פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
עובדת של חברת כ"א
העבודה מסתיימת על פי החוזה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי הודעה מוקדמת
(1) במהלך שנת עבודתו הראשונה - של יום אחד בשל כל חודש עבודה;
(2) במהלך שנת עבודתו השניה - של 14 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל
שני חודשי עבודה בשנה האמורה;
(3) במהלך שנת עבודתו השלישית - של 21 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל
שני חודשי עבודה בשנה האמורה;
(4) לאחר שנת עבודתו השלישית - של חודש ימים.
לא הבנתי את הנאמר לעיל
אני מתפטר אני עובד שנה שמונה חודשים הוא עסק פרטי. אני הודעתי לו היום כמה ימים אני צריך לתת לו ?
הודעה מוקדמת
אם עבדת במשכורת חודשית עליך לתת חודש.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין
עבדתי במקום עבודה מפברואר עד תחילת יוני, בתחילת מאי גיליתי כי אני בהריון. הודעתי על כך למעסיקה והמשכתי כרגיל לעבוד, בתחילת יוני הרגשתי רע ולא יכולתי לעבוד כי הייתי חלשה ומרותקת למיטה במשך 3 שבועות לפני כן הודעתי למעסיקה כי אני מרגישה לא טוב ושכרגע בשבועות הקרובים אני לא יכולה לעבוד ושאהיה איתה בקשר לא התפטרתי (יש לי אישורי מחלה) לאחר 3 שבועות החלטתי לחזור אך היא סרבה בטענה ש''ברחתי לה'' והסברתי לה כי סיכמנו שעד שארגיש טוב אחזור היא לא אמרה כי אני מפוטרת אך היא ציינה שאין לה צורך בעבודתי והבטיחה לי מכתב פיטורין ותלושים שהייתה חייבת לי. עד היום היא לא נתנה לי דבר ועוד היא טוענת כי היא לא פיטרה אותי ואני זו שהתפטרתי וזה כלל לא נכון.
אני מבקשת מכתב כדיי לחתום אבטלה ולא מעבר והיא לא מוכנה לתת לי
האם זו עילה לתביעה? האם מגיע לי מכתב בכלל? מה עליי לעשות?
פיטורים בהריון
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת לידה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם אני זכאי לפיצויי פיטורין?
לפני כחצי שנה, בעקבות המשבר, פנה אלי מעסיקי וביקש לקצץ משכרי.
הסכמתי, אך שלחתי לו מייל שאני רואה בקיצוץ זה קיצוץ זמני לתקופה של כחצי שנה.
אני מתכנן בימים הקרובים לבקש את החזרת שכרי לרמתו הקודמת.
אם הוא מסרב ואני מתפטר,
האם אני זכאי לפיצויי פיטורין?
אם כן, לפי איזה שכר? זה של לפני הקיצוץ או זה של חצי השנה האחרונה?
ואם לא אבקש כרגע החזרה של השכר אלא רק עוד כמה חודשים, האם אאבד את זכויותי, אם יש כאלו, הנובעות מן המכתב הנ"ל?
המון תודה מראש!
התפטרות עקב הרעת תנאים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תלושים
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חשיפת שחיתות
שאלה מעניינת, השייכת יותר לפורום דיני עונשין
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עילה לתביעה?
זו לא שאלה בדיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כמה חופש מגיע?
חשוב לי לדעת האם מגיע לי יום חופש שלם על יום שישי כאשר משרתי הנה 6 ימים בשבוע.
כלומר אם לקחתי חופש ביום שישי - האם מורידים לי יום שלם או חצי יום?
יום עבודה אחד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפליה
בעלת החנות שאלה אותי האם אני ערביה. ואני לא.
בראיון עבודה אחר נישאלתי למוצא שלי.
לשני המישרות לא התקבלית..
האם מותר לשאול שאלה כזו?
לא
ייתכן שיש לך עלת תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק של 50,000 ש"ח.
ואת יכולה גם להגיש תלונה לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניצול חופשה
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
עבדתי במפעל מחוץ למקום מגוריי. במקום העבודה היה הסעות מסודרות הלוך וחזור. העבודה משעה 8:00 בבוקר ועד 16:00 בצהריים, כאשר המעביד לא היה מרוצה מעבודתי בשעה 14:00 אמר לי לשבת בצד. ישבתי וחיכיתי שעתיים עד שהעובדים האחרים יסיימו לעבוד כדי שההסעה תגיע ותיקח גם אותי לבית. חשוב לי להדגיש שזהו היה יומי הראשון בעבודה. היום הלכתי לקחת את המשכורת והוא שילם לי על 5.5 שעות ולא על 7.5 שעות (הרי על ההפסקה לא משלמים).
האם הוא חייב לשלם לי על 7.5 שעות? כי הרי הייתי במפעל ולא יכולתי לנסוע לבית. המנהלת בכוח אדם טענה שהוא איננו חייב לשלם לי כי זה היה יומי הראשון בעבודה האם היא צודקת? הם אוכל לתבוע במקרה כזה?
בתודה.
כן, חייב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה בדיני עבודה
רק על חלק מפיצויי ההלנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירת הריון
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בגלל החלפת החברות האבטחה ללא הודעה מוקדמת
התפטרות מחברות אבטחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין, דמי אבטלה וחופשת מחלה
פיטורים
על דמי אבטלה שאל בפורום ביטוח לאומי.
אין פדיון ימי מחלה בלתי מנוצלים אלא בהסכמה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות על סמך הבטחה
לאחר עבודה של שנתיים וחצי, החלטתי להתחיל ללמוד ושאלתי את המנהלת הישירה שלי האם אני זכאי לפיצויי פיטורין מאחר ואני מעוניין לעבוד מחיפה לת"א. תחילה אמרה שלא, לאחר עיון בחוק פיצויי פיטורין שעיף 8|(3) הראיתי לה שמגיע לי והיא התייעצה עם המנהלת שלה ואמרה שאקבל! כאשר הבטיחה ליל שאקבל חתמתי על טופס התפטרות (בו לא צוין כי קיבלתי הבטחה כזו) . כרגע הם בדקו וראו כי לא מגיע לע, אבל כבר חתמתי על ההתפטרות כי ככה בטיחו לי!!
האם אני יכול לטעון שההבטחה תקפה וההתפטרות תקפה ולדרוש את הפיצויים? האם יש לי עילה או זכות לבקש ביטול התפטרות מאחר ולא עמדו בהבטחתם? ראוי לציין כי יש לי את ההבטחה מוקלטת @
התפטרות על סמך הבטחה
אם הממונה תטען שהשתכנעה מטענתך ועל סמך טענה (שגויה) זו הבטיחה כי תקבל פיצויי פיטורים, ההבטחה אינה תופסת. אחרת, אם תוכל להוכיח את ההבטחה, ייתכן שתוכל לטעון לזכות חוזית לפיצויי פיטורים.
קשה בנסיבות אלה להעריך מה יפסוק בית הדין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שווי שימוש ברכב
המעסיק חייב אותי מלא, בתלוש יולי בשווי רכב ומס לטלפון נייד לא עבדתי בחודש זה התפטרתי
האם זה חוקי ?
תודה
שווי שימוש
בכל מקרה אם שלמת יותר מס, תוכל להסדיר זאת עם קבלת טופס 106 לשנת 2009.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אני מופלת לרעה בשכר בשל היותי אישה
הנני עובדת בתחום עבודה שכולם גברים כבר 20 שנה. יש לי תחושה כי אני מופלת לרעה בשכר העבודה היות ומשכורתי לא השתנה לאורך השנים ומכיוון שאין אישה נוספת בתחום זה אין ביכולתי לבדוק זאת.
האם ניתן לחייב את המעסיק למסור לי מהם נתוני השכר של העמיתים שלי?
שאלה נוספת, היכן ולמי אני יכולה לפנות בכדי לברר מהו השכר לו אני זכאית כולל התוספות שנקבעו בהסכמים קיבוציים?
אפליה בשכר
את יכולה לפנו לנציבות שויון הזדמנויות בעבודה, להגיש תלונה ולבקש בדיקה.
את יכולה לפנות גם לנעמת, או לשדולת הנשים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי מס מהחזר נסיעות – מותר?
שאל בפורום מיסים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי מס מהחזרי נסיעות
הההפרש בין הסכום שציפית לסכום שקיבלת איננו נובע רק מניכוי מס, פנה למעסיק לקבל פרוט של חישוב ההחזר.
תאונת עבודה
רציתי לדעת כיצד מחושב הסכום שאני אמור לקבל.
יש לציין שבתקופה שלפני התאונה. הייתי שבמשך שלושת החודשים האחרוני הייתי חודש וחצי בחופש.
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פוטרתי באמצע החודש ה-11 קיבלתי התראה של חודש מראש
מכיוון שאני עובד בתחום שמרבית העבודה בקיץ המעסיק ביקש
ממני שאני יעבוד עד סוף חודש אוגוסט
בסוף חודש אוגוסט אהיה שנה בעבודה
האם אני אמור לקבל פיצויים ודמי הבראה ? מכיוון שאני יעבוד שנה מלאה
תודה מראש
כן וכן. שניהם.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איחור בתשלום כספי פיצויים על ידי חברת הביטוח
חברת הביטוח (מבטחים) קיבלה את הבקשה והתחייבה לשחרר את הכסף תוך 30 ימי עסקים
עברו כ 40 ימי עסקים והכסף לא שוחרר
מהם זכויותי?
החובה היא על המעסיק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים או לא?
כן
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאי העסקה
האם גם על תקופה של 4 חודשים אני יכולה לתבוע את המעסיק על שינוי תנאי העסקה?
אשמח לקבל תגובות בעניין.
לא
להתפטר, אם עבד לפחות שנה יהיה זכאי לפצויים.
להודיע על סרוב להרעת התנאים אך להמשיך ולעבוד ובמקביל לתבוע מהמעסיק את ההפרשים. אופציה זו קיימת רק כאשר הרעת התנאים היא הפרת חוזה (למשל הפחתת שכר מוסכם בחוזה או שניתן במשך תקופה ארוכה), אך לא שינויים בנוהלי החברה (כמו ביטול ארוחות על חשבון המעסיק). בשני המקרים יש לנקוט בפעולה תקופה קצרה לאחר ההרעה , אחרת תחשב התנהגות העובד כהסכמה להרעה.




