פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
האם הסכם העבודה תקף?
לפני כשנה התחלתי לעבוד על פרויקט חדש עבורם ולא הצלחנו להגיע להסכם לגבי סעיפי החוזה ועל כן לא חתמנו עליו. לפני כחודש סיימתי את ההתקשרות מולם והם לא עומדים בהתחייבויות שלהם כלפי (כלומר, חייבים לי כספים רבים).
השאלה שלי היא: האם אני יכולה להפעיל את החוזה (שלא נחתם, אך הוסכם בע"פ) ולתבוע אותם על אי תשלום ולחייב אותם בריבית והצמדה?
הסכם עבודה- דיני עבודה
שאלה חשובה מאוד
ככה: עד לפני 4 חודשים עבדתי ברשת אופנה גדולה.
בחודש נובמבר הייה לי לקוח ששישלם לי בצ'ק של תאגיד עם חותמת ומס ח"פ על סך של 2500 ש"ח.
עד היום הכל בסדר פתאום קיבלתי מכתב מהחברה שבה עבדתי מכתב מעו"ד שהצ'יק הייה גנוב ושאני אמורה לשלם את מלוא הסכום.
שאלתי היא האם אכן אני צריכה לשלם? ולמה הם נזכרו חצי שנה אחרי לפנות אליי על עסקה זאת?!
אני רוצה לציין כי אינני חתומה על אף חוזה שבו כתוב שאני צריכה לשלם על משהו כזה, וכי קיבלתי אלפי צ'קים במהלך השנתיים שבהם עבדתי ברשת ופעם אחת קרה שקיבלתי צ'ק גנוב, בתמימות כמובן ולא ידעתי מראש שזה גנוב.
אשמח לעזרה.
תילי.
המחאה מזויפת- דיני עבודה
ימי מחלת ילד
האם לפי החוק, אני יכולה להשתמש בימי המחלה שלי, לצורך השגחה על ילדתי החולה, או שמגיע לי רק 8 ימים כאלה??
אני לא כל כך מבינה את החוק, נעדרתי 5 ימים בשבוע שעבר, ואני צריכה להיעדר עוד כמה ימים, אך לי יש 50 ימי מחלה שלא נוצלו, האם אפשר להוריד את ימי מחלת הילד מימי המחלה שנצברו לי??
תודה על תשובה.
תוספת
מחלת ילד- דיני עבודה
הלנת שכר
אני עובדת 8 חודשים.
בשלושת החודשים האחרונים לא שולמה לי משכורת.
ברצוני לברר האם אני זכאית לדמי אבטלה במידה ואני מתפטרת, עקב הלנת שכר?
האם אני צריכה לתת למעביד הודעה מוקדמת למרות שאינני מקבלת שכר?
ומהו התהליך שאני צריכה לבצע על מנת לתבוע את שכרי?
תודה מראש.
הלנת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה
ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתן הודעה של 30 ימים דחוף דחוף דחוף
הודעה מוקדמתץ- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכות השימוע
שימוע- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים למנקה מדרגות
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מראש
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חובה לעבוד שעות נוספות כאשר השכר גלובלי?
שעות נוספות
אי תיאום מס
תגובה
פיטורים לאחר תאונת עבודה
הרופא אישר לו לחזור לעבודה.
אני מעוניין לפטר את העובד עקב ביצועיו הירודים בעבודה ללא כל קשר לתאונת העבודה. יש לציין שהוא עובד כשבעה חודשים אצלי.
האם תאונת העבודה יוצרת הגבלות כלשהן על המעסיק, האם מותר לי לפטר אותו?
האם כדאי להמתין זמן מה לפני שאפטר אותו ואם כן כמה זמן?
תשובה
פיטורין
במכתב פיטורין רשום לי גמר חשבון ב 15 ביוני .
שאלתי מה אני אמורה לקבל ב 15 ביוני שואמרים לי גמר חשבון.
ומתי אקבל משכורת עבור השבועיים של יוני , במשכורת של יולי או בגמר חשבון ביוני .
תודה הפורום שלכם מוצלח יישר כוח.
פיטורים
תנאי עבודה-הפסקה
אני עובד בטלמקטינג(מכירות טלפוניות). עד כה הייתה לנו הפסקה של כ-20 דק' במהלך משמרת הבוקר. מעין הפסקת בוקר שבה יושבים, אוכלים ומתרעננים קצת מהטלפונים...לאחרונה נאמר לנו שמקצצים את ההפסקה שלנו ל-10 דק' בלבד ושזו הוראה מההנהלה. שאלתי-
האם מותר לעשות דבר כזה? האם אין בכך פגיעה בזכויותנו כעובדים? למותר לציין כי משמרת בוקר נמשכת 5 שע' והתשלום על בסיס שעות. אודה לתשובתכם. תודה ושבוע נפלא!
תשובה
קיצוץ ההפסקה במקרה שלכם נחשב להרעת תנאים, אך להערכתי זו הרעת תנאים לא מהותית ולכן עובד המתפטר בגינה כנראה לא יקבל פצויי פיטורים.
יחסי עובד מעביד
יש מבחנים
תשובה
שאלה בנוגע להלנת דמי הבראה
תודה מראש על תשובותיכם ותשומת ליבכם.
תגובה
כתב קבלה ושחרור
"אני הח"מ.... ת.ז..... מאשר בזה כי קבלתי מאת.... מכתב לשחרור הכספים מהפוליסה בחברת הביטוח וכן את כל המגיע לי בגין עבודתי ו/או הפסקת עבודתי בחברתכם.
הנני מצהיר בזנ כי התשלום דלעיל מהווה סילוק סופי ומוחלט של כל תביעותי ודרישותי מכל מין וסוג שהן כלפי החברה ו/או כלפי חברות בת ו/או חברות מסונפות ו/או קשורות ו/או חברות אם כלפי מנהליהן ו/או כלפי עובדיהן ו/או כלפי מורשיהן.
הצהרתי זו כוללת את כל התביעות מכל סוג שהן שיש לי ו/או שעשויות להיות לי בגין מתן שירותים לחברה ו/או הפסקת נתינתם לרבות לעמלות ו/או למשכורות ו/או לחופשות ו/או למענקים ו/או לזכויות סוציאליות כלשהן ו/או לפיצויי פיטורים ו/או לתגמולים, אילו הגיעו לי כאלה.
חדוע לי כי מסמך זה מהווה הודאת פשרה וסילוק לפי סעיף 29 לחוק פיצויי פיטורים, והוא מחייב אותי ואת עזבוני אחרי באשר זכויות צד ג' תלויות בו"
ניסוח זה אינו לרוחי היות ואם חס וחלילה יסתבר בעתיד כי יתגלה לי נזק בריאותי שקשור ישירות לעבודתי באותו מקום, לא אוכל לתבוע. מהו ניסוח שכן מחייב אותי ואשר משאיר לי פתח לתביעה בעתיד אם וכאשר יתברר כי נגרם לי נזק כתוצאה מעבודתי במקום.
בתודה
מאיה
קבלה ושחרור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אהלן יש לי שאלה על 2 עבודות שאני עובד במקביל
פנה לפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שיעור פיצויי הפיטורים
פיטורין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
פיטורין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
רציתי לדעת אם מותר בתור נהג אוטובוס ציבורי כאשר יש שני נתיבים שפונים שמאלה האם מותר לי לבצע את הפנייה מהנתיב השמאלי.
פנה לפורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם צריך להוכיח הרעת תנאים?מה ההבדל בין להיות מפוט
בנוסף, האם יש הבדל בין פיטורים והתפטרות מלבד פיצויי פיטורין?תודה
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד התפטר באמצע יום עבודה והלך
לדעתי כן
הוצאות יצור הכנסה
1.אני עובד שכיר.
2.מוציא מכיסי כ- 1500 ש"ח דלק בחודש +הוצאות טלפון נייד והוצאות אחרות ליצור הכנסה.
3.לא מקבל החזרים על הוצאותי.
4.האם צורת העסקה כזו מותרת? מה המקור החוקי המתיר/שולל צורת העסקה כזו?
הוצאות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שינויים בתנאי העסקה?
תשובה
אם אכן קיימת הרעה כזו, פתוחה בפניך האופציה של התראה על ההרעה ודרישה לתיקונה ולאחר מכן התפטרות ודרישת פצויים.
אחרת תוכל להתפטר אך לא תהיה זכאי לפצויים.




