פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
ביטוח מנהלים
החלק שלי בביטוח מנהלים שלי ירד בתלוש משכורת כל חודש אך מסתבר שהמנהלת שלי לא שילמה את זסה לחברת הביטוח.
שאלתי היא ... כאשר אתפטר , אקבל את הכסף המגיע לי ממנה ? ובאיזו דרך ?
תודה.
ביטוח מנהלים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קניסת עובד על איחורים
אם העובד איחר לעבודה איחור אחד עד שני איחורים
העובד יקנס ב 20% מהפרמיה החודשית.
אם העובד איחר פעמיים עד 4 פעמים
העובד יקנס ב 50% מהפרמיה החודשית.
מעל 5 איחורים העובד יקנס במלוא הפרמיה
ולא יקבל בכלל פרמיה.
לגבי חיסורים המצב דומה
חיסור אחד העובד יקנס ב 20% מהפרמיה החודשית
מעל חיסור אחד ישלל הפרמיה לחלוטין.
האם מקום העבודה יכול לכלול חיסורים ואיחורים כעונש
ולגרוע משכר הפרמיה כפי רצונו.
מקום העבודה יכול לטעון שהם חלק בלתי נפרד מהפרמיה
האם זה חוקי ?
פרמיה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה /הפלייה
הפליה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
תשובה
הפסקה ללא תשלום
הפסקה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים משולבים
פיצויים בשינוי אחוז משרה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם קיימת מכסת שעות עבודה מירבית שנתית ממשרד העבוד
הודעה על חופשה- דיני עבודה
באשר למכסת השעות השנתית, בקשי מהמעסיק שיראה לך את המכסה הזו או בררי עם משרד תמ"ת. יש כמות שעות שבועיות מקסימאליות שניתן לעבוד אני לא מכירה מכסה שנתית כלשהי. יתכן ומדובר בהסדר קיבוצי כלשהו
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה
תביעה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רופא תעסוקתי
רופא תעסוקתי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים?
השאלה שלי היא כזאת לאחר חלוף חצי שנה האם במידה ולא יסכים לשלם לי פיצויים ויטען בבית משפט שמלכתחילה רציתי לעזוב והמעבר שלי מעיר למושב נבעה מהסיבה שהוא לא רצה לשלם לי פיצויים האם הדבר יפגע בקבלת הפיצויים שלי??
תודה על תשובתך.
האם אקבל פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן הודעה מוקדמת
אי מתן הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דמי הבראה
1) כמה מגיע לי??
2) האם מעסיקי רשאי לחלק לי את הכסף ולפרוש אות אותו ע"פ חודשיים ויותר או שמחובתו לשלם אותו במלואו בתלוש אחד?
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר ?
לפני כשלושה חודשים עבדתי בחנות בגדים, לתקופה קצר ביותר של שלושה ימים, (בתשלום כמובן)
אך עד עצם יום זה לא קבלתי את השכר עבור ימים אלו...
ביקרתי בחנות פעמיים כאשר כל פעם דחו את התשלום בתרוץ אחר, כאשר התקשרתי לחנות(של רשת) לברר למי ניתן לפנות מהנהלת הרשת נאמר לי כי ההנהלה לא תוכל לעזור וכי זה אמור להסגר ברמת החנות.
האם בגלל שעבדתי רק ימים ספורים אין באפשרותי לתבוע מתוקף הלנת שכר ?
או האם יש משהו בהתגלגלות הארועים שעלול לגרום לפסיקה נגדי ?
הלנת שכר- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאית לשעות נוספות?
שעות נוספות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופש שנתי
חופש שנתי- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מדרוג רכב צמוד נחשב להרעת תנאים?
יש לי רכב משפחתי צמוד מהעבודה כבר כשנה וחצי,
האם החלפת רכב לקטן נחשב כהרעת תנאים?
תודה.
רכב צמוד- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרת חוזה בע"פ
הפרת חוזה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי מתן הודעה מוקדמת
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הבראה
ידוע לי כי על הבראה משלמים 377 ש"ח ליום. אך במה מכפילים את זה? עבור כמה ימים יש לשלם.
אם מישהו עבד שנה אז איך זה מחושב? האם 365 יום בשנה כפול הסכום הזה?
הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מטפלת מזניחה
לפני כשלושה חודשים בעקבות חזרתה של רעייתי לעבודתה בני בן החצי שנה הוכנס להשגחת מטפלת בביתה. את בקבוקי ההזנה עבורו נתנו למטפלת והסיכום בינינו היה כי הבקבוקים ישארו אצלה והיא תשטוף אותם ותרתיח . במקרה לפני יומיים יצא לנו לראות את הבקבוקים שלו ונוכחנו כי לא זאת בלבד שהיא לא שטפה אותם כמו שצריך ולא הרתיחה בבקבוקים היה מצב של עובש מתקדם ריח רע ותחב. יש להוסיף כי בני סבל מזה זמן מה משלשולים ויתכן כי זה בגלל הבקבוקים. פיטרנו את המטפלת בו במקום , האם יש כאן גם אילה לתביעה על הזנחה או רשלנות .בברכה.
