פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

זכויות שאלה לעו"ד

אפרת 11/08/09
אני מאוד לא מרוצה מימקום עבודתי. שאלותי הם:
1. אם אני אתפטר מיוזמתי יהיו מגיעים לי דמי אבטלה?
2. האם מגיעים פיצויים למי שהתפטר מיוזמתו, ועבד מעל שנה?
3. כמה זמן מראש צריך להודיע למעסיק מראש על הפסקת עבודה
תודה לתשובתכם, זה מאוד חשוב לי.

התפטרות

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
1. שאלי בפורום ביטוח לאומי.
2. לא, אלא אם התפטר מאחת הסיבות שעל פי חוק פיצויי פיטורים מקנות פיצויי פיטורים.
3. תלוי במשך העבודה ובמתכונתה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מעבר דירה

נועה 11/08/09
שלום רב!
אני עוברת דירה כעת , מה גם נמצאת בחודש ה-3 להיריוני,
בימים אלו נמצאת בחופשת מחלה עקב מצבי הרפואי.
ועוד שבוע אחזור לעבודה.חודש הבא אני אמורה לעבור דירה ום כך פרוצדורה ארוכה.בעבודה לא כ"כ מסמפטים אותי וגם לא מגיעים לי ימי חופשה.אם אבקש חופשה בשל העברת דירה האם מחובתם לקבל זאת ?מה עליי לעשות אשמח לקבל עצה

לא;

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
אין חובה לתת לעובד חופשה עקב מעבר דירה, אלא אם יש הסכם קיבוצי או אישי המעניק זאת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מחלת ילד- תשלום שכר להורה מהיום ה-1?

רחל 11/08/09
חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), התשנ"ג- 1993, מקנה זכות לעובד שעמו ילד שגילו פחות מ- 16 שנה, לזקוף עד 8 ימי היעדרות מעבודה בשנה, בשל מחלת ילדו, וזאת על חשבון מכסת המחלה הצבורה לזכותו.
האם התשלום הינו מהיום הראשון שהילד חולה- כאשר אני מביאה אישור מרופא?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
כמו דמי מחלה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלם דמי חופשה וימי הבראה לעוזרת בית

ורד 11/08/09
שלום,
אימי העסיקה עוזרת בית במשך 11 שנה , העוזרת עבדה פעם בשבועיים 5 שעות וקיבלה 175 ש"ח ליום.
כמה ימי חופשה שנתית מגיע לעוזרת בגין כל תקופת העסקתה?
וכמה עליה לשלם דמי הבראה בגין כל התקופה.
הבנתי שעבור חופשה ניתן לשלם רק עד 4 שנים רטרואקטיבית
ובגין דמי הבראה רק עד שנתיים רטרואקטיבית.
אודה על תשובתך .

זו שאלה לחשב שכר, לא לעו"ד

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
פנו למועצת הפועלים באזור מגוריכם ובקשו שיסייעו לכם לערוך את החשבון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אישור לפטור לקבלת פיצויים ללא ניכוי מס הכנסה

רונית 11/08/09
אבי פוטר בשנת 90 לאחר שנת עבודה. היום לקראת גיל הפרישה ברצונו להוציא חלק מהפיצויים מקרן לבנין ואולם הוא נתבקש להמציא למס הכנסה טופס 161 - אותו לא קיבל מעולם - על מנת שלא יקוזזמס. פנינו למקום העבודה שאנשיו כבר התחלפו והם טוענים שאינם מוצאים או יכולים למצוא טופס אחרי זמן כה רב. מה עושים ?? תודה רונית

שאלו בפורום מיסים

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עבודות פרטיות אחרי העבודה.

