פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הסכם קיבוצי
שחר
31/05/09
שלום
אני מחפש הסכם קיבוצי/ צף הרחבה בענף המוסכים ולא מצליח למצוא מקור מעודכן, אודה לכם באם תוכלו להפנות אותי למיקום הרלבנטי
אני מחפש הסכם קיבוצי/ צף הרחבה בענף המוסכים ולא מצליח למצוא מקור מעודכן, אודה לכם באם תוכלו להפנות אותי למיקום הרלבנטי
כנס לאתר של משרד התמ"ת תחת "הסכמים קיבוציים"
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
פיטורין בגיל 64
פיטורים
31/05/09
האם נכון שאם העובד הינו בן 64 ויש לו ילד מתחת לגיל 18, לא ניתן לפטרו או שיש הגבלות כלשהן? האם בכלל קיימות הגבלות על פיטורים בשל גיל?
פיטורים עקב גיל- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
פיטורים אך ורק מטעמים של גיל אסורים על פי חוק שכן המדובר באפליה פסולה.
זמן תשלום פיצויי פיטורין
שלום
31/05/09
עזבתי את עבודתי בגלל הרעת תנאים מוחשית ביום 3/5/2009.
במכתב מהמעסיק נאמר בין השאר, שישולמו לי "הפרשי פיצויי פיטורין כחוק".
עד היום (כחודש מסיום יחסי עובד-מעביד) לא קיבלתי את הסכום הנ"ל.
עד מתי מותר לשלם את הסכום? האם יש כאן הלנת פיצויים (שכר)?
אם כן, מה עושים בנידון?
תודה
הערת מערכת: לקריאה נוספת: חוק פיצויי פיטורין
במכתב מהמעסיק נאמר בין השאר, שישולמו לי "הפרשי פיצויי פיטורין כחוק".
עד היום (כחודש מסיום יחסי עובד-מעביד) לא קיבלתי את הסכום הנ"ל.
עד מתי מותר לשלם את הסכום? האם יש כאן הלנת פיצויים (שכר)?
אם כן, מה עושים בנידון?
תודה
הערת מערכת: לקריאה נוספת: חוק פיצויי פיטורין
מועד תשלום פיצויי פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
פיצויי פיטורין יש לשלם ביום האחרון של יחסי העבודה. אם הם אינם משולמים במועד זה יש לפנות לבית הדין לעבודה.
זכויות אבטלה
אסתר
31/05/09
אני אזרחית שרוב חיי עבדתי הייתה תקופה של חצי שנה שבה לא מצאתי עבודה אבל אין חודש שבו לא עבדתי.נאמר לי מביטוח לאומי שכדי לקבל אבטלה אני צריכה 300 יום בדיוק, ואין לי רצוף יש לי עבודה של 6 שנים הפסקה של חצי שנה , אח"ח הפסקה של חודש ואח"כ עבודה של 8 חודשים , ועוד פעם הפסקה של חודש ועבודה של 3 חודשים (הפסקת עבודה בגלל פיטורין בשל היריון) אין לי 300 יום.מתי נכנס החוק של 9 חודשים (התוכנית חירום" )שבה ה ודיעו בחדשות לתוקף?? ולמה אני לא יכולה להיות זכאית אם בחיים לא קיבלתי מהם שקל שכל חיי אני משלמת להם????
לגבי זכויות אבטלה רצוי שתפני לפורום ביטוח לאומי
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
הפרת הבטחה
רונית
31/05/09
עברתי בהצלחה מבחן קבלה לעבודה, שהייתי אמורה להתחיל כפרילנס ולהמשיך כשכירה. במייל ההודעה על כך נכתב: "ננסה לראות איך הולך לנו ביחד (כמובן שמדובר בעבודה בתשלום), ואז נתקדם משם".
מיד לאחר מכן הועברה אלי עבודה ראשונה שאותה עשיתי לצערי שלא לשביעות רצון מקום העבודה, וחודש לאחר מכן - לאחר סדרת התכתבויות במייל שבהן דרשתי את התשלום - הודיעו לי כי גם אותה עבודה שעשיתי תיחשב כמבחן, ומכיוון שלא היתה טובה מספיק לא אתחיל לעבוד שם. האם מדובר בהפרת הבטחה לעבודה שם? האם אני אמורה לקבל תשלום על העבודה שביצעתי? האם יש כאן עילה לתביעה?
מיד לאחר מכן הועברה אלי עבודה ראשונה שאותה עשיתי לצערי שלא לשביעות רצון מקום העבודה, וחודש לאחר מכן - לאחר סדרת התכתבויות במייל שבהן דרשתי את התשלום - הודיעו לי כי גם אותה עבודה שעשיתי תיחשב כמבחן, ומכיוון שלא היתה טובה מספיק לא אתחיל לעבוד שם. האם מדובר בהפרת הבטחה לעבודה שם? האם אני אמורה לקבל תשלום על העבודה שביצעתי? האם יש כאן עילה לתביעה?
הפרת הבטחה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
את זכאית לתשלום עבור העבודה שעשית וזכותך לדרוש אותך. באם החברה לא תסכים לשלם פני לבית הדין לעבודה.
הרעת תנאים?
נדין
31/05/09
שלום רב, אני אדמינסטרטורית המועסקת בחוזה אישי בחברה פרטית מיום הקמתה (כמעט 4 שנים) החוזה נחתם עם יו"ר החברה שהוא הבעלים ובחוזה מצוין שאני כפופה אליו. לפני 8 חודשים הגיע מנכ"ל חדש לחברה. שעות העבודה שלי טרם הגעתו ועד עתה אנו מדברים על תקופה של 3 שנים, 09:00 עד 16:30. כמו כן אני יוצאת פעם בשבוע ללימודים אשר אושרו על ידי יו"ר החברה בשעה 14:00. בחוזה ההעסקה שלי לא מוגדרות שעות עבודה, אך מצוין שם כי "העובדת תועסק בחברה במשרה מלאה, העובדת מצהירה כי הובהר לה , ידוע לה והיא מסכימה, כי מעת לעת היא תידרש לעבוד בשעות הערב". כמו כן ברצוני לציין כי יש לי 2 ילדים קטנים בני 3 ו-6 אותם עלי לאסוף אחר הצהרים. מנכ"ל החברה בא בדרישה כי אשאר כל יום עד השעה 17:00 וזה לא בגלל העובדה כי ישנה עבודה קונקרטית שיש לעשותה אלא הדבר נובע משיקולים אחרים שהם בעצם לגרום לי לא לרצות להשאר בחברה. כמו כן יש לציין כי כבר הוכח בעבר שמידה וישנה עבודה אני נשארתי ועשיתי את המוטל עלי.
שאלתי המהותית היא האם בעקבות העובדה שאני כבר במשך יותר מ-3 שנים עוזבת את העבודה בשעה 16:30 אין בכך פגיעה בתנאי עבודתי, הרעת תנאים? והאם אם אני מתחילה לצאת בשעה 17:00, אני בעצם נותנת לגיטימציה לפניות נוספות מסוג זה מצדו של המנכ"ל? אודה לכם מאודה על המלצתכם הדחופה! בתודה נדין
שאלתי המהותית היא האם בעקבות העובדה שאני כבר במשך יותר מ-3 שנים עוזבת את העבודה בשעה 16:30 אין בכך פגיעה בתנאי עבודתי, הרעת תנאים? והאם אם אני מתחילה לצאת בשעה 17:00, אני בעצם נותנת לגיטימציה לפניות נוספות מסוג זה מצדו של המנכ"ל? אודה לכם מאודה על המלצתכם הדחופה! בתודה נדין
הרעת תנאים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
הסכם עבודה יכול להתקבע גם בדרך של התנהגות. אם במשך שנים נהגת לצאת בשעה 16:30 באישור ההנהלה אזי זהו אופי ההסכם שהתגבש בין הצדדים בפועל ועל כן את זכאית להמשיך בתנאים אלו גם עם חילופי המנכ"ל. דברי עם המנכ"ל החדש על עניין זה, הסבירי לו את עמדתך ונסי לפתור את העניין בדרכי שלום. באם זה לא יעבוד- תוכלי לטעון כי הסכם העבודה אתך הופר.
