פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורין לאחר חופשת לידה
מירית לוק
07/09/09
שלום רב אני מעוניינת לקבל יעוץ והכוונה למצבי הנוכחי ע"פי נימוקיי אלו אני כיום נמצאת בחופשת לידה שמסתיימת בסוף החודש ספט' לפני חופשת הלידה הייתי מצוייה בשמירת הריון כל מהלך ההריון וקיבלתי כסף מהמוסד לביטוח לאומי
את עבודתי התחלתי בחודש מאי 07 במלהךהשנים הנ"ל קיבלתי תמלוגים שהם משכורת י"ג והבראה , כיום איני מעוניינת לחזור לעבודתי וגם מצד מעסיקי זה בסדראך אני רצתי לבדוק ולברר במידה ואיני חוזרת למקום עבודתי מהם חובותיו של מעסיקי לשלם לי האם הוא מחוייב לשלם לי את 60 הימים שאותם הוא מחוייב להעסיקי האים הוא מחוייב לשלם לי את משכורת הי"ג למרות שלא הייתי נוכחת בעבודה.
לפני מס' ימים נהלתי שיחה עם חשב החברה ונאמר לי כי איני ראשאית לקבל את תמלוג בעבור משכורת י"ג מכיוון שלא הייתי נוכחת פיזית במשרד בעצם לא עבדתי במשרד וגם הוא טוען שאינו הוא אינו מעוניין להסתדר עימי לגבי 60 הימים שאותם אני מחוייבת לחזור אלהם אני לא מסוגלת לחזור לעבודתי אני אם ל-6 ילדים שלפני כ- 4 חודשים ילדתי שלישיה מהםן הזכויות שלי מהם החובות שלו מקום עבודתי מקום מסודר ביותר אני יודעת שלחברה יש הסכם קיבוצי אשמח לקבל את עזרתכם
את עבודתי התחלתי בחודש מאי 07 במלהךהשנים הנ"ל קיבלתי תמלוגים שהם משכורת י"ג והבראה , כיום איני מעוניינת לחזור לעבודתי וגם מצד מעסיקי זה בסדראך אני רצתי לבדוק ולברר במידה ואיני חוזרת למקום עבודתי מהם חובותיו של מעסיקי לשלם לי האם הוא מחוייב לשלם לי את 60 הימים שאותם הוא מחוייב להעסיקי האים הוא מחוייב לשלם לי את משכורת הי"ג למרות שלא הייתי נוכחת בעבודה.
לפני מס' ימים נהלתי שיחה עם חשב החברה ונאמר לי כי איני ראשאית לקבל את תמלוג בעבור משכורת י"ג מכיוון שלא הייתי נוכחת פיזית במשרד בעצם לא עבדתי במשרד וגם הוא טוען שאינו הוא אינו מעוניין להסתדר עימי לגבי 60 הימים שאותם אני מחוייבת לחזור אלהם אני לא מסוגלת לחזור לעבודתי אני אם ל-6 ילדים שלפני כ- 4 חודשים ילדתי שלישיה מהםן הזכויות שלי מהם החובות שלו מקום עבודתי מקום מסודר ביותר אני יודעת שלחברה יש הסכם קיבוצי אשמח לקבל את עזרתכם
פיטורים לאחר חופשת לידה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
מדברייך אני מבין שאת מתכוונת להתפטר מעבודתך (לא לשוב מחופשת הלידה). בנסיבות אלו המעסיק אינו מחוייב להעסיקך משך 60 יום והוא לא מחוייב בתשלום משכורת י"ג.
תוך כמה זמן חובה לשלם את פיצויי הפיטורים?
DOORIN
07/09/09
לקראת סוף חודש יוני 2009 קיבלתי הודעת פיטורין ונשארתי לעבוד עד 31.07.09 .
1. תוך כמה זמן חייב המעסיק להעביר לי את פיצויי הפיטורין?
2. באיזו צורה נעשית ההעברה?
1. תוך כמה זמן חייב המעסיק להעביר לי את פיצויי הפיטורין?
2. באיזו צורה נעשית ההעברה?
המועד להעברת תשלום פיצויי פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
פיצויי פיטורים צריכים להשתלם תוך 15 יום מיום סיום יחסי העבודה. ההעברה יכולה להיות בהמחאה או במזומן אבל שניהם צריכים להתקבל לפני חלוף 15 יום ממועד סיום יחסי העבודה. אם פיצויי הפיטורים לא משולמים תוך 15 יום יש לך עילה להלנת פיצויי פיטורים.
שלוםם
הילה
07/09/09
שלום , התחלתי לעבוד לפני כחודש וחצי בחברה גדולה , אני מועסקת דרך חברת כוח אדם . בתלוש המשכורת ראיתי בניקוי החובה ניקוי לאומית ,הוסבר לי שזהו ניקוי שהוא בעצם למנאים עתידיים לעובד ושזה חובה לפי הסכם קיבוצי , לא מצאתי על כך מידע . רציתי לדעת על כך יותר .תודה מראש
סליחה, לא הבנתי את השאלה.
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
האם אני זכאית לפיצויי פיטורין
טליה
07/09/09
שלום
המקרה שלי קצת מורכב. עבדתי כ-6.5 שנים במשק בית (ניקיון) בבית המעביד הנוכחי שלי. בתום תקופה זו פוטרתי ע"י המעביד שלי וקיבלתי פיצויים מלאים ואת כל זכויותיי על כל 6.5 השנים שעבדתי אצלו. לאחר כחודש הוצע לי ע"י אותו המעסיק לעבוד בטיפול בילדיו. מזה כשנה אני עובדת כמטפלת בבית אותו המעביד. לפני מספר ימים החלטתי להתפטר ממקום עבודתי על מנת לטפל בנכדתי. האם אני זכאית לקבלת פיצויים ממקום עבודתי על שנת העבודה האחרונה?
המקרה שלי קצת מורכב. עבדתי כ-6.5 שנים במשק בית (ניקיון) בבית המעביד הנוכחי שלי. בתום תקופה זו פוטרתי ע"י המעביד שלי וקיבלתי פיצויים מלאים ואת כל זכויותיי על כל 6.5 השנים שעבדתי אצלו. לאחר כחודש הוצע לי ע"י אותו המעסיק לעבוד בטיפול בילדיו. מזה כשנה אני עובדת כמטפלת בבית אותו המעביד. לפני מספר ימים החלטתי להתפטר ממקום עבודתי על מנת לטפל בנכדתי. האם אני זכאית לקבלת פיצויים ממקום עבודתי על שנת העבודה האחרונה?
פיצויי פיטורים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
לא. התפטרותך אינה התפטרות המהווה זכאות לפיצויי פיטורים.
הסכם העסקה אישי
לירון
07/09/09
האם סעיף שגורס שעלי לא לעבוד בחברה מתחרה במשך 11 חודשים הוא סעיף חוקי?
במדה ואני חתום על סעיף כזה מה עלי לעשות , על מנת לבטל אותו?
במדה ואני חתום על סעיף כזה מה עלי לעשות , על מנת לבטל אותו?
הסכם העסקה אישי- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
מניעת תחרות היא סעיף חוקי אבל צריך לעמוד בכללי סבירות ובהם- משך הזמן שעבדת במקום העבודה, כמות האינפורמציה שנחשפת אליה, הייחודיות של מקום העבודה ועוד.
עו"ד אקרמן תודה על תשובתך מה 5.9 בנושא התפטרות לשם
carmit
07/09/09
בהמשך לתשובתך בנושא התפטרות בגין טיפול בילד עוד ענין שלא ברור לי: 1. מה אני אמורה לרשום במכתב תפטרות מעבר לסיבה?
2. האם עלי למלא טופס כלשהו
3. תוך כמה זמן על המעביד לשלם את הפיצויים
4. האם עלי להודיע חודש מראש ( להזכירך אני בחו' לידה אשר מסתיימת ב 30.9)
תודה.
2. האם עלי למלא טופס כלשהו
3. תוך כמה זמן על המעביד לשלם את הפיצויים
4. האם עלי להודיע חודש מראש ( להזכירך אני בחו' לידה אשר מסתיימת ב 30.9)
תודה.
התפטרות לצורך טיפול בילד- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
במכתב ההתפטרות את צריכה להכתוב שאת מתפטרת מעבודתך עקב רצון לטפל בילד. אין טופס סטנדרטי להודעה כזו. על המעסיק לשלם לך את פיצויי הפיטורים תוך 15 יום ממועד סיום יחסי העבודה. עלייך להודיע חודש מראש.
הלנת שכר ותשלום לפי חודש שגוי
גיא
07/09/09
שלום,
בחודש אפריל עבדתי בחברה מסוימת יומיים, ואז התפטרתי כי פשוט סביבת העבודה לא התאימה לי.
את היומיים האלה לא שילמו לי, ולאחר כארבעה חודשים של "הצקה" מצידי, שלחו לי שיק עבור אותם יומיים. הבעיה היא שאותו תשלום ניתן ע"ח חודש אוגוסט, ולא אפריל כפי שבאמת היה. גם רשום בדף שליד השיק שאם אני פודה את השיק אני מאשר את הנתונים שרשומים על הדף.
אני מניח שיש פה הלנת שכר, אך האם התשלום שניתן לי הוא גם בעייתי? הרי הם אמורים לשלם ביטוח לאומי עבור חודש אפריל, אבל כעת זה כביכול נחשב שעבדתי אצלהם בחודש אוגוסט (את השיק לא פדיתי).
פניתי אליהם פעמיים בבקשה לתקן את הבעיה, וכהרגלם הם פשוט מתעלמים ממני.
אשמח לייעוץ - אני כבר מתוסכל מכל המצב הזה.
תודה,
גיא
בחודש אפריל עבדתי בחברה מסוימת יומיים, ואז התפטרתי כי פשוט סביבת העבודה לא התאימה לי.
את היומיים האלה לא שילמו לי, ולאחר כארבעה חודשים של "הצקה" מצידי, שלחו לי שיק עבור אותם יומיים. הבעיה היא שאותו תשלום ניתן ע"ח חודש אוגוסט, ולא אפריל כפי שבאמת היה. גם רשום בדף שליד השיק שאם אני פודה את השיק אני מאשר את הנתונים שרשומים על הדף.
אני מניח שיש פה הלנת שכר, אך האם התשלום שניתן לי הוא גם בעייתי? הרי הם אמורים לשלם ביטוח לאומי עבור חודש אפריל, אבל כעת זה כביכול נחשב שעבדתי אצלהם בחודש אוגוסט (את השיק לא פדיתי).
פניתי אליהם פעמיים בבקשה לתקן את הבעיה, וכהרגלם הם פשוט מתעלמים ממני.
אשמח לייעוץ - אני כבר מתוסכל מכל המצב הזה.
תודה,
גיא
הלנת שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
תשלום שכר של חודש אפריל בחודש אוגובט מהווה הלנה של שכרך. פנה לחברה במכתב רשום וציין כי אתה דורש לקבל פיצויי הלנה על תקופה זו וכן אתה דורש לשנות את התלוש והספח.
הלנת שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
אם שכר חודש אפריל שולם באוגוסט- המדובר בהלנה. פנה למעסיק ודרוש תיקון התלוש והספח וכן תשלום על ההלנה. אם המעביד לא ייענה- פנה לבית הדין לעבודה.
פיצויים
מור
07/09/09
שלום,
האם בפיצוי ים בשל העתקת מקום מגורים ידוע בציבור שרק כעת עברו לנהל משק בית משותף גם נכללים או שצריכם לחיות יחד תק' שנה או זמן אחר??
תודה
האם בפיצוי ים בשל העתקת מקום מגורים ידוע בציבור שרק כעת עברו לנהל משק בית משותף גם נכללים או שצריכם לחיות יחד תק' שנה או זמן אחר??
תודה
התפטרת בשל מעבר למגורים עם ידוע בציבור- דיני עבוד
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
רואים התפטרות של עובד כמזכה לפיצויי פיטורים אם הוא התפטר מעבודתו והעתיק מקום מגוריו עקב הצטרפות לבן זוג העובד למקום עבודה אחר ולקום מגורים אחר בישראל הנמצאים לפחות 40 ק"מ ממקום מגוריו הקודם, ולבד שמקום מגוריו החדש של העבוד רחוק יותר ממקום עבודתו ממקום מגוריו הקודם ושהעובד גר לפחות שישה חודשים במקום מגוריו החדש. בן זוג גם במשמעות של ידוע בציבור.
פיצויים
יפית
07/09/09
שלום
בעלי פוטר ממקום עבודותו לאחר כ-4 וחצי שנות עבודה ויש לי שאלות:
1. האם חודש הודעה מוקדמת נספר בתשלום הפיצויים?
2. בעלי קיבל שכר חודשי גלובלי חישוב דמי הפיצויים שלו היו ממוצע הבסיס של כל הארבי וחצי שנים האם זה נכון או שהיו צריכים לחשב ממוצע רק של השנה האחרונה?
3. בעלי מקבל בונסים גם את הבונוסים שלו עשו ממוצע של כל הארבע שנים ולא שנה אחרונה האם זה נכון?
4. האם הוא זכאי לקבל דמי אבטלה בחודש הודעה מוקדמת?
תודה
בעלי פוטר ממקום עבודותו לאחר כ-4 וחצי שנות עבודה ויש לי שאלות:
1. האם חודש הודעה מוקדמת נספר בתשלום הפיצויים?
2. בעלי קיבל שכר חודשי גלובלי חישוב דמי הפיצויים שלו היו ממוצע הבסיס של כל הארבי וחצי שנים האם זה נכון או שהיו צריכים לחשב ממוצע רק של השנה האחרונה?
