פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הפרת חוזה עבודה

מיטל 14/09/09
במידה וחתמתי על חוזה עבודה שלא מצוין בו כמה זמן אני אמורה לעבוד במקום ולא מצוין כי יש קנס על הפרתו רק כי סיום יחסי העבודה הוא על פי חוק הודעה מוקדמת
האם ניתן לבטל את החוזה לפני שהתחלתי לעבוד במקום?

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09
אם המבטל גרם נזק בביטול החוזה, הנפגע יכול לתבוע פיצוי על נזקיו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוצע שינוי בשכרי לרעה , האם אני יכול לבקשו חזרה?

עומר 14/09/09
שלום, לפני כ 11 חודש בוצעה הרעה בשכרי בסך 15%.ניתנה הודעה ע"י המעסיק כי ההרעה תתבצע ל4 חודשים ולאחר מכן יוחזר השכר לקדמותו.השכר לא הוחזר וכיום אני רוצה לדרוש את שכרי חזרה.האם זה אפשרי , תודה רבה מראש!

כן

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום דמי אבטלה

מיכל 14/09/09
שלום,
במהלך השנתיים האחרונות הרווחתי שכר המורכב מבסיס+עמלות, ושאלתי היא כיצד מחושב תשלום דמי האבטלה? רק מהבסיס או לפי ממוצע שכר?

תודה

לא יודע. שאלי בפורום ביטוח לאומי.

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלף הודעה מוקדמת

מיכל 14/09/09
שלום,
יש לי שתי שאלות בנוגע לתשלום בגין חלף הודעה מוקדמת:
1. אני מקבלת שכר המורכב מבסיס+עמלות, האם חלף ההודעה המוקדמת מורכב מאותו התמהיל?
2.נושא אחר: לעובדת אחרת שעבדה ב3 חודשים האחרונים וקיבלה תוספת שכר בעבור שעות נוספות, האם חלף ההודעה המוקדמת מתייחס לשכר זה או לא כולל את התשלום בגין השעות הנוספות?

תודה
מיכל

חלף הודעה מוקדמת

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09
1. לא, העמלות משולמות על פי הסכם העבודה.אם תקום זכאות - יש לשלמן בלא קשר להודעה המוקדמת.
2. לא.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה לי אלייכם

chen_20 14/09/09
יש לי שתיי שאלות.
1) אם טסתי לחו"ל האם זה מתוקף החוק שזה נחשב לחל"ת, האם אני אמורה לחתום על טופס כלשהו?
2) (במקרה והתשובה לשאלה הראשונה יצאה חיובית) האם המעסיק לא צריך לעדכן אותי שלקחתי חל"ת, הם הוא יכול לקזז לי כמעט חצי מסכום הפיצווים שמגיע לי לאחר שעבדתי שנה בחברה ופיטרו אותי?

אין חל"ת בחוק

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09
החל"ת היחיד המוכר בחוק הוא של הארכת חופשת הלידה. את מתארת חל"ת שמקורו הוא הסכמי בלבד. ואם את והמעסיק הסכמתם עלה חל"ת, בהחלט סביר שייחתם מסמך שיבטא את ההסכמה הזו. תקופת החל"ת איננה נחשבת כוותק לצורך פיצויים. לא ניתן להתייחס כאן למשמעות הכספית של עיקרון זה, בלא לראות אתה פרטים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תוקף מכתב פיטורים- בעיתי

דניאל 14/09/09
שלום,
שאלתי היא כזאת:
בהנחה שפוטרתי מעבודתי, קיבלתי מכתב פיטורים ,ומיד (יום אחרי ) התחלתי לעבוד בעבודה חדשה.
אם(בהנחה) הלכתי באותו יום של הפיטורים ללשכת התעסוקה ונרשמתי שם פעם אחת, ויום אחרי זה כבר התחלתי לעבוד האם תוקפו של המכתב לשנה , ????.
אם יש בידי מכתב פיטורים ומצאתי עבודה חדשה יום אחרי הפיטורים האם אני יכול ללכת ללשכה חודש אחרי שפוטרתי , ומכתב הפיטורים יהיה תקף לשנה ?... (בזמן שאני עובד)

זו שאלה הנוגעת לדמי אבטלה. פני לפורום ביטוח לאומי.

עו"ד רענן קריב מנהל 15/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם זה נחשב להרעת תנאים?

