פורום דיני משפחה
פורום דיני משפחה הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום חיי המשפחה. גירושין, משמורת, מזונות, צוואות וירושות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
זימון עדים
האם צריך להודיע לבית המשפט מראש או שאפשר במהלך הדיון לזמן אותם ולחקור אותם בדיון עצמו?
תודה
עדות בבימ"ש לענייני משפחה
שלום אילן,
זה מובן מאליו שהתובע/נתבע נחקרים, ראשית התובע ועדיו ולאחר מכן הנתבע ועדיו, ככל שיש עדים נוספים. ברשימת העדים שמגישים לביהמ"ש, אין צורך לפרט את התובע/נתבע. לעיתים מגישים תצהיר עדות ראשית ועליו נחקרים ולעיתים, העדויות נעשות בע"פ (לפי החלטת ביהמ"ש).
בהצלחה!!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצבת מצלמות נסתרות בבית של אבא של
מישהו הציב מצלמות נסתרות בבית של אבא שלי אבא שלי הסיעודי עם מטפלת ויש לו אופוטרופוסים אחותי ואחי הגדול עם אחי אין לי קשר הם יכולים לתעון שהצבת המצלמות זה בגלל המטפלת אני מבקרת בבית של אבא שלי הרבה פעמים אני יכולה לתבוע את אחי שהוא שם את המנלמות כדי לרגל אחריי < תודה
מצלמות נסתרות
שלום לילי,
כל מקרה ונסיבותיו: בימ"ש יבחן את מידת הפגיעה בפרטיות מול טובת החסוי. אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד שיבחן את נסיבות המקרה שלך לפרטי פרטים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ייפוי כח מתמשך ללא משפחה
ייפוי כוח מתמשך
שלום אלדד,
רצוי למנות כמיופה כוח, אדם שאתה סומך עליו שלא ינצל לרעה את יכולתו לפעול מטעמך. אתה יכול לבחור לא למנותה לעניינים רכושיים ו/או להגביל את יכולותיה בהנחיות המקדימות בטופס. בנוסף, אתה יכול למנות מיודע מטעמך, ולהגדיר איזה מידע יקבל. יש פעולות שממילא מצריכות הסמכה מפורשת ופעולות שמצריכות אישור בימ"ש. אני מציעה לך להתייעץ עם עו"ד מוסמך מטעם האפוטרופוס הכללי ולקבל את כל המידע בעניין.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
איזו תביעה צריך
תביעת אבהות לנפטר
שלום בלה,
את יכולה להגיש בבימ"ש לענייני משפחה, תביעת אבהות לנפטר, כאשר אם הראיות שבידייך לא יספקו את ביהמ"ש, ניתן לערוך בדיקת רקמות לך ולאחייך הנוספים מאותו אב או להוריו אם בחיים, על מנת להוכיח אבהותו.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קרן חסויים
ההורים (אפוטרופוס) ואין לו הוא עוד הרבה זמן לחיות ואני קצת מפחד להגיע למקום שאנלא רוצה להגיע +רוצה להיות רגוע בקשר לעתיד הכלכלי שלי
מסמך הבעת רצון וצוואה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר כונס
שכר טרחת כונס נכסים בהליכי גירושין
שלום רב,
ראשית, יש הבדל בין מקרה שביהמ"ש לענייני משפחה מינה כונס אך קבע שהכינוס יתבצע בלשכת ההוצל"פ, לבין מקרה שביהמ"ש הוא שמפקח על הכונס. בדרך כלל, בהוצאה לפועל שכר הטרחה גבוה יותר. לא ברור משאלתך היכן מתנהל הכינוס.
ככל שהכינוס מתנהל בביה"ש, הוא שיפסוק את שכ"ט הכונס.
שכה"ט ייפסק בהתאם לפעולות שבוצעו ע"י הכונס, מידת המורכבות וכו'.
בדרך כלל, בית המשפט מאפשר לצדדים להגיב לבקשת הכונס לפסיקת שכ"ט.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
כונס
האם חובה לכונס להגיש דוח. שמאי או ניתן לדלג ולמכןר מחיר שוק לפי תחרות וכל הרבה במחיר
כינוס נכסים בבית המשפט לענייני משפחה
שלום רב,
בהחלט, על הכונס להזמין חוו"ד שמאי.
עם זאת, ככל ששני הצדדים מוכנים לוותר על שמאי, ומבינים את ההשלכות, ניתן לשקול להגיש בקשה מוסכמת למתן הוראות, עמ"נ שביהמ"ש יתיר לכונס לפרסם ולמכור את הדירה ללא חוות דעת שמאי (אם כי הסיכויים לא גבוהים כלל).
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בימ'ש עיניני משפחה תביעה שכנג
השאלה
מתנהל משפט נגד יורש שכביכול החתים את ההורים בעיניין מסויים באמצ עו'ד כשהם במצב דימנטי /קוגנטיבי ירוד .
לא חשוב כן או לא .
כעת הוא נתבע .
השאלה האם כנתבע בהליך הוא יכול לבקש דפי חשבון בנק של המנוחים ממיופה הכח באותו הליך
כדי לבדוק אם נגנב כסף אם לוא ע'י היורש התובע שהיה מיופה כח של הוריו בבנק .
או צריך להגיש תביעה שכנגד .
מקווה שהשאלה מובנת
תודה לעונים
גילוי מסמכים בהליכים המתנהלים בבית המשפט למשפחה
דוד שלום רב,
כל צד יכול להגיש בקשה לגילוי מסמכים במידה והמסמכים המבוקשים רלוונטיים להליך המתנהל.
לכן, אם יתרשם ביהמ"ש שהמסמכים שמבקש לקבל הנתבע הם רלוונטיים לניהול ההליך ולהכרעתו, ייתכן והבקשה תתקבל.
מצד שני, אם המסמכים אינם קשורים להליך המשפטי המתנהל והמטרה היא לבצע "מסע דייג" או לדלות מידע שלא קשור להליך ולא יקדם את בירורו, סביר להניח שהבקשה תידחה.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה דחופה לגבי דיון
1. האם לרבני כשהוא מזמין לסידור גיטין מגיע העו"ד המייצג אותי?
2. האם ייצוג העו"ד בגיטין יהיה לפי עלות קדם דיון או לפי עלות הוכחות? כי לא רשום בהסכם עלות ייצוג בגיטין.
תודה
ייצוג בדיון סידור גט
כרמית שלום רב,
שאלתך נוגעת למישור היחסים בינך לבין עוה"ד שמייצג אותך, ואינה מתאימה לפורום זה.
באופן כללי, אציין כי אין חובה להגיע לסידור גט בליווי עו"ד, אולם ייתכנו מצבים שבהם עשוי ביה"ד לדון בנושאים נוספים, או לשאול שאלות בעניין ויתור או העדר ויתור על כתובה, ואז בהחלט רצוי להגיע עם עו"ד, ככל שהדברים לא הוסדרו מראש בהסכם.
מציע שתפני לעוה"ד המייצג אותך ותבחני מולו את הנושא לפני הדיון.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רשלנות מצד עו"ד
רשלנות
שלום אריאל,
שאלתך אינה מתאימה לפורום דיני משפחה.
מציע שתפנה לקבלת ייעוץ מעו"ד העוסק בתחום הרלוונטי.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הלוואות שבן זוג לקח על דעתו
תודה
השבת הלוואה שניטלה על ידי בן הזוג במהלך הנישואין
שלום מירית,
מדובר בשאלה שאין לה תשובה אחת וחד משמעית. כל מקרה נבחן לגופו.
באופן כללי, יש לבחון האם ההלוואה שימשה את התא המשפחתי בדרך כזו או אחרת.
במצב שההלוואה שימשה את התא המשפחתי, יגברו הסיכויים שהיא תושת על שני בני הזוג.
חשוב לדעת, כי ישנם מצבים בהם לא מחייבים את בן הזוג בחובות, לדוגמא אם הכסף שימש להימורים.
מציע שתפני לקבלת ייעוץ פרטני.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אגרה
האם יש אגרות בקשה?
תשלום אגרה בגין בקשה למתן הוראות מטעם כונס נכסים
שלום רונן,
אכן, יש לשלם אגרה בגין הגשת בקשה למתן הוראות.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אישור רכש מקרקעין
אם אני אפוטרופוס של אבי (דמנציה ) ורוכשים את הדירה בדיור הציבורי אני ואחים שלי ומשאירים את הדירה על שמו ואז הם מבקשים לדעת מי משלם על הדירה כדי לא חגרור חוב חהורה או הלוואה כי איי בידו סכום כזה , ושהדירה נשארת על שם האב האם צריך תצהיר בכתב של מי שמשלם את הדירה של הילדים עם חתימה והתחייבות שלא עושים חוב או הלוואה להורה?
תודה
עסקת מקרקעין שאחד הצדדי הוא אדם שמונה לו אפוטרופוס
שלום רב,
לא ברור משאלתך מי מבקש לדעת מי נושא בתשלום.
באופן כללי, כאשר נעשית עסקה במקרקעין שצד לה הוא אדם שמונה לו אפוטרופוס, יש לקבל את אישורו של בית המשפט לענייני משפחה מראש.
במסגרת הבקשה, יש להסביר מדוע הפעולה מיטיבה עם האדם שמונה לו אפוטרופוס ולתת את הרקע.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הוצאות חריגות
בהסכם פרידה שקיבל תוקף פסק הדין בנוסף לסעיפים שמחייבים את האב לקחת חלק פעיל בגידול הילדים (בו הוא לא עומד כלל), בסעיף הוצאות חריגות כתוב שכל הוצאה מחייבת הסכמה של הורה השני. במקרה שלי, עבור כל הוצאה אני שולחת מייל אבל האב אף פעם לא נותן מענה.
פתחתי תיק בהוצאה לפועל - נקבע דיון.
האם יש דרך לחייב אותו בהשתתפות הוצאות חריגות ללא אישורו? חשוב לציין שהמשכורת המדווחת שלי גבוהה יותר משלו ( הוא מרוויח בשחור ומגיע לסכומים שלי). האם זה לא מסוכן לפתוח את ההסכם במצב כזה?
מזונות ילדים - תשלום הוצאות חריגות
שלום רב,
במקום "לפתוח" את ההסכם כולו, מוצע שתנסי להכניס מנגנון הקובע כי בהעדר מענה מצד הגרוש, בתוך פרק זמן סביר (כ- 7 ימים), תיחשב שתיקתו כהסכמה.
נסי להעלות זאת בדיון בלשכת ההוצל"פ וייתכן שהרשם ינסה לסייע לכם להגיע להסכמות.
בהעדר הסכמות, יהיה צורך להגיש לביהמ"ש תביעה מתאימה במסגרתה תבקשי מביהמ"ש לקבוע כאמור.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
דירה
ושנינו השקענו בה לאחר הנישואין , נמכרה ורכשתי דירה חדשה
. מצד שני לבעלי יש דירה מלפני הנישואין
שבה מתגורר אביו עוד מלפני הנישואין ללא תמורה
תיחזק מעט את הדירה וכעת סיעודי עם נכות.
קראתי שדיני צוואה יחולו אם חלילה יקרה לבעלי מה שהוא.
איך האבא יכול להבטיח את עצמו להישאר בדירה.
ע"י הסכם כל שהוא? האם יש לו
זכויות מסויימות בנכס של הבן?
תודה.
שיתוף ספציפי בין הורים לילדים
רחל שלום רב,
בדרך כלל, העובדה שהאב מתגורר בדירת בנו, ללא תמורה, כאשר הבן מאפשר זאת מרצונו הטוב והחופשי, לא הופכת את האב לבעל זכויות בדירת הבן.
על פניו, ככל שמדובר בדירה השייכת לבן ולאב אין בה שום זכות קניינית - יכול הבן לפנותו בכל רגע נתון.
ככל שהאב מעוניין להבטיח את הישארותו בדירה, עליו לחתום על הסכם מתאים מול בנו.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשר לדירה ולהסכם שציינת
תודה על תשובתך. האם יש לי זכות להיות מעורבת בהסכם אם ביני ובין בעלי יש הסכם ממון ובו רשום שהדירה של בעלי שייכת לו בלבד והדירה שלי שייכת לי בלבד. תודה. והאם ההסכם צריך להיות חתום ע"י נוטריון או בית משפט לענייני משפחה.
פינוי גרושתי מהבית
פינוי בן זוג מדירת מגורים
דני שלום רב,
פינוי בן זוג מדירת מגורים אינו דבר פשוט, בטח כשמגוררים בדירה גם קטינים.
יחד עם זאת, הוריך / בעל הדירה יכולים לנקוט בהליך משפטי לפינויה, נוכח העובדה שהיא אינה ברת רשות עוד, אלא בבחינת "מסיג גבול".
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הסדרי ראייה
אני נמצא בהליך גירושים ואישתי לא נותנת לי לראות את הילדים כבר חצי שנה , אני מיוצג ע"יי עורך דין מהסיוע המשפטי.
העו"ד דין שלי הגישה בקשה לראיית הילדים כבר לפני חמישה חודשים וכל פעם שאני שואל אם יש תשובה היא עונה שלא , היא והמזכירה שלה לא מספקים לי תשובות .
אני מיואש , התאומים בכלל לא מכירים אותי.מה לעשות ? האם לבקש להחליף עו"ד?או שאני יכול לעקוף אותה ולגשת לבית הדין הרבני ולהגיש בקשה בעצמי למרות שאני מיוצג ?
זה ניראה לי מוזר שאין תשובה מבית הדין כבר כמה חודשים.
מניעת קשר בין הורה לילדיו הקטינים
שלום רב,
לא סביר כי בית הדין הרבני לא נתן שום החלטה משך 5 חודשים בבקשה שמהותה קביעת זמני שהות בין הורה לילדיו.
באופן כללי, על-מנת שייקבעו זמני שהות בהם תוכל לשהות עם ילדיך, עליך להגיש בקשה מתאימה לבית הדין, לציין את הדחיפות ואת העובדה שלא ראית את הילדים חודשים ארוכים. מעבר לעובדה שזו זכותך כהורה - הילדים נפגעים כתוצאה מהנתק הממושך.
ככל שאינך שבע רצון מאופן הייצוג, הנך רשאי לבחון החלפתו.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מזונות
אשמח לתשובה כיצד עליי לחשב את המזונות לאחר גיל 18.
אני יודע שיורד שליש. השאלה היא כזאת:
יש לי 2 ילדים אחד בן 18 מתגייס באוגוסט והילדה הקטנה בת 12.
לבכור אני משלם עד סיום הלימודים ביוני. אני משלם כל חודש מזונות ומדור סכום קבוע .
האם אני מוריד מהסכום הכולל שליש או שמחשב כל ילד בנפרד המדור הוא 40 אחוז עבור 2 הילדים .
אשמח לתשובה בנושא .
תודה רבה.
"יש לי ילד בן 18 שמתגייס לצבא. מה גובה סכום המזונות שעליי לשלם?"
אמיר שלום רב,
אכן, במהלך השירות הצבאי נהוג לשלם 1/3 מהסכום ששולם טרם הגיוס.
ראשית, בחן את ההסכם / פסק הדין ואולי תמצא שקיימת הוראה ספציפית.
ככל שלא קיימת הוראה, מקובל לחלק את סכום המזונות הכולל למספר הילדים (במקרה שלך 2 אם הבנתי נכון) ומהסכום שתקבל - תפחית 2/3 נוכח גיוס הבן. את מזונות הבת הקטנה עליך להוסיף ולשלם כרגיל, עד למועד גיוסה.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום במשפחה
תביעת אב כנגד בנו
ירין שלום רב,
נראה שחסרים פרטים בשאלתך.
אם כוונתך היא שהבן זכאי לסיוע בשכ"ד והוא העביר לאביו את כספי הסיוע מדי חודש, ללא שום התחייבות לעשות כן, אלא מרצונו הטוב והחופשי, ובחלוף זמן מה חדל להעביר את כספי הסיוע לאביו, מכל סיבה שהיא- על פניו אין לאב עילת תביעה כנגד בנו.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חובות משפחה
שלום אני עוד לא בשנות ה30 לחיי ואני משלם חובות עתק להורים שלי לקחתי הלוואות על מנת לעזור להם בסכומים שהם ביקשו וכמו ילד טוב/ילד טיפש נענתי לבקשתם לעזרה שבתמורה על אותה עזרה הוריי פשוט ישלמו את החובות האלה בזה שהם יעבירו לי כסף כול חודש מה שכמובן לא קרה בפועל שאלתי היא כזו האם קיימת אופציה כזאת להעביר את חובותהם של הוריי שיוצאות מחשבוני לחשבון הבנק שלהם?בנוסף לכך אני סבור שהוריי או לפחות אחד מהם יסכם לאפשרות הזאת עד כמה הדבר אפשרי?
הלוואות בין בני משפחה והגשת תביעה להשבת הלוואה
שלום רב,
במידה ושני הוריך יסכימו, מציע לפנות לבנק ולבחון את האפשרות (למרות שאני בספק רב באם ייעתר הבנק לבקשה, גם אם תהא בהסכמת כולכם ; מניח שלא).
ככל שהנך ממשיך לשאת בהלוואה שניטלה לטובת הוריך, חרף הסיכום כי הם אלו שישאו בהחזרים החודשיים בפועל (בדרך של השבת הכספים לחשבונך), באפשרותך להגיש תביעה להשבת הלוואה לבית המשפט לענייני משפחה, לצד בקשה לחייבם להעביר לידיך מדי חודש את ההחזרים החודשיים הבאים.
ככל שקיים מסמך בכתב, המאשר את ההסכמות בינך לבין הוריך, הוא יכול לשפר את סיכוייך באופן משמעותי.
בהצלחה.
מנהל פורום דיני משפחה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עינייני ירושה
אבי נפטר לפני למעלה משנתיים. בסמיכות למות אבי (כחודשיים לפני שנפטר) גילינו (אני ו2 האחים שלי מאותה האמא) גילינו שיש לנו אחות של אבא עם אשה אחרת מחוץ לנישואין. הוא הסתיר את זה מאיתנו כ26 שנה.
לאחר שהסיפור התגלה אבא סיפר לנו שהוא החתים את אותה אחות ואת אמא שלה שהן לא ייצרו איתנו קשר וגם לא יבקשו כסף ממנו או ממשפחתו. לצערנו הרב אבא לא השאיר צוואה. בתוצאה מכך היום אנחנו בסיטואציה שהאחות מחוץ לנישואין קיבלה רבע מהירושה (למרות שהבנתנו זה איננו היה רצון אבא שלנו מהחוזה החתום וגם מהקלטות שיש לנו שאומר לנו את זה בצורה מפורשת).
השאלה שלי הי כזאת: אבא אמרה שעורכת הדין אמרה לו שהוא מוגן מפני כך שיידרשו ירושה (יש הקלטה שהוא אומר את זה על עורכת הדין וכאמור יש את החוזה). שהחתימה את החוזה בינו לבין האחות ואמא שלה שלא יהיה להן תביעות כספיות כאלה או אחרות ולא ייצרו איתנו קשר (היא יצרה איתנו קשר וסיפרה לנו את הסיפור וכאמור כן היו לה דרישות כספיות, אם כי זה אינו חוזה ירושה). האם אנחנו יכולים לעשות משו נגד אותה עורכת דין שהתרשלה בתקפקידה או את האחות שלקחה ירושה למרות שאינו היה רצון האב?
יש הקלטה של האחות מספרת לנו שהיא אחותנו - כלומר, הפרה את החוזה בינה לבין אבא ז״ל
איסור עסקאות בירושה עתידה
שלום,
שאלתך ארוכה לפורום זה ונראה כי טענתך בעניין רשלנות מקצועית, לכאורה, של עו"ד ועל כן אינה מתאימה לפורום זה. אך שים לב, כי חוק הירושה אינו מאפשר עסקאות בירושה עתידה, כאשר סעיף 8(T) קובע כי "הסכם בדבר ירושתו של אדם וויתור על ירושתו שנעשו בחייו של אותו אדם – בטלים". אם אביך המנוח היה עורך צוואה, יכול היה לקבוע מי יהיו היורשים, אך מכיוון שלא ערך, ברירת המחדל היא חוק הירושה.
בריאות!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בקשה למתן החלטה
אני בסיומו של משפט על אי עמידה של הסדרי ראיה של האב. הוחלט שהאב לא יפגוש את הילד הבכור ואלא ילד צעיר יפגוש פעם בשבוע לכמה שעות בודדות - הרבה פחות ממה שסוכם בהסכם פרידה.
הגשתי בקשה להחזר הוצאות משפט לפני השבוע וחצי עם כל ההוכחות שלא נותרה לי ברירה אלא לפנות למשפטוטרם התקבלה החלטה. כמה זמן אני אמורה להמתין ואם כדאי להגיש בקשה למתן החלטה?
מתן החלטה בית משפט לענייני משפחה
שלום ג,
המתיני למתן החלטה. שבוע וחצי זה עדיין בגדר זמן סביר ולא מדובר בעניין מאוד דחוף, אלא בהחזר הוצאות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עובדיה
חשש מניצול ההורים ע"י אחד מן האחים במשפחה
שלום עובדיה,
ראשית, בריאות ואריכות ימים להורייך. אתה מתאר מצב של חשש מניצול של אחיך הצעיר, אך מצד שני אתה טוען כי הורייך תלויים באח (שמטפל ודואג להם?). אם האח לא מונע את נוכחותכם, האחים האחרים, אז הקפידו לבקר ולשמור על קשר עם הוריכם, כך גם תוכלו לפקח ואף לתעד, אם יש צורך, השפעה בלתי הוגנת או חלילה, ניצול של האח הצעיר, את הוריכם - מה שיוכל לשמש אתכם בעתיד, במקרה שתערך צוואה תחת השפעה בלתי הוגנת וניצול של האח את ההורים. אם חלילה, האח מונע מכם לשהות עם הוריכם ולהיות בקרבתם, יש מקום לפנות לביהמ"ש ו"להקדים תרופה למכה".
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רצון של נערה בת 16
אני נערה בת 16, עולה לכיתה י' לתיכון, לאחר סיום חטיבת ביניים בהצטיינות, מעוניינת להמשיך באותו בית ספר בניגוד לדעתה של אימי. מה עוד שבית הספר של " אימי" הוא בעיר אחרת , שאליה אימי עברה לגור עם בן זוגה החדש והשלישי . אבי גר באותה עיר בה אני לומדת ומבקשת להמשיך ללמוד. יש לציין שכל חיי גדלתי אצל הסבתא והסבא , ואצל אבי. ( גרים בקרבת מקום לבית הספר )
וזאת בגלל שאימי דאגה לעצמה, לקריירה של. ועוד.. אבל היא עקשנית בגלל שרבה עם הסבא והסבתא ומצאה דרך ל"נקום" בהם באמצעותי ( להרחיק אותי )
טוב לי איפה שאני נמצאת עכשיו . לא רוצה לעבור לשום מקום , והיא מתעקשת ורוצה ללכת לבית משפט !!!! האם אני יכולה להתנגד ? מי יכול לעזור לי להירשם לתיכון , שאני מבקשת ללמוד
1.9 מתקרב !
אבא שלי ( הורי גרושים ) אדיש לנושא, אך נוטה לדעה ולרצון שלי. בבקשה תעזרו לי. תודה ודחוף לי. טלי
קטינה להורים גרושים - מעבר בית ספר
שלום טלי,
מכיוון שאת בת 16, את נחשבת בחוק קטינה ושני הורייך האפוטרופוסים הטבעיים שלך (ומקבלים החלטות בשבילך...). אם מתנהל/יתנהל הליך משפטי בין הורייך בעניין זה, על הצד שמתנגד, להציג את עמדתך וטובתך (ביהמ"ש ממנה, בד"כ, מומחה מטעמו, עו"ס, שיכול/ה לשמוע גם אותך). מומלץ כי תפנו לייצוג עו"ד לדיני משפחה בעניין.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכוש שאינו משותף
ביני ובין בעלי יש הסכם ממן שאושר ולפיו הדירה שרכשתי לפני הנישואין תירשם
על שמי והדירה של בעלי כבר לא שלו לאחר שנמכרה בהסכם עם הוריו ונרשמה
הערת אזהרה לטובת הוריו ולפי ההסכם יהא עליו לפנות את הדירה אם חלילה נתגרש
בינתיים הוריו ביטלו את הערת האזהרה כדי שאפשר יהיה לבצע רישומים
במינהל והדירה נשארה על שמו . כרגע ברצוני למכור את דירתי ולהוסיף
את כל חסכונותינו לרכישת דירה חדשה על שמי בלבד. האם יהיו לי
זכויות גם בדירה של בעלי במידה וחלילה נתגרש אם חלק קטן
מהמשכנתא שהיתה על שמו מלפני הנישואין יצא
לאחר הנישואין מחשבון משותף שיש לנו.
האם הדירה שלו תיכנס בחזקת איזון משאבים .
יש לציין שהדירה שלו שווה יותר משלי.
והסכם הממון אושר בבית משפט.
איזון משאבים כאשר יש הסכם ממון
שלום רחל,
לא הבנתי מדברייך מה נרשם בהסכם ממון לגבי הדירה של בעלך, כתבת שנמכרה ולאחר מכן שהיא על שמו. לא ברור לי. באופן כללי, נכס שמוחרג בהסכם ממון - נשאר של הצד שהביא אותו לנישואין. כן ניתן לתבוע השבחה, במידה והצד השני משקיע כספים בדירה או משלם משכנתה בגינה. במקרים של מחלוקת, ביהמ"ש בוחן כל מקרה לפי נסיבותיו ולכן אני מציעה לך לפנות עם הסכם הממון לייעוץ אצל עו"ד לדיני משפחה.
בהצלחה!
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!






