פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
לקיחת טלפון וסלולר לאשה ש | נשלח מאתר
מכוח מה את מקבלת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות בתום חל"ת שאחרי חופשת לידה
בחוק עבודת נשים כתוב שהתקופה הזו לא תיחשב בכלל לצורך זכויות תלויות ותק, ומתקנות פיצויי פיטורים אפשר להבין ש-14 יום מהחל"ת ייחשב כוותק לפיצויים.
מה קובע ?
אין סתירה
מעבר לכך, אין סתירה בין שני החיקוקים, שכן החוק מדבר על כך שתקופת החל"ת אינה מזכה בוותק, ותקנות פיצויי פיטורים מתייחוסת לרציפות בעבודה ולהכנסת התקופה לחישוב הפיצויים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ישיבות ו חופשה
שאלתך אינה מובנת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פרישה לפנסיה או המשך עבודה
(לא מוצאת את השאלה ששלחתי אתמול)
האם ניתן להוציא לפנסיה אישה בת 62 שרוצה להמשיך לעבד והחברה רוצה להוציאה לפנסיה מסודרת (אחרי 30 שנות עבודה)??
מה הדין במקרה כזה?
תודה
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטול הסכם עבודה
הבעיה שלי היא כשחתמתי על החוזב יש בו סעיף שאם אני מבטל אותו ולא מגיע לעבודה יש קנס של 2000 שקלים כסף שכך או כך אין לי לתת האם הסכם זה תקף בבית משפט? יש דרך לבטל את החוזה על ידי הצגה של טענת הרופאה ? האם זה מספיק ? תודה מראש על התשובה.
ביטול חוזה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נכה נזקק
אתה שואל על גימלה מהביטוח הלאומי. שאל בפורום ביטוח לאומי.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום עבור קורס בחברת הייטק
אני עובד כשנתיים בחברת הייטק מסויימת כמתכנת בכיר.
בתחילת המשבר העולמי, הציעו למתכנתים לעבור קורס העשרה במגוון טכנולוגיות.
זהו קורס פנימי שמועבר ע"י ראשי צוותים ומנהלים בחברה.
המפגשים נערכים על בסיס שבועי לאחר שעות העבודה כך שהשעות אינן מדווחות כלל.
משך הקורס כ-9 חודשים.
ישנה התחייבות של שנה מסיום הקורס וקנס של 150000 ש"ח למי שעוזב לפני תום ההתחייבות.
נרשמתי לקורס ולאחר חצי שנה החלטתי להתפטר בשל הרעה מצטברת בתנאים..
כעת הם מנסים לשכנע אותי לחזור בי מהחלטתי ואם לא, אאלץ לוותר על כספי פיצויים של שנתיים ותשלום קנס של 10000 ש"ח עבור הקורס!
אני מאוד מעוניין לסיים את דרכי בחברה בצורה יפה ב-30 הימים שנשארו לי..
האם ההסכם הזה חוקי..? האם הם יכולים לנכות את הסכום מהמשכורת?
תודה רבה!
קנס עזיבה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלנת שכר
מה הצעדים שעליי לעשות על מנת לתבוע את מעסיקי בנושא הלנת שכר? לאין יש לפנות?
בנוסף, הודעתי בע"פ חודש מראש על התפטרותי. האם העובדה שלא הגשתי מכתב התפטרות יכולה לפגוע בשכר המגיע לי על החודש האחרון?
בתודה מראש
הלנת שכר
על פי החוק, הודעה מוקדמת להתפטרות ולפיטורים היא בכתב. את השכר בתקופת ההודעה המוקדמת יש לשלם אלא אם לא עבדת בתקופת ההודעה המוקדמת על דעת עצמך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
היחס בין הזכות לפיצויי פיטורין וההפרשות לפנסיה
לפנות לועד
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי מחצית דמי הבראה
הנני עובד פרוייקט באוניברסיטה תל אביב. לאחרונה, בעקבות הסדר שנעשה עם ההסתדרות החדשה של העובדים, החלו לנכות מחצית מדמי ההבראה שאני מקבל.
כעובד פרוייקט איני מוגדר כעובד אוניברסיטה, אלא כעובד באוניברסיטה.
בתור שכזה איני זכאי לכל ההטבות מהם נהנים העובדים התקניים.
שכרי אינו משולם ישירות מקופת המוסד בו אני מועסק, אלא מתוקצב על ידי גורם חיצוני. מסיבה זו, כך נאמר לי, איני זכאי לכל ההטבות. (אני עובד באותו מקום למעלה מתשע שנים).
זאת ועוד,דמי ההבראה אצלי מגולמים בשכר היסוד, כך שמבחינתי הניכוי מהווה הורדת שכר.
לאור האמור לעיל, האם לא נעשה כאן עוול ועיוות הדין, או שמא הניכוי נעשה שלא כדין? (הייתי רוצה להאמין, שההסתדרות החדשה של העובדים, שאמורה להגן על שכירי עבודה, בהגיעה לאותו הסדר, נתנה את הדעת לאותם עובדים לא מן המניין, הסובלים מאפליה, בהיותם עובדים באותו מקום וממלאים אותם תפקידים של העובדים מן המננין?
תודה
אורי
אתה שואל או מתלונן?
אם אתה רוצה להתלנן על ההסתדרות (או על האוניברסיטה או על כל גורם אחר), הפורום אינו המקום לכך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לימי חופשה
ימי חופשה
החוק מדבר על שבוע עבודה של 6 ימים. בשבוע עבדוה של 5 ימים יש להפחית יומיים מהמכסה שבחוק. יש צו רחבה על 5 ימים בשבוע המפרט את הטבלה. הרו"ח צודק.
ראי הקישור המצורף.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
החלפת מעבידים
שינוי מעבידים
חברה לא "נסגרת". היא נכנסת להליכי פירוק במסגרתם יש לפרוע את כל חובות החברה, כשלעובדים דין קדימה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לצורך התמחות
האם במקרה כזה שבו אני עוזב את העבודה בלית ברירה לטובת ההתמחות אהיה זכאי לקבלת פיצויי פיטורים, או שאין לי נסיבות מקלות והדבר תלוי בטוב ליבו של המעסיק שלי?
התפטרות לצורך התמחות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות לאחר 3 שנים?
האם היו כבר תקדימים בנושא?
לא.
הייתה הצעה בכנסת הקודמת, היא מתה ונקברה עם הכנסת הקודמת, לא היה לה סיכוי לעבור אז והיא לא קיימת היום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נוסח מכתב פיטורין- עזרה דחופה
קיבלתי מכתב פיטורין בזה הנוסח- הרינו להודיעך על סיום עבודתך ביום 15.10.09 .... האם המשפט הזה מספיק ברור שפוטרתי?? על מנת שלא יהיו לי בעיות עם הדמי אבטלה וקבלת פיצויים
מכתב פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה
לפי פניה שכתבתי ונתתם תשובה, לגבי שביום וחצי הראשונים, לוקחים חופש שנתי ובשאר משלמים מלא, אני מעוניינת וציינתי בפני המעסיק שאני רוצה שישלמו לי את המחלה עפ"י החוק, ולא כפי שציינתם, הם טענו שלא ניתן לעשות זאת ולא ייקנו תוכנה ששוה הרבה כסף, האם אני יכולה לדרוש מהם שינו את זה עפ"י חוק? יש עוד אנשים שמסכימים איתי
שרשרי בהמשך לשאלתך המקורית ולתשובתה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בהמשך לתשובתך לגבי אי קבלת הבראה ופנסיה
שרשרת, ונכון עשית
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ביטוח מנהלים ופיצויי פיטורין
לאחר שפוטר מעבודתו, פנה העובד לחברת הביטוח ע"מ לקבל את התגמולי, אולם לצערו הרב נמסר לו כי אין לו ביטוח למרות שהראה להם כי בתלושי השכר מופיע
מה עליו לעשות עם הביוח ועם הפיצויים ( האם לקביעת הפיצויים יש חשיבות למספר השעות שהיה עובד)
ביטוח מנהלים ופיצויי פיטורים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ניכוי ימי מחלה – תיקון ימים להודעה קודמת,
איך מנכים ימי מחלה מהצבירה, האם 30 ימים בחודש או 22 ימי מחלה בחודש כלומר לכמה חודש מחלה אני זכאית : 3 חודשים או ארבעה חודשים ומה המשמעות של הסעיף בחוק דמי מילה סעיף 4 ב
דמי מחלה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עיכוב המשכורת כעונש
עבדתי בחברת שמירה 3 חודשים.
הודעתי לסדרן העבודה יותר מחודש מראש שלא אגיע למשך שבועיים לעבודה עקב לימודים, גם העלתי את התאריכים על הכתב ונתתי לו כשבועיים לפני הלימודים.
כמה ימים לפני היציאה לחופשה הודעתי לו בע"פ שלא אחזור לעבודה מהחופשה, הספקתי לעבוד יומיים באותו חודש עד שיצאתי ללימודים.
כעת הסדרן עבודה הודיע לי שהוא לי יתן לי את המשכורת וישמור את התלוש אצלו עד שאתן לו מכתב התפטרות בכתב.
התלוש כבר מעוכב אצלו כמה ימים, האם הוא יכול לעשות דבר כזה?
למה הוא צריך מכתב התפטרות אם אני כבר לא עובד יותר מחודש?
תודה על העזרה.
הודעה מוקדמת
המעסיק זקוק למכתב התפטרות כדי למנוע טענות עתידות על פיטורים ודרישה לפיצויי פיטורים והצדק עימו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב ימי הודעה מוקדמת לפי חוק
הודעה מוקדמת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן השתלמות
תודה
לא, רק אם יש הסכם על כך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי חופשה עזרה דחוף
חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הרעת תנאים (?) לאחר שרות מילואים
בחודש ספטמבר הייתי בשירות מילואים של שלושה שבועות, ובשאר החודש הופעתי לעבודה כרגיל.
החוזה עליו חתמתי עם המעביד אומר שאני מקבלת שכר בסיס ובונוס קבוע (זה כתוב בחוזה), והתנאי הוא שאם אני מגיעה כל יום אני מקבלת את הבונוס במלואו ועל כל יום שאני לא מגיעה יורד לי חלק מהבונוס (זה לא כתוב בחוזה אלא במסמך שהראה לי המעביד).
להפתעתי, לא קיבלתי את הבונוס החודש למרות שהגעתי באופן מלא, פרט לימים שהייתי במילואים.
אשמח לדעת אם זה חוקי, האם זה נחשב כהרעת תנאים ואם אני יכולה לפנות למעביד בדרישה לקבל את ה"בונוס"?
תודה מראש,
שלי
הרעת תנאים לעובד במילואים
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שמירה אבטחה
יש לך שאלה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