ערן 11/08/09
שלום, יש לי מספר שאלות באותו העיניין.
אתחיל ואומר שהשכר שלי היום נמוך יחסית למקצוע, לוותק ולידע שלי יחסית לשאר השוק בתחום שלי.
בקשתי מהמעסיק שלי העלאה בשכר אך תשובתו היתה שלילית משלל תירוצים.
בקשתי את הסכמתו לעבוד באותו התחום באופן פרטי מחוץ לשעות העבודה אליהן אני מחוייב כלפיו.
תשובתו שלילית בצורה נחרצת ולא ניתנת לדיון או ויכוח.
אין בהסכם עליו אני חתום היום כל התניה בעיניין זה.
שאלותי הן:
האם מותר לו לאסור עלי לעבוד באותו התחום אחרי שעות העבודה ?
אם אעבוד בכל זאת האם אני אהיה חשוף לפיטורין ?
האם לא אהיה זכאי לפיצויים עקב פיטורין ?
האם אהיה חשוף לתביעה מצידו נגדי ?

מה כן מותר לי ומה אסור ?

תודה מראש.

ערן.

עבודה נוספת

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
1. לא.
2. כן.
3. תהיה זכאי.
4. כן, אבל סיכוייה יהיו נמוכים מאד.
אסור לך להתחקרות בו, לקדם את מתחריו, וכמובן לגלות סודות עסקיים שלו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה חשובה

דנית 11/08/09
שלום,
עבדתי בקיץ בקיטנה עירונית, והובטח לשלם לי שכר מינימום. עבדתי 7 שעות ביום ובפועל קיבלתי משכורת רק על 5.5 שעות שבהם עבדתי עם הילדים , על שעת הנקיונות בסוף היום וחצי שעת הכנה תוכנית הקיטנה בכל בוקר לא קיבלתי שכר האם זה מותר?

לא. זו הלנת שכר.

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי פגיעה בעבודה

DDRR 11/08/09
שלום רב,

מה הסכום שמקבל שכיר עבור 5 ימי פגיעה בעבודה? האם מקבל החל מהיום הראשון?

איזה סעיף בחוק מדבר על כך?

שאל בפורום ביטוח לאומי

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

גלובלי-כיצד ימי מחלה מגיע?

רחל 11/08/09
האם כשרשום משכורת גלובלי זה שקול לעובד במשכורת ע"פ הגדרת החוק? "עובד-במשכורת" - עובד שעיקר גמול עבודתו משתלם על בסיס של חודש או של תקופה ארוכה יותר;
"תקופת מחלה" תחושב לפי הוראות אלה:
(1) לגבי עובד במשכורת - תהא תקופת המחלה כל ימי מחלתו, לרבות ימי מנוחה שבועית וחגים האם אני אמורה לקבל שכר מהיום ה-1 למחלה?

מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
כן, והתשלום הוא לפי החוק: יום 1 0, ימים 2-3 חצי ומהיום הרביעי מלא שהוא 75% מהשכר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי מחלת ילד-כיצד משלמים?

רחל 11/08/09
מה תשלום בגין ימי מחלת ילד? כיצד מחושב מימי מחלה שצבורים לי? האם משלמים מהיום הראשון של מחלת הילד?

כמו ימי מחלה רגילים

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

לקיחת ימי חופש בלי חתימת עובד (בהריון)

אפרת 11/08/09
עברתי מי שפיר ובהוראת רופא נאלצתי להישאר בנוסף ל-2 ימים עוד יומיים בבית. 4 ימים , למרות שהצגתי אישור מרופא על כל 4 ימים החברה לא הכירה ב-4 ימים כימי מחלה. הם טענו שמי שפיר יורידו לי מ-40 שעות שמגיעה ליולדת . ואילו על 2 ימים האחרים היא סרבה להכיר כימי מחלה 3 ו-4 או גם כחלק מה-40 שעות מעקב הריון (יש לי עוד יתרה) ולקחו לי 2 ימי חופש ללא חתימתי.1- האם מותר להם לקחת לי ימי חופש? 2- מדוע אישור הרופא על מחלה כירורגי הריון על 4 יום אינו תקף?

לא כדין

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
הם לא נהגו כדין. אישור הרופא מספק כדי להחשיב את הימי ההיעדרות במסגרת ההריון. לא היה מקום לנכות ימי חופשה. את ימי המלה יש לחשב מיום ההיעדרות הראשון.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שעות בתלוש במשכורת גלובלית

רחל 11/08/09
אני שכר גלובלי, החברה בודקת אם נעשו 186 שעות. במידה ועשיתי ב-18 יום 173 שעות (בחודש של 22 ים) 20 שעות יותר - אני לא מקבלת שעות נוספות. אבל אם יש לי ביום עבודה פחות מ-9 שעות כן מורידים לי. האם מותר להם??? בתלוש לא מציינים כמה שעות אני עובדת באותו חודש ואף לו מדייקים במספר ימי העבודה שעבדתי.

שעות נוספות

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
השעות הנוספות נמדדות לפי יום, לא לפי חודש ולא לפי שבוע.
אם יום העבודה חסר - מותר לנכות או להחשבי את השעות החסרות כשעות חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דינם של ימי חופש בחופשת לידה

רינה 11/08/09
אני זכאית ל-14 ימי חופש בשנה (גם רשום בחוזה). בחברה לא רושמים לי בתחילת שנה את כל ה14 יום אלא כל חודש מוסיפים לי: 1.166.
1- האם מותר להם?
2- מה קורה לימי חופש שלי בחופשת לידה, הם נעלמים? כיצד יכתבו לי אותם כשאחזור? יתנו לי בחודש הראשון 3.48 בגין 3 חודש +1.16 בגין החודש שחזרתי או שהם רשאים למחוק לי אותם?

ימי חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
1. כן.
2. לא נעלמים, ואת זכאית להמשך צבירה. אפן הרישום לא חשוב ובלבד שתקבלי את כל המגיע לך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פציעה ופיטורין

שלום 11/08/09
שלום אני עובד חצי שנה במפעל כנהג במסגרת התפקיד שלי אני גם מוריד סחורה ללקוחות שדורשת ממני מאמץ פיזי רב. לפני כ3 שבועות הרגשתי לחץ בחזה וקושי נשימה באמצע יום העבודה המשכתי לעבוד ויום למחרת הלכתי לרופא המשפחה משם הפנו אותי לצילום חזה וישר לבית החולים בעכבות כך שגילו אצלי חור בריאה. אושפזתי ליומיים ושוחררתי בהוראה שאיני יכול לחזור לעבודתי במשך חודשיים מכיוון שהיא כרוכה במאמץ פיזי. יש לציין שאף אחד מהרופאים לא הכיר במה שקרה כתאונת עבודה. שאלותיי הן עם בעבודתי יכולים לפטר אותי? האם יש לי זכויות שאני יכול לתבוע מביטוח לאומי? או מחברת הביטוח שלי? הרופאה שלי אמרה שתוכל להפנות אותי לרופא תעסוקתי ואיני יודע מה זה אומר. איך אוכל לפרנס את עצמי בזמן זה ?

קודם כל דמי מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
כל עוד לא פוטרת אתה זכאי לדמי מחלה ממעסיקך.
מעבר לכך פנה לפורום ביטוח לאומי ולפורום נזיקין והצג גם שם את סיפורך.
אסור לפטר אותך בטרם מיצית את כל יתרת ימי המחלה שנצברו לזכותך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר מרצים, ביטוח לאומי ויחסי עובד – מעביד

ניר 11/08/09
שלום רב, רציתי להתייעץ לגבי המקרה הבא:
לפני 4 שנים התחלתי לעבוד באגודת הסטודנטים שבאוניברסיטה שלי כמורה בקורסים שאגודת הסטודנטים מציעה.
ביקשו ממני להביא ממס הכנסה "תאום מס עבור שכר מרצים",
ושילמו לי בצ'ק ממנו ניכו במקור מס.
בכל שנה התבקשתי להמציא תאום מס - וכך עשיתי.
העבודה כמורה בקורסים - נעשית לאורך השנה בתקופות בחינות, ומוסכם שאהיה מעוסק רק אם יהיו מספיק נרשמים ( תמיד היו מספיק נרשמים).

בכל אופן, לאחרונה פנו אלי מהביטוח הלאומי בדרישה לתשלום עבור כל השנים שעבדתי כמורה. אני לתומי חשבתי שהמעסיק אחראי על כל הניכויים (עבדתי במקביל במקומות נוספים ושם ניכו לי משכרי גם ביטוח לאומי), ואם לא עשה כן, זה מתוך ידיעה שאין בכך צורך. הנחתי שמשום שלאגודת הסטודנטים יש רואה חשבון, הוא ודאי יודע על כל ניכוי נחוץ - וכפי שביקשו תאום מס עבור מס הכנסה, אם עלי לשלם ביטוח לאומי היו ודאי מיידעים אותי.
לא יידעו אותי לגבי זה שאני צריך לשלם ביטוח לאומי, לבד, כעצמאי - ושאלתי היא - האם זו לא חובתם? אם הייתי יודע שבנוסף למס הכנסה ינוכו משכרי 16% נוספים לביטוח הלאומי, כדאיות עבודתי היתה מוטלת בספק. בכל אופן לא היה לי מושג שאני נחשב לעצמאי בעיני ביטוח לאומי ( אם היתי יודע - הייתי ודאי שומר חשבוניות והיקבלות ע"מ לנכות הוצאות) .
האם לדעתכם על אגודת הסטודנטים היתה מוטלת החובה ליידע אותי בצורך הזה לתשלום ביטוח לאומי?
אציין שמועסקים בשכר מרצים בערך עוד כחמישים מורים, ואף אחד מהם לא טרח לשלם ביטוח לאומי - פשוט כי לא ידענו שמוטלת עלינו החובה הזו.
ידוע לי שחוזה שנכרת שלא בתום לב הוא חוזה שצד מסויים ידע פרט מסויים או היה אמור לדעת, והוא לא העבירו לצד השני - האם לדעתכם זהו המקרה שלי (אגודת הסטודנטים הייתה אמורה לדעת בהעסקתי כי עלי לשלם ביטוח לאומי, אך לא יודעתי בפרט חשוב זה)
אגודת הסטודנטים טוענת כי אין בנינו יחסי עובד מעביד ולכן לא חלה עליהם כל חובה ליידע אותי במשהו - לטענתם, אני עצמאי (זו פעם ראשונה שנודע לי ששכר מרצים הוא בסטטוס עצמאי) ולכן עלי חלה חובת הברור מול כל הרשויות.

מה דעתכם?

תודה!

שכר מרצים

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
לא מדובר בדיני עבודה. מדובר בדיני מס וביטוח לאומי. בכל אופן, אם התשלום כלל מע"מ ונתת חשבוניות, קשה לטון שלא ידעת שמדובר בנותן שירות עצמאי ולא בעובד שכיר. לא ציינת האם קיבלת תלוש שכר.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלומים לעובד זר

נטע מלכה 11/08/09
שלום, ברצוני לברר כיצד יש לשלם עבור חופשה שנתית לשנת 2008 לעובד זר כאשר בשנת 2008 היה מועסק בשכר של 133 ש"ח לשעה ואילו היום מועסק בשכר של 168 ש"ח לשעה? (לפי איזה תעריף יש לשלם לו? לפי 133 השכר שקיבל ב- 2008? או 168 כפי שמקבל היום?) אשמח גם לדעת כיצד יש לשלם לו דמי הבראה? לפי איזה תעריף? תודה רבה מראש על תשובתכם!

כל שנה לפי תעריפה

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
סכומים חפשי בגוגל לפי "דמי הבראה".

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ימי חופשה

תמי 11/08/09
אני עובדת 20% משרה במשך שנתיים וחצי (11 שעות שבועיות) כמה ימי חופשה מגיעים לי?

חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
20% ממכסת החופשה השנתית הרגילה שהיא 10 ימים ב-4 השנים הראשונות לעבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אי תשלום דמי חופשה