3. בעלי מקבל בונסים גם את הבונוסים שלו עשו ממוצע של כל הארבע שנים ולא שנה אחרונה האם זה נכון?
4. האם הוא זכאי לקבל דמי אבטלה בחודש הודעה מוקדמת?
תודה
פיצויים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
1. כן.
2. אם השכר הוא חודשי הממצוע הוא של שלושת החודשים המלאים האחרונים.
3. כמו תשובה 2- ממוצע של שלושת החודשים האחרונים.
4. נא פני לפורום ביטוח לאומי.
2. אם השכר הוא חודשי הממצוע הוא של שלושת החודשים המלאים האחרונים.
3. כמו תשובה 2- ממוצע של שלושת החודשים האחרונים.
4. נא פני לפורום ביטוח לאומי.
התפטרות
רות
07/09/09
שלום רב,
עבדתי שעות נוספות מרובות לפני חצי שנה ועד עתה לא שולמו לי השעות.
המנהל שלי מתחמק מהתשלום בכל מיני תירוצים.
הודעתי לו בסערת רגשות כי אני מתפטרת עקב אי תשלום השעות הנוספות.
סוכם ביננו בעל פה תאריך סיום העבודה וכי ייתן לי מכתב פיטורין ופיצויים.
לאחר מס' ימים פניתי למנכ"ל וסיפרתי לו כי התפטרתי בסערת רגשות עקב אי מילוי התחייבותו של המנהל שלי כלפיי וכי אני מבקשת לעבור לעבוד בסניף אחר. עד עתה לא קיבלתי תשובה ממנו.
אני לא סומכת עליהם כי אקבל כל תשובה או כי אקבל פיצויים או מכתב פיטורין.
האם המקרה הוא מתפטר כדין מפוטר?
איך עלי להמשיך לפעול?
עבדתי שעות נוספות מרובות לפני חצי שנה ועד עתה לא שולמו לי השעות.
המנהל שלי מתחמק מהתשלום בכל מיני תירוצים.
הודעתי לו בסערת רגשות כי אני מתפטרת עקב אי תשלום השעות הנוספות.
סוכם ביננו בעל פה תאריך סיום העבודה וכי ייתן לי מכתב פיטורין ופיצויים.
לאחר מס' ימים פניתי למנכ"ל וסיפרתי לו כי התפטרתי בסערת רגשות עקב אי מילוי התחייבותו של המנהל שלי כלפיי וכי אני מבקשת לעבור לעבוד בסניף אחר. עד עתה לא קיבלתי תשובה ממנו.
אני לא סומכת עליהם כי אקבל כל תשובה או כי אקבל פיצויים או מכתב פיטורין.
האם המקרה הוא מתפטר כדין מפוטר?
איך עלי להמשיך לפעול?
התפטרות בעידנא דריתחא- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
אם חזרת בך מהתפטרותך מספר ימים בודדים לאחר הודעתך על התפטרותך את יכולה לחזור בך ואז המצב הוא שלא התפטרת. יחד עם זאת על מנת לקבל את התשלומים של השעות הנוספות וגם פיצויי פיטורים עלייך להוציא לחברה מכתב בו מצויין כי אם לא ישולמו לך השעות הנוספות הנך מודיעה כי תסיימי את עבודתך ותהיי זכאית לפיצויי פיטורים. אל תשכחי ליתן הודעה מוקדמת במכתבך.
שכר גלובלי ושעות נוספות
כהן יצחק
07/09/09
השולח:כהן יצחק
טלפון:052-3967443
כותרת:שכר גלובלי ושעות נוספות
תוכן הפניה:אני חבר קבוץ שעבר הפרטה.ועובד במפעל השייך לקיבוץ.עבדתי בתמחור של שכר לשעת עבודה.וכאשר היו לי שעות נוספות קיבלתי את השכר עבורן לפי החוק.יום אחד החליטו להעביר אותי לשכר גלובלי ללא הסכמתי וקבעו לי שכר לשעות רגילות ועוד 1000ש"ח לשעות נוספות גלובליות.בפועל בגלל אופי העבודה של המחלקה בה אני עובד אני עובד יותר שעות נוספות עליהן אני לא מקבל שכר.
האם מהלכים אלו,העברה לשכר גלובלי ללא הסכמתי ואי תשלום על שעות נוספות הן חוקיות?
תודה
טלפון:052-3967443
כותרת:שכר גלובלי ושעות נוספות
תוכן הפניה:אני חבר קבוץ שעבר הפרטה.ועובד במפעל השייך לקיבוץ.עבדתי בתמחור של שכר לשעת עבודה.וכאשר היו לי שעות נוספות קיבלתי את השכר עבורן לפי החוק.יום אחד החליטו להעביר אותי לשכר גלובלי ללא הסכמתי וקבעו לי שכר לשעות רגילות ועוד 1000ש"ח לשעות נוספות גלובליות.בפועל בגלל אופי העבודה של המחלקה בה אני עובד אני עובד יותר שעות נוספות עליהן אני לא מקבל שכר.
האם מהלכים אלו,העברה לשכר גלובלי ללא הסכמתי ואי תשלום על שעות נוספות הן חוקיות?
תודה
שכר גלובלי ושעות נוספות
כהן יצחק
09/09/09
הפניה:אני חבר קבוץ שעבר הפרטה.ועובד במפעל השייך לקיבוץ.עבדתי בתמחור של שכר לשעת עבודה.וכאשר היו לי שעות נוספות קיבלתי את השכר עבורן לפי החוק.יום אחד החליטו להעביר אותי לשכר גלובלי ללא הסכמתי וקבעו לי שכר לשעות רגילות ועוד 1000ש"ח לשעות נוספות גלובליות.בפועל בגלל אופי העבודה של המחלקה בה אני עובד אני עובד יותר שעות נוספות עליהן אני לא מקבל שכר.
האם מהלכים אלו,העברה לשכר גלובלי ללא הסכמתי ואי תשלום על שעות נוספות הן חוקיות?
תודה
האם מהלכים אלו,העברה לשכר גלובלי ללא הסכמתי ואי תשלום על שעות נוספות הן חוקיות?
תודה
שינוי שיטת חישוב שכר- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
לא ניתן לשנות את תנאי חישוב השכר של העובד משעתי לחודשי ללא הסכמתו של העובד. הודע למעסיקיך בכתב כי מעולם לא הסכמת לשינוי ודרוש את ההפרשים.
חילופי בעלי חברות
אפרת
07/09/09
עבדתי בחברת אבטחה בתפקיד מזכירה כשש שנים.
בעלי החברה היו המנהל הישיר שלי ועוד מישהו שאני לא מכירה. כנראה משקיע.
לפני שנה וחצי עברתי לעבוד בחברה אחרת, יחד עם המנהל הישיר שלי, שעוסקת בתחום אחר לגמרי (אבטחת מידע).
המנהל שלי היה בעל החברה החדשה אבל היה לו שותף אחר.
האם אוכל לתבוע את החברה החדשה על פיצויי הפיטורים של החברה הישנה?
בעלי החברה היו המנהל הישיר שלי ועוד מישהו שאני לא מכירה. כנראה משקיע.
לפני שנה וחצי עברתי לעבוד בחברה אחרת, יחד עם המנהל הישיר שלי, שעוסקת בתחום אחר לגמרי (אבטחת מידע).
המנהל שלי היה בעל החברה החדשה אבל היה לו שותף אחר.
האם אוכל לתבוע את החברה החדשה על פיצויי הפיטורים של החברה הישנה?
חילופי מעסיקים- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
אלא אם כן המעסיק הקודם שלך הוא גם המעסיק החדש שלך, לא תוכלי לתבוע מהחברה החדשה פיצויי פיטורים.
פיטורים
גילעד
07/09/09
החברה בה אני עובד הודיע לי על העברתי לתפקיד אחר בחברה.
בשיחה עם המנהל נשאלתי לגבי תחושתי, ועניתי שאינני מעוניין בתפקיד החדש.
הבהרתי למנהל שכל עוד אני עובד בחברה כמובן שאעשה כל תפקיד שיוטל עלי בצורה הטובה ביותר, אבל לגבי תחושתי ורצונותי איננה מעוניין בתפקיד זה.
יש לציין שבאופן רשמי אין שום הרעה בתנאים.
בהמשך, המנהל הודיעה לי על פיטורי, וגלגל את הדברים לכיוון שהפיטורים באים בעיקבות אי רצוני בתפקיד החדש למרות שהם היו מוכנים שאשאר בחברה.
יוצא שהפיטורים הם בגללי - בעקבות אי הסכמתי לקבל את השינוי.
אני מניח שמטרתם להימנע ממתן פיצויי הפיטורים.
האם כך הם באמת פני הדברים? אודה על עצה טובה.
בשיחה עם המנהל נשאלתי לגבי תחושתי, ועניתי שאינני מעוניין בתפקיד החדש.
הבהרתי למנהל שכל עוד אני עובד בחברה כמובן שאעשה כל תפקיד שיוטל עלי בצורה הטובה ביותר, אבל לגבי תחושתי ורצונותי איננה מעוניין בתפקיד זה.
יש לציין שבאופן רשמי אין שום הרעה בתנאים.
בהמשך, המנהל הודיעה לי על פיטורי, וגלגל את הדברים לכיוון שהפיטורים באים בעיקבות אי רצוני בתפקיד החדש למרות שהם היו מוכנים שאשאר בחברה.
יוצא שהפיטורים הם בגללי - בעקבות אי הסכמתי לקבל את השינוי.
אני מניח שמטרתם להימנע ממתן פיצויי הפיטורים.
האם כך הם באמת פני הדברים? אודה על עצה טובה.
אין בנסיבות שתיארת עילה לשלילת פיצויי פיטורים.
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
סיום עבודה
קרן
07/09/09
שלום רב, אני עובדת במקום עבודתי שנה ועשרה חודשים כששנה ראשונה מתוכן עבדתי באמעות קבלן והיתר כעובדת מן המניין. כעת אני מעוניינת להתפטר והמנהל שלי טוען שהיות ואני עובדת כשנתיים במקום עבודתי אני צריכה לתת התראה של חודש ולא של שבועיים. האם זה נכון?
נכון. כפי שהיית זכאית להודעה מוקדמת של חודש, גם את צריכה ליתן הודעה מוקדמת של חודש.
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
עבודה לסטודנטים – דרישה להתחייבות
ליאל
07/09/09
אני סטודנטית והתקבלתי לעבודה בחברת אשראי - משמרות 3 פעמים בשבוע. ינתן קורס של חודש והם דורשים התחייבות לשנה. מתלבטת האם לקבל את העבודה בגלל ההתחייבות.אולי בהמשך לא אהיה מרוצה או לא אוכל לעמוד בעבודה מבחינת הלימודים. מה התוקף המשפטי של דרישה כזו להתחייבות? מה קורה אם אני מפרה את ההתחייבות? תודה
התחייבות- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
התחייבות זו משמעה שאת עלולה לשלם לחברה פיצויים אם תעברי את הקורס ותעבדי פחות מתקופת ההתחייבות שלך. אם את רואה מראש שאינך יכולה לעמוד בהתחייבויותייך- אל תיכנסי לעבודה.
תשלום עבור ימי חג
אושרית
07/09/09
אני מועסקת כמזכירה בשכר שעתי, ביום א אני בחופש באופן קבוע, ועובדת רצוף מיום שני עד שישי כולל האם אני זכאית לתשלום עבור ראש השנה וכיפור?
אושרית
אושרית
ימי חג- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
חגים החלים ביום שבת- אינך זכאית לתשלום עבורם.
חגים החלים ביום ו'- יום בו את עובדת באופן רגיל- את זכאית לתשלום עבור ימי חג ואולם החג אינו ביום ו'- ערב החג הוא ביום ו' ועל כן לא תהיי זכאית לתשלום עבור ראש השנה.
חגים החלים ביום ו'- יום בו את עובדת באופן רגיל- את זכאית לתשלום עבור ימי חג ואולם החג אינו ביום ו'- ערב החג הוא ביום ו' ועל כן לא תהיי זכאית לתשלום עבור ראש השנה.
החלפת מספר חברה
שרון
07/09/09
עבדתי 7 שנים בחברה במהלך התקופה החברה החליפה מספר תאגיד האם זכויתי נפגעו עקב כך ? ראוי לציין כי לא נאמרלי כלום ולא היה כל שינוי במבנה האורגני של החברה .
החלפת מספר חברה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
אם עבודתך לא השתנתה מבחינת המיקום ומבחינת המעסיק בפועל- אין לך ממה לחשוש.
סיום עבודה
אלי
07/09/09
שלום, האם לאחר סיום העסקה החברה יכולה להכריח את העבודה להגיע לעשות חפיפה למחליפו?
לאחר סיום עבודה אין החברה יכולה להכריח לבצע חפיפה.
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
סירוב פיצויים
דנה
07/09/09
אם החברה או המעביד מתעקשים לשלוח עובד במסגרת עבודתו לחו"ל, בשבועיים האחרונים להעסקתו (לאחר שהוא התפטר), והוא מסרב לכך - האם הם יכולים לפגוע בפיצויים שלו?
תודה
תודה
בפיצויים לא. בשכר של שבועיים אלו- כן.
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
דמי מחלה
שמעון
07/09/09
אח שלי נפגע תאונת דרכים ,שבר שני ידים ורגל,הוא לא יכול לבצע פעולות לבד,האם כל זמן שהוא מאושפז אני זכאי לדמי מחלה ?וכן כמה ימים אני יכול לנצל?והאם המעסיק יכול לפטר אותי בגין זה......
דמי מחלה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
אתה לא זכאי לדמי מחלה בתור אחיו. המעסיק בהחלט יכול לפטר אותך עקב היעדרויותיך.
