פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויי פיטורים בשל סיום חוזה וקבלת עמלות
אני עובדת בחברה מזה 3 שנים. ב-10.9 מסתיים החוזה שלי. לפניי כחודשיים פנה אלי המעסיק שלי עם מכתב רשמי (לוגו החברה,חתימה וחותמת) האומר כי "ב-10.9 מסתיים החוזה והרינו להודיעך כי אנו מעוניינים בהארכת החוזה" (תמצית הדברים).
שאלותי הן:
1. כמה זמן לפני סיום החוזה עלי להתחיל במשא ומתן לחידוש החוזה?שהרי אם בסופו של דבר לא יחודש החוזה (כישלון במשא ומתן) אני צריכה לתת התראה להתפטרותי לא?
2.במידה ובמשא ומתן לחוזה החדש, המעסיק שלי לא מסכים לתנאים החדשים בהם אני מעוניינת לעבוד והדבר יביא לכדי התפטרותי, האם אני זכאית לפיצויי פיטורים?
3. המשכורת שלי בנויה משכר בסיסי גלובלי ומעמלות. העמלה ניתנת כל חודש בהתאם לתשלום הלקוח על התיק (אם הלקוח שילם עבור ההזמנה אני מקבלת את העמלה וזה לא משנה אם ההזמנה נסגרה לפני חודשיים , שלושה או יותר. תשלום העמלה ניתן רק כשהלקוח משלם). שאלתי היא האם (במידה ואתפטר) אהיה זכאית לקבלת העמלות "העתידיות" כלומר , אלו שעבדתי עבורן והייתי מקבלת(בעוד חודש חודשיים או יותר) לו הייתי ממשיכה לעבוד בחברה?
תודה מראש,
אורטל
המשך קצר
כמו כן, בנוגע לעמלות שאלתי היא בעצם עבור העמלות שטרם שולמו והיו עתידיות להינתן לי בזמן קבלת התשלום מהלקוח- האם אהיה זכאית לקבלן גם אם טרם שולמו ע"י הלקוח?
העסקתי בזמן הודעה מוקדמת
תשובה
חוק הגנת השכר
2. עבדתי לפי משכורת חדשית עפ"י הסכם שניתן בבית משפט
והועוברתי למשכורת שעתית שנחתמה ע"י טופס של משרד התמ"ת, האם אני יכולה לחזור להסכם של בית המשפט?
חוק הגנת השכר
2. השאלה לא ברורה, למה ומתי הועברת?
פיצוי בגין התארכות זמן הנסיעה לעבודה
אני עובד במפעל באזור הצפון ומגיע לעבודה בהסעות של המפעל. לאחרונה התארך זמן הנסיעה מכ30-40 דקות עד שעה וחצי - שעתיים בגלל שתי סיבות: ביטול קווי נסיעה ע"י המעביד בניסיון לחסוך כסף (וכך ההסעות עוברות דרך ארוכה יותר) וגם בגלל עבודות בכביש שמאיטות את התנועה.
האם מגיע לי פיצוי כספי כלשהו?
לא
במידה והתנאים התלויים במעסיק לא יתוקנו תהיה זכאי להתפטר ולדרוש פצויים (אם עבדת מעל שנה ואם ההרעה היא מהותית).
אין להתחשב בהרעה שנגרמת עקב עבודות בכביש.
עבודה ללא חוזה
השאלה שלי האם יש טופס שניתן לחתום עליו כך שבמקרה ומתרחשת תאונת עבודה אז ביטוח לאומי יכיר בזה?
שאלה נוספת: מה ההשלכות המשפטיות של עבודה ללא חוזה?
תשובה
עלייך למלא טופס 101 (המשמש לחישוב נכויי המס).
רצוי למלא אותו מיד עם תחילת עבודתך ולשמור אצלך צילום של הטופס.
פיטורים
תודה
איחור במסירה
הרעת תנאים
כמו כן
הלנת שכר
אני עובד כמנהל בחברה כשנתיים עם המעבר לתלושים מפורטים יותר המעביד שינה את שכר היסוד (מצורף תלוש חדש וישן ) מה שלדעתי יפגע בעתיד בכל הקשור לחישוב פנסיה וכו'
כמו כן מחייבים אותי לעבוד כ-230 שעות בחודש האם זה אפשרי?
גם מחייבים אותי לעשות הסעות בסוף יום העבודה ולא מתגמלים אותי עבור עוד שעה ורבע של פיזור גם לא רושמים אותה כשעת עבודה
דבר נוסף לא משלמים לי על ש"נ גם כשאני עובר את ה230 שעות האם זה אפשרי?
תודה מראש
דויד
קובץ נוסף
הורדה בגין הפסקת צהריים
מסתבר שגם בימים שבהם עבדתי פחות מ- 6 שעות חושב התקן לפי 9 שעות, למרות שלא יצאתי להפסקה. כלומר, היה עלי להשלים 3 שעות עבודה ולא 8.5.
האם זה אפשרי מבחינת החוק?
עוד הבהרה
פיטורים – חישוב שכר הודעה מוקדמת
אני פוטרתי ב-30.7 ביום חמישי. באותו יום המנכ"לית אמרה לי שתאריך הסיום של עבודתי תלוי בי, ואני אמרתי לה שאין לי בעיה לסיים ולעבוד כרגיל בחודש זה עד ה-31.8.
רק לאחר מכן גיליתי שאני זכאית לתשלום מלא בעבור חודש זה אף אם לא הייתי מגיעה לעבודה, כל עוד היא מאשרת זאת.
על כן ביום ראשון ביקשתי ממנה לא להגיע במהלך החודש משום שחיפוש עבודה יצריך ממני לצאת מוקדם וימי חופש. היא אמרה שאינה מוכנה לוותר לי על חודש העבודה בפועל אולם כן יתגמשו איתי עם השעות.
אני חתומה על חוזה עם שכר חודשי X, אולם רשום כי העבודה הינה 5 ימים, 9 שעות ביום ואני מחתימה שעון נוכחות.
שאלתי היא - האם בחודש האחרון השכר יינתן X בהתאם לחוזה (כפי שהיה קורה אילו היתה מוותרת על נוכחותי), או שיחושב על פי שעות הנוכחות בפועל?
תודה רבה מראש,
פנינה
שכר הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי לידה וחופשת לידה לבעל
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה וימי חופש
חישובים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין לעוד שהתפטר
אני עובד בחברה פרטית כבר שנתיים, בימים אלו אני מעוניין להתפטר מחברה זו, כי מצאתי מקום עבודה אחר. לפני כ 4 חודשים החתימו אותנו על טופס 14 והסבירו לי שגם אם אני מתפטר אני זכאי לקבל את הפיצויים. שאלתי היא: האם אני אכן זכאי לפיצויי פיטורין על שנתיים של עבודה בחברה למרות שאני מתפטר?
פיצוי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הודעה מוקדמת ופיצויי פיטורים לעובדת זרה
ודעה מוקדמת ופיצויי פיטוים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היקף משרה
שעות עבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסכם שנחתם לגבי עובדות ניקיון
הסם עובדות ניקיון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים והורדת משכורת בהריון
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מתי יש חובת שימוע לפני פיטורים ?
האם זה חוקי ? מה ניתן לעשות ?
חובת שימוע- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מראש
ברצוני לדעת כמה זמן עליי להודיעה מראש לפני שאני מתפטרת?
ימי הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום רב,
האם צודק המעסיק בכך שלא מגיעים לי דמי הבראה?
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין בגין גיוס לצה"ל
עבדתי בחברת אבטחה במשך שנה וחצי עם משכורת ממוצעת של כ1800 ש"ח...
הגעתי לחברת אבטחה, וקיבלתי המחאה עם סכום של רק 1340 ש"ח.
השאלה שלי היא לפי מה מחושב סכום פיצויים? ם לפי המשכורת כפול הוותק או בצורה אחרת?
תודה.
חישוב פיצויי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שלום
המשכורת היא כזו שהיא משולמת לפי שכר מינימים או לפי 6 אחוז ממכירות. זאת אומרת לצורך העניין אם עבדתי 100 שעות קיבלתי משהו כמו 2100.. אם מכרתי פחות , זאת אומרת אם מכרתי 100 שקל אני אקבל את השכר שעות שלי. לעומת זאת אם מכרתי 70,000 אני אקבל 7 אחוז מזה ואני אקבל את השכר לפי מכירות שבעצם עובר את השעות. (מקווה שזה לא יותר מדיי מבלבל חח)
עכשיו כל התקופה הזאת הייתי עובדת לפעמים משמרות כפולות (12 שעות) או שעות נוספות שלא היו משולמות גם אם קיבלתי שכר שעתי וגם אם קיבלתי שכר מכירתי. השאלה שלי אם עכשיו יש לי עילה לתביעה על זה שלא שילמו לי שעות נוספות? יש לציין כי הערתי וביקשתי שישלמו ולא נעניתי בחיוב בתקופת עבודתי.
קצת מסובך מקווה שהבנת :)
אשמח מאוד לעזרה. תודה שרון
עבודה בשעות נוספות- דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מספר ימי חופשה במקום עבודה חדש
כמהנדס ביניין .
בימים אלה התחלתי לעבוד בעבודה כמהנדס ביניין והשאלה שעולה
מה הוא מספר ימי החופשה שמגיעים לי בשנה
14 ימי חופשה או 28 ימי חופשה בשנה או זה נתון למשא ומתן ביני
למעבידים
ימי חופשה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