דנה 14/09/09
כאשר התקבלתי למקום עבודתי ניתנה לי אפשרות בחירה לגבי אחוזי משרה. כיום אני מתחילה ללמוד ומעוניינת להוריד אחוזי משרה למשרת סטודנט. המנהלת שלי אומרת שאין אפשרות לאחוז משרה הזה כי הוא לא קיים יותר. האם זה נחשב להרעת תנאים? אם כן, אני יכולה להתפטר ולתבוע פיצויים?
תודה מראש

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
עם תחילת עבודתך ניתנה לך בחירה , ובחרת. אם אין חוזה עבדוה המאפשר לך לקבוע את שיעור משרתך, אין חובה להתאים את שיעור המשרה לצרכייך. לכן לא מדובר סבהרעת תנאי ואם תתפטרי לא תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שמירה

אבי 14/09/09
האם החוק מחייב לשלם שעות נוספות אם המשמרת שלי היא 8 שעות במשמירה ונאלצתי לעבוד 14 שעות ברציפות ?

מה לגבי נסיעות ביום,מה המחיר עבור נסיעות שמשלם המעסיק ?
תודה

שעות נוספות ונסיעות

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אין להעסיק עובד מעבר ל-12 שעות ביום, ובכל מקרה יש לשלם שעות נוספות מעבר ליום העבודה (שבוע עבודה של 5 ימים - 9 שעות ליום, 6 ימים - 8 שעות).
תקרת החזר הנסיעות ליום היא 20.06 ש"ח.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם אני זכאית לדמי אבטלה?

שירן 14/09/09
שלום, לפני כחודשיים התפטרתי ממקום עבודתי והסיבה היתה שלבים של פתיחת עסק עצמאי.
קרו דברים והענין התעכב ורק בנובמבר אפתח את העסק.
אני מחפשת עבודה זמנית אך לא מצאתי בינתיים.
שאלתי היא כזו: האם אהיה זכאית לדמי אבטלה כעבור 90 יום?
לאחר התפטרותי לא ניגשתי למשרד התעסוקה, האם זה פוגע בי וכדאי מייד לגשת?
(אם הגיל חשוב אני בת 24).
תודה מראש על התשובה.
שנה טובה

שאלי בפורום הנכון. ביטוח לאומי.

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מתנה לחג בזמן חופשת לידה

ס.ד 14/09/09
האם מגיע לי לקבל מתנה/תלושים לחג אם הייתי בחופשת לידה מוארכת כלומר בחופשה ללא תשלום מאושרת.

שי לחג בחופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
קודם כל, חופשת לידה אינה חל"ת מאושר אלא חופשה המעוגנת בחוק. מאחר ושי לחג אינו מעוגן בחוק אלא בהסכם, יש לבדוק את ההסכם שיצר את הזכות לשי לחג. סביר להניח שהזכאות קיימת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

החזרי נסיעות

שרון 14/09/09
שלום,
שאלה בנוגע להחזרי נסיעות.
אני מגיעה מגדרה לתל אביב כל יום.
כרגע אני מקבלת 200 ש"ח לחודש - שזה ממש לא מכסה את ההוצאות.
כמה על פי חוק אמורים להחזיר לי?
תוד רבה

החזר הוצאות נסיעה בעבודה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
על המעסיק להשתתף בהוצאות נסיעה לעבודה עד לתקרה של 22.06 ש"ח ליום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

נסיעות ברכב פרטי שבבעלות העובד לצרכי העבודה קבוע

רון יעקובסון 14/09/09
אני מגיע ברכב הפרטי שבבעלותי לעבודה (ואני לא מקבל תשלום הוצ' רכב) המעסיק לוחץ עלי לבצע סידורים בדרך הביתה של העבודה תוך שימוש ברכב הפרטי שלי. מה דעתכם? תודה על תגובתכם.

שאלה של תגמול

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אם הכוונה לכך שבדרך מהעבדוה הביתה אתה נדרש לבצע משמות במסגרת העבודה, המשמעות היא שזמן הנסיעה הביתה וא זמן עבודה שיש לשלם עליו.
אתה יכול לדרוש תגמול הנוגע לרכב, למשל החזקת רכב, המעסיק לא חייב להסכים. הוא חיב לשלם החזר הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

עד כמה שזה ישמע מוזר...

אלון 14/09/09
א י ן שום הוראה בחוק שאוסרת על מעסיק לבקש מעובד שלו להשתמש ברכב לצורכי עבודה מבלי להחזיר הוצאות. אם הסכמת- אכלת אותה!!!!!!!!!!!!!

מסרב להגיש תלושי שכר

דנה 14/09/09
שלום רב,שמי דנה, אני נמצאת כיום בתביעה מול המעסיק שלי בשלוש השנים האחרונות , התביעה שלי היא בגין אי תשלום זכוייותי הסוציאליות וכמו כן לקיחת כספים כנגד החוק- לקיחת החזר הוצאות טלפון ולקיחת כספים בגין הוצאות מקרר שהתקלקל.
כעת אני תובעת אותו בגין אי תשלום זכויותיי הסוציאליות ,אך אני רוצה להוסיף לכתב התביעה את החלק השני -לקיחת כספים כנגד החוק.
לצערי חסרים לי מס' תלושים אשר מעידים על לקיחת הכספים והמעסיק מסרב להגיש לי אותם.
מה עליי לעשות?

גילוי מסמכים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
האם לא קיבלת את התלושים בזמן אמת? כי זו חובת המעסיק.
בכל מקרה ניתן לדרוש גילוי מסמכים במסגרת התיק.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוזה אישי והסכם אופציות

דן 14/09/09
אני עובד בחברה בחוזה אישי במשכורת גלובלית ללא תוספת שכר עבור שעות נוספות. במשך שנים הבטיחו לנו תוכנית אופציות ורק לפני כשנה קבלנו תוכנית זו,אך האופציות יבשילו במשך מספר שנים ורק עם העבוד בחברה הוכל לממש אותם.כיום מצפים ממני לעבוד שעות נוספות רבות גם במהלך סופי שבוע .שאלתי היא עם החליט להתפטר בגלל דרישת שעות העבודה הרבות מה זכותי בנושא האופציות
בתודה מראש

אי אפשר להשיב

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אי אפשר להשיב על השאלה בלי לקרוא את הסכם האופציות.
אין לשלם שכר כולל הכולל גם שעות נספות, אלא במקרים מסויימים, וספק אם החריג חל עליך.
מומלץ לפנות לייעוץ פרטני, אפשר באמצעות היעוץ האישי שבפורום.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות עקב הרעת תנאים

אילי 14/09/09
שלום, אני מחפש דרך לקבל מעט תשובות מבלי לפנות אל עוה"ד ליעוץ עם עלות כי אני לא ממש יכול להרשות לעצמי.אני עובד שנה וחודשיים בבית קפה. בחודש האחרון, לאור כניסת מנהל עבודה חדש לעסק, חוזה חדש (לפני זה לא היה חוזה) וצורך "לאמן עובדים חדשים לקראת החגים" הבוס הוריד לי מהמשמרות, עד היה לי סיכום איתו על מינימום 4 משמרות בשבוע ו30 שח לשעה (הוא משלים בסוף החודש את מה שקיבלתי במזומן) הורידו לי משמרות וכרגע אני עומד על 2/3 משמרות - אני מאמין זהסיבה העיקרית היא החוזה החדש, שמלא בסעיפים לא חוקיים: פיטורין ללא הודעה מוקדמת ושלילת הזכות לפיצויי פיטורין במידה ויש חשד לעבירה או הפרה של כל סעיף אחר בחוזה שכולל את כל הנהלים עד הקטן ביותר ובנוסף קנס של 25% מהשכר הממוצע. הוא אוסר על חשיפת פרטים הקשורים לעבודה (תנאי העסקה). מחייב את העובד לתת מינימום 4 משמרות בשבוע מתוכם 2 בסופ"ש אך לא מתחייב לספק עבבודה. נותן לבוס זכות לנכות ממשכורת העובד סכומי כסף במידה ולקוח לא שילם. חוסר של יותר מ20 שח בקופה יקוזז משכר הברמנים. כל סכום שהוא יותר משכר מינימום הוא מגדיר בחוזה וגם בתלושי השכר כ"בונוס" אף על פי שהוא משלים לי כל חודש ל30 בלי קשר לריווחיות העסק. הוא כולל בתוך השכר הזה שעות נוספות, שעות שבת, ימי חופשה (מחתים אותי כל חודש שלקחתי יום חופשה אבל לא משלם לי את זה בנוסף), הבראה ונסיעות. אהיה מושתק מלטעון כל טענה על תשלום השכר 30 יום אחרי, ואם אטען כנגדו אהיה מחויב לפצות אותו ב50% משכרי.הוא בנאדם בלתי אפשרי, שלא מוכן להתפשר בעניין החוזה בשום עניין מהותי. עד כה עבדתי במסירות רבה, כאחראי משמרת, ברמן ומלצר. אבל עכשיו נראה כאילו הוא רוצה לאמלל אותי עד שאתפטר. הבנתי מעובדת אחרת ותיקה ממני שאף פעם הוא לא מפטר עובד ותיק אלא מאמלל אותו עד שהוא עוזב מרצונו. הרבה תביעות הוגשו נגדו בעבר נגד עניינים דומים.אני רוצה לעזוב את העבודה עקב הרעת תנאים - אבל מפחד שלמראית עין הוא יתן לי חזרה את התנאים שהיו עד כה וימצא דרכים אחרות לאמלל אותי.מה לעשות?

להתייעץ

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אין תחליף להתייעצות פרטנית שתתבסס על כל העובדות ועל קריאת הטקסט המלא של החוזה המוצע לך.
אם הורעו תנאיך אתה יכול להתריע על כך ולדרוש תיקון, ואם לא יבוצע התיקון תוכל להתפטר בזכאות לפיצויי פיטורים.
תוכל להתייעץ ב"שי"ל", "קו לעובד" או עמותת "הל"ב".

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

כספים המגיעים לי

נ 14/09/09
היום קיבלתי מכתב על הספקת העסקה עקב פיטורים.
אני עובד חוץ, החברה שבה אני עומד מפועל ניסגרת, לכן קיבלתי היום מכתב מהמעסיק שלי, במרץ ביקשו ממני להיות כונן 7/24 וכן לעשות עבודות לילה (אני עובד גלובלי), לאחר סירובי, הובטח לי בעל פה כי אני יקבל את המגיע לי אם אסכים לתני 7/24 + עבודות לילה לכן הסכמתי.
המנהל שלי התעלם משעות הכוננות ומעבודות הלילה.
האם אני יכול לדרוש מהמעסיק את המגיע לי?
המנהל שלי טוען שבגלל שאני עובד גלובלי הם לא יכולים לשלם לי את המגיע לי.
עזרתם,
תודה
נ.

איזו עזרה אתה מבקש?

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אם התחייבו כלפיך לשלם לך דבר מה ויש ביכולתך להוכיח את ההתחייבות - אתה יכול להגיש תביעה. מי שחייב לך הוא רק המעסיק שלך ולא מקבל העבדוה בפועל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפרת זכויות עובד

regina 14/09/09
הייתי מעוניינת לדעת האם ניתן לתבוע חברה אם היא משלמת למועסק שלה הרבה מתחת למינימום? החברה היא חברת משק"ם והיא קשורה לביטוח לאומי העובדים שמועסקים וקשורים לביטוח לאומי מקבלים תוספת שכר מביטוח לאומי ושאר העובדים עובדים בתת תנאים סוציאלים
אשמח לקבל הכוונה הייתי מעוניינת לטבוע?

שכר מינימום לעובדים מוגבלים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
עובדי המשקם הם מוגבלים ששכר המינימום הקבוע לגביהם הוא מיוחד ונמוך משכר המינימום הרגיל. אם היא לא עומדת גם בזה - עובד שאינו מקבל את המתחייב מהחוק יכול לתבוע אותה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

זכאות ימי חופשה

אורית 14/09/09
אני עובדת במקום עבודתי שנה ו 11 חודשים (ברציפות).
אני עובדת 7.25 שעות ביום.
האם למס' השעות היומיות יש משקל בחישוב ימי החופשה שמגיעים לי מדי חודש ?
כמה ימי חופשה צריכים להתווסף לי מדי חודש ?
האם אני עדיין זכאית ל 10 ימי חופשה בשנה ? (כלומר 0.83 יום מדי חודש?)

מיכסת חופשה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
את זכאית לחלק היחסי של מיכסת החופשה השנתית, לפי שיעור המשרה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי לידה

תמר 14/09/09
פתחתי לאחרונה עסק קטן, שמוגדר "עוסק פטור" מבחינת מיסים. לפני כן הייתי סטודנטית ולא עבדתי כלל. עכשיו נכנסתי להיריון. האם אהיה זכאית לקבל דמי לידה מביטוח לאומי?

שאלי בפורום ביטוח לאומי.

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

התפטרות לאחר לידה

דקלה 14/09/09
חזרתי לעבודה למשך 3 חודשים בתום חופשת הלידה וכעת אני מעוניינת להתפטר על מנת לטפל בתינוק שנולד. אני צריכה להודיע בהודעה מוקדמת על התפטרותי (כלמור חודש מראש לפי החוק)? ברצוני לציין כי עדיין לא עברו 9 חודשים מיום הלידה ואני עובדת 3 שנים בעבודה זו.

התפטרות לצורך טיפול בילד

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
התשובה חיובית. עלייך לתת הודעה מוקדמת, ומותר לך להתפטר עד 9 חודשים מהלידה. בנסיבות אלה תהיי זכאית לפיצויי פיטורים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תאונת עבודה

אני 14/09/09
דיווחנו על תאונת עבודה של עובד אשר ארעה לפני למעלה מחצי שנה. לפני כשבוע העובד פוטר ולאחר מספר ימים בא אלינו בדרישה לחתום עבורו על תביעה לביטוח לאומי.

האם אנו חייבים לחתום גם לאחר פיטוריו? מה יהיו ההשלכות לגבינו?

פנו לפורום נזיקין

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
מעבר לעובדה שחובת תום הלב שיש להימנע מלהקשות על העובד למצות את זכויותי בביטוח לאומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

איחור בתשלום פיצויים

איציק 14/09/09
פוטרתי ממקום עבודתי לאחר כמעט שנתיים עקב העברה לחברה אחרת
סיימתי את עבודתי בסוף חודש יוני (את משכורת חודש יוני קיבלתי)
אך תשלום הפיצויים עדיין מתעכב עקב תירוצים כאלו ואחרים של המעסיק הקודם
מה ביכולתי לעשות בנידון? והאם מגיע לי פיצוי נוסף על האיחור הרב?
בתודה מראש

הלנת פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
ביכולתך להגיש תביעה לבית הדין לעבודה. תוכלי לבקש פיצויי הלנה וככל הנראה לא תקבלי אלא הפרשי הצמדה וריבית.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוק הפנסיה 2008

אנונימי 14/09/09
מעסיק שעבדתי אצלו מ 2004 לא פתח לי קרן פנסיה כלל וכלל.בעצם עבר על חוק הפנסיה על צו ההרחבה?לכאורה היה אמור להפריש לי אחוז מסויים בתקופה הנ"ל אך לא עשה זאת כלל וכלל.מה הפיצוי שאפשר לדרוש בגין כך שפגע בזכויות הסוציאליות שלי כעובד

צו הרחבה בעניין פנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
אפשר לתבוע את ההפרשות שלא נעשו החל מיום 1.1.08, ואפשר לתבוע כפיצוי את ההפסד הפנסיוני שנגרם מאי פתיחת קרן פנסיה ואי העברת כספים. הפיצוי על האובדן הפנסיוני עשוי להגיע לסכומים לא מבוטלים.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שינוי תפקיד בכפייה לאחר חזרה מחופשת לידה.

אילנית 14/09/09
חזרתי מחפשת לידה בת ארבעה חודשים. כשחזרתי הודיע לי מעסקי כי המחליפה שלי תישאר בתפיקד וכי לי ימצא תפקיד אחר. תפקידי היה בשיווק ומכירות בטלפון. במשך כמה שבועות לא עשיתי דבר למרות בקשותי החזורות להבהרת תפקידי מעסיקי התחמק מתשובה. היום מעסיקי ביקש כי אהיה הנהגת של השליח מאחר וזה בשלילה. סרבתי אך הוא מתעקש כי אין ברירה וכי אני חייבת לעשות זאת. האם כך?

חזרה מחופשת לידה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
מותר לשנות תפקיד של עובדת שחזרה מחופשת לידה כל עוד אין בשינוי פגיעה בתנאי העבודה או במעמד. אין להרע את תנאי עבודתה של עובדת ששבה מחופשת לידה. אם אכן זה המצב אצלך - ייתכן שהשינוי פסול.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים עקב מחלה

דנאל 14/09/09
שלום, חתמתי על חוזה עבודה לשנה שבו נאמר שאם אני עוזבת לפני השנה בתוך חודשיים עבודה אני צריכה לשלם 1000 ש"ח קנס עבור ההכשרה , אני עובדת שם כבר חודש וחצי וחליתי ואני לא יכולה להמשיך לעבוד עקב בעיה רפואית , האם בכל זאת ניתן לחייב אותי על 1000 ש"ח?

התפטרות עקב מחלה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/09/09
קודם כל, הכותרת מטעה. אין כאן פיטורים אלא התפטרות.אם יש בידך אישור של רופא תעסוקתי הקובע שאינך יכולה להמשיך לעבוד, ככל הנראה לא יחול "קנס העזיבה" הקבוע בחוזה, בלי קשר לשאלה אם "קנס עזיבה" כזה תקף.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן