פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
מחיקת חופשה נצברת
עובד
01/06/09
קיבלנו במייל לתפוצת כלל החברה הודעה מהמעביד בזאת הלשון:
בהתאם לסעיף 7 בחוק חופשה שנתית, התשי"א - 1951
אין החופשה ניתנת לצבירה
עד סוף שנת 2009 כל העובדים אמורים לנצל את ימי החופשה הצבורים לרשותם
בהסכמת המעביד ניתן יהיה להעביר יתרת חופשה של עד 7 ימי חופשה בלבד ל 1.1.2010
כל עובד שיש ברשותו ימי חופשה מתבקש בתאם ביחד עם מנהל התחום את ניצול ימי החופשה לאורך כל שנת 2009
כתבתי להם חזרה כי נפלה אצלם טעות, וכי מותר לעובד לנצל רק 7 ימי חופש, ואת היתרה להעביר לשנה הבאה ולצבור למשך שנתיים,
קיבלתי מייל תשובה:
אין לי טעות שימי לב לתחילת המשפט...בכל אופן ,כיוון שהמעביד הוא זה שאחראי על ימי החופשה של העובד ולכן הוא רשאי להגיד לעובד שאין ימי חופשה צבורים לשנה הבאה והוא חייב לקחת הכל אנחנו לא רצינו להחמיר ומאפשרים לצבור 7 ימי חופשה עד 31.12.09
אנחנו נתנו זכות חופשית לעובד להחליט מתי הוא לוקח חופשה אבל אם יהיה מצב שעובד לא יוצא לחופשה נוציא אותו לחופשה מרוכזת כדי שינצל את ימי החופשה אשר ברשותו .
עכשיו השאלה -
1.מי צודק?
2. במידה ויהיו לי 35 ימי חופשה רשומים בדצמבר 2009, ומדי שנה מגיעים לי 15 ימי חופשה, כמה ימים מותר למעביד להוריד לי?
האם יוכל באמת להשאיר לי רק 7 ימים, ופשוט למחוק את כל השאר?
תודה
בהתאם לסעיף 7 בחוק חופשה שנתית, התשי"א - 1951
אין החופשה ניתנת לצבירה
עד סוף שנת 2009 כל העובדים אמורים לנצל את ימי החופשה הצבורים לרשותם
בהסכמת המעביד ניתן יהיה להעביר יתרת חופשה של עד 7 ימי חופשה בלבד ל 1.1.2010
כל עובד שיש ברשותו ימי חופשה מתבקש בתאם ביחד עם מנהל התחום את ניצול ימי החופשה לאורך כל שנת 2009
כתבתי להם חזרה כי נפלה אצלם טעות, וכי מותר לעובד לנצל רק 7 ימי חופש, ואת היתרה להעביר לשנה הבאה ולצבור למשך שנתיים,
קיבלתי מייל תשובה:
אין לי טעות שימי לב לתחילת המשפט...בכל אופן ,כיוון שהמעביד הוא זה שאחראי על ימי החופשה של העובד ולכן הוא רשאי להגיד לעובד שאין ימי חופשה צבורים לשנה הבאה והוא חייב לקחת הכל אנחנו לא רצינו להחמיר ומאפשרים לצבור 7 ימי חופשה עד 31.12.09
אנחנו נתנו זכות חופשית לעובד להחליט מתי הוא לוקח חופשה אבל אם יהיה מצב שעובד לא יוצא לחופשה נוציא אותו לחופשה מרוכזת כדי שינצל את ימי החופשה אשר ברשותו .
עכשיו השאלה -
1.מי צודק?
2. במידה ויהיו לי 35 ימי חופשה רשומים בדצמבר 2009, ומדי שנה מגיעים לי 15 ימי חופשה, כמה ימים מותר למעביד להוריד לי?
האם יוכל באמת להשאיר לי רק 7 ימים, ופשוט למחוק את כל השאר?
תודה
בהמשך לשאלת חופשה נצברת
ע
01/06/09
ובהמשך לכך - כמה ימים הם יכולים "לגרום" לנו לקחת כחופשה עד סוף השנה?
האם הם יכולים "להכריח" אותי לקחת מעבר לשבוע בשנה?
האם הם יכולים "להכריח" אותי לקחת מעבר לשבוע בשנה?
שאלה חשובה למתחילה לעבוד…
רחלי
01/06/09
שלום, אני אשמח לקבל מידע לגבי החוק בעניין מתן ביטוח מנהלים לעובד,האם המעביד מחויב לתת לו החל מהיום הראשון לעבודתו (בהנחה כי יש לו ביטוח מנהלים קיים) או לא.
תודה
תודה
אם יש כבר - כן.
עו"ד רענן קריב
מנהל
02/06/09
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אים התפטרתי
אלון
01/06/09
תוך כמה זמן אני יכול לחתום בלשכה
פנה לפורום ביטוח לאומי
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
שאלה דחופה בנוגע להלנת שכר!
לימור
01/06/09
שלום רב, בתאריך 21.3 פוטרתי לאחר שעבדתי 3 שנים בחברה. ניסיתי ליצור קשר לאחר חודש ושאלתי אם הפיצויים מוכנים ואמרו לי שלא ושיצרו איתי קשר, ולא התקשרו אליי מאז. בתאריך 21.5 הגעתי למשרדי החברה ועדיין הצ'ק לא היה מוכן לדברי מנהלת משאבי אנוש. התקשרתי לחשב ואמר לי שהצ'ק מחכה לי מה14.4 . הוא אמר שניסו ליצור איתי קשר וזה לא נכון. אמרתי לו שלפי החוק מגיע לי תוספת ריבית על הלנת שכר בגין החודשיים הללו. השאלה היא האם להגיש תביעה? והאם אני אקבל את התוספת בגין הלנת שכר למרות שהצ'ק היה מוכן ואף אחד לא יצר איתי קשר??
תודה מראש!!
תודה מראש!!
הלנה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
עקרונית המעסיק היה צריך לשלוח לך את ההמחאה. אם לא עשה כן הלין את פיצוייך.
ימי חמלה בהריון
יעל
01/06/09
שלום רב
אני בהריון בסוף חודש שביעי, אתמול הייתי בבדיקה אצל רופא הנשים שלי שפקד עלי 21 ימי מנוחה בבית מכיוון שהעובר נמוך מדי ויש סכנה ללידה מוקדמת, הרופא שלח אותי לבדיקות נוספות וביקש שאעשה מוניטור לבדיקת צירים כל כמה ימים. שאלתי היא כזו: אני עובדת במקום עבודתי שלוש שנים כיצד מתבטאים ימי המחלה שנתן לי הרופא מבחינת משכורת? ושאלה נוספת- בחוזה העבודה שלי אני אמורה לקבל תלושי אוכל בסך 300 ש"ח בכל חודש האם צודקת המנהלת שלי שטוענת כי אני לא אמורה לקבל אותם בגלל הסיבה שאני 3 שבועות לא אהיה בעבודה (למרות שזה בהסכם העובד מעביד שלי)?
תודה מראש והמשך יום טוב
אני בהריון בסוף חודש שביעי, אתמול הייתי בבדיקה אצל רופא הנשים שלי שפקד עלי 21 ימי מנוחה בבית מכיוון שהעובר נמוך מדי ויש סכנה ללידה מוקדמת, הרופא שלח אותי לבדיקות נוספות וביקש שאעשה מוניטור לבדיקת צירים כל כמה ימים. שאלתי היא כזו: אני עובדת במקום עבודתי שלוש שנים כיצד מתבטאים ימי המחלה שנתן לי הרופא מבחינת משכורת? ושאלה נוספת- בחוזה העבודה שלי אני אמורה לקבל תלושי אוכל בסך 300 ש"ח בכל חודש האם צודקת המנהלת שלי שטוענת כי אני לא אמורה לקבל אותם בגלל הסיבה שאני 3 שבועות לא אהיה בעבודה (למרות שזה בהסכם העובד מעביד שלי)?
תודה מראש והמשך יום טוב
הכוונה כמובן לימי מחלה
יעל
01/06/09
דחוף!!! צו מניעה
שרון
01/06/09
איך מגישים צו מניעה ( לצרף את כל התצהירים עם הבקשה או רק של המבקש ???)
אודה לתשובה בהקדם.
אודה לתשובה בהקדם.
צו מניעה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
לא ברור על איזה צו מניעה מדובר ואולם עקרונית יש להגיש אותו עם התצהירים הרלוונטים לבקשה הדחופה.
תשלום שכר עבודה מולן על פי פסק דין
מאיה
01/06/09
האם המעסיק המשלם שכר עבודה (מדובר במשכורות בנוגע לתקופת עבודה שלפני מספר שנים) לפי פסק דין בבית הדין לעבודה מוציא לעובד - התובע תלוש שכר כאילו הרוויח את כל המשכורות כמשכורת אחת בחודש התשלום לפי פסק הדין (ולפי זה מנכה לו מס הכנסה, ביטוח לאומי וכו)?
תודה מראש למשיבים.
תודה מראש למשיבים.
תשום שכר עבודה לפי פסק דין- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
כן. התשלום יתבצע בתלוש משכורת אחד אלא אם כן נקבע אחרת לגבי פריסת תשלומים. זה לא צריך לשנות הרבה כי חישוב המס הוא שנתי.
הפסקת עבודה לאחר הרעת תנאים ואי תיקון תקלות
ניר
01/06/09
שלום,
המעסיק שלי גרם לי להרעת תנאים מוחשית (וידאתי עם עו"ד שזה באמת נכון והוא אישר), נתתי לו מכתב כפי שמחייב החוק לתקן את הליקויים עד תאריך X, אם הוא לא תיקן אותם עד אז האם אני יכול להתפטר מיידית בלי תקופת המתנה או שאני מחויב עדיין לחוזה שאומר חודש התראה?
המעסיק שלי גרם לי להרעת תנאים מוחשית (וידאתי עם עו"ד שזה באמת נכון והוא אישר), נתתי לו מכתב כפי שמחייב החוק לתקן את הליקויים עד תאריך X, אם הוא לא תיקן אותם עד אז האם אני יכול להתפטר מיידית בלי תקופת המתנה או שאני מחויב עדיין לחוזה שאומר חודש התראה?
הפסקת עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
אתה יכול להפסיק לעבוד במועד בו נקבת במכתבך. אין דרישת הודעה מוקדמת בהפסקת עבודה עקב נסיבות בהן לא ניתן לצפות מהעובד להמשיך את עבודתו.
רכב ופלאפון בתקופת ההודעה המוקדמת
אלעד
01/06/09
בחוזה העבודה יש סעיף הודעה מוקדמת של 60 יום, וכן מעוגן בו כחלק מתנאי העבודה גם רכב וגם פלאפון ,
האם אני זכאי להמשיך להשתמש בתנאים אלה גם בתקופה זו , וזאת לאור העובדה כי ככל הנראה מבחינה המעביד לא אהיה נדרש להגיע כל החודשיים, בקיצור הוא רוצה כבר בסוף החודש לקחת לי הכל (וכמובן להמשיך לשלם לי עד סוף החודשיים).
האם הוא יכול לעשות זאת?
האם אני זכאי להמשיך להשתמש בתנאים אלה גם בתקופה זו , וזאת לאור העובדה כי ככל הנראה מבחינה המעביד לא אהיה נדרש להגיע כל החודשיים, בקיצור הוא רוצה כבר בסוף החודש לקחת לי הכל (וכמובן להמשיך לשלם לי עד סוף החודשיים).
האם הוא יכול לעשות זאת?
רכב ופלאפון בתקופת הודעה מוקדמת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
אם המעסיק מוותר על שירותיך בתקופה זו והוא משלם לך פיצוי כחלף הודעה מוקדמת הוא יכול לקחת את הרכב ואת הטלפון. . אם אתה ממשיך לעבוד אתה זכאי להמשיך לעבוד בכל תנאי העבודה בהם עבדת עד תקופת ההודעה המוקדמת.
הפסקות במהלך יום העבודה
ליאור
01/06/09
שלום רב,
בחברה שהנני מועסק בה נהוג יום עבודה של 9 שעות, 5 ימי עבודה בשבוע. מקריאת נוסח החוק ראיתי שחובת המעסיק היא 45 דק הפסקה לפחות. אצלינו נותנים רק חצי שעה.
1. האם זה תקין?
2.האם הדבר תלוי באיזושהיא צורה באיזה ארגון חבר מקום העבודה?
3. האם מכיוון שיום העבודה הוא למעלה 8 שעות אכן מגיעה לנו סה"כ הפסקה בת 45 דקות (הפסקה אחת לפחות בת חצי שעה ואח"כ ההפרש)?
תודה רבה על העזרה.
ליאור
בחברה שהנני מועסק בה נהוג יום עבודה של 9 שעות, 5 ימי עבודה בשבוע. מקריאת נוסח החוק ראיתי שחובת המעסיק היא 45 דק הפסקה לפחות. אצלינו נותנים רק חצי שעה.
1. האם זה תקין?
2.האם הדבר תלוי באיזושהיא צורה באיזה ארגון חבר מקום העבודה?
3. האם מכיוון שיום העבודה הוא למעלה 8 שעות אכן מגיעה לנו סה"כ הפסקה בת 45 דקות (הפסקה אחת לפחות בת חצי שעה ואח"כ ההפרש)?
תודה רבה על העזרה.
ליאור
הפסקות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
1. לא זה לא תקין. ההפסקות צריכות להיות בסך כולל של 45 דקות כאשר לפחות חצי שעה צריכה להיות רצופה.
2. לא.
3. כן.
2. לא.
3. כן.
חידוש חוזה
ערן
01/06/09
שלום,
בנובמבר הקרוב, אהיה מועסק בחברה 4 שנים.
אתמול קבלתי למייל שלי חוזה חדש לחתימה.
החוזה מאוד גרוע מבחינתי ולפיו תנאי משתנים לרעתי.
האם אני חייב לחתום על החוזה ?
מה הדין כלפי מי שאינו מוכן לחתום על חוזה כמו שלי ?
האם אני זכאי לפיטורין + מכתב פיטורין + פיצויים מלאים ?
אני מעוניין להמשיך את עבודתי בחברה ולפחות באותם תנאים שיש לי היום.
האם זו דרך "אלגנטית" להגיד לי שלא רוצים אותי יותר ?
ערן.
בנובמבר הקרוב, אהיה מועסק בחברה 4 שנים.
אתמול קבלתי למייל שלי חוזה חדש לחתימה.
החוזה מאוד גרוע מבחינתי ולפיו תנאי משתנים לרעתי.
האם אני חייב לחתום על החוזה ?
מה הדין כלפי מי שאינו מוכן לחתום על חוזה כמו שלי ?
האם אני זכאי לפיטורין + מכתב פיטורין + פיצויים מלאים ?
אני מעוניין להמשיך את עבודתי בחברה ולפחות באותם תנאים שיש לי היום.
האם זו דרך "אלגנטית" להגיד לי שלא רוצים אותי יותר ?
ערן.
חידוש חוזה עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
אינך חייב לחתום על חוזה שמרע את תנאיך. מסור למעסיק כי אתה דורש להמשיך באותם תנאי עבודה שאם לא כן תתפטר בדין מפוטר. את ההודעה תן בכתב וציין כי אתה רואה בכך הרעה מוחשית.
ימי חופש במהלך נסיעה לחו"ל
זהר
01/06/09
שלום.
נסעתי לנסיעה בחו"ל של שמונה ימים, שעלתה על ערב חג השבועות (יום חמישי השנה) והסופ"ש. מה אומר החוק בנוגע לימי חופש במצב כזה? אני יודע שנהוג אצלנו שעל כל יום שבתון שאני עובד בו, אני מקבל יום חופש. אני מניח שאני גם אקבל חצי יום חופש כי עבדתי בערב שבועות.
האם כך אומר החוק? בנוסף, שמעתי שיש "ימי התאוששות" אם הנסיעה ארוכה במיוחד, האם זה נכון?
תודה רבה!
נסעתי לנסיעה בחו"ל של שמונה ימים, שעלתה על ערב חג השבועות (יום חמישי השנה) והסופ"ש. מה אומר החוק בנוגע לימי חופש במצב כזה? אני יודע שנהוג אצלנו שעל כל יום שבתון שאני עובד בו, אני מקבל יום חופש. אני מניח שאני גם אקבל חצי יום חופש כי עבדתי בערב שבועות.
האם כך אומר החוק? בנוסף, שמעתי שיש "ימי התאוששות" אם הנסיעה ארוכה במיוחד, האם זה נכון?
תודה רבה!
ימי חופש במהלך נסיעה לחול- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
אם קיבלת דדמי חופשה לא תוכל לקבל גם חג עבור אותו יום.
לעניין ימי התאוששות- רעיון ענק. מעולם לא שמעתי עליו אבל כרעיון זה גדול. אולי נקבע שגם אחרי ימים בהם יצאתי לפאב מותר לי להתאושש יום לאחר מכן?...
לעניין ימי התאוששות- רעיון ענק. מעולם לא שמעתי עליו אבל כרעיון זה גדול. אולי נקבע שגם אחרי ימים בהם יצאתי לפאב מותר לי להתאושש יום לאחר מכן?...
ימי מחלה
אלמונית
01/06/09
שלום,
אני עובדת במשך שנה בעסקי המזון המהיר.
אני עובדת 5 משמרות בשבוע ולעיתים גם 6 משמרות בעבודה לפי שכר מינימום שעתי 20.70.
מקום העבודה שאני עובדת בו פתוח גם בשישי שבת וחגים.
לפחות 3 פעמים בחודש אני עובדת גם בשישי ערב ושבתות ועובדת גם בחגים.
לפני כיותר מחודש חליתי וקיבלתי 6 ימי מחלה שנפלו על על יום שישי ושבת שנקבע לי משמרת לשישי שבת האלה.
במקום עבודתי טוענים שהם לא צריכים לשלם לי על השישי שבת האלה בגלל שאני עובדת לפי שעות ולעובדים לפי שעות לא מגיע תשלום על ימי מחלה שנופלים על ימי שישי שבת וחגים.
הייתי רוצה לדעת אם הם צודקים ואודה לכם מאוד אם תעזרו לי.
תודה מראש!!
אני עובדת במשך שנה בעסקי המזון המהיר.
אני עובדת 5 משמרות בשבוע ולעיתים גם 6 משמרות בעבודה לפי שכר מינימום שעתי 20.70.
מקום העבודה שאני עובדת בו פתוח גם בשישי שבת וחגים.
לפחות 3 פעמים בחודש אני עובדת גם בשישי ערב ושבתות ועובדת גם בחגים.
לפני כיותר מחודש חליתי וקיבלתי 6 ימי מחלה שנפלו על על יום שישי ושבת שנקבע לי משמרת לשישי שבת האלה.
במקום עבודתי טוענים שהם לא צריכים לשלם לי על השישי שבת האלה בגלל שאני עובדת לפי שעות ולעובדים לפי שעות לא מגיע תשלום על ימי מחלה שנופלים על ימי שישי שבת וחגים.
הייתי רוצה לדעת אם הם צודקים ואודה לכם מאוד אם תעזרו לי.
תודה מראש!!
לא הם לא צודקים. עבור ימי עבודה יש לשלם ימי מחלה בהתאם לדין. גם אם זה נופל על שישי שבת.
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
ימי מחלה
אלמונית
02/06/09
אתה יכול בבקשה להביא לי אסמכתה או חוק שזה כתוב בו כדי שאני אראה להם את זה לפני שאני אלך איתם לתביעה?
פיצויים
לין
01/06/09
אני פוטרתי ב 15 לחודש מאי וב 15 ליוני אני מסיימת לעבוד סופית
מתי אקבל את כול מה שמגיע לי ב 15 ליוני או ב משכורת של יולי כי עבדתי שבועיים מחודש יוני
תודה
מתי אקבל את כול מה שמגיע לי ב 15 ליוני או ב משכורת של יולי כי עבדתי שבועיים מחודש יוני
תודה
את הפיצויים ביום סיום יחסי העבודה. את המשכורת- עד התשיעי לחודש שלאחר מכן.
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
הרעת תנאים
שלי
01/06/09
שלום רב,עבדתי כמוקדנית בחברת אינטרנט ידועה למשך מספר חודשים. נאמר לי כי מדובר במשרת אם 9:00-16:00 השכר שהוסכם עימי היה משפיל אך קיבלתי זאת כי זה הסתדר לי עם שעת הוצאת הילד מהגן. (השכר הינו 20.7 ש"ח לשעה). עבדתי במסירות רבה ועמדתי ביעדי החברה הנמדדים מדי יום,בחלוף הזמן התבקשתי ע"י ראש הצוות להישאר לישיבות קבוצה פעם בשבוע עד 18:00 לא יכלתי להישאר ומכאן החלה הדרדרות,כשאני או בני היינו חולים קיבלתי הודעות מאיימות באמצעות מסרונים כמו"אם את לא מגיעה אל תגיע שבוע,איחרתי בדקה בבוקר החזירו אותי הביתה,לא קיבלתי שכר עבור חודש אחרון כי עליי לשלם קנס "עזיבה" בשל קורס שעברתי בתחילת העסקתי. ברור לי כי נעשה לי עוול, ברצוני לשאול האם תביעה בבית דין לעבודה עלולה להזיק לי באיזשהיא צורה? האם "משתלם" לתבוע אותם בשביל חצי חודש שלא שולם? (כ-1000 ש"ח, משכורתי החודשית עמדה על 2200 ש"ח,הגעתי ברכבי לעבודה כי ההסעה ארוכה מדי).יצא כי כל מה שהרווחתי בוזבז על נסיעות, אני מרגישה כי ניצלו אותי וכעת מתקשרים אליי כי אחתום על "טופס עזיבה". אנא הדרך אותי מה עליי לעשות?
הרעת תנאים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
פני לייעוץ משפטי. הפורום אינו הפורום המתאים לבדוק את זכויותייך.
פיצויים
לין
31/05/09
מתי על המעסיק לומר לי את סיכום הפיצויים שאקבל , ביום האחרון לסיום העבודה או לפני ?
האם יש חוק מסויים לגבי זה
האם יש חוק מסויים לגבי זה
פיצויים - דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
המעסיק בעיקר צריך לשלם את הפיצויים המגיעים במועד סיום יחסי העבודה. מה הוא אומר זה פחות חשוב.
לא רוצים לשלם לי שכר-דחוף עזרה
מלי
31/05/09
ב-10 למאי התחלתי מקום עבודה חדש כשסגרנו הסכם על 3 ימי עבודה בשבוע.
עבדתי במשך שבועיים ולאחר מכן הודעתי לה שאני לא אוכל להמשיך לעבוד אצלה עקב בעיות בריאותיות ומרחק נסיעה מעל שעה.
היא לא מוכנה לשלם לי שכר עד שאביא אישורים רפואיים המעידים על מצבי הבריאותי בטענה שאני הרסתי לה פרויקטים שהיו אמורים לצאת בתחילת יוני ועכשיו בגלל שעזבתי לא יצאו.
אני הודעתי לה בתאריך 24/5 שלא אמשיך את עבודתי אצלה
היא זאת שהתעקשה לחכות ושאחזור למרות שציינתי שמצבי הבריאותי לא מאפשר.
היום כשהתקשרתי לבקש ממנה את השכר בין 6 ימי עבודה היא אמרה שהרו"ח שלה מבקש אישורים רפואיים על מצבי הבריאותי אחרת לא תשלם לי.
חשוב לציין שלא עשיתי עימה שום הסכם בכתב ובטח לא התחייבתי לה לעבודה לפרק זמן מסויים או שאוציא לה פרויקטים בתחילת יוני.
כמו כן, היא לא ערכה עימי הסכם עבודה מסודר למרות שהבטיחה להכין לי וגם לא החתימה אותי על טופס העסקת עובד 101
האם זה חוקי לדרוש ממני אישורים רפואים ע"מ לשלם לי את השכר בגין השבועיים שעבדתי אצלה?
אין לי מה להסתיר אך אני חושבת שהיא חצופה שמבקשת דוח רפואי שלי שזאת חדירה לפרטיות שלי.
אשמח לעצתכם בנושא אני רוצה שתשלם לי את השכר שזה בערך 2000 ש"ח ואני זקוקה לכסף הזה דחוף ועוד מעט העשירי לחודש יגיע שזה התאריך שהמקסימום שחייבים להעביר לעובד את שכרו.
עבדתי במשך שבועיים ולאחר מכן הודעתי לה שאני לא אוכל להמשיך לעבוד אצלה עקב בעיות בריאותיות ומרחק נסיעה מעל שעה.
היא לא מוכנה לשלם לי שכר עד שאביא אישורים רפואיים המעידים על מצבי הבריאותי בטענה שאני הרסתי לה פרויקטים שהיו אמורים לצאת בתחילת יוני ועכשיו בגלל שעזבתי לא יצאו.
אני הודעתי לה בתאריך 24/5 שלא אמשיך את עבודתי אצלה
היא זאת שהתעקשה לחכות ושאחזור למרות שציינתי שמצבי הבריאותי לא מאפשר.
היום כשהתקשרתי לבקש ממנה את השכר בין 6 ימי עבודה היא אמרה שהרו"ח שלה מבקש אישורים רפואיים על מצבי הבריאותי אחרת לא תשלם לי.
חשוב לציין שלא עשיתי עימה שום הסכם בכתב ובטח לא התחייבתי לה לעבודה לפרק זמן מסויים או שאוציא לה פרויקטים בתחילת יוני.
כמו כן, היא לא ערכה עימי הסכם עבודה מסודר למרות שהבטיחה להכין לי וגם לא החתימה אותי על טופס העסקת עובד 101
האם זה חוקי לדרוש ממני אישורים רפואים ע"מ לשלם לי את השכר בגין השבועיים שעבדתי אצלה?
אין לי מה להסתיר אך אני חושבת שהיא חצופה שמבקשת דוח רפואי שלי שזאת חדירה לפרטיות שלי.
אשמח לעצתכם בנושא אני רוצה שתשלם לי את השכר שזה בערך 2000 ש"ח ואני זקוקה לכסף הזה דחוף ועוד מעט העשירי לחודש יגיע שזה התאריך שהמקסימום שחייבים להעביר לעובד את שכרו.
אי תשלום שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
המעסיק אינו יכול לכרוך תשלום שכר בהמצאת אישורים רפואיים. את זכאית למשכורת עבור התקופה שעבדת ומאחר ועבדת פחות מחודש גם לא היית צריכה לתת הודעה מוקדמת. אם המעסיק לא ישלם את השכר במועד ללא שתציגי אישורים מתאימים- פני לבית הדין לעבודה.
פיצויי פיטורין בענף האבטחה
רועי
31/05/09
שלום רב, אני עובד בחברת אבטחה כ-4 שנים.
השבוע מצאתי עבודה חדשה בתחום אותו למדתי.
הבנתי מאנשים שגם במצב שאני מתפטר מיוזמתי ,אני זכאי לפיצויים מלאים מחברת האבטחה.
האומנם?
השבוע מצאתי עבודה חדשה בתחום אותו למדתי.
הבנתי מאנשים שגם במצב שאני מתפטר מיוזמתי ,אני זכאי לפיצויים מלאים מחברת האבטחה.
האומנם?
לא. לא הראית כל עילה שתוכל לזכות אותך בפיצויי פיטורים.
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
העסקת מטפלת
אן
31/05/09
אני מעסיקה מטפלת לילדי. 6 שעות בשבוע.היא עובדת זו השנה השניה בשכר לפי שעה. קיבלה תשלום עבור ימי חופשה והבראה בסוף השנה.
לאחרונה ביקשה שאשלם לה על חגים , ערבי חג וחול המועד שבהם לא עבדה .
בחגים- לא עובדים.
בערבי חג- לא עובדים או שלא היה לי צורך בה. וביקשתי שלא תבוא.
בחול המועד - לא היה לי צורך בה וביקשתי שלא תבוא.
1- עד כה לא ביקשה שאשלם על חגים וחול המועד. האם עליי לשלם לה גם על שנה שעברה?
2- היא קיבלה תשלום עבור ימי חופשה. האם להפחית ימי חול המועד וערבי חג על חשבון ימי החופשה?
3-ערבי חג- צריך לשלם? להפחית מימי החופשה?
לאחרונה ביקשה שאשלם לה על חגים , ערבי חג וחול המועד שבהם לא עבדה .
בחגים- לא עובדים.
בערבי חג- לא עובדים או שלא היה לי צורך בה. וביקשתי שלא תבוא.
בחול המועד - לא היה לי צורך בה וביקשתי שלא תבוא.
1- עד כה לא ביקשה שאשלם על חגים וחול המועד. האם עליי לשלם לה גם על שנה שעברה?
2- היא קיבלה תשלום עבור ימי חופשה. האם להפחית ימי חול המועד וערבי חג על חשבון ימי החופשה?
3-ערבי חג- צריך לשלם? להפחית מימי החופשה?
העסקת מטפלת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
מטפלת היא כמו כל עובד ועל כן זכאית לימי חג. ניתן להחשיב את ימי החופשה של חול המועד וערבי החג כימי חופש. ערבי חג לא צריך לשלם חג- רק חג יש לשלם כדמי חגים.
שאלה דחופה..
נטע
31/05/09
שלום לכולם,
קיבלתי עבודה בה ישנו מקרה של תיקון לחוק איסור מכירת אלכוהול לבני נוער, ובו נתון כי ניתן למכור אלכוהול למעלה מגיל 21 עפ"י הצגת תעודה מזהה בלבד ובעל עסק שיעבור על חוק זה ייקנס וכן ייאסר למשך חצי שנה. נתון כי החוק עבר ברוב של 51 חברי כנסת ב3 קריאות השאלה שלי היא אילו החוק היה מחקק ברוב של 81 חברי כנסת זה היה משפיע מבחינת עמידת החוק במבחן בג"צ או שזה לא משנה ובכל מקרה החוק היה עובר?..
אשמח לקבל תשובה,
נטע:)
קיבלתי עבודה בה ישנו מקרה של תיקון לחוק איסור מכירת אלכוהול לבני נוער, ובו נתון כי ניתן למכור אלכוהול למעלה מגיל 21 עפ"י הצגת תעודה מזהה בלבד ובעל עסק שיעבור על חוק זה ייקנס וכן ייאסר למשך חצי שנה. נתון כי החוק עבר ברוב של 51 חברי כנסת ב3 קריאות השאלה שלי היא אילו החוק היה מחקק ברוב של 81 חברי כנסת זה היה משפיע מבחינת עמידת החוק במבחן בג"צ או שזה לא משנה ובכל מקרה החוק היה עובר?..
אשמח לקבל תשובה,
נטע:)
וזה קשור לפורום דיני עבודה כי...?!
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
מה החוק במקרה של פיטורים כל שנה
אסתר
31/05/09
שלום רב
הנני עובדת כגננת בגן המשתייך לזרם החרדי
כל שנה בכדי שלא נצבור וותק אנו מפוטרות ע"י המעסיק ולא מקבלות
את המגיע לנו על פי דין (פנסיה,ביטוח וכו')
1.האם אני יכולה לתבוע את המעסיק?
2.מה הדרך להתמודד מבחינת החוק עם המצב הנ"ל?
3.מה מעשית אני צריכה לעשות ?
אשמח לתשובה מפורטת
תודה רבה !!!
אסתר
הנני עובדת כגננת בגן המשתייך לזרם החרדי
כל שנה בכדי שלא נצבור וותק אנו מפוטרות ע"י המעסיק ולא מקבלות
את המגיע לנו על פי דין (פנסיה,ביטוח וכו')
1.האם אני יכולה לתבוע את המעסיק?
2.מה הדרך להתמודד מבחינת החוק עם המצב הנ"ל?
3.מה מעשית אני צריכה לעשות ?
אשמח לתשובה מפורטת
תודה רבה !!!
אסתר
פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
כל עוד אין הפסקה ביחסי העבודה של שלושה חודשים הרצף נשמר. על כן גם הפיטורים וההחזרה לעבודה, כל עוד היא מתרחשת לא יותר משלושה חודשים לאחר הפסקת העבודה, אינם נראים כהפסקת עבודה. כמובן שהמשמעות של זה היא שהותק נשאר ואת זכאית לתבוע מהמעביד את זכויותייך על פי הותק שצברת.
יש למעסיק זכות להאריך חל"ת מעבר ל3 חודשים?
א
31/05/09
שלום
בשבוע הבא אני מסיים תקופת חל"ת (שלא מרצון) של 3 חודשים,בזמן זה קיבלתי דמי אבטלה כמובן.מביטוח לאומי נשלח מכתב המעיד כי התשלום יסתיים בקרוב ואילו מהעבודה קיבלתי טלפון שמאריך את החל"ת עד ה15 ליוני? זה רציני? מעשי? או שמנסים "לדחות את הקץ"(תשלום הפיצויים)?
אבקש הסבר בשלל ההבטים.
הרבה תודה מראש
א
בשבוע הבא אני מסיים תקופת חל"ת (שלא מרצון) של 3 חודשים,בזמן זה קיבלתי דמי אבטלה כמובן.מביטוח לאומי נשלח מכתב המעיד כי התשלום יסתיים בקרוב ואילו מהעבודה קיבלתי טלפון שמאריך את החל"ת עד ה15 ליוני? זה רציני? מעשי? או שמנסים "לדחות את הקץ"(תשלום הפיצויים)?
אבקש הסבר בשלל ההבטים.
הרבה תודה מראש
א
חל"ת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
משמעות החל"ת במקרה שלך היא פיטורים. לא ניתן להוציא עובד לחל"ת בניגוד לרצונו, בטח לא לתקופה כל כך ארוכה. אם הם לא מחזירים אותך לעבודה תבעי מהם פיצויי פיטורים.
שאלה בנושא פיצויים
שיר
31/05/09
שלום!
1) יש במקום עבודתי הרעת תנאים, שאלתי היא: אם אני מתפטרת אחרי 11 שנים, האם אני מקבלת את כל הפיצויים או חלק מהם?
2) והאם יש להם זכות לא לתת לי את הפיצויים?
תודה!
1) יש במקום עבודתי הרעת תנאים, שאלתי היא: אם אני מתפטרת אחרי 11 שנים, האם אני מקבלת את כל הפיצויים או חלק מהם?
2) והאם יש להם זכות לא לתת לי את הפיצויים?
תודה!
התפטרות בדין מפוטר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
הייתי מאוד ממליץ לך להתייעץ נקודתית עם עו"ד לפני שאת מתפטרת לאחר כל כך הרבה שנים של עבודה.
הורדת שכר לאישה בהריון
ויקי
31/05/09
שלום,אני עובדת כמעט שנה ושלושה חודשים באותו מקום עבודה. נכון להיום אני בשבוע 35 להריון. החברה בה אני עובדת כוללת מפעל ייצור ועוד סניף בעיר אחרת. לפני כמה ימים קיבלנו הודעה ממעביד:1. שמתחילת חודש יוני שמפעל הייצור של החברה עובר למתכונת עבודה של 4-ימים בשבוע, כתוצאה עובדים ללא יתרת חופשה שנתית שכרם יעמוד על 80%.2. בנוסף החברה לא תאפשר לעובדים צבירת ימי חופשה בחובה.מאחר ואין לי ימי חופשה צבורים בזכות, כתוצאה משתי הגזירות הללו המשכורת שלי יורדת ל-80%. האם זה חוקי לגבי? מה עלי לעשות?תודה מראש על התשובה
הורדת שכר לאישה בהיריון- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
01/06/09
לא חוקי והמעסיק לא יכול לעשות כך כלפייך מבלי לקבל היתר מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד התמ"ת. הודיעי לו כי את לא מסכימה לתנאים החדשים ומבחינתך אם הוא ירע את תנאייך באופן המפורט תראי זאת כפיטורים.
למנהל הפורום
ב
31/05/09
לא ברור למה לא עונים כאן על שאלות מתאריכים 29/5 ו- 30/5 בדף הקודם גם אם גולשים בפורום ניסו לענות וגם אם לא , ולמה עונים בפורום הזה רק על שאלות מהעמוד האחרון של הפורום, הרי אם היה חג אז הצטבר יותר מדף אחד של שאלות בפורום אז מה הבעיה ללכת אחורה לפי מספר העמוד ולבדוק אם לא הצטברו עוד שאלות חוץ מהעמוד הנוכחי.
תודה על הסבת תשומת לבנו.
עו"ד בן נתן שי
01/06/09




