פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
לכבוד :ע"ד רענן קריב
חוזה העבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים מוחשית או לא
הרעת תנאים
קודם עליך לדרוש תיקון כל הפגמים, ורק אם לא יתוקנו תוכל להתפטר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה בהתמחות
את ההתמחות אני עושה במשרד עו"ד - פרטי
האם את התקופה בה אהיה בחופשת הלידה אצטרך להשלים או שזה נכנס במסגרת השנה של ההתמחות?
מקווה שהובנתי
הפני את השאלה לפורום מתמחים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חברת האבטחה שלי עושקת אותי
עבודה באבטחה
2. לא. אלא אם הם מסיעים אותך או שאינך זקוק כלל לנסיעה.
3. לא, כן.
4. אפשר להגיש תביעה של קבוצה. אפשר גם להתארגן במסגרת ההסתדרות או מחוצה לה.
החברה צודקת. היא לא מבקשת להעביר אותך לתל אביב אלא למקום אחר בירושלים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה
תביעת פיצוים
בהצלחה
עוד אפשרות
משכורת
חברה אינה פושטת רגל
אפשר להגיש תביעה אישית נגד בעלי השליטה, אבל העניין לא פשוט. ודאי שמורכב מדי בשביל תשובה בפורום.
אם יינתן צו פירוק קבוע נגד החברה ניתן יהיה לקבל מהביטוח הלאומי את המשכורות שלא שולמו ואת פיצויי הפיטורים על פי החוק. לא תגמולים ולא מעבר לקבוע בחוק.
המפרק צריך לחתום על הבקשה לביטוח הלאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פגרה בבית הדין
פגרה
פיצויים
אני מתכוונת להתפטר אחרי חופשת לידה. לפי החוק, התפטרות תוך 9 חודשים מיום הלידה מקנה לי פיצויים. אצלנו בעבודה נהוג לתת פיצויים אם העובדת מתפטרת תוך שנה, אך זכות זו אינה מופיע בחוזה/הסכם עבודה. האם אני יכולה להסתמך על ה"מסורת" הזו, או שבמקרה בו לא אקבל פיצויים לא אוכל לתבוע.
תודה.
הבחירה בידך
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איסור על תחרות ושמירת סודיות
הייתי מובטלת ללא רצוני מזה תקופה ארוכה. הצלחתי למצוא עבודה טובה וכשקיבלתי את חוזה העבודה מצורף שם דף שלם המציין כי נאסר עלי לעבוד אצל מתחרים, ואם אעבוד אצלם אהיה חייבת בתשלום קנס בגובה של כ 150,000 ש"ח. החברה לא מתכוונת להעביר אותי הכשרה כלשהי ואני יכולה לתרום להם מהידע שלי יותר ממה שהם יכולים לתרום לי מקצועית.
מה ההמלצה שלכם בעניין הזה? אני הרי לא יכולה לסכן את העבודה הזו בימים קשים אלה ומצד שני יש לי תחושה שמחתימים אותי על משהו לא הוגן ואף אולי אסור.
המון תודה
אי תחרות
הקמת עסק עצמאי בזמן קבלת דמי אבטלה
פנה לפורום ביטוח לאומי
שאלה
אני עובדת בבית מלון מזה שלוש שנים
מקום עבודתי מספק לעובדים ארוחות ועליהם אנחנו משלמים 81 +64מע"מ ארוחות (ככה רשום בתלוש)
חדר אוכל עובדים אשר מספק לנו אוכל נפתח ב7 בבוקר ומגיש ארוחה חלבית ב 12 בצהריים ארוחה בשרית ובחמש אחר הצהריים ארוחה חלבית.
יוצא שמי שעובד במשמרת ערב משלוש עד 12 בלילה מקבל רק ארוחה אחת חלבית בשעה 5 ומי שעובד בבוקר מקבל שתי ארוחות
בתור סטודנטית אני עובדת לרוב ערב
מאחר שאנו עובדים עד 12 בלילה ואין עוד ארוחה לעובדים תמיד אכלנו ב 9 בערב ארוחה בשרית בחדר אוכל של האורחים. שהגיע שף חדש למלון הוחלט לא לתת לעובדים לאכול בערב ב9.
השאלה שלי: האם זה מקובל שאני עובדת 9 שעות מקבלת שתי הפסקות שמורידים לי מהמשכורת אך מקבלת רק ארוחה אחת חלבית? וזמי שעובד ערב ומקבל ארוחה אחת יורידו לו אותו סכום על ארוחות כמו מי שעובד בוקר ומקבל שתי ארוחות?
תודה מראש
תשובה
התפטרות
בכל אופפן הם אמרו לי שמבחינתם אני התפטרתי בזה שהחתמתי כרטיס,ועט הם רק רוצים שאחתום על מכתב פיטורין,סירבתי. אני לא יודעת מה לעשות אני כבר יותר משבוע בבית.
הייתי רוצה לדעת מה אליי לעשות במקרה כזה ואם עצם זה שהחתמתי כרטיס זה התפטרות
תשובה
הלנת שכר
תשובה
ימי חופשה
ימי חופשה
ה-14 יום שבחוק הם 12, כי ה-14 כוללים שתי שבתות. לכם החישוב הנכון לשנה הוא יום לחודש במקרה שלך. כעת תוכלי לחשב לפי יחסיות המשרה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין מהו?
האם נוסח מכתב הנשלח לעובד,ובו נאמר "עקב צמצומים בארגון אנו שוקלים את המשך עבודתך... והנך מוזמן לשימוע בתאריך... האם רוח הדברים במכתב כזה ,יכול כבר להחשב כמכתב פיטורין,למרות שלא מופיעים בו המלים המפורשות על הפסקת יחסי- עובד מעביד,כאשר הכוונה מצד המעביד ברורה ביותר?
הרבה תודה אלכסנדר
לא פיטורים
אתה יכול כמובן להודיע שאתה מוותר על שימוע, ואז יוכל המעסיק להוציא מיד מכתב פיטורים. המכתב הזה - אינו מכתב פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפסקת עבודה לאחר חודשיים
התחלתי לעבוד בראשון ביוני במסגרת פרוייקט טלמרקטינג.
התחלנו עם חודש נסיון, כשלאחריו הצפי היה שהפרוייקט יימשך שנה לערך.
בחוזה שחתמנו עליו מוזכר חודש הנסיון.
כמו כן מוזכר שקיימת חובה על שני הצדדים להודיע על הפסקת עבודה שבועיים מראש.
היום - 27/07 - הודיעו לנו, בעל פה, על השהיית הפרוייקט, ולאחר חודש בירורים יחליטו האם להמשיך אותו בספטמבר.
השאירו לנו את הברירה האם להמשיך בחברה ולקחת בעצם חודש חופש עד שהעניין יתברר, או לחסל (מושג באנגלית) את יחסי ההעסקה, ובאם יחליטו להמשיך את הפרוייקט יתקשרו אלינו להציע לנו את העבודה מחדש.
שאלתי היא:
א. האם החברה צריכה לשלם לנו על ימים נוספים, למרות שלא נעבוד בהם עקב העובדה שלא הודיעו לנו מראש על הפסקת הפרוייקט?
ב. האם לקיחת חופשה בעצם מבטלת את התשלום הזה?
ג. האם יש במקרה הזה זכאות לפיצויים כלשהם?
שוב תודה. אשמח לתשובה מהירה.
סיום עבודה
אם מוסכ על המתנה בתשלום או שלא בתשלום - בסדר.
עובד שפוטר אחרי חודשיים אינו זכאי לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הועסקי בעבודה חדשה בצורה רשלנית
קיבלו אותי לעבודה לפני כשבוע. לא חתמנו חוזה, בישחה סוכם שמאחר ומדובר בפרוייקט שהתפתחותו תלויה בהרבה דברים, אנחנו מתחילים בתקופת עבודה של כשלושה חודשים ואז נראה. דנו בגובה ובמרכיבי השכר, הפרטים הועברו הלאה לחשב השכר, לפחות לפי מה שידוע לי, העברתי פרטים על קרנות פנסיה, יצרתי קשר עם הסוכן הביטוח לטובת העניין, מילאתי טופס 101 וכו', הכול תחת אור ירוק שלהם. כול זה אחרי שלושה ראיונות עבודה וקבלתי לעבודה.
אני שכירה של חברה קבלנית שמבצעת פרוייקט. עם תחילת השבוע השני לעבודה פתאום מתתברר שאושר רק תקציב רק עבור חודש עבודה אחד של מנהל פרוייקט (אנוכי), והתחיל בלגאן שלם מול מזמין העבודה.
המנהל שלי שוחח איתי בטלפון ביקש ממני לקחת יום חופש כדי לברר במהלך היום הזה איך מתקדמים מול מזמין העבודה ושיעדכן אותי במהלך היום...
במהלך אותו היום, לא שמעתי מהמנהל שלי, שלחתי הודעות טקסט, התקשרתי כמה פעמים וכלום!
זה היה היום, מעבר לכך שאין לי מושג מה אני אמורה לעשות עכשיו, אשמח לדעת מה הזכויות שלי תחת ההתנהלות המזלזלת של מעסיקי הנוכחי.
תודה מראש על הייעוץ,
יעל
לכי לעבודה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כניסת עובד למינוס בימי חופש
שזה לא חוקי, אבל לא זאת הנקודה). האם במידה ואפוטר/אתפטר ועדיין אהיה
במינוס, יקזזו לי כסף מהמשכורת האחרונה? או שפשוט זה ייהפך לאפס ימים (ולא
אקבל מן הסתם כסף על פדיון ימי חופש)?
חופשה במינוס
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמ"ש
רציתי לדעת מה ראשי התיבות של הליך דמ"ש?
באיזה מקרים משתמשים בהליך?
תודה.
דין משמעתי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
התשובות בתפוז לא סיפקו אותך?
במקום לעסוק בניחושים ולהעסיק בהשערות גם את מומחי הפורמים באינטרנט, למה שלא פשוט תבקש הסבר מהמעסיק?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים ופגיעה בשכר
בארגון אין שעון נוכחות ונהוג לחתום בפנקס בכניסה בכל בוקר. ללציין כי לא חותמים ביציאה כלל. מידי סוף חודש אני ממלא את טופס השכר ומגשו לחתימה למנהל שלי. זה לאחר חתימתו ואישורו מעביר ליחידת השכר לביצוע. בחודשיים האחרונים בגין השעות הנוספות שמאשר לי המנהל שלי ושביצעתי בפועל מנהל היחידה אינו מאשר ומפחית לי על דעתו את כמות השעות הנוספות האם אני יכול לתבוע בבית הדין לעבודה?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות בתקופת שמירת הריון
יצאתי לשמירת הריון בתאריך 30.3.09 כשבחודש 4/09 הייתה אמורה להפתח לי ע"י המעסיק קרן השתלמות אשר בפועל לא נפתחה, בנוסף ידוע לי כי הם לא מפרישים לי תשלומים לקרן הפנסיה, האם ישנו חוק בנושא ? האם אוכל לדרוש פתיחת קרן השתלמות והפרשת כספים לקרן פנסיה?
תודה רבה
הפרשות בתקופת שמירת הריון
לגבי קרן ההשתלמות,מאחר והיא עדיין לא נפתחה, מדובר בעניין חוזי ולא המעוגן בחוק. ייתכן שיש לך עילת תביעה על הפרת חוזה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז יום חופש
אני עובד בחברה כ-5 שנים.
זכאות החופשה שלי עומדת על 19 יום בשנה.
במהלך חודש מאי הודיעו לעובדים כי יקזזו יום חופשה מדי חודש ועד סוף השנה וזאת מבלי לצאת לחופש בפועל.
חשוב לציין כי הודיעו לנו מבלי להחתים אותנו.
מצאתי מקום עבודה חדש וחתמתי כבר על הסכם העסקה המתחיל מ-1/9/09 ,בינתיים עוד לא מסרתי מכתב התפטרות, אך מסרתי ב-23/7מכתב אשר אני מבקש להפסיק לקזז לי ימי חופשה וכן להחזיר לי את
ימי החופשה שקיזזו לי עד כה,אך עדיין לא קיבתי תשובה.
אני חייב למסור מכתב התפטרות לא מאוחר מ-28/7 ,מכיוון שאני יוצא
לחופש.
שאלתי היא:
האם לדעתכם אני זכאי לפיצויים?
אם החברה נענית בחיוב להחזיר לי את ימי החופש גם אז אני זכאי
לפיצויים?
איך אני אמור להתייחס לנושא של ימי החופש במכתב,שלא זאת הסיבה העיקרית לעזיבתי?
אודה לכם על תשובה מהירה ,מכיוון שאני צריך למסור מכתב עד
יום רביעי 28/7
לפי התיאור, לא.
רצוי קודם לשאול ואחר כך לפעול.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים לעובדת לאחר חופשת לידה
עובדת שיצאה לשמירת הריון תקופה של 3 חודשים ולאחר מכן הייתה בחופשת לידה , העובדת הודיעה למעסיק שהיא לא חוזרת לעבודה האם מגיע לעובדת פיצויים ואם כן האם הפיצויים כוללים את זמן שמירת ההריון וחופשת הלידה
תודה
כן
הוותק לפיצויים כולל את שתי התקופות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכמים קיבוציים/צווי הרחבה
במידה וכן אודה על הפנייה לאותם הסכמים/צווים.
לתשובה מהירה אודה.
צוי הרחבה והסכמים קיבוציים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