דן 11/08/09
אני עובד בחברת מודיעין אזרחי, כמאבטח, כבר קצת יותר משנה וחצי. בסביבות חודש מאי ביררתי כי ברשותי 18 ימי חופשה, וביקשתי מהמפקח של הפרוייקט שלי לטוס בחודש יולי (21 יום) לחו"ל, כלומר לנצל את ימי החופשה בתשלום ושאר הימים יחשבו כחופשה ללא תשלום. הוא אישר לי, כמו כן אח"כ עוד הזכרתי לו מס' פעמים שאני יוצא לחופשה ואצטרך שבמשכורת עבור חודש יולי (10 לאוגוסט) ישלמו לי את דמי החופשה.
היום במשכורת ראיתי כי דמי החופשה לא שולמו במלואם? מה אוכל לעשות ע"מ לדרוש את הכסף? האם אוכל לבקש דמי הלנה מכיוון שימי החופשה לא שולמו בזמן?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
אין פיצויי הלנה על דמי חופשה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פוטרתי לאחר שהמעביד איים עלי שאתן עדות שקר במשטרה

חנן 10/08/09
שלום,רציתי לבקש חוו"ד על סיכוי התביעה שלי ועל גובה הפיצויים שלדעתכם מגיע לי:לפני מספר חודשים קרתה תאונה במקום שאני עובד בו, לאחר שהתרעתי על ליקוי בטיחות מספר רב של פעמים בפני המעביד. התלונות התקבלו בביטול ולא זכו לשום טיפול. לאחר קרות התאונה הנ"ל, הממונה הישיר שלי (מדובר בחברה גדולה) התקשר ואיים עלי שאם לא אתן עדות שקר במשטרה בנוגע למה שהיה "אני גמור ואני עף משם תוך יומיים ואף אחד לא יעסיק אותי בענף הזה יותר". אני סרבתי לשקר במשטרה ותוך יומיים באמת קיבלתי הודעת פיטורין עם התרעה של שבועיים. ראוי לציין שלא קיבלתי שום פיצוי פיטורין, אלא להפך, הם לא שילמו עבור שעות נוספות ועבור ימי חופשה שלא פדיתי. למען סיבור האוזן- באותה חברה עבדתי במשך 9 חודשים ושכר הברוטו שלי היה כ10,000 ש"ח בחודש. כמו כן לא היה איזשהו חוזה המחייב אותם להעסיק אותי לתקופת מינימום מסויימת. למען הסר ספר- אינני מעוניין לחזור לעבוד בחברה. נתון נוסף שראוי לציין הוא שהקלטתי את שיחות האיומים הנ"ל שהמנהל הממונה ניהל איתי בטלפון. רציתי לדעת אם אני זכאי לפיצויים לדעתכם ובאיזה שיעור?תודה מראש,חנן

פיטורים שלא כדין

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
אמנם ם אחרי 9 חודשים אינך זכאי לפיצויי פיטורים, אבל על פי הנסיבות שתיארת יש לך עילת תביעה לפיצוי על פיטורים שלא כדין, לצד הזכויות שלא קיבלת. פנה לעורך דין.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויים?

דנה 10/08/09
רציתי לשאול במידה ואני עוברת מעיר למושב והמושב ממוקם קרוב יותר למקום העבודה שלי, האם עדיין אוכל להתפטר עקב מעבר למושב ולקבל פיצויים לאחר חצי שנה?

התפטרות ופיצויים

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
כן. קיראי גם את השאלה והתשובות בפורום זה מלפני מספר ימים. קראי את תשובתו של שיר ורד.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי חופשה

אני 10/08/09
ברשותי מעון פרטי, בתחילת השנה חתמתי עם עובדת חוזה בו רשום כך: "חופשה בתשלום- ע"פ לוח החופשות המצורף" למרות שהעובדת קיבלה שכר בימים בהם המעון היה סגור במהלך השנה, היא דורשת ממני את דמי ימי החופשה המגיעים לה בטענה שהחופש שקיבלה הוא לא ניצול ימי החופש שמגיעים ע"פ חוק.
מי צודק?
אם אפשר לקבל הפנייה לסעיפים הרלוונטים בחוק

חופשה היא בפועל ולא בתשלום

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
העובדת אינה זכאית לתשלום עבור חופשה אלא אם ניצלה אותה בפועל, ועל פי תיאורך היא ניצלה חופשה בפועל וקיבלה עבורה תשלום.
זעאת אם לא מדובר בימי חגיםוכד' אלא בחופשות שניתנו בימים בהם אמורה היתה להתקיים עבודה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז במשכורת

מעין 10/08/09
אחר שנה וחצי בעבודתי,התפטרתי לפני כשבועיים מעבודתי,בהתראה של יום ללא מתן התראה מוקדמת.
הבנתי מתשובותיכם פה בעבר כי על המעביד לשלם לי עד יום עבודתי האחרון+דמי הבראה שעדיין לא קיבלתי+ ימי החופש שעוד לא פדיתי
.ואין הוא רשאי לקזז דבר מה משכרי.
בפועל, במשכורת שהועברה אתמול (אשר הייתה אמורה להיות מורכבת מחצי חודש עבודה +דמי ההבראה וימי חופש שלא נפדו) קיזז המעביד סכום השווה ל-30 ימי עבודה שלטענתו לא נתתי כהודעה מוקדמת.
האם זה חוקי???
ואם לא מה ניתן לעשות במצב כזה ולמי פונים??
בית משפט לתביעות קטנות? הסתדרות העובדים?
~אודה לתשובתך הדחופה~

חוקי

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09
על פי החוק מותר למעסיק לקזז מהשכר האחרון את תמורת ימי ההודעה המוקדמת שלא ניתנו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה

Niki 10/08/09
שלום רב!
אודה לכם באם תיידעו אותי איך מחשבים דמי הבראה של העובד לאחר שנת עבודה הראשונה? אילו נתונים חשובים לצורך חישוב דמי הבראה?
הנני מקדימה תודה.

5 ימים לפי 340 ש"ח ליום.

עו"ד רענן קריב מנהל 11/08/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם יש הרעה בתנאי עבודה?

אילנית 10/08/09
מנהלי החליט בתחילת חודש 7/09, לאחר 7 שנות עבודתי בחברה, כי אצא להפסקה בת חצי שעה - ולא ישלם לי על-כך.
עד היום אכלתי את ארוחת הצהריים במשך עבודתי ללא הפסקה (אוכל שהבאתי מהבית).
חודש יולי היה חודש לחוץ מאד בעבודה ולא יצאתי להפסקה, אי-לכך, בעת עריכת השכר לחודש זה קזז מנהלי 11 שעות שעבדתי בפועל.
שאלותי הם: 1- האם המנהל צריך לשלם לי ה-11 שעות שקזז לי?
2- האם יכול המנהל על דעת עצמו להכריח אותי לצאת להפסקה ללא תשלום? וללא הסכמתי?
3- האפ אחם כאם הרעץ ץנאח עבודה לאחר 7 שנים?
מודה מראש על תשובתכם

תקון

אילנית 11/08/09
סעיף 3 מתוקן- האם אין כאן הרעת תנאי עבודה לאחר 7 שנים?

הפסקה

עו"ד רענן קריב 11/08/09
זו אינה הרעה, זה שיפור. כל עובד זכאי להפסקה של שלושת רבעי השעה שחצי שעה מתוכה רצופה. ההפסקה היא על חשבון העובד אלא אם הוא חייב להישאר במקום העבודה בעת ההפסקה, ואז היא על חשבון המעסיק. אם מותר לו לצאת - ההפסקה על חשבונו. בתיאור שהבאת לא יכולת לעזוב את מקום העבודה בעת ההפסקה, ולכן היא צריכה להיות על חשבון המעסיק.

פיצויי פיטורין לעובדי משמרות

גלית 10/08/09
שלום,
אם עבדתי ב 3 משמרות רצופות במשך חודש - מהו היקף משרתי לצורך חישוב פיצויי פיטורין וזכויות סוציאליות. כלומר, כמה שעות נחשבות למשכורת לצורך החישוב, אם למשל 2 משמרות זה 16 שעות וכד'..?
תודה,
גלית

משרה מלאה רגילה

עו"ד רענן קריב מנהל 10/08/09
המשמרות הנוספות נחשבות שעות נוספות, ושעות נוספות אינן נכנסות לשכר לצורך פיצויי פיטורים.
לכן אם עבדת חודש עבדוה מלאה (186 שעות) המשכורת האחרונה לחישוב פיצויים היא שכר משרה מלאה אחרונה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן