פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

עובדת של חברת כ"א

שרית 10/08/09
אני עובדת בבנק דרך חברת כ"א, גיליתי שאני בהריון, החוזה שלי אמור להסתיים בחודש הבא. האם הם רשאים להפסיק את עבודתי בתום החוזה?

העבודה מסתיימת על פי החוזה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
על פי החוזה מסתיימת העבודה במועד הנקוב בו. לצורך חוק פיצויי פיטורים מדובר בפיטורים המזכים בפיצויי פיטורים, אך לא לצורך חוק עבודת נשים. אם תמשיכי לעבוד אחרי המועד יהיה צורך בקבלת היתר לפיטורייך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי הודעה מוקדמת

פועל פשוט 10/08/09
עובד בשכר זכאי להודעה מוקדמת לפיטורים, כמפורט להלן:

(1) במהלך שנת עבודתו הראשונה - של יום אחד בשל כל חודש עבודה;

(2) במהלך שנת עבודתו השניה - של 14 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל
שני חודשי עבודה בשנה האמורה;

(3) במהלך שנת עבודתו השלישית - של 21 ימים, בתוספת של יום אחד בשל כל
שני חודשי עבודה בשנה האמורה;

(4) לאחר שנת עבודתו השלישית - של חודש ימים.


לא הבנתי את הנאמר לעיל

אני מתפטר אני עובד שנה שמונה חודשים הוא עסק פרטי. אני הודעתי לו היום כמה ימים אני צריך לתת לו ?

הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
זו הטבלה לעובד על פי שעות, ולפיה עליך לתת הודעה מוקדמת של 18 יום.
אם עבדת במשכורת חודשית עליך לתת חודש.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

גילי 10/08/09
שלום
עבדתי במקום עבודה מפברואר עד תחילת יוני, בתחילת מאי גיליתי כי אני בהריון. הודעתי על כך למעסיקה והמשכתי כרגיל לעבוד, בתחילת יוני הרגשתי רע ולא יכולתי לעבוד כי הייתי חלשה ומרותקת למיטה במשך 3 שבועות לפני כן הודעתי למעסיקה כי אני מרגישה לא טוב ושכרגע בשבועות הקרובים אני לא יכולה לעבוד ושאהיה איתה בקשר לא התפטרתי (יש לי אישורי מחלה) לאחר 3 שבועות החלטתי לחזור אך היא סרבה בטענה ש''ברחתי לה'' והסברתי לה כי סיכמנו שעד שארגיש טוב אחזור היא לא אמרה כי אני מפוטרת אך היא ציינה שאין לה צורך בעבודתי והבטיחה לי מכתב פיטורין ותלושים שהייתה חייבת לי. עד היום היא לא נתנה לי דבר ועוד היא טוענת כי היא לא פיטרה אותי ואני זו שהתפטרתי וזה כלל לא נכון.
אני מבקשת מכתב כדיי לחתום אבטלה ולא מעבר והיא לא מוכנה לתת לי
האם זו עילה לתביעה? האם מגיע לי מכתב בכלל? מה עליי לעשות?

פיטורים בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
היא טוענת זאת כי אסור לה לפטר אותך בלי היתר. אם את טוענת שלא התפטרת, לכי לעבדוה. אם את לא יכולה, כתבי לה שלא התפטרת ואת ממשיכה לעבוד, כפוף למצבך הרפואי. אל תיעדרי בלי אישור רפואי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חופשת לידה

רינה 10/08/09
אני מעוניינת לצאת לחופשת לידה מוארכת יותר, אולם לא יודעת כרגע אם אכן אבצע הארכה. האם אני צריכה להודיע מראש? אחרי שאקבל תקבול חופשת לידה מביטוח לאומי בגין 3 חודש האם על החודש ה-4 אני יכולה לחתום ימי מחלה ובכך לקבל שכר??

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
הארכת חופשת הלידה היא לחופשה ללא תשלום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני זכאי לפיצויי פיטורין?

שכיר 10/08/09
שלום רב,
לפני כחצי שנה, בעקבות המשבר, פנה אלי מעסיקי וביקש לקצץ משכרי.
הסכמתי, אך שלחתי לו מייל שאני רואה בקיצוץ זה קיצוץ זמני לתקופה של כחצי שנה.
אני מתכנן בימים הקרובים לבקש את החזרת שכרי לרמתו הקודמת.
אם הוא מסרב ואני מתפטר,
האם אני זכאי לפיצויי פיטורין?
אם כן, לפי איזה שכר? זה של לפני הקיצוץ או זה של חצי השנה האחרונה?
ואם לא אבקש כרגע החזרה של השכר אלא רק עוד כמה חודשים, האם אאבד את זכויותי, אם יש כאלו, הנובעות מן המכתב הנ"ל?
המון תודה מראש!

התפטרות עקב הרעת תנאים

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אין תשובה חד משמעית. על פניו נראה, שאם הסכמת לקיצוץ זמני ותקופה קצובה, והמעסיק מסרב להחזיר את השכר לרמתו הקודמת, יש לך עילה להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים. עליך לעשות זאת מייד, כי אם תתעכב תיחשב כמסכים עם צעדיו של המעסיק, ובמקרה כזה אין לך להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תלושים

אביעד 10/08/09
אני מעוניין לתבוע את המעסיק איך אין בידי את כל תלושי שכר ופירוט השעות האם אני יכול לחייב את המעסיק לתת לי את המסמכים? ואם כן איך? ומתוקף איזה חוק?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
המעסיק חייב מתוקף חוק הגנת השכר למסור לך תלוש שכר, ובמסגרת הליך משפטי תוכל לדרוש פירוט שעות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חשיפת שחיתות

כוכב 10/08/09
האם יש חוק שחובה לחשוף שחיתות במקום העבודה השאלה היא גם לגבי עבודה ממשלתית , ציבורית , פרטית. האם אדם עבר על החוק במידה ולא דיווח על כך

שאלה מעניינת, השייכת יותר לפורום דיני עונשין

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אם כי בהחלט ייתכן שעובד שלא דיווח על שחיתות במקום עבודתו עבר עבירה משמעתית של מעילה באמון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עילה לתביעה?

חי 10/08/09
שלום רב,אני מנהל עבודה מוסמך בענף הבנייה. לאחר מספר שנים שעבדתי במספר חברות בנייה פוטרתי מעבודתי. למרות הביקוש למנהלי עבודה בענף ולמרות הניסיון שלי, מועמדותי לעבודה נדחתה פעמים רבות ועברתי בשל כך שנה קשה של אבטלה. לאחר בירור שעשיתי לאחרונה, גיליתי שמשרד העבודה לא רושם מנהלי עבודה אלא אם כן המעביד דיווח על כך.קשה לי להתעלם מכך שקיימת אפשרות שמועמדותי נפסלה מספר פעמים בשל חוסר רישום במשרד העבודה.שאלתי היא האם זו עילה לתביעה משפטית? ואם כן את מי לתבוע: את משרד העבודה (המדינה) או את המעסיקים?בתודה מראשחי

זו לא שאלה בדיני עבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
זו שאלה של משפט מינהלי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כמה חופש מגיע?

אילנה 10/08/09
שלום לכם
חשוב לי לדעת האם מגיע לי יום חופש שלם על יום שישי כאשר משרתי הנה 6 ימים בשבוע.
כלומר אם לקחתי חופש ביום שישי - האם מורידים לי יום שלם או חצי יום?

יום עבודה אחד

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אפליה

שירה 10/08/09
השבוע ניגשתי לחנות, ושאלתי לגבי עבודה כמוכרת.
בעלת החנות שאלה אותי האם אני ערביה. ואני לא.
בראיון עבודה אחר נישאלתי למוצא שלי.
לשני המישרות לא התקבלית..
האם מותר לשאול שאלה כזו?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אלא אם זה רלוונטי לעבודה (אי אפשר לקבל מוסלמי לעבודה כרב, נכון?).
ייתכן שיש לך עלת תביעה לפיצוי ללא הוכחת נזק של 50,000 ש"ח.
ואת יכולה גם להגיש תלונה לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניצול חופשה

מירב 10/08/09
ברצוני לנצל את ימי חופשה בתשלום שנצברו לזכותי בסיום חופשת הלידה שלי. נאמר לי בכח אדם שקודם עלי לבקש חופשה ללא תשלום ולנצל אותה ורק לאחר מכן לבקש אישור על ניצול חופשה בתשלום שיכולים לא לאשר לי אותה כאילו ביקשתי חופשה בזמן שאני עובדת בעיתוי הלא נכון. האם זה נכון?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
את זכאית על פי חוק להארכת חופשת הלידה לחופשה ללא תשלום. לעומת זאת, בכל הנוגע לחופשה בתשלום, המעסיק הוא הקובע את מועדה בהתאם לצרכי העבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים

הייתי עובדת 10/08/09
שלום
עבדתי במפעל מחוץ למקום מגוריי. במקום העבודה היה הסעות מסודרות הלוך וחזור. העבודה משעה 8:00 בבוקר ועד 16:00 בצהריים, כאשר המעביד לא היה מרוצה מעבודתי בשעה 14:00 אמר לי לשבת בצד. ישבתי וחיכיתי שעתיים עד שהעובדים האחרים יסיימו לעבוד כדי שההסעה תגיע ותיקח גם אותי לבית. חשוב לי להדגיש שזהו היה יומי הראשון בעבודה. היום הלכתי לקחת את המשכורת והוא שילם לי על 5.5 שעות ולא על 7.5 שעות (הרי על ההפסקה לא משלמים).
האם הוא חייב לשלם לי על 7.5 שעות? כי הרי הייתי במפעל ולא יכולתי לנסוע לבית. המנהלת בכוח אדם טענה שהוא איננו חייב לשלם לי כי זה היה יומי הראשון בעבודה האם היא צודקת? הם אוכל לתבוע במקרה כזה?
בתודה.

כן, חייב

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
ואת יכולה לתבוע. רק בכמה מדובר?

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תביעה בדיני עבודה

ראובן 10/08/09
מה קורה עם נושא ההתיישנות במידה ועובד הגיש תביעה בחודש 10/2007 על שכר עבודה בעודו עובד, התביעה נמחקה בסופו של דבר. בחודש 09/2008 פוטר מהעבודה ולאחר מכן הגיש תביעה אחרת בחודש 05/2009 הכוללת רכיבי תביעה נוספים כגון פיצויי פיטורים, חופשה, פנסיה וכד'. האם יש מקום לטעון התיישנות?

רק על חלק מפיצויי ההלנה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
שממילא הם אות מתה...

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמירת הריון

אירית 10/08/09
שלושה חודשים לפני הלידה יצאתי לשמירת הריון בבית. המעסיק שלי דרש כי אכתוב מכתוב שהנני מבקשת חופשה ללא תשלום בזמן שהיה בשמירת הריון. האם זה חוקי ושמר על כל זכויותיי בעבודה?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
הודיעי שאת בשמירת הריון וצרפי אישור רפואי על כך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות בגלל החלפת החברות האבטחה ללא הודעה מוקדמת

david 10/08/09
עד סוף יולי הבטחתי מקום אחד דרך חברת האבטחה א' (כאן ועלה). בעמצא יולי באה אליי מנהל הסניף של החברת האבטחה ב' (כאו ועלה) והודיה על תחילת תעסוקה דרך חברה ב' מאוגוסט. (דרך אגב השבוע הראשון של האוגוסט הייתי במילואים). חברה א' לא הודיה לי על הפסד מכרז על-ידיה. התחלתי לעבוד דרכיה מייד אחרי יציאת פסח השנה. אחד מהתנאים לתעסוקתי היה עברת קורס ירי על חשבון החברה והתחייבות לעבודה במקום לשנה. בחברה ב' לא חתמתי על החוזה הן באשמת התנגדויות בולטות בחוזה לחוק והן כברצוני היה לעזוב את התחום העבודה (כמו כן הקב"ט של המקום לא התנגד על הפסקת תעסוקתי עכב אי התאמת החוזה אלי). השאלה היא מה זכויותיי  וחובותיי כלפי החברה א' וכלפי החברה ב'? בתודה מראש דוד

התפטרות מחברות אבטחה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אתה זכאי לפדיון חופשה חברה א', ולפדיון הודעה מוקדמת בשיעור של 3 ימים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין, דמי אבטלה וחופשת מחלה

dudis007 10/08/09
שבוע שעבר פוטרתי מעבודתי (היום אקבל את המכתב הרשמי), ובהסכמת שני הצדדים הוחלט שאני מוותר על זכותי לחודש של התרעה מוקדמת, ומקבל את הכסף שמגיע לי עבור ימי החופש שצברתי ואת הפיצויים (עובד כשנה וחצי בחברה). כעת אני מעוניין לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה.האם עליי לחכות חודש (עד שתסתיים תקופת ההודעה המוקדמת) ורק אז לפנות ללשכת התעסוקה או שניתן להתחיל ולקבל דמי אבטלה כבר מעכשיו עם הצגת מיכתב הפיטורין?מתחילת השנה צברתי ימי מחלה, האם אני זכאי לפדות אותם בכסף ולקבל עליהם תשלום?

פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
לקודם כל, אינך רשאי לוותר על הודעה מוקדמת. זו זכותך, ואתה זכאי לפחות לתשלום תמורתה.
על דמי אבטלה שאל בפורום ביטוח לאומי.
אין פדיון ימי מחלה בלתי מנוצלים אלא בהסכמה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות על סמך הבטחה

ג'וזף 10/08/09
שלום רב,
לאחר עבודה של שנתיים וחצי, החלטתי להתחיל ללמוד ושאלתי את המנהלת הישירה שלי האם אני זכאי לפיצויי פיטורין מאחר ואני מעוניין לעבוד מחיפה לת"א. תחילה אמרה שלא, לאחר עיון בחוק פיצויי פיטורין שעיף 8|(3) הראיתי לה שמגיע לי והיא התייעצה עם המנהלת שלה ואמרה שאקבל! כאשר הבטיחה ליל שאקבל חתמתי על טופס התפטרות (בו לא צוין כי קיבלתי הבטחה כזו) . כרגע הם בדקו וראו כי לא מגיע לע, אבל כבר חתמתי על ההתפטרות כי ככה בטיחו לי!!
האם אני יכול לטעון שההבטחה תקפה וההתפטרות תקפה ולדרוש את הפיצויים? האם יש לי עילה או זכות לבקש ביטול התפטרות מאחר ולא עמדו בהבטחתם? ראוי לציין כי יש לי את ההבטחה מוקלטת @

התפטרות על סמך הבטחה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
קודם כל, אינך זכאי לפיצויי פיטורים על פי סעיף 8 (3) לחוק. אם קראת את התקנות, אינך ננכס לשום הגדרה שם.
אם הממונה תטען שהשתכנעה מטענתך ועל סמך טענה (שגויה) זו הבטיחה כי תקבל פיצויי פיטורים, ההבטחה אינה תופסת. אחרת, אם תוכל להוכיח את ההבטחה, ייתכן שתוכל לטעון לזכות חוזית לפיצויי פיטורים.
קשה בנסיבות אלה להעריך מה יפסוק בית הדין.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שווי שימוש ברכב

נרי 10/08/09
הרכב הצמוד נלקח ממני והפלאפון בתאריך 28.06.09
המעסיק חייב אותי מלא, בתלוש יולי בשווי רכב ומס לטלפון נייד לא עבדתי בחודש זה התפטרתי
האם זה חוקי ?
תודה

שווי שימוש

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אם בחודש יולי לא עבדת, לא השתמשת ברכב ולא החזקת טלפון סלולרי, לא היה מקום לזקוף בתלוש השכר את שווים לצורך מס.
בכל מקרה אם שלמת יותר מס, תוכל להסדיר זאת עם קבלת טופס 106 לשנת 2009.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אני מופלת לרעה בשכר בשל היותי אישה

נופר 10/08/09
שלום רב,
הנני עובדת בתחום עבודה שכולם גברים כבר 20 שנה. יש לי תחושה כי אני מופלת לרעה בשכר העבודה היות ומשכורתי לא השתנה לאורך השנים ומכיוון שאין אישה נוספת בתחום זה אין ביכולתי לבדוק זאת.
האם ניתן לחייב את המעסיק למסור לי מהם נתוני השכר של העמיתים שלי?

שאלה נוספת, היכן ולמי אני יכולה לפנות בכדי לברר מהו השכר לו אני זכאית כולל התוספות שנקבעו בהסכמים קיבוציים?

אפליה בשכר

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
אם את מועסקת על פי הסכמים קיבוציים, את יכולה לפנות לועד העובדים, שגם מכיר היטב את הסכמי העבודה.
את יכולה לפנו לנציבות שויון הזדמנויות בעבודה, להגיש תלונה ולבקש בדיקה.
את יכולה לפנות גם לנעמת, או לשדולת הנשים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי מס מהחזר נסיעות – מותר?

ולדי 10/08/09
שלום. אני עובד חדש יחסית בחברה ותאמת זו הפעם הראשונה שאני מקבל החזרים בגין הוצאות על נסיעות למקום העבודה. היתי אמור לקבל 400 ש"ח על הנסיעות אבל אחרי ניכוי מס קיבלתי החזר של138 ש"ח. האם מותר למעסיק לעשות את זה? האם זה נחשב לזה שהוא לא החזיר לי את מלוא ההוצאות שלי? אשמח לקבל את דעתכם בעניין.

שאל בפורום מיסים

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ניכוי מס מהחזרי נסיעות

שיר 10/08/09
המעסיק חייב על פי חקו לנכות מס מכל תשלום המשתלםפ לעובד כולל החזרי נסיעות (פטור ממס קיים רק לגבי פצויי פיטורים תחת מגבלות מסוימות).
הההפרש בין הסכום שציפית לסכום שקיבלת איננו נובע רק מניכוי מס, פנה למעסיק לקבל פרוט של חישוב ההחזר.

תאונת עבודה

יניב 10/08/09
עברתי תאונה בחזרה מהעבודה, קיבלתי 60 ימי מחלה.
רציתי לדעת כיצד מחושב הסכום שאני אמור לקבל.
יש לציין שבתקופה שלפני התאונה. הייתי שבמשך שלושת החודשים האחרוני הייתי חודש וחצי בחופש.

פנה לפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי באמצע החודש ה-11 קיבלתי התראה של חודש מראש

בן 10/08/09
ולכן אני עובד עד אמצע חודש אוגוסט
מכיוון שאני עובד בתחום שמרבית העבודה בקיץ המעסיק ביקש
ממני שאני יעבוד עד סוף חודש אוגוסט
בסוף חודש אוגוסט אהיה שנה בעבודה
האם אני אמור לקבל פיצויים ודמי הבראה ? מכיוון שאני יעבוד שנה מלאה

תודה מראש

כן וכן. שניהם.

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור בתשלום כספי פיצויים על ידי חברת הביטוח

טל א 10/08/09
הגשתי בקשה לשחרור דמי פיצויים שמגעים לי ממעסיק קודם
חברת הביטוח (מבטחים) קיבלה את הבקשה והתחייבה לשחרר את הכסף תוך 30 ימי עסקים
עברו כ 40 ימי עסקים והכסף לא שוחרר
מהם זכויותי?

החובה היא על המעסיק

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
בהנחה שסיימת את העבודה בנסיבות של זכאות לפיצויי פיטורים, החובה היא על המעסיק לפעול בזמן כדי שתקבל את פיצויי הפיטורים בתוך המועד. אחרת הוא מלין את הפיצויים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאים או לא?

דימה 10/08/09
שלום.    אני עובד בחברה כשנתיים וחצי  התחלתי לעבוד במרץ 2007 בשכר של 4000 ש"ח + בונוס אשר היתחיל מ-300 ש"ח  בבחצי חודש הראשון , 350 שח בחודש השני ו 2000 שח בחודש שלישי  וכך זה נמשך עד ספטמבר 2007 באותו חודש המשכורת עלתה ל-4500 ש"ח+בונוס בסך 1000 ש"ח וכך זה נמשך עד לפני חודשיים כאשר המעסיק שלי החלית להוריד מהסכר את הבונוס (1000 ש"ח)אותו קיבלתי בשנתיים האחרונות. ללא הסכמתי. האם הדבר נחשב כהרעת תנאים?בכבוד רב דימה קרוגמן

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
זו הרעה מוחשית של תנאי העבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הרעת תנאי העסקה

סיימון 09/08/09
רציתי לשאול על נושא הרעת תנאים - עבדתי באיזה משרד 4 חודשים, ולאחר 4 חודשים הבעלים קרא לי וטען שמחודש הבא הוא משנה לי את תנאי העסקה ומוריד לי כסף בשכר,ואז החלטתי לעזוב מרצוני.
האם גם על תקופה של 4 חודשים אני יכולה לתבוע את המעסיק על שינוי תנאי העסקה?
אשמח לקבל תגובות בעניין.

לא

שיר 10/08/09
במקרה של הרעת תנאים יש לעובד שתי אפשרויות.
להתפטר, אם עבד לפחות שנה יהיה זכאי לפצויים.
להודיע על סרוב להרעת התנאים אך להמשיך ולעבוד ובמקביל לתבוע מהמעסיק את ההפרשים. אופציה זו קיימת רק כאשר הרעת התנאים היא הפרת חוזה (למשל הפחתת שכר מוסכם בחוזה או שניתן במשך תקופה ארוכה), אך לא שינויים בנוהלי החברה (כמו ביטול ארוחות על חשבון המעסיק). בשני המקרים יש לנקוט בפעולה תקופה קצרה לאחר ההרעה , אחרת תחשב התנהגות העובד כהסכמה להרעה.
דילוג לתוכן