פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
חוזה עבודה
הגבלת עיסוק
דאג לסכם בכתב עם המקום החדש על גיבוי וייצוג משפטי למקרה שהמעסיק הקודם יגיש נגדך תביעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאות בגין תיקון תצהיר עדות ראשית
כמה הוצאות מקובל לתת בגין תיקון כזה?
כראות עיני הרשמת.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התנהלות לקויה של מקום עבודה
התחלתי לאחרונה לעבוד במקום עבודה שלדעתי יש בו מספר פגמים לגבי התנהגות לעובדים.
1. ראשית חתמתי על חוזה לפיו לא אקבל שכר עבור שעות ההכשרה בכלל עד אשר אשלים שלושה חודשי עבודה במקום (אציין שההכשרה שלי נערכה במקום העבודה עצמו ובהכשרה הוכשרתי פרטנית לענות לשיחות של חברה ספציפית ולא ניתן לי איזשהוא ידע מיוחד) ואף לא קבלתי החזר נסיעות על אותם שעות שפוצלו לשני ימי עבודה - האם זה חוקי?
2. בנוסף חתמתי על התחייבות לחצי שנה כנגד קנס של 500 שקלים כאשר בחוזה שלי נכתב שזוהי עלות הקורס, אבל בפועל לא עברתי שום קורס פורמלי אלא הכשרה מאוד בסיסית שנערכה אגב עבודה של מי שהדריכה אותי. ההכשרה הייתה בת 7 שעות בלבד שמתוכם עבדתי באופן מלא שעה וחצי ואף כאמור לא קבלתי שכר על שעות אלה אין לי ספק שעלות ההכשרה הייתה נמוכה מאוד מ500 שקלים- האם הקנס חוקי?
3. לאחר שהתחלתי לעבוד חלה טעות בחישוב משכורתי המדובר בטעות קטנה מאוד של סכום זעום אבל הטעות לא קטנה ביחס למספר שעות העבודה המועט שעבדתי באותו חודש כעובדת חדשה, הדבר מעורר בי חשש שמדובר בטעויות שהן דפוס התנהגות קבוע במקום עבודה זה, דבר זה אף נאמר לי בשיחה עם עובדות נוספות. יש לציין כי אין שעון נוכחות במקום העבודה. אציין שכשפניתי למעסיקי ודיווחתי על הטעות הם אמרו שיתקנו לי את הטעות בחודש הבא ולא תיקנו הטעות במקום- האם זה חוקי? האם אני יכולה להשתמש בטיעון זה כדרך להשתחרר מן ההתחייבות? (הפרת חוזה של המעסיק?)
4. בעבודה זאת יש נהלים קשים שבהם לא נתקלתי בשום עבודה: הפסקות קצרות, אין אפשרות שלא להגיע לימי עבודה בשל מחלה אם לא ניתנה התרעה ערב מראש (בעקרון זה הגיוני כשלעצמו אבל לא תמיד ניתן לחזות מחלה...), ישנן משמרות בהן אני משובצת בסטנד ביי ולכן לא יכולה לכלכל צעדי עבור אותו יום אך אינני מקבלת על כך שום תגמול. בנוסף גם בימים שבהם אינני משובצת בסטנד ביי באופן פורמלי אני מוקפצת לעבודה כל הזמן, המדובר בדבר שהוא נוהל מאוד שגרתי בעבודה ומדובר בהקפצות שהן בטון של דרישה ולא של בקשה ומפריעות לשגרת יומי. בנוסף היחס לעבדים במקום זה הינו גרוע.
לאור כל האמור לעיל אינני מעוניינת להשאר עוד במקום עבודה זה אך אינני מעוניינת לשלם את הקנס זאת בשל היחס של מקום העבודה ובעיקר בגלל שאני באמת חושבת שהקנס בלתי פרופרציונלי בעליל להיקף ההכשרה שעברתי. מה אוכל לעשות בנידון אם בכלל?
קנס עזיבה
הקנס אינו חוקי ואת יכולה להתפטר. אם תעשי זאת במועד הנכון כך שלא הם יהיו חייבים לך אלא את להם (לשיטתם), הם יצטרכו לתבוע את הקנס וספק רב אם הם יעשו זאת.
את זכאית לתשלום על תקופת ההכשרה, זהו שכר רגיל שיש לשלמו במועד לתשלום שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם זוהי הרעת תנאים ולמה אני זכאי?
