אשתי,

אני כבר מחזיק בדירת נופש עם אבא שלי,

מה המס שיפול עלי: רכישה ראשונה או דירה נוספת?

תודה

דירת נופש

07/01/14
דירת נופש התאם לפסיקה ככלל אינה נחשבת כדירת מגורים ולפיכך דירת המגורים תחויב במס רכישה כדירה יחידה.

החזר מס על קבלות תרומות

סיון 06/01/14
שלום,

האם אפשר לקבל החזר מס בטופס שאני ממלאת על 2013, גם בגין קבלות על תרומות משנים קודמות או שחובה להגיש בעבור כל שנה בנפרד ?

ואם התשובה לשאלה מעלה היא שאפשר, אז יש לי קבלות על תרומות של בעלי מלפני הנישואים שזה רק על שמו (מדובר על לפני שנתיים), האם אפשר להגיש אותם עכשיו לשנת 2013 שאנחנו נשואים בה ?

זיכוי תרומות

08/01/14
מס הכנסה מעניק זיכוי תרומות על פי שנת המס בה ניתנה התרומה. אין אפשרות לקבל זיכוי בשנה אחרת  מהשנה המופיעה על הקבלה  בשדה התאריך .

הכנסות שכר דירה מהשכרה למגורים

אילנה 06/01/14
האם ניתן לקזז הפסד מעסק מהשכרה למגורים עליה משולם 10% מס?

קיזוז הפסד מעסק מהכנסה מהשכרת דירה עליה משולם מס בשיעור 10%

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
ההטבה מותנית באי אפשרות ליהנות מניכוי פחת, הפחתה, הוצאות, קיזוז, זיכוי או פטור.

החזר מס על שייכות לישוב בצפון

אבנר 05/01/14
שלום רב, 

אני נולדתי וגדלתי ביישוב באזור הצפון המזכה בנקודות מס. 

בשנים 2011-2012 התגוררתי באזור המרכז בשכירות, אולם בסופי שבוע (חמישי עד מוצ"ש) חזרתי לבית הורי באופן קבוע. כתובתי בתעודת הזהות נשארה ללא שינוי, על מקום הולדתי. בפועל, עבדתי בת"א במהלך השבוע. 

כאשר ביקשתי זיכוי במס עבור מגורים באזור הצפון- מסרתי אישור תושבות מהרשות המקומית למס הכנסה, אך הם סירבו לזכות אותי במס וביקשו כי אתן להם אישור שגרתי בפועל באזור הצפון. 

האם הדבר חוקי? האם אני זכאי בכל אופן להחזר מס בשל השייכות לישוב המזכה במס? 



תודה.אבנר

החזר מס בגין רישום מגורים באזור הצפון בתעודת הזהות

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
כעקרון, המבחן לגבי הזכאות להטבת המס הינו ש"מרכז החיים" הינו ביישוב המוטב. עבודה ומגורים באזור המרכז מראים, לכאורה, כי שם היה מרכז החיים שלך ולא ביישוב.

מיסים דירה לעסק

דביר 05/01/14
אני משכיר דירה

השוכר משתמש בדירה למשרד לעסק שלו

איני מנפיק לו חשבונית והוא לא משלם ע"כ מע"מ

האם לי עלולות להיות הוצאות יותר מאשר לו היה משתמש בדירה למגורים?

האם אני צריך לשלם מיסים כלשהם / מס במקור??

האם לשוכר זוהי הוצאה מוכרת לצורכי מס?

השכרת דירה לעסק

עו"ד שני קלס-ששון 08/01/14
כעקרון, יש לשלם על דמי שכירות מס המתחיל בשיעור 31%.

בהשכרת דירה המשמשת למגורים ישנם יתרונות - חלות הטבות מסוימות. כגון, פטור מתשלום מס לדמי שכירות עד כ-5,000 ש"ח (התקרה קטנה אם ההכנסות גבוהות יותר ממנה), או, לחלופין, בחירה לשלם מס בשיעור 10% ללא תקרה. במקרים אלה לא זכאים לניכוי הוצאות לגבי ההכנסה המוטבת.

בהשכרה לעסק השוכר יכול, ככלל, ליהנות מהוצאה מותרת בגין דמי השכירות ששילם.

רכישת דירה בתהליך גירושין

אולגה 05/01/14
אני ובעלי בתהליך גירושין. בעלי רכש דירה לפני הנישואין והיא רשומה על שם שלו. ברצוני לקנות דירה יחידה בעודי עדיין נשואה בתהליך גירושין (כלומר אין ברשותי תעודת גירושין). האם אני צריכה לשלם מס רכישה במצב זה?

,תשובה

עו"ד שני קלס-ששון 05/01/14
כעקרון, אם תוכיחי שאת גרה דרך קבע בנפרד, תוכלי ליהנות משיעורי המס של דירה יחידה. אם לא, תחויבי, במקרה הטוב, במס רכישה של דירה יחידה על 50% משווי הדירה ומס רכישה של דירה נוספת על ה-50% האחרים.

חשבונית מס במייל על חשבונות – הוצאה מוכרת

נועה 04/01/14
שלום,

פתחתי עוסק פטור ויש לי כמה שאלות:

א. את החשבונית החודשית מחברת הסלולר, מחברת חשמל ומחברת האינטרנט אני מקבלת ישירות למייל. האם הדפסת חשבונית זו תקינה מבחינת תקנות ניהול ספרים לעניין ההוצאה המוכרת? אני שואלת כי קראתי במקום אחר, שאם אני שולחת במייל קבלה ללקוח עם חתימה דיגיטלית, אותו לקוח צריך לשמור את הקבלה הזו במאגר תיעוד חיצוני ממוחשב או משהו כזה ושהדפסה לא קבילה... בקיצור, מה זה אומר לגבי חשבונית שאני מקבלת במייל שאמורה להיות לצורך הוצאה מוכרת?



ב. למיטב הבנתי ניתן להדפיס פנקסי קבלות בבית דפוס, ויש אתרים שבהם יש תוכנת הנהלת חשבונות  (הומלץ לי על ifreelancer). בפנקס יש נגיד מקור ושני העתקים. איך זה עובד בהפקת חשבונית ממוחשבת, אני מדפיסה מקור ושני העתקים, וזה קביל, שווה ערך? פשוט במקום לשים לעצמי בקלסר קבלות מהפנקס אני מדפיסה את ההעתקים?

פשוט חשוב לי לדעת שזה בסדר ולא לגלות בסוף השנה שאני עושה דברים לא נכון.


עוסק פטור

04/01/14

א. אם החשבונית שאת מקבלת  עם חתימה דיגיטלית אזי שמירה של החשבונית וכן הדפסתה תחשב כתקינה.


ב. את יכולה להפיק  קבלות ידניות מודפסות בבית דפוס או להפיק מאופן ממוחשב רק עליך לוודא שהתוכנה שאת משתמשת בה מאושרת על ידי רשויות המס.

החזר 35% קרן פנסיה

יבגני 03/01/14
שלום. אני עבדתי במפעל 7 שנים.התפטרתי ומשכתי קרן פנסיה. לקחו ממני 35% מס

האם יש איזה שהיא דרך להחזיר את 35%

אשתי בשנה שעברה הייתה בחופשת לידה, קצת אבטלה וחודש לא עבדה,עכשיו עובדת

יש בן 3.5 ו בת שנה.

תודה רבה

רק בנסיבות מאוד מיוחדות

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14
נכות, מימון הוצאות רפואיות או הכנסות מאוד נמוכות (כ- 4,000 ש"ח מכל המקורות כולל קצבאות ילדים, אבטלה, דמי לידה וכו'). אם משהו מזה רלוונטי לך- פנה לפקיד השומה באזור מגוריך. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם חייב חשבונות נפרדים?

צביקה 03/01/14
האם עורך דין עצמאי עם הכנסות (ברוטו) של פחות מ-5000 ש"ח לחודש חייב לנהל חשבון בנק נפרד של העסק (שנפרד מהחשבון האישי) או שיכול לנהל הכל בחשבון בנק אחד? תודה.

חשבון בנק

03/01/14

עו"ד יכול לנהל הכנסותיו בחשבון אחד אא"כ מדובר בחשבון המשותף גם לבת הזוג שאז נדרשת הצהרה לרשויות המס מטעם בת הזוג.


עסקית רצוי להפריד ובוודאי כשמדובר בחשבון בו שבו  גם נעשה שימוש לצורך פקדונות וכדו' 

התיישנות

אסתר 02/01/14
שלום

חוב למס רכוש שלא דווח עלין כ-17 שנה לא קבלנו מכתבים  , שום דבר   ולא היה ידוע נודע פתאום  לאחר בקשת אשור נסח האם חל עליו התיישנות 

תודה

בנסיבות מסויימות אפשר לטעון להתיישנות

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14
בעבר היתה נורמה שחובות לא מתיישנים. 

בעקבות החלטות בבתי משפט- רשויות חייבות לנסות כל הזמן לגבות את החוב (לדוגמא- מינימום פעם בשנה לשלוח הודעת חוב ולנסות לאתר את החייב). 

לכן, צריך לבדוק כאן מספר נתונים. הרבה פעמים הרשויות מסכימות בסופו של דבר לגבות רק חלק קטן מהחוב (נניח- את הקרן בלבד) ובד"כ זו הדרך הכי טובה לסיים את העניין. 

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חייבת הסבר בבקשה

אנאל 02/01/14
בעלי עובד כבר 5 שנים באותו מקום ,אך השותפים שם החליטו לפרק את החבילה -זה אומר ששותף אחד יוצא ובעלי נשאר עם השותף השני ,העיניין הוא  שבהתחלה נאמר לבעלי בגלל כל הסיפור הוא יוכל לקבל את הפיצויים שלו , ועכשיו רואת החשבון אומרת שבעלי לא יוכל למשוך את הכסף כי שם החברה לא השתנה ,ואם כן ימשוך יצטרך לשלם מס למדינה ? ,זה לא ברור לי בכלל ! ידוע לי שמשלמים מס על כסף של פנסיה במידה ומושכים אבל פיצויים ??. אז אך נגיד אישה אחרי לידה זכאית לקבל את כסף הפיצויים והיא עדיין עובדת באותו מקום תחת אותו שם . בבקשה הסבירו לי האם זה נכון מה שאומרת רואת החשבון?

אם מקום העבודה נשאר באותה זהות, ובעלך ממשיך לעבוד- אין זכאות לפיצויים פטורים.

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יבוא לשם יצוא

חן 02/01/14
שלום רב.

קראתי שניתן לקבל פטור מיסים ברכישה ויבוא של מוצרים מחו"ל לארץ, ובתנאי שהיבוא הוא לשם יצוא. כלומר אם אני מיצא את המוצר שיבאתי, אני זכאי לפטור ממיסים. רציתי לשאול האם זה נכון? ואם כן, האם אני, כאדם פרטי, יכול להשתמש בזה? אם לא, מה צריך לעשות כדי שאוכל?



תודה,

חן.

תחומי מכסים ויבוא ויצוא אינם בין הנושאים שפורום זה עוסק בהם.

עו"ד משה גבע מנהל 09/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן