פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
הודעה על התפטרות עקב הרעה בתנאים
האם לאחר ההודעה על התפטרות מצדי מותר למעביד לחזור בו או שההודעה היא מוגמרת ורק אני אחליט אם לחזור או לא.
הדבר חשוב כי בהתפטרות עקב הרעה בתנאים המעביד צריך לשלם פיצויים לעובד והוא מנסה להתחמק מכך, ולהביא אותי למצב של התפטרות רגילה ללא קבלת הפיצויים.
התפטרות עקב הרעה בתנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול ימי חופשה – צבירה
לאחרונה יצאה החברה בהודעה לעובדים שאין לצבור יותר מ 7 ימים לצורך העברה משנה לשנה וכל יתרה בסוף שנה - תימחק.
האם עלי למחות בכתב, או לחכות עד סוף השנה ואז לראות מה קורה ?
מטעמים של המצב במפעל כרגע, אני מעדיפה לא להיות מסומנת כ"מתלוננת" בכח אדם
ביטול צבירת ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי לידה לאחר התמחות
דמי לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות ונסיעות
המעסיקה משלמת לנו עלויות של הנסיעות אבל היא לא משלמת זמן נסיעה והיא שלוחת אותנו מרחק של שלוש שעות נסיעה לפחות בד"כ
אני רוצה לדעת אם מבחינה חוקית יש לה זכות וגם אם היא שולחת אותנו למקומות שהתחבורה היא רק במונית אם היא צריכה לשלם?
עוד נושא שרציתי לדעת זה אם היא מעבידה אותנו 11 שעות ביום אם היא צריכה לשלם שעות נוספות?(יש הפסקה של חצי שעה ביום)
תודה
זכויות עובד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה בשבת
שאלה לי אליכם: חברה שמוציאה מכרז על משרה כלשהו , משרה שדורשת עבודה בשבת(לדוגמא :שירות לקוחות של הוט)יכולה לפסול אזרח שהגיש מועמדות בגלל שהוא אינו מוכן לעבוד בשבת,למרות שהוא עומד בכל הקריטריונים?
עבודה בשבת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה עם ספק שירות שהוא קרוב משפחה מדרגה ראשונה לא
תגובה
השעיה מהעבודה
תשובה
חוזה
אני עובד בחוזה אישי שמתחדש כל שנה במשרד ממשלתירציתי לדעת על פי חוק מתי אקרא עובד קבוע כזה שיש חובה חהאריך לי באופן אוטומטי את החוזה ויחולו עליי כל ההסכמים הקיבוציים כמו כל עובד קבוע אני לא עובד קבלן
פנה לועד העובדים
מעילה בעבודה
מעילה בעבודה
שלילת פיצוייי פיטורים, יכולה להתאפשר אך ורק ע"י ביה"ד לעבודה, ומעביד אינו הסמכות לשלול את תשלומם.
בנושא ניכוי השכר - עפ"י החוק, מעביד אינו יכול לנכות סכומים מהשכר האחרון ללא הסכמתך בכתב.
דחוף
תגובה
פסק דין רלוונטי
הגבלת עיסוק
הגבלת תחרות
לא ציינת מה תפקידך בכוח? לא ציינת אם היתה לך גישה לסודות המסחריים של מעסיקך הקודם.
ויש לבחון האם 24 החודשים במידה ואכן קיים סוד מסחרי, והתנאים שנקבעו בפסיקה מתקיימים - האם 24 החודשים, הינם תקופה סבירה.
פיטורין
סיום יחסי עובד ומעביד
2) לא ניתן לקזז ימי חופשה בהודעה מוקדמת, על מעסיקך היה לשלם לך את ימי ההודעה המוקדמת ובנוסף את ימי החופשה.
חופשת לידה
תשובה
דמי הבראה
תשובה
הפרשה לקרן השתלמות
כן, אבל
פיצוים עקב פשיתת רגל של מעסיק
תגובה
אם תפרט את השאלות אולי ניתן יהיה להתייחס עליהן.
מעסיק הכריח אותי לעבור בדיקה גופנית
לאנונימית
הנני ממליצה לך לפנות לייעוץ בנושא כאוב זה.
דוח תנועה למונית עקב הורדת נוסע באין עצירה
למונית מותר להוריד נוסע על נתיב נסיעה ?
בדוח נכתב הפרעה לתנועה !!!!
הדוח חוקי ?
למיטב ידעתי חוקי לחלוטין!!!
לפיכך החוק חוקי לחלוטין!!!
אין לראות בתגובה זאת יעוץ או הכונה הן מיקצועית והן משפטית
השימוש על אחריות המשתמש הבלעדית!!!
פנה לפורום תעבורה
שעות נוספות גלובאליות וזכויות סוציאליות
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תום חוזה עבודה
תשובה
האם ישנה סיבה שבגללה תפוטר ללא פיצוים?
רציתי לקבל איזה שהוא מידע לגבי אפשרותו של מעביד לפטר אותך ולטעון שבגלל משהו שלא עשית כתיקנו לא מגיע לך פיצוים.
אשמח לדעת מה העיקרון הבסיסי בנושא, ויותר חשוב ,תשובה למקרה הספציפי שממנו אני מודאג והוא כלדלקמן:
אני טכנאי שעובד בחברה מסוימת כבר 10 שנים בתור שכיר עם משכורת קבועה. לאחר 10 שנים אני אמור לעבור לסוג משרה אחרת שהוא נחשב כהרעת תנאים.
לפני שנוצר המצב שבו אני אמור לעבור למשרה אחרת (זה קרה בהפתעה עקב הפסקת התקשרות ארוכה עם אחד הלקוחות) אני כבר סגרתי מראש טיול לחו"ל לתקופה מסוימת של מעל חודש וכרטיס הטיסה הוזמן למועדים שהתאימו בדיוק למספר ימי החופשה שיש לי.
כרגע נוצר מצב חדש שכאשר אחזור לעבודה אהיה בחריגה של 9 ימים מכמות ימי החופשה שהגיעו לי (כלומר, המשכתי את החופשה 9 ימים שעליהם לא היה לי זכות ימי חופש)
המעביד הזמין אותי לשיחה על המצב שבה נרמז שאולי יסכימו לפטר אותי אבל בתנאי שאגיע איתם לפשרה על הסכום. כמו כן באותה השיחה המעביד שלי ציין שנוצר מצב של חריגה מימי החופשה, אבל אמר שנדבר על זה כאשר נחזור ורמז שאולי זה יהיה חלק מהפשרה.
אני לא ציינתי עדיין זאת בפניו אבל אני רוצה לחזור מהטיול לעבודה ולהודיע לו שמשרה החדשה היא הרעה בתנאים ושאם לא ישפר אותה אתפטר עקב הרעת תנאים ואדרוש פיצויים.
החשש שלי שברגע שאודיע לו יתחילו להיות חיכוכים ומאבקים בייננו עקב אי ההסכמה להגיע לפשרה, והוא יפטר אותי ויטען שמכיוון שהמשכתי 9 ימים נוספים בחופש, גרמתי לו נזק מסוים ולכן מותר לו לפטר אותי אבל לא לתת לי פיצויים.
האם דבר כזה בכלל אפשרי או שאני חושש לשווא?
תודה מראש על העזרה ויום טוב
תגובה
עבודה ללא חוזה
אני אמורה להתחיל עבודה חדשה עוד יומיים וגיליתי שבחברה לא מקובל לחתום על חוזה עבודה. לפני כן ביקשתי שילחו לי את החוזה על פי התנאים שסוכמו וקיבלתי למייל "פרטי העסקה" שמסכמים בצורה רדודה ביותר לגבי תנאי העבודה.
משפטים כמו "שעות נוספות יושלמו" ללא פירוט נרחב על גובה התשלום.
ברשימה זו רשום מי המעסיק שלי אך אין מקום לחתימות של עובד ומעביד, אין תאריך תחילת עבודה והכי חשוב לא רשום בכותרת שזהו חוזה העסקה.
כששאלתי למה אין חוזה עבודה נאמר לי שיש צורך באמון הדדי בין עובד למעביד ולכן אין צורך בחוזה. תמוה מאד מבחינתי.
השאלה שלי :האם זה חוקי להעסיק עובד ללא חוזה?(יש לציין שאני אקדמאית והמשרה כוללת הרבה אחראיות ומעניינת מבחינה מקצועית)
מה הזכויות שלי במצב כזה במקרה של תאונת עבודה?
תשובה
יש לוודא שכל מה שסוכם בעל פה מעבר למוגדר בחוק ובתקנות מופיע בפרוט תנאי העבודה שקיבלת.
ברגע שתתחילי לעבוד את מבוטחת כמו כל עובד בביטוח תאונות עבודה בביטוח לאומי .
מרכיבי שכר לתשלום פיצויים
ברצוני לברר מאיזה מרכיבי שכר משלמים פיצויים האם גם משעות נוספות של 125% או שבת 150%
אני עובד יומי
פצויי פיטורים
כמה שבתות מותר לעבוד בחודש?
בשבת שעברה אולצתי לקחת יום חופש בטענה שעבדתי 3 שבתות ברציפות ואסור ע"פ חוק להעסיק עובד 4 שבתות ברציפות גם אם זה רצונו.
האם נכון הדבר? האם ישנה דרך לעקוף תקנה זו?
בברכה
תשובה
שכר כולל
האם אין מדובר בעקיפה של חוק הגנת השכר?
ההפחתה אמנם לא מופיעה בתלוש אבל בחוזה בפירוש כתוב ש א נ י ממן לעצמי את התנאים הסוציאליים מהעמלות שאני מרוויח!!
אודה על תשובה עם פס"ד מתאים ככל שניתן.
תודה, אלון
תשובה
תקופת עבודה שנה ושמונה חודשים, מה מגיע לי?
אם כן אלו עוד זכויות להם אני זכאית
בתודה
מלכה




