פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
אבטלה/ עבודה
פוטרתי מהעבודה ואני זכאי לפיצויים ודמי אבטלה, עוד לא התחלתי לחתום העניין הוא שהציעו לי כעת עבודה שייתכן ואאלץ לעזוב אותה לאחר כמה חודשים. האם במידה ואעזוב עדיין אהיה זכאי לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה? באיזה תנאים ? לפי איזה משכורת? האם הזכויות נשמרות לי ?
נא פנה לפורום ביטוח לאומי
פיצוי פיטורין
האם מעבר שלי (בניגוד למעבר של מקום העבודה) למקום מגורים אחר נכנס לגדר "הרעת תנאים" אשר יקים לי את הזכות לקבל פיצוי פיטורין?
האם יש אופציה אחרת להתפטר מהעבודה ובכל זאת לקבל את פיצויי הפיטורין?
פיצויי פיטורים עקב מעבר דירה- דיני עבודה
האם אני חייבת לתת שנית תלושים?
הוא התפטר ובקרוב עוזב את עבודתו אצלי,וביקש תלושי משכורת קודמים בטענה שאבדו.
האם אני חייבת למסור לו אותם?
כן.
ורדת ימי חופשה בגין מחלה
אני עובדת המקום שבו על היום הראשון של מחלה מורידים לי חופשה. אני מודעת לכך שלא אמורים לשלם לי על יום זה. אז הטענה שלהם היא שבמקום לא לשלם הם מורידים את זה כחופשה אך הדבר יוצר בעיה כאשר אחד מאיתנו (העובדים) מעוניין לצאת לחופשה יזומה ארוכה ולא מאפשרים כי אין מספיק ימים.
האם זה תקין?
לא. בהחלט לא תקין.
שכר גלובלי ושעתי
אני עובדת בגלובלי - אם יש שעה שאני מאחרת/מחסירה יום - ירד לי מהמשכורת.
בחוה"מ אנחנו לא עובדים אך הימים יורדים לנו מימי החופשה שלנו. האם זה תקני למשכורת שלא עפ"י שעות?
בבקשה עזרה...
אי מסירת תלושי שכר
ברצוני לדעת אם הימנעות מלמסור תלושי שכר ע"י המעסיק לידי עובד על אף בקשתו הנשנות והחוזרות ועל אף שנשלח מכתב בדואר רשום הן ע"י העובד והן באמצעות עו"ד יכולה לאשש את הטענה כי אכן שונו בדיעבד נתוני התלוש בנוגע לפדיון חופשה ותשלום דמי הבראה.
יש לציין, כי אנוכי התפטר מהעבוה עקב הרעה בתנאי עבודה וכי נדרש המעסיק לשלם את מלוא הזכויות בגין דמי הבראה וחופשה בנוסף לפיצויי פיטורין. דבר נוסף, ומעניין, הוא שמדובר במעסיק שהוא רואה חשבון.
שאלה נוספת: היא איך יתייחס ביהמ"ש למעסיק אשר נמנע מלמסור במזיד את תלושי השכר, ובמיוחד כאשר מדובר בוראה חשבון?. האם גם במקרה זה נטל ההוכחה מועבר לידי המעסיק עקב ההימנעות כאמור ממסירת תלושי השכר?
אי מסירת תלושי שכר- דיני עבודה
עובד שעוזב
כעת הוא רוצה לעזוב,
מהם התנאים?האם הוא צריך לתת לי שבועיים?
האם אצטרך לשלם לו ימי חופש?
האם כדאי שיתן לי מכתב פיטורין?
הוא גם חתום על חוזה עבודה בו הוא מתחייב לא לעסוק בתחום שעבד אצלי בטווח קרוב למקום עבודה שלי,האם להזהיר ולהזכיר לו אודות זה?
האם מספיק שהוא חתום לי על דף [לפי החוק החדש],בו כתוב סה"כ שעות העבודה החודשיות שהוא עבד? או חייב פירוט?
סליחה על כמות השאלות פשוט חשוב לי להיות זהיר!!
עובד שעזוב- דיני עבודה
2. כן- פדיון ימי חופשה.
3. רצוי ואולם אין הכרח.
4. אין צורך להזכיר לו ובכל מקרה יש לבדוק את תקפותה של הוראה זו.
5. חייב פירוט של שעות העבודה בהתאם להוראות התיקון לחוק.
התיישנות החזר מע"מ עקב יחסי עובד מעביד
האם בתביעה להכרה ביחסי עובד-מעביד אני יכולה לבקש חזרה את המע"מ מהמעסיק או ממס הכנסה (מי מהם?).
כמה שנים אחורה אוכל לקבל החזר המע"מ אם עבודתי נמשכה כ-15 שנה. אני יודעת שאת הפיצויים אוכל לקבל על כל 15 השנים. תודה
לא שאלה של דיני עבודה אלא שאלת מיסים. פנה לפורום המתאים.
שעת הנקה
אני עובדת בחברה כשנתיים וחצי פלוס,ילדתי בשעה טובה ב-13.09.09 ,החל מחודש 3/09 היקף משרתי צומצם ל90% ושעות עבודתי הן: ימים א-ה 08.30-15.30 וימי ג' 08.30-19.00 ,מה לגבי זכאותי לגבי שעת הנקה??? האם יש חוק שמונע ממני לעבוד ביום ג' יום ארוךברגע שאחזור לעבודה לאור לידתי?? האם שעות יום ג' אמורות להיות משולמות כשעות נוספות והחל מאיזו שעה??? תודה רבה וחג שמח.
שעת הנקה- דיני עבודה
העמותה עומדת להסגר
אני עדיין עובדת בעמותה!!
האם הדיון ימשך לאחר התחלת תהליך הפירוק??
האם יש צעד דחוף שאני צריכה לעשות?? הדיון הראשון נקבע ל-27 לחודש זה.
בתודה
צביה
פני בדחיפות לייעות מקצועי- רצוי לעו"ד בתחום דיני העבודה.
העמותה עומדת להיסגר
ראי תשובה למעלה
פיצויים למנקה מדרגות
אם המדובר בהרעת תנאים- הוא זכאי להתפטר.
תאונת עבודה
לא יותר פשוט שתכתוב אותה מחדש?
חופשה מאולצת
חופםשה מאולצת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיטורים
פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב שחרור לכספי קרן ההשתלמות לעובד שפוטר
המעביד התנה את אישור שחרור הכספים הנ"ל בחתימת העובד, שבחתימתו מתחייב שלא יתבע את המעסיק, גם על דברים שמגיעים לו עפ"י חוק!!!
המפוטר מסרב לחתום כיוון שבכוונתו לתבוע את המעביד בעניין כספים אחרים שמגיעים לו עפ"י החוק.
מה עליו לעשות?
תודה מראש על תשובתך.
מכתב ויתור- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זילזול מדהים של "מגן דוד ירוק"
הסיפור שלי הוא מוזר באמצע חודש יולי התחלתי תהליך של ראיונות עבודה בחברת "מגן דוד ירוק" להיות מדריך בבתי ספר באזור המגורים שלי ובסביבה(גר באשדוד) הגעתי ל2 ראיונות ברמת גן שבהם התקבלתי ולאחר מכן הצגת שיעור דוגמא כדי לנתב אותי לשכבות גיל שגם אותה עברתי ואז בתחילת ספטמבר הגעתי להכשרה ושם נאמר שהיה עוד 3 הכשרות שיתקימו בסוכות והיום במקרה יצא לי לשלוח מייל לאחראי המדריכים שבו הוא כותב:"הי מאור.
הסיבה שטרם יצרתי איתך קשר היא כי נכון להיום לא נפתחים לנו בתי ספר נוספים באשדוד ובסביבה כמו שציפנו.
על כן בנוגע להשתלמות בסוכות, חבל שתגיע מאחר ואני לא יוכל להתחייב על עבודה השנה.
אני מצטער
שיהיה לך חג שמח"
וחשוב לציין שנאמר במפורש שתהיה עבודה לכולם בכל איזור והחברה מנסה להכחיש את מה שנאמר ברצוני לדעת עם יש קייס לתביע משפטית על:1))לא חיפשתי עבודה מספר חודשים
2)ביזבוז זמן וכסף וביטול משמרות בעבודה הנוכחית
3)הפרת הבטחות שנאמרו בהשתלמות הראשונה והראיון עבודה "שלא לדאוג לכולם יהיה עבודה מובטחת"
אשמח לשמוע תגובה בתודה מראש מאור
קבלה לעבודה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פטורים
ושאלה נוספת אמרתי להם שאני לא מוכנה למכתב התפטרות אז אמרו לי אוקי אנחנו לא מפטרים תחזרי למשרה הקודמת מכירות שזה לתת פעמיים בשבוע ערב (מאוד קשה עם ילדים) אשמח לדעת מה הזכיות שלי מרגישה לא נוח בעבודה ולא רצויה מנסיים לשבור אותי מה כידי לי לעשות אני מאוד מבולבלת ולא בא לי לחזור למכירות ובטח לא יתנו לי יחס שווה ערך ..תודה.
