פורום דיני עבודה

פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני עבודה

עו"ד נטלי אבני

מלווה מזה למעלה מ 15 שנים מעסיקים ועובדים רבים בכל הנוגע לתחום של דיני עבודה.

עו"ד דן קלדרון

בעל ניסיון של למעלה מ-15 שנים בתחום דיני העבודה. עוסק בייצוג עובדים ומעסיקים בבתי הדין לעבודה.

עו"ד אליס שמאי

מתמקדת בייצוג מקצועי ולווי משפטי עד לתוצאה הרצויה תוך התמחות מיוחדת בדיני עבודה ובתביעות הטרדה מינית.

עו"ד משה בן בסט

מתן ייעוץ משפטי וליווי שוטף לעובדים ומעסיקים וייצוג בבתי הדין לעבודה.

הריון

סמי 15/10/09
אישתי בחודש ה' 4 להריונה, והיא עובדת בבית ספר פרטי,
בשל מצבה הרפואי אישתי תצטרך להיעדר מהעבודה כמעט בכל שבוע יום או יומיים.
האם מנהל ביה"ס יכול להגיד לה להשאר בבית ולא ללמד בשנה הבאה.
אם כן מה עליי לעשות על מנת שלא יסרב לקבל אותה לעבודה לשנה הבאה ( מדובר בבית ספר פרטי )

הריון- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/09
אסור לו לפגוע בתנאי העסקתה בגלל ההריון בכל מקרה מבלי שיש לו אישור ממשרד התמ"ת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי אבטלה

לינוי 15/10/09
שלום,
בת 28. התפטרתי מעבודתי (עובדת מדינה קבועה מזה 7.5 שנים) מיד עם תום חופשת הלידה שלי (הילד כעת בן שלושה חודשים וחצי) עקב טיפול בילד.
האם אני רשאית ללכת לחתום בלשכה ולקבל דמי אבטלה? אם כן, החל ממתי? ולמשך כמה זמן? וכיצד מחושבים דמי האבטלה המגיעים לי?
תודה רבה!

פני לפורום ביטוח לאומי

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיצויי פיטורים

שלומי 15/10/09
אני עובד מזה כ4 שנים בחדר כושר בתל אביב כמדריך כושר ברצוני להתפטר המשרה היא משרה חלקית פעמיים בשבוע , רציתי לדעת האם מגיע לי פיצויים גם אני אני מתפטר מיוזמתי ואם לא כיצד אני אוכל לקבל את הפיצויים?
בנוסף רציתי לדעת כמה פיצויים יגיע לי אם אני מרוויח שמה כ1000 שח לחודש .

ך.פיצויים למתפטר- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/09
לא. לא מגיעים ל

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קבלת תשלום על הודעה מוקדמת עקב התפטרותי

יסמין 15/10/09
אני עובדת כבר תשעה חודשים באותה חברה ומעוניינת לעזוב עקב הפחתת שכר בחודש האחרון ע"י המעסיק שלי למרות התנגדותי.(הוא מתכוון שאמשיך לעבוד רק בשכר יותר נמוך ולא חתמתי או אישרתי בינתיים..)אני יודעת שבמידה ואני עוזבת חלה עלי החובה להודיע הודעה מוקדמת מראש בכתב.
השאלה שלי היא האם מבחינה חוקית המעסיק יהיה חייב לשלם לי את 13 ימי ההודעה המוקדמת או שהוא יכול פשוט לשלוח אותי ישר הביתה ברגע שיקבל ממני את ההודעה בלי שום תשלום נוסף על הימים האלה?

הודעה מוקדמת- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/09
הוא חייב לשלם לך עליהם אם את מוכנה לעבוד בהם בפועל גם אם הוא מוותר על נוכחותך בהם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורין

פבל 15/10/09
שלום,
הייתי בחופשת מחלה,סה"כ שבוע וחצי.
התקשרתי למנהל שלי 3 ימים אחרי שיצאתי לחופשת מחלה כדי להגיד שאהיה בחופשת מחלה עוד שבוע, אך הוא אמר לי שפיטרו אותי ואני יכול לבוא ולקחת את מכתב הפיטורין ואין שום צורך באישור מחלה.
אז באתי באותו יום לעבודה רק כדי לקחת את המכתב.
חשוב לציין,שבאותו יום יצאתי מעבודה בלי מכתב כי מנהל שלי לא היה בטוח כמה ימי התראה מראש מגיעים לי.המכתב נשלח אליי בדואר רק שבועיים אחרי אבל עם תאריך של אותו יום שהייתי בעבודה(כשבאתי לקחת את המכתב).
באותו יום שהודיעו לי על פיטורין אמרו לא לבוא לעבודה יותר,ובגלל שלא נתנו לי הודעה מוקדמת הם ישלמו על כל הימים שמגעים לי.
בתלוש משכורת אני רואה ששילמו לי רק על 3 מי מחלה(הייתי סה"כ 8 לא כולל שישי שבת,אבל היה אז גם יום כיפור ואני לא יודע האם משלמים על זה) וגם 6 ימי חופש שהיו לי ולא ניצלתי אותם.אז מה שאני מבין,ימים שהם היו צריכם לשלם לי על אי מתן הודעה מוקדמת הם שילמו על חשבון ימי חופש שלא ניצלתי וחופשת מחלה. האם זה נכון מה שהם עשו?
חשוב לציין שאישור מחלה נתתי למנהל שלי באותו יום שבאתי לעבודה לקחת את המכתב.
האם זה חוקי לפטר בן אדם כשהוא בחופשת מחלה?
תודה רבה

פיטורים- דיני עבודה

עו"ד לילך אקרמן מנהלת 15/10/09
ניתן לפטר אדם שהוא בחופשת מחלה אבל אם היו לזכותך ימי מחלה קודם כל עליך לנצל אותם ורק אז מתחילים את ימי ההועדה המוקדת. אסור להם לנכות לך מתמורת ההודעה המוקדמת ימי חופש ומחלה!

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דמי הבראה ופיצויי פיטורין למתמחים במשפטים

מאוכזב מהחוק! 14/10/09
חברים יקרים,

ברצוני לדעת אם יש בנינו מתמחים אשר עשו טרום התמחות ואח"כ נשארו להתמחות במשרד ואף כעורכי דין אחרי ההתמחות, קרי, עבדו במשך שנה וחצי - שנתיים באותו משרד, וקיבלו דמי הבראה?

אני עומד לעזוב את המשרד בו אני עובד כבר שנתיים ורוצה "להסב" את תשומת ליבו של המעסיק כי הוא שכח שילם לי דמי הבראה בשנתיים האחרונות...

אולם, מצד שני,אני חושש כי אני עשוי להראות בעיניו קטנוני (למרות שזו זכותי המלאה על פי החוק לבקש דמי הבראה), ואם יתקשרו אליו בעתיד לגבי המלצות עליי הוא עשוי להתנקם...

לא יאומן, שיש עו"ד אשר מחובתם לשמור על החוק, וכאשר זה נוגע להם הם כלל לא שומרים עליו, אלא נהפוכו רק מנצלים את כוחם, ואת המשבר בשוק (אם לא אתה יש פרייאר אחר שלא יתעקש לקבל את אשר מגיע לו)...

אם למישהו מכם יש רעיון איך אני יכול לבקש דמי הבראה ועדיין להשאיר טעם טוב אצל המעסיק אחרי שאעזוב, יותר ממוזמן לשתף!

אגב - האם ידעתם כי מתמחה אשר עבד במשרד עו"ד במשך יותר שנה, אינו זכאי לפיצויי פיטורים (להבדיל ממתמחה בראיית חשבון) מאחר וחוק לשכת עורכי הדין בסעיף 41 מחריג את המתמחים מלקבל פיצויי פיטורין. מעיון בפסיקה בנושא זה, עולה כי החוק מחריג אותנו משאר העובדים הואיל וההסכם בנינו אינו הסכם עבודה קצוב אלא הסכם למשימה מוגדרת.

אני חייב לציין, כי נותרתי המום כאשר קראתי את מילות החוק אשר אף הוא מנמיך ומגמד את הזכויות שלנו! אני ממש לא מבין מהי הסיבה אשר בגינה לא מגיע לנו פיצויי פיטורין, אם יש מתמחה שעבד שנתיים במשרד ואפילו נשאר כעו"ד במשרד, למה הותק יחשב רק לאחר שיהיה שנה עו"ד? או מתמחה אשר עשה טרום התמחות במשרד ופוטר מדוע לא זכאי לקבל פיצויי פיטורין? ב - 3 מילים - פשוט אין צדק...

יש לך שאלה?

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
באת לשאול או להתלונן? הפורום מיועד להצגת שאלות. לא לדיונים והוצאת קיטור. אולי פורום מתמחים יתאים לך יותר פנה אליו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות – תשלום רטרואקטיבי

עופרה 14/10/09
ע"פ הסכם ההעסקה שנחתם , המעסיק מחויב בהפרשה לקרן השתלמות מיום תחילת העסקתי, ללא סייג או התניה. פתחתי קרן השתלמות לאחר 8 חודשים מתחילת עבודתי,  והמעסיק אינו מוכן לשלם לי את ההפרשות רטרואקטיבית מיום תחילת העבודה . האם זה חוקי ויעמוד במבחן בית משפט ?

לא בטוח

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
לפי תיאורך פתחת קרן השלתמות רק 8 חודשים מתחילת עבודתך. המעסיק יוכל לטעון שהוא היה מוכן לקיים את חלקו ואת סיכלת זאת בכך שלא פתחת קרן השתלמות.
גם אם יוחייב העסיק, ניתן להפריש רק מתחילת השנה ואת היתרה אם יש כזו ניתן לשלם לך כפיצוי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פיטורים שלא כדין

אלמונית 14/10/09
עבדתי בחברת תקשורת גדולה במשך כ4 וחצי שנים שבמהלכם מכרתי ושימרתי לקוחות בתפקיד מנהלת תיקי לקוחות עסקיים
לאחר כשנתיים קידמו אותי לתפקיד מנהלת תיקי לקוחות אסטרטגים.
המנהל שלי דאז רצה להכניס עובדת שלו ונתנו לי אלטרנטיבה לעבור לתפקיד נחות יותר הסכמתי בידיעה שאני אוכיח שנעשה לי עוול ושאני מסוגלת להוביל פרויקטים גדולים
ואכן כך היה במהלך השנה האחרונה מכרתי במאות אלפי דולרים
לא היו יעדים אך בהשוואה למנהל מכירות בתפקידי תמיד מכרתי יותר
החליטו לפטר אותי שבועיים לפני החתונה שלי על סיבה שלא עמדתי ביעדים ושאין לי רעל בעינים
מיד דרשתי לתקן זאת כי לא היו יעדים ואני מכרתי במאות אלפי דולרים כך שלא יכולים לומר לי שלא עמדתי ביעדים ואם אין לי רעל בעינים איך אני מוכרת באלפי דולרים ואיך עד היום האחרון לעבודתי זכיתי בתחרות במקום הראשון?
היום התברר לי מחבר שעדיין עובד שם שפיטרו אותי כי פחדו שאכנס להריון
ושיצטרכו להמשיך להעסיק אותי שנה
נעשה לי עוול נוראי אני חודש וחצי אחרי החתונה ועדיין לא מצאתי עבודה
האם ניתן לתבוע אותם מעבר לפציויים שהגיעו לי כחוק

רק בעילה אחת

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
בכל תיאורך אין לך עילת תביעה, למעט הטענה בענין ההריון. אם תצליחי להוכיח בבית הדין שפוטרת עקב החשש שתיכנסי להריון - תוכלי לקבל פיצוי לפי חוק שויון הזדמנויות בעבודה. לא קל יהיה להוכיח זאת על פי תיאורך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בהמשך לכתבה שפורסמה ע"י עו"ד רונן בר אבן

אופיר 14/10/09
אני עובד במקום עבודה כשנה,
כאשר התקבלתי הובטח לי תפקיד של כלכלן אך זה לא מה שהיה בפועל
כיום הודיעו לי שלא מחדשים לי את החוזה (למרות שמעולם לא חתמתי על שום חוזה)במהלך תקופה זו חיפשתי עבודה אך לא מצאתי בגלל המיתון האם יש עילה לתביעה
בתודה מראש
אופיר

אולי

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
לא תיארת שום פגיעה בזכויותיך. הסכמת להפרת ההבטחה בכך שהתחלת לעבוד ולא הגבת. יש לך חוזה עבודה, ותוכנו הוא תפקידך ותנאי עובדתך ושכרך. ההודעה שקיבלת היא הודעת פיטורים. אם לא קויים לך שימוע, ייתכן שיש לך עילת תביעה על פיטורים שלא כדין עקב כך.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום משמרת שנייה

יאלי 14/10/09
מרבית שעות העבודה שלי בתוך משמרת שנייה. האם מגיעה לי תוספת של 20% על שעות אלה לפי החוק?

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
החוק כלל אינו מכיר בעבודת משמרות.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פנסיה

אור 14/10/09
איך אני יכולה לוודא שאני אקבל פנסיה מהמעסיקים שלי, רוב העבודות בהם אני עובדת הינן זמניות, ומעולם לא קיבלתי פנסיה ולא דובר עימי על כך, איפה אני יכולה לקבל יותר מידע בנושא ולשנות את המצב?!

פנסיה

עו"ד רענן קריב מנהל 15/10/09
עלייך לדרוש. מאז 1.1.08 יש חובה על כל מעסיק להפריש כספים לקרן פנסיה עבור כל עובדיו. פני ל"קו לעובד", או ל"שי"ל".

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תחשיב פיצויי פיטורים

אסף 14/10/09
שלום רב,

במסגרת עבודתי עבדתי במהלך קרוב ל3 שנים, במשרה חלקית על בסיס שעות, בהיקף משרה ממוצע של כ -120 שעות.לאחר שלוש שנים עברתי למשרה המוגדרת כ- 90% משרה, שכר גלובלי, עם שיפור בשכר, וכן ביטוח מנהלים.
לאחר עזיבת העבודה( התפטרות לצורך טיפול בתינוק, לאחר לידה), לפי איזה בסיס חישוב על המעסיק לשלם את פיצוי הפיטורים לשנים בהם לא היה בידי ביטוח מנהלים, האם על פי השכר האחרון או על פי השכר בתקופה הראשונה. להבנתי, החוק קבע כי בסיס השכר הוא השכר האחרון והחישוב מתבצע באופן יחסי לאחוזי המשרה בתקופה ההיא. אולם, המעסיק טוען אחרת: הוא ביצע ממוצע שעות ביחס לשכר השעתי.
אנא עזרתכם, תודה

חישוב פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
מאחר ושינית את בסיס השכר ועברת מבסיס שעתי לבסיס משכורת חודשית, יש לחשב לכל תקופה לפי כליה: לתקופת השכר החודשי משכורת אחרונה , ולתקופת השכר לפי שעות ממוצע 12 החודשים האחרונים לפני השינוי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם מגיעים לי פיצויי פיטורין?

קארין 14/10/09
שלום , עבדתי בחברה חדשה שנה. בחודשיים האחרונים להעסקתי היו אמורים להתחיל פרויקטים חדשים שבוששו לבוא ובכל זאת קיבלתי משכורת למרות שבפועל בקושי היתה עבודה. בתום החודשיים משהבוס ראה כי למעשה אין לו עבודה לתת לי הוא ביקש שנעבור למשכורת על בסיס יומי ולא חודשי כפי שהיה עד עכשיו היות ואין עבודה כרגע. עברו כבר חודשיים ואין עבודה ואני לא שומעת מהם. האם מגיעים לי פיצויי פיטורין? תודה רבה.

פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
דינך כדין מפוטרת מהיום שבו נתבקשת לשבת בבית ולחכות לקריא, שלא באה. את זכאית לפיצויי פיטורים החל ממועד זה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום לעובד קבלן

גילה 14/10/09
שלום,
הגיעה אלי שמועה על כך שמחודש ינואר 2010 יחויבו חברות ההשמה לשלם לעובדי הקבלן לפחות 80% מהסכום שהם מקבלים מהחברה / הלקוח עבור היובדים.
האם יש אמת בכך?
תודה

פני למוסר השמועה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
ושאלי אותו מנין שמע על כך. עם התשובה חזרי לכאן.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשובה לתגובה בתיק בש"א בבית דין לעבודה

ישראל 14/10/09
שלום וברכה,
האם בבית הדין לעבודה יש למבקש בתיק בש"א זכות להגיש תשובה לאחר שהוגשה תגובתו של המשיב לבקשה? אם כן - מהי האסמכתא החוקית לכך? בתודה מראש.

לא אבל

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
אין בדין זכות להגשת תשובה על תגובה. יש להגיש בקשה ולצרף אליה את התשובה. סדרי הדין בבית הדין פחות נוקשים מבית המשפט הרגיל, ואם יש בתשובה דבר מה בעל חשיבות בית הדין לא יתעלם ממנו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הריון

גלי 14/10/09
רציתי בבקשה לדעת את זכויות האישה בהריון ולפני כניסתה להריון.
1.אני עובדת רק 2 חודשים וברצוני להיכנס להריון ,האם המעסיק יכול לפתר אותי?
2. כתוב באתרי האינטרנט שאני צריכה לעבוד 6חודשים כדי שהמעסיק לא יפתר אותי ויעמדו לרשותי המענק ביטוח לאומי בתקופת חופשת הלידה ,
3.האם ה6 חודשים כוללים את כניסתי להריון או רק אחרי ה6 חודשים אני יכולה להיכנס להריון כדי לא להפסיד את עבודתי ואת היתר?
תודה מראש.

הריון

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
1. אסור לפטר אותך בגל ההריון, בשום זמן. אם תפוטרי בטרם עבדת 6 חודשים ותוכיחי שהפיטורים הם עקב ההריון, תהיה לך עילת תביעה לפי חוק שויון הזדמנויות בעבודה.
2 מדובר ב6 חודשים בעבודה. את יכולה להיכנס להריון לפני או בזמן 6 החודשים. אחרי 6 חודשים אסור בלכל לפטר ללא היתר.
חובתך להודיע על ההריון החל מהחודש החמישי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

בוס מתחמק

ענבל 14/10/09
ב-24/9/09 במסגרת גישור סיכמנו מעסיקי לשעבר ואנוכי כי הוא ישלם לי את סכום הפיצויים המגיע לי בצ'ק תוך 10 ימים היום הגיע פרוטוקול הגישור אך המעסיק מתעקש לשלם ב2 צ'קים כשבפרוטוקול מופיע בפירוש צקק 1 איני מוכנה לקבל את ההמחאות הדחויות והוא אינו מוכן לשלם בהמחאה אחד כיצד עליי לנהוג ע"מ לקבל את המגיע לי?

תשלום הסכם גישור

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
בהנחה שמדובר בהסכם גישור שקיבלתוקף פסק דין, הודיעי למעסיק כי אם לא יעמוד בהסכם וישלם כמוסכם, תגישי את פסק הדין לביצוע בהוצאה לפועל.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיקון טעות בשאלה הקודמת

נעמי 14/10/09
תיקון טעות בשאלה הקודמת:
גם בחצי שנה האחרונה עבדתי בהגדרה משרה מלאה.
האם ההגדרה הזו רלוונטית, אם בכל מקרה משלמים לי לפי שעות עבודה? (ומגדירים את שאר השעות כהיעדרות)...
תודה רבה!
נעמי.

התשובה עומדת בעינה.

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב פיצויי פיטורים

נעמי 14/10/09
אני עובדת שלוש שנים בחברה פרטית בתור מזכירה. בשנה הראשונה עבדתי משרה חלקית, שכר של 1,500 ש"ח לחודש. בשנה וחצי הבאות עבדתי משרה מלאה בשכר של 4000 ש"ל לחודש. ובחצי השנה העבודה, הייתי בהגדרה משרה חלקית, אך בפועל, בגלל טיפול בילדה, עבדתי 6.5 שעות ביום, שכר של כ-3000 ש"ח לחודש.
בחודשיים האחרונים לעבודתי, נעדרתי בערך שבועיים כל חודש בהסכמה של המעסיק, בגלל חופשת הילדים מהמעונות, לצורך שמירה עליהם (אז המשכורת יוצאת פחות מ-2000 ש"ח), ובגלל תקופת החגים.
כעת המעסיק פיטר אותי, ואני נמצאת בתקופת החודש של ההודעה המוקדמת. לטענתו, בחודש הזה אני צריכה לעבוד היקף שעות מצומצם, כמו שעבדתי בחודש האחרון. הסברתי לו, שהחודשיים האחרונים לא משקפים את היקף השעות הרגיל שלי, שהרי בהם נעדרתי מהעבודה בהסכמה, ואני מעוניינת לעבוד חודש מלא, כרגיל.
הוא רוצה לחשב את פיצויי הפיטורים לפי החודש האחרון, שלא היה מלא. האם הוא צודק? כיצד יחושבו הפיצויים שלי? האם אני זכאית לתשלומים נוספים כמו דמי הבראה? האם אני זכאית לפדיון ימי חופשה? האם אני זכאית לפדיון כספי הפנסיה?
תודה רבה!!!!
נעמי.

חישוב פיצויי פיטורים

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
אם השכר הופחת זמנית, יש לחשב לפי השכר המלא האחרון ערב ההפחתה. את השכר הזה יש לייחס לשיעורי המשרה בכל תקופה. אם לא קבילת דמי הבראה את זכאית לשנתיים אחורה. את זכאית לפדיון יתרת החופשה הצבור הבלתי מנוצלת. את זכאית לשחרור כל הכספים בקרן הפנסיה. מומלץ לא למשוך אותם.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הפחתה לא חוקית מהמשכורת

סיגל 14/10/09
שלום רב,
התפטרתי ממקום עבודתילאחר 4 חודשי עבודה כאשר הודעתי חודש מראש בע"פ על ההתפטרות. קבלתי היום את תלוש המשכרות האחרון ומסתבר שהורידו לי 4.800 ש"ח עבור הדרכה. יש לציין כי אכן קבלתי הדרכה במקום העבודה (דבר המקובל במקצוע שלי) אך לא חתמתי על חוזה ואף לא סוכם בע"פ על תשלום מצידי/קנס במקרה של עזיבה עבור הדרכה. מה עליי לעשות?

בתודה מראש, סיגל

לדרוש ותבוע

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
לדרוש את הסכום, הנחשב שכר מולן, ואם הוא לא ישולם להגיש תביעה.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

2 משרות

רוני 14/10/09
בעלי עובד מדינה,עם קביעות . לאחרונה הוצעה לו עבודה במקום עבודה מסודר ,שגם נותן אחרי זמן מה קביעות. חשוב לציין, כי שעות העבודה לא מתנגשות. האם הוא יכול לעבוד ב-2 משרות עם קביעות מ-2 מקומות עבודה בתנאי שהוא עושה תיאום מס? כאמור ,לא מדובר בעבודה נוספת זמנית (כגון שמירה, ניקיון וכו'...).

לא

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
לעובד מדינה אסור לעבוד במשרה נוספת במקום עבודה אחר בלא לקבל אישור מראש ובכתב לעבוד עבודה נוספת.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שכר גלובלי

ערנס 14/10/09
במידה ועבדתי את 186 השעות החודשיות בתוך שבועיים,האם אני צריך לקבל משכורת מלאה או חלקית (במידה והופסקה עבודתי לאחר השבועיים האלה)?

היקף משרה

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
93 שעות רגילות ו-93 שעות נוספות על פי תעריף שעות נוספות, בחישוב יומי.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב שכר יחסי

ערנס 14/10/09
עשיתי הסכם בעל פה לשכר גלובלי שבתוכו גם הוצאות טלפון ונסיעות.
עבודתי הופסקה לאחר 16 ימי עבודה,מתוך 22 ימי עבודה שהעסק עבד באותו החודש בגלל חגים וחופשות. איך נעשה החישוב היחסי של משכורתי? האם יש לחלק את השכר ל 22 ימי עבודה? או ליותר?

22 ימי עבודה.

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קיזוז היקף משרה לאישה הרה

רחלי 14/10/09
שלום רב,

אני עובדת ברשות מקומית החל מ- 01.01.09 במשרה מלאה כמ"מ למישהי שיצאה לחופשה לידה, מאז במהלך חודש יוני העובדת חזרה למשרתה אבל אני לא פוטרתי והמשיכו להעסיק אותי בחוזה זמני לשלושה חודשים. לפני כחודש וחצי הודיעו לי על קיזוז משרתי לחצי משרה ומאז מחתימים אותי על חוזה זמני פעם בחודש. אני הודעתי על הריוני למח' משאבי אנוש ברגע ההחלטה (למרות שאינני מחוייבת על פי החוק), כיום אני בתחילת חודש חמישי והדברים נשארו בעינם, חוזה זמני שמתחדש כל חודש וחצי משרה. מה עליי לעשות??

פגיעה במשרה - עובדת בהריון

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
אין לפגוע בתנאי העבודה של עובדת בהריון.
פני לועד העובדים ברשות המקומית ובקשי את הגנתו.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ישיבות

אלברטו 14/10/09
לפני שבוע היה ישיבה של המוקד איפה אני עובד אחרי יום עבודה לא נוכחתי .אחרי יום קראו לי לשיחה .בתום שיחה קיבלתי הזמנה הנדון:הזמנה לשיחת שימוע.ביום.......בעיניין המשך העסקתך בחברה.אם אני לא רוצה להשתתף בישיבות האם אני פוגע בזכויות שלי .במיקרה של פיתורין?תודה רבה

שימוע

עו"ד רענן קריב מנהל 14/10/09
הוזמנת לשיחת שימוע בעניין פיטוריך. היה על המעסיק לפרט בפניך את הטענות נגדך. אם לא תתייצב תיחשב כמוותר על שימוע ולא תוכל לטעון מאוחר יותר לפיטורים שלא כדין. זכויותיך הכספיות לא אמורות להיפגע מויתורך על שימוע.

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן