פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
יועץ מס שאלה
יוסי
25/11/12
בוקר טוב,שתי שאלות קצרות:א. האם יועץ מס שמגיש דוחות למי שמפיק הכנסותיו ממשחק פוקר עובר עבירה אתית ע"פ חוקי האתיקה של לשכת יועצי המס?ב. האם מבחינת הדין הפלילי יועץ המס חב בחובת דיווח כלשהיא?תודה רבה!
את חוקי האתיקה של לשכת יועצי המס איני מכיר. אין לך חיסיון לגבי מידע על עבירות של לקוחות שלך.
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
תשלום מס מהשכרת 2 דירות
אבג
24/11/12
אני אם שכירה וחד הורית+2 המתגוררת בשכירות 18 שנה. לפני שנה רכשתי דירה ראשונה 30 מ"ר עם משכנתא. השכרתי אותה והשכירות מכסה את המשכנתא. סבבא.. לפני חודש הורי רכשו לי דירת 2 חדרים עם השתתפות עצמית שלי ב100000 ש"ח, הלוואה כואבת מהבנק שמתוכם שלמתי מס רכישה. פה הבעיה: אני רוצה להמשיך ולגור בדירה הנוכחית שלי- כי טוב לי : השכנים החברים המקום. אך עלי להשכיר את הדירה השנייה להחזיר את ההלוואה לבנק ואת ההוצאות הכרוכות בשיפוצה. האם יגבה ממני מס מהשכרת שתי הדירות: אחת 2700 ש"ח+שנייה4000 ש"ח כשהוצאות שכר הדירה שלי 4500 ש"ח משכנתא 1400ש"ח והחזר לבנק 2500 ש"ח ( עוד לפני השיפוץ העתידי.) אפשוט את הרגלללללל ): היש המלצה להתנהלות נבונה מול מס הכנסה???
קבלי יעוץ ותתכנני את העניין
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
הפטור הוא עד כ-5,000 ש"ח לחודש. אם אין פטור- המס הוא 10% מהברוטו או מס רגיל מההכנסה פחות ההוצאות. לא כל ההוצאות מוכרות. אפשר לדווח על כל דירה בדרך שונה. קבלי יעוץ מקצועי מבעל מקצוע (יועץ מס או רו"ח) כדי לתכנן העניין כהלכה.
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
דמי ביטוח לאומי לפרילנס שהוא גם שכיר
ויק
24/11/12
אני עובדת כשכירה ומעביד משלם עבורי דמי ביטוח.קיבלתי הצעה לעבודה נוספת לא
קבוע לעבוד כפרילנס בתחום תרגום תמורת הצגת חשבונית , בערך הכנסה כ400 ש"ח
.אם אני חייבת להרשם בביטוח לאומי כעצמאית או לא חייבת להרשם ,כי אני כבר
משלמת דמי ביטוח ממשכורת שכיר שלי ?
קבוע לעבוד כפרילנס בתחום תרגום תמורת הצגת חשבונית , בערך הכנסה כ400 ש"ח
.אם אני חייבת להרשם בביטוח לאומי כעצמאית או לא חייבת להרשם ,כי אני כבר
משלמת דמי ביטוח ממשכורת שכיר שלי ?
נא להפנות את השאלה לפורום בנושא ביטוח לאומי.
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
שירות ל"עצמאי שכיר"-האם תקין???
sammy12
24/11/12
ערב טוב,
אני עוסק מורשה בתחום הנה"ח וייעוץ עסקי, ופנה אליי אדם שאין לו תיק פעיל ונותן שירות ללקוחות, בתחום ייעוץ רוחני בטלפוני (פתיחת קבלה..מיסטיקה) ללא הפקת חשבוניות.
איך מתנהל פעילות כזו שניתן ל"עצמאי שכיר"-חוץ מהפקת חשבונית ותלוש??
והאם ניתן להוציא חשבונית מס במסגרת העסק שלי שלא במסגרת תחום עסקי???
אודה מראש על תשובה מקצועית,
סמי ביטון
אני עוסק מורשה בתחום הנה"ח וייעוץ עסקי, ופנה אליי אדם שאין לו תיק פעיל ונותן שירות ללקוחות, בתחום ייעוץ רוחני בטלפוני (פתיחת קבלה..מיסטיקה) ללא הפקת חשבוניות.
איך מתנהל פעילות כזו שניתן ל"עצמאי שכיר"-חוץ מהפקת חשבונית ותלוש??
והאם ניתן להוציא חשבונית מס במסגרת העסק שלי שלא במסגרת תחום עסקי???
אודה מראש על תשובה מקצועית,
סמי ביטון
השאלה לא ברורה. מי נותן למי שירות ובעבור מה?
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
מס רכישה
דנה
22/11/12
שלום, התחתנו לפני כמה חודשים, לבעלי דירה מלפני הנישואין, הדירה שייכת רק לו . לא ערכנו הסכם ממון כיוון שזה ברור שהיא שלו כי נקנתה לפני שהכרנו.
כרגע אנחנו רוצים לקנות דירה חדשה, האם אני צריכה לשלם מס רכישה מלא אפילו שאין לי חלק בדירה שלו? , האם יש דרכים להפחית את מס הרכישה? האם עריכת הסכם ממון כרגע יכולה לעזור? או רישום שהדירה החדשה 75% שלי ו 25 % של בעלי? אודה לעזרתכם
כרגע אנחנו רוצים לקנות דירה חדשה, האם אני צריכה לשלם מס רכישה מלא אפילו שאין לי חלק בדירה שלו? , האם יש דרכים להפחית את מס הרכישה? האם עריכת הסכם ממון כרגע יכולה לעזור? או רישום שהדירה החדשה 75% שלי ו 25 % של בעלי? אודה לעזרתכם
מס רכישה
סלי אילון, רו"ח
02/12/12
את צפויה לשלם מס רכישה על מחצית הדירה כדירה יחידה, ועל המחצית השניה כדירה נוספת, ולא חשוב באיזה אחוזים רשמתם את האחזקה בדירה.
שאלה
דניאלה
22/11/12
חליתי בסרטן לפני שנתיים וחצי. לאחרונה קיבלתי הודעה מועדה רפואית של מס הכנסה, הפועלת במסגרת הביטוח הלאומי, על כי הוכרתי כנכה זמנית בשיעור 100% לתקופה של כשנה. מאמצע 2010 עד אמצע 2011.
שאלתי היא: מה זה אומר ומה יש לעשות?
שאלתי היא: מה זה אומר ומה יש לעשות?
בהנחה שעבדת ושילמת מיסים בשנתיים האלה, תוכל להגיש בקשות להחזר מס ולקבל החזרי מס. הרבה בריאות!!!
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
הנחת ישוב פיתוח
ניק ורד
22/11/12
אני עובד בצפון הארץ ועקב כך עברתי לגור בישוב בצפון המזכה בהנחת מס הכנסה. אשתי נשארה לגור במרכז הארץ. אני חוזר למרכז בסופי שבוע היכן שאשתי מתגוררת. האם המצב הזה מזכה אותי בהנחת מס הכנסה.
בעיקרון- הבית הקבוע שלך, מקום מגורי משפחתך וחיי הקהילה שלך מהווים אינדיקציה לכך שלא תוכל לקבל הזיכוי
עו"ד משה (מוש) גבע
27/11/12
סעיף שומה 00
ניק ורד
22/11/12
הגשתי דוח להחזר מס הכנסה וקיבלתי החזר. בסעיף שומה נרשם 00. שאלתי: האם זה סופי, או שאת שומה 00 מתקצר איזה פקיד באופן אוטומטי ואחר כך זה עובר למפקח אחר, לא אוטומטי, שהוא שנותן גושפנקא סופית לדוח.
לא סופי. אוטומטי. זה אומר שהם הזינו למחשב את הדוח
סלי אילון, רו"ח
24/11/12
כמו שהגשת אותו
איפה ניתן לקחת דוח שנתי לשנת 2012 למי שלא עובד?
נטלי
22/11/12
שלום רב!
קבלתי תשובה מרשות המיסים שייתכן אני זכאית להחזר מס בגין הריבית שחוייבתי...
כתבו לי שאני צריכה להגיש דוח שנתי לשנת 2012 לפקיד השומה.
אני לא עובדת עכשיו ( זאת הסיבה שפניתי לרשות המיסים ) ואין לי מושג איפה אוכל להשיג את הדו"ח...? לאן לפנות לקבלת הדו"ח הנ"ל?
אני ממש לא מנוסה בזה...לא עבדתי במשך שנת 2012 ואין לי מעסיק....
בתודה מראש!
נטלי
קבלתי תשובה מרשות המיסים שייתכן אני זכאית להחזר מס בגין הריבית שחוייבתי...
כתבו לי שאני צריכה להגיש דוח שנתי לשנת 2012 לפקיד השומה.
אני לא עובדת עכשיו ( זאת הסיבה שפניתי לרשות המיסים ) ואין לי מושג איפה אוכל להשיג את הדו"ח...? לאן לפנות לקבלת הדו"ח הנ"ל?
אני ממש לא מנוסה בזה...לא עבדתי במשך שנת 2012 ואין לי מעסיק....
בתודה מראש!
נטלי
החזר מס מוגש רק לאחר תום השנה
עו"ד משה (מוש) גבע
22/11/12
החזר מס לשנת 2012 אפשר יהיה להכין ולהגיש למס-הכנסה רק בתחילת שנת 2013. הטופס שצריך למלא הוא טופס 0135 לשנת 2012 שיהיה באתר של רשות המיסים בתחילת 2013.
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
פטור ממס שבח/רכישה
קרן
21/11/12
שלום רב,
האם כאשר אני מבקשת פטור ממס שבח ורכישה (למשל במקרה של העברת בעלות בין בני זוג), האם עלי לעשות שומה עצמית ולהעזר בשמאי לשם כך?
תודה רבה!
האם כאשר אני מבקשת פטור ממס שבח ורכישה (למשל במקרה של העברת בעלות בין בני זוג), האם עלי לעשות שומה עצמית ולהעזר בשמאי לשם כך?
תודה רבה!
פטור ממיסים
עינת, עו"ד
22/11/12
כאשר מצורף טופס פטור מתשלום מס למש"ח, אין צורך בשומה עצמית.
ויכוח על מס רכישה
מני
21/11/12
שלום,
רכשתי דירה עם ריהוט חלקי ומזגן, וכמו כן היתר בנייה גמור להרחבת הדירה. רציתי תוך כדי המו"מ לכתוב שאנחנו רוכשים בכך וכך את הדירה, ובנפרד את הריהוט והמזגן וההיתר, כדי להפחית מס רכישה. הצד השני השתפן ולא הסכים ואני ויתרתי.
השאלה שלי: הגיע לי עכשיו הטופס ממס הכנסה לשלם את מס הרכישה תוך כך וכך ימים. האם יש טעם להתווכח עם פקיד השומה ולטעון שרכשתי גם רהיטים, או שלאחר שהחוזה בידיהם (והרהיטים לא מוזכרים, מאידך היתר הבנייה נזכר שם) יש סיכוי להתווכח על זה?
תודה
רכשתי דירה עם ריהוט חלקי ומזגן, וכמו כן היתר בנייה גמור להרחבת הדירה. רציתי תוך כדי המו"מ לכתוב שאנחנו רוכשים בכך וכך את הדירה, ובנפרד את הריהוט והמזגן וההיתר, כדי להפחית מס רכישה. הצד השני השתפן ולא הסכים ואני ויתרתי.
השאלה שלי: הגיע לי עכשיו הטופס ממס הכנסה לשלם את מס הרכישה תוך כך וכך ימים. האם יש טעם להתווכח עם פקיד השומה ולטעון שרכשתי גם רהיטים, או שלאחר שהחוזה בידיהם (והרהיטים לא מוזכרים, מאידך היתר הבנייה נזכר שם) יש סיכוי להתווכח על זה?
תודה
אפשר. לא בטוח שיחסוך הרבה כסף...
סלי אילון, רו"ח
24/11/12
ערעור מס הכנסה לביהמ"ש העליון
רון
20/11/12
תוך כמה זמן ניתן להגיש ערעור מס הכנסה מבית המשפט המחוזי לעליון? איפה זה כתוב? האם מדובר בערעור בזכות?
תודה!
תודה!
30 יום בזכות
עו"ד משה (מוש) גבע
22/11/12
פטור ממס שבח אחרי תשלום המס
מיכל
20/11/12
שלום,
מכרתי את חלקי בדירה (15%) לפני שנה יחד עם השותפים שלי לדירה ושילמתי מס שבח כי בזמנו רציתי לנצל את מס השבח למכירה של דירה שם יש לי 100%. שילמתי את מס השבח לפני חצי שנה.
עכשיו החלטתי לא למכור את הדירה של ה 100% ואני כן רוצה לנצל את הפטור ממס השבח בדירה שמכרתי לפני שנה
האם זה אפשרי?
תודה רבה
מיכל
מכרתי את חלקי בדירה (15%) לפני שנה יחד עם השותפים שלי לדירה ושילמתי מס שבח כי בזמנו רציתי לנצל את מס השבח למכירה של דירה שם יש לי 100%. שילמתי את מס השבח לפני חצי שנה.
עכשיו החלטתי לא למכור את הדירה של ה 100% ואני כן רוצה לנצל את הפטור ממס השבח בדירה שמכרתי לפני שנה
האם זה אפשרי?
תודה רבה
מיכל
אפשרי במקרים מסויימים.
סלי אילון, רו"ח
24/11/12
מס רווחי הון
אביאל
19/11/12
במידה ואני לא עובד כלל ( מובטל) האם אני זכאי להחזר מס מרווחי הון?
הינני כבן 57 ועד איזה סכום? תודה
הינני כבן 57 ועד איזה סכום? תודה
החזר מס מרווחי הון
סלי אילון, רו"ח
19/11/12
אתה זכאי להחזרים. לצורך כך עליך להגיש דוחות שנתיים.
תוכל לבדוק כמה בדיוק אתה צפוי לקבל אם תמלא את הפרטים בסימולטור מס הכנסה באתר רשות המיסים.
תוכל לבדוק כמה בדיוק אתה צפוי לקבל אם תמלא את הפרטים בסימולטור מס הכנסה באתר רשות המיסים.
עורך דין
אילנה
19/11/12
האם עורך דין רשאי להוציא חשבונית מס לפני שקיבל את התקבול מהלקוח ולאחר קבלת הכסף בפועל להוציא קבלה? או שיכול להוציא רק חשבונית מס קבלה בעת התקבול?
שאלה תיאורטית
סלי אילון, רו"ח
19/11/12
ץץארי לנו בבקשה את הבעיה - אם יש כזן. הפורום לא עונה על שאלות תיאורטיות. איתך הסליחה.
צעירה שרוצה לקנות דירה ראשונה
hoky
19/11/12
צעירה שרוצה לקנות דירה ראשונה (ויש לה חיסכון מתאים לדירה זולה ללא משכנתא) מבקשת לדעת האם העובדה שקרוב משפחה רשם על שמה את העסק שלו יכולה להפריע לה ברכישה?/ עלולה לחייב אותה בתשלומים נוספים או לעכב משהו בתהליך?
דירה ראשונה
סלי אילון, רו"ח
19/11/12
העובדה שאת רשומה כבעלת עסק לא מפריעה ברכישת הדירה ולא משפיעה בכלל.
למרות זאת אני חייב לומר לך שרישום עסק על שמך בלי שהוא שלך זו עבירה ואני במקומך הייתי מפסיק עם זה מייד. זה גם יכול לסבך אותך בהתחיבויות כספיות גדולות. היזהרי!!
למרות זאת אני חייב לומר לך שרישום עסק על שמך בלי שהוא שלך זו עבירה ואני במקומך הייתי מפסיק עם זה מייד. זה גם יכול לסבך אותך בהתחיבויות כספיות גדולות. היזהרי!!
מס רווחי הון לחיייל וסטודנט
גלעד לרנר
19/11/12
שלום ,בשנים 2009-2011 שילמתי מס רווחי הון ומס על ריבית ופקדונות בסך כמה אלפי שקלים. במשך השנים האלו הייתי חייל ולא הגעתי כמובן למדרגת מס - הכנסתי השנתית הייתה בסך 20,000 ש"ח מעבודה . האם אוכל לקבל החזרי מס עבור השנים האלו ? האם אני חייב בתשלום מס אע"פ שאיני מגיע למדרגת המס?
החזרי מס
סלי אילון, רו"ח
19/11/12
תוכל לקבל החזרי מס. לצורך כך עליך להגיש דוחות שנתיים לשנים אלו.
חשבונית של משכיר
דני
19/11/12
המשכיר שאני שוכר אצלו דירה חתם לי על דף שהוא קיבל תשלום.
ידוע לי שיש לבעל הבית יותר מ 3 דירות שהוא משכיר. האם אני צריך לקבל חשבונית מסודרת ?
ידוע לי שיש לבעל הבית יותר מ 3 דירות שהוא משכיר. האם אני צריך לקבל חשבונית מסודרת ?
השאלה היא האם הוא מוגדר כעוסק
עינת, עו"ד
19/11/12
עסק פטור חשבון נפרד
רותי כהן
18/11/12
שלום! פתחתי השבוע עוסק פטור בשם "כהן סולושנס" האם אני צריכה בעוסק פטור לפתוח חשבון בנק נוסף לעסק? או שאני יכולה להפקיד צ'קים של לקוחות לחשבון שלי? והאם הבנק לא יחזיר אותם בגלל השם? (החשבון על שם רותי כהן ועל הצק יהיה רשום "כהן סולושנס") האם יש אפשרות להוסיף בחשבון הפרטי שלי גם את שם העסק? תודה רבה!
אין עליך חובה לנהל חשבון נפרד. שאר השאלות יש להפנות לבנק.
עו"ד משה (מוש) גבע
18/11/12
מס רווחי הון
דורון
18/11/12
בנגע למס רווחי הון מרווח מני"ע ברצוני להבין בעת מכירת ני"ע ברווח האם המס ( למס הכנסה ) נלקח מעו"ש או יורד מהנייר ערך עצמו ? והאם חוק זה חייב להיות בכל הבנקים? או שכל בנק מוריד (למס הכנסה )או מני"ע או מעו"ש ? תודה לתשובתכם
הבנקים חייבים לנכות את המס בצמוד להעברת הסכום לעו"ש.
עו"ד משה (מוש) גבע
18/11/12
אין רווח לקיום
Mis. D
18/11/12
אני עוסק מורשה ובשנים 2000-2002 הרווחתי סביר יחסית ושילמתי כסף למיסים ולביטוח לאומי כנידרש . מאז אותה תקופה ... יוצא שאני מרוויחה מתחת למינימום וצוברת חובות.. האם יש אפשרות להתכזז על מה ששילמתי? תודה!
לא. רק הפסדים מועברים לשנים הבאות לצורך קיזוז. אין מנגנון הפוך.
עו"ד משה (מוש) גבע
18/11/12
הקלה במס רכישה
בני
18/11/12
שלום.
קניתי דירה יקרה (1.8 מיליון), כאשר בבעלותי כבר יש דירה זולה יותר. (500K), התחייבתי בשעת חוזה המכר של הדירה היקרה שאמכור את הדירה הזולה תוך שנתיים כדי לקבל פטור ממס רכישה (על רוב הסכום), ושאלתי היא: האם אני יכול לתת במתנה את הדירה הזולה לקרוב משפחה (אבא או אחר שאני סומך עליו), ובכך עדיין לעמוד בהתחייבותי לרשות המס "למכור" את הדירה הזולה הראשונה?
תודה.
קניתי דירה יקרה (1.8 מיליון), כאשר בבעלותי כבר יש דירה זולה יותר. (500K), התחייבתי בשעת חוזה המכר של הדירה היקרה שאמכור את הדירה הזולה תוך שנתיים כדי לקבל פטור ממס רכישה (על רוב הסכום), ושאלתי היא: האם אני יכול לתת במתנה את הדירה הזולה לקרוב משפחה (אבא או אחר שאני סומך עליו), ובכך עדיין לעמוד בהתחייבותי לרשות המס "למכור" את הדירה הזולה הראשונה?
תודה.
מכירת הדירה הזולה
סלי אילון, רו"ח
18/11/12
אתה רשאי לתת במתנה את הדירה הזולה לקרוב, וכך תהיה זכאי לשלם מס רכישה מופחת.
הביטוי "אני סומך עליו" לא ברור כאן. אם מדובר במתנה למראית עין, זו עבירה פלילית ועליך להמנע ממנה.
הביטוי "אני סומך עליו" לא ברור כאן. אם מדובר במתנה למראית עין, זו עבירה פלילית ועליך להמנע ממנה.
פטור ממס
ארונוביץ
18/11/12
בוקר טוב !
אנו זוג לאחר הפנסיה כחוק ויש לנו חשבון מאוחד במ"ה אלא מאי לבן זוג מס' מונית מיגיעה אישית ומס' נוסף שנרכש מהמדינה בזכות היותו נהג מונית . המס' ה-2 נזקף לבת הזוג בעלת ההכנסה הגדולה יותר ( פנסיה מ- ק.ג.מ ) המגיעה לסף 23% מס , בנוסף הכנסות זקנה מהביטוח הלאומי שאינן ממוסות . לבן זוג יש 75% נכות מ-1996 מהביטוח הלאומי . והשאלה : האם הוא מחוייב בתשלום המס על המס' השני , למרות שכל הכנסותיו מ-2 המס' כ- 30.000 אלף ש"ח לשנה . במידה ולא , מה עלינו לעשות כדי לקבל הפטור .
תודה ויום נעים ושקט .
אנו זוג לאחר הפנסיה כחוק ויש לנו חשבון מאוחד במ"ה אלא מאי לבן זוג מס' מונית מיגיעה אישית ומס' נוסף שנרכש מהמדינה בזכות היותו נהג מונית . המס' ה-2 נזקף לבת הזוג בעלת ההכנסה הגדולה יותר ( פנסיה מ- ק.ג.מ ) המגיעה לסף 23% מס , בנוסף הכנסות זקנה מהביטוח הלאומי שאינן ממוסות . לבן זוג יש 75% נכות מ-1996 מהביטוח הלאומי . והשאלה : האם הוא מחוייב בתשלום המס על המס' השני , למרות שכל הכנסותיו מ-2 המס' כ- 30.000 אלף ש"ח לשנה . במידה ולא , מה עלינו לעשות כדי לקבל הפטור .
תודה ויום נעים ושקט .
כל מספר שמושכר יחוייב בדרך אחרת.
עו"ד משה (מוש) גבע
18/11/12
השכרת נכס ששימש להפקת הכנסה בעבר, נשארת של אותו בן זוג (כמו במיקרה המתואר בשאלה). המספר השני מהווה נכס משותף שמחוייב לפי בן הזוג שלו הכנסות גבוהות יותר (אולם מעל גיל 60 שעורי המס גם על הכנסות מנכס הוא כמו הכנסה מהפנסיה) ולכן על המספר השני ישולם מס של 23% ומעלה. 75% נכות מביטוח לאומי אינו רלוונטי למס-הכנסה.
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
עו"ד משה (מוש) גבע
מנהל פורום מיסים
שכרתי דירת מגורים , האם זכותי לקבל חשבונית
יואב
18/11/12
שכר הדירה 4900 ש"ח לחודש, שכרתי ל4 שנים.
אם המשכיר הוא עוסק, אתה זכאי לחשבונית
סלי אילון, רו"ח
18/11/12
אם לא - אתה לא זכאי.
מס שבח על נכס מסחרי קטן וישן
עומר
15/11/12
שלום, לסבתא שלי יש נכס מסחרי שנרכש בשנת 62' ב-4500 לירות.נקבעה שומה על מחצית מהנכס בשנת 84' בסך 5,000,000 שקלים (ישנים). אני מחפש למכור היום את הנכס ויש לי הצעה של 180,000 ש"ח. הבעלים כמובן פנסיונר.אשמח לעזרה מס שבח.
מה העזרה שאתה מבקש?
סלי אילון, רו"ח
18/11/12
שנחשב לך את מס השבח? או שיש לך שאלה ספציפית שאתה מבקש לשאול?



