פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
מיסוי מקרקעין
יוסף
07/02/13
ירשתי יחד עם אחי דירה מהוריי ז"ל. הנכס טרם נרשם על שמנו בטאבו. אני מעוניין לקנות את חצי הדירה שמגיעה לאחי ממנו תמורת סכום כלשהו. האם יש לנו פטור ממס? (הכוונה לפטור ממס בדירת ירושה כאשר זוהי היתה הדירה היחידה של הוריי) או שמא בגלל העובדה שעובר כסף ביננו אז אנחנו צריכים לשלם מס. אני מבין כי לו יהיה פטור של ירושה כי זו היתה דירה יחידה של הוריי השאלה אם גם לי יש פטור או שמא זו עסקה כיוון שעובר כסף?
חשוב להדגיש כי יש לי שתי דירות נוספות ולאחי גם כן יש דירה אחת שלו.
תודה על עזרתכם.
חשוב להדגיש כי יש לי שתי דירות נוספות ולאחי גם כן יש דירה אחת שלו.
תודה על עזרתכם.
פטור
סלי אילון, רו"ח
15/02/13
כעיקרון המכירה חייבת במס. ניתן לפטור אותה במקרים מסויימים לפי פטור על דירת ירושה, או כחלוקה בין יורשים.
חיוב במעמ סין – ספרד
ערן
07/02/13
חברה בסין שילמה לחברה בספרד עבור תיכנון וביצוע של ביתן בתערוכה , כל חומרי הגלם נרכשו בספרד וכן עבודת היצור של הביתן ,בסיום הביצוע הביתן הועבר לגרמניה ונבנה שם לתקופה קצרה , פורק , ונשאר בתחומי אירופה , שאלתי האם מקרה זה חייב בתשלום מעמ של החברה הסינית עבור ביצוע העבודה הנ"ל
מעמ בתערוכות
סלי אילון, רו"ח
16/02/13
כעיקרו המצב שתיארת מהווה עסקה בישראל לצורך מעמ, אבל העסקה כנראה פטורה. צריך עוד נתונים, ואני מציע לך לפנות לרואה החשבון שלך עם כל הנתונים ולקבל יעוץ.
משכורת בארהב
דוד
06/02/13
אני עובד בשביל עסק בארהב ויש לי חשבון בנק אמריקאי, משולם מס סארהב על הכסץ שאני מרוויחמה האפשריות שלי בלהשתמש בכסף הזה בארץ?אני נדרש לשלם עוד מיסים בארץמדובר ב 5000$ לחודשתודה
אין מספיק נתונים כדי לענות במדוייק.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
חשוב לדעת כיצד מוגדר המעמד שלך בחברה האמריקאית: האם אתה שכיר שלה או פרילנסר.
מס הכנסה לחייל משוחרר
אורי
06/02/13
שלום, רציתי להבין כמה מס הכנסה לוקחים לחייל משוחרר ואחרי כמה זמן מהשחרור אתה נחשב כ"חייל משוחרר"
האם מעל סכום משכורת מסויים המס עולה?
האם מעל סכום משכורת מסויים המס עולה?
ההטבה לחייל משוחרר היא ל-36 חודשים מהשחרור
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
שאלות על מיסוי
יצחק
06/02/13
1. שאלה על חובת מיסים:אדם שמכריו אוספים לו כסף על מנת לקנות רכוש כמו בית או אדמה.לאחר שנאסף הממון ניגשים לקנות ונרשם הרכוש על שמו.תשלומי המס על הרכוש משולמים כחוק.האם יש פה כלשהי עבירה על החוק בעצם האיסוף הממון או באיזשהו דבר שלא ידוע לאוספים או לקונה.?לצורך העניין, אוספים עוד פעם ממון וקונים עוד פעם נכס.והאם זה משנה בין אדם למכריו או בין אדם לבין בני משפחה?*הכסף שנאסף הוא כתרומה נאסף. ולא כהשקעה. 2.חובת מיסים:שלום לכולם!לצורך העניין יש תלמידים לרב שרוצים לאסוף לו צדקה ולממש אותה בקנייה של אוכל, תשלומי חשמל מים וכדומה. ואם ירצו גם לאסוף צדקה להשכיר או לרכוש לאותו רב בישראל דירה.האם יש פה איזושהי עבירה על החוק? 3.חיוב מס על מתנותהאם רב שמקבל תרומות ומתנות מתלמידיו ומשתמש בזה לרכישת נכסים, האם הוא מחוייב במס?תודה שלום.*התרומות לרב הם למטרותיו האישיות ולא למוסדותיו. והם נעשות בתם לב. תודה מראש אשמח מאוד לעזרה!
כעקרון- יש חובות דיווח מלאה (כולל מתנהו)
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
1. זכותו של אדם לתת כספים בחייו למי שירצה.
2. צדקה לרב מחייבת אותו לדווח על כך.
2. צדקה לרב מחייבת אותו לדווח על כך.
הוצאה מוכרת
אלעד
05/02/13
שלום, אני פיזיותרפיסט עצמאי. בחצי שנה האחרונה אני משתתף בשיעורי יוגה. אמנם השיעורים הם להנאתי הפרטית אך אני לומד מהם הרבה דברים העוזרים לי במיקצועי ואף מיישם תרגילים שונים בעבודתי. שאלתי היא האם ניתן לראות בשיעורים אלה הוצאה מוכרת למ"ה? תודה!
זו החלטה שלך.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
אתה צריך להחליט לפני הגשת הדו"ח מהן ההוצאות הקשורות לעסק שלך וכך תרשום בדו"ח שהוא הצהרה משפטית שלך. אם למס-הכנסה יהיו שאלות או הסתייגויות בקשר לדו"ח שהגשת- הם חייבים לקרוא לך לדיון.
איני יודעת עם זה המקום אבל אנסה
שרון
05/02/13
שלום רב
אני פניתי למלשינון של מס הכנסה "והלשנתי" על גננת של מעון פרטי שאינה נתנה לי קבלות.
איך אדע עם אכן מתנהל נגדה משפט והבנתי שאם אכן מעלימה מס אני זכאית לקבל כ 10% ממה שהעלימה האם נכון כיצד אוכל לברר?
אני פניתי למלשינון של מס הכנסה "והלשנתי" על גננת של מעון פרטי שאינה נתנה לי קבלות.
איך אדע עם אכן מתנהל נגדה משפט והבנתי שאם אכן מעלימה מס אני זכאית לקבל כ 10% ממה שהעלימה האם נכון כיצד אוכל לברר?
אין לי מידע בעניין. פני למחלקת החקירות בהנהלת רשות המיסים.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
תיאום מס במקרה של 2 עבודות
נחום
05/02/13
אני עובד במשכורת אחת ראשית ב8000 ש"ח ברוטו ומשכורת שנייה ממקום עבודה אחר ב2300 ש"ח.
עשיתי תיאום מס באמצעות האינטרנט והנתונים אומרים כי סך ההכנסה שלי הוא 121,000 ש"ח שנתי.
96,000 ממעביד ראשי
25,200 ממעביד משני
למטה בניכויי המס רשום למעביד הראשי עד 105,600 ש"ח לפי לוח ניכויים מעבר לזה שעור מס 48%
למעביד שני רשום עד סכום של 27,700 ש"ח 18% ומעבר לזה 31%.
רואים שאני יכול להגיע ל כמעט 50% מס! על משכורת ראשית אם אבקש העלאה או שעות נוספות וגם במשנית מצבי די דומה.
אני גרוש ומשלם 5400 ש"ח מזונות לאישה ו3 ילדים.
האם זה שאני משלם מזונות לילדים לא משחק תפקיד כאן? האם אני בחרדה סתם?
תודה
עשיתי תיאום מס באמצעות האינטרנט והנתונים אומרים כי סך ההכנסה שלי הוא 121,000 ש"ח שנתי.
96,000 ממעביד ראשי
25,200 ממעביד משני
למטה בניכויי המס רשום למעביד הראשי עד 105,600 ש"ח לפי לוח ניכויים מעבר לזה שעור מס 48%
למעביד שני רשום עד סכום של 27,700 ש"ח 18% ומעבר לזה 31%.
רואים שאני יכול להגיע ל כמעט 50% מס! על משכורת ראשית אם אבקש העלאה או שעות נוספות וגם במשנית מצבי די דומה.
אני גרוש ומשלם 5400 ש"ח מזונות לאישה ו3 ילדים.
האם זה שאני משלם מזונות לילדים לא משחק תפקיד כאן? האם אני בחרדה סתם?
תודה
תשלום מזונות מזכה אותך בנקודת זיכוי נוספת. זו ההטבה היחידה.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
עורך דין ביום שהוסמך
מיכאל ארקון
04/02/13
שלום שלום
אם נני הוסמכתי היום לעורך דין ואני מעוניין לעבוד כעצמאי, האם אני יכול להתחיל לקבל לקוחות מיד לפני שפתחתי תיק במס הכנסה? אם לא - האם אפשר לנהל מו"מ?
מה בכלל צריך לעשות כדי להיות מכוסה בעניין?
תודה רבה רבה
אם נני הוסמכתי היום לעורך דין ואני מעוניין לעבוד כעצמאי, האם אני יכול להתחיל לקבל לקוחות מיד לפני שפתחתי תיק במס הכנסה? אם לא - האם אפשר לנהל מו"מ?
מה בכלל צריך לעשות כדי להיות מכוסה בעניין?
תודה רבה רבה
פתיחת תיקים אצל רשויות המס
רואה חשבון
04/02/13
מיכאל שלום רב,על מנת להיות עצמאי יש לפתוח תיקים בשלוש מקומות: מע"מ, ביטוח לאומי ומס הכנסה. לאחר פתיחת התיקים בשלושת המקומות הנ"ל הנך מכוסה מבחינת הרשויות. בנוסף עלייך לקבל ייעוץ מרו"ח לגבי אופן ניהול הספרים
טופס 101 והקלות במס לבת זוג של נכה
ליאור
04/02/13
אני נכה מוכר בביטוח לאומי ומס הכנסה, וזכאי לפטור ממס לפי סעיף 9(5).אני מקבל קצבת אובדן כושר עבודה מחברת ביטוח (שפטורה ממ"ה כמובן) וכן קצבת נכות כללית מביטוח לאומי.אשתי שכירה.א. האם במצב זה אשתי זכאית לקבל הטבה כלשיא (נקודות זיכוי) במס הכנסה?ב. כיצד למלא את פרטי בן הזוג בטופס 101?האפשרויות הן ש"יש לו הכנסה חייבת אחרת" (הכנסתי אינה חייבת - כי היא פטורה כאמור) או "אין לבן הזוג הכנסה" שזה גם לא נכון.ג. איזה סעיף צריך לסמן בחלק ח' של הטופס? "אני מבקשת פטור או זיכוי מהסיבות הבאות..."תודה,ליאור
לא מגיעה לה הטבה, אבל...
עו"ד משה (מוש) גבע
09/02/13
ההכנסה שלך היא קודם כל חייבת, ורק אח"כ חל עליה הפטור. ולכן- למעשה - האישה צריכה לדווח שיש לך הכנסות ולכן גם לא מגיע לה כל זיכוי או הטבה.
אולם, כשמגישים דו"ח למס-הכנסה המחשב מזהה את ההכנסה הפטורה כהעדר הכנסות, ונותן נקודות זיכוי נוספות בהתאם. כל עוד שהפתח הזה קיים, ניתן לנצל אותו.
אולם, כשמגישים דו"ח למס-הכנסה המחשב מזהה את ההכנסה הפטורה כהעדר הכנסות, ונותן נקודות זיכוי נוספות בהתאם. כל עוד שהפתח הזה קיים, ניתן לנצל אותו.
עוסק פטור
רונית
04/02/13
שלום. אני רוצה לבדוק את האפשרות למכור עבודות יד שלי ביריד. האם יש תקופת זמן שבה איני צריכה להיות רשומה כעוסק פטור/זעיר או כל ישות המחוייבת בתשלומים ולהחשיב זאת כתקופת ניסיון.. כי אני לא יודעת אם זה ילך ויתקדם? תודה רונית
אסור לך לקבל כספים מבלי שנרשמת כעוסקת במע"מ
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
העברה בין בני זוג- מס רכישה
שירלי
04/02/13
בוקר טוב,אני ובעלי נשואים ובבעלותנו דירה בה אנו מתגוררים עם ילדינו. ברצוננו לרכוש דירה להשקעה וברצוני לדעת אם ניתן להעביר את הדירה הקיימת על שם אחד מאיתנו ואת החדשה על שם האחר ואז להיות פטורים ממס רכישה?השאלה היא תיאורטית וכמובן שאת כל העניין יבצע עו"ד, תודה רבה,
העברת דירה על שם בן הזוג
סלי אילון, רו"ח
16/02/13
העברה כזו אפשרית אבל לא תזכה אתכם בהנחה במס רכישה כי לצורך בחינת קיון דירה יחידה בוחנים את התא המשפחתי כולו.
קניית דירה להשקעה- ילד נכה
מיכל
03/02/13
שלום רב!אנו הורים לפעוט בן 3, המצוי על הספקטרום האוטיסטי וברצוננו לקנות דירה להשקעה (בבעלותנו דירה אחת). האם ניתן יהיה לרשום את הדירה על שמו, ולקבל פטור ממס (בכפוף למדרגות המס, כמובן)?
לא תוכלו. עד גיל 18 הילד הוא חלק מהתא המשפחתי
סלי אילון, רו"ח
16/02/13
נקודות זיכוי
דניאל
02/02/13
צהריים טובים !
בשעה טובה נולד לי בן בנובמבר 2012 ושאלותי :
האם מגיע לי נקודת זיכוי בנוסף ל-2.25 הנקודות לתושב ונסיעות עבור שנת 2012 ?
והאם כיוצא מכך מגיעה לי הנקודה הנוספת עבור 2013 ?
אשמח ל'קבל תשובה .
יום טוב לכם !
בשעה טובה נולד לי בן בנובמבר 2012 ושאלותי :
האם מגיע לי נקודת זיכוי בנוסף ל-2.25 הנקודות לתושב ונסיעות עבור שנת 2012 ?
והאם כיוצא מכך מגיעה לי הנקודה הנוספת עבור 2013 ?
אשמח ל'קבל תשובה .
יום טוב לכם !
נקודות הזיכוי הנוספות מגיעות לך על כל שנת 2012 כיוון שכל החישובים הם שנתיים
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
החזר מס בגין נכות 100%
mmm
02/02/13
שאלה- נכה 100% ,אלו החזרי מס מגיע לו בגין רכישת מספר דירות לצורך השכרה? כן אם הוא נחשב עצמאי וכן אם הוא נחשב פרטי? איפה ההחזר יותר גבוה? ומהו תקרת הפטור?
לנכה 100% שהוכר על ידי מס הכנסה כפטור לפי סעיף 9(5) זכאי לסכום פטור על הכנסות פאסיביות (כמו השכרה)
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
חיוב מע"מ עקב אי תשלום ארנונה
אייל
01/02/13
שלום. אני מנהל עמותה ויש לי שאלה.לעמותה יש חוזה עם העירייה שהעמותה לא תשלם ארנונה. עד שנת 2004 לא הגיעו שום חיובים והכל היה בסדר. החל משנת 2004 החלו להגיע חיובי ארנונה. פנינו לעירייה ושאלנו מדוע מגיעים חיובי ארנונה למרות שיש לנו חוזה שאנחנו לא נשלם ארנונה. העירייה אמרה שמשרד הפנים שינה את הנהלים. העירייה אמרה שהיא תפתור את הבעיה וככה עד עכשיו המשיכו להגיע חיובים וכיום אנחנו חייבים כמה מליונים לעירייה. פתאום, מע"מ החליטו שמגיע להם את המע"מ על זה שלא שילנו את הארנונה. הסכום מע"מ הוא עצום ואנחנו לא יכולים כמובן לעמוד בו. כל ההסברים למע"מ שאנחנו לא אמורים לשלם ארנונה לא שינו שום דבר ובכוונתם ללכת לבית משפט. העירייה גם מחפשת פיתרון לבעיה. יש לכם רעיון?
לא ברור לי הקשר בין המע"מ לארנונה?
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
ביטוח מנהלים, קרן השתלמות- איזה עוד אפשרויות?
דן ג.
01/02/13
כשכיר, אני מעוניין (מסיבות שונות) שיופרש, הן ע"י המעסיק והן על ידי, המכסימום האפשרי בחוק לקרן השתלמות+ביטוח מנהלים וכיוצ"ב.1. כשכיר, לאן כדאי לי לבקש שהמעסיק, וגם אני, נפריש? לקרן השתלמות ולביטוח מנהלים? איזה עוד אפשרויות קיימות? מה הכי כדאי?2. איזה ביטוח ספציפי ואיזה קרן ספציפית מומלצים במיוחד?תודה!
קרן השתלמות וביטוח מנהלים הם אפיקי חסכון שונים ומטרותיהן שונות
רו"ח אייל מנדלאוי
12/02/13
קרן השתלמות זה מכשיר חסכון לטווח בינוני (6 שנים) בו על כל שקל שתשים המעסיק בד"כ שם 3 שקלים. בסוף התקופה הקרן והרווחים פטורים ממס ולכן זה מאוד משתלם.
ביטוח המנהלים הוא מכשיר חסכון פנסיוני לטווח הארוך ממנו ניתן להנות מגיל פרישה ואילך. אפשרות נוספת בתחום הפנסיוני זו קרן פנסיה.
ליעוץ לבחירת מכשיר ספציפי עליך לפנות ליועץ השקעות ו/או יועץ פנסיוני (אני מיעץ רק בהיבטי מיסוי פנסיוניים).
רו"ח אייל מנדלאוי
מומחה למיסוי פנסיוני
ביטוח המנהלים הוא מכשיר חסכון פנסיוני לטווח הארוך ממנו ניתן להנות מגיל פרישה ואילך. אפשרות נוספת בתחום הפנסיוני זו קרן פנסיה.
ליעוץ לבחירת מכשיר ספציפי עליך לפנות ליועץ השקעות ו/או יועץ פנסיוני (אני מיעץ רק בהיבטי מיסוי פנסיוניים).
רו"ח אייל מנדלאוי
מומחה למיסוי פנסיוני
ניכוי שכר טרחת עו"ד ששולם ע"י הביטוח
רון
31/01/13
שלום רב,אני אמור לקבל פיצוי חד פעמי בגין אובדן כושר עבודה, ובנוסף חברת הביטוח משלמת לי גם את שכר