פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה מוקדמת
המעביד פיטר אותי ולאחר שהות של שבועיים בבית הוא דורש שאחזור לעבוד בשארית ימי ההודעה המוקדמת. אני מפחדת שהוא מנסה להתנכל לי ולהביא אותי לכך שאני לא ארצה לעבוד והוא לא יצטרך לשלם לי על ימי ההודעה המוקדמת. כיצד לנהוג? תודה
לציית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת פיצויי פיטורים
יש ויכוח כרגע על הבונוס שהייתי מקבלת אותו קבוע במשך 3 שנים שלא היה מותנה בשום דבר. האם אין איזשהו חוק שאומר שעליהם לתת לי את הפיצויים שאין עליהם ויכוח? (שאח"כ יתוכחו איתי על הבונוס) הבנתי שאם לא מקבלים את הפיצויים אחרי 15 יום מדובר בהלנה, האם זה נכון?
לא בדיוק
אלא שבתי הדין כמעט ולא מחייבים בפיצויי הלנה.
דרשי בכתב שהמעסיק ישלם מיד כל סכום שאינו שנוי במחלוקת. אחר כך תוכלי להגיש תביעה. אסור לו להתנות את התשלום בויתור על תביעות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת פיצויי פיטורין – מה עושים?
פוטרתי ב 8/3/09, סיום יחסי עובד-מעביד 8/4/09. מאז פניתי פעמים רבות לסוכן הביטוח של החברה בשאלות לגבי הפיצויים, והביטוח, הוא שלח אלי כמה טפסים באיחור מס' שבועות לאחר מכן ולאחר נדנודים רבים. עד היום לא קיבלתי פיצויים וגם לא מדיע מתי אקבלם. בגלל הבטחותיו ש"אוטוטו ישולמו" אני במינוס גדול מאוד בבנק (20000 ש"ח) כי אני לא רוצה לפתוח חסכונות הוא כל הזמן מבטיח שעוד כמה ימים אקבל פיצויים. בינתיים אנחנו משלמים הון עתק על ריבית חריגה. ידוע לי כי מדובר בהלנת פיצויים. בנוסף לשיחות הרבות איתו, שלחתי אליו גם הודעות מיילים כדי שזה יהיה מגובה לכשאתבע אותו/ את החברה, האם עלי גם לפנות (אפילו "ליתר ביטחון") במקביל למעסיק עצמו (אם כן, לאיזה גורם בדיוק?)? האם אני תובעת את הסוכן? את החברה? המנכ"ל? הנה"ח? את כולם?
תודה
את כווולם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לאחר חופשת לידה
התפטרות לאחר לידה
פיצויי הפיטורים משולמים במלואם.
"עבודת לילה"
תשלום בגין עבודת לילה
השכר העבודה, הינו אותו השכר האמור להשתלם בגין עבודת יום.
תקפות לתשלום פיצויי פיטורים
מקווה שהבנתם את שאלותיי.יום טוב.
תשלום פיצויי פיטורים
התפטרות כדין פיטורים ואח"כ תביעה על השבה
תיקון לשאלה
פנסיה
הפני את השאלה לפורום מייסים או ליועץ מס
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
דמי הבראה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
אני מעוניינת לעזוב את עבודתי בחודש הקרוב.
אם נשארו ימי מחלה שלא נצלתי, האם אני מקבלת עבורם תשלום, או שזה לא כמו ימי חופשה לא מנוצלים?
תודה רבה,
ליאת.
פדיון ימי מחלה
וותק קובע בעבודה
אימי עובדת מזה כ-15 שנה כעוזרת גננת בעירייה. (לא דרך קבלן)
העבודה במשרה חלקית כשלושה ימים בשבוע, לאחרונה הוחלט לפרסם את שנות וותק העובדים ועל אף שאימי עובדת משנת 1996 (כך מצויין בתלוש) הודיעו לה שהוותק שלה הוא 5 שנים וזאת עקב חלקיות המשרה וחישוב הזמן היחסי לפי שעות עבודתה בפועל. חשוב לציין כי היא מחויבת להיות בכוננות תמידית במידה ויצטרכו שהיא תגיע לימים נוספים. (כך שמראש היא לא קובעת סידורים כאלה ואחרים במהלך היום)
ברצוני לשאול:
א. האם חישוב שנות הוותק היה חוקי?
ב. כיצד אמור להיקבע שנות הוותק של עובד העובד במשרה מסוג כזה?
(חשוב לי לציין כי אימי עבדה ברציפות כל השנים ללא חופשות מחלה ארוכות או חופשות יוצאות דופן )
אודה לתשובותכם בנושא!
לא נכון
ב. קלנדארית. מתחילת העבודה ועד עכשיו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בגין פיטורים
מאז עברו 4 שנים ולא דרשתי פיצויים .
בקשה לקבלת מכתב פיטורים
התפטרתי ומנכים לי את הגרעונות המצטברים מהמשכורת
יוצא שלא אקבל משכורת החודש וזה לא נראה לי כ"כ הגיוני.
האם יש לי פה הגנה בחוק? או שאולי החתימו אותי בתחילת העבודה על מסמך המאשר פעולה שכזאת? איך מבררים? מה לעשות? אשמח לתגובה מקצועית.
ניכוי כספים מהשכר האחרון
השאלה שלי אליך - ממתי נצברו הגרעונות? האם יידעו אותך בזמן היווצרם? ממליצה לך לפנות לייעוץ משפטי.
סעד בזכויות עובדים במוסד לביטוח לאומי
האם שתי הדרכים קשורות אחת לשניה או שאלה שתי אופציות נפרדות?
נראה לי שאתה מבלבל דברים שונים
הריון ופיטורים
בתחילת ספטמבר 2008 התחלתי לעבוד בחברה כאשר תפקידי היה מוגדר כמחליפה של מישהי שיצאה לחופשת לידה. התפקיד היה מוגדר לחצי שנה, כלומר עד פברואר 2009. כשהגיע בפרואר האריכו לי את החוזה עד יוני כיוון שהבחורה רצתה להאריך את חופשתה. במאי הודיעו לי כי כבר לא תחזור לעבודה ובמהלךחודש יוני חתמתי על חוזה חדש ללא תקופת זמן. גיליתי שאני בהריון- האם זה נחשב שיש לי וותק מספטמבר, כלומר יותר מחצי שנה? או שבגלל שהמשרה הייתה מוגדרת זמנית עד יוני אין לי וותק כלל וניתן לפטר אותי?
כמו כן, מתי על פי חוק אני חייבת להודיע למעביד?
תודה מראש על העזרה,
מיקה
הריון- דיני עבודה
יש להודיע למעסיק על ההריון עד תחילת החודש החמישי.
על עבודה בשבת מקבלים 100%?
עבודה בשבתות- דיני עבודה
מה המשכורת החוקית המגיעה לי
כל יום העבודה נמשכת זמן אחר לפעמים יוצא שעובדים 8 שעות ולפעמים גם מעל ל 15 שעות לרוב בסביבות ה10 12 שעות אני עובד בחברה קרוב לשנתיים רציתי לדעת מה המשכורת המגיעה לי מבחינת חוק ומהן זכויות עובד שמגיעות לי והאם אני זכאי להפסיק תעבודה לאחר כמות שעות מסוימת. זה נורא דחוף לי לדעת השמח גם אם תפנו אותי להיכן שאוכל לבדוק בעצמי תודה לעונים
משכורת- דיני עבודה
פיצויים לאחר לידה
תודה מראש.
פיצויים- דיני עבודה
פיצויי פיטורין ועבודה במשמרות
*בחודשים האחרונים עבדתי כפעמיים-שלוש בשבוע, ובעבר מדי יום(פחות או יותר) . ועוד שאלה קטנה- אם אחד מהמעבידים(יש 2) לא מרוצה מעבודתי האם זה פוגע בזכותי לפיצויים? (אני שנה וחודשיים עובד באותו המקום)
תודה מראש:)
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
2. אם המעביד לא מרוצה ממך ומפטר אותך- יש לך זכאות לפיצויי פיטורים.
הודעת פיטורים – אלו מדיות הן "בכתב"?
הודעת פיטורים במייל- דיני עבודה
פיטורין מעבודה בזמן הריון
פיטורים בזמן הריון
חלה עליך החובה להוכיח כי הפיטורים נעשו בשל סיבה זו.
פיטורים בזמן הריון- דיני עבודה
פיטורי עובדת לאחר לידה
יצאתי לחופשת לידה והעסיקו במקומי מחליפה.
חזרתי לעבודה לאחר 4 חודשי חופשת לידה (מגיע לי כי ילדתי תיאומים) ולאחר 45 ימים המעסיק פיטר אותי,נתן לי 30 יום הודעה מוקדמת+פיצויים לפי הוותק שלי (שנה).
המעסיק פיטר אותי והשאיר את זו שהחליפה אותי בחופשת הלידה שלי (אני חושבת שבגלל שהשכר שלה נמוך משלי,או שבגלל שיש לה ילדים גדולים,או בגלל סיבה אחרת,בכל מקרה הוא היה מרוצה ממני בשנה שעבדתי ואף הביע זאת בפנייי).
שאלתי היא האם יש עילה לתבוע אותו,בשל זאת שפיטר אותי והשאיר את מחליפתי. אגב,התירוץ שלו לפיטורים היו צימצומים בשל המצב במשק.
תודות :-)
פיטורים לאחר חופשת לידה
ואכן, יש לך עילה לתבוע את מעסיקך, לאור פיטורים בניגוד לחוק עבודת נשים וחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.
פיטורים לאחר לידה- דיני עבודה
קרן פנסיה
קבלת פיצויי פיטורים
כספים בקרן פנסיה- דיני עבודה
מה השכר הטרחה המקובל כיום?
כמה מקובל היום שמשרד לוקח מלקוח?
כמה שהצדדים מסכימים ביניהם.
פדיון ימי חופשה
תודה רבה!