מכתב פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי פיטורין לאחר חופשת לידה
פני היציאה לחופשת לידה שהייתי במלך חודש בשמירת הריון ולאר מכן ילדתי ויצאתי לחופשת לידה 14 שבועות ועוד כחודש ימים על חשבוני וחזרתי לעבודה לאחר חופשה לעבוד כחודש ימים לאחר מכן התפטרתי לצורך גידול ביתי הודעתי למעביד כפי שמוסכם בחוק.
אני רוצה לדעת על פי אייך יחושבו הפיצועיים אני הייתי מועסקת במשרה מלאה לפי שעה , האם הימים שהייתי בשמירת הריון ובחופשת לידה נלקחים בחישוב הפיצועיים כמו כן מהו החישוב ? המעסיק שלי אומר לי שהימים שהייתי בהם בחופשת לידה ובשמירה לא נכנסים לחישוב וכמו כן הממוצע של השכר הבסיס של 12 החודשים ( לא כולל התקופות בהם הייתי בשמירת הריון ובחופשת לידה )האחרונים הוא המרכיב לחישוב הפיצועיים . האם נכון הדבר ? אם לא אודה לכם אם תנחו אותי על מנת שאוכל לקבל את כל המגיע לי
.פיצוי פיטורים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עבודה במהלך ההריון
הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לאחר דיון
לאחר שכבר יש פשרה
כי לא הייתי נוכחת בפשרה..
זה שניהל לי את המשפט פשוט דאג לאנטרס של הצד השני
פשרה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב התפטרות
מיד לאחר מכן התחלתי לעבוד במקום חדש.
והתפטרתי ממנו אחרי 4 חודשים עקב צמצום במספר המשמרות.
אני חותמת בלשכת התעסוקה.
והגשתי את כל הניירת לביטוח הלאומי (כולל מכתב פיטורין מהמעסיק הראשון),
למעט מכתב הפסקת עבודה מהמעסיק האחרון -
אותו הביטוח הלאומי דורש ממני.
שאלתי פשוטה:
אם אציין במכתב ההתפטרות את סיבת העזיבה -
1. האם אזכה בדמי אבטלה?
2. האם המעסיק לשעבר לדעתך יסכים לחתום לי על מכתב שמציין שהוא בעצם לא היה בסדר?
*** אני בהחלט לא מעוניינת לתבוע אותו ובטח שאין מה לדבר על פיצויים.
אני רק מעוניינת לקבל מהביטוח הלאומי דמי אבטלה.
אודה לתשובתך.
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים אחרי לידה
שאלה בנוגע לפיצויים אחרי לידה, הסיפור הוא ישן ואודה לך אם תכתבי האם זה בכלל רלוונטי לפנות למעסיק שוב.. ילדתי לפני שנתיים ושמונה חוד' עבדתי במקום שנתיים + כמה חוד' , העבודה חידשה חוזה כל תחילת שנה ובתוך השנתיים + האלו היתה הפסקה של חודש בקיץ (אחרי השנה הראשונה זה היה לפי החוזה)
עזבתי את העבודה אחרי הלידה בידיעה מראש שאני ממשיכה לעוד מספר חודשים עד הלידה, בנוסף גם עברתי מקום מגורים למקום מרוחק יותר (שעה נסיעה) כל זה היה מסוכם גם על המעסיק שידע שאני לא ממשיכה מרצון אחרי הלידה.
בזמנו לא ידעתי שאני זכאית לפיצויים. האם אני יכולה לדרוש כיום מהמעסיק פיצויים על התקופה שהיתה? בכל זאת עבר כבר הרבה זמן אם כן כיצד לפנות אליו?
האם חידוש חוזה כל תחילת שנה יכול בעצם לפגוע בזכאות לפיצויים?
תודה רבה!
פיצויים אחרי לידה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
האם כדאי לי להגיש תביעה ומה התקדימים לפיצוי כספי על תקופה כזו
תודה
שימוע- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מכתב פיטורין
הודעה מוקדמת- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




