פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורין בהריון
היני עובדת כמחליפה לחופשת לידה לתקופה של 6 וחצי חודשים וחתמתי על חוזה העסקה של תקופה זו. במהלך התקופה נכנסתי להריון וב1.9 אני מסיימת את תקופת העסקתי. שאלתי היא-האם יכולים לפטר אותי? תחילת העסקה ב15.2.09
אשמח לעזרה
תודה
פיטורים בהריון
הפליות ויחסי אנוש קשים מצד מנהל ישיר
אין חוק היום
תביעה אישית כנגד המעסיק
חופשת לידה
חופשת לידה-0 דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
מישהו יכול לענות?
פורום מעולה
תודה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאום מס-עבודה נוספת
זו שאלה לפורום מיסים. פני אליו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפחתת דמי הבראה למגזר הציבורי
הפחתת דמי הבראה
את יכולה לשאול במקום עבודתך על מה הם מסתמכים בבואם להחיל עליכם את החוק. ייתכן שהוא אכן חל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבוס לא מצהיר עליי
אני עובד בקיוסק והבוס לא מוכן להצהיר עליי. (אני לא מקבל תלוש משכורת). מה אני יכול לעשות בנידון? האם ניתן לעשות לי משהו מכיוון שאני כביכול מעלים מס?
עובד לא מוצהר
הוא עובר על החוק בכך אינו נותן לך תלוש שכר, ויתכן שבעוד נושאים.
אתה יכול להגיש נגדו תביעה לבית הדין לעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מאזן ימי חופשה שלילי במקרה של פיטורין
אין לצבור יתרת חופשה "שלילית"
אם הוא רוצה להעמיד את העניין במבחן, שיגיש תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוים בגלל מעבר מגורים רחוק ממקום עבודה
עברתי לפני חצי שנה מקום מגורים הרחוק מ60 ק"מ ממקום העבודה מסיבת נישואין,והמשכתי לעבוד.
האם כיום אני התפטר ממקום העבודה שלי אני יהיה זכאית לפיצוים בגלל שאני גרה רחוק ממקום העבודה?
אם כן,אז לאיזה תקופה זה יהיה תקף?
כמו כן האם המעסיק יכול במקום לשלם פיצוים לתת לי לעבוד בתפקיד אחר בחברה שקרוב למקום המגורים וכך ישלול את הפיצוים ממני?
תודה מראש,חנית.
התפטרות עקב מעבר מגורים
אם המעסיק יציע לך עבודה במקום קרוב יותר למקום מגורייך החדש, הוא לא יהיה חייב לשלם לך פיצויי פיטורים אם תתפטרי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה
אין קשר בין צוואה לפנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פנסיה מוקדמת (ת.עבודה)%נכות מביטוח לאומי
לא או זה או זה
אם אתה שואל על פנסיה מוקדמת משירות המדינה וגם קיצבה מביטוח לאומי - שאל בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה 2009
אי אפשר לענות
בכל מקרה, אם את משלם דמי טיפול, אולי תשאל את ועד העובדים?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה עבודה-סעיף חוקי
הגבלת עיסוק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי אבטלה
דמי אבטלה - לפורום בטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשמש
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העסקת מטפלת בביתה
אני מעוניין ביעוץ בנוגע לחילוקי דעות שעלו עם המטפלת של בני.
מדובר במטפלת ששומרת על בני בן השנה וארבעה חודשים במהלך השנה האחרונה. העבודה מתבצעת בבית המטפלת כאשר בשעות הבוקר רק בני נמצא איתה ואחה"צ (רק בחלק מימי השבוע) היא שומרת גם על בני וגם על ילדיה. במהלך התקופה היו מקרים לא מעטים שבהם לא שלחנו אליה את בנינו בשל מחלות של ילדיה.
לפני כחצי שנה היא בישרה לנו שהיא בהריון, אבל התעקשה שלא תהיה בעיה עם הטיפול בילד, בשל העובדה שתאריך סיום העסקתה היה צפוי להיות רק כחודשיים לאחר הלידה החלטנו להשאיר אצלה את הילד ורק בספטמבר להכניסו לפעוטון כמתוכנן מראש.
כעת היא טוענת שבשל העובדה שהיא מטפלת רק בבננו ולא בילדים נוספים הרי שהיא הייתה שכירה שלנו בכל התקופה, ולכן היא רשאית לדרוש מאיתנו חופשות, פיצויים, ביטוח לאומי וכדומה.
האם יש בסיס לדרישה זו? מה עלינו לעשות בנושא?
מטפלת בביתה - לא מקרה חד וחלק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הורדת שכר אודה לעזרתכם
האם ישנה אפשרות חוקית לחזור בי למרות שהדד ליין להודעה על אי הסכמה עבר כבר לפני כמה חודשים? הסיבה היא שפשוט אין ביכולתי להמשיך לעבוד בשכר החדש ואני נכנס לחובות שלא צפיתי לפני כמה חודשים... תודה!
לא בכפייה
יחסיכם יצאו מהתחום של חוק ופרשנותו ונכנסו לתחום ההסכמות החוזיות. אם המעסיק יסכים לקבל הודעת התנגדות כעת ולאפשר לך לקבל את הפיצויים אם תתפטר - מה טוב. לא תוכל לכפות זאת עליו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
אני בהריון, שבוע 34, ב-5 למאי קיבלתי אישור מהרופא שלי לצאת לשמירת הריון, טרם הגשתי את התביעה לביטוח לאומי. כשנשאלתי בעבודתי האם לפדות לי ימי מחלה בחודש מאי ביקשתי שלא מאחר ואני עומדת לתבוע אותם מביטוח לאומי. היו לי 15 ימי מחלה לרשותי. המעסיקים שלי בכל זאת ועל אף בקשתי פדו לי את ימי המחלה האלה ומשום מה עוד 5 ימים שלא היו לי בכלל, מה ששם אותי במינוס של 5 ימי מחלה כשאשוב לעבודה במקום פלוס של 15. שאלתי היא- מה זה אומר שאני במינוס ימי מחלה אם לא ארצה לחזור לעבודה- האם זה שם אותי בחוב מסויים כלפיי החברה? האם זה ישפיע על הפיצויים שאקבל? ביקשתי שישנו לי את התלוש מאחר וזו היתה טעות שלהם (אני מעולם לא שלחתי להם בכלל אישורי מחלה!) והם סירבו. האם אני יכולה לחייב אותם לתקן את הטעות? תודה מראש
ימי מחלה בחובה
אגב, המעסיק נהג נכון, כי גימלת שמירת הריון מקבלים רק אחרי 30 ימי היעדרות.
אין לך חוב כלפי המעסיק כי אסור היה לו לחיייב אותך ביתר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך לשאלה ששאלתי מלחוצה רצח לגבי ההודעה המוקדמת
חופשת מחלה
האם כוונתך שהוא אינו משלם דמי מחלה? אם כן - יש לך עילת תביעה נגדו.
אם דמי הנסיעות אינם תואמים את הקבוע בצו ההרבחה בעניין החזר הוצאות נסיעה - גם בעניין זה יש נגדו עילת תביעה.
אין רלונטיות למזכירה. המעסיק הוא האחראי והחייב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובד שהחל לעבוד אחרי גיל פרישה -זכויות וחובות
עובד שגילו לאחר גיל הפרישה
הוא יהיה זכאי לפיצויי פיטורים בכל מקרה, גם אם יתפטר, ולכן הפקדה לקופת פיצויים היא רעיון טוב מבחינתך (לא זכות סוציאלית שלו).
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים למטפלת
תודה
פיצויים למטפלת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבקש את עזרתכם בבקשה
כשהייתי צריכה לחזור לעבודה.
מהעבודה אף אחד לא דיבר איתי לגביי חזרה לעבודה התקשרתי וביקשתי להאריך עד 25.7.09 אני עובדת שם רק שנה ולמיטב ידעתי לא מגיעה לי הארכה
אבל הם אישרו לי להאריך
ועכשיו קיבלתי הודעה שהם לא רוצים להחזיר כי אין עבודה.
האם בכל זאת מחובתם להחזיר אותי.?
חובת החזרה לעבודה אחרי לידה
מאד קשה לקבל היתר כזה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורין לאחר הפחתת שכר
אתמול הודיעו (בגלל המצב הקשה של החברה) על הפחתה נוספת של 50%, אותם לא אוכל לספוג על כן אני מעדיף שיפטרו אותי.
השאלה - לפי איזה שכר יחושבו פיצויי הפיטורין, כי לפי המצב הקיים אעבוד 3 חודשים אחרונים בשכר המופחת ב 20% מהשכר שהיתי בו כבר יותר משנה...
בתודה על עזרתכם,
א
חיושב פיצויי לאחר הפחתת שכר
אלא אם מדובר בהקטנת היקף המשרה, ואז יש לחשב לכל תקופה על פי שיעור המשרה שלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העדרות עקב חתונה
היעדרות לצורך חתונה
מזל טוב.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





