פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
זכאות לפיצויי פיטורין
נרמז שאי הסכמה = פיטורין.
אי הסכמה - האם זו התפטרות? מה הזכויות במקרה כזה?
בבקשה תשובה דחופה.
זכאות לפיצויי פיטורים
אל תסכימי למצב שבו ינסו להודיע לך שסירובך דינו כהתפטרות, ואם זה יקרה - הודיעי מיד בעל פה ובכתב שלא התפטרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה מסיבות אישיות, לתקופה של 20 יום {דחוף}
מסיבות אישיות נאלצתי להפסיק את עבודתי, בהודעה של מספר שעות,
אולם מצד שני דאגתי כי יהייה מחליף אשר יחליף אותי עד לסידור אחר קבוע, כרגע אני סיימתי את הדבר האישי, והשאלה אם אפשר לקבל אותי בחזרה, הערה: אני עובד רק כ- 6 חודשים,
הסיבה להפסקת העבודה היא "מעצר" ל- 20 יום ו/או 15.000.00 ש"ח תמורתם, העדפתי להיעצר ולא לשלם,{טעות או לא החלטתי וסיימתי} מה אומר החוק , המעסיק לא מודע למעצרי, אלא מודע להליכים משפטיים אשר אני נמצא בהם {גירושין} אודה לך, רוני-ב
אפשר - כן. חייב - לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות כפיטורין
הגשתי מכתב התפטרות כיוון שבעלי ללא עבודה מזה חודשיים ואני מעוניינת למצוא עבודה קרובה יותר למקום מגורי. אני גרה בטלמון (מערב בנימין) מרחק כשעה ממקום עבודתי (המרחק לא השתנה בשנים האחרונות)דבר המונע ממני להגיע בזמן ומוקדם לעבודה ולא מאפשר לי למלא את מכסת השעות אותן אני אמורה לעבוד (21 בפועל אני עובדת 18 שעות) כיוון שיש לי שני ילדים (הקטן בן שנה) ואני מוגבלת בזמן (צריכה לצאת בזמן מסויים להספיק למעון). האם יש מקום לדרוש פיצויים שההתפטרות תחשב כפיטורין עקב תנאים אלו?
לא
על פי תיאורך, הסיבות להתפטרותך נעוצות בך, ואינן עומדות בתנאי החוק.
אין בנסיבות אלה זכאות לפיצויי פיטורים.
נסי להגיע להסכמה עם המעסיק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר טירחה
תודה
זאת גם שאלתי
חישוב שעות נוספות בשכר לפי שעה
האם לפי החוק אני צריך קודם להגיע ל- 186 שעות חודשיות וכל שעה שמעבר היא נוספת?
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מירס שנעלם בזמן עבודה
על כך שנגנב מירס בזמן העבודה.וכהגדרתו זה לא על המירס אלא כדי להעניש.אודה לתשובה בהקדם(הרי בטוח יש ביטוח אם זה חברה גדולה)
לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פורשת ממשרד החינוך
הגשתי בקשה לפרישה וכעבור מספר ימים הודיעו לי מהסתדרות המורים שטעו, לא מגיע לי מענק מהאוצר, כי עברתי גיל 60!.
האם ניתן לתבוע את הסתדרות המורים על הטעיה שגרמה לי להגיש בקשה לפרישה? תודה רבקה
פרישה ממשרד החינוך
לא הסתדרות המורים מאשרת לך את הפרישה ולא היא משלמת או לא משלמת.
אם ביקשת לפרוש על יסוד מידע שגוי, בקשי לחזור בך מפרישתך.
פני להסתדרות המורים שמסרה לך את המידע המוטעה ובקשי שיסייעו ך לבטל את בקשת הפרישה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור שעות נוספות
העלה בשנית את שאלתך.
שאלה דחופה
תשלום דמי מחלה
עפ"י החוק - ביום הראשון למחלה לא משולם שכר, ביום השני והשלישי - 37.5% ומהיום הרביעי ואילך 75%.
עפ"י טענתך שהית במחלה 16 יום ולזכותך עפ"י החישוב 6 ימי מחלה.
אין אני יודעת מהו שכרך, אך לאור הנתונים שהעלתי, הנך יכולה לבחון אם השכר ששולם לך הינו עפ"י הדין.
משמרת לילה
השאלה: האם זה חוקי? ואם יש חוק נושא?
משמרת לילה
משמרות לילה
השאלה: האם זה חוקי? ואם יש חוק נושא? (החוזה סטנדרטי,שחייב לעבוד כל המשמרות)
אבל שמעתי, שאם לא עובדים במשך שנה במשמרות לילה חייבים לתת התראה מוקדמת. האם זה נכון?
ת ו ד ה
משרה חלקית -שעות נוספות
שעות נוספות
לאחר שעות העבודה שצוינו לעיל, על המעביד לשלם לעובד תשלום בגין שעות נוספות.
דיווח שעות עבודה
דיווח שעות עבודה
בתלוש השכר, לאור תיקון לחוק הגנת השכר, מעבידך חויב לציין את שעות העבודה שהנך עובד.
ימי מחלה בתקופת ההודעה המוקדמת
האם מועד סיום ההודעה המוקדמת נדחה בשל ימי המחלה ( במקרה שלי - 10 ימים ) ?
כן. לא ניתן לסיים את עבודתך כל עוד אתה זכאי לדמי מחלה.
התפטרות לאחר חופשת לידה שנגמרה
וכרגע אני סיימתי את חופשת לידה, עדיין לא חזרתי למקום עבודתי (הודעתי להם טלפונית שאני מאריכה את חופשת לידה ללא תשלום לשם טיפול בילדה), עכשיו החלטתי שאני רוצה להתפטר מעבודתי בגלל שאני רוצה להמשיך לטפל בילדה והודעתי למעסיק שלי בטלפון (הוא ביקש ממני שאכין לו את הבקשה הנ"ל בכתב)
מה עלי לכתוב במכתב בכדי להיות זכאית לפיצויים? והאם אני זכאית לפיצוים, מפני שהחופשת לידה שלי נגמרה לפני כשבוע .. והבנתי שאני הייתי צריכה להודיע לו חודש מראש על התפטרות... ???
תודה רבה
התפטרות לאחר חופשת לידה
היות ולא חזרת לעבודה, אינך מחויבת במתן הודעה מוקדמת.
הודעה על התפטרות בגין טיפול בילד- דיני עבודה
הפקדות לפנסיה וקה"ש
אי הפקדת כספים- דיני עבודה
מעבר דירה- דחוף!
בסוף החודש אני עוברת דירה כך שהנסיעות להגיע למקום העבודה יעלו בצורה משמעותית, לפי הבנתי מעסיק חייב לשלם עד 21 ש"ח נסיעות ליום עבודה, מה קורה כאשר המעסיק לא מוכן להעלות לי את הנסיעות לפי החוק? האם אני יכולה להתפטר ולקבל פיצויים כדין מפוטרת?
לצורך חידוד נוסף: הנסיעות ממקום מגורי החדש יעלו לי 18 ש"ח לכל כיוון, הבנתי שאת ההפרש אני צריכה לספוג, אך מה בנוגע להשתתפות המעסיק לפי חוק?
החזר הוצאות נסיעה במעבר דירה- דיני עבודה
הוצאות נסיעה
שנית - צו ההרחבה בדבר "הוצאות נסיעה לעבודה וממנה" קובע כי הוצאות הנסיעה נקבעים עפ"י מחיר נסיעה מוזל באוטובוס ציבורי או כרטיס מינוי חודשי מוזל ממקום מגורי העובד למקום עבודתו, על יסוד כרטיס הנחה של מס' נסיעות, אם קיים כרטיס הנחה כזה.
אשר על כן, במידה ומעבידך משלם לך הוצאות נסיעה עפ"י כרטיס חופשי חודשי ו/או כרטיס הנחה, הוא פועל עפ"י הצו.
שכר לפיצויים
2.1.1 8000 ש"ח שכר בסיס
2.1.2 2000 ש"ח תוספת גלובלית (פיצוי בגין שעות נוספות כאמר בסעיף 2.1.3 להלן )
2.1.3 העובד מצהיר כי לא יעבוד בשום מקרה, אלא בהוראה מפורשת, בכתב, מטעם המנהל הכללי של החברה שעות נוספות בהיקף העולה על 20% מהיקף שעות שכר הבסיס וכי התוספת הגלובלית המוזכרת בסעיף 2.1.2 לעיל, מהווה פיצוי מלא עבור עבודה בשעות נוספות אלו וכי העובד לא יהיה זכאי לקבל כל תמורה או תשלום מאיזה סוג שהוא, מעבר למשכורת החודשית והתשלומים האחרים שפורטו בחוזה העבודה האישי, אלא אם יוחלט אחרת ע"י מנהלה הכללי של החברה".
אני עובדת בחברה כ- 3 שנים - ועתה פוטרתי - האם השכר לפיצויים הינו על 10,000 או רק על השכר בסיס.
למרות שהשכר לא השתנה גם אם ביצעתי או לא ביצעתי שעות נוספות.
בתקופה זו יצאתי לחופשת לידה וקיבלתי שכר על 10,000.
התוספת לאורך כל תקופת העסקתי היתה קבועה.
האם אני יכולה להוכיח כי התוספת של ה- 2000 שח היא פקטיבת ולדרוש פיצויים על השכר הכולל- 10,000 ש"ח?
אם כן, איך אני יכולה להוכיח?
תודה.
תוספת
ב- 20 תלושים ראשונים נרשם נסיעות:400 ש"ח
תשלומים נוספים: 1600 ש"ח.
פצויי פיטורים
באשר לשאלתך הראשונית, אם את מסוגלת להוכיח שכלל לא עבדת שעות נוספות (למשל שמרת צילומים של דוח שעון מכל תקופת עבודתך) אז יש סיכוי שטענתך שמדובר בסעיף פיקטיבי תתקבל.
התפטרתי מעבודתי לפני כשבוע מסיבת מעבר דירה למה אני
באותה חנות אני רוצה לדעת למה אני זכאית מבחינת פיצוים תודה
זכאות לפיצויים
חסרים נתונים
הסיבה למעבר המגורים.
ישנן כמה סיבות המזכות בפצויים עקב מעבר מקום מגורים ובחלקן ישנם תנאי סף נוספים.
מעביד שמחפש מחלקה
בשבועיים החרונים הוא מחלק מכתבי אזהרה חמורים על היעדרות ודורש שנדאג למחליף מראש אחרת נקבל מכתב אזהרה חמורה לתיק האישי למרות שההיעדרות היא פתאומית כתוצאה ממחלה וכו' האם יש משהו לעשות בנדון או שנגזר עלינו לסבול עד שנשבר - מדובר בכל המחלקה שמקבלת מכתבי אזהרה על כל מני דברים הזויים (יצוין שמחלקות אחרות לא מקבלות מכתבי אזהרה) תודה מראש.
מה משמעות מכתבי האזהרה האלה?
תגובה
אבל, במקרה הזה המנהל שלכם מבקש מכם לבצע חלק מתפקידו.
תפקידו של המנהל למצוא מחליף לעובד חסר, באמצעות הכלים שמספק לו הארגון (צוות ממלאי מקום, עובדי חברות כח אדם, השאלות ממחלקות אחרות, בקשה מעבודים אחרים לעבוד שעות נוספות וכו). אין זה מתפקידו של עובד לחפש לעצמו מחליף, ובדרך כלל אם הוא עושה זאת, הוא מתערב בסמכותו של המנהל. אפשר להבהיר זאת למנהל בשיחה אישית, או ליזום שיחה עם הרמה הממונה עליו ו/או כח אדם ולהבהיר שהמנהל לא מבצע כיאות את תפקידו כמנהל ומטיל על כל העובדים במחלקה אחריות שמוטלת עליו .
ימי מילואים משולמים
ימי מילואים- דיני עבודה
תשובה
עובד שמקבל שכר לפי שעה
תודה מראש!
עובד בשכר
תקפות חוקית לסעיף בחוזה עבודה
אני שוקל לעבור לעבוד בחברה שיש בה מאפיינים של גוף מתחרה.
האם אני מפר חוזה וחשוף לתביעה?
האם הסעיף עליו אני חתום הוא כשר מבחינת החוק?
הגבלת תחרות
שאלה דחופה
תודה רבה ויום טוב.....
שכר מינימום לשעה- 20.70 ש,ח לשעה אם הסטודנט מעל גיל 18.
עזרה בנושא הטרדה מינית במקום העבודה
אני מקווה שאני במקום הנכון. אני מנהל במקום העבודה שלי ואתמול בערב הובאה לידיעתי תלונה של אחת הלקוחות על מנכ"ל החברה, על כך שביצע בה מעשה מגונה. מכיוון שמדובר במנכ"ל, אין ממונה מעליו שאליו אני יכול לפנות ובכל מקרה, רציתי לדעת מה חובותי במקרה, אם קיימות. צריך אולי לציין שהלקוחה ציינה שהאירוע קרה במהלך טיפול שקיבלה מהמנכ"ל ועד כמה שהבנתי זה משפיע על התמונה.
אודה לעזרתכם הדחופה!




