פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
שלילת בונוסים לאיש מכירות
לפני כשנה החברה נרכשה ע"י חברה אחרת ונהייתה חברת בת. מאותו מועד הפסיקו להפריש לי את הבונוס החודשי שקיבלתי כל חודש בשנים האחרונות. מחיתי על כך בכתב ובע"פ ובמשך כחצי שנה מאז הרכישה. משכו אותי בלשון שאקבל נוסחה חדשה ולא אפגע ובנוסף גם אקבל את הבונוסים רטרוטאקטיבית. לאחר שעברה חצי שנה (ספטמבר 2008, בדיוק בתחילתו של המשבר הכלכלי העולמי) הגישו לי תכנית חדשה שמקשרת את מתן הבונוסים להורדת שכר הבסיס- כמובן שלא הסכמתי. ואז שוב חיכיתי ל"תכנית תגמול" חדשה.וכך חלפה בטוטאל שנה שבה אני מוחה על הפגיעה בשכרי כתוצאה מהעדר בונוסים. עד שלפני חודש פוטרתי בשל קיצוצים.
לימים נאמר לי ע"י הבוס כי הרכב שקיבלתי (מאותו חודש שהופסקו לי הבונוסים) הוא למעשה שווה ערך ואף יותר בעלותו מכל הבונוסים. דבר שלא נאמר לי עד אותו רגע.
האם יש לי בסיס לתביעה? כי זה גם קשור לחישוב הפיצויים וגם לתביעת דמי אבטלה
ייתכן שיש עילה
בעניין דמי אבטלה פנה לפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום פנסיה לאחר פיטורים
עבדתי במקום עבודתי החל מחודש מרץ 2009
במקום עבודתי לא הפרישו לי עבור פנסיה
מה היתה אם בכלל החובה המינימלית להפרשה לפנסיה
תחולת תשלום פנסיה
היות ועבדת חודש אחד בלבד, איך זכאי להפרשות לביטוח פנסיוני.
תוקף הוראות החדשות לגבי זקיפת שווי שימוש ברכב
רציתי לשאול לגבי העניין החדש של מיסוי ירוק. האם ההוראות החדשות בעניין הגדלת מס הקנייה והעלאת שווי השימוש ברכב התקבלו והן תקפות? (יש חוק בעניין?)
או שעדיין נדרשת חקיקה?
תודה,
רוני
מיסוי ירוק
מצ"ב קישור לנושא שהעלת.
לעו"ד שמריהו, בקשר לימי חופשה ופנסיה
כמה ימי חופשה מגיעים לי, אחרי שמונה חודשי עבודה כמטפלת בתינוק?
בקשר לפיצוי עבור אי הפרשות לפי חוק הפנסיה - מה הסכום שאני
אמורה לקבל מהמעסיקים, עבור חודש אחד?
תודה!
תשובה
ביטוח פנסיוני -
שיעורי ההפרשות מהשכר, יהיו כדלקמן:
החל מיום ואילך…
הפרשות מעבידהפרשות עובדהפרשות המעביד לפיצוייםסה"כ
1.1.20080.833%0.833%0.834%2.5%
1.1.20091.66%1.66%1.68%5%
בהצלחה!
הלנת שכר בצה"ל
תודה רבה
תביעה נגד צהל
חישוב פיצויי פיטורין
מיום 1-2-90 ועד יום 31-1-2006 עבדתי 100%משרה.
מיום 1-2-2006 עבדתי 50% משרה.
השכר האחרון ברוטו 4761 ש"ח.
עד 31-10-93 הופרשו 12% לפנסיה מקיפה ומ 1-11-93 הופרשו 6% הפרשות מעביד עבור פיצויים לפנסיה מקיפה.
כיצד לחשב את הפיצויים המגיעים לי וכמה מגיע לי? תודה רבה
הערת מערכת: לקריאה אודות חישוב פיצויי פיטורין >>
בקש תחשיב מהמעסיק ובדוק אותו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים לאחר התפטרות ממקום עבודה
השאלה שלי היא: כיצד אני מחשב את גובה הפיצויים?
חישוב פיצויים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר – פיצה הום
תשובה
לפרט את חישוב שעותת עבודתו והשכר המגיע.
