פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תביעה שכנגד על ידי מעסיק
מ.ס.
24/08/09
עובד השתתף בתגרה והוזהר על ידי המעסיק. לאחר מכן השתתף בתגרה נוספת והפעם פוטר על אתר. העובד הגיש תביעה והמעביד מעוניין בהגשת תביעה שכנגד. השאלות:
1. איזה טענות ובאיזה עילות ניתן לטעון נגד העובד בתביעה שכנגד?
2. האם ניתן לטעון טענות של רשלנות?
3. האם ניתן לטעון טענות קיזוז.
אודה מאוד על תשובה מפורטת.
1. איזה טענות ובאיזה עילות ניתן לטעון נגד העובד בתביעה שכנגד?
2. האם ניתן לטעון טענות של רשלנות?
3. האם ניתן לטעון טענות קיזוז.
אודה מאוד על תשובה מפורטת.
פורום זה אינו המקום המתאים לשאלות מסוג זה.
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
עבודה בימי חופשה
אברהם שלום
24/08/09
כותרת:עבודה בימי חופשה
תוכן הפניה:אני עובד רשות מקומית
במהלך חופשה מרוכזת נקראתי לעבודה לפרק זמן מסויים
1. האם הרשות חייבת לשלם לי את זמן העבודה או כפי שהם רוצים להמיר בחופש.
2. איך מחשבים את זמן היציאה,האם את הזמן המדוייק שיצאתי או יש לזה חישוב אחר
בתודה מראש
אברהם שלום
תוכן הפניה:אני עובד רשות מקומית
במהלך חופשה מרוכזת נקראתי לעבודה לפרק זמן מסויים
1. האם הרשות חייבת לשלם לי את זמן העבודה או כפי שהם רוצים להמיר בחופש.
2. איך מחשבים את זמן היציאה,האם את הזמן המדוייק שיצאתי או יש לזה חישוב אחר
בתודה מראש
אברהם שלום
עבודה בזמן חופשה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
הרשות חייבת לשלם לך את זמן עבודתך ואינה יכולה להמירו בדמי חופשה.
השאלה השניה לא ברורה.
השאלה השניה לא ברורה.
כמה שאלות
טלי
24/08/09
שלום רציתי לשאול האים מותר לחברה להשהות עובד למשך שבוע ימים ?
כמובן שללא תשלום...
ואם כן לכמה זמן אפשר להשהות עובד
בנוסף האם יש אפשרות שלא לשלם פיצויי פיטורים לעובד?
ירדתי בעבודתי בתפוקה שלה כי לא טוב לי בעבודה, אני 11 חודשים אחרי לידה, אני עובדת בחברה שנה וחצי ולא קיבלתי דמי הבראה, אני מקבלת שכר של 21 שח לשעה שכל עובדת שהחלה את עבודתה אחרי מקבלת שקל יותר- גם במודעות דרושים של החברה היא מפרסמת שהשכר מתחיל מ22 ש'ח לשעה- שאני מקבלת פחות. בשביל שיעלו לי אני צריכה לעבוד יותר שעות ולתת יותר משמרות של ערב שאני לא יכולה לעשות את זה ביגלל שיש לי ילד קטן (שאר העובדות עובדת פחות שעות ממני רוצים שאני יעשה הרבה יותר מכולם)
הייתי רוצה לסיים את עבודתי שם אבל אני רוצה לקבל כל מה שמגיע לי
גם ככה החברה לא שילמה לי דמי הבראה ולא שעות נוספות אם היה ליפני הלידה שלי,
דיברתי עם המנהלת שלי והיא אמרה לי שהוא לא יפטר אותי רק שאני יתפטר ואני יודעת שאם אני יתפטר אני לא יקבל כלום וגם לא אוכל לחתום בלישכה עד שאני ימצא עבודה חדשה
המנהלת שלי אמרה שהוא אמר לה גם שאם אני ירד במכירות שלי ובהכל הוא יכול לפטר אותי ולא לשלם לי גם ככה כלום כי הוא יכול לטעון שעשעיתי את הכל בכוונה שיפטר אותי...
האם זה נכון?
יכול להגיע מצב שהוא יפטר ללא פיצויים? או ישהה אותי לתקופה ללא מכתב?
כמובן שללא תשלום...
ואם כן לכמה זמן אפשר להשהות עובד
בנוסף האם יש אפשרות שלא לשלם פיצויי פיטורים לעובד?
ירדתי בעבודתי בתפוקה שלה כי לא טוב לי בעבודה, אני 11 חודשים אחרי לידה, אני עובדת בחברה שנה וחצי ולא קיבלתי דמי הבראה, אני מקבלת שכר של 21 שח לשעה שכל עובדת שהחלה את עבודתה אחרי מקבלת שקל יותר- גם במודעות דרושים של החברה היא מפרסמת שהשכר מתחיל מ22 ש'ח לשעה- שאני מקבלת פחות. בשביל שיעלו לי אני צריכה לעבוד יותר שעות ולתת יותר משמרות של ערב שאני לא יכולה לעשות את זה ביגלל שיש לי ילד קטן (שאר העובדות עובדת פחות שעות ממני רוצים שאני יעשה הרבה יותר מכולם)
הייתי רוצה לסיים את עבודתי שם אבל אני רוצה לקבל כל מה שמגיע לי
גם ככה החברה לא שילמה לי דמי הבראה ולא שעות נוספות אם היה ליפני הלידה שלי,
דיברתי עם המנהלת שלי והיא אמרה לי שהוא לא יפטר אותי רק שאני יתפטר ואני יודעת שאם אני יתפטר אני לא יקבל כלום וגם לא אוכל לחתום בלישכה עד שאני ימצא עבודה חדשה
המנהלת שלי אמרה שהוא אמר לה גם שאם אני ירד במכירות שלי ובהכל הוא יכול לפטר אותי ולא לשלם לי גם ככה כלום כי הוא יכול לטעון שעשעיתי את הכל בכוונה שיפטר אותי...
האם זה נכון?
יכול להגיע מצב שהוא יפטר ללא פיצויים? או ישהה אותי לתקופה ללא מכתב?
השהייה מעבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
בהיעדר מקור נורמטיבי ביחסי העבודה של הצדדים (הסכם אישי, הסכם קיבוצי או צו הרחבה) לא ניתן להשעות עובד מעבודתו ללא תשלום. כמו כן אם תפוטרי תהיי זכאית לפיצויי פיטורים אלא אם מעשייך ייראו לבית הדין ככאלה שהיו מכוונות לכך שתפוטרי מעבודתך.
דמי הבראה-
BAR
24/08/09
שלום אני עובדת ברשת חנויות פרטית התחלתי את עבודתי בסוף ינואר 08 יצאתי לחופשת לידה ב10.2008 הייתי בחופשת לידה במשך קצת יותר מחצי שנה חזרתי לעבודה במאי 2009,
השאלה שלי האם מגיע לי דמי הבראה?
עם חופשת הלידה אני עובדת בחברה שנה ו7 חודשים, לא קיבלתי אף פעם דמי הבראה.האם חופשת לידה נחשבת כתקופת עבודה ומגיע לי דמי הבראה?
דיברתי עם הנהלת חשבונות רציתי לברר אם מגיע לי דמי הבראה, לא הצלחנו להגיע אלי ביכלל שכן איך שהתחלתי לדבר על דמי הבראה הבחורה האחראית אמרה לי במשפט אחד "השנה החברה החליטה לא לשחרר דמי הבראה חרף המצב הכלכלי במשק"
עכשיו רוב הבנות שעובדות איתי הן חדשות אז אותן זה לא ממש מעניין יש עוד אחת שעובדת שנתיים כבר שאמרה לי שהם אף פעם לא משלמים שהיא גם לא קיבלה ורק כשמישהו עוזב אז הם משלמים
זה חוקי?
ביכלל מגיע לי דמי הבראה עם תקופת העבודה שלי?
השאלה שלי האם מגיע לי דמי הבראה?
עם חופשת הלידה אני עובדת בחברה שנה ו7 חודשים, לא קיבלתי אף פעם דמי הבראה.האם חופשת לידה נחשבת כתקופת עבודה ומגיע לי דמי הבראה?
דיברתי עם הנהלת חשבונות רציתי לברר אם מגיע לי דמי הבראה, לא הצלחנו להגיע אלי ביכלל שכן איך שהתחלתי לדבר על דמי הבראה הבחורה האחראית אמרה לי במשפט אחד "השנה החברה החליטה לא לשחרר דמי הבראה חרף המצב הכלכלי במשק"
עכשיו רוב הבנות שעובדות איתי הן חדשות אז אותן זה לא ממש מעניין יש עוד אחת שעובדת שנתיים כבר שאמרה לי שהם אף פעם לא משלמים שהיא גם לא קיבלה ורק כשמישהו עוזב אז הם משלמים
זה חוקי?
ביכלל מגיע לי דמי הבראה עם תקופת העבודה שלי?
דמי הבראה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
את זכאית לדמי הבראה ואולם הם יהיו נמוכים שכן דמי הבראה מחושבים על פי עבודה בפועל.
התפטרות כדין מפוטר
שרה א.
24/08/09
שלום. עבדתי 5 וחצי שנים כמנהל עסק פרטי. לא שולמו לי במשך כל תקופה זו זכויות כגון: בית הבראה וחופשה. המעסיק האשים אותי שלא בצדק באי סדרים כספיים וביקש שאפסיק לנהל את העסק. לקחתי חופשה ולא חזרתי לעבודה. האם אני זכאי להתפטר כדין מפוטר?
התפטרות בדין מפוטר-דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
עלייך להתריע בפני המעביד שאם לא ישלם לך באופן מיידי את דמי החופשה וההבראה והזכויות הסוציאליות שהוא היה צריך לשלם לך ולא שילם תפסיק את עבודתך ואז תהיה זכאי לפיצויי פיטורים אם לא ישולמו לך מלוא זכויותייך.
התפטרות
קלרה
24/08/09
שלום הנני עובדת מזה 4.5 שנים במשרד לאספקת ציוד רפואי. לפני שמונה חודשים ושבועיים ילדתי את בני. היות ובעלי מובטל החלטנו כי הסכום שצברתי בקופת פיצויי הפיטורין יוכל לפתור לנו חלק ניכר מבעייתנו, על כן הודעתי הבוקר למעביד שלי כי הנני מתפטרת מהעבודה עם הסיבה של "טיפול בילדי". קראתי באינטרנט כי הנני יכולה להתפטר מהעבודה בטענה של טיפול בילד תוך תשעה חודשים מיום הולדתו של ילדי ולקבל במקרה כזה גם פיצויי פיטורים וגם לקבל דמי אבטלה. ולהפתעתי הבוס שלי אמר לי כרגע כי אינני זכאית לפיצויי פיטורין בגלל שחובתי היא לתת לו הודעה של התפטרות שלושים יום מראש וכי מנין הימים האלה נספר בתוך תשעת החודשים. כמו כן הוא אמר לי שאם אעזוב בלי הודעה מוקדמת של שלושים יום הוא יוריד לי את הימים שהייתי צרכה לתת הודעה מוקדמת ובכל מקרה הוא מציע לי למשוך את התפטרותי כי לא אקבל פיצויי פיטורין היות ועברתי עם ההודעה המוקדמת את תשעת החודשים שכתובים בחוק העבודה לנשים יולדות.
השאלה שלי היא:
1.האם הבוס שלי צודק שמנין ימי ההודעה המוקדמת נכללים במניין תשעה החודשים שעליהם החוק מדבר?
2. האם אני זכאית לדמי אבטלה אם אני עוזבת את מקום העבודה ולא מפוטרת.?
3.האם הבוס שלי רשאי להוריד לי את הכסף של הימים שלא נתתי הודעה מוקדמת?
4.האם אני אעזוב היום את העבודה ולא אבוא יותר לשמה האם הבוס שלי יוכל לומר שלא מגיע לי פיצוים כי מאז שילדתי בתוספת הימים של ההודעה המוקדמת שאני צרכה לתת לפי החוק עברו יותר מתשעה חודשים.
5.האם הבוס שלי רשאי לנכות ממה שמגיע לי כסף שלקחתי ממנו הלוואה.
מאוד אודה על תשובה מהירה בהולה היות ואני רוצה לעזוב מה שיותר מוקדם את העבודה שלי.
השאלה שלי היא:
1.האם הבוס שלי צודק שמנין ימי ההודעה המוקדמת נכללים במניין תשעה החודשים שעליהם החוק מדבר?
2. האם אני זכאית לדמי אבטלה אם אני עוזבת את מקום העבודה ולא מפוטרת.?
3.האם הבוס שלי רשאי להוריד לי את הכסף של הימים שלא נתתי הודעה מוקדמת?
4.האם אני אעזוב היום את העבודה ולא אבוא יותר לשמה האם הבוס שלי יוכל לומר שלא מגיע לי פיצוים כי מאז שילדתי בתוספת הימים של ההודעה המוקדמת שאני צרכה לתת לפי החוק עברו יותר מתשעה חודשים.
5.האם הבוס שלי רשאי לנכות ממה שמגיע לי כסף שלקחתי ממנו הלוואה.
מאוד אודה על תשובה מהירה בהולה היות ואני רוצה לעזוב מה שיותר מוקדם את העבודה שלי.
שטיות
שגית
24/08/09
המעסיק שלך מדבר שטויות אני לפני חודש הייתי באותו מצב בדיוק התפטרות לשם טיפול בילד כשבני בן שמונה חודשים ושבועיים הודעתי למקום העבודה. כל עוד זה בתוך התשעה חודשים זה תקף!! את רק צריכה לתת חודש בעבודה. את רשאית לחתום אבטלה יש רק תקופת המתנה של שלושה חודשים מיום העזיבה. במקרה שלי פשוט הבאתי מכתבים מהרופאים כי ילדי באמת עם בעיות רפלוקס וקשה להאכיל אותו.
אז אני מקווה שיאשרו לי לחתום ולא לחכות שלושה חודשים.
אז אני מקווה שיאשרו לי לחתום ולא לחכות שלושה חודשים.
התפטרות לשם טיפול בילד- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
באופן עקרוני לא ניתן לדרוש מאם המתפטרת לשם טיפול בילדה ליתן הודעה מוקדמת שכן המדובר בנסיבות מיוחדות שעקב קיומן אין לדרוש מן האם כי תעבוד בתקופה זו. על כן הבוס שלך לא צודק. יחד עם זאת אם חזרת לעבוד בפועל, התשובה עלולה להיות שונה. לגבי דמי אבטלה- נא פני לפורום ביטוח לאומי. אם לקחת מהבוס שלך הלוואה הוא רשאי לנכות את סכום ההלוואה משכרך האחרון או מפיצויים הפיטורים להם את זכאית.
מסירת מידע לעובד
אלינה
24/08/09
אני חשבת שכר. בחברה שלנו יש גישה לאתר ציבורי שמספק מידע למנוים בנושא דיני עבודה. יש לי הרשאה ואני משתמשת באתר הזה רבות.
פנתה עלי עובדת וביקשה לבדוק זכויותיה בנושא טיפול פוריות. קיבלתי תשובה והדפסתי לה. לאחר שפיטרו את העבודת היא הגישה תביעה לפיצויים עקב פיטורים ללא כחוק. המעביד שלי מאשים אותי שמסרתי לה מידע והיגיש נגדי תלונה במשטרה.
אני בטוחה שזה חובתי לספק מידע גם למעביד וגם לעובדים לגבי זכויתהם. במיוחד שמדובר על אתר פומבי עם פורום מומחים.
האם אני עשיתי עבירה או מעביד מאיים עלי?
מודה מראש,
אלינה
פנתה עלי עובדת וביקשה לבדוק זכויותיה בנושא טיפול פוריות. קיבלתי תשובה והדפסתי לה. לאחר שפיטרו את העבודת היא הגישה תביעה לפיצויים עקב פיטורים ללא כחוק. המעביד שלי מאשים אותי שמסרתי לה מידע והיגיש נגדי תלונה במשטרה.
אני בטוחה שזה חובתי לספק מידע גם למעביד וגם לעובדים לגבי זכויתהם. במיוחד שמדובר על אתר פומבי עם פורום מומחים.
האם אני עשיתי עבירה או מעביד מאיים עלי?
מודה מראש,
אלינה
מסירת מידע לעבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
אם מסרת לעובדת מידע ציבורי (נגיש לכל) בלבד, אין באיומי מעסיקך דבר.
התפטרות ופיצויי פיטורין
ורדה
24/08/09
בוקר טוב,
אני עובדת בחברה פרטית מזה כ10 שנים.המנכ"ל נוהג לתת גם למתפטרים פיצויי פיטורין ,אם כי באופן סלקטיבי: לא לכל מתפטר.
א. אם אגיש הודעת התפטרות הוא מחוייב לתת לי פיצויי פיטורין כפי שנהג עם מתפטרים אחרים. ?
ב. ואם יסרב יש מקום לתבוע אותו בביה"ד לעבודה?
ג. האם נחקק חוק בהקשר זה בשנה האחרונה?
בתודה
בתודה
אני עובדת בחברה פרטית מזה כ10 שנים.המנכ"ל נוהג לתת גם למתפטרים פיצויי פיטורין ,אם כי באופן סלקטיבי: לא לכל מתפטר.
א. אם אגיש הודעת התפטרות הוא מחוייב לתת לי פיצויי פיטורין כפי שנהג עם מתפטרים אחרים. ?
ב. ואם יסרב יש מקום לתבוע אותו בביה"ד לעבודה?
ג. האם נחקק חוק בהקשר זה בשנה האחרונה?
בתודה
בתודה
התפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
המעסיק לא יהיה חייב לשלם לך פיצויי פיטורים אם את מתפטרת, אלא אם כן סוכם לגבייך ספציפית אחרת. במקרה של התפטרות שאינה מזכה בפיצויי פיטורים גם בית הדין לא יעניק לך פיצויי פיטורים. החוק המדובר טרם נחקק.
ימי מחלה
אור
24/08/09
בוקר טוב,לפני כחודשיים וחצי התחלתי לעבוד במשרה חלקית עםהתחייבות בחוזה למינימום 3 משמרות בשבוע.בפועל כל שבוע יוצא לי לעבוד בין ארבע לחמש משמרות.הימים הם לא קבועים, והמשמרות נקבעות בשבוע שלפני.שבוע שעבר, הייתי אמורה לעבוד חמישה ימים (א'-ה'), אך הייתי חולה.כאשר דיברתי עם המנהל הוא אמר לי שאין צורך להביא אישור מחלה מכיוון שהוא מתייחס לימים אלה כימים שכביכול לא הייתי אמורה לעבוד בהם ואז בעצם לא מגיע לי תשלום עליהם.גם השבוע אני עדיין חולה ואמורה לעבוד חמישה ימים ונכון לכרגע עדיין לא מגיעה לעבודה.לאחר בירור עם "שיל- שירות ייעוץ לאזרח", הבנתי מהם שהדברים לא בדיוק כך ומכיוון שהמשמרות כבר נקבעו, כן מגיע לי תשלום על הימים הללו.הם הסבירו לי שמכיוון שזאת משרה חלקית, אז לא מגיע לי 18 ימי מחלה בשנה כמו במשרה מלאה, אך כן מגיע לי באופן יחסי ימי מחלה.האם הדבר באמת כך?אני מעוניינת לפנות אל המנהל בנושא ורוצה להיות בטוחה שאכן מגיע לי תשלום לפני שאני באה בדרישות מולו.בנוסף, הייתי רוצה לדעת אם כאשר אני עובדת במשרה חלקית, מגיעים לי ימי חופש בתשלום מהלך השנה ואם כן אז כמה?וכמו כן כמה ימי מחלה מגיעים לי בשנה כאשר המשרה מוגדרת כמשרה חלקית?תודה רבה מראש
ימי מחלה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
אם היית מיועדת למשמרת ולא יכולת לבצע אותה בשל מחלה, ימי המחלה צריכים להיות משולמים לך. תקופת המחלה שלך תהיה כל ימי מחלתך, למעט ימי מנוחה שבועית וחגים, כפול היחס שבין הימים שעבדת ברבע השנה של העבודה המלאה ביותר בשבנים עשר החודשים שקדמו למחלה לבין ימי העבודה הרגילים באותו רבע שנה. גם עובד במשרה חלקית זכאית לחופשה והיא מחושבת באופן יחסי לימי העבודה.
שינוי שעות עבודה
מאיר
24/08/09
שלום רב,
אני עובד שכיר בעסק פרטי, בימים א-ו, עתה, המעסיק רוצה לבטל יום עבודה, את יום שישי ולכן הפסקת עבודה ביום שישי (5 שעות) יקטין לי את המשכורת ומכאן יקטין את דמי הפיצויים שלי.
פעולה זו מבחינתי היא הרעת תנאים!
האם אני יכול לסרב לזאת או לפחות לבקש לא לשנות לי את המשכורת שלי?
מהם התנאים בהם מותר לו לעשות כך והאם יש לי את הזכות לסרב או לבקש הטבה אחרת?
האם ישנה אגודה או משרד העבודה שנותנים יעוץ חינם באזור הצפון?
תודה מראש
מאיר
אני עובד שכיר בעסק פרטי, בימים א-ו, עתה, המעסיק רוצה לבטל יום עבודה, את יום שישי ולכן הפסקת עבודה ביום שישי (5 שעות) יקטין לי את המשכורת ומכאן יקטין את דמי הפיצויים שלי.
פעולה זו מבחינתי היא הרעת תנאים!
האם אני יכול לסרב לזאת או לפחות לבקש לא לשנות לי את המשכורת שלי?
מהם התנאים בהם מותר לו לעשות כך והאם יש לי את הזכות לסרב או לבקש הטבה אחרת?
האם ישנה אגודה או משרד העבודה שנותנים יעוץ חינם באזור הצפון?
תודה מראש
מאיר
שינוי שעות עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
המדובר בהרעה משמעותית של תנאי ההעסקה ואינך חייב להסכים לכך. יחד עם זאת, אם המשכורת לא תפגע לא תהיה לך עילה להתפטר.
הבראה
כוכי
24/08/09
אני עובדת בעמותה בחודש יוניהכניסו למשכורת העובדים רק חצי מסכום ההבראה. והוסיפו לתלושי פתק שאומר כך "
לעובדי --------
לפי הסכם שניחתם בין ההסתדרות לאוצר, בשנת 2009 ו – 2010 סכום ההבראה יופחת ב- 50%.
בהתאם לכך בוצע התשלום.
האם זה על פי חוק מותר?
לעובדי --------
לפי הסכם שניחתם בין ההסתדרות לאוצר, בשנת 2009 ו – 2010 סכום ההבראה יופחת ב- 50%.
בהתאם לכך בוצע התשלום.
האם זה על פי חוק מותר?
באופן עקרוני כן, אבל תלוי היכן אתה עובד.
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
פיצויים
עדן
24/08/09
הודעתי על עזיבת מקום העבודה בגין טיפול בתינוק מסיבה בריאותית והקושי בטיפול. (בתקופה של התשעה חודשים הראשונים על פי חוק) ידוע לי במגיע לי פיצויים ולחתום בלשכה. השאלה - האם יש הגבלה של זמן למעביד לשחרר את הפיצויים? תוך כמה זמן הוא מחוייב לשלם את הפיצויים?
תוך 15 יום מיום ההודעה על הפסקת העבודה. מעבר לכך מדובר בהלנה.
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
פיצויים והבראה למטפלת בתינוק
ענת
24/08/09
בקרוב תסיים המטפלת של בני (המועסקת אצלינו בבית) את עבודתה לאחר 10 וחצי חודשים. המטפלת עובדת 5 ימים בשבוע סה"כ 35 שעות שבועיות. את ימי החופשה שלה היא נצלה במלואם.
האם המטפלת זכאית לדמי הבראה? פיצויים?
(למרות שעבדה פחות משנה שלמה)
אם כן, כיצד מחשבים את גובה התשלום?
תודה
ענת
האם המטפלת זכאית לדמי הבראה? פיצויים?
(למרות שעבדה פחות משנה שלמה)
אם כן, כיצד מחשבים את גובה התשלום?
תודה
ענת
עבודה של 10.5 חודשים אינה מזכה בפיצויים ובדמי הבראה.
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
שאלה
מורן
24/08/09
במקום עבודתי יוצא לי כפעמיים בשבוע לעבוד "כפולה", כ-9-11 שעות משמרת והשכר שאני מקבלת הוא רגיל לכל השעות,כלומר לא משלמים שעות נוספות. רציתי לדעת:
א. אם זה חוקי, ואם שעות נוספות מחשבים ע"פ כל יום בנפרד או ע"פ כל החודש
ב.האם זה חוקי לקבל 25 דקות הפסקה בלבד במשך כל היום, במשמרת רגילה של 6-7 שעות ההפסקה היא של 10-15 דק (לדברי המעסיק כיוון שהוא משלם לנו על הדקות האלה הוא לא חייב לתת לנו הפסקה מעבר לזה)
ג.האם מותר למעסיק לקחת לעובדים קנס, הורדה של סכום מהמשכורת בגלל טעות כלשהי/ איחורים/חיסורים
א. אם זה חוקי, ואם שעות נוספות מחשבים ע"פ כל יום בנפרד או ע"פ כל החודש
ב.האם זה חוקי לקבל 25 דקות הפסקה בלבד במשך כל היום, במשמרת רגילה של 6-7 שעות ההפסקה היא של 10-15 דק (לדברי המעסיק כיוון שהוא משלם לנו על הדקות האלה הוא לא חייב לתת לנו הפסקה מעבר לזה)
ג.האם מותר למעסיק לקחת לעובדים קנס, הורדה של סכום מהמשכורת בגלל טעות כלשהי/ איחורים/חיסורים
שעות נוספות, הפסקה, נכיויים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
שעות נוספות מחשבים או לפי שעות עבודה מעל 8 שעות ליום, או מעל 43 שעות עבודה בשבוע או מעל 186 שעות בחודש. על כן אם עובדים משמרת של 9-11 שעות זכאים לתשלום עבור שעות נוספות.
הפסקה ליום עבודה מעל 6 שעות צריכה להיות לפחות 45 דקות מהן 30 דקות רצופות.
למעסיק אסור לנכות משכר העבודה רכיבים שאינם מותרים לניכוי על פי חוק הגנת השכר. קנסות- אסור.
הפסקה ליום עבודה מעל 6 שעות צריכה להיות לפחות 45 דקות מהן 30 דקות רצופות.
למעסיק אסור לנכות משכר העבודה רכיבים שאינם מותרים לניכוי על פי חוק הגנת השכר. קנסות- אסור.
תאונת עבודה
תלתלית
24/08/09
שלום!
יש לי משפט נגד ביטוח לאומי הטוען כי לא קרתה לי תאונת עבודה. לדיון הבא הוזמנו עדים כדי להעיד לטובתי ועדים כדי להעיד לרעתי. מה יקרה אם העדים לא יגיעו למשפט? האם ידחו את המשפט או שיהיה אפשר לפסוק רק עם חלק מהעדים? ומה עם העו"ד של ביטוח לאומי יתעקש שיגיעו העדים שהוא הזמין להעיד לרעתי- השופט יקשיב לו?
תודה
יש לי משפט נגד ביטוח לאומי הטוען כי לא קרתה לי תאונת עבודה. לדיון הבא הוזמנו עדים כדי להעיד לטובתי ועדים כדי להעיד לרעתי. מה יקרה אם העדים לא יגיעו למשפט? האם ידחו את המשפט או שיהיה אפשר לפסוק רק עם חלק מהעדים? ומה עם העו"ד של ביטוח לאומי יתעקש שיגיעו העדים שהוא הזמין להעיד לרעתי- השופט יקשיב לו?
תודה
פנה לפורון נזיקין
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
האם מגיע פיצויי פיטורין
ערן
24/08/09
האם מגיע פיצויי פיטורין גם אם אני מתפטר ביוזמתי,היות ועבדתי 3 שנים
כנציג מכירות?
ואיך מקבלים את ביטוח המנהלים ?
ערן
כנציג מכירות?
ואיך מקבלים את ביטוח המנהלים ?
ערן
זכאות לפיצויי פיטורים בהתפטרות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
לא תהיה זכאי לפיצויי פיטורים אם התפטרתך. לדבי ביטוח המנהלים- דרוש מהמעסיק להעביר את הביטוח על שמך.
חופשה לעובד שלא כפוף לחוק שעות עבודה ומנוחה
אלון
24/08/09
אני עובד כשכיר שלא ניתן לפקח על שעות עבודתו ולא כפוף לחוק שעות עבודה ומנוחה. אני לא סופר את השעות שאני עובד(האם משרה מלאה או חלקית) ובשכר הכולל שלי לא מגולמת חופשה.
כמה ימי חופשה מגיעים לי?ואיך מחשבים פיצויי פיטורים?
תודה
כמה ימי חופשה מגיעים לי?ואיך מחשבים פיצויי פיטורים?
תודה
ימי חופשה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
אם אין הוראה אחרת בצו הרחבה או הסכם קיבוצי (או הסכם אישי) שחלים עלייך, תהיה זכאי לימי החופשה הקבועים בחוק חופשה שנתית. שאלה היא כמה ימים את עבוד בשבוע ולא כמה שעות.
חישוב פיצויי פיטורים- רק על פי שכר היסוד בתוספת תוספות המותרות על פי דין.
חישוב פיצויי פיטורים- רק על פי שכר היסוד בתוספת תוספות המותרות על פי דין.
האם חישוב הלנת השכר שחישבתי נכון חוקית?
מורה בישראל
24/08/09
שלום לכם ותודה על העזרה
2500 ₪ שהולנו מה - 20.6.09 ועד ה - 1.9.09 חישבתי כך:
א. מה- 29.6 ועד 1.9, היו 9 שבועות .
ב. 5% מ- 2500 ₪ בעד השבוע הראשון = 125 ₪
ג. 10% מ- 2500 ₪ על כל אחד מ- 8 השבועות הנותרים
250 X 8 = 2000 ₪
ד. 2000 ₪ + 125 ₪ = 2125 ₪
2500 ₪ שהולנו מה - 20.6.09 ועד ה - 1.9.09 חישבתי כך:
א. מה- 29.6 ועד 1.9, היו 9 שבועות .
ב. 5% מ- 2500 ₪ בעד השבוע הראשון = 125 ₪
ג. 10% מ- 2500 ₪ על כל אחד מ- 8 השבועות הנותרים
250 X 8 = 2000 ₪
ד. 2000 ₪ + 125 ₪ = 2125 ₪
קשה לענות על השאלה הזו שכן חסרים נתונים ובכל אופן הלנה אינה ניתנת אוטומטית
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
הלנת פיצויים ופנסיה
ירון
23/08/09
שלום רב,
לאחר כשנתיים של עבודה בחברה פוטרתי. המעביד שילם, באיחור של
חודש, מחצית מדמי הפיצויים.
לאחרונה גיליתי כי מעולם לא הועברו כספים (עובד ומעביד) לקרן
הפנסיה שלי למרות
הניכויים בתלוש השכר.
האם ניכוי ההפרשות בתלוש מהווה עבירה פלילית, אם כן, האם יש
הבדל מבחינתי כתובע?
האם אני זכאי לתבוע גם בבית דין לתביעות קטנות ?
תודה מראש
הלנת פיצויים ופנסיה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
פנה לבית הדין לעבודה. לבית המשפט לתביעות קטנות אין סמכות לדון בנושאים אלו. אתה זכאי לתובע לא רק את הסכומים שנוכו משכרך אלא גם את חלק המעסיק וכן את יתרת פיצויי הפיטורים. אני ממליץ לך לפנות לייעוץ מקצועי בטרם תפנה לבית הדין לעבודה.
הלנת דמי פיצויים ופניסיה
ירון
23/08/09
שלום רב,
לאחר כשנתיים של עבודה בחברה פוטרתי. המעביד שילם, באיחור של
חודש, מחצית מדמי הפיצויים.
לאחרונה גיליתי כי מעולם לא הועברו כספים (עובד ומעביד) לקרן
הפנסיה שלי למרות
הניכויים בתלוש השכר.
האם ניכוי ההפרשות בתלוש מהווה עבירה פלילית, אם כן, האם יש
הבדל מבחינתי כתובע?
האם אני זכאי לתבוע גם בבית דין לתביעות קטנות ?
תודה מראש
ראה למעלה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
שעות מנוחה בלילה
עו"ד צעיר
23/08/09
ערב טוב.
מכיוון שאינני מתחום דיני העבודה, אני מפנה שאלה זו אליכם.
חברתי החלה לאחרונה לעבוד בהוסטל כלשהו כמדריכה שיקומית ובמסגרת עבודתה היא נדרשת גם למשמרות לילה שהן מ-20:00 ועד 08:00.
במהלך המשמרת, החל מהשעה 22:30 לערך לפי מה שהבנתי, אין בעיה שהיא תלך לישון,כאשר כמובן שאם יש צורך כלשהו בלילה היא קמה.
שכר הבסיס שלה לשעה הוא 22 ש"ח, כאשר נאמר לה ע"י האחראית שלה שעל שעות הלילה,השעות שבהן היא כביכול ישנה,משולם לה שכר של 10 ש"ח לשעה, מכיוון שזה מוגדר על ידם כשעות מנוחה. גם מבחינת השכר למשמרות סופ"ש שזה מיום שישי בצהריים ועד ראשון בבוקר יש להם איזשהו "סיפור".
עכשיו ממה שאני זוכר ומכיר בדיני עבודה אין דבר כזה, גם לא מצאתי תימוכין לכך מבחינת החוק. כמי שעבד גם בעבר לא מעט במשמרות לילה בזמן לימודיו, בחיים לא שמעתי דבר כזה.
זה גם לא מסתדר לי עם חוק שכר מינימום והשכר המינימלי לשעה שעומד למיטב זכרוני סביב 21 ש"ח
אודה לכם מאד על התייחסותכם.
תודה
מכיוון שאינני מתחום דיני העבודה, אני מפנה שאלה זו אליכם.
חברתי החלה לאחרונה לעבוד בהוסטל כלשהו כמדריכה שיקומית ובמסגרת עבודתה היא נדרשת גם למשמרות לילה שהן מ-20:00 ועד 08:00.
במהלך המשמרת, החל מהשעה 22:30 לערך לפי מה שהבנתי, אין בעיה שהיא תלך לישון,כאשר כמובן שאם יש צורך כלשהו בלילה היא קמה.
שכר הבסיס שלה לשעה הוא 22 ש"ח, כאשר נאמר לה ע"י האחראית שלה שעל שעות הלילה,השעות שבהן היא כביכול ישנה,משולם לה שכר של 10 ש"ח לשעה, מכיוון שזה מוגדר על ידם כשעות מנוחה. גם מבחינת השכר למשמרות סופ"ש שזה מיום שישי בצהריים ועד ראשון בבוקר יש להם איזשהו "סיפור".
עכשיו ממה שאני זוכר ומכיר בדיני עבודה אין דבר כזה, גם לא מצאתי תימוכין לכך מבחינת החוק. כמי שעבד גם בעבר לא מעט במשמרות לילה בזמן לימודיו, בחיים לא שמעתי דבר כזה.
זה גם לא מסתדר לי עם חוק שכר מינימום והשכר המינימלי לשעה שעומד למיטב זכרוני סביב 21 ש"ח
אודה לכם מאד על התייחסותכם.
תודה
שעות כוננות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
24/08/09
המדובר בשעות כנוננות אשר לגביהן נקבע כי אין לשלול את האפשרות שכוננות זו תיחשב כזמן שבו העובדת העמידה עצמה לרשות העבודה לעניןן הוראות חוק שעות עבודה ומנוחה. כלומר גם עבור שעות אלה, אם היא נמצאת במקום לשם תפקיד כלשהו- היא זכאית לשכר מינימום כמו כל עובד.
ניכוי שעות נוספות גלובליות על יום מחלה
עינת
23/08/09
שלום,
האם על פי החוק לנכות מהמשכורת תשלום בגין יום מחלה ראשון, גם חלק יחסי משעות נוספות גלובליות? (בנוסף על חלק יחסי של שעות בסיס)
תודה, עינת
האם על פי החוק לנכות מהמשכורת תשלום בגין יום מחלה ראשון, גם חלק יחסי משעות נוספות גלובליות? (בנוסף על חלק יחסי של שעות בסיס)
תודה, עינת
ניכוי שעות נוספות גלובליות עבור יום מחלה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
23/08/09
ניכוי יום המחלה כולל את מלוא התשלומים הנזקפים עבורו. על כן ניתן לנכות גם חלק יחסי משעות נוספות גלובליות.
ניכוי תשלום יחסי של שעות נוספות גלובליות מיום מחלה
עינת
23/08/09
שלום רב,
הייתי ביום מחלה אחד בחודש שעבר.
במשכורת של אותו חודש הורידו לי סכום של כסף הכולל את ( שכר בסיס+ שעות נוספות גלובליות) / 21.5 יום בחודש.
יש לציין שבתנאים הסוציאלים שלי לא מתייחסים לשעות הנוספות הגלובליות אלא רק לשעות הבסיס. האם הנ"ל על פי החוק? יש לציין שעבדתי שעות נוספות והגעתי למכסת 100% השעות שלי גם ללא יום המחלה הזה.
תודה מראש, עינת
הייתי ביום מחלה אחד בחודש שעבר.
במשכורת של אותו חודש הורידו לי סכום של כסף הכולל את ( שכר בסיס+ שעות נוספות גלובליות) / 21.5 יום בחודש.
יש לציין שבתנאים הסוציאלים שלי לא מתייחסים לשעות הנוספות הגלובליות אלא רק לשעות הבסיס. האם הנ"ל על פי החוק? יש לציין שעבדתי שעות נוספות והגעתי למכסת 100% השעות שלי גם ללא יום המחלה הזה.
תודה מראש, עינת
ניכוי תשלום יחסי של שעות גלובליות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
23/08/09
אין לוקחים בחשבון את התשלום עבור שעות נוספות גלובליות בחישוב זכויות סוציאליות.
שעות נוספות
עמית
23/08/09
אני כיום עובד בחברה שלא משלמים על ה-10 שעות נוספות הראשונות שאני עושה בחודש אלא רק מהשעה ה-11. האם זה חוקי???
ממש לא! תבע את השעות האלו ממעסיקך!
עו"ד בן נתן שי
23/08/09
שעות עבודה מעבר לשעות הרגילות
sm
23/08/09
שלום,
אני עובדת בחברה פרטית.5 ימים בשבוע 9 שעות כל יום.אחת לחודשיים קיימת תורנות שישי בין מס בנות כל שבוע משהיא אחרת מהשעה 9:00 עד 13:00.על שעות התורנות אנני מקבלת שכר וזה לא נחשב לי כשעות נוספות.
על התורנות אני מקבלת חצי יום חופש בלבד.
מחייבים אותנו לעשות את התורנות.
השאלה האם עפ"י חוק מותר לחייב אותי לעשות מעבר לשעות הרגילות מבלי לשלם לי שכר?
האם החברה יכולה במקום תשלום שכר לתת לי חצי יום חופש ?
האם אני יכולה לסרב לעשות את התורנות?
בחוזה שלי לא רשום דבר על שעות תורנות וכן גם לא רשום דבר התלוש שכר שלי.
אנני מעוניינת בחופש אלא בשכר עבור התורנות.
תודה
החוזה שלי ישן ולא מעודכן ובו רשום "העובד יעבוד בחברה בהיקף של משרה מלאה בת 43 שעות בשבוע".
דבר נוסף בסעיף של מנוחה שבועית רשום" יום המנוחה השבועי של העובד יהי יום שבת" מה הכוונה?
אני עובדת בחברה פרטית.5 ימים בשבוע 9 שעות כל יום.אחת לחודשיים קיימת תורנות שישי בין מס בנות כל שבוע משהיא אחרת מהשעה 9:00 עד 13:00.על שעות התורנות אנני מקבלת שכר וזה לא נחשב לי כשעות נוספות.
על התורנות אני מקבלת חצי יום חופש בלבד.
מחייבים אותנו לעשות את התורנות.
השאלה האם עפ"י חוק מותר לחייב אותי לעשות מעבר לשעות הרגילות מבלי לשלם לי שכר?
האם החברה יכולה במקום תשלום שכר לתת לי חצי יום חופש ?
האם אני יכולה לסרב לעשות את התורנות?
בחוזה שלי לא רשום דבר על שעות תורנות וכן גם לא רשום דבר התלוש שכר שלי.
אנני מעוניינת בחופש אלא בשכר עבור התורנות.
תודה
החוזה שלי ישן ולא מעודכן ובו רשום "העובד יעבוד בחברה בהיקף של משרה מלאה בת 43 שעות בשבוע".
דבר נוסף בסעיף של מנוחה שבועית רשום" יום המנוחה השבועי של העובד יהי יום שבת" מה הכוונה?
שעות עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
23/08/09
כל שעת עבודה מעל 43 שעות עבודה שבועיות היא שעה נוספת שיש לשלם עליה בהתאם להוראות החוק. המעסיק אינו יכול לחייב אותך בעבודה בשעות נוספות, ובוודאי שאינו יכול לחייב אותך ללא תשלום התמורה הקבועה בחוק. את זכאית לשכר גם עבור התורנות. דרשי אותו ממעבידך.



