פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פרילנסר
אור
10/07/09
עבדתי עבור חברה כפרילנסרית -הוצאתי חשבוניות מס אבל למעשה הייתי כמו עובד - דיווחתי שעות, החתמתי כרטיס והייתי כפוף למנהלי החברה. החברה פיטרה אותי האם אני זכאי לפיצויי פיטורים
תשלום פיצויי פיטורים
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
על מנת לקבל פיצויי פיטורים, עליך להוכיח כי התקיימו יחסי עובד ומעביד בינך לבין מעבידך, וזאת עפ"י המבחנים שנקבעו לקיומם בפסיקה.
החלטתי סוף סוף שאני מתפטר אבל יש לי שאלה אחרונה
איזי
10/07/09
המעסיק הוציא אותי ל10 ימי חופש שמסתיימים ביום שני אני אמור לחזור
איזה תאריך אני רושם בהתפטרות יום ראשון או שני
תודה איציק
איזה תאריך אני רושם בהתפטרות יום ראשון או שני
תודה איציק
מועד התפטרות
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
היות והנך מבקש להתפטר לאחר חזרתך בימי החופשה - התאריך המועדף הינו יום שלישי, ולהזכירך, הנך חייב ליתן למעבידך הודעה מוקדמת.
חישוב ימי חופשה למשכורת משתנה-ע"פ אחוזים ממכירות
א
10/07/09
שלום,
ברצוני לדעת איך מחשבים ימי חופשה
לעובד שמשתכר רק מאחוזים ממכירות שהצליח לבצע.(ללא שכר בסיס)
אין לו משכורת גלובלית ולא שעתית. אך הוא עובד במשרד בפועל יום עבודה מלא-מועסק ע"י הסכם בע"פ ללא חוזה עבודה. בהסכמתו.
אשמח גם לקבל הפנייה לסעיף בחוק
כי המעסיק טוען שלא מגיעה לעובד חופשה בתשלום
כי אינו מקבל משכורת אפילו מינימלית אלא ע"פ חוזה עבודה אישי משתכר רק מאחוזים
כמו כן לא מקבל דמי הבראה ואין לו ימי מחלה עקב אותה הסיבה.האם תנאיו צריכים להיות צחושבים ע"פ שכר המינימום או משתנים?
וכן האם המועסק אצמו עובר על החוק אם הסכים לתנאי עבודה זה רק כדי לעבוד?
תודה.
ברצוני לדעת איך מחשבים ימי חופשה
לעובד שמשתכר רק מאחוזים ממכירות שהצליח לבצע.(ללא שכר בסיס)
אין לו משכורת גלובלית ולא שעתית. אך הוא עובד במשרד בפועל יום עבודה מלא-מועסק ע"י הסכם בע"פ ללא חוזה עבודה. בהסכמתו.
אשמח גם לקבל הפנייה לסעיף בחוק
כי המעסיק טוען שלא מגיעה לעובד חופשה בתשלום
כי אינו מקבל משכורת אפילו מינימלית אלא ע"פ חוזה עבודה אישי משתכר רק מאחוזים
כמו כן לא מקבל דמי הבראה ואין לו ימי מחלה עקב אותה הסיבה.האם תנאיו צריכים להיות צחושבים ע"פ שכר המינימום או משתנים?
וכן האם המועסק אצמו עובר על החוק אם הסכים לתנאי עבודה זה רק כדי לעבוד?
תודה.
זכויות במקום עבודה
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
גם אם אתה מסכים לכך, אינך יכול לוותר על זכויות קוגנטיות המגיעות לך עפ"י חוק. כגון - שכר מינימום, ימי חופשה, תלוש שכר, תשלום בגין שעות עבודה נוספות וכו'.
חוזה עבודה באנגלית
דניאל
10/07/09
הגעתי למקום עבודה חדש והמעסיק הגיש לי חוזה עבודה (10) עמודים באנגלית. למיטב הבנתי, החוזה קטנוני ודרקוני והייתי מעוניין לקבל נוסח שלו בעברית על מנת שלא ליפול בקטנות. האם זו זכותי לדרוש חוזה בעברית עפ"י חוק ?
כן
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
אתה לא אמור לחתום על חוזה, שאינך יודע מה מצוין בו.
זכויות אחרי שמונה חודשי עבודה
נעמי
10/07/09
אני עומדת לסיים בקרוב שמונה חודשי עבודה כמטפלת בתינוק.
כמה ימי חופשה מגיעים לי? אני משערת שלא מגיע לי לקבל דמי הבראה - האם זה נכון? האם מגיע לי סכום מסויים לפי חוק הפנסיה? מה מגיע לי?
תודה!
כמה ימי חופשה מגיעים לי? אני משערת שלא מגיע לי לקבל דמי הבראה - האם זה נכון? האם מגיע לי סכום מסויים לפי חוק הפנסיה? מה מגיע לי?
תודה!
זכויות בעבודה
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
לאחר 8 חודשי עבודה, הנך זכאית לימי חופשה. במידה ופוטרת הינך זכאית גם לימי הודעה מוקדמת.
בנושא הביטוח הפנסיוני - במידה והתחלת בעבודתך כשהיית מבוטחת בביטוח פנסיוני כלשהו, אזי היית זכאית לביצוע הפרשות החל מהיום הראשון לעבודתך, וזאת לאחר 3 חודשי עבודה רטרואקטיבי.
במידה ולא היית מבוטחת לאחר חצי שנת עבודה היית זכאית לביטוח.
היות ומעסיקך לא ביטח אותך בביטוח פנסיוני, הנך זכאית לפיצוי בגין אי ההפרשות.
בנושא הביטוח הפנסיוני - במידה והתחלת בעבודתך כשהיית מבוטחת בביטוח פנסיוני כלשהו, אזי היית זכאית לביצוע הפרשות החל מהיום הראשון לעבודתך, וזאת לאחר 3 חודשי עבודה רטרואקטיבי.
במידה ולא היית מבוטחת לאחר חצי שנת עבודה היית זכאית לביטוח.
היות ומעסיקך לא ביטח אותך בביטוח פנסיוני, הנך זכאית לפיצוי בגין אי ההפרשות.
פיטורין בזמן חופשת הלידה
מאיה
10/07/09
שלום רב,
אני אמא טרייה, בת 33, נמצאת בחופשת לידה. יצרתי קשר עם המעביד שלי וביקשתי ממנו להאריך את חופשת הלידה שלי..... המעביד אמר שבזמן היעדרותי הביאו לי מחליפה ובגלל שהיא טובה החליטו להשאיר אותה ולהעזיב אותי. האם הוא יכול לעשות זאת?
אני אמא טרייה, בת 33, נמצאת בחופשת לידה. יצרתי קשר עם המעביד שלי וביקשתי ממנו להאריך את חופשת הלידה שלי..... המעביד אמר שבזמן היעדרותי הביאו לי מחליפה ובגלל שהיא טובה החליטו להשאיר אותה ולהעזיב אותי. האם הוא יכול לעשות זאת?
תשובה
שיר ורד
10/07/09
המעביד לא רשאי לפטר אותך, אם הוא עושה זאת זו עבירה ואת יכולה לתבוע ממנו הן פיצוי בגין נזקים שנגרמו לך כמו אובדן שכר והן פיצוי ללא הוכחת נזק בגין הפרת חוק עובדת נשים.הוא חייב להחזירך לעבודה לתקופה של 60 יום לפחות ולאחר מכן אם ירצה לפטר אותך תחול עליו חובת הודעה מראש כחוק.הזכות לצאת לחל"ת תלויה בותק שלך במקום העבודה.
קנס בגין עזית מקום עבודה
hb
09/07/09
שלום רב,
עבדתי בחברת כח אדם במשך 11 חודשים והתפטרתי, כמובן שעל פי חוק נתתי הודעה מוקדמת אך הם החליטו שאני ישב אותה בבית ולא אעבוד בפועל. כאשר קיבלתי היום את תלוש המשכורת גיליתי כי קיזזו לי 2500 שקלים מהשכר בגין קנס עזיבה וזאת כי לא עבדתי 12 חודשים כפי שאני חתומה עליהם בחוזה. כמובן שלא קיבלתי הכשרה מיוחדת מהחברה, ההכשרה הסתכמה בשלושה ימי קורס במשרדי ההנהלה ע"י אחת מהמנהלות בחברה וזאת כחודש לאחר שהתחלתי לעבוד.דבר נוסף הוא שאני לא חתומה בחוזה אישי אלא בחוזה סטנדרטי עליו חתומים כל העעובדים. האם הקנס חוקי? האם ניתן לערער עך כך? מה עליי לעשות?
בברכה
עבדתי בחברת כח אדם במשך 11 חודשים והתפטרתי, כמובן שעל פי חוק נתתי הודעה מוקדמת אך הם החליטו שאני ישב אותה בבית ולא אעבוד בפועל. כאשר קיבלתי היום את תלוש המשכורת גיליתי כי קיזזו לי 2500 שקלים מהשכר בגין קנס עזיבה וזאת כי לא עבדתי 12 חודשים כפי שאני חתומה עליהם בחוזה. כמובן שלא קיבלתי הכשרה מיוחדת מהחברה, ההכשרה הסתכמה בשלושה ימי קורס במשרדי ההנהלה ע"י אחת מהמנהלות בחברה וזאת כחודש לאחר שהתחלתי לעבוד.דבר נוסף הוא שאני לא חתומה בחוזה אישי אלא בחוזה סטנדרטי עליו חתומים כל העעובדים. האם הקנס חוקי? האם ניתן לערער עך כך? מה עליי לעשות?
בברכה
תשלום קנס
עו"ד אורנה שמריהו
09/07/09
עפ"י תיאורך, הקנס אינו חוקי ובמיוחד במידה ואינו דו-צדדי.
לכן, הנך יכולה לתבוע את הסכום הן בדרישה בכתב ובמידה ולא יצלח בהגשת תביעה.
לכן, הנך יכולה לתבוע את הסכום הן בדרישה בכתב ובמידה ולא יצלח בהגשת תביעה.
חל"ת רטרואקטיבי
אביב
09/07/09
שלום רב.
ב08.06.2009 קיבלתי מכתב פיטורין, במהלך השבוע האחרון לתקופת ההודעה המוקדמת ( את רובה ביליתי בבית באישור המנהל ) התחיל להירקם תפקיד חדש עבורי באותו ארגון. ב06.07 קיבלתי תשובה חיובית לגבי התפקיד וכי תאריך תחילת העבודה בתפקיד החדש יהיה 01.08.2009 וכי עד אז אשהה בחל"ת.
כעת, סמנכלית מ"א דורשת ממני להחזיר את הכספים ששולמו לי בגין תקופת ההודעה המוקדמת ולהגדיר רטרואקטיבית את התקופה כ"חל"ת" . האם ניתן בכלל לבצע מהלך כזה? אני טוען , כי עקב העובדה כי התקופה לא הוגדרה מראש כחל"ת ,מנעה ממני להגיש תביעה לדמי אבטלה וכי לא ניתן כעת רטרו לדרוש השבת הכספים ולהעמיס עלי כלכלית את כל התקופה.
אם יש שאלות להבהרה, בשמחה .
תודה רבה מראש
ב08.06.2009 קיבלתי מכתב פיטורין, במהלך השבוע האחרון לתקופת ההודעה המוקדמת ( את רובה ביליתי בבית באישור המנהל ) התחיל להירקם תפקיד חדש עבורי באותו ארגון. ב06.07 קיבלתי תשובה חיובית לגבי התפקיד וכי תאריך תחילת העבודה בתפקיד החדש יהיה 01.08.2009 וכי עד אז אשהה בחל"ת.
כעת, סמנכלית מ"א דורשת ממני להחזיר את הכספים ששולמו לי בגין תקופת ההודעה המוקדמת ולהגדיר רטרואקטיבית את התקופה כ"חל"ת" . האם ניתן בכלל לבצע מהלך כזה? אני טוען , כי עקב העובדה כי התקופה לא הוגדרה מראש כחל"ת ,מנעה ממני להגיש תביעה לדמי אבטלה וכי לא ניתן כעת רטרו לדרוש השבת הכספים ולהעמיס עלי כלכלית את כל התקופה.
אם יש שאלות להבהרה, בשמחה .
תודה רבה מראש
תשובה
שיר ורד
10/07/09
יציאה לחל"ת מחייבת הסכמה של שנ י הצדדים. מאחר ולא הסכמת מראש על חל"ת הם לא יכולים לחייב אותך לשלם על תקופה זו, הם כמובן יכולים להחליט לוותר על העסקתך חזרה ולסיים את יחסי עובד מעביד בהתאם למכתב הפיטורים המקורי.מומלץ שתתחיל להתיצב מיידית בלשכה על פי מכתב הפיטורים המקורי.ככלל אין תשלומי אבטלה בגין תקופות חל"ת, למעט הסדרים מיוחדים שנעשים מידי פעם בין המעסיקים לבין הביטוח הלאומי.
שעות נוספות
לאון
09/07/09
עם מעסיק יכול לחייב לעבוד שעות נוספות?
כן
שיר ורד
10/07/09
התפטרות בדין מפוטר
אורן
09/07/09
שלום,
בני בן 7.5 חודשים. לפי מה שהבנתי אם אני אתפטר עד מלאת לו 9 חודשים,לצורך הטיפול בו, התפטרות זאת נחשבת להתפטרות בדין מפוטר וכך בעצם אוכל לקבל את הפיצוים שלי (כרגע אם אתפטר אינני זכאי להם).
שאלתי היא אם אני אנסה לשפר את התנאים שלי ובמידה ולא אצליח אז אתפטר לצורך גידול הילד, האם גם אז זה נחשב להתפטרות בדין מפוטר או שהמעסיק יכול לטעון אחרת ואז אוכל להפסיד את הפיצווים שלי?
בני בן 7.5 חודשים. לפי מה שהבנתי אם אני אתפטר עד מלאת לו 9 חודשים,לצורך הטיפול בו, התפטרות זאת נחשבת להתפטרות בדין מפוטר וכך בעצם אוכל לקבל את הפיצוים שלי (כרגע אם אתפטר אינני זכאי להם).
שאלתי היא אם אני אנסה לשפר את התנאים שלי ובמידה ולא אצליח אז אתפטר לצורך גידול הילד, האם גם אז זה נחשב להתפטרות בדין מפוטר או שהמעסיק יכול לטעון אחרת ואז אוכל להפסיד את הפיצווים שלי?
יחסי עובד - מעביד מבוססים על חוזה יחס ש"תום לב"
משה
09/07/09
הוא יסוד מוסד ביחסים אלה. מדובר ביסוד משפטי מחייב והשאר תסיק לבד.
שאילתה לגבי תביעה ייצוגית בדיני עבודה
התובע הייצוגי
09/07/09
ידוע לי כי על מעסיק לשלם לעובד בגין ימי הכשרה.
האם כאשר מעסיק לא שילם ב-3 ימי ההכשרה הראשונים לאף עובד שעובד כרגע בחברה ואף למוכשרים החדשים שכעת עוברים הכשרה עילה לתביעה ייצוגית ? לצורך הבהרה- הקורס הינו 3 שבועות בתחילת הקורס ביום הרביעי התקיים מבחן ונאמר כי מי שיעבור אותו ימשיך הלאה ומי שלא יעוף אך לא משנה לגבי השכר של ה-3 ימים הראשונים גם מי שעבר וגם מי שלא - אין שום תשלום.
האם כאשר מעסיק לא שילם ב-3 ימי ההכשרה הראשונים לאף עובד שעובד כרגע בחברה ואף למוכשרים החדשים שכעת עוברים הכשרה עילה לתביעה ייצוגית ? לצורך הבהרה- הקורס הינו 3 שבועות בתחילת הקורס ביום הרביעי התקיים מבחן ונאמר כי מי שיעבור אותו ימשיך הלאה ומי שלא יעוף אך לא משנה לגבי השכר של ה-3 ימים הראשונים גם מי שעבר וגם מי שלא - אין שום תשלום.
תשובה
שיר ורד
10/07/09
נושא של תביעות ייצוגיות הוא סבוך למדי ובמיוחד ביחסי עבודה כמעט שלא מתקבלות תביעות ייצוגיות.לא ברור מה הסיבה שבגינה אתה מחפש דווקא תביעה ייצוגית.לפי התיאור שנתת, בתביעה רגילה סכוייך לזכות בתביעה גבוהים ביותר, אך בייצוגית הסכויים לעבור את הסף של הכרה בייצוגית לא ודאיים.
חוזה חדש
ריקי
09/07/09
-אני עובדת 4 ימים בשבוע כחלק מהסכם עם המנהל הקודם - במקום העלאת שכרי הוריד לי יום והשאיר אותו שכר כך שאני עובדת 128 יום אך דין היום החופשי הוא כאילו עבדתי בו.
כעת: החלפת בעלים בחברה- האם מותר למעסיק לחייב אותי לעבוד פעמיים בשבוע - 10 שעות ביום במקום 8 , עם אותה משכורת?
2-ממתי מחשבים שעות נוספות?
כעת: החלפת בעלים בחברה- האם מותר למעסיק לחייב אותי לעבוד פעמיים בשבוע - 10 שעות ביום במקום 8 , עם אותה משכורת?
2-ממתי מחשבים שעות נוספות?
תשובה
שיר ורד
10/07/09
לפי חוק משרה מלאה היא משרה של 43 שעות בשבוע ב 5 או 6 ימים בשבוע.יכולה להיות הקטנה של המשרה בהסכמה של הצדדים.כל שינוי צריך להיות בהסכמת הצדדים.שינויים הנעשים בניגוד לחוזה כתוב יחשבו כהפרת חוזה והצד הנפגע יכול לתבוע את תיקון השינוי (ובתנאי שהבהיר מראש שאיננו מוכן לשינוי), ישנם מקרים שהמצב לא חד משמעי ואז עומדת לעובד הזכות להתפטר בגין הרעת תנאים ולתבוע פצויים. במקרה כזה על העובד להודיע למעסיק שאין הוא מוכן להרעת התנאים ואם הם יבוצעו הוא יתפטר בגין ההרעה.מעל 9 שעות נחשב שעות נוספות.
פוריות
קרן
09/07/09
מה דין העדרות של יום בשל טיפול פוריות? כדין ימי מחלה ?
אם משלמים לי ימי מחלה מהיום ה-3 אז יורידו לי אותו מהמשכורת?
אם משלמים לי ימי מחלה מהיום ה-3 אז יורידו לי אותו מהמשכורת?
תשלום בגין טיפולי פוריות
עו"ד אורנה שמריהו
09/07/09
העדרות לצורך טיפולי פוריות, הינה ע"ח ימי המחלה של העובד. לכן כפי שקבוע בחוק דמי מחלה, בגין היום הראשון אינך זכאית לשכר, בגין היום השני והשלישי ל - 37.5% מהשכר ומהיום הרביעי ואילך ל - 75% מהשכר.
ימי מחלה ברצף
אבי
09/07/09
בחודש החולף הייתי חולה למשך מספר ימים.ביום השלישי למחלה נתבקשתי ע"י המעביד להגיע למספר שעות לעבודה (כמובן מתוך רצון טוב ולא בכח). והתייצבתי.יום לאחר מכן גם כן הייתי חולה ולא הגעתי.המעביד טוען שהיום הרביעי למחלה הוא למעשה היום הראשון של "מחלה חדשה" מכיוון שהיום השלישי קטע את הרצף, ולכן חייב אותי ביום שלם עפ"י חוק.חיפשתי בחוק את המילה "רצף" על כל צורותיה ולא מצאתי.האם המעביד צודק באופן ההתייחסות לימי המחלה?תודה
אתה פרייאר
שיר ורד
10/07/09
מי שמסכים לבוא לעבוד חולה ולא סוגר את התשלום עם המעסיק מראש הוא פרייאר.החוק קובע:עובד שבתקופת מחלתו עבד למעשה בשכר או בתמורה אחרת לא יהיה זכאי לדמי מחלה עקב אותה מחלה, ואם כבר שולמו, רשאי המעביד או קופת הגמל, לפי הענין, לתבוע החזרתם או לנכותם מכל סכום שהם חבים לעובד.החוק לא מבדיל בין עובד שעבד רק בחלק מתקופת המחלה או בכולה וכן בין עובד שעבד אצל מעסיקו הרגיל או אצל מעסיק אחר. כלומר לכאורה לפי החוק, המעסיק כלל לא צריך לשלם לך דמי מחלה.אני מניח שלא זאת היתה כוונת המחוקק, אבל זה מה שיצא מתחת ידיו ואינני מכיר פסק דין כלשהו בעניין זה, שיקבע שאם העובד נתבקש ע"י מעסיקו לעבוד חלקית בתקופת המחלה לא יהיה המעסיק רשאי לפגוע בדמי המחלה.
אישור מחלה – האם כולל ימי סוף שבוע
עדי
09/07/09
במקום עבודה בו עובדים בימי שישי-שבת, האם אישור מחלה יכול לחול על ימים אלו?
כן
עו"ד אורנה שמריהו
09/07/09
שכר לפי שעה
מתמחה
09/07/09
אני מתמחה ומקבלת שכר חודשי, שכר מינימום. לאחרונה נידרשתי לרשום את שעות העבודה שלי היות ואין במשרד מערכת החתמת כרטיס, נאמר לי שע"פ חוק אם לא מחתימים כרטיס אז צריכים לרשום שעות כניסה ויציאה ולהחתים את הבוס, האם קיים חוק כזה? והאם הוא חל עלי היות והשכר שלי עד כה הינו שכר חודשי (משכורת רעב..)וכלל לא עלתה האפשרות לשכר לפי שעה?
רישום שעות
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
כיום, עפ"י התיקון לחוק, ישנה חובת רישום שעות עבודה, ולכן, את תמשיכי לקבל את שכרך החודשי , כפוף לשעות העבודה שרשמת.
הודעה על חופשה
סיוון
09/07/09
אני עובדת בבית מלון בחיפה כארבעה חודשים במשרה חלקית [ אך בפועל עובדת לפעמים גם שבעה ימים בשבוע]. בחודש ספטמבר אני מתכוונת לטוס לשבוע לחו"ל. בסוף חודש יוני [כשלושה חודשים לפני המועד המתוכנן לטיסה] הודעתי למעסיק שלי ותשובתו הייתה שלא אוכל לצאת. האם יש לו זכות להחליט דבר כזה במידה והודעתי לו כ"כ הרבה זמן מראש? מה עלי לעשות כעת? והאם במידה ואצא לחופש ללא הסכמתו זו תהיה עילה לפיטורים?
תודה,
סיוון.
תודה,
סיוון.
חופשה
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
הכלל הוא כי המעביד הוא שקובע את ימי החופשה וככל האפשר בתיאום עם המעביד. במידה והמעביד אישר לך טרם הזמנתך את הטיסה את החופשה, כיום הוא לא יוכל להתנגד לה. במידה ומעבידך לא אישור לך, יציאה לחופשה ללא אישור של המעביד מהווה הפרת משמעת.
מה המשמעות של הודעה מקדימה לפיטורין?
אסי
09/07/09
בתאריך 1/7/09 הזמינו אותי לשיחת שימוע בהנהלה שבעקבותייה יוחלט על גורלי בחברה בה אני מוסק.
היום הודיעו לי שיוציאו לי מיכתב פיטורים אבל יתנו לי משכורת בגין הודעה מקדימה .מה הכוונה .וממתי אני אמור להתחיל לחתום בלישכת התעסוקה.ותוך כמה זמן אני אמור לקבל פיצוים ?
היום הודיעו לי שיוציאו לי מיכתב פיטורים אבל יתנו לי משכורת בגין הודעה מקדימה .מה הכוונה .וממתי אני אמור להתחיל לחתום בלישכת התעסוקה.ותוך כמה זמן אני אמור לקבל פיצוים ?
תשלום פיצויי פיטורים
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
תשלום פיצויי פיטורים תוך 15 יום מיום סיום יחסי עובד ומעביד.
עפ,י הודעתך, אינך נדרש לעבוד בהודעה מוקדמת, ויחסי עובד ומעביד יכנסו לתוקפם עד הודיעו לך.
בדוק את התאריך עפ"י מכתב הפיטורים שיינתן לך.
עפ,י הודעתך, אינך נדרש לעבוד בהודעה מוקדמת, ויחסי עובד ומעביד יכנסו לתוקפם עד הודיעו לך.
בדוק את התאריך עפ"י מכתב הפיטורים שיינתן לך.
דחוף עזרה!! חופש בעקבות חתונה
חני
09/07/09
התחתנתי. האם אני זכאית לימי חופשה בתשלום עקב החתונה?
שמעתי שיש 3 או 4 ימי חופשה שמגיעים לי.. האם זה נכון? ואם כן, מכוח איזה חוק?
אני עובדת בשכר גלובאלי...
אודה לתשובה מלאה ומהירה..
תודה רבה רבה..
שמעתי שיש 3 או 4 ימי חופשה שמגיעים לי.. האם זה נכון? ואם כן, מכוח איזה חוק?
אני עובדת בשכר גלובאלי...
אודה לתשובה מלאה ומהירה..
תודה רבה רבה..
מזל טוב
שיר ורד
10/07/09
מדינת ישראל איננה רואה סיבה למתן חופשה עקב ארועים משפחתיים (למעט אבל), ישנם הסכמים אישיים או קיבוציים בהם ניתנו הטבות לארועים כאלו.
פיצויים לאור מעבר לחו
שרון
09/07/09
שלום רב,
בן זוגי ואני מתכננים לעבור לגור בחו"ל ביוני 2010. בנובמבר הקרוב (2009) אנו נוסעים לחצי שנה למקום אחר בחו"ל, אשר אינו קשור למעבר הסופי.
בן זוגי עובד כשנתיים וחצי במקום עבודתו.
באם הוא מתפטר האם הוא זכאי לקבל פיצויים בשל מעבר דירה למקום מרוחק (למרות שאנחנו בפועל נבצע את המעבר ביוני)?
אשמח לקבל את תשובתכם המהירה בנושא.
בתודה מראש,
שרון.
בן זוגי ואני מתכננים לעבור לגור בחו"ל ביוני 2010. בנובמבר הקרוב (2009) אנו נוסעים לחצי שנה למקום אחר בחו"ל, אשר אינו קשור למעבר הסופי.
בן זוגי עובד כשנתיים וחצי במקום עבודתו.
באם הוא מתפטר האם הוא זכאי לקבל פיצויים בשל מעבר דירה למקום מרוחק (למרות שאנחנו בפועל נבצע את המעבר ביוני)?
אשמח לקבל את תשובתכם המהירה בנושא.
בתודה מראש,
שרון.
תשלום פיצויי פיטורים
עו"ד אורנה שמריהו
10/07/09
מעבר לחו"ל באופן פרטי אינו מזכה בפיצויי פיטורים..
התפטרות עקב מעבר של המעסיק
foigelman
09/07/09
שלוםת ליפני מספר שבועות פירסמתי שאלה בקשר להתפטרות עקב מעבר של המעסיק, וקיבלתי באותו היום מענה טלפוני ואיבדתי את מספר הטלפון של העו"ד שהיתקשר. הבעיה היא כזאת, אני עובד ב"טבת" (ברעננה) חברה של אחסנה ולוגיסטיקה קרוב ל 10 חודשים. לפי התכנון המחסן עובר ל "צומת קסם" בראשון לאוגוסט- המעבר הזה תוכנן לתאריך מוקדם יותר אבל עקב זה שהמחסן החדש בבניה אז הוא נידחה כבר מספר פעמים.השאלה היא האם מגיעים לי פיצויים עקב המעבר?- אני תושב רעננה הגר כ 300 מטר ממקום העבודה.תודה.מרטין פויכלמן.
אני חושבת שלא
נוגה
11/07/09
כשיש שינוי במקום העבודה מעל מרחק מסויים (נדמה לי 40 ק"מ) באמת מקבלים פיצויים כמו בפיטורים.
אבל מכיוון שהמרחק מרעננה לצומת קסם לא גדול, יכול המעסיק לטעון שאין כאן שינוי מהותי. בפרט אם הוא דואג להסעות לעובדים.
אם הוא לא דואג להסעות, ומיכוון שאתה תצטרך לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע אפשר לנסות לטעון שזו הרעת תנאים ולכן נחשב פיטורים - אבל טתה חייב להתייעץ עם עורך דין
אבל מכיוון שהמרחק מרעננה לצומת קסם לא גדול, יכול המעסיק לטעון שאין כאן שינוי מהותי. בפרט אם הוא דואג להסעות לעובדים.
אם הוא לא דואג להסעות, ומיכוון שאתה תצטרך לקחת שני אוטובוסים כדי להגיע אפשר לנסות לטעון שזו הרעת תנאים ולכן נחשב פיטורים - אבל טתה חייב להתייעץ עם עורך דין
האם מעסיק יכול להוציא לחופשה בת 10 ימים לאלתר
יצחק
09/07/09
המעסיק הוציא אותי באותו יום ל10 ימים ללא התראה הבנתי שזה לא חוקי
תודה
תודה
קביעת מועד יציאה לחופשה
עו"ד אורנה שמריהו
09/07/09
ככלל, החובה למתן חופשה וקביעת מועד היציאה לחופשה מוטלת על המעביד. אך יחד עם זאת, קביעת מועד אמורה להיות בתיאום עם העובדים ובנוסף לא ניתן להוציא עובד לחופשה מהיום למחר, אלא יש לקבוע את מועד היציאה 14 יום מראש.
ימי הודעה מוקדמת
רונית
09/07/09
שלום,
ברצוני לברר כמה ימי הודעה מוקדמת לפני פיטורי עובד עליי לתת ע"פ חוק לעובד שעבד במשך 9 חודשים במשרה חלקית (חצי משרה)? מדובר בעובדת משק בית.
תודה.
ברצוני לברר כמה ימי הודעה מוקדמת לפני פיטורי עובד עליי לתת ע"פ חוק לעובד שעבד במשך 9 חודשים במשרה חלקית (חצי משרה)? מדובר בעובדת משק בית.
תודה.
ימי הודעה מוקדמת
עו"ד אורנה שמריהו
09/07/09
6 חודשי עבודה - 6 ימים בכל חודש.
עבור כל חודש נוסף - 2.5 ימי הודעה מוקדמת.
עבור כל חודש נוסף - 2.5 ימי הודעה מוקדמת.
חברות בהסתדרות החדשה
n
09/07/09
שלום,
בארגון שבו אני עובדת אני מחוייבת לשלם דמי חברות בהסתדרות החדשה, אולם ישנם מס' אנשים שביטלו להם את התשלום להסתדרות.
מה עליי לעשות בכדי לערער על החלטת ההנהלה?
תודה מראש!
בארגון שבו אני עובדת אני מחוייבת לשלם דמי חברות בהסתדרות החדשה, אולם ישנם מס' אנשים שביטלו להם את התשלום להסתדרות.
מה עליי לעשות בכדי לערער על החלטת ההנהלה?
תודה מראש!
חסרים נתונים
שיר ורד
10/07/09
האם את עובדת על פי הסכם קיבוצי?האם את חברת הסתדרות או ארגון עובדים כלשהו?מה היו הסיבות בגינן עובדים אחרים לא מחויבים בתשלומים אלו?
הוצאת טופס 161 בסיום עבודה
חן
09/07/09
שלום רב. האם יש תקנה לגבי משך הזמן בו צרך המעסיק להוציא טופס 161 לחברת הביטוח על מנת שאוכל למשוך פיצויים? משכורתי האחרונה שולמה לי בתחילת יוני ועד היום סוכן הביטוח לא קיבל המסמכים מהמעסיק שלי. תודה
תשובה
שיר ורד
10/07/09
מוצע לפנות במייל לחברי כנסת החברים בועדת העבודה והרווחה של הכנסת .מדובר פה בעוולה הנגרמת באמצעות מס הכנסה.המעסיק מחויב להעביר את מכתב השחרור לחברת הביטוח תוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד.המעביד מחויב למלא את טופס 161 , העובד אמור למלא את אחד הנספחים ואז צריך להעביר את שני הטפסים למס הכנסה שצריך לתת את האישור לחברת הביטוח.בפועל מה שקורה, הוא שהמעביד בדרך כלל מעביר את ההפרשות האחרונות בגין העובד בתחילת החודש לאחר שהסתיימו יחסי עובד מעביד, אז יכולה חברת הביטוח לשערך את הסכום המצטבר בהפרשות המעסיק לפצויים, אז המעסיק צריך לחשב את השלמת סכום הפצויים שעליו להעביר לעובד (אם בכלל) ורק אז אפשר להתחיל את תהליך מילוי טפסי 161.על הכנסת לאלץ את שלטונות מס הכנסה למצוא פתרון פשוט יותר לשחרור הכספים ללא תשלום מס.בחוק ובתקנות לא נקבעו זמנים לעמידה בכל הפעולות הללו, וגם אם הם יקבעו, בגלל המורכבות שלהם זה יקח מספר חודשים.
תשובה
שיר ורד
10/07/09
מוצע לפנות במייל לחברי כנסת החברים בועדת העבודה והרווחה של הכנסת .מדובר פה בעוולה הנגרמת באמצעות מס הכנסה.המעסיק מחויב להעביר את מכתב השחרור לחברת הביטוח תוך 15 יום מסיום יחסי עובד מעביד.המעביד מחויב למלא את טופס 161 , העובד אמור למלא את אחד הנספחים ואז צריך להעביר את שני הטפסים למס הכנסה שצריך לתת את האישור לחברת הביטוח.בפועל מה שקורה, הוא שהמעביד בדרך כלל מעביר את ההפרשות האחרונות בגין העובד בתחילת החודש לאחר שהסתיימו יחסי עובד מעביד, אז יכולה חברת הביטוח לשערך את הסכום המצטבר בהפרשות המעסיק לפצויים, אז המעסיק צריך לחשב את השלמת סכום הפצויים שעליו להעביר לעובד (אם בכלל) ורק אז אפשר להתחיל את תהליך מילוי טפסי 161.על הכנסת לאלץ את שלטונות מס הכנסה למצוא פתרון פשוט יותר לשחרור הכספים ללא תשלום מס.בחוק ובתקנות לא נקבעו זמנים לעמידה בכל הפעולות הללו, וגם אם הם יקבעו, בגלל המורכבות שלהם זה יקח מספר חודשים.