להכין הוכחות על כך שהמעסיק הלין שכר גם לעובדים אחרים. את ההוכחות הללו יש להציג לאחר שהמעביד יטען שהעובד גנב ממנו גם במקרים נוספים. להיות מוכנים לכך שהמעביד יגיש נגדו תלונה במשטרה בגין גניבה.
התפטרות שדינה כפיטורין
חברה שאני עובדת בה הורידה שכר גורף לכל עובדיה לפני כ5 -חודשים.
לא חתמתי שום מסמך בנושא הסכמתי להורדת שכר.
האם היום ( אחרי 5 חודשים) במקרה ואחליט להתפטר אהיה זכאית לפיצויי פטורין מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה?
תודה
התפטרות לאחר הורדת שכר
שירותי כבאות והצלה
לאחר כחודש הגיע בדואר למשרדי דרישת תשלום עבור ביקורת מניעה בעד שירותי כבאות שסופקו למשרד.
ראשית לא הזמנתי למשרדי שירות כזה ושנית אותו אדם לא ערך כל בדיקה רק שאל אם יש מטף בעסק ונענה בשלילה.
האם מוטלת עליי חובה לתשלום עבור הביקורת הזו שנערכה במשרדי על סך 136 ש"ח ?
תגובה
בדוק את הנושא בתקנות שירותי כבאות - תשלומים בעד שירותים, כחלק מקבוץ אגרות משרד הפנים.
תהליך מיון בחברה חשמל
מזה 3 חודשים אני נמצאת במיונים בחברת חשמל.
כאשר הייתי בראיון הראשוני אצל מנהל האגף הוא אמר שיש 4 שלבים לקבלה לחברה: ראיון איתו,מבחן הערכה,מבחני שב"כ ובדיקות רפואיות.
כמו כן המשרה עם עדיפות למיעוטים (אני אישה).
עברתי ראיון איתו ומבחן הערכה בהצלחה.
לאחר שהתקשרתי לכ"א לברר מה הלאה, הם ביקשו לחכות. מאז הייתי עוד בשני ראיונות בחברה אצל מנהלי פרויקטים ואחד מהם דיווח לכח אדם שמעוניין שאתחיל לעבוד אצלו עוד לפני חודש אוגוסט.
כאשר העברתי את התשובה לכ"א הם אמרו שכעת נשאר רק לחכות לתור לבדיקה רפואית. אחרי שעתיים מאותה השיחה התברר לטענתם, כי "ההליכים עדיין לא סגורים" כאשר בכ"א מסרבים לעדכן אותי מהם ההליכים הנוספים שעליהם לא שמעתי בכל תקופת המיונים. שוב ביקשו לחכות בסבלנות עד לסיום אותם ההליכים כאשר בכלל אין להם הערכה מתי זה יסתיים.
לי יש חשד שהם רוצים לגייס מישהו "מהמשפחה" למרות שעברתי כבר את כל השלבים וכבר מקודם אמרו שנשאר לעשות רק בדיקה רפואית.
השאלה שלי:
מה תמליצו לעשות במצב כזה? האם לפנות בתלונה למנהל האגף? האם להמתין בסבלנות ואז אם אקבל מהם תשובה שלילית לפנות לבית משפט?
לתשובתכם אודה,
אינה
תביעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כפיית חופשה
כן
תשלום נסיעות – 3 שאלות
1. יש לי שוטף כלים שרוצה לעבוד בבוקר במסעדה אחת ובערב בשנייה
יש הפרש של 2-3 שעות בין סיום משמרת אחת לתחילת משמרת שניה
האם אני צריך לשלם שעות נוספות על העבודה בערב.
2. האם אני צריך לשלם פעמיים נסיעות?
3. איך קובעים את תשלום הנסיעה ממקום אשר אין בו תחבורה ציבורית כלל?
תגובה
הנך רשאי להוציא עובד להפסקות מצטברות של עד 3 שעות, שלא יחשבו לשעות עבודה אם הן באורך של חצי שעה לפחות כל אחת והעובד רשאי לצאת ממקום העבודה במהלך ההפסקות הללו.
אם ההפסקות מצטברות ליותר מ 3 שעות זה בלתי חוקי להעסיק כך את העובד.
במקרה זה אין חובה לשלם לעובד פעמיים על נסיעות, אך אם ברור לך שבדרך כלל הוא יסע חזרה לביתו ומדובר מן הסתם בעובד שמקבל שכר נמוך מאוד, מן הראוי לשלם פעמיים על הנסיעות כדי שלא יצא מקופח.
מחליפה בחופשת לידה
לא
תנאים ….
אני עובדת בחברה מ7.1.07, בתלוש שכר שלי מצויין הפרטים הבאים:
*שעות ליום-8,משרה עיקרית,בסיס שכר-שעות,השאלה שלי מה הם התנאים שלי? חוץ מפנסיה אני לא מקבלת כלום!לא ימי חופש לא מחלה שלא נדברת על מחלת ילד,והאם אני זכאית לדמי הבראה ואם כן איך מתבצע החישוב?
תודה מראש
תשובה
עיגול שעות עבודה
שמתי לב שבמשכורת שלי אם אני מגיע לפני השעה 8:00 זה מתעגל ל 8:00 ואם אני מגיע אחרי כמובן שרשום השעה המדוייקת.
אותו הדבר קורה גם כאש אני מעביר את הכרטיס בסיום יום העבודה.
אם אני יוצא אחרי השעה 17:00 הם מעגלים כלפי מטה (יש צורך באישור מיוחד לשעות נוספות).
בעקבות כך יוצא לי להפסיד די הרבה שעות עבודה במהלך החודש.
שאלתי היא, האם זה חוקי?
שעות עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
חישוב פיצויי פיטורם- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה בסטאז' משפטים-
חופשת לידה בסטאג'- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאי עבודה בהריון
הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק פנסיה חובה
2. מנה אומר החוק לגבי חוק פנסיה חובה בנוגע למתמחים? האם יש שוני? ומתי יש צורך לדרוש זאת? תודה
פנסית חובה
היות והנך מבוטחת במבטחים, אזי מעבידך חייב להמשך להפריש עבורך כספים למבטחים, וזאת לאחר 3 חודשי עבודה רטרואקטיבית מיום תחילת עבודתך.
גם כמתמחה הינך זכאית לזכויות כאמור במשפט העבודה.
חישוב פיצויים
פיצויי פיטורים לאחר חופשת לידה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות על משכורת גלובלית
אודה לתשובתך
שעות נוספות גלובאליות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים מחברה בפירוק
לפני שנה (יולי 2008) פוטרתי ממקום עבודתי עקב סגירת מקום העבודה.
כשפניתי בבקשה לקבלת פיצויים נאמר לי שלחברה לא נשאר כסף לפצויים ושעליי לבדוק באתר הכנ"ר את מעמד החברה.
במשך כחצי שנה הענין נסחב ורק בפרואר 2009 נאמר שם באתר שהוגשה בקשה לפירוק החברה.
ועד עכשיו הבקשה ההא תקועה שם. אין התקדמות. עדיין הסטטוס הוא "הוגשה בקשה".
השאלות שלי:
1. מבחינת זמנים - זה הגיוני?
2. האם בשלב זה יש משהו שאני יכולה לעשות כדי לקדם את נושא הפיצויים שלי?
בתודה מראש על תשובות.
תהילה.
חברה בפירוק- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובדת בהריון
תודה מראש
פיטורי עובדת בהריון
פיטורים
לבסוף היה שבוע שלא יכולתי להגיע בו בכלל לעבודה. הודעתי על כך לאחת העובדות, וקבעתי איתה את המשמרות שלי לשבוע שלאחר מכן.
היא אישרה את המשמרות אך יום למחרת היא רשמה לי במייל שהבוסית לא רוצה שאני יגיע. ולא פירטה עוד.
בשיחה עם הבוסית היא אמרה שהיא לא מרוצה מאיך שהעניינים התנהלו ואמרה לי שהיא לא רוצה שאני יגיע יותר..שהיא מחפשת לי כבר מחליפה ורק אם הם "יתקעו" היא תקרא לי.
מאז כבר עבר חודש ואף אחד לא קרא לי..
הספקתי למצוא כבר עבודה אחרת.
אני מבקשת שתייעצו לי מה לעשות.
תודה מראש,
פ.
זכויות בסיום יחסי עבוד ומעביד
הנך יכולה לתבוע זכויות אלו.