סרוב עבודה
נטלי
07/09/09
האם עובדת שמעוסקת כמטפלת והביאה אישור רפואי מרופא תעסוקתי שהיא אננה יכולה לעבוד עבודה פיזית אבל יכולה לעבוד משרה מלאה יכולה לסרב לעבוד במשמרות למרות שבחוזה איתה סוכם שהיא עובדת את כל המשמרות כולל שבתות וחגים .יש לציין שהיא אמרה שהיא צריכה לשבת כל שעתיים במשך 20 דקות מה שנראה כשביתה איטלקית.כשהוצע לה לעבוד במשמרות אחרות או כעזרה סירבה.
סירוב עבודה- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
10/09/09
יש לפעול בהתאם להנחיות הרופא. אם העובדת לא הביאה אישור מרופא תעסוקתי, ואין לה אישורים רפואיים הרי היא צריכה לחזור לעבודתה הקודמת (זאת אלא אם כן מדובר במגבלה פיזית ברורה על פניה).
פיטורין ללא הודעה מוקדמת
ריקי2602
07/09/09
פוטרתי היום לאחר שהתחלתי לעבוד ב-18/05. לא נתנה לי הודעה מוקדמת, אלא נתבקשתי לעזוב מיידית. האם זה חוקי?
כמו"כ, המעביד לא נתן בידי מכתב פיטורין. מה לעשות?
כמו"כ, המעביד לא נתן בידי מכתב פיטורין. מה לעשות?
פיטורים ללא הודעה מוקדמת- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
המעסיק צריך לשלם לך חלף הודעה מוקדמת של 4 ימים. כמו כן מחובתו למסור לך מכתב המפרט את התאריכים בהם הועסקת. דרוש ממנו בכתב את מכתב הפיטורים.
השעייה מהעבודה בשל בעיה רפואית
טלי
07/09/09
שלום רב!
אני בת 20 ועובדת בחנות ספורט מ01.04.08 בשכר שעתי.
לפני כחודשיים עברתי "ניתוחון"לא צפוי, שבעקבותיו נעדתי מהעבודה למשך 3 שבועות. בעבורם שילמו לי עבוד "ימי מחלה" כחוק.
לפני כחודש חזרה לי הבעיה שוב באופן לא צפוי, ונאלצתי לעבור את אותו ה"ניתוחון" בשנית ולהעדר מהעבודה למשך שבוע ימים.
לפני מס' ימים חזרה לי הבעיה (שוב, באופן לא צפוי), אך המשכתי להופיע לעבודה עד ל"ניתוחון" הבא.
היום בבוקר הייתי צריכה להגיע לעבודה, אולם כאשר אחראי המשמרת שלי הגיע לאסוף אותי מביתי הוא הבחין שאינני חשה בטוב ואינני מסוגלת לעבוד, והחזיר אותי הביתה בהסכמה מלאה של שנינו.
בשעות הצהריים המנהל שלי התקשר והודיע לי שהוא איננו מעוניין שאמשיך להגיע לעבודה עד שלא אעבור את הניתוח שימנע את חזרתה של הבעיה, כי "נמאס לו מהאון-אוף הזה".
הבעיה הרפואית שלי תיפתר רק בעוד כחודשיים-שלושה.
האם מותר לו לפגוע כך בעבודתי? מה עליי לעשות?
אני בת 20 ועובדת בחנות ספורט מ01.04.08 בשכר שעתי.
לפני כחודשיים עברתי "ניתוחון"לא צפוי, שבעקבותיו נעדתי מהעבודה למשך 3 שבועות. בעבורם שילמו לי עבוד "ימי מחלה" כחוק.
לפני כחודש חזרה לי הבעיה שוב באופן לא צפוי, ונאלצתי לעבור את אותו ה"ניתוחון" בשנית ולהעדר מהעבודה למשך שבוע ימים.
לפני מס' ימים חזרה לי הבעיה (שוב, באופן לא צפוי), אך המשכתי להופיע לעבודה עד ל"ניתוחון" הבא.
היום בבוקר הייתי צריכה להגיע לעבודה, אולם כאשר אחראי המשמרת שלי הגיע לאסוף אותי מביתי הוא הבחין שאינני חשה בטוב ואינני מסוגלת לעבוד, והחזיר אותי הביתה בהסכמה מלאה של שנינו.
בשעות הצהריים המנהל שלי התקשר והודיע לי שהוא איננו מעוניין שאמשיך להגיע לעבודה עד שלא אעבור את הניתוח שימנע את חזרתה של הבעיה, כי "נמאס לו מהאון-אוף הזה".
הבעיה הרפואית שלי תיפתר רק בעוד כחודשיים-שלושה.
האם מותר לו לפגוע כך בעבודתי? מה עליי לעשות?
מצב רפואי- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
השעיה של המעסיק כמוה כפיטורים ואת תהיי זכאית לפיצויי פיטורים אם הוא ישעה אותך עד לסיום הטיפול הרפואי. את זכאית להמשיך לעבוד באופן רגיל ובאם ישנם טיפולים שצריך לעבור- זכויותייך מוגנות על פי חוק.
עובדת בהיריון- פיטורים
שגיא
07/09/09
שלום רב,
מחודש 10/2007 עד 02/2009 חברתי עבדה כמתמחה במשרד רו"ח.
מתחילת חודש 03/2009 ועד סוף חודש 05/2009 (שלושה חודשים) שהתה בחופשה לצורכי לימודים והכנה לבחינות.
ביום 01/06/09 שבה לעבודה באותו משרד כעו"ד.
כיום חברתי בראשיתו של הריון. שאלותיי הן:
1. האם התקופה שבה למדה לבחינה ולא עבדה במשרד מנתק יחסי עובד מעביד כך שבעתיד כשתפוטר לא תהיה זכאית לפיצויי פיטורין?
2. מה הזכויות/מענקים המגיעים לעובדת בהריון מביטוח לאומי/מעביד?
3.במידה ותפוטר ממקום עבודתה בגלל ההיריון האם תהיה חברתי זכאית לתבוע את המעביד בגין פיטורי עובדת בהריון?
4. האם על העובדת קיימת חובה ליידע את מעבידתה בדבר הריונה?
אודה לקבלת תשובתכם.
מחודש 10/2007 עד 02/2009 חברתי עבדה כמתמחה במשרד רו"ח.
מתחילת חודש 03/2009 ועד סוף חודש 05/2009 (שלושה חודשים) שהתה בחופשה לצורכי לימודים והכנה לבחינות.
ביום 01/06/09 שבה לעבודה באותו משרד כעו"ד.
כיום חברתי בראשיתו של הריון. שאלותיי הן:
1. האם התקופה שבה למדה לבחינה ולא עבדה במשרד מנתק יחסי עובד מעביד כך שבעתיד כשתפוטר לא תהיה זכאית לפיצויי פיטורין?
2. מה הזכויות/מענקים המגיעים לעובדת בהריון מביטוח לאומי/מעביד?
3.במידה ותפוטר ממקום עבודתה בגלל ההיריון האם תהיה חברתי זכאית לתבוע את המעביד בגין פיטורי עובדת בהריון?
4. האם על העובדת קיימת חובה ליידע את מעבידתה בדבר הריונה?
אודה לקבלת תשובתכם.
זכויות עבודת בהריון- דיני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
1. זה תלוי במה הוסכם בין הצדדים. ניתוק יחסי עבודה לתקופה העולה על שלושה חודשים מנתקת את רצף העבודה רק במקרה בו לא הוסכם אחרת בין הצדדים (הפסקה ארעית).
2. מביטוח לאומי- נא לפנות לפורום ביטוח לאומי.
3. כן. כל פיטורים בשל הריון הם פיטורים המנוגדים לחוק.
4. כן, עד הגיעה לחודש חמישי.
2. מביטוח לאומי- נא לפנות לפורום ביטוח לאומי.
3. כן. כל פיטורים בשל הריון הם פיטורים המנוגדים לחוק.
4. כן, עד הגיעה לחודש חמישי.
התפטרות העובד במהלך חל"ת
נטלי
07/09/09
שלום רב.
לפני 1/2 שנה הוציא אותי המעסיק לחל"ת של חודש. כעת, הוא מוציא אותי שוב לחל"ת של חודש (מוגבל מראש במכתב החל"ת).
באם אני מתפטרת במהלך החל"ת, האם אני זכאית לפיצויי פיטורין?
מודה לך מראש על תשובתך. יום נעים.
לפני 1/2 שנה הוציא אותי המעסיק לחל"ת של חודש. כעת, הוא מוציא אותי שוב לחל"ת של חודש (מוגבל מראש במכתב החל"ת).
באם אני מתפטרת במהלך החל"ת, האם אני זכאית לפיצויי פיטורין?
מודה לך מראש על תשובתך. יום נעים.
התפטרות במהלך חל"ת- דני עבודה
עו"ד בן נתן שי
07/09/09
המעסיק יכול להוציא אותך לחל"ת רק בהסכמתך. אם ההוצאה לחל"ת נעשתה שלא בהסכמתך, את זכאית להתפטר ולהיות זכאית לפיצויי פיטורים.