תוצר עובד פרילנסר
רועי
31/05/09
שלום רב,החברה שלי ביקשה מאדם חיצוני לרכוש עבורנו חנות און-ליין (דרך אתר שמוכר את החנות), להתקין אותה, לעצב אותה וכמובן גם לרכוש עבורה רשיון.לאחר תום עבודה עם אותו אדם הוא התבקש להעביר לידי החברה את הסיסמאות לחנות וכמו כן להעביר את הרישיונות לאותה חנות לידי החברה. עברת הרישיונות אמורה להיעשות ע"י כניסתו לאתר החברה שממנה קונים את החנות/התוכנה המוכנה ולבקש להעבירה לחשבון החברה שלנו.אותו עובד אינו מעוניין לבצע את העברת הרישיון בטענה שהתשלום היה אך ורק עבור בנייה ועיצוב האתר, וכי זכותו להחזיק ברישיון.אשמחלקבל חיזוק לטענת החברה כי היא אכן צודקת והפניה וסעיפי החוק שמגדיר כי הרכוש הפיזי והרוחני, לרבות הרישיונות, שעובד פרילאנסר רכש במסגרת עבודתו לחברה, שייכים לחברה עבורה עבד.תודה מראש,רועי.
פרילנסר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
על מנת לענות על שאלה זו יש לראות את ההסכם שבין השני הצדדים מאחר והתשובה אינה חד משמעית. נראה לי כי שאלה זו אינה מתאימה לפורום. פנה לקבלת ייעוץ מקצועי.
נוסח של מכתב פיטורין מהמעביד לעובד, תודה
הילה
31/05/09
נוסח של מכתב פיטורין מהמעביד לעובד, תודה
נוסח מכתב פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
על מכתב הפיטורים לכלול את שם המפוטר ואת תקופת העסקתו אצל המעסיק. כמו כן, במכתב הפיטורים יש לציין את יום הוצאת הודעת הפיטורים ויום כניסתם לתוקף.
מה צריך לכלול מכתב פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
על מכתב הפיטורים לכלול את שם המפוטר ואת תקופת העסקתו אצל המעסיק. כמו כן, במכתב הפיטורים יש לציין את יום הוצאת הודעת הפיטורים ויום כניסתם לתוקף
גיל
חופשה וצבירתה
31/05/09
שלום,
אני עובד 9.5 שנים בחברה. יש לי כרגע 40 ימי חופש שנצברו עם השנים. עד סוף השנה אצבור מן הסתם עוד מספר ימי חופש.
1. כמה ימי חופשה מגיעים לי לשנה זו?
2. האם בסוף השנה המעביד יכול "למחוק" לי ימי חופשה? אם כן, כמה?
3. האם המעביד יכול "להכריח" אותי לנצל ימי חופשה ע"י יציאה לחופשה? אם כן, כמה ימים הוא יכול "להכריח" אותי לקחת?
[מצד אחד רשום בחוק שניתן להעביר 7 ימי חופש לשנה הבאה, מצד שני הבנתי - יתכן ובטעות - שחייבים להשאיר לי את כמות החופשה שצברתי במהלך שנתיים, אז אני כבר מבולבל]
אני עובד 9.5 שנים בחברה. יש לי כרגע 40 ימי חופש שנצברו עם השנים. עד סוף השנה אצבור מן הסתם עוד מספר ימי חופש.
1. כמה ימי חופשה מגיעים לי לשנה זו?
2. האם בסוף השנה המעביד יכול "למחוק" לי ימי חופשה? אם כן, כמה?
3. האם המעביד יכול "להכריח" אותי לנצל ימי חופשה ע"י יציאה לחופשה? אם כן, כמה ימים הוא יכול "להכריח" אותי לקחת?
[מצד אחד רשום בחוק שניתן להעביר 7 ימי חופש לשנה הבאה, מצד שני הבנתי - יתכן ובטעות - שחייבים להשאיר לי את כמות החופשה שצברתי במהלך שנתיים, אז אני כבר מבולבל]
ימי חופשה צבורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
1. לא ניתן לענות על שאלה זו ללא ידיעה של תחוםך העיסוק וההסכם הקיבוצי ו/או צו ההרחבה שחל על הצדדים.
2. המעסיק לא יכול למחוק ימי חופשה ואולם ניתן לצבור ימי חופשה עבור 3 שנים בלבד.
3. הוצאה לחופשה היא זכותו של המעסיק והוא יכול להחליט על מועדי היציאה לחופשה.
2. המעסיק לא יכול למחוק ימי חופשה ואולם ניתן לצבור ימי חופשה עבור 3 שנים בלבד.
3. הוצאה לחופשה היא זכותו של המעסיק והוא יכול להחליט על מועדי היציאה לחופשה.
זכאות לפיצויים
שני
31/05/09
שלום, אני עובדת במקום עבודהכבר שנה החלטתי לעזוב עקב מעבר מגורים למקום מגורים מרוחק. אמורים לקלוט אותי לאותה עבודה בחברה שהיא חצי בבעלות החברה הקודמת שעבדתי בה וחצי בבעלות חברה אחרת. האם מגיע לי פיצויים בגלל מרחק?
זכאות לפיצויים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
השאלה היא מדוע את עוברת ולהיכן- יכול להיות שתהיי זכאית לפיצויי פיטורים ויכול להיות שלא-אם המעבר הוא בעקבות נישואים, עבודת בן הזוג, ליישוב חקלאי או לעיר פיתוח וכו' שאז יכול ותהיי זכאית או שהיא סתם לצורך מעבר דירה ואז לא תהיי זכאית. .
הבהרה
זיוה
31/05/09
"לגבי הבונוסים- בכל מקרה הם לא מהוים חלק מהפיצוים אלא אם סוכם אחרת זה חוקי לחלוטין ( אלא אם הבונוסים מהווים חלק מרכיב השכר ואז זה משהו אחר)"
זה מה שעניתם לי בשרשור למטה לשאלה האם בונוסים הם חלק מהשכר שלפיו יחושבו הפיצויים- אבל השאלה שלי- מה זה חלק מרכיב השכר????
זה מה שעניתם לי בשרשור למטה לשאלה האם בונוסים הם חלק מהשכר שלפיו יחושבו הפיצויים- אבל השאלה שלי- מה זה חלק מרכיב השכר????
רכיבי שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
רכיבי העבודה שהינם חלק משכר העבודה לצורך פיצויי פיטורים- שכר יסוד, תוספת ותק, תוספת מחלקה וכו'. בונוסים בד,כ אינם חלק מהשכר הקובע לצורך פיצויי פיטורים.
לא עניתם לי על השאלה…. תודה!
רוית
31/05/09
הארגון שבו אני עובדת מצמצם את שעות העבודה מ-8 ל-7 הם אומרים שזה כדי שלא נישחק אבל זה בגלל המצב, לכל מי שעובד פחות משנתיים גם הורידו משכר הבסיס ב-20% הם כתבו בחוזה החדש שהשכר בסיס שלי הוא 3600 ועוד 400 בגלל הוותק שלי (במקום 4000 בסיס קודם)
מצבי נפגם איכשהו?
מצבי נפגם איכשהו?
ודאי. זוהי הרעה מוחשית בתנאי העבודה.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
הרעת תנאי העסקה
הדס
31/05/09
שלום,
לאחרונה התפטרתי מעבודתי בשל פגיעה בשכרי. לפיכך אני זכאית לקבל דמי אבטלה ללא תקופת המתנה. לצורך הגשת הטפסים לביטוח לאומי ביקשתי מהמעסיק להעביר אליי בכתב את אישורו על כך שאכן היו שינויים בתנאי ההסקה בחברה. המעסיק אינו מסכים לכתוב מכתב שכזה.. האם הוא יכול לעשות זאת? שכן ללא האישור לא אהיה זכאית לדמי האבטלה..
תודה רבה
לאחרונה התפטרתי מעבודתי בשל פגיעה בשכרי. לפיכך אני זכאית לקבל דמי אבטלה ללא תקופת המתנה. לצורך הגשת הטפסים לביטוח לאומי ביקשתי מהמעסיק להעביר אליי בכתב את אישורו על כך שאכן היו שינויים בתנאי ההסקה בחברה. המעסיק אינו מסכים לכתוב מכתב שכזה.. האם הוא יכול לעשות זאת? שכן ללא האישור לא אהיה זכאית לדמי האבטלה..
תודה רבה
המעסיק אינו יכול למנוע ממך את קבלת האישור. אם לא ייתן- פני לבית הדין לעבודה.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
מעביד שלא העביר כתב הגנה
דנה
31/05/09
הגשתי תביעה נגד המעביד הקודם שלי לפני ארבעה חודשים ותאריך המשפט מתקרב. הם העבירו את כתב ההגנה שלהם לבית המשפט אך הם לא טרחו לשלוח לי אותו. מה עליי לעשות?
להתקשר ולבקש שישלחו לך או ללכת לבית הדין ולצלם.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
פיטורין ופיצויים
נעמה
31/05/09
עבדתי כמעט שנתיים במקום עבודה מסויים. לאחר שנה יצאתי לחופשת לידה וכשחזרתי נאמר לי שיש לי הרעת תנאים. הורידו לי בשכר הבסיס ובעמלות. למרות זאת נשארתי לעבוד 8 חודשים עם התנאים החדשים כדי לבחון האם המשכורת יורדת משמעותית או לא. כמובן שהיא ירדה משמעותית. האם יש לי את הזכות לבקש מכתב פיטורין מהמעביד? פיצויים? במהלך החודשים לאחר הרעת התנאים התווספו עוד הרעות תנאים שאינן כלולות בחוזה העסקה והמעסיק טען שבכל מקרה בסוף השנה הוא מתכוון לפטר אותי.מה עושים? אני מעוניינת במכתב פיטורין ובפיצויים כמובן...
מחכה לתשובה, זה מאוד דחוף....
נעמה
31/05/09
הרעת תנאי עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
אם הסכמת להרעת התנאים, יהיה מאוד קשה לשנות אותם לאחר 8 חודשים. זה לא אומר שאת צריכה להסכים להרעות נוספות חדשות- הודיעי למעסיק שאם לא יחזיר את המצב לקדמותו תתפטרי ותהי זכאית לפיצויי פיטורים.
לוקחים לי את הטלפון של העבודה – הרעת תנאים ?
ערן
31/05/09
הודיעו לנו שמתכוונים לקחת לנו את הטלפונים של העבודה, אבל יש 3 אפשרויות מבחינת המעביד.
1. המעביד יוסיף לנו 100 ש"ח לברוטו ואנחנו נקנה טלפונים שלנו מכספנו, וידר לנו סעיף שווי שימוש בסך 250 ש"ח (שאגב הוא טוען שיהיה חייב לעשות כך על פי חוק, האומנם ?)
2. הטלפון יהפוך לטוקמן, נהיה מוגבלים ל 100 ש"ח בחודש וירד לנו 250 ש"ח שווי שימוש לטלפון.
3. להחזיר את הטלפון.
הנימוק למעשה הוא לא כלכלי ו/או בגלל המצב הכלכלי, אלא בגלל החוזים הדרקוניים של חברות הסלולור ושהוא אינו מוכן לחדש חוזה ולחתום על חוזה שכזה.
האם יש בכך הרעת תנאים ?
אם כן, מהם זכויותי ?
תודה.
1. המעביד יוסיף לנו 100 ש"ח לברוטו ואנחנו נקנה טלפונים שלנו מכספנו, וידר לנו סעיף שווי שימוש בסך 250 ש"ח (שאגב הוא טוען שיהיה חייב לעשות כך על פי חוק, האומנם ?)
2. הטלפון יהפוך לטוקמן, נהיה מוגבלים ל 100 ש"ח בחודש וירד לנו 250 ש"ח שווי שימוש לטלפון.
3. להחזיר את הטלפון.
הנימוק למעשה הוא לא כלכלי ו/או בגלל המצב הכלכלי, אלא בגלל החוזים הדרקוניים של חברות הסלולור ושהוא אינו מוכן לחדש חוזה ולחתום על חוזה שכזה.
האם יש בכך הרעת תנאים ?
אם כן, מהם זכויותי ?
תודה.
טלפון- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
טלפון אינה זכות מוקנית לעובד אלא אם כן סוכם כי טלפון יסופק כחלק מתנאי העבודה. על כן אם בהסכם העבודה שלך לא כתוב כי הטלפון הוא חלק מתנאי השתכרותך, המעסיק יכול להחליט שהוא לוקח את הטלפון. בכל אופן זוהי אינה הרעה מוחשית המצדיקה תשלום פיצויים עם התפטרות.
סעיף המחייב תקופת צינון לפני מעבר ללקוח
shval
31/05/09
בחוזה ההעסקה שלי ישנו סעיף האוסר עלי מעבר ללקוח אצלו אני עובד מצד המעסיק הנוכחי שלי, עד חצי שנה לאחר סיום עבודתי אצל הלקוח.
קיבלתי הצעה מהלקוח לעבור לעבוד אצלו,
מה תוקף סעיף זה בחוזה?
קיבלתי הצעה מהלקוח לעבור לעבוד אצלו,
מה תוקף סעיף זה בחוזה?
סעיף אי תחרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
מאוד תלוי בהסכם העבודה שלך. עקרונית הסכם אי תחרות הוא חוקי בתנאי שהוא סביר. נראה כי המטרה של המעסיק במקרה שלך הוא לא לאבד את הלקוח שלא יזדקק לו אם אתה תעבור לעבוד אצלו. אתה יכול לפנות למעסיק הנוכחי ולבקש את אישורו או להסתכן בהפרה של ההסכם. בדוק אם יש סעיף פיצוי בהסכם.
פיטורין
שי
31/05/09
עבדתי שנה וחמישה חודשים.
הייתי עובד על בסיס שעתי + עמלות 100 אחוז משרה
5 ימים בשבוע 8 שעות ביום
ופוטרתי לפני שבועיים, השאלה שלי מיום שפוטרתי אני מקבל ימים מלאים עד סוף החודש.
ומתי המעסיק אמור לשלם לי את הפיצויים שלי....
הייתי עובד על בסיס שעתי + עמלות 100 אחוז משרה
5 ימים בשבוע 8 שעות ביום
ופוטרתי לפני שבועיים, השאלה שלי מיום שפוטרתי אני מקבל ימים מלאים עד סוף החודש.
ומתי המעסיק אמור לשלם לי את הפיצויים שלי....
פיצויי פיטורים צריכים לשהיות משולמים ביום הפסקת יחסי עובד מעביד.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
דמי פצויים
טלי לוי
31/05/09
שלום
קבלתי מכתב פיטורים ב-31/03/09 עקב החלפת בעלים בחברה.
לפי החוק מתי אני אמורה לקבל את הפיצויים?
תודה
קבלתי מכתב פיטורים ב-31/03/09 עקב החלפת בעלים בחברה.
לפי החוק מתי אני אמורה לקבל את הפיצויים?
תודה
תוך כמה זמן מיום הפיטורין יש לשלם את דמי הפיצויים?
tomer
31/05/09
מצטרפת לשאלה. קיבלתי מכתב פיטורין ל-6 ליוני 2009, תוך כמה זמן מיום כינסת הפיטורין לתוקף אקבל את הפיצויים?
פיצויי פיטורים צריכים לשהיות משולמים ביום הפסקת יחסי עובד מעביד.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
הרעת תנאים?
לילי
31/05/09
שלום רב
כרגע אני בחופשת לידה.
לפני חופשת הלידה מקום עהבודה שלי לא היה בעיר בה אני גרה, ולמרות שיש הסעות-כל מי שבא עם הרכב הפרטי שלו קיבל הוצאות אחזקת רכב.
בזמן חופשת הלידה שלי מקום העבודה עבר לעיר בה אני גרה והודיעו לו שלכולם מצומצמות ואולי אף יבוטלו הוצאות אחזקת הרכב בגלל שיש הסעות.
האם הדבר נחשב להרעת תנאים עבורי ועילה להתפטרות?
תודה
לילי
כרגע אני בחופשת לידה.
לפני חופשת הלידה מקום עהבודה שלי לא היה בעיר בה אני גרה, ולמרות שיש הסעות-כל מי שבא עם הרכב הפרטי שלו קיבל הוצאות אחזקת רכב.
בזמן חופשת הלידה שלי מקום העבודה עבר לעיר בה אני גרה והודיעו לו שלכולם מצומצמות ואולי אף יבוטלו הוצאות אחזקת הרכב בגלל שיש הסעות.
האם הדבר נחשב להרעת תנאים עבורי ועילה להתפטרות?
תודה
לילי
לא.
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
זכאות לדמי לידה בעקבו פיטורים במהלך הריון
גונה
31/05/09
שלום רב,
אני כרגע בשלבי הריון ראשונים, לאחר שהודעתי למעסיקי כי אני בהריון קיבלתי מכתב מעו"ד של החברה כי הם פונים למשרד התמ"ת לקבל אישור לפטר אות.
במידה ואכן מפטרים אותי האם אני יוכל לקבל דמי לידה מביטוח לאומי בעבור חופשת הלידה? האם ניתן להגיש את הטפסים כבר בשלבים כה מוקדמים לפני שיתחילו לעשות לי בעיות וקשיים בעבודה?
בבקשה אני חייבת עזרה :(
אני כרגע בשלבי הריון ראשונים, לאחר שהודעתי למעסיקי כי אני בהריון קיבלתי מכתב מעו"ד של החברה כי הם פונים למשרד התמ"ת לקבל אישור לפטר אות.
במידה ואכן מפטרים אותי האם אני יוכל לקבל דמי לידה מביטוח לאומי בעבור חופשת הלידה? האם ניתן להגיש את הטפסים כבר בשלבים כה מוקדמים לפני שיתחילו לעשות לי בעיות וקשיים בעבודה?
בבקשה אני חייבת עזרה :(
נא פני לפורום ביטוח לאומי
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
תשלום עבור שעות נוספות
שירי
31/05/09
בחודש האחרון המעסיק שלי דורש ממני לעבוד שעות נוספות ללא תגמול
(לטענתו אני עובדת במשרה גלובלית ולכן הוא לא צריך לשלם לי שעות נוספות) לדוגמא בחודש האחרון עבדתי 193 שעות (לעיתים יותר מ 10 שעות ביום)
אני יודעת שזה לא חוקי, מה עלי לעשות? האם להתלונן ולהסתכן בפיטורין? האם שווה לי לתבוע אותו על מנת לקבל פיצוי והאם הפיצוי הוא רק עבור השעות הנוספות?
בנוסף הוא גם רמז לי שאם לא אשאר יותר שעות אפוטר
אני די אובדת עצות בנושא
אשמח לקבל עזרה
בתודה מראש
שירי
(לטענתו אני עובדת במשרה גלובלית ולכן הוא לא צריך לשלם לי שעות נוספות) לדוגמא בחודש האחרון עבדתי 193 שעות (לעיתים יותר מ 10 שעות ביום)
אני יודעת שזה לא חוקי, מה עלי לעשות? האם להתלונן ולהסתכן בפיטורין? האם שווה לי לתבוע אותו על מנת לקבל פיצוי והאם הפיצוי הוא רק עבור השעות הנוספות?
בנוסף הוא גם רמז לי שאם לא אשאר יותר שעות אפוטר
אני די אובדת עצות בנושא
אשמח לקבל עזרה
בתודה מראש
שירי
שעות נוספות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
כמובן שהמעסיק שלך פועל שלא כחוק. את יכולה לפנות אליו במכתב ולדרוש לשלם לך את השעות הנוספות ואם זה לא יעזור את לא חייבת לבצע את השעותה נוספות. אם הוא יפטר אותך בעקבות זאת הוא יהיה חשוף לתביעה לא רק בגיןה שעות הנוספות אלא גם בגין קיום חוזה עבודה שלא בתום לב.
פיטורין
יואל
31/05/09
פיטרו אותי בסוף אפריל לאחר שנה וחצי בעבודה, ובאותו היום נאלצתי להחזיר ציוד, מתי אני אמור לקבל מכתב פיטורין.?האם אני אמור לקבל משכורת חודשית, וכעבור כמה זמן אקבל פיצויים?
פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
31/05/09
את השכר עבור חודש אפריל היית צריך לקבל עד ליום 9.5.09. את מכתב הפיטורים ואת פיצויי הפיטורים היית צריך לקבל לכל המאוחר ביום סיום יחסי העבודה.
למה מפסיקים לי את הפנסיה התקציבית !!!!
יוסי.פ
30/05/09
שלום לכולם - אני כבר כמה ימים מחפש תשובות לגבי זכאות לפנסה תקציבית בעט מעבר למקום עבודה אחר.
אבקש עזרתכם במתן תשובות.
להלן עיקר הסוגייה :
אני חייל בקבע שהתחלתי את שירותי הקבע בחודש נוב' 2004, לפני התאריך 31.12.03 התחייבתי לשירות קבע לכן זכאותי לפנסיה הוגדרה לפנסיה תקציבית.
בתקופה האחרונה החלטי לעבור לשרת במשטרת ישראל, (נכון להיום אני בשרות קבע באופן רצוף החל מנוב' 2004), כפי שנמסר לי שאין ביכולתי להמשיך באותה תוכנית פנסיה מכיוון והתגייסתי לאחר התאריך הקובע.
הנושא נראה לי מוזר כי היום אני נמצא בתוכנית פנסיה תקציבית .
האם יכולים לחייב אותי לעבור לפנסיה צוברת? (דבר שאני לא רוצה)
איפה זה רשום בחוק?
ומה אומר החוק?
אבקש עזרתכם במתן תשובות.
להלן עיקר הסוגייה :
אני חייל בקבע שהתחלתי את שירותי הקבע בחודש נוב' 2004, לפני התאריך 31.12.03 התחייבתי לשירות קבע לכן זכאותי לפנסיה הוגדרה לפנסיה תקציבית.
בתקופה האחרונה החלטי לעבור לשרת במשטרת ישראל, (נכון להיום אני בשרות קבע באופן רצוף החל מנוב' 2004), כפי שנמסר לי שאין ביכולתי להמשיך באותה תוכנית פנסיה מכיוון והתגייסתי לאחר התאריך הקובע.
הנושא נראה לי מוזר כי היום אני נמצא בתוכנית פנסיה תקציבית .
האם יכולים לחייב אותי לעבור לפנסיה צוברת? (דבר שאני לא רוצה)
איפה זה רשום בחוק?
ומה אומר החוק?
פנסיה תקציבית
שיר ורד
31/05/09
גמלאות לאנשי קבע משולמות לפי חוק נפרד מאשר ליתר עובד המדינה (כולל שוטרים).בחוק הגמלאות לעובדי המדינה, נקבע לגבי שוטרים שהם יהיו זכאים לרצף אם היו בשרות קבע בתאריך הקובע והתקיימו מספר תנאים נוספים שכנראה אתה עומד בהם. בחוק זה אין התיסחות להתחיבות לשרות קבע שהיתה לך ביום הקובע ולכן נראה שעל פי חוק זה אינך זכאי לפנסיה תקציבית.לגבי אנשי קבע לא מצאתי את החוק לאחר תיקונו (כלומר הפסקת הזכאות לפנסיה תקציבית) אך למיטב ידיעתי התיקון שם קובע שבמקרה של התחיבות לשרות קבע שהיתה בתוקף ביום הקובע החיל יהיה זכאי לפנסיה תקציבית אף שנכנס לשירות קבע לאחר היום הקובע.לכן, אם אתה רוצה לשמור על הזכויות לפנסיה תקציבית עליך להמיך ולשרת בצה:ל ולא לעבור למשטרה או לכל גוף בטחוני אחר.בכל מקרה תנסה לברר במנהל הגמלאות של צה"ל
תשלום על קורס
לירון
30/05/09
היי,
התחלתי קורס מטעם העבודה שבו החתימו אותנו על חוזה שבמידה ולא נעבור את מבחני הקבלה אחריו (קורס של שבועיים!) אנחנו לא נהייה זכאים לתשלום עליו.וגם,במידה שנעזוב את העבודה לפני שעברה שנה יקזזו לנו את התשלום של הקורס (משהו בסביבות 3000 ש"ח).
האם זה קביל להגיש תביעה נגד החברה אפילו שחתמתי על חוזה בו כתוב במפורש שאני מסכימה לתנאים האלו?
התחלתי קורס מטעם העבודה שבו החתימו אותנו על חוזה שבמידה ולא נעבור את מבחני הקבלה אחריו (קורס של שבועיים!) אנחנו לא נהייה זכאים לתשלום עליו.וגם,במידה שנעזוב את העבודה לפני שעברה שנה יקזזו לנו את התשלום של הקורס (משהו בסביבות 3000 ש"ח).
האם זה קביל להגיש תביעה נגד החברה אפילו שחתמתי על חוזה בו כתוב במפורש שאני מסכימה לתנאים האלו?
קורס
שיר ורד
31/05/09
אי תשלום שכר בגין תקופ הקורס איננו חוקי.ניכוי מהשכר כתוצאה מעזיבה ביוזמת העובד בגין עלויות הכשרה הוא חוקי, אך גובה התשלום צריך להיות סביר ביחס לעלויות ההכשרה וביחס ליתרת תקופת ההתחיבות שהעובד לא השלים.לכן, אם העובד נכשל בכוונה במבחנים יקבל את השכר בניכוי עלויות הקורס, אם העובד נכשל במבחנים למרות השקעה בקורס ובמבחנים יש לשלם את שכרו בגין תקופת הקורס.



