פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הפחתה בשכר עקב מחלה – האם הרעת תנאים?
בחודש האחרון הורידו לי מהשכר שווי של שלושה ימי מחלה
עליהם הבאתי אישור מתאים.
אני עובד במקום העבודה קרוב לשש שנים ומעולם לא הורידו
לי מהשכר עקב מחלה. האם אפשר לראות בחריגה זו הרעת תנאים
- למרות העובדה שכתוב בחוזה ההעסקה כי ימי מחלה ישולמו בהתאם לחוק וכו'
האם אפשר להתייחס לעובדה כי בעבר מעולם לא חייבו אותי
עבור מחלה כ - "נורמה" ועל כן אפשר לראות בשינוי הרעת תנאים?
תודה מראש,
יוגב
דמי מחלה
בהנחה שעד כה שולם על ימי היעדרות עקב מחלה שכר מלא, וכעת התחיל המעסיק לפעול על פי החוק - היום הראשון 0, השני והשלישי 50% מדמי המחלה שהם 37.5% מהשכר היומי ומהיום הרביעי מלא שהם 75% מהשכר, עד כה שונה חוזה העבודה בהתנהגות כך שעל ימי מחלה שולם שכר מלא, וכעת משנה אותו המעסיק חד צדדית. הוא אינו רשאי לעשות זאת.
אם משהו לא נכון בתיאור שלי - תקן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה ושכר בגין נסיעה לחו"ל
האם אני זכאית לימי חופשה במקום ימים אלה? (כמובן ששילמו לי אש"ל על ימים אלה, אך לא שילמו לי שכר)
כמו כן, בארץ משלמים לי לפי שעה (9 שעות ביום), האם זה תקף גם לחו"ל, האם יש מכסת שעות יומית שונה בנסיעות לחו"ל?
עבודה בחו"ל
אם לא נדרשת לעבוד בסופי השבוע, אינך זכאית לשכר עבורם. אם שכרך מבוסס על שכר שעה, כך גם בחו"ל.
והכל כפוף לחוזה העבודה, ככל שיש בו התייחסות לנושאים אלה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
השהייה וקבלת קנס
האם חוקי גם להשהות וגם לקנוס ?
לא ברור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויי פיטורין לפני 31-10-93
מיום 1-2-2006 עבדתי 50% משרה. פוטרתי ביום 30-06-09.
השכר האחרון ברוטו 4761 ש"ח.
עד 31-10-93 הופרשו 12% לפנסיה מקיפה. לטענת המעביד 12% אילו הופרשו כולן לפיצויי פיטורין ולא רק שאיני זכאי לפיצויי פיטורין על תקופה זו אלא שאף הורידו לי מן הפיצויים שמגיעים לי כ 40000 ש"ח (הערך לפדיון של ההפקדות). קבלתי את חישוב הפיצויים המעביד וצילום תדפיס ח-ן קג"מ. מחישוב זו מתברר כי המעסיק לא הפקיד כלל לפנסיה עבור אותה תקופה. האם החישוב פיצויי פיטורין תקין?
זו שאלה לחשב שכר/רואה חשבון, לא לעו"ד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
לאחר שיחה עם הבוס ביוזמתו נאמר לי שאיני מבצעת את תפקידי כראוי, הסברתי את עמדתיי בנושא.ובסברתי לו שאם הוא לא מעוניין יותר בשירותיי שיפטר אותי. על מנת שאוכל לקבל את הוא מיצדו מאוד התעצבן ואמר " אני בחיים לא אפטר אותך את תתפטרי מרצון, אני אמרר לך את המשמרות ואני אשלח אותך הביתה כל משמרת. שבוע ללא עבודה ואח"כ הוא הבין שמה שאמר אינו תקין התנצל וביקש לפתוח דף חדש. אני מצידי הסכמתי. אחרי כחודש וחצי שוב המצב חזר לקדמותו אבל עכשיו מלווה במבטים של "לא רוצים אותך פה" ושוב מתחילים עונשים לא מוצדקים שאמורים לגרום לי לעזוב מרצוני.
ברצוני לציין שאינני מקבלת שכר בסיס ,אני עובדת אך ורק על טיפים. התלושי שכר שלי פיקטיבים על שכר של 200-1000 ואינם משקפים את שעות העבודה שעבדתי.
מה עלי לעשות כעת?
ברצוני לציין שאני בחורה בת 28 סטודנטית שחיה מהעבודה הזאת.
לא מתאים לפורום
כל הנראה אופן תשלום השכר לא חוקי, אך יש לברר זאת. יש לבררר את העובדות כדי לחוות דעה על יכולתך להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים, ולפי התיאור ככל הנראה לא יהיה מנוס מניהול משפט.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלומים אחרי הורדת שכר
הפחתת שכר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין למתפטר
אותה שאלה לכספי קרן השתלמות (שוב הפרשה מתוקף חוזה אישי ואין הסכם להחזרת כספים). יש תקנון של החברה שאומר שבמקרה שעובד תובע את החברה היא לוקחת את תגמולי המעביד בקרן ההשתלמות (דבר שנראה לי לא הגיוני.
כספים מופקדים
כספי העובד בשני האפיקים שייכים בכל מקרה לעובד.
לגבי כספי התגמולים - בדרך כלל שייכים לעובד. כספים אחרים - לפי ההסכם. אם הההסכם קבוע מצב בו הפרשות המעביד חוזרות אליו בנסיבות מסויימות - ההסכמה תקפה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהיא אחריות מעסיק חברת קבלני כ"א לעובדי חברת כ"א כ
מהיא אחריות מעסיק חברת קבלני כ"א לעובדי חברת כ"א כישנו חוזה בין החברה לבית חברת כ"א האם ישנה אחריות של החברה אשר מזמינה את השרות לעובדי חברת כ"א אחריות עקיפה?
פס"ד?
חוק?
מידע אחר בנושאתודה מראש
איזו אחריות?
לחוות דעת כתובה בליווי אסמכתאות פנה לייעוץ משפטי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין למי שמתחיל התמחות במשרד עו"ד
כיום הנני עובד במשרד עו"ד בתור מה שמכונה- "טרום מתמחה", כבר כשנתיים. בעוד חצי שנה אני מתחיל התמחות במשרד אחר שסגרתי בו ולפי החוק אסור לי לעבוד במקום עבודה נוסף. האם נסיבות אלה מוכרות כפיטורין לצורך חוק פיצויי פיטורין?
תחילת התמחות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בשל הרעה בתנאים..
אני עובד בעבודה כ 3.5 שנים.
אתמול קיבלתי יחד עם תלוש השכר מכתב כי הולכים לקצץ מהמשכורת
החל מחודש הבאה כ 5% עקב המצב.
שאלתי האם אני יכול להתפטר ולקבל פיצויים?
תודה
תוספת לשאלה..
תודה
הרעה מוחשית בתנאי העבודה
קח בחשבון שייתכן שיהיה עליך לנהל משפט כדי לקבל את הפיצויים.
פיצויים פטורים ולא פטורים
לגבי ביטוח מנהלים פנסיוני האם יש דרך בה אוכל למשכו ללא קנס?
תודה
הפנה את השאלה לפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הגשת מכתב התפטרות למעביד
המצאת מכתב
במסירה ביד תוכלי להחתים את המקבל על עותק שישאר בידך, עם מועד המסירה המדוייק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
כמה ימי הבראה ומה הערך שלהם מגיע לעובד במגזר הפרטי בשנת וותק של שנה וחצי?
מבחינת הימים אני מבינה שמגיע לו 5 ימי וותק (כי זה עדיין פחות משנתיים), אך מבחינת הערך של היום, גיליתי סתירות- הבנתי שבמגזר הפרטי זה עומד על 331 ש"ח (לעומת 318 בשנת 2008), אבל במקום אחר מצאתי שזה עומד על סך של 383 שח. מה נכון? האם אפשר לקבל אסמכתא?
דמי הבראה
לקבלת חוות דעת כתובה מלווה באסמכתאות תוכל לפנות לייעוץ אצל עורך דין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם ניתן לתבוע ביטול זמן על שנים קודמות ?
האם ניתן לתבוע תשלום ביטול זמן עבור שנים 2003-2004 ? לא שולם לי ביטול זמן עבור שנים אלו
ביטול זמן
לא ברור מה המקור לתשלום במקרה שלך, והוא בכל מקרה חוזי ולא חוקי. אם הוסכם על תשלום ב-2005, לא נראה שיש חובה לשלם גם עבור שנים קודמות. אם הוסכם על כך קודם לכן, יתכן שכן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין והפרשה לקרן פנסיה
כן וכן
אחרי 11 חודש על המעסיק להוכיח שהפיטורים לא נועדו למנוע את השלמת שנה בעבודה, וברירת המחדל היא תשלום פיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורים
פיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה
פיטרו אותי מהעבודה שבה אני עובדת כשנה
ושלושה חודשים.
פיטרו אותי ללא התראה של שבועיים מראש אלא
בהתראה מהיום למחר.
כששוחחתי עימם על סיבת הפיטורים (הם טענו
שאני "עייפה מידי למלצרות"), דרשתי
מהם את הפיצויים שמגיעים לי מכיוון שהם
פיטרו אותי ולא אני התפטרתי.
המנהלת של הבית קפה, השיבה כי אין בעיה והיא
תפנה לבעלים בכדי לראות איך אני
מקבלת את הפיצויים.
לאחר כמה שעות, היא טילפנה אלי ואמרה כי הם
מוכנים לתת לי עוד ניסיון ולהחזיר אותי לעבודה.
אמרתי לה שאני צריכה לחשוב על
כך ואני אחזיר לה תשובה השבוע.
לפי תחושת הבטן שלי הם לא רוצים לתת לי
פיצויים ,אלא מנסים לגרום לי להתפטר
לבד.
אני לא רוצה לחזור לעבוד שם, אך אני רוצה לקבל את הפיצויים המגיעים לי. מה עלי לעשות?
קודם כל - סבלנות
אין יותר מצב שבו תתפטרי. תירת מצב שבו את זכאית לפיצויי פיטורים, להודעה מוקדמת, לפדיון חופשה ולמדי הבראה (אם לא שולמו).ביטול הפיטורים הוא אך ורק בהסכמה, ואם לא תסכימי - את עדיין בגדר מפוטרת עם כל הזכויות.
אם אינך רוצה לקבל ראת הצעתם לחזור לעבודה - הודיעי על כך ודרשי את כל זכויותייך.
ייתכן שיהיה עלייך לתבוע אותם, אך סיכויים גבוהים למדי.
תעדי כל שיחה, כולל הקלטות, נהלי תרשומות מלאות של כל האירועים.
זה למקרה שינסו לטעון שהתפטרת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורים
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובת הפרשה לפנסיה ע"י מעביד
עבדתי במקום עבודתי החל מחודש מרץ 2008
במקום עבודתי לא הפרישו לי עבור פנסיה
מה היתה אם בכלל החובה המינימלית להפרשה לפנסיה
חובת הפרשה לפנסיה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטפלת בשני ילדים – פיצויים
המטפלת טוענת שעל כל אחת מאיתנו לשלם לה פיצויים על פי השכר המלא, ולא על החצי שאני משלמת - האם זה נכון? מה הנוהל במקרה כזה?
תודה
פיצויי פיטורים לפי משרה מלאה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי היענות לתביעות
תודה
התפטרות בדין מפוטר
בית הדין לא נותן משקל בפסיקתו לעניינים כמו אי מתן מענה למכתבים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חלה התיישנות על החזר נסיעות ?
בשנים 2002-2004 שולמו לי רק חלק מהנסיעות לעבודה ( 11 שח במקום 60 שח ). מאז שנת 2004 הנסיעות משולמות כראוי. האם ניתן לדרוש את ההפרשים בשנים הללו ? מדובר בסכום רציני
תודה
התיישנות בגין נסיעות
נושא : מעביד יכול לאלץ להיכנס למינוס בימי חופש?
יש לי מספר ימי חופשה בודדים, והמעביד רוצה שכל המשרד ייצא לחופשה מרוכזת.
המשמעות של זה שאני אכנס למינוס מבחינת ימי חופשה.
האם זה חוקי לעשות דבר כזה?
תודה לעונים!
"חופשה במינוס" - לא חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה ביום שישי (דחוףףף)
1) אני עובד על בסיס 9 שעות ביום
ועבדתי כל ימי שישי 5 שעות ביום
מה התשלום שאני צריך לקבל סגין שעות העבודה ביום שישי
2)אני נוסע לעבודה באוטו פרטי שלי ומתחילת החודש התחלתי להסיע עובד אחר איתי . האם המעסיק חייב לשלם לי תוספת על הסעת העובד איתי ?
תשלום בגין שעות נוסםפות
אציין, שבוע העבודה הינו 43 שעות, מעבר לכך הנך זכאי לגמול בגין שעות נוספות.
המשך..
פיטורים
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




