פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות
אנה
08/06/09
שלום!
ביקשתי מהמעביד שלי העלאה בשכר, הוותק שלי הוא 14 שנה במקום העבודה והעלאה האחרונה הייתה לפני 4 שנים, קיבלתי סירוב מוחלט עקב המצב במשק, האם יש לי זכות להתפטר ולקבל את הזכויות שלי בגין חוסר העלאה בשכר ושחיקה במשכורת.
ביקשתי מהמעביד שלי העלאה בשכר, הוותק שלי הוא 14 שנה במקום העבודה והעלאה האחרונה הייתה לפני 4 שנים, קיבלתי סירוב מוחלט עקב המצב במשק, האם יש לי זכות להתפטר ולקבל את הזכויות שלי בגין חוסר העלאה בשכר ושחיקה במשכורת.
התפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
לא. התפטרות עקב אי העלאה בשכר אינה עילה לקבלת פיצויי פיטורים אלא אם כן הובטחה לך העלאה כזו ולא מומשה ובעקבות ההבטחה ויתרת על מקום עבודה אחרת שהכנסתו גבוהה יותר ובכלך נגרמו לך נזקים. גם במקרה כזה עלייך להתריע בפני המעסיק כי אם לא יממש את הבטחתו להעלאת השכר בכוונתך להתפטר.
שלום
אני
08/06/09
שלום, אני מקווה שאני שואלת במקום הנכון, אם לאו, אודה אם תפנו אותי לפורום הנכון.
אני לומדת ריקוד קרוב ל-15 שנה, אולם לא באופן מקצועי,דהיינו בחוג למחול ולא אקדמיה או אוני'. ביקשו ממני להצטרף כמורה בחוג, ואני תוהה האם זה חוקי ללמד ללא הסמכה רשמית של מוסד מוכר, למרות שיש הכשרה מטעם החוג, ופיקוח מטעם המורים המנוסים.
אני לומדת ריקוד קרוב ל-15 שנה, אולם לא באופן מקצועי,דהיינו בחוג למחול ולא אקדמיה או אוני'. ביקשו ממני להצטרף כמורה בחוג, ואני תוהה האם זה חוקי ללמד ללא הסמכה רשמית של מוסד מוכר, למרות שיש הכשרה מטעם החוג, ופיקוח מטעם המורים המנוסים.
איפה החוג אמור להתקיים?
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
שאלה
אמל
08/06/09
שלום
נולד לי בן במרץ ועדיין לא קיבלתי כסף מביטוח לאומי בגין דמי חופשת לידה , במקום העבודה שלי טוענים שהם שולחים את המסמכים און ליין דרך מערכת ממוחשבת , התביעה עדיין לא הגיעה לביטוח לאומי למרות שעברו יותר משלושה חודשים , שאלתי היא האם במקרה כזה ישנה עילה לתביעה ?? המצב הכלכלי שלי הדרדר במשך שלושת החודשים שלא קיבלתי כסף ואני עלולה לאבד שנת לימודים בנוסף .
נולד לי בן במרץ ועדיין לא קיבלתי כסף מביטוח לאומי בגין דמי חופשת לידה , במקום העבודה שלי טוענים שהם שולחים את המסמכים און ליין דרך מערכת ממוחשבת , התביעה עדיין לא הגיעה לביטוח לאומי למרות שעברו יותר משלושה חודשים , שאלתי היא האם במקרה כזה ישנה עילה לתביעה ?? המצב הכלכלי שלי הדרדר במשך שלושת החודשים שלא קיבלתי כסף ואני עלולה לאבד שנת לימודים בנוסף .
דמי לידה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
דרשי ממקום עבודתך עותק של ההודעה שנמסרה לביטוח לאומי. יחד עם עותק זה גשי לביטוח לאומי. אם יסתבר שהמעסיק אכן לא העביר את הטפסים זוהי עילה לתביעה.
לאחר חופשת לידה
רותם
08/06/09
אני אמורה לחזור בעוד כחודש למקום עבודתי.
בזמנו כאשר הביאו את המחליפה שלי אמרו לה שיש מצב שהיא תישאר מעבר לתקופת חופשת הלידה שלי וכי יש מצב שנעבוד שתינו ביחד.
מאז אני יודעת שהם הביאו עוד מישהי לחצי משרה כדי שתעזור לה, וככל הנראה גם היא נשארת.
השאלה היא - האם הם יכולים להחזיר אותי ולשנות לי את העבודה שלי? חצי מהעבודה שלי תהיה חלק ממה שעשיתי לפני הלידה, וחצי השני של העבודה יהיו דברים אחרים - האם זה אפשרי?
אני כעיקרון מנהלת משרד, עבודה אדמניסטרטיבית. הם יכולים להטיל עלי משימות אחרות ממה שעשיתי שגם הן אדמינסטרטיביות - האם זה נחשב שהחזירו אותי לאותה משרה או שמדובר במשרה אחרת?
כי אני הבנתי שהם אמורים להחזיר אותי לאותה משרה, לעשות בדיוק את אותם הדברים שעשיתי.
בזמנו כאשר הביאו את המחליפה שלי אמרו לה שיש מצב שהיא תישאר מעבר לתקופת חופשת הלידה שלי וכי יש מצב שנעבוד שתינו ביחד.
מאז אני יודעת שהם הביאו עוד מישהי לחצי משרה כדי שתעזור לה, וככל הנראה גם היא נשארת.
השאלה היא - האם הם יכולים להחזיר אותי ולשנות לי את העבודה שלי? חצי מהעבודה שלי תהיה חלק ממה שעשיתי לפני הלידה, וחצי השני של העבודה יהיו דברים אחרים - האם זה אפשרי?
אני כעיקרון מנהלת משרד, עבודה אדמניסטרטיבית. הם יכולים להטיל עלי משימות אחרות ממה שעשיתי שגם הן אדמינסטרטיביות - האם זה נחשב שהחזירו אותי לאותה משרה או שמדובר במשרה אחרת?
כי אני הבנתי שהם אמורים להחזיר אותי לאותה משרה, לעשות בדיוק את אותם הדברים שעשיתי.
לאחר חופשת לידה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
המעסיק אמור להחזיר אותך לאותו עבודה ובאותם תנאי עבודה.
שעות נוספות במישמרות ארוכות בתחום הסיעוד
נטלי
08/06/09
אני עובדת בהוסטל בו חוסים אנשים עם מוגבלויות שונות. המישמרות שלי הן: מישמרת לילה של 12 שעות רצופות (במשך הלילה אני יכולה לנוח כי הדיירים ישנים) ופעם בחודש מישמרת שבת שנימשכת מיום שישי בצהרים ועד צאת השבת כ 30 שעות. השכר שלי בשבת הוא 30 ש"ח לשעה בלא שעות נוספות. השכר באמצע שבוע - בלילה הוא 22 ש"ח לשעה בלא שעות נוספות. מה אומר החוק לגבי שעות נוספות אלו? האם בתחום הסיעוד אין חובה לתשלום של שעות נוספות?
שעות נוספות בתחום הסיעוד- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
לאחרונה קבע בית הדין הארצי לעבודה כי חוק שעות עבודה ומנוחה חלה גם על עובדי סיעוד אשר ניתן להוכיח מתווה עבודה קבוע בו הם עובדים. משכך, על המעסיק לשלם שעות נוספות גם על שעות עבודה וכוננות ועל כן עלייך לדרוש ממעסיקך תשלום עבור שעות נוספות.
חל"ד וחזרה לעבודה
אשמח לתשובה
08/06/09
- אם בהסכמת המעביד אני מחליטה להאריך חלד - הוא עדין חייב להחזיר אותי ל 3 חודשי עבודה?
- התחלתי לעבוד באוקטובר ואמורה לחזור מחלד ביולי - פחות משנה. אם המעביד החליט שאין לי לאן לחזור - הוא חייב לשלם לי את 3 החודשים הנ"ל? האם אני זכאית בנוסף חודש התראה מראש ופיצויים? והאם אני זכאית להבראה - שכן, אם היה מעסיק אותי 3 חודשים, הייתי עובדת שם יותר משנה.
- המעסיק חייב להחזיר אותי לתפקיד שלי, נכון?
אם נערכו שינויים במקום ועכשיו יש לי תפקיד אחר? או חק מהתפקיד הישן וחלק משהו אחר? אני יכולה לא להסכים ועדין לקבל את כל המגיע לי? (3 חודשים וכו'...)
- התחלתי לעבוד באוקטובר ואמורה לחזור מחלד ביולי - פחות משנה. אם המעביד החליט שאין לי לאן לחזור - הוא חייב לשלם לי את 3 החודשים הנ"ל? האם אני זכאית בנוסף חודש התראה מראש ופיצויים? והאם אני זכאית להבראה - שכן, אם היה מעסיק אותי 3 חודשים, הייתי עובדת שם יותר משנה.
- המעסיק חייב להחזיר אותי לתפקיד שלי, נכון?