מטפלת מזניחה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה לתשלום פיצויי פיטורין
ברצוני לשאול מספר שאלות העוסקות בתביעה של עוזרת בית לתשלום פיצויי פיטורין.(שימוע בביה"ד עתיד להתקיים ביום ג' הקרוב, אודה לתשובתכם המהירה).
עוזרת הבית ניקתה את ביתי בסה"כ כ-9 פעמים במהלך תקופה של שנתיים וחצי, בתדירות לא קבועה, אלא יזומה ע"פ צורכי הבית וזמינותה.
ביום ביקורה האחרון הביעה את חוסר שביעות רצונה מעבודתה בביתנו (בפני בעלי ובפני אמי, בנפרד) ואי רצונה להמשיך.
שבועיים וחצי לאחר מכן דרשה דמי חופשה, דמי הבראה ופיצויי פיטורין משום שלטענתה לא יצרתי עמה קשר ולכן הסיקה כי פוטרה (רק לפי חישובי הזמנים ניתן לראות כי זוהי אמתלה).
בעקבות דרישתה, שילמתי חופשה והבראה, אך לא פיצויי פיטורין משום שלא פיטרתי אותה.
1) השאלה המרכזית, כמובן, היא האם יש עילה לתביעתה?
2) האם החוק בכלל מתיחס לתדירות כזאת? האם בכלל הייתי צריכה לשלם דמי חופשה ודמי הבראה?
3) העוזרת היתה די קבועה אצל אמי וכל תקשורת הנוגעת למועד העסקתה היה דרך אימי. לא היה לנו אפילו את מספר הטלפון אחת של השניה. האם חלים יחסי עובד-מעביד ביננו?
תודה רבה,
קרן
תביעה לתשלום פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים
לפני שנה התחלתי ללמוד ועיקר עבודתי הוא לילות ומשמרת שבת אחת.
חשוב לציין שבשנתיים האחרונות אני עובד קבוע בשבת.
לפני שבוע החליט המנהל שלי שהוא רוצה לתת את המשמרת שבת שלי לעובד אחר.
שאלתי היא האם זה לא הרעה בתנאים מאחר ואני מוגבל בשעות עבודתי ובשנתיים האחרונות אני קבוע עובד משמרת שבת?
הרעת תנאים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה בנוגע להתפטרות בחוזה לזמן קצוב
אני מועסקת על בסיס חוזה אישי לפרק זמן מוגדר. כעת אני עומדת כחודשיים לקראת סיום הזמן המוגדר, כאשר בתקופה שנותרה אני נדרשת לעבוד שעות נוספות ללא תגמול וללא כות בחירה אם לעבוד אותן או לא, וימים נוספים מעבר למה שסוכם בחוזה. חלק ניכר מן עבותי נעשה בבית והתשלום עליו מינימלי, בשל העומס הצפוי אני עתידה להקדיש את כל זמני לעבודה בבית, וסביר כי כלל לא אוכל לעמוד בעומס, שוב- אין לי זכות בחירה כמה עבודה תהיה לי בבית...
אני מעוניינת לעזוב, כי אני חשה שמנצלים אותי ושאיני מסוגלת (מבחינה אוביקטיבית) לעמוד בלחץ. שאלתי היא האם אהיה עלולה להיות חשופה לתביעה כלשהי?
האם יוכלו לתבוע אותי על הפסד של רווח משוער, כיוון שיהיה חסר בעובדים עם עזיבתי וזה עלול לפגוע ברווחים?
ואיפה זכויות עובד שלי בכל העניין (מבחינת- האם זה חוקי לנצל באופן שכזה?)
בתודה,
רוני.
חוזה לזמן קצוב- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר לעובד זר
חישוב שכר - דיניעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה
על היום הראשון הוא לא שילם , על היום השני הוא שילם 35 אחוז ועל שאר הימים הוא שילם 75 אחוז ,יום שבת הוא לא שילם , האם זזה חוקי וככה צריכים לשלם חופש מחלה?
חופשת מחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופש ומחלה
לאחרונה קיבלתי חוזה עבודה מוזר.
1. ימי מחלה וחופש לא נחשבים בתור "שעות עבודה", במידה ואני מחסיר ימים אלה, עלי להשלים אותם ע"י שעות נוספות.
2. המשכורת היא משכורת גלובלית, הם מחייבים אותי לעשות 30 שעות נוספות בחודש (כדי להחזיר ימי חופש ומחלה).
במידה ואני לא עושה את השעות האלה, המשכורת תרד.
האם לחתום על חוזה כזה ?
דויד
הצעת עבודה שבה נאמר לי שעלי לעשות הרבה שעות נוספות.
ימי מחלה וחופש לא נחשבים בתור שעות עבודה ועלי להחזיר אותן ע"י שעות נוספות.
האם זה חוקי ?
ימי חופשה ומחלה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




