פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצויים
עבדתי במקום עבודה כמעט 8 שנים (משרה מלאה של 8.5 שעות ביום), משנת 2002. במאי 2008 יצאתי לשמירת הריון, בסוף חודש מאי 2009 חזרתי לעבודה (למשרה של 5 שעות ביום רק ל 4 חודשים) לאחר חושפת לידה (הערכתי אותה).
השבוע פוטרתי מעבודתי הביאו לי מחליפה.
רציתי לדעת את הפיצויים שלי מחשבים לפי המשכורת של המשרה המלאה שלי או לפי משכורת החלקית שלי?
תשובתכם חשובה לי מאוד.
תודה, שירי
לפי שניהם
יציאה לחופשה
אני רוצה לקבל קצת מידע לגבי הזכויות שלי בנושא מסויים.
המנהל שלי מכריח אותי לצאת ליום אחד של חופשה עקב הדממה בחברה שבה אני עובד.
הסברתי למנהל שאין לי יותר ימי חופשה ושהדבר עלול לפגוע לי במשכורת ושאיני מעוניין לקחת ימי חופש.
המנהל אמר שזה לא נתון לשיקולי.
אני נאלץ ללא הסכמתי לקחת יום חופש.
האם זה נכון לעשות ואם זה חוקי בכלל לכפות עליי לצאת לחופש כשאין לי ימים ?
אודה לתגובה.
חופשה כפויה
ימי מחלה או שמירת הריון העת הריון בסיכון – כדאיות
1. מאחר ושמירת הריון מזכה בתשלום בגין תקופה זו של מקסימום השכר הממוצע במשק , זו בהחלט "הפסד" משמעותי לבעלי שכר גבוה יותר
לעומת זאת ניצול ימי מחלה ( גם אם זה לפי חוק) יכול לפגוע פחות בשכר הרגיל של העובד.
מה האפשרויות הטובות ביותר על מנת להיפגע פחות בשכר כאשר רופא מבקש מנוחה חלקית בבית.?
2. האם קיימת מגבלה של ניצול ימי מחלה בחודש והמעביד יכול לשלוח את העובד לביטוח לאומי.
3. האם בשל שמירת הריון / ואו ניצול ימי מחלה כאשר השכר נפגע , נפגע גם תשלום ביטוח לאומי בעת חופשת הלידה מאחר והתשלום מבוסס על ממוצע מספר משכורות אחרונות.
4. אודה על תשובות דחופות על מנת לסגור נושא זה בהקדם עם הרופא. (דחוף דחוף)
5. שאלה אחרונה- במידה והוגדר שמירת הריון חלקית האם על המעביד לספוג את העלויות או שהוא יפנה לביטוח לאומי?
תודה מראש!!!
ימי מחלה- דיני עבודה
אם יש לרשוטתך ימי מחלה את רשאית לנצלם ניתן לצבור עד 90 ימי מחלה ואין מגבלה על ניצולם.
פני לפורום ביטוח לאומי לגבי חישוב דמי הלידה . אם הוגדר שמירת הריון חלקית ואת לא משתמשת בימי המחלה אז עליך לפנות לביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בוקר טוב
למה לקנוס?
פיצויי פיטורין
תשובה
תשובה
חישוב שכר שעות נוספות
אני עובדת במשמרות וכל יום עבודה אצלי נראה אחרת. כשהתחלתי לעבוד סוכם ביני לבין המעסיק על שעות העבודה מדי יום. חישוב השכר החודשי נעשה על פי סך שעוצ העבודה שסיכמנו כפול סכום לשעה.
החודש אחת העובדות יצאה לחופשה והחלפתי אותה לפי בקשת הבוס. יצא שביום מסויים במקום לעבוד 5 שעות כמסוכם עבדתי 11 שעות. ביום אחר במקום לעבוד 6 שעות עבדתי 10 שעות. כיצד יש לחשב לי את ה-10 שעות הנוספות שהצטברו ביומים אלו?
בתודה מראש אור.
תשובה
גילום שווי ארוחות
אני עובד מזה כחודש בחברת כח אדם.
בחוזה ההעסקה שלי כתוב:
"החברה תשתתף עם העובד בעלויות הארוחות באתרים המוסדריםעד לסכום של 35 ש"ח ליום עבודה כאשר סכום זה יכול להשתנות בכפוף להסדר עם אתרי ההסעדה, כמו כן החברה תגלם את שווי ההטבה למשכורותו של העובד"
בתוש האחרון שקיבלתי, ראיתי, למרבה ההפתעה, כי חויבתי בסכום של 680 שח שווי ארוחות לצורך חישובי המס.
האם אין משמעות המילה גילום היא שההטבה שאקבל, ע"ס 35 לארוחה היא נטו?
מדוע אם כן אני מחוייב על שווי ארוחות למס?
גילום לצרכי מס- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות נוספות
לא חוקי
שיעבוד פיצויים ע"י מקום העבודה
1,לקחתי הלוואה מבנק לאומי לעובדי מדינה , בכדי לקנות רכב שיעבדתי את הרכב וגם הבאתי ערב , לאחר מספר שנים שילמתי את רוב ההלוואה ומיחזרתי אותה באותם תנאים (לטענתם שום דבר לא השתנה בחוזה)
ועכשיו אני רוצה להתפטר מהעבודה והם טוענים שהפיצויים שלי משועבדים להלוואה האם הם יכולים לךעשות דבר כזה ? לא אמרו לי שום דבר בהתחלה וגם ביקשו ערב ושיעבוד רכב אז מה ההגיון?
2,אני עובדת משמרות , ומשמרת ערב בחלקה היא תוספת של 30%
בתוך ה 8 שעות משמרת אבל לצורך חישוב הפיצויים
לא מחשיבים לי את זה , הם טוענים שזה שעות נוספות , עשיתי קצת מחקר ופי מיטב הבנתי זה לא באמת שעות נוספות כי זה בהגדרת המשרה שלי וכחלק מ 8 שעות עבודה , המשרה מוגדרת משמרות
הם לא הפרישו לי לפנסיה לא על זה ולא על פריון וגם לא מחושב לצורך פיצויים, כנל גם לגבי משמרת שבת האם אני יכולה לתבוע אותם?
תשובות
תשלום ליסינג כקנס לסיום עבודה
אני עובד בחברה מספר חודשים, ביום שבו התחלתי קיבלתי רכב ליסינג שהיה אצל עובד אחר כחצי שנה לפני כן, בשבוע הקרוב אני מתפטר מהחברה מרצוני, התברר לי כי חתמתי על מסמך שמחייב אותי לשלם 3 חודשי ליסינג במידה ואעזוב בשנה הראשונה לעבודתי, 2 חודשי ליסינג במהלך השנה השנייה וחודש אחד במהלך השנה השלישית, כך יוצא שאני אמור לשלם כ-10 אלף ש"ח קנס בגין הפסקת עבודתי. רציתי לדעת האם זה חוקי לדרוש את הסכום הזה? יש לציין כי מאוד ייתכן כי החברה תשאיר ברשותה את הרכב ותעביר אותו לעובד אחר, כך שהם מבחינתם כלל לא יהיו מחוייבים בקנס כלשהו כלפי חברת הליסינג, אם כי אני לא בטוח שיימצא עובד אחר שיקבל את הרכב.
תודה רבה וסוף שבוע נעים
רכב ליסינ בסיום עבודה
החלפת יום שבתון באופן חד פעמי ללא יהודים – שאלה.
אני מבקשת לשאול , בהנחה שיום שבתון אצל עובדים שאינם יהודים יכול להיות בשבת, שישי או ראשון - הגיע המעביד להסכמה עם העובדים כי בשל עבודה חקלאית דחופה יוחלף יום השבתון - שבת ליום שבתון אחר.
האם במקרה זה על המעביד לשלם בשבת שעות עבודה רגילות או 200 % ?
תודה,
אורית
תשובה
חיושב ביטו מלאומי ומס בריאות
פנה לפורום מיסים וביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה בגן פרטי
זכויות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה
ובנוסף האם יכול מעסיק לתת לעובד (להכריח) עובד לצאת לחופשה ללא תשלום? ואם כן לכמה זמן?
תודה...
השהייה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשה ללא תשלום
תשלום של שלושה וחצי חודשים בהם טיילתי בחול.
הדבר נעשה באישור המעסיק שלי בהבנה שכשאחזור לארץ אחזור לעבוד בחברה.
עכשיו כשחזרתי לעבודה הבנתי שלמעשה כל הותק שצברתי ( והזכויות הסוציאליות שמגיעות לי כתוצאה ממנו) לא נשמרו לי מכיון שלטענת הרואה חשבון של החברה לאחר שלושה חודשים מנותקים יחסי עובד מעביד.
שאלתי היא כזאת:
א. האם הדבר נכון ולמעשה כל הותק שצברתי אכן "נמחק" ו
ב. האם אני זכאי עכשיו לדרוש תשלום על כל אותם ימי חופש של מממשתי במהלך ה 10 חודשים שעבדתי לפני
חחופשה ללא תשלום- דיני עהבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כתובת למסירת כתבי בי דין
האם מותר למסור לבית הדין בתיק בו אני צד ולא מיוצג על ידי עורך דין, פרטי תיבת דואר ככתובת למסירת כתבי בי דין במקום כתובת המגורים שלי? תודה מראש.
כתובת למסירת כתבי בי- דין- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאי עבודה
אישתי כמובן לא הסכימה, ולבסוף מצאו לה משרה כגננת במעון אחר (ששייך לאחות של מנהלת המעון).
כשניגשתי לתבוע פיצויים אמרו לי שלא מגיע לי מאחר ולא פיטרו אותה אלא הציעו לה להיות מטפלת, או מעבר לכך - גננת במעון אחר. והציעו רק מטוב לב לתת חצי מהסכום.
האם במקרה כזה ניתן לתבוע פיצויים מלאים, כמו כן מאחר והיא לא קיבלה פיטורים רישמי - האם ניתן להתפטר בתואנה של הרעת תנאים?
נ.ב
- עבודתה כגננת הייתה ללא תעודת גננת (היא בלימודים), אך התפקיד היה גננת.
- היא אכן התחילה לעבוד במעון החדש כגננת לבנתיים.
תודה מראש!
-
הרעת תנאים??- דינ יעבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חוק חדש בנוגע לימי חופשה בחגים בעבודה
תודה
חחופשה בחגים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורי עובדת בהריון
שאלתי היא: האם ניתן לפטרה.
עובדת בהריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
תודה מראש,
דנה
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הודעה מוקדמת
קבלתי מכתב פיטורין אשר הפסקת העבודה היא ב 22 לספטמבר.
מסיבותיי הן החלטתי שאני לא מגיע לעבודה.
המנהל שלי מסר אמר שהוא יוריד לי בעבור כל יום העדרות יום חופש, האם הוא צודק?
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטוריו
האם זה חוקי, האם אני זכאית לתבוע פיצויי פיטורין?
אי קריאה למשמרות- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיצויים במקרה של מכירת חברה
החברה בה אני עובדת עקב מצב כלכלי קשה הולכת להמכר לחברה אחרת. המנכ"ל טוען שזה לא בדיוק מכירת חברה(הוא מנסה להתחמק) אלא הכנסת שותף, אך למעשה מקום החברה יעבור להיות בחברה שקנתה וגם לשם החברה הקודמת ישורשר שם הבעלים החדש. יש לציין שאני במילא יושבת אצל לקוח כך שאני לא נפגעת משינוי המקום.
האם יש לי אפשרות במקרה הנ"ל להתפטר ולקבל את הפיצויים?
תודה מראש
שינוי בעלי חברה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורין ללא מכתב
פיטרו אותי לפני חודש ללא הודעה מוקדמת וללא מכתב פיטורין
בכוונתי להגיש נגדם תביעה
האם אני בינתיים יכול להרשם בלישכה ולקבל דמי אבטלה?
פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי תשלום שכר עבודה לעובד שגנב ממעביד
עובד שגנב- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