אם נערכו שינויים במקום ועכשיו יש לי תפקיד אחר? או חק מהתפקיד הישן וחלק משהו אחר? אני יכולה לא להסכים ועדין לקבל את כל המגיע לי? (3 חודשים וכו'...)
חזרה מחלד
שיר ורד
08/06/09
יציאה לחלת לאחר חלד בהסכמת המעסיק (בניגוד ליציאה על פי חוק), איננה מאריכה את תקופת חובת ההחזרה לעבודה (שהיא 60 יום ולא 90 כפי שאת חושבת) , כלומר אם את יוצאת לחלת ל 30 יום , חלה חובת החזרה ל 30 יום הנותרים.
המעסיק חייב להחזיר אותך לתפקיד דומה לתפקידך הקודם.
בנוסף חלה עליו חובת הודעה מראש שלא תחפוף את תקופת חובת ההחזרה. חובת ההודעה מראש זהה לזו של כל עובד מפוטר בהתאם לותק ושיטת תשלום השכר.
תשלום דמי הבראה ינתן רק לאחר קיום יחסי עובד מעביד בפועל לתקופה של שנה לפחות.
פיטורים ללא החזרה לאחר לידה, יעשו רק על פי אישור המפקחת על עבודת נשים שלא ינתן אם יש קשר בין הפיטורים ללידה.
המעסיק חייב להחזיר אותך לתפקיד דומה לתפקידך הקודם.
בנוסף חלה עליו חובת הודעה מראש שלא תחפוף את תקופת חובת ההחזרה. חובת ההודעה מראש זהה לזו של כל עובד מפוטר בהתאם לותק ושיטת תשלום השכר.
תשלום דמי הבראה ינתן רק לאחר קיום יחסי עובד מעביד בפועל לתקופה של שנה לפחות.
פיטורים ללא החזרה לאחר לידה, יעשו רק על פי אישור המפקחת על עבודת נשים שלא ינתן אם יש קשר בין הפיטורים ללידה.
מעבר דירה
עדי
08/06/09
שלום, האם מעבר דירה מעל 40 ק"מ בעקבות הזדקקות לעזרת ההורים לאחר לידת תאומים תזכה אותי באפשרות לחתום דמי אבטלה לאחר פיטורים?
מעבר דירה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
אם פוטרת ולא משנה מה הסיבה- תוכלי לפנות לביטוח לאומי לקבלת דמי אבטלה. לצורך זכאותך מבחינת ותק ורציפות עבודה- פני לפורום ביטוח לאומי.
שעות הריון – הריון בסיכון
דנה1
08/06/09
שלום, הנני בהריון בסכיון גבוה, אמצע ההריון ובכל שבוע נמצאת במעקב הריון בסיכון גבוה בבית חולים. מכיוון שכך, אינני נמצאת כמעט כל היום בעבודה. 40 השעות שמקבלים בהריון כבר נגמרו לי ועל כן אלה הם ימים שיורדים לי מהשכר. האם יש דרך לקבל החזרים או להגדיל את ה 40 שעות?
הריון בסיכון גבוה
שיר ורד
08/06/09
אין אפשרות להגדיל את מכסת ה 40 שעות.
אם שעות אלו יוגדרו כשעות מחלה או כשמירת הריון תוכלי לקבל עבורן דמי מחלה כמקובל במקום העבודה ובהתאם ליתרה הצבורה שלך.
אם שעות אלו יוגדרו כשעות מחלה או כשמירת הריון תוכלי לקבל עבורן דמי מחלה כמקובל במקום העבודה ובהתאם ליתרה הצבורה שלך.
פיצויים על תקופת המלחמה
מירי
08/06/09
שלום אני אמא חד הורית לשלושה ילדים בגילי שנה ושנתיים ,מתגוררת באשקלון.
בתקופת המלחמה נעדרתי מעבודתי כשבועיים ( אני עובדת בת"א) כיוון שלא פעלו גנים ולא היה איפה להשאיר את הילדים.
מעסיק שלי עד היום לא שילם לי בגלל כל מיני תירוצים. לפני כחודש פוטרתי מעבודתי . עכשיו המעסיק טוען שהחוק לא מחייב לשלם אלא התקנה בא לעודד מעסיק לשלם לעובד .
האם זה נכון? נכון שמעסיק לא חייב? איזה מין פיצויי זה אם לא מחייבים את המעסיק . אותי למשל חייבו לשלם תשלום מלא על הגן לידים שלא עבד בכלל.
אנא עזרו לי
מה עליי לעשות???
תודה מראש
בתקופת המלחמה נעדרתי מעבודתי כשבועיים ( אני עובדת בת"א) כיוון שלא פעלו גנים ולא היה איפה להשאיר את הילדים.
מעסיק שלי עד היום לא שילם לי בגלל כל מיני תירוצים. לפני כחודש פוטרתי מעבודתי . עכשיו המעסיק טוען שהחוק לא מחייב לשלם אלא התקנה בא לעודד מעסיק לשלם לעובד .
האם זה נכון? נכון שמעסיק לא חייב? איזה מין פיצויי זה אם לא מחייבים את המעסיק . אותי למשל חייבו לשלם תשלום מלא על הגן לידים שלא עבד בכלל.
אנא עזרו לי
מה עליי לעשות???
תודה מראש
אכן יש בעיה
שיר ורד
08/06/09
לאחר המבצע הכנסת היתה אמורה לחוקק חוק שיחיל תקנות לשעת חרום על התקופה הנ"ל, אך החוק לא חוקק עדיין. דובר גם על הסכם קיבוצי בין ההתסרות למעסיקים, אך למיטב ידיעתי גם זה עדיין לא נחתם.
נסי לפנות להסתדרות העובדים בנגב אולי יהיה להם מידע נוסף בעניין.
את יכולה גם להתקשר למעסיק ולציין שאם הוא ישלם לך, הוא יהיה זכאי לתבוע ממס רכוש את התשלום הנ"ל בתוספת 32%, אך עליו לעשות זאת עד ל 15/6 שזה המועד האחרון להגשת תביעות כאלו, צייני בפניו שאם לא יעשה זאת ובמידה ויחתם ההסכם הקיבוצי, אתתתבעי אותו ואז הוא יצטרך לשלם לך, אך יפסיד את השיפוי שיכל לקבל מהמדינה בגלל שאחר את המועד האחרון להגיש בקשה.
נסי לפנות להסתדרות העובדים בנגב אולי יהיה להם מידע נוסף בעניין.
את יכולה גם להתקשר למעסיק ולציין שאם הוא ישלם לך, הוא יהיה זכאי לתבוע ממס רכוש את התשלום הנ"ל בתוספת 32%, אך עליו לעשות זאת עד ל 15/6 שזה המועד האחרון להגשת תביעות כאלו, צייני בפניו שאם לא יעשה זאת ובמידה ויחתם ההסכם הקיבוצי, אתתתבעי אותו ואז הוא יצטרך לשלם לך, אך יפסיד את השיפוי שיכל לקבל מהמדינה בגלל שאחר את המועד האחרון להגיש בקשה.
פיטורי עובדת על בסיס שעות
רונית
08/06/09
העסקתי את חברתו של בני על בסיס שעות עבודה ,עם תלוש,בטוח לאומי,בטוח אישי וכל הנדרש בהיקף משרה משתנה (בסיס שעות) בעבודה בעסק שלי הממוקם בסמוך לביתי. עם ניתוק יחסיהם היא חזרה לבית הוריה,ואינה מעוניינת(מובן לי) להמשיך לעבוד אצלי. מאידך היא דורשת לקבל מכתב פיטורין(לא פיטרתי אותה כלל) ובעיקר פיצויי פיטורין. היא עבדה אצלי כשנה וחצי בהיקף שעות משתנה לפי הזמן הפנוי שעמד לרשותה.
מה מחייב אותי החוק?
תודה
רונית
הערת מערכת: לקריאה נוספת: חוק פיצויי פיטורין
מה מחייב אותי החוק?
תודה
רונית
הערת מערכת: לקריאה נוספת: חוק פיצויי פיטורין
פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
אם היא החליטה להפסיק את עבודתה מיוזמתה אינך חייבת לתת לה מכתב פיטורים כלל ועיקר. את כן צריכה לתת לה מסמך המאשר את תקופת העבודה אצלך . את גם אינך חייבת בנסיבות אלו לשלם לה פיצויי פיטורים.
דמי אבטלה
דורון
07/06/09
אני עומד לסיים את עבודתי לאחר שנתיים, אני עומד בקריטריונים של קבלת דמי אבטלה, אך המעסיק אינו רוצה לתת לי מכתב פיטורין, האם הזכאות שלי לדמי אבטלה תלויה בכך?
ודבר נוסף.
במהלך עבודתי חוותי התקפות אסטמה, שהתגלו כאלרגיה לחומר שהיה בסביבת העבודה, האם יש פה עילה משפטית?
תודה מראש
דורון
ודבר נוסף.
במהלך עבודתי חוותי התקפות אסטמה, שהתגלו כאלרגיה לחומר שהיה בסביבת העבודה, האם יש פה עילה משפטית?
תודה מראש
דורון
דמי אבטלה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
אם החוזה הוא חוזה לזמן קצוב אתה לא צריך מכתב פיטורים. מספיק להציג את החוזה לזמן הקצוב בביטוח לאומי ולהצהיר שסיימת את עבודתך.
לגבי השאלה השניה- פנה לרופא תעסוקתי וברר עמו האם הסיבה להתקפי האסטמה הם החומרים בעבודתך. אם אכן כן- יש עילה לתביעה.
לגבי השאלה השניה- פנה לרופא תעסוקתי וברר עמו האם הסיבה להתקפי האסטמה הם החומרים בעבודתך. אם אכן כן- יש עילה לתביעה.
שינוי תנאי העסקה
עפרה
07/06/09
שלום,אני ביולוגית ומועסקת בבית חולים כעובדת מחקר (חלק מצוות מחקר) מזה כשנתיים וחצי. לאחרונה הובא לידיעתי כי מעוניינים להעביר אותי לתפקיד אחר, טכני במהותו ולא מחקרי (אני עובדת במעבדת מחקר הנותנת גם שירותים דיאגנוסטיים). תנאי ההעסקה ישארו כשהיו, לבד ממהות התפקיד. יש לציין כי מבחינה בירוקרטית שני התפקידים יכולים להיכנס תחת אותה קטגוריה (עוזרי מחקר) למרות שמבחינה מהותית, האחד מחקרי והשני טכני. במידה ואיני מעוניינת בתפקיד החדש האם אוכל להתפטר בדין מפוטרת? במידה וכן, כמה זמן התראה מראש מגיע לי?
שינוי תנאי עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
מתיאורך עולה כי השינוי הוא טכני במהותו ולא יפגע בתנאי ההשתכרות, בהגדרת התפקיד ובמעמדך. אשר על כן לכאורה לא נראה כי המדובר בהרעה מוחשית בתנאי העבודה אשר מהווה עילה להתפטרות בדין מפוטר. יחד עם זאת הייתי ממליץ לפנות לבדיקה יותר מעמיקה מאחר וחסרים נתונים לשאלתך ויכול להיות שהשינוי הוא לא טכני אלא מהותי (כזה שיכול לפגוע בעתידך המקצועי וכו') ואז יש ביכולתך להתנגד לשינוי. .
יחסי עובד מעביד – דחוף
מיקי
07/06/09
שלום רב.
אני עובדת בבנק מזה כחמש שנים. מאז שחזרתי מחל"ת לפני כחודשיים אני מרגישה יחס עויין מצד המעביד שלי. הוא טוען שאני לא מספיק מקצועית, אבל אני מרגישה אפלייה שלי לרעה. (המעסיק שלי גם בזמן העבודה צועק עליי ספציפית ומדבר אליי ורק אליי לא יפה במטרה להשפיל אותי). וגם בעוד ששאר עמיתיי לעבודה מדורגים בקבוצה ג' ומעלה אני מדורגת כקבוצה א'.
מה אני יכולה לעשות?
אני עובדת בבנק מזה כחמש שנים. מאז שחזרתי מחל"ת לפני כחודשיים אני מרגישה יחס עויין מצד המעביד שלי. הוא טוען שאני לא מספיק מקצועית, אבל אני מרגישה אפלייה שלי לרעה. (המעסיק שלי גם בזמן העבודה צועק עליי ספציפית ומדבר אליי ורק אליי לא יפה במטרה להשפיל אותי). וגם בעוד ששאר עמיתיי לעבודה מדורגים בקבוצה ג' ומעלה אני מדורגת כקבוצה א'.
מה אני יכולה לעשות?
יחסי עובד מעביד- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
לדבר אתו ולבקש ממנו להפסיק להתנהג אלייך ככה... וברצינות- רק אם העבודה מתרחשת בנסיבות כאלה שאי אפשר לצפות ממך להמשיך בעבודתך כל עוד היחס לא משתנה תוכלי להתפטר ולהיות זכאית לפיצויי פיטורים ואולם רצוי לדבר עם הבוס ולהסדיר את העניינים באופן חברי.
ימי חופשה
אייל
07/06/09
הורידו לו את היקף העבודה והמשכורת.
האם הערך הכספי של יתרת ימי החופשה שיש לי - מחושב לפי השכר הנמוך החדש?
האם הערך הכספי של יתרת ימי החופשה שיש לי - מחושב לפי השכר הנמוך החדש?
תחילת השאלה לא ברור- נא נסח שוב.
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
שעות עבודה רגילות
לירז
07/06/09
אני עובדת בעסק פרטי 5 ימים בשבוע 9.5 שעות ביום כולל הפסקה או 9 שעות לא כולל הפסקה. האם חלק משעות אילו הם נוספות כיוון שסוף חודש אני עוברת 186 שעות ובשבוע אני עוברת 43 שעות.
שעות נוספות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
אם את עובדת 9 שעות ליום 5 ימים בשבוע את עובד 45 שעות שבועיות ולא 43. אם את עובדת כפי שציינת רק 43 שעות שבועיות ו- 186 שעות חודשיות הרי שאינך עובדת שעות נוספות על פי קריטריונים אלו. אם את עובדת 9 שעות ליום את זכאית לשעה נוספת כל יום. משהו במתמטיקה לא מסתדר- חשבי שוב.
יחס בין מינהל ועובד
בת שבע
07/06/09
שלום!
בשבועיים האחרונים אני מרגישה לחץ חזק מצד המינהל שלי (ברקע של שנה שלמה עם לקחץ קבוע, אבל לא ברמה כזאת), מי שמרמז או מתבתא גלוי על החלפת צוות עובדים או/ו פיטורין. יוצר אווירה כבדה, המובילה ליזמת התפטרות.
ברצוני לדעת האם המצב הנוכחי יכול להצדיק את התביע נגדו?
בת שבע
בשבועיים האחרונים אני מרגישה לחץ חזק מצד המינהל שלי (ברקע של שנה שלמה עם לקחץ קבוע, אבל לא ברמה כזאת), מי שמרמז או מתבתא גלוי על החלפת צוות עובדים או/ו פיטורין. יוצר אווירה כבדה, המובילה ליזמת התפטרות.
ברצוני לדעת האם המצב הנוכחי יכול להצדיק את התביע נגדו?
בת שבע
לתבוע על מה? על דחיפה להתפטרות? אל תתפטרי!
עו"ד בן נתן שי
08/06/09
פיטורים מהעבודה
נירו
07/06/09
שלום,
עקב מצב עדין שנוצר ביני לבין המעסיק שלי בגלל הרעת תנאים מתמשכת
קיבלתי מכתב פיטורים לתאריך ה 2.7.
שאלתי היא האם הוא יכול לדרוש שהפיצויים ילכו לפי השכר של 2 הימים האלה כפול חודשי העבודה?
האם אני צריך לדרוש שסיום העבודה יהיה חודש מלא?
איך החוק נוהג במקרה כזה?
עקב מצב עדין שנוצר ביני לבין המעסיק שלי בגלל הרעת תנאים מתמשכת
קיבלתי מכתב פיטורים לתאריך ה 2.7.
שאלתי היא האם הוא יכול לדרוש שהפיצויים ילכו לפי השכר של 2 הימים האלה כפול חודשי העבודה?
האם אני צריך לדרוש שסיום העבודה יהיה חודש מלא?
איך החוק נוהג במקרה כזה?
חישוב פיצויי פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
חישוב השכר הקובע לתשלום פיצויי פיטורים יחושב לפי ממוצע שלושת חודשי עבודתך המלאים האחרונים באם אתה עובד חודשי ועל פי ממוצע 12 החודשים המלאים האחרונים לעבודתך באם אתה עובד שעתי או יומי. בכל מקרה השכר הקובע לא יחושב בהתחשב בשני הימים ביולי.
נסיעות
רונית
07/06/09
אני עובדת במקום עבודה מפוצל בתוך עיר מגוריי, רציתי לדעת אם הבוס שלי אמור לשלם לי נסיעות עבור 4 פעמים ביום תודה מראש
דמי נסיעות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
המעביד אמור להחזיר לך על הוצאות הנסיעה שעשית על מנת להגיע לעבודה ואם המשמעות היא 4 אוטובוסים על זה הוא אמור לשלם (עד למקסימום הקבוע בצו ההחרחבה לעניין החזרי הוצאות נסיעה)
התפטרות
אריאלה
07/06/09
אני עובדת במקומם עבודתי למעלה משנתיים ויש לי ביטוח מנהלים. ברצוני לדעת אם אני מתפטרת עקב מעבר לחו"ל אני זכאית לפצויים וכיצד מחושב גובה הפיצויים. כמו כן במעמד התפטרות אילו מסמכים נלווים עליי להמציא בכדי לאשר את דבר המעבר לחו"ל.
התפטרות עקב מעבר לחו"ל- ני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
מעבר לחו"ל כשלעצמו אינו מעניק זכאות לפיצויי פיטורים. אם הסיבה למעבר לחו"ל קשורה בייצוג המדינה מטעם אחד מגופי המדינה או בשליחות המדינה אזי ישנה זכאות לפיצויי פיטורים בתנאים מסוימים.
פיטורים
דנה
07/06/09
שלום רב, פוטרתי ממקום עבודתי אחרי חודש ימים שאני עובדת בו שאלתי היא האם אני מחוייבת כלפי המעסיק שלי בעוד ימי עבודה לאחר שפיטר אותי ואם כן בכמה?
הודעה מוקדמת בחודש עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
את אינך מחויבת בימי עבודה למעסיק והוא חייב ליתן לך הודעה מוקדמת של יום אחד.
תשלום על קורס שלא עברתי בהצלחה
ליטל
07/06/09
היי,
עברתי קורס בן שלושה שבועות מטעם העבודה,ובמבחן הראשון נכשלתי,הגישו אותי למבחן חוזר ובמבחן נתפסתי מעתיקה מדף,והבחינה נפסלה מיד.
עברנו שלושה שבועות ארוכים מאוד של שעות על גבי שעות,וחתמנו על חוזה שבמידה ולא נעבור את הקורס-לא נהייה זכאים לתשלום כלל.
האם אני יכולה בכל זאת לתבוע ולקבל את השכר עבור שלושת השבועות האלה? או שאבוד לי מראש בגלל ההעתקה? ואיך אני מגישה תביעה לבד ללא עו"ד כי הבנתי שבתביעות על סכומים של כמה אלפי שקלים לעורכי-דין לא משתלם לייצג. אשמח מאוד לקבל תשובתכם.
עברתי קורס בן שלושה שבועות מטעם העבודה,ובמבחן הראשון נכשלתי,הגישו אותי למבחן חוזר ובמבחן נתפסתי מעתיקה מדף,והבחינה נפסלה מיד.
עברנו שלושה שבועות ארוכים מאוד של שעות על גבי שעות,וחתמנו על חוזה שבמידה ולא נעבור את הקורס-לא נהייה זכאים לתשלום כלל.
האם אני יכולה בכל זאת לתבוע ולקבל את השכר עבור שלושת השבועות האלה? או שאבוד לי מראש בגלל ההעתקה? ואיך אני מגישה תביעה לבד ללא עו"ד כי הבנתי שבתביעות על סכומים של כמה אלפי שקלים לעורכי-דין לא משתלם לייצג. אשמח מאוד לקבל תשובתכם.
תשלום עבור התלמדות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
עקרונית המעסיק צריך לשלם גם על תקופת התלמדות או הכנה לעבודה. יחד עם זאת, מאחר ולא קיבלו אותך לעבודה בשל העתקה שבגינה לא השלמת את ההתלמדות יכול להיות שבית הדין ייקבע שמאחר ופעלת שלא בתום לב אינך זכאית לשכר זה. הייתי ממליץ לך בכל זאת לפנות לייעוץ מקצועי, אפילו לא לשם ייצוג אלא לצורך הכוונה, ולבדוק את זכאותך באופן מקצועי.
פיצויי פיטורים בחופשת לידה
DD
07/06/09
בוקר טוב,
רציתי לדעת מהו גובה הפיצויים להם אני זכאית במידה ובחרתי שלא לחזור לעבודה לאחר לידה.
האם מדובר בסכומים שנצברו לי בקופת הפיצויים במשך 4 שנות עבודה,
או שמא בפיצויים מלאים - כלומר: משכורת נוכחית * 4 שנים?
מדובר ב-2 סכומים שונים עקב העלאת שכר הדרגתית.
כמו כן, רציתי לדעת מהי התקופה שבה מדובר מיום הלידה.
בתודה רבה מראש.
רציתי לדעת מהו גובה הפיצויים להם אני זכאית במידה ובחרתי שלא לחזור לעבודה לאחר לידה.
האם מדובר בסכומים שנצברו לי בקופת הפיצויים במשך 4 שנות עבודה,
או שמא בפיצויים מלאים - כלומר: משכורת נוכחית * 4 שנים?
מדובר ב-2 סכומים שונים עקב העלאת שכר הדרגתית.
כמו כן, רציתי לדעת מהי התקופה שבה מדובר מיום הלידה.
