פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדמת
2. האם אכן מגיע לי חודש הודעה מוקדמת בתשלום דהיינו שכ"ע מלא אחד?
3. לכמה דמי הבראה אני אמורה לקבל בגין 5.5 החודשים שנותרו (על השנה הקודמת קיבלתי)? תודה לתשובתך.
דיני עבודה - הודעה מוקדמת
2. כן.
3. החלק היחסי לתקופה שעבדת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי שמחה -ענף הטקסטיל
ענו לך כבר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם הרעת תנאים
ב 26 לחודש מאי הביאו לנו טפסים לחתימה על כך שאנו מסכימים להרעת תנאים כגון : שינוי בהיקף משרה ( ל 80 אחוז) , ימי מחלה לא מהיום הראשון כפי שכתוב רחוזה וכו.התנאים החדשים הם מתחילת יוני .וכבר ב- 7 לחודש המפעל היה סגור . עד היום לא חתמתי על הטפסים( כלומר עברו כשבועיים מאז שקיבלתי את הטופס) .האם זה נחשב שהסכמתי בהתנהגותי?מה הוא זמן סביר לתת למעביד הודעה שאינני מסכימה להרעת תנאים ?
עכשיו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תיקון בחוק
אגדה אורבנית
למיטב ידיעתי לא הוחלה עליה רציפות, מה שאומר שהיא מתה, נקברה, ולא קיימת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב טופס 161 ע"י המעביד
הגש תביעה
אם עיכוב הטופס מעכב שחרור כספי תגמולים להם אתה זכאי אתה יכול להגיש תביעה לצו עשה.
המעסיק אינו רשאי לעכב טפסים וכספים עקב ויכוח בעניין נזק לרכב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבקש לברר האם אני זכאית לקבל את הכסף הנ"ל מהמעביד
עבדתי בחברה, כמעט חצי שנה, ופוטרתי כיוון שעובדת שעזבה חזרה לעבוד (יצאה לחופשת לידה, אמרה שאין בכוונתה לחזור ולבסוף אחרי 4.5 חודשים חזרה), במהלך התקופה בה עבדתי גיליתי כי אני בהריון ושפוטרתי הייתי בחודש שביעי.
יש לציין כי המעביד לא רצה בשום אופן לחתום איתי על חוזה עבודה מסודר, ולאחר 3 חודשים סרב להפריש לקופתי את התנאים הסוציאליים (גמל, פיצויים וכו'), אמר שאין לו כסף ושיהייה לו יפריש.
לאחר שפיטר אותי טען שיתן לי חלקו בגמר חשבון, יגלם ויוסיף למשכורת האחרונה.
עכשיו מסרב גם לזה וטוען שלא מגיע לי כלום למרות שבאתי לעבודה היתה לי קופה ממעביד קודם למיטב ידיעתי הוא חייב להפריש לי את הסכומים הללו לאחר 3 חודשים רטרו אקטיבית.
אשמח ליעוץ , ולדעת האם אני זכאית לסכומים הללו וכן מה עלי לעשות.
רק אציין כי פוטרתי שבוע לפני שמלאו לי 6 חודשי עבודה, ושכיון אני באמצע חודש שמיני.
תודה מראש הילי לב
הפרת זכויות נרחבת
אם יש לך הסדר פנסיוני מיטיב היה על המעסיק להתחיל להפריש מייד עם תחילת עבודתך, לאותה קופה ובאותם שיעורים. גם בעניין זה יש לך עילת תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין עקב אי תשלום משכורת
הבהרתי לו שאני בחובות וחייבת את הכסף.
האם כשאעזוב ביוזמתי את מקום העבודה אהיה זכאים לתשלום דמי אבטלה?
שאלות על דמי אבטלה - לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה החוק אומר?
האם על פי חוק מעביד חייב לחתום על טופס לתביעת אבטלה אם העובד מבקש?
במידה ואחת מהתשובות היא כן- אודה לכם אם תרשמו היכן אני יכול לראות זאת.
תודה מראש!
דיני עבודה - הפסקות
אין זכאות בחוק לארוחה.
3/4 היא מינימום. אפשר לתת עד 3 שעות.
בעבודה שאינה עבודת כפיים - מותר להעביד 8 שעות לפני ההפסקה.
הכל בחוק שעות עבודה ומנוחה.
בכל הנוגע לדמי אבטלה - שאל בפורום ביטוח לאומי. ככלל על המעסיק לפעול בתום לב, וניתן לטעון שסירוב לחתום הוא התנהגות בחוסר תום לב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כפיטורים
עבדתי כעשר שנים בעסק,שבו הבעלים היתה בת הזוג שלי.
לאחר שדרכנו נפרדו בתור זוג, לא יכולתי להמשיך ולתפקד בעבודה.
עקב כך הודעתי למעסיקתי שאיני יכול להמשיך בעבודה.
האם במקרה כזה אני זכאי לקבל פיצויים?
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בחל"ת אחרי לידה
אם אני מודיעה על התפטרות במהלך חל"ת שאחרי חופשת הלידה, האם מגיעים לי פיצויים?
אם כן, אני אמורה לדרוש או שאוטומטית אני זכאית?
יש דברים שחשוב לומר בהודעת ההתפטרות?
תודה רבה
מצטרפת לשאלה עם תוספת קטנה
תודה
דיני עבודה - התפטרות לצורך טיפול בילד
אם השכר ירד עקב היעדרויות הנובעות מההריון, יש לחשב את הפיצויים לפי השכר המלא האחרון שלפני הלידה.
הקטנת משכורת ללא הודעה מראש ופיטורים
נסח שוב את השאלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת מכרז לתפקידים פנימיים
אשמח להבהרה של המצב הבא. לפני כשנתיים עברתי לעבוד במחלקה מסויימת. לאחר זמן קצר, עובד אחר מאותה מחלקה מונה לנהל אותה. די מהר התברר שהיכולות שלי עולות בהרבה מאוד על שלו. לאחר כשנה הבחור החליט שהוא עוזב את החברה הנוכחית אך התברר שאף אחד בחוץ לא ממש מעוניין בו, אז מסיבות לא ממש ברורות החליט המעסיק לפרק את המחלקה ל-2, כאשר את המחלקה הבכירה יותר נשאר לנהל הבחור הנ"ל ואני הופקדי על המחלקה ה"תחתונה" יותר. יש לציין כי נראה שיקוליי ההקמה אינם מקצועיים וחלוקת העבודה ביניהן היא לכל הפחות מה אותו בחור רוצה לעשות ומה לא.
במהלך השנה האחורנה אותו בחור שיבש באופן מודע את העבודה שלי. יש לי הוכחות מוצקות (!) שמוכיחות זאת. הדבר פגע גם בעבודה השוטפת שלי ושל הצוות שלי וגם בלקוחות החברה. למרות הצגת כל ההוכחות למעסיק, לא ננקטה נגד הבחור שום פעולה משמעותית.
לפני כשבוע המעסיק העביר את הבחור באורח פלא אל מחלקת ההנדסה בחברה. קישורי הבחור אינם תואמים כלל את התפקיד, לא ברקע ולא בעבודה. הדבר נעשה ב"שחור" ללא שום מרכז. לא נעשה שום ניסיון לברר את המועמד המתאים ביותר. יש לציין שלגבי כל משרה אחרת דואגת החברה להוציא מכרז הן לעבודים והן החוצה ! האם פעולת המעסיק חוקית ? האם קיימת עילת תביעה נגד המעסיק על אפליה בקידום ?
תודה רבה וערב טוב.
אי אפשר השיב
אם מדובר במעסיק פרטי הפועל על פי החוק ומעסיק עובדיםבחוזים אישיים, אין עילה לתביעה.
אין חובת מכרז בגופם פרטיים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום גלובאלי
בפורום נתקלתי בתגובה של עו"ד אקרמן האומרת שהחוק החדש אינו מתייחס לתשלום הגלובלי ואין להגדיר את השעות מעבר לשעות הרגילות כנוספות. אז כיצד יש להגדיר אותן?
בתגובה נוספת של עו"ד בן נתן מצויין ש שכר גלובלי אסור שכן יש להפריד בשכר בין שכר היסוד לשעות נוספות לתשלומים סוציאליים וכו]אז כיצד יש לנהוג?
דיני עבודה -איסור שכר כולל
מותר לשלם תוספת גלובלית עבור שעות נוספות, בתנאי שהיא מפצה על עבודה בפועל בעות נוספות ומשולמת גם כאשר העובד אינו עובד שעות נוספות.
תוספת עבור , בפועל או גלובלית, אינן נכנסות לחישוב לצורך פיצויי פיטורים ולא חלים עליה תשלומים סוציאליים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תקופת ניסיון
והיתי צריכה לעבור עוד פעם תקופת ניסיון ללא שכר .
האם זה חוקי ואם להגיש תביעה לאיזה בית משפת?
תודה מראש.
דיני עבודה- תקופת ניסיון
התביעה היא לבית הדין לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור שעות נוספות
בתקופת עבודתי בחברה עבדתי שעות נוספות רבות מאד בעיקר מהבית ללא תמורה
האם אני זכאי לתבוע את החברה על השעות שלא שולמו שהרי מדובר בשעות רבות מאד
כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
א - האם כאשר מפטרים עובד חייבים לתת לו מכתב פיטורין ?
ב - האם חייבת להופיע סיבת הפיטורין במכתב ?
ג - האם עובד ראשי לסרב לחתום על מכתב פיטורין במידה וסיבת הפיטורין הרשומה במכתב אינה תואמת את הסיבה האמיתית לפיטורין.
מכתב פיטורים- דיני עבודה
2. לא אבל בשימוע שעושים לעובד חייבים להסביר לו מהי הסיבה לפיטוריו
3. בהחלט כן.
סחיטה עקב תשלום בשחור
נכנסתי לגור בבניין לפני כחצי שנה. הסכם הועד עם המנקה כפי שביררתי הוא 400 ש"ח לחודש בתמורה לשטיפה פעמיים בשבוע. המנקה היא דיירת מהבניין והתשלום הוא בשחור מזה כמה כמה שנים טובות.
העניין הוא שברצוננו לפטר אותה מכיוון שאינה מבצעת את תפקידה במלואו (שוטפת פעם בשבוע) ובאופן כללי איננו מרוצים ממנה.
אך היא תופסת את הועד בצוואר בגלל שהוא משלם לה בשחור.
מה אפשר לעשות? מה הסיכונים לועד הבית?
הסכם ב"|שחור"- דיני עבודה
תביעה שכנגד
מחר אמור להתקיים בבית הדין דיון בנוגע לתביעתי את המעביד בגין אי תשלום שעות נוספות ויום עבודה.
הנתבע הגיש כתב הגנה בזמנו ומחר מועד הדיון.
כרגע הגעתי הביתה וראיתי שהוא הגיש נגדי היום בבית הדין תביעה שכנגד בגין נזקים שכביכול גרמתי לו וכו". מיותר לציין שאין בדבריו שמץ של אחיזה במציאות. להזכירכם מחר הדיון והוא צרף את זה לתיק של הדיון של מחר. איך אני אמור להתמודד עם זה? איך נוהגים במקרה כזה?
תודה.
תביעה שכנגד- דיני עבודה
תשלומי ביטוח לאומי על ידי המעסיק
מה אפשר לעשות במקרה כזה?
בתודה מראש
אי תשלום ביטוח לאומי- דיני עבודה
ימים הרשומים בתלוש שכר
תודה מראש אנה
לא. פשוט חייבים לרשום את זה גם אם אתה עובד חודשי.
חוסר תום לב בהליך פיטורים ושאלה לגבי שיחת שימוע
חוסר תום לב בפיטורים- דיני עבודה
ענף הטקסטיל {מוצרי אופנה }
משווק מוצרי אופנה או מייצר אותם? אם משווק- האם משווק דברים נוספים?
בהמשך לשאלתי הקודמת
הסכם קיבוצי ענף הטקסטיל
ראי תשובה למעלה
מחיקת יתרת ימי חופשה
בהסכם העסקתי נכתב כי ימי חופשה שלא נוצלו יש לפדות מדי שנה, מה
שלא נעשה אף פעם גם כי לא ביקשתי.
לאור כך, האם מותר למעסיק למחוק ימי חופש צבורים?




