פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
התפטרות
אני עובדת מטעם קבלן בחברה. עקב המצב ושיקולים נוספים הוחלט על סגירת החברה עד פרק זמן של שנה. בחודשים האחרונים נוכחתי לראות כי אין תועלת בעבודתי בחברה, עקב מחסור בעבודה המתבטא ביעדים כלכליים של החברה הקבלנית המעסיקה אותי. במקביל אין להם משרה חלופית להציע לי כרגע וכדי לשמור על מיקומי וקשרים עם הלקוח אני נשארת בתפקיד.
שאלתי - האם במידה ואני מוצאת עבודה אקבל את פיצויי הפיטורין גם אם אני אגיש התפטרותי?
התפטרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים בתום תקופת עבודה
אני עובדת אצל משפחה בטיפול בקשישה כשנה וחצי, העבודה הוגדרה מלכתכילה לשנה וחצי, המשפחה משלמת בשבילי ביטוח לאומי, בעוד כחודש מסתיימת תקופת העסקתי, האם מגיעים לי דמי פיצויים?
אם כן, כמה ואיך מחשבים
תודה
אולגה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעת הנקה
לא. שעת ההנקה היא מתום חופשת הלידה ולא מתום החל"ת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כותרת:מה הם הזכויות שלי ממקום העבודה שהתפטרתי?
זה מקום עבודה שיש בו את כל התנאים ואני שואלת אם אני יוכל לקבל אישור לשחרור קופת גמל, קרן השתלמות ופנסיה? ואם לא מגיעה לי מה עלי לעשות.
האם יש חוק שאומר כבד את מקום עבודה ומקום העבודה יכבד אותך?ז"א אם החוק אומר לי תני חודש מראש למקום העבודה אז מהו הגמול לעובד הנכבד? הרי יכולתי לקום וללכת...!
אשמח מאוד לקבל תשובה מהירה מכם מיכוון שנותרו לי עוד 14 ימים לעבוד במקום עבודה הנוכחי.
בתודה רבה דנה גורן
במילה אחת - לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לא הבנתי
שעת הנקה
לא. שעת ההנקה היא מתום חופשת הלידה ולא מתום החל"ת. .
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
משכורת ופיצויים שלא שולמו
מה עליי לעשות במקרה זה?
מהבנתי הדלה יש כאן עניין של משכרות שלא שולמה, הלנת שכר ופיצויים, וביטוח חיים.וגם עוגמת נפש, ןחובות שנקלעתי אליהם כתוצאה מהפיגור בתשלום. למי עליי לפנות?, האם אני יכול לייצג את עצמי בבית דין לעבודה?באיזה עילות? עליי לציין שוב כי הוא אינו פשט רגל רק סגר את המפעל ומכר את כל הציוד שבמפעל
יש שתי אפשרויות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר קבלנות
אני מדגיש שזה מרצוני מתוך רצון לקבל את השכר הכי גבוה האפשרי.
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין לאחר חופשת לידה
קודם כל - פיטורים ולא התפטרות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
האם אני זכאי למשכורתי המקורית או שהוא רשאי לשלם לפי המשכורת שהוא שילם לי למרות ששלחתי לו הודעות בכתב שאני לא מסכים?
הכל לפי השכר המקורי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם סודיות
אי אפשר לענות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פדיון חופשה ופיטורים
שאלתי:
האם המעסיק שלי יכול לחייב אותי לקבל פדיון ולא לנצל את ימי החופש שלי?
אם הוא משלם לי פדיון ימי חופשה האם אני רשאי לדרוש גם את התנאים הסוציאליים כמו פנסיה וקרן השתלמות?
פדיון חופשה
כן, אבל רק על חודש ההודעה המוקדמת. על פדיון החופשה אינך זכאי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
7 ימי עבודה מתוך בחירה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פשיטת רגל של חברה
אני עבדתי בחברה במשך שנה ושמונה חודשים. בינואר 09 החברה פשטה רגל ולא קיבלתי משכורת עבור החודשיים האחרונים..
ידוע לי כי כל התשלומים המגיעים לי אני אמורה לקבל דרך ביטוח לאומי
השאלה היא היכן אני יכולה להשיג את המסמכים ההבאים:
צו פשיטת רגל או צו פירוק שניתן על ידי בית המשפט המחוזי
מינוי נאמן או מפרק
אישור נאמן או מפרק
בתודה,
פורמן לודמילה.
חברה לא פושטת רגל, היא נכנסת לפירוק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי מחלה ושכר
בהמשך,כביכול חזרתי למשרה מלאה ברמת המשכורת,אך לאור מצבי לא עבדתי מלא ועל השעות שהחסרתי הצהרתי כחופשת מחלה.
שתי שאלות שחשבת השכר לא הצליחה לענות לי:
1. כיצד הכי נכון כעת שאחזיר את השכר שאני חייבת למעסיק עבור התקופה שקיבלתי ביטוח לאומי - בצ'ק או בהורדה הדרגתית דרך תלושי שכר עתידיים? האם יכולה להיות כאן בעיה מול מס הכנסה בחישוב השנתי? אני לקראת סוף הריון וסביר שאין יותר מחודש אחד שבו ניתן לעשות זאת עד שתהיה יציאה לחופשת לידה.
2. חשבת השכר טוענת שחישוב ימי מחלה כולל שישי-שבת למרות שאלו אינם ימי עבודה.זה כמובן מעמיס מאד על כמות הימים המחושבת לי.
האם זה נכון?
החזר כספים
2. היא צודקת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי חופשה
למה שלא תשאל אם המעסיק?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
אני מתפטרת מהעבודה לאחר שנה ושבעה חודשים.. אני גרה בת"א ואני מתפטרת כי אני עוברת לצפון כדי ללמוד בטכניון. האם אני יכולה לדרוש
פיצויים כאשר המעבר הוא לצורך לימודים ומעל ל-70 ק"מ?
לא
אם את עוברת מתל אביב לחיפה לצורך לימודים אינך זכאית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אם אני עוברת לקרית ים זה יישוב מוכר נכון?
זאת המודעה הקודמת ואח"כ מייל המשך – מנהל כ"א שכיר
פנו אלינו מנציבות שוויון הזדמנויות לגבי משרה שפורסמה בעבר - מודעת דרושים מפלה - בו לכאורה ציינו גילאים .
אינני זוכר את הפרסום , האתר תעסוקה בו אנו מפרסמים לא מוצא את המשרה
אולם יש ציטוט מדויק של אופי התפקיד כך שאני מניח שהיה פרסום כזה אך הוא הורד במהרה ברגע שראיתי שפורסם בטעות גיל
שאלותי - מה העונש לחברה שמפרסמת מודעת דרושים מפלה עפ"י גיל ו/או מין ?
האם מנהל הכ"א השכיר נענש באופן אישי ? - קנס ו/או רישום פלילי?
מה הקנס הממוצע במקרים כאלו?
אני חרד לגורלי , מפרסם עשרות מודעות דרושים
לא מפלות במשך שנים ופעם ראשונה שאני " נופל " ומקבל פניה כזו מרשות ממשלתית
אנא - חוות דעתך והמלצתך
האם באופן וודאי הנציבות תוביל אותנו למשפט ?
עדיין, שרשר
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודת נוער
מעולם לא ניתן לבני תלושי שכר וכן כל משכורתו נבעה אך ורק מהטיפים שעשה במהלך עבודתו
ביום בני פוטר ושאלתי היא האם אני יכול לתבוע את מעבידו של בני על הפרת זכויותיו, וכיחצד אני יכול להוכיח זאת היות והוא לא קיבל תלושי שכר כלל
פנה להסתדרות הנוער העובד והלומד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
המשך לתשובתך לגבי- מנהל כ"א שכיר בצרות
אנו חב' קטנה - השמה , עובד אחד בלבד - רק אני ואני אחראי על הפרסום והכ"א
בעל החברה מעוניין שנפגש עם הנציבות , הוא לא רואה צורך לערב בשלב זה עו"ד
אני , לעומת זאת , בחרדה גדולה - מעולם לא נפגשתי עם עו"ד ולא הייתי בבית משפט
משיטוט באינטרנט הבנתי שזה עלול להגיע לעשרות אלפי שקלים
כמובן אני אחראי לכך אך אין לי כסף רב , רק חסכונות לדירה
האם כאחראי אני אשלם את כל הקנס או חלקו ?
אני מפרסם באתר תעסוקה אינטרנטי ומעדכן כל יום ולעיתים מס' פעמים ביום , האמת היא שבאמת ! אני לא זוכר את לשון המודעה שאכן מנוסחת רע מאד
( כותרת : מזכיר/ה אבל התוכן - מזכירה , אשה מנוסה , ציון גילאים ... )
הנוהל שלי כל יום לעדכן / לשנות את המודעות ואם היתה מודעה כזאת סביר להניח שהורדתי אותה , שהיא היתה לזמן קצר בלבד אך איני יכול להוכיח
כמו כן , ימים ספורים לפני תאריך המודעה המחשב שלי קרס ורכשנו מחשב חדש - היו ימים לחוצים בהם
גזרתי והדבקתי משרות מכל מיני מקורות ויכול להיות שהיתה טעות סופר
לפי התאריך אני לא יכול לשייך את המודעה למשרה כלשהי אבל לאחרונה דוקא שלחתי מועמדת בת 49 לראיון ללקוח שלנו , כך שבאמת איני מפלה עובדים/ת
לאור המידע הנ"ל - מה את מציעה לי ? איך להגיב מול הנציבות - הם נתנו לנו שבועיים לתגובה
אגב, סליחה על אריכות הדברים - אני מאד מאד מודאג ממצבי
ביטלתי חופשה בארץ כי אני מתחיל לחסוך לקנס ומאד מפוחד
בעל החברה מסר לי שאין טעם בשלב זה להעזר בעו"ד
וננסה לדבר עם הנציבות
האם להגיד את כל מה שכתבתי לעיל - זאת האמת
תודה שוב מראש
במה מדובר?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שואלת שוב כי לא קיבלתי מענה – דמי הבראה מטפלת
לפי מה שקראתי אנו לא נצטרך לשלם לה דמי הבראה ביוני הבא כי היא תעבוד פחות משנה.
האם נצטרך לשלם לה את דמי הבראה יחד עם הפיצויי פיטורים?
אני יודעת שזה קצת מוקדם אבל אני זקוקה לזה לצורך כתיבת החוזה. כמו כן, היא רצתה להוסיף סעיף בו נאמר שאם מסיבה כלשהיא החוזה מסתיים לפני הזמן, היא תהיה זכאית לפיצויי פיטורים, זה נראה לי מוגזם אז הוספתי שהיא מקרה כזה יקרה היא תהיה זכאית "לפי החוק". מה בדיוק החוק נותן במקרה כזה (נניח שההעסקה מסתיימת לאחר חצי שנה עקב חוסר שביעות רצון שלנו או אילוצים כלכליים)
תודה
דמי הבראה ופיצויים
לדמי הבראה היא תהיה זכאית אחרי שנה בעבודה.
אם מדובר בחוזה לתקופה קצובה שתימשך פחות משנה, היא לא תהיה זכאי לפיצויי פיטורים ולא לדמי הבראה. כל זאטת על פי החוק. אתם יכולים להסכים למה שתרצו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום בעבור לינה במסגרת קורס
אני חוזרת על שאלתי מלפני מס' ימים שעליה קיבלתי תשובה חלקית:
אם מחייבים אדם לישון במקום מסויים במסגרת קורס, כיצד ישולם שכרו? האם שכר יומי? מה עם השעות הנוספות. שעות הקורס 08:00-18:00 ולאחר מכן חוייב להישאר במתחם בו הקורס מתקיים ולישון שם. משך הקורס - 5 ימים. לא סוכם על דבר לפני ולא נחתם כל הסכם באשר לכך. יצויין כי לאחר תום הלימוד, קרי, ב 18:00 אמנם העובד חופשי אך הוא מצוי במתחם קטן ובו חדר אוכל, טלויזיה וחדרי השינה (כך שבעצם הוא מוגבל ביותר).
אשמח גם להפנייה לחוק הרלוונטי
הכל כרגיל
שעות שהות שבהן אין חובה ללמוד או לעבוד או לעשות דבר מה אינן שעות עבודה ואין זכאות לשכר עליהן.
אני מניח שהאשל המלא (ארוחות ולינה) משולם על ידי מקום העבודה. גם לכך יש משמעות כספית.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהם דרגות 38, 39, 40 בשירות המדינה ומה גובה השכרו
אי אפשר להשיב
בכל אופן, שאל בהסתדרות עובדי המדינה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אבטלה+פתיחת תיק במ"ה
אני סיימתי חופשת לידה והתפטרתי מהעבודה. בכוונתי לחתום לאבטלה בלשכה.
האם פתיחת תיק של עוסק פטור תפגע בדמי האבטלה?
תודה
לא יודע
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק פנסית חובה
לאחר 9 חודשים אין זכאות לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש
למעסיק אסור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!





