פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
תשלום פנסיה למטפלת בתינוק
אני עומדת להתחיל להעסיק בביתי מטפלת עבור תינוק. ידוע לי על חוק פנסיה חובה לפיו יש להפריש עבורה פנסיה לאחר ששה חודשי עבודה אם אין לה קרן פנסיה קיימת.
מה קורה במצב שבו למטפלת קרן פנסיה שמוקפאת מזה מספר שנים? ממתי עלי להפריש לה לפנסיה?
תודה.
פנסיה כשיש הסדר קודם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
לפני כ 4 שנים התחלתי לעבודה בחברה מסויימת.
כעבור חמישה חודשים החברה נרכשה ע"י חברה אחרת.
עכשיו עזבתי את החברה
לדבריהם:
1. הותק שלי לצרכי הבראה וימי חופשה הוא מתחילת התקופה וכולל את התקופה שעבדתי בחברה הראשונה
2. הותק שלי לצרכי פיצויים הוא מתחילת התקופה בה התחלתי לעבוד אצלם ולא כולל את התקופה שעבדתי בחברה הראשונה.
האם זה חוקי?
כמו כן במהלך 4 השנים הללו הייתי 4 חודשים בחל"ת (אחרי חופשת לידה).
לצרכי חישוב משכורת ממוצעת שנתית הם החשיבו לי את התקופה, כך שהמשכורת הממוצעת השנתית שלי ירדה ובכך הם ישלמו לי פחות פיצויים בעוד להם הורידו את התקופה הזו מהוותק כך שלחישוב התקופה לצרכי פיצויים תהיה קטנה יותר.
האם חוקי?
נראה לי שהם משחקים בנושא כראות עינהם.
מה אומר החוק בנושא הזה?
תודה רבה
כל הוותק
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זניחת עבודה? התפטרות?
ואיפה אתה כמעסיק?
אתה יכול כמובן לשלוח לו מכתב, להודיע לו שהוא נעדר מעבודתו ללא הסבר וצידוק ולדרוש שיופיע לעבודה, אחרת יחשב כמתפטר עקב זניחת מקום העבודה. אבל מותר להיות קודם בני אדם ופשוט לנסות לברר מה קרה לו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום שכר של עובד שנעדר מעבודתו ללא היתר
אי אפשר להשיב
קודם שאל את מי שניכה לפשר הניכוי. אחר כך תוכל להציג כאן שאלה על יסוד התשובות שתקבל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מי אחראי בשילוט מטעה בכביש?
משטרת ישראל טוענת 90 קמש.
מע"צ עשו שילוט ללא הגבלה ושלטים המתאימים לכביש מהיר.
יש לי שלב הוכחות בתחילת 2010.
מע"צ דורשת מאות שקלים על המידע של השילוט הרשמי מטעמה - לטענתה זו אגרת מסמכים לפי חופש המידע.
האם בכלל אני צריך להוכיח זאת או שמשטרת ישראל המאשימה צריכה להמציא את המסמכים ממע"צ?
אני צילמתי מעל 10 פעמים את המקום מתחילת גלילות עד ירקונים. על כל נסיעה אדרוש סכום כסף של 25 שח לשעה + 50 שח לדלק - כי זה דורש נסיעה הלוך חזור - כ- 40-50 ק"מ נסיעה.
אם בזימון למשפט כתוב שהיה אמור לנסוע 90 קמש ונסע 144 קמש (מה שלא נסעתי - בפועל נסעתי 105-110 קמש). ובפועל הייתי יכול לנסוע 110 קמש שזה 34 קמש במקסימום מעל המותר - שיכל לתת לי אזהרה ולא זימון למשפט שגרם לי להוצאות ניכרות מאוד. האם בכך יש עילה ממשית להוצאתי זכאי מוחלט. כמו כן ביום הפעילות לא היו ממש אורות באזור וגם יש הפרעות במקום שהשוטר טען שתפס אותי.
השוטר גם טוען ששמר על קשר עין מיידי. אין כזו אפשרות שם כי כעבור 150 מ' יש פניה שלא ניתן לעקוב אחרי מכוניות. לוקח זמן להיכנס למכונית (היה איתו עוד שוטר), להתניע את המכונית. הייתה מכונית שהפריע לו. וכמובן אני רואה את הכל בלי שהוא מאותת לי בכלל. אחרי זה לא ראיתי אף מכונית מאחורי. ואחרי 2 קמ מורה לי לעצור ועוד טוען שזה אני. נו באמת?! בכתב האישום כתב שהוא שמר על קשר עין רצוף איתי שזה שקר ואפשר להוכיח זאת פיסיקלית.
ואיך זה קשור לפורום הזה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין בהיריון
בתודה
פיטורים בהריון
על פניו, מתיאור עולה שהפיטורים נובעים מההריון, ופיטורים כאלה אסורים ולא יקבלו היתר.
פני לויצ"ו, נעמת או שדולת הנשים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב משכורת
אין לי בעיה לשלם את הקנס, כיוון שהתאונה אכן אירעה באשמתי, אך על מנת להעביר את התשלום על חשבוני, הדבר לוקח זמן (אישורים מהמדינה) ובינתיים משכורתי מעוכבת.
האם הוא יכול לעשות זאת על אף הסכמתי לשלם את הקנס?
לא. זו הלנת שכר.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה בזמן חופשה מרוכזת במקום העבודה
בימי החופשה (עשרה ימים של סוף אוגוסט)
עברתי ניתוח וקיבלתי 61 ימי מחלה.
מה קורה עם ימי החופש ש"פספסתי" לטובת ימי המחלה?
האם הם נשמרים לי? או שמכיוון שהחופשה היא מרוכזת וקבועה בתאריכים אלו ימי המחלה לא משנים?
אשמח לתשובה,
תודה
חופשה בזמן מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכויות עובדים לא יהודים
האם מישהו יודע את עמדתו של המחוקק בנוגע לשכר שצריכים לקבל עובדים לא יהודים בשבת?
מהמתרחש בפועל אני יודעת שעובדים יהודים זכאים ל150% או 200%... האם גם לא יהודיים זכאים לכך?
(מדובר בעובד בחברה שמספקת אוכל לאירועים)
תודה רבה מראש!
הודעת מערכת : קריאה אודות זכויות עובד >>
אותו דבר, רק לפי דתם
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הפרשות מהמשכורת לפיצוי פיטורים
במילים אחרות :מתי שמהשכר החודשי מופרש % מסוים לצורך פיצוי פיטורים ולבסוף העובד מפוטר - איך יחושב הפיצוי?
האם הוא זכאי רק לכל הסכומים שנצברו בקרן או גם לפי החישוב המוכר של כמות השנים X שכר ממוצע שנתי (אם עבדתי 5 שנים אז 5 משכורות )
תודה
אי אפשר להשיב
פנה לייעוץ פרטני, אתה יכול לעשות שימוש באופציית הייעוץ האישי שבפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות עקב מחלה
והאם האישור צריך לציין שיש לי מחלה וזהו או לציין גם שאני לא יכולה להמשיך בעבודתי?
רופא תעסוקתי
במקרה כזה אם תתפטרי תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היקף משרה מלאה
ניסיתי לברר מול מעסיקים ואנשים שאני מכירה על מנת לדעת כמה שעות אני אמורה לעבוד למשרה מלאה אבל הגירסאות והתשובות היו מגוונות.
אודה לכם אם תוכלו לעזור לי ולתת מענה לשאלתי כיוון שהתחלתי לעבוד במקום חדש וכל יום אומרים לי כמות שעות שונה למשרה מלאה.
תודה מראש
משרה מלאה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוזה העסקה עבור מייסד חברה
בחודש יוני 2009 הודיע המשקיע לבעלי כי הוא פיטר אותו ללא הסכמתו למרות שלפי החוזים הוא היה אמור לעשות כן.
הוא לא שילם לו על חוש יוני 2009 חודש עבודה מלא.
הוא לא שילם לו הודעה מוקדמת של חודשיים מראש כפי שכתוב בחוזה ההעסקה והוא לא שילם לו פיצויי פיטורין.
כמו כן הוא לא עמד בתנאי החוזה ולא שילם לו תנאים סוציאליים הכוללים קרן השתלמות מתחילת העסקתו בחברה.
מהן הזכויות שיש לבעלי בבית הדין לעבודה?
האם הוא יכול לתבוע את שכרו והפיצויים או שחלים עליו בתור מייסד חוקים אחרים?
מורכב מדי
ייתכן שבמצבים מסויימים הוא כן יוכר כעובד.
שאלתך מורכבת ואינה מתאימה לפורום. רצוי לפנות לייעוץ משפטי. תוכלי לעשות שימוש באופצית היעוץ האישי שבפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תביעה שכנגד
או שצריך להגישם בשני טפסים שונים?
יחד עם כתב ההגנה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חייבים להישאר במקום העבודה לאחר שפיטרו
הודיע לי אתמול שאני מפוטרת ושיש לי חודש וחצי למצוא עבודה ואז ללכת הביתה. העניין הוא שהתחושה היא נוראית אני מרגישה רע נורא, האם ייתכן מצב שאני לא חייבת לתת להם את החודש וחצי?? האם הוא חייב למסור לי כעת את מכתב ההתפטרות או שאולי הוא ימתין עד לסיומו של החודש
עבודה בתקופת ההודעה המוקדמת
המעסיק הוא הקובע אם העובד יעבוד בתקופת ההודעה הוקדמת או לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בדין פיטורים – פיצויים
בהסכם כמו בהסכם
יחד עם זאת, אם תחזרי לעבודה אינך זכאית כלל לקבל את פיצויי הפיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קנס במקרה של התפטרות מעבודה ללא חוזה
לפני כ- 3חודשים התחלתי לעבוד במקום עבודה פרטי ללא חוזה. במסגרת העבודה קבלתי הדרכה מקצועית (שעת הדרכה בשבוע ויומיים מרוכזים לפני תחילת העבודה). לפני כשבוע הודעתי על התפטרותי וסכמנו שאמשיך לעבוד במשך חודש לאחר ההודעה . כעת המנהל טוען שעליי לשלם על ההכשרה שנתנה לי (סכום שכרגע לא רוצה לנקוב בו אך כנראה יהיה גבוה) זאת על אף שלא נחתם בינינו אף חוזה. יש לציין שסכמנו בע"פ (באופן לא רשמי, רק בינינו) בתחילת תקופת העבודה שגם אם אאלץ לצמצם את גודל המשרה אמשיך לעבוד במקום במתכונת מצומצמת של יומיים בשבוע. גם בסיכום בע"פ לא הייתה התייחסות לקנס/תשלום מסויים שיגבה ממני במידה ואעזוב. האם אני מחויבת לשלם עבור הכשרתי, למרות שלא חתמנו על חוזה? האם יש חוק שמתייחס לעניין?
בתודה מראש
ממש לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
סיכויי צו עשה
האם בית הדין יעדיף פיצויי כספי?
לא רציני
פנה לייעוץ פרטני, אתה יכול לעשות שימוש בייעוץ האישי שבפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם יכול המעסיק לפטר עובד כי הוא לא מסכים להורי
כן
ממילא אם המעסיק מפחית שכר התרופה בידי העובד היא התפטרות בזכאות לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי קידום
אין תשובה חד משמעית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם מותר לפטר עובד רטרואקטיבית
בימים האחרונים משמצבי השתפר והודעתי על רצוני לחזור נישלחה לביתי הודעת פיטורים ממקום העבודה ההודעה היא רטרואקטיבית ובה מצוין שהפיטורים הם ממועד סיום ימי המחלה שהיו לזכותי דהינו מלפניי שנה וחצי
אני רוצה לציין שבמשך כל התופה המשכתי לקבל תלוש שכר ממקום העבודה (הם שילמו לי על הפלפונים ושאר הביטוחים והלואה שנטלתי)
שאלתי האם ניתן לפטר רטרואקטיבית
והאם אני זכאי לפיצויים גם על התקופה בה היתי בחל"ת
לא
וקיבלת כבר תשובה מפורטת על שאלתך. דפדף אחורה לשאלתך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר עבודה
שכר מינימום
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי בשל העתקת מקום מגורים
והאם הסיבה לפיטורין חייבת להיות העבר?
תודה
כן,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
אני מקווה שאני פונה למקום המתאים.
שמי אור מזרחי טולדנו . אני נשוי +1 . בתחילת חודש יוני פוטרתי ממסעדה בה עבדתי במשך כ7 חודשים בשל סגירתה . המסעדה פשוט נסגרה ונאמר לי לא לבוא לעבודה ללא שום אזהרה או התרעה מראש שלא לדבר על זה שבשביל לקבל מכתב פיטורים לצורך שימוש במשרדים ממשלתיים נאלצתי לרדוף אחרי המעבידה שלי.
מאז לא קיבלתי משכורת . אומנם באותו החודש משכורתי הייתה כמעט 3000 ש"ח בשל לימודים אבל ככל המשכורות שלי גם היא לא כללה לא ימי חופש ושעות נוספות. בחודשים שקדמו עבדתי סדר גודל של +-300 שעות בחודש ולפעמים פחות ולא קיבלתי שום תגמול שעות נוספות. במשכורות ממנה שולמו רק שעות העבודה בשכר הבסיסי של 22 שח לשעה וזהו... בנוסף לחודש בו לא קיבלתי משכורת, חודש לפני יצאתי לאימון מילואים בן חמישה ימים שגם עליו לא קיבלתי את כספי למרות שבבירור שנעשה בביטוח לאומי ועם רואה החשבון של בעלת המסעדה נמצא כי הכסף הועבר אליה אך לא הגיע אלי מעולם.
מדובר בקרוב בארבעה חודשים בהם אני מנסה לקבל את כספי ממנה על ידי שיחות טלפון אליה וביקורים אצלה בעבודה ובביתה והכל ברוח נעימה, אך ללא הועיל.
מצטער אם בילבלתי לכם את המוח אבל זה הסיפור והייתי רוצה לדעת האם ניתן לעשות משהו בענין .
כן, להגיש תביעה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים בחשד לגניבה
1. האם מותר לו לפטר אותי כך?
2. האם מגיעים ל פיצויי פיטורים?
3. האם אני יכול לתבוע אותו על פיטורים שלא כדין?
פיטורים
2. לא. הזכאות לפיצויי פיטורים קמה רק לאחר נה או בסמוך לכך.
3. רק אם פוטרת בטרם מיצית את יתרת ימי המחלה העומדת לרשותך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