התפטרות
בטרם תתפטר עקב הרעה מוחשית בתנאי העבדוה היה עליך להתריע על כך ולאפשר למעסיק לתקן את דרכיו. זאת - לא עשית לפי תיאורך. אתה זכאי לפדיון חופשה ולדמי הבראה אם לא שולמו. לא ציינת אם נתת הודעה מוקדמת. ככל הנראה אינך זכאי לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
העתקת מקום מגורים
אני בן 26 ועובד מזה כארבע שנים כמנהל צוות בחברה גדולה.
כיום אני שוכר דירה בת"א עם שותפים, כאשר בקרוב אני עובר לגור אצל חברה שלי בעיר אחרת.
ברצוני לדעת:
1.כמה ק"מ מרחק צריך להיות כדי שהתפטרותי תקנה לי זכויות של פיטורים?
2.האם חוק זה תופס גם במקרה שבו אני לא נשוי? (יש לי חברה 6 שנים)
3. האם אני יכול להשתמש בחוק זה גם חודש - חודשיים אחרי המעבר? (כלומר, לתת הזדמנות ולעשות מאמץ עם נסיעות ארוכות ורק אם אני יראה שקשה לי אני יחליט שאני משתמש בחוק.)
אודה לתשובתכם.
העתקת מקום מגורים
2. ספק. החוק מתיחס לבני זוג והכוונה לנישואין. החוק מתייחס למצב שבו עובד מתחתן ומצטרף לבן זוגו המתגורר במרחק 40 ק"מ ממקום מגוריו הנוכחי, או שבן הזוג עובר והעובד מצטרף אליו. לא נשמע שזה המצב אצלך.
3. כפי שהבנת. לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזיבת מקום עבודה עקב מעבר דירה
אני עובד כיום
המערכת שמחה מאוד. זה מאוד חשוב לעבוד!
ימי חופשה
תשובתו של המנהל אינה ברורה. בקשי שיפנה אותך להוראה כזו ושיציין מהו המקור הנורמטיבי לה.
התפטרות תוך כדי הפרת חוזה
לפני כ-8 חודשים התחלתי לעבוד בחברת תקשורת, ולאחר שעברתי קורס במשך חודש. בתחילת עבודתי חתמתי על חוזה התחייבות ל-10 חודשי עבודה, שהפרתו תגרור קנס של 1,500 ש"ח. כיום, לאחר שמאסתי בעבודה, החלטתי לעזוב, ואף מצאתי עבודה חדשה, למרות שטרם חלפו 10 החודשים שבהתחייבות.
האם ישנה אפשרות כלשהי בה המעביד לא יגבה ממני את הקנס, או לחילופין, לא אהיה חייב לשלם קנס זה?
אם משכורתי לא תגיע לסכום זה, האם עדיין עליי לשלם סכום זה?
האם זה חוקי לגבות קנס על עזיבת מקום עבודה (בטרם עת)?
תודה מראש,
הערת מערכת: לקריאה אודות הפרת חוזה >>
התחייבות לתקופת עבודה- דיני עבודה
דילגתם על השאלה שלי… זכויות מטפלת
אימי עובדת כמטפלת בשני ילדים מספטמבר 08
היקף המשרה הינו 4 שעות יומיות 5 ימים בשבוע.
החל מ 1 ליולי ועד 1 לספטמבר אני בחופשה ללא תשלום- בהסכמה.
בספטמבר חוזרת לעבודה רגילה.
שאלתי: מה הן זכויותה בנוגע לדמי הבראה, חופשה וכו'?
אודה לתשובה
זכויות מטפלת- דיני עבודה
מבחינת חופשה- מספר ימי העבודה שעבדת בפועל חלקי 200 כפול 10 כפול יום עבודה.
מבחינת הבראה- תהיי זכאית לדמי הבראה בהתאם להיקף המשרה שלך כפול 5 ימים כפול 10 חלקי 12.
בירור תביעה מבחינת החוק של המוסד לביטוח לאומי
הביטוח הלאומי שלם לו כמיטיב ותובע אותי ואת חברת הביטוח שלי.
אני לא מבין למה ביטוח לאומי תובע אותי בטענה שהוא שלם לעובד שלי.
בשביל מה אני משלם עבור העובד למוסד לביטוח לאומי?
נא פנה לפורום ביטוח לאומי
תשלום בגין פיצויי פיטורין
ברצוני לשאול 2 שאלות:
1. במשך כמה ימים המעביד מחוייב לשלם לעובד שגר 6 חודשים באיזור פיתוח את פיצויי הפיטורין?
2. אם העובד קיבל שכר עבודה בהעברה בנקאית 8000 ש"ח ולמוסדות דווח לפי -. 7000 ש"ח נטו לפי איזה שכר יחושב הפיצויים? האם אפשר לחשב לפי-. 8000 ש"ח?
תודה מראש - רמי.
תשלום בגין פיצויי פיטורין- דיני עבודה
עזיבת עבודה לאחר לידה
עזיבת עבודה לאחר לידה- דיני עבודה
התפטרות
התפטרות בגין אי תשלום שכר- דיני עבודה
דמי מחלה – ניתוח קוסמטי
אני בעל עסק פרטי. אחד העובדים הודיע לי על כך שהוא יוצא לחופשה בת יומיים והודיע גם כי לאחר יומיים אלו יודיע באם הוא חוזר לעבודה יום למחרת או יומיים לאחר סיום החופשה. העובד ציין כי הוא נוסע.
בסיום החופשה העובד הודיע שהוא אינו חוזר לעבודה עוד כשבוע בשל הסיבה שעבר ניתוח השתלת שיער (קוסמטי) וחל עליו איסור לשהות בשמש.
כעת העובד דורש קבלת דמי מחלה בגין הניתוח.
האם מגיע לו?
דמי מחלה- דיני עבודה
הודעה מוקדמת עלך התפטרות
תודה רבה.
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
את לא מחוייבת להישאר בעבודתך עד סוף אוקטובר אם אינך רוצה בכך.
שמירת היריון או חופשת מחלה
שמירת הריון- דיני עבודה
האם מותר לי להעסיק עובד בעסק שפועל מהבית
האם יש מגבלות כלשהן?
תודה מראש,
דניאל
העסקת עובד בבית- דיני עבודה
האם זה נקרא הרעת תנאים?
אם כן האם אני יוכולה להגיד שאני לא רוצה לעבוד וזה לא נקרא שאני מתפטרת ?
אשמח לשמוע תגובתכם בהקדם ,
תודה
הרעת תנאים- דיני עבודה
זמן צינון בין חברה אחת למתחרה
יש לי בעיה רצינית , אני עובדת בחברה כבר שלוש וחצי שנים את כל הידע שלי והניסיון רכשתי מהמנהל הבכיר, כעת אני מעונינת לעבור למתחרה שלנו ואני חייבת לדעת האם חצי שנה זה זמן צינון מספיק מבלי שיתבעו אותי ,
אודא על תשובה מהירה
תקופת צינון- דיני עבודה
פיצויים
והוא נתן למעבידו הודעה מוקדמת על התפטרותו
האם בעובדה שהוא נתן הודעה מוקדמת מגייע לו פיצויים
אם לא , אז מה ניתן לעשות ע"מ לקבלם.
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
שעות עבודה מול אחוזי משרה
הציעו לי עבודה של 40 אחוז משרה בשכר שעתי. 53 שעות עבודה חודשיות. לפי חישוב שלי זה יוצא פחות מ-40 אחוזי-משרה. איפה הטעות?
תודה, שלי
53 שעות חודשיות הן 28 אחוזי משרה.
תביעה שכנגד
האם ניתן להגיש תביעה שכנגד בגין לשון הרע שכנגד בית הדין לעבודה? או שרק בבית משפט שלום?..
בבית משפט שלום. לבית הדין לעבודה אין סמכות לדון בכך.
תאונת עבודה
פנה לפורום נזיקין
יתרת ימי מחלה לא מספיקה
הבאתי אישור מהרופא ל 6 ימי מחלה
בעבודה (שכר חודשי גלובלי) הודיעו שיש לי יתרה של 4 ימים בלבד.
הם רוצים להוריד לי מהשכר יומיים.
האם יש משהו שאני יכולה לעשות?
תודה.
אם זה אפשרי- לחזור לעבוד ביומיים האחרונים.
דמי הבראה וחופשה
כאשר אני מקבל ימי חופש ודמי הבראה הם מחשבים את אחוזי המשרה כאילו עבדתי לפי 20.70 ואז זה יוצר שרוב השכר שלי הוא שעות "הקסטרה" והבסיס שלי נמוך מאוד. אני לא אמור לקבל לפי 25 שקל והבסיס לא אמור להיות כל השעות שאני עובד ביום. אני עובד 8 שעות ואין בחברה שעות נוספות יש משמרת שניה אחרי אז אין מצב לשעות נוספות.
זאת משרה מלאה יומית 186שעות בחודש.




