פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שאלה בנושא חופשת עבודה
תודה מראש
מיכסת ימי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התבלבלתי בשאלה
הודעה מוקדמת בעל פה
פיטורים על פי החוק
אחרי 5 שנים את זכאית להודעה מוקדמת בת חודש.
לא הסברת מה הקשר לחופשת מחלה, ולא הסברת אילו "חוקים משלו" יש למעסיק.
היה עליו לקיים שימוע לפני החלטה על פיטורים,. את זכאית לפיצויי פיטורים, לפדיון חופשה ולדמי הבראה לשנה האחרונה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה ללא תשלום
הסכמה בעל פה - חל"ת
הבעיה בהסכמות בעל פה היא שצריך להוכיח אותן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה לגבי ביטוח מנהלים
אכן כך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חנייה לרכב חברה
אני מחזיק רכב במסגרת העבודה, על הרכב יורד לי שווי מס כחוק, אני עובד במקום עם מצוקת חנייה קשה, הייתי רוצה לדעת האם המעסיק מחוייב לספק לי גם מקום חנייה או שזה לא מחוייב בחוק.
תודה
חניה לרכב חברה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי שעות נוספות.
בתודה מראש. הנה השאלות:
1. האם השכר על עבודה אחרי השעה 20:00 שונה ומוכר כשעות נוספות?.
2. מה לגבי השכר בין השעות 00:00 ל - 6:00, האם הוא שונה ומוכר כשכר של שעות נוספות.
3. אם המעביד משלם שכרבסיס אשר גבוה מהמינימום ב50%, האם גם הוא חוייב לשלם יותר בשעות נוספות?
שעות נוספות- דיני עבודה
בוודאי, התשלום בגין שעות נוספות הוא ביחס לשר הבסיס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לחייב עובדת לנצל את ימי החופשה שלזכותה?
מעבידי הגיש בקשה להיתר פיטורי לתמ"ת. טרם התקבלה תשובה.
היום דרש ממני לנצל את ימי החופשה שלרשותי (5 ימים) בימים הקרובים.
האם חוקי?
האם אני יכולה לדחות את המועד למועד המתאים למשפחתי לחופשה?
אודה לתשובה,
נטע
חיוב עובד לצאת לימי חופש- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מרכיבי השכר
את מרכיב הארוחות הוסיפו לי בתור העלאה לשכר וגם את הנסיעות הכפילו לי כהעלאה מ- 25 ליום ל- 50 .. ולמעשה מעולם לא העלו לי את השכר לשעה .. מה גם שקרן המנהלים שלי היא 5 אחוז מ- 3000 ומצטבר שם סכום זעור שממנו תהיה פנסיה של כ- 600 ש"ח בחודש
האם מותר לנפח מרכיבי שכר שלא משוייכים לרכיב המשכורת ??
כיצד אני יכולה לשפר את המצב ע"פ חוק ?
העלאות שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פציעה במקום העבודה
נפצעתי במקום עבודתי. ע"י פח זבל אשר קצותיו המשוננים גרמו לי לחתך עמוק באחת מאצבעותיי ,מצידי אין במקרה זה אשם תורם כי פעולתי היתה שגרתית ביותר . כמובן שהלכתי לביה"ח שם טיפלו בי.
אשמח לקבל ייעוץ משפטי בנושא. כגון :
1) האם זה מוגדר כתאונת עבודה ?
2)האם אני זכאי לפיצויים עקב רשלנות המעביד ?
3) להודיע על נבצרות מהעבודה ? העבודה שלי ברובה מול מחשב למרות שאני מסוגל להתנהל מול המחשב ביד אחת עדיין מדובר במאמץ ובכאב עבורי ובמידה ואעבוד ייתכנו ירידה בסיכויי ההחלמה של האצבע .אסור לי לגרום לטלטולי יתר.
4) מהו ההליך הנדרש מול ביטוח לאומי בתביעה לתשלום על ימי המחלה עקב תאונת עבודה ?
פציעה במקום העבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה. סעיף הריון
אני המומה!!!!
סעיף שכזה מצביע בבירור על אפליה עפ"י חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, האוסר להפלות מבחינת מין , הורות ועוד.
למעבידך אין זכות להתערב בתוכניותיך האישיות ואסור לו לפסול מועמדות לעבודה בגלל תוכניות להקמת משפחה, כי ניתן להניח שאם לא היית מסכימה לחתום על חוזה שכזה לא היית מתקבלת לעבודה.
ממליצה לך לפנות לייעוץ בנושא.
סעיף הריון בחוזה עבודה- דיני עבודה
טיפולי פוריות
ברצוני לדעת האם בעבוד טיפולי פוריות יש הטבות נוספות מעבר ל 16 ימי נחלה לכול סידרת טיפולים ?
זכויות לעובד העובר טיפולי פוריות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פצויים למי מגיע ?
לאחר חצי שנה התחלתי לעבוד במקום חדש
המעביד מתחמק מתשלום פצויים בתואנה שאם היא עובדת במקום אחר לא מגיע לה
האמנם ?
פיצויי פיטורים בגין טיפול בילד
תוספת וותק שמירה
תוספת וותק שמירה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוב כספי מטעם המעסיק שלא משולם
גביית חוב כספי
מומלץ לא לפעול לבד אלא להיעזר בעורך דין בעניין זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בעיות בריאות = תאונת עבודה?
פנה לפורום נזיקין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירת הריון
זו שאלה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד חודשי
העובד מקבל שכר קבוע, אך פחות מהמינימיום.
נשמע שכן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודת נוער
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין על בסיס סירוב לעשות שעות נוספות
כשהתחלתי לעבוד במשרד שבו אני עובד כעת, נאמר לי שאין תקן למספר רב של שעות נוספות, יש מגבלה מאוד רצינית על מספר השעות הנוספות שמתירים לעובד לעשות.
בזמן האחרון אינני יכול להשאר מעבר לשעות העבודה הפורמליות עקב בעיות אישיות והבוס שלי איים עלי שאם לא אשאר שעות נוספות הוא יפטר אותי......
רציתי לשאול האם בכלל אפשר לאיים בפיטורין על בסיס משהו שהוא בכלל לא מסגרת העבודה הפורמלית? בנוסף, האם יש הבדל בתשובה לשאלתי במידה העבודה היא בשירות הציבורי / פרטי?
תודה מראש!
כן ואין הבדל
לא כתבת שיש לך חוזה עבודה הקובע שלא תעבוד שעות נוספות. כתבת שנאמר לך בעל פה שיש מגבלה על כמות השעות הנוספות שמותר לבצע, שיש לך בעיה אישית המונעת ממ לעבוד בשעות נוספות.
משמע, שעקב נסיבות אישיות שלך אינך יכול למלא את מלוא חובותיך בעבודה. אין חובה על המעסיק להמיך ולהעסיקך בנסיבות אלה.
ואין הבדל לצורך העניין בין שירות ציבורי לפרטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
עצם ההעברה לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
בחוזה העבודה שלי רשום ששכר העבודה שלי גלובלי (לצורך הדוגמא 7000 ש"ח) ושאני צריכה לעבוד מ- 9 עד 18.
אך בדוח השעות רשום - חוזה שעתי.
בגדול, אם לא אישרו מראש אסור לנו לעבוד שעות נוספות ובמהלך החודש ניתן להשלים שעות העדרות ולהתקזז.
האם אני צריכה לעבוד 9 שעות ביום או שרק על פי חוק 8 שעות ו-36 דקות ביום? האם "הרחיבו" ל- 9 שעות כי זה כולל את הפסקת הצהריים שלנו?
שעות עבודה
אם חוזה העבדוה שלך האו בשכר גלובלי, הוא הקובע.אסור לקזז שעות נוספות מול שעות היעדרות. חישוב השעות הנוספות הוא יומי, ומה שנעשה אצלכם מנוגד לחוק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה + פיטורים
בנוסף, אני כרגע בתק' של הארכת חופשת הלידה. אני עובדת 5 שנים במקום עבודתי הנוכחי. רציתי לדעת כמה זמן מראש עלי להודיע על פיטורים, מהן זכויותיי ותי אקבל את הפיצויים.
תודה רבה!!
התמחות והתפטרות יולדת
בעניין ההתמחות, יש כללים שונים הנוגעים למתמחים. לכן רצוי להפנות את השאלה לגוף המפקח על התמחות של רואי חשבון.
את רשאית להתפטר, ואם ההתפטרות היא לצורך טיפול בילד, תהיי זכאית לפיצויי פיטורים. העניין הוא שקצת קשה להציג התפטרות המיועדת להתמחות בראיית חשבון כהתפטרות לצורך טיפול בילד, והתפטרות לצורך תחילת התמחות אינה מזכה בפיצויי פיטורים.
אם בהתמחות תעבדי בצורה שתקל עלייך - קירבה לבית, פחות שעות, ייתכן שתוכלי לטעון להתפטרות לצורך טיפול בילד.
עלייך לתת הודעה מוקדמת של חודש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בקרנות ובקופות
בעלי חשוד בביצוע מעשים המהווים הפרה אמון במקום עבודתו וככל שהנראה יוגש כנגדו כתב אישום. מקום העבודה יטר אותו מבלי לתת לו פיצויי פיטורין ודמי הודעה מוקדמת.
1. האם המעסיק רשאי לשלול ממנו את הזכויות בקופות שלו ובקרן ההשתלמות שלו?
2. למי עליו לפנות על מנת לקבל את הכספים שנמצאים בקופות ובקרן ההשלתמות?
3. האם בנסיבות האלו הוא זכאי לפיצויי פיטורין (מכתב הפיטורין מפרט את הנסיבות בהן פוטר)?
תודה רבה על העזרה!
לפנות לייעוץ!
1. קופות - ייתכן, בנסיבות מאד חריגות וחמורות. יותראת חלק הפיצויים, פחות את חלק התגמולים, חלק העובד לעולם לא. קרן השתלמות גם לא.
2. למעסיק, בלי מכתב שחרור שלו הקופות לא ישחררו.
3. צריך לראות את מכתב הפיטורים ולשמוע את הנסיבות.
כאמור, פנו לייעוץ. יש אופציות גם באתר זה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרטיות בעבודה
הבנתי מההודעה שנישלחה אליי שיש פה מקום לתבוע בשל פגיעה בפרטיותי ושאני יכולה לדרוש פיצוי.
ובכן הלכתי להתייעץ עם עו"ד שאמר לי שאין כלל עילה לתביעה.
בנתיים היו התפתחויות בפרשה:ההסתדרות לא תמכה בי בעניין זה והמנהל שלי הוא זה שדרש שאעזוב את העבודה ורק לאחר מכן יצר עימי קשר בבקשה שאחזור לעבודה כדי לסיים את הפרשה בשקט ובלי "מהומות" לאחר שאמר שעשה סקר על צורת התיפקוד שלי בעבודה שעליי לציין שלאחר הבירור שביצע נוכח לגלות שאין אני אשמה בפרשה אך לא הביע שום חרטה על כך שבזמנו שפניתי איליו בהצגת התלונה שלי על העובדת לא תמך בי ולקח רק את הצד שלה.
בכל אופן לא נעתרתילבקשתו מפני שיש לי עדיין כבוד עצמי עוד אוסיף ואציין שכן דרש ממני להתנצל על המקרה.
כרגע אני לא עובדת עד שאתן לו תשובה סופית לגבי מה אני מתכוונת לעשות להישאר או לא.אך אני רוצה להיות בטוחה שאכן יש פה מצב שבו הצדק יעשה עימי,כי עד עכשיו לא ראיתי שום תמיכה משום כיוון למרות שבחוקים שפרסמתם באתר יש צדק.האם הכל רק על הנייר?
אני מודה לכם מאוד יש לכם אתר מקסים המשיכו ככה!!!!
מה השאלה?
על כל פנים, נראה שאת זקוקה לייעוץ וייצוג משפטי ולא לתשובה בפורום. עורך הדין שאיתו התייעצת שמע את העובדות ונתן חוות דעת. אי אפשר להתווכח איתו, ודאי שלא בפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הודעה מוקדמת
השעייה מכוח מה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





