פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הריון ותחילת עבודה חדשה

ה. 06/08/09
שלום,
האם חובה עלי לדווח על הריון במסגרת ראיון עבודה (תחילת חודש שלישי).
האם יכול המעסיק לפטר אותי בחודשים הראשונים עם תחילת עבודתי בגלל שאני בהריון?
ושאלה אחרונה:
האם מותר למראיין לשאול אותי בראיון טלפוני ראשוני מה גילי, מצבי המשפחתי, מספר הילדים שיש לי... ולאחר שעניתי שאין לי ילדים גם נשאלתי כמה שנים אני נשואה... ברור שזה לא לגיטימי לשאול, אבל השאלה היא האם אני יכולה לעשות משהו בנדון או שאין מה לעשות והדבר היחיד שנשאר לי זה להתעצבן ולדבר אל הקיר?
תודה רבה

האם חובה להודיע שאני בהריון?

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
לא לא ולא. אסור בשום אופן לפטר בגלל שאת בהריון ואין לך כל חובה להודיע על כך ואף אסור למעסיק לשאול וגם לא גיל וכו'.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העדרות

משה 06/08/09
אני התחתנתי בחודש שעבר ואני רוצה לדעת אם המעביד אמור לשלם לי על ימי העדרות ( יתרת מכסת ימי החופש הינה 0 )

העדרות בשל חתונה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
לא. לצערי החוק רק מחיב את המעסיק לתת לך להיות בחופש ביום זה אך אם את ביתרה שלילית הוא לא מחייב אותו לשלם לך עליו

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור במועד הגשת התביעה לתשלום דמי לידה

רונן 06/08/09
אישתי איחרה ב 3 חודשים במועד הגשת התביעה לתשלום דמי לידה מהביטוח הלאומי (שנה ושלושה חודשים לאחר הלידה). התשלום לה היא זכאית הוא כ 13000 ש"ח. אשמח לקבל עצות לגבי דרכים להשגת סכום זה.

תקבל אותן בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הסכם העסקת פרילנסר

תות שני 06/08/09
אני מקימה קבוצה בה ילמדו מספר מורים באופן חד"פ או קבוע. אותם מורים יועסקו כעצמאים. איזה סוג של חוזה עליי לחתום איתם? והיכן ניתן למצוא דוגמאות של אותו סוג הסכם?תודה, תות

לא בבית ספרנו

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
בפורום דיני חוזים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סעיף גידרון

אלון 06/08/09
אם לאחר סיום יחסי העבודה יקבע שיש יחסי עובד- מעביד יוכלו העובדים לתבוע ממך תנאים סוציאליים. הפיתרון- לתת להם אופציה לעבוד כשכירים על שכר נמוך יותר ואו אז אם וכאשר יפנה אחד מהם לבית הדין להכיר בו כשכיר תוכלי לתבוע השבה.

תחפשי בגוגל הילכת גידרון

מעבר למושב

קרנית 06/08/09
במידה ואני עוברת מעיר למושב האם אני חייבת להתפטר ביום חתימת החוזה או שיש לי אפשרות לגור במושב כמה חודשים ואח"כ להתפטר עקב מעבר למושב ולזכות בפיצויים לאחר חצי שנה מרגע ההתפטרות?

מעבר למושב- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
אם את לא מתפטרת בשל המעבר למושב אז אח"כ למה תטעני שאת זכאית לפיצוים? אם יכול לעבוד כך מס' חודשים למה פתאום את לא יכולה?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

השלמה לעו"ד אקרמן

פוטון 06/08/09
לעניין העברת כספים בין קופות פנסיה
סדר הדין אינו מתיר בקשה לצו עשה ללא הגשת תביעה עיקרית

לא מסכימה איתך, תביעה לצו עשה יכולה להיות גם התביעה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
העיקרית. אם אתה מדבר על סעד זמני אז אתה צודק אבל אם מדובר בצו קבוע לא חייבים להגיש גם בקשה לסעד זמני אלא ניתן להגיש תביעה עיקרית שהנושא שלה הוא צו עשה, בדוק זאת וראה כי אף קיימתמ אגרה ספציפית לתביעות שכאלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים לאחר חופשת לידה

הודיה 06/08/09
שלום רב
אני מטפלת במעון למעלה משנה,לאחר שעבדתי במעון 8 חודשים נאלצתי לצאת לשמירת הריון לתקופה של 6 חודשים והיום אני לקראת סוף חופשת הלידה שלי .כשהתקשרתי למנהלת להודיע על חזרתי היא הודיעה לי שהיא מקצצת לי יום בשבוע ,כלומר במקום לקבל את המשרה שהייתה לי 4 ימים בשבוע היא נתנה לי רק 3 מכיוון שהיא קצצה לכולם עקב המצוקה הכלכלית.יש לי כמה שאלות ,האחת האם זה חוקי ואין זה נחשב הרעת תנאים כיוון שזו הרעת תנאים גורפת לכולם?,השאלה השניה האם שמירת הריון יחשב לוותק בעיניין הפיצויים? ואם לא האם אפשר לטעון שוותק של 11 חודשים פלוס חמישה ימים ייחשב לוותק של שנה? אשמח לקבל תשובה בהקדם זה נורא דחוף לי

הרעת תנרים בחופשת לידה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
הותק שלך הוא כל התקופה כולל שמירת ההריון כך שאין לך בעיה ואסור לה לפגוע בתנאי העסקתך בלי שיש לה אישור ממשרד התמ"ת במשך 60 יום מחזרתך מחופשת הלידה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביקשו ממני להגיע לעבודה כשאני בחופש מחלה

מירי 06/08/09
שלום.ביקשו ממני להגיע לישיבה של שעה כשאני בחופש מחלה, האם זה חוקי לבקש ממני, האם זה חוקי מבחינתי להגיע?

הגעה לעבודה בחופשת מחלה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
לא. אם את במחלה מאושרת מרופא והוא קבע שאסור לך ללכת לעבודה אז אסור לך ללכת!!

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פטורין בעקבות התפטרות בשל העתקת מקום העבודה

יעל 06/08/09
שלום,
אבקש לדעת האם יש באפשרותי לדרוש פיצויי פיטורין בעקבות התפטרות עקב העתקת מקום עבודתי שבו עבדתי כ-4 שנים למקום המרוחק ממקום מגורי כ-55 ק"מ, (המרחק הקודם עמד על כ-28 ק"מ)

אודה מאוד על תשובתך, אני כותבת בקשה לפיצויים מהמעסיק שלי ואני רוצה לדעת אם יש לי בסיס חוקי לתביעת הפיצויים.

יעל

לא כל העתקת מגורים מזכה בהתפטרות- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
באם את לא התחתנת עכשיו ואת עוברת למקום מגורי הבעל או שאת עוברת ליישוב חקלאי או עיירת פיתוח או נכנסת לאחד מהקריטריונים האחרים אז את לא זכאית, מעבר למקום מרוחק ככה סתם בלי סיבה מיוחדת לא קריטריון מזכה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חופשה

דידי 06/08/09
האם בסיום עבודה של 8 חודשים - 3 ימי עבודה בשבוע (18 שעות שבועיות סה"כ) - הזכאות היא תשלום 6 ימי חופשה?

חישוב ימי חופשה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
לא. לדעתי יוצא כי סה"כ יש פחות מ75 ימים ולכן החישוב הוא שונה חסרים נתונים, עצתי היא להכנס לאתר משרד התמ"ת יש שם את האופן בו מחשבים או לרשום פירוט מלא של סה"כ ימי העבודה בכל התקופה

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרשות לפנסיה- ממתי?

אלין 06/08/09
שאלה נוספת: תוך כמה חודשים מתחילת עבודתי אני זכאית לפנסיה בעקבות החוק החדש? והאם במועד זה ההפרשות רטרואקטיביות מהחודש הראשון? (אני מועסקת מ 12/3/09, היתה לי פנסיה בסוכנות של הפניקס אך סילקתי אותה לא מזמן). ומה קורה עם המעסיק מסרב להפריש? תודה מראש.

הפרשות לפנסיה- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
אם בעת התחלת עבודתך לא הייתה לך קופת פנסיה אז המעסיק החדש לא מחוייב להמשיך לך אותה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק הודעה לעובד, הלנת שכר

אלין 06/08/09
שלום רב, אני עובדת במשכורת בחברת הפקות ממרץ 2009. המעביד מסרב ומתחמק לספק לי הודעה לעובד למרות בקשותי החוזרות. אגב, אין בינינו חוזה כתוב. בנוסף, המעביד משלם ב 10 או ב - 11 לחודש במקום ב - 9 ובאמצעות צ'ק (המופקד מן הסתם רק יום למחרת). כמו כן, על היעדרות ביום שישי (5 שעות עבודה) מנכה יום שלם. האם ניתן (והאם שווה) לעשות משהו? תודה מראש.

המעסיק לא נותן טופס הודעה לעובד- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
לעניין טופס הודעה לעובד הוא מחויב לכך מכח חוק. לעניין יום עבודה ביום שישי- אם זהו יום העבודה המלא- 5 שעות אז המעסיק צודק, אם את ביום חופש ביום זה אז את מקבלת תשלום על יום מלא נכון? לענין השכר- תאורטית את צודקת בפועל לא סביר כי מישהו יחייב אותו לשנות זאת, אם את רוצה את יכולה להפנות אותו לחוק או להגיש תביעה לחייב אותו לשנות זאת- אך לטעמי אם אלו הם הצרות- חבל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תנאים בעבודה

משה.ר 06/08/09
שלום רב!
יש לי מס' שאלות
א. האם מעסיק פרטי לשלם ביטוח מנהלים/ אחר?
ב. כמה זמן הפסקה יש לתת לעובד מוקד בחברה פר4טית העובד 6 שעות?
איך אני יודע איך לחשב כמה מגיע לי השתתפות נסיעות ,אם יש לי רכב פרטי ?

בברכה ,
משה

הפסקה

אלון 06/08/09
א. יש הסכם קיבוצי? אם כן יש לבדוק תוכנו. אם לא-לא חייב.
ב. השתתפות נסיעות- עד מקסימום של 21.70 ליום. מעבר לכך המעסיק לא חייב.
ג. מנוחה- ראה סעיף 20 לחוק שעות עבודה ומנוחה. 6 שעות עבודה המעסיק חייב לתת 45 דקות מהן- 30 דקות רצוף.

פיטורין

דניאל 06/08/09
שלום רב,עבדתי ברשת מסעדות ידועה בתור מלצר. הועסקתי במשך שנה ועשרה חודשים באותו הסניף. במשך השנה הראשונה נעדרתי מן העבודה ל4 חודשים (חו"ל). אח"כ נעדרתי למשך חודשיים (חו"ל). דהיינו, משך העסקתי לא היה רצוף.שאלתי היא האם אני זכאי לפיצויי פיטורין? אציין כי לא הודיעו לי על פיטוריי פשוט הפסיקו לצרף אותי ללוח המשמרות השבועי, ללא הודעה על פיטוריי וכדומה. תודה מראש,דניאל.

פיטרו אותי בלי להודיע לי מה לעשות? דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 06/08/09
אין כזה הדבר. אם לא הודיעו לך שאתה מפוטר אז תדרוש יכניסו אותך לסידור ויתרה מכך אתה זכאי לקבל גם תשלום בגין התקופה בה לא שיבצו אותך. מעבר לכך, צריכים לתת לך תשלום על הודעה מוקדמת. אם היה לך רצף של שנה, אפילו אם הייתה בו הפסקה של פחות משלושה חודשים אז אתה זכאי

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אחוזי משרה

לילך 05/08/09
אני עובדת בחברה כשנתיים. אופיי העבודה הינו לפי פרויקטים. לאחרונה, עקב המצב הכלכלי, לא היו פרויקטים בחברה. כשהתקבלתי, עבדתי 100% משרה. כעת, מזה 3 חודשים, אני עבדתי מספר שעות בודדות בכל חודש, ובחודש שעבר לא עבדתי כלל. הוצא לי מכתב פיטורים, שתקף רק החל מעוד שבועיים. וכך, חודש וחצי, אני מחוסרת כל הכנסה.כיוון שאיני יכולה לקבל אבטלה עדיין אך לא נכנסת לי משכורת. בנוסף, כאמור,בשלושת החודשים האחרונים הכנסתי היתתה רחוקה מאוד משכר המינימום עקב מספר השעות המועט שעבדתי. מה ניתן לעשות?

הלנת שכר

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
קודם כל, המסעיק חייב לשלם לך שכר מינימום כל עוד את עובדת אצלו. אחרת הוא מלין את שכרך.
לגבי דמי אבטלה שאלי בפורום מביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטול תביעה

yaelles 05/08/09
שלום רב,
הגשתי תביעה לבימ"ש לתביעות קטנות, קיבלנו זימון למשפט,לעוד 8 חודשים וכעת הגענו להסדר עם הצד השני, אנחנו מעוניינים לבטל את התביעה.
מהו ההליך במקרה זה?

דיני עבודה אינם נדונים בתביעות קטנות

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעות למקום עבודה

אמיר 05/08/09
איך אני מחשב דמי נסיעות למקום העבודה , אם אני נוסע 40 ק"מ הלוך חזור עם האוטו הפרטי ?

לפי אוטובוס

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
לפי מחיר נסיעה באוטובוס עד למקסימום של 22.70 ש"ח ליום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשה כפויה

אייל 05/08/09
המעסיק הודיע לי כי מחר אין עבודה עבורי נאלצתי להסכים כעת הוא רוצה שאני יחתום על יום חופש?

מותר , כמובן שיש לשלם דמי חופשה.

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

ד 05/08/09
פוטרתי לפני כחודש עם הודעה מוקדמת ועדיין לא קיבלתי פיצויים.
חוצמזה במכתב הפיטורין רשמו לי : " לאור בקשתך הופסקה תכנית השיפורים באמצע וזומנת לשיחת שימוע לפני פיטורין..."
האם הניסוח הזה לא בעייתי לקבלת דמי אבטלה ופיצויים (זה נראה כאילו אני רציתי להתפטר מה שלא בדיוק כך)
עברו כבר 15 יום מאז סיום ההודעה מוקדמת זאת אומרת שאני מפוטרת 15 יום
חברת הביטוח אמרה שזה יקח כמה זמן לחישובים
מה עליי לעשות ואם נראה לך שהמכתב תקין לקבלת זכויותי
תודה

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
לגבי דמי אבטלה פני לפורום ביטוח לאומי.
לגבי פיצויי פיטורים, הנוסח יכול להיות בעייתי, אך השאה היא האם מישהו טען בפנייך שאינך זכאית לפיצויי פיטורים? מה גם שנאמר בו שאת מזומנת לשימוע לפני פיטורים, משמע שהכוונה לפטר אותך.
פני למעסיק ודרשי את הפיצויים. שהוא ילחץ על חברת הביטוח.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופש

יפית 05/08/09
שלום
אני עובדת 5 ימים בשבוע הבנתי שמגיע לי ימי חופשה 0.83 בשנה כלומר 10 ימים בשנה. זה הולך לפי חודש? או שפשוט יש לי 10 חודשים חופש? אני פשוט לא מבינה איך זה הולך אני אודה לכם על העזרה

יש לזכות מדי חודש.

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חובת ההוכחה

קינלי עדין 05/08/09
לגבי מעסיק שפיטר אותי לאחר 8,5 חודשים ורק עכשיו על מנת להקטין את התשלום של ההודעה המוקדמת וחופשה שנתית החליט לנכות ממני רטרואקטיבי עבור כל התקופה את חלקי (דמי ביטוח הלאומי)--מה מותר לו? כי סיכמנו בעל פה שהוא יישלם גם את חלקי
--איך אוכל להוכיח כי היום הוא מכחיש-האם ההסכם בעל פה תופס? אבקש לקבל תשובה עבור 2 השאלות

שאלת רק שאלה אחת

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
ואכן יש לך בעיה של הוכחה. למדת שיעור: לא להגיע להסכמות בעל פה. קשה להוכיח אותן אחר כך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התחייבות לעבודה

אבישי 05/08/09
בכניסתי לעבודה התחייבתי ל- 3 חודשי עבודה, כאשר אם אפר התחייבות זו "הסכמתי" להיכנס בסך השווה ל-10 ימי עבודה. אולם, כעבור חודש מצאתי עבודה טובה יותר.
שאלתי היא האם באמת מותר להם לקנוס אותי בכלל ובשווי של 10 !! ימי עבודה. (מדובר בעבודה שהצריכה 10 שעות חפיפה בטרם התחלתי בה - שעות אשר לא קיבלתי עבורן תמורה כלשהיא..)?

בנסיבות שתיארת - לא

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
קודם כל, חובה היה על המעסיק לשלם עבור שעות החפיפה, וזו הלנת שכר.
שנית, הקנס נראה לא מידתי לעומת ההכשרה שעברת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ביטוח מנהלים

דפנה 05/08/09
שלום, אשמח לדעת מה אומר החוק לגבי ביטוח מנהלים בדגש על מה האחוז שהעובד אמור להפריש ומה המעביד? תודה

החוק לא עוסק בביטוח מנהלים

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
פוליסות ביטוח מנהלים מורכבות בדרך כל מ-5% מעביד, 5% עובד, 8.33% פיצויים ו-2.5% אובדן כושר עבודה ע"ח המעביד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תקיפות חוזה + ביטוח פנסיוני

יוכי 05/08/09
שלום, אשמח לעצתכם. כשאני הגעתי למקום העבודה שלי המנכ"לית מולה אמורה אני לחתום על חוזה היתה בחו"ל. מנהלת האופרציה בזמנו במשרד שלחה לי באותו היום את החוזה והסבירה לי שאם אני מתחילה לעבוד אני מקבלת על עצמי את התנאים הכתובים בחוזה. מאז אני עובדת בחברה ולא חתומה על החוזה - האם הוא תקף? האם אני מחוייבת לכל התנאים שמצויינים שם? האם המעבידים שלי מחוייבים לתנאים שמצויינים שם?(חשוב לי לציין שלמעט שינוי בשכר בסיס לאחר 3 חודשים כל התנאים המפורטים אכן מתקיימים)
מעבר לכך כשהגעתי למקום העבודה שלי במאי 2008 כבר הייתי מבוטחת בביטוח פנסיוני ע"י החברה הקודמת שלי - אם כך ממתי מקום העבודה הנוכחי שלי אמור להתחיל לחסוך לי - 9 חודשים או מהיום הראשון?
תודה רבה על העזרה

עבודה חדשה

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
אם התנאים שבטיוטת החוזה מתקיימים בפועל, זה חוזה העבודה שלך.
אם יש לך הסדר קודם ומיטיב, יש להתחיל את ההפרשה מיום העבודה הראשון, ואפשר להעסביר אחרי 3 חודשים רטרואקטיבית מיום תחילת העבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת מחלה

מיטל 05/08/09
ושלום רב !
אני נמצאת בחודש ה3 להיריוני , ועובדת 6 שנים ברציפות לא במקום אחד.כרגע עובדת 7 חודשים במקום אחד.
רופאת הנשים שלי נתנה לי הוראה עקב מצבי הרפואי לנוח 14 ימים בבית.האם אקבל על כך תשלום מהעבודה?או מביטוח לאומי?
מה עליי לעשות?? אשמח לקבל תשובה ועזרה

דמי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 06/08/09
היעדרות כזו דינה כהיעדרות עקב מחלה.
אם מדובר בשמירת הריון שאלי בפורום ביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן