פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
דין עובד שגנב ממעסיקו
דיני עבודה - שלילת פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה חשובה בנושא חנייה
לדברי משרד עו"ד העיריה לא מחוייבת לשלוח מכתב באופן רשום, זכותם להעביר הטיפול לעו"ד ואין אפשרות להחזיר את החוב לקדמותו. הפתרונות האפשריים לדבריהם או לשלם את הקנס במלואו כעת או לתבוע את העירייה. האם זה נכון ? האם יש איזו דרך בה אוכל לעצור את כל ההליכים האלו..? בתודה מראש
טעות! לא דיני עבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה – דמי הבראה בעקבות התוכנית הכלכלית.
מוקדם ולא אחראי יהיה להשיב
נדמה לי שפורסם גם שמדובר בשינויי חקיקה. כשאלה יתבצעו (יש עוד ועדת כספים...), נוכל לתת תשובה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אומנם רשמת שמוקדם אבל בפועל קיצצו אצלנו
לעומת זאת עובדים בחוזה אישי לא יקבלו 36% מענק חד פעמי.
האם תקין?
פרטיות בעבודה
כאשר הגעתי לבית של המטפלת שלי,נאמר לי על ידה שהמנהלת שלי יצרה קשר איתה בפלאפון שלי ששכחתי בעבודה ומתחילה לתחקר אותה על כך שהיא רוצה לדעת האם אני באמת בדרכי אליה או שהאם באמת ביתי חולה היום.
ןכל זה נעשה ממכשיר הסלולארי האישי שלי.האם מותר לה לעשות זאת?האם המנהלת שלי לא עברה את החוק של צינעת הפרט?
שימוש בטלפון פרטי
השלאה היא מה את רוצה לעשות? לתבוע פיצוי? להתפטר?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
בעקבות מכירת החברה בה עבדתי פוטרתי בתאריך 14/05. את תשלום ההודעה המוקדמת הייתי אמורה לקבל במשכורת של חודש מאי. את המשכורת היינו מקבלים בדר"כ עד החמישי לחודש. בעקבות המצב הקשה של החברה עדיין לא קיבלתי משכורת (נכון ל 17/06). מה עושים במקרה כזה? האם יש פה עילה לתביעה של הלנת שכר?
תודה
כן, זו הלנת שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה במקרה של "התפטרות מרצון"
החברה מציעה לי חבילת פרישה פרישה אטרקטיבית על מנת שאחתם על "עזיבה מרצון" כדי שלא יצטרכו לבקש אישור מהתמ"ת וכדי שהפיטורים יהיו לאלתר.
מה המשעות של "מרצון" מבחינת היכולת שלי לטבוע דמי אבטלה מביטוח לאומי?
ראי הודעה אחת מעל זו שלך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חיוב העובד לשלם כספים החסרים בקופה בסיום יום עבודה
פסול ובלתי חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
שעות נוספות
ונכון מה שנאמר לך, כיוון שויתר כזה שלך לא יהיה תקף.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטרו אותי ולא מוכנים לתת לי מכתב פיטורים
אני כותב שוב, מהסיבה שטרם עניתם לי וחשבתי שאולי שכחתם מרוב נפניות הרבות....
עד ליום א' האחרון עבדתי כנהג משאית בחברה לממכר ירקות למסעדות- 6 ימין בשבוע- שכר חודשי.
אני עובד בחברה כשנה וחצי.
לפני חצי שנה קיבלתי שלילה ממשרד הרישוי עקב מס' רב של נק',לאחר בקשה מיוחדת הסכימו לדחות לי את העונש בחצי שנה.
המעביד שלי היה מעורב בכל ההתכתבות כך שידע על השלילה הקרבה.
נכון להיום פוטרתי והוא לא מוכן לתת לי מכתב פיטורין ולשלם לי פיצויים בטענה שאני מושהה ללא שכר עד לקבלת הרשיון החזרה (שלושה חודשים).
אני בן 50 וחייב לפרנס את משפחתי כך שאיני יכול לחכות בבית שלושה חודשים ,בנוסף אין לי כל הבטחה מצידו ,שמקום העבודה מובטח לי- חשוב לציין כי בשבועיים האחרונים העברתי חפיפה לנהג חדש בהבטחה כי בינתיים בתקופת השלילה אעבור לעבוד במחסן.
אשמח לעזרתכם,
פיטורים
השעיה ניתן לבצע רק בנסיבות מסויימות, ורק אם יש הסכם קיבוצי המתיר זאת. אם לא - אלה פיטורים ואתה זכאי לפיצויי פיטורים.
אתה יכול להגיש תביעה ולתבוע את זכויותיך כמפוטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורים
זה קרה כך: לאחר ויכוח בטלפון עם המנהלת היא ביטלה לי את כל המשמרות של אותו שבוע ואמרה לי להגיע לשיחה איתה. יום למחרת נאמר ע"י עובדי המקום שהיא אמרה לכולם שפוטרתי לכן לא ראיתי טעם להגיע וחיכיתי לתלוש המשכורת וציפיתי לראות יחד איתו מכתב פיטורים - המנהלת מכחישה שאמרה לעובדים שפוטרתי ולא מוכנה לתת לי מכתב פיטורים יש לי מה לעשות?
היא צודקת!
עד שלא קיבל הודעת פיטורים את עובדת המקום. ואם הממונה עלייך מזמינה אותך ךפגישה עליך להתייצב. למעשה זנחת את מקום העבדוה, והמעסיק רשאי לראותך כמי שהתפטרה.
בחרת לפעול בדרך שגויה, וכעת עליך לשאת בתוצאות התנהגותך הבלתי אחראית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע לפיטורים/התפטרות
בנתיים הייתי בראיון בחברה אחרת שמעוניינת שאעבוד אצלה. הודעתי על כך למנהל שלי, כשעדיין לא חתמתי על חוזה והיא אמרה לי שלא אקבל פיצויים מכיוון ש"עשו לי טובה" בכל שנתנו לי מכתב ולמעשה כולם יודעים שעזבתי....אני חוששת להישאר קרחת מכאן ומכאן, במידה ולא אחתום על החוזה בחברה השניה. האם אני זכאית לפיצויים???
בנוסף, מעוניינים לתת לי מכתב שאומר כי אני מבינה שלא מגיעים לי פיצויים. מה לעשות??? תודה.
לא לחתום על זה שאת מבינה שלא מגיע לך פיצויים
יש כאן בעיתיות מסויימת, אין ספק, כי הם לא משתפים פעולה עם ההחלטה שהם לקחו. אבל תעמדי על זכותך לפיצויים. הרי העובדות מדברות בעד עצמן, הם פיטרו אותך, וזה לא משנה אם רצית לעזוב או לא - זה לא האישו. את לא הגשת מכתב מצידך שאת מתפטרת (מכתב שההשלכה שלו היא שלא מגיעים לך פיצויים), ולכן שישאו באחריות. אם את מסתבכת מולם, יש מקום לפנות לדיני עבודה. פני לעמותת הל"ב אם אין לך אמצעים, לי עזרו נגד המעסיק וקיבלתי את הפיצויים שניסו למנוע ממני.
בהצלחה ואל תוותרי!
עוזרת בית – שאלות
1)האם מגיע לה דמי חופשה אם כן כמה וכיצד מתבצע החישוב
2)האם מגיע לה דבי הבראה אם כן כמה וכיצד מתבצע החישוב
3)באם אני עובר דירה מעיר לעיר והיא איננה מוכנה לבוא לביתי בעיר החדשה האם הדבר נחש להתפטרות או לפיטרים?
4)אם הדבר נחשב לפיטרים איזה פיצווים אני נדרש לשלם וכיצד מבוצע החישוב
5)האם עוזרת הבית נדרשת לבצע תיאום מס ?
תנאי שכר לעוזרת בית
2. כן, 5 ימים לשנה הראשונה, 6 לשנה השניה, יחסית לפי שיעור המשרה.
3. פיטורים. המעבר הוא ביוזמתך.
4. מה אכפת לך? אתה מנכה לה מס הכנסה? נותן לה תלוש שכר?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות לקרן פנסיה
באיזה חוק מצויינת חובת המעביד על הפרשות לפנסיה ולאן ניתן לפנות על מנת לפתור את העניין?
תודה
ניכוי ואי העברה
חובת המעסיק לבצע הפרשות סוציאליות קבועה בצו הרחבה בעניין פנסיה.נושא ניכוי ואי העבר כספים מוסדר בחוק הגנת השכר.
ניתן לפנות לאגף האכיפה במשרד התמ"ת, או להגיש תביעלבית הדין לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה בסמינריון- סעד הצהרתי ליחסי עובד-מעביד
אני כותבת עבודה סמינריות בתואר שני, בנושא: סעד הצהרתי לקיומם של יחסי עובד מעביד, ואני מחפשת מאמרים או כתיבה עדכנית מהזמן האחרון בנושא זה, לאור פסקי הדין האחרונים של הארצי, כגון: פס"ד ראיד פאהום וכדומה.
אודה לכל עזרה, וכל הפניה, שכן אינני מצליחה למצוא חומר עדכני, והדבר דחוף לי ביותר!
תודה מראש,
אמילי.
לא לכך מיועד הפורום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ואבטלה
סליחה על האורך ותודה מראש...
ראית את ההודעה, שתי הודעות מעל זו שלך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
תודה מראש.
צו ההרחבה בענין פנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיום עבודה
קיבלתי מכתב פיטורים ב 4/6 עם חודש הודעה מוקדמת עד ה 4/7,
כיוון שה 4/7 יוצא יום שבת ומעסיקיי אמרו לי להגיע להתפטר ב 5/7 האם עליהם לשלם לי על יום נוסף או חצי יום?
תודה רבה,
יקיר
על איזה יום? שבת?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לתשובתכם
שנית, לדברי המעסיק הפיצויים אמורים להימסר לי בתוך 45 יום, האם זה נכון?
תודה רבה ויום מקסים
התפטרות לצורך טיפול בילד
ב את הפיצוים יש לשלם בתוך 15 יום מיום סיום יחסי העבודה (אם ההודעה המוקדמת היא בת חודש, אז יש מן הנכון בדבר המעסיק).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
דיני עבודה - מצ"ש ושכר מינימום
שכר המימום לשעה הוא 20.70 ש"ח.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דחוף!!! ימי חופשה ושעות נוספות – במשרה חלקית!
מספר שעות עבודה - 5.
מוגדר/לא מוגדר - 60% משרה, ביקשתי שיוסיפו.
שכר - גלובאלי
תנאים:
א.שעות נוספות גלובאליות: כ- 20% תוספת שעות נוספות על שכר בסיס, במידת הצורך (כפי שעושים לעובדים במשרה מלאה במשק)
שאלתי - והיה ונוצר מצב בו כן אני עושה שעות נוספות כמעט באופן קבוע - האם זה לא משנה כבר את היקף המשרה?
למשל השעות 08:30-13:30, ישמחו שאגיע ב- 08:00 אך מאפשרים לי כתלות בתנועה בבוקר שלא - אם יהיה לי עדיף להגיע מוקדם אבל אני נשארת עד 13:30 - זו כבר הגדלת היקף משרה לא?
ב. ימי חופשה-"העובדת תהיה זכאית ל-8.4 ימי עבודה בשנה (נטו) על בסיס משרה מלאה.
הסבר בעפ שקיבלתי ויתווסף - 14 ימים נותנים למלאה, 60% מזה הם 8.4.
שאלתי - האם זהו חישוב נכון? הרי 14 ימים הם ליום עבודה מלא - לא ליום עבודה חלקי.
תודה!
דיני עבודה - חופשה ושעות נוספות
לענייןשעות נוספות - את לא מתארת מצב שבו המעסיק דורש לעבוד באופן קבוע יותר שעות משיעור משרתך. את מתארת מצבים של אם, ועדיף וישמחו וכד'. זהו איננו מצב של הגדלת שיעור המשרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב דמי פיטורין
האם הפיצויים יחושבו לפי משכורת הקיץ?
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בקשר להתפטרות
ב]המעביד שלי משלם לי כל חודש בתאריך אחר וגם אחרי ה15 וכל חודש סיפור אחר הוא מספר וגם את התלושים הוא לא נותן למרות שאני מבקש ומבקש
בדקתי בביטוח לאומי והוא משלם .
מה אני עושה כדיי שאני יעזוב ואני יקבל את כל מה שמגיע לי
תגיש תביע בבית הדין לעבודה
פיצויי פיטורין עקב הלפת בעלים
תשובה מספקת
חופשה
פוטרתי מעבודתי לאחר שנתיים, הפיטורים היו בעיקר בשל סיכסוך שנוצר.
מתחילת תקופת עבודתי בכל חודש עודכן לי יום חופשה אחד במקום 1.25 ע"פ חוזה. במהלך השנתיים פניתי לממונה עליי (מדובר על חברה עם 4 עובדים, חברים לשעבר...), והסבתי את תשומת ליבו והוא אמר שהדבר יטופל ויעודכן רטרואקטיבית. יש לציין שבכל פעם שלקחתי חופשה הימים ירדו לי מצבירת החופשה בתלוש.
כעת פניתי למעסיקיי בבקשה להשלים את הימים החסרים והם מתוך התנכלות ברורה טוענים שממימשתי את כל הימים והם אף הגדילו והכינו רשימה מפוברקת של ימים שהם "שכחו" במשך שנתיים לעדכן בתלוש. (אין ולא היה שעון נוכחות בחברה).
אני יודע בוודאות שמספר ימי החופשה שמיממשתי שווים לימים שירדו בתלוש.
מה עליי לעשות?
תודה רבה מראש,
מורן
להגיש תביעה בבית הדין לעבודה
חניה בשעות העבודה – תשלום
העבודה ובמהלך העבודה???
אודה לתשובתך המהירה