בתודה רבה מראש.
הפטרות עקב לידה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
תוכלי להתפטר מעבודתך תוך 9 חודשים מיום הלידה ולהיות זכאית לפיצויי פיטורים.לגבי הסכום אותו תקלבי התשובה מורכבת- אם ההפרשות לקרן הפנסיה נעשו בהתאם להוראות סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורים תהיי זכאית לכספים שנצברו בקרן. אם לא- תהיי זכאית לפיצויים לפי משכורתך האחרונה.
התפטרות
נטלי
07/06/09
רציתי לדעת האם אני זכאית לפיצויים לאחר שנת וותק/שנתיים?
במידה ואני מתפטרת ולא פוטרתי ע"י המעסיק.
במידה ואני מתפטרת ולא פוטרתי ע"י המעסיק.
התפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
עקרונית התפטרות, אלא אם נעשית בנסיבות אשר מקנות זכאות לפיצויי פיטורים, אינה מקנה זכאות לפיצויי פיטורים. נא צייני מהי סיבת התפטרותך על מנת לקבל תשובה ממוקדת.
שאלה חשובה?מהו הזמן?
אורחת
07/06/09
אנו עובדים במקום עבודה ציבורי ומסודר בת"א מאוד מרוצים אך דבר אחד מפריע לנו מאוד!
תחילת העבודה היא 21:00 לערך ועד 4:00 - 5:30 סיום משמרת.
אנו מקבלים הסעה הביתה אנו מתגוררים באזור אשדוד ואשקלון ואנו מגיעים הביתה בסביבות 7:00 בבוקר אנו כמעט שעתיים בדרך הביתה היות וההסעה מפזרת עוד עובדים באזורים שונים כגון מרכז ת"א ,ראשל"צ ורחובות וכו'.
שאלתנו היא מהו הזמן בו אנו אמורים להגיע הביתה לאחר סיום העבודה האם אין חוק בנושא זה?
אם זכור לנו בעבר היתה בעיה דומה עם עובדי איקאה?
תודה על הכל !!!
תחילת העבודה היא 21:00 לערך ועד 4:00 - 5:30 סיום משמרת.
אנו מקבלים הסעה הביתה אנו מתגוררים באזור אשדוד ואשקלון ואנו מגיעים הביתה בסביבות 7:00 בבוקר אנו כמעט שעתיים בדרך הביתה היות וההסעה מפזרת עוד עובדים באזורים שונים כגון מרכז ת"א ,ראשל"צ ורחובות וכו'.
שאלתנו היא מהו הזמן בו אנו אמורים להגיע הביתה לאחר סיום העבודה האם אין חוק בנושא זה?
אם זכור לנו בעבר היתה בעיה דומה עם עובדי איקאה?
תודה על הכל !!!
זמן נסיעות הביתה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
עקרונית אין הוראה שקובעת מהו הזמן בו עובד המוסע לעבודתו וממנה צריך להגיע לעבודתו וממנה. עובד שמסופקת לו הסעה יכול גם לבחור שלא להשתמש בה אבל אז לא יהיה זכאי להוצאות נסיעה.
בהמשך לשאלה על הורדת שכר לאישה בהריון מ- 31/05/200
ויקי
07/06/09
. תןך כמה זמן מאז הודעת מעסיק על הורדת שכר עלי לתת למעביד הודעה על כך שאינני מסכימה לתנאים חדשם?2. האם אני מחויבת בתקופת הודעה מוקדמת ?3. מה כולל הפיצוי שעל המעסיק לשלם?תודה מראש
הורדת שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/06/09
1. תוך זמן סביר. חשוב לא לחכות עם זה על מנת שלא תהיה מקום לטענת קבלה בהתנהגות.
2. כן, שהוא הזמן שאת מקציבה למעסיק לתקן את ההפרה. אם לא תיקן אין צורך ליתן הודעה מוקדמת נוספת ואולם חשוב להבהיר למעביד שאם לא יתקן- תתפטרי.
3. פיצויי פיטורים ובמקרים מסוימים גם פיצויים על הפרת הסכם עבודה ופיצויים עונשיים.
2. כן, שהוא הזמן שאת מקציבה למעסיק לתקן את ההפרה. אם לא תיקן אין צורך ליתן הודעה מוקדמת נוספת ואולם חשוב להבהיר למעביד שאם לא יתקן- תתפטרי.
3. פיצויי פיטורים ובמקרים מסוימים גם פיצויים על הפרת הסכם עבודה ופיצויים עונשיים.



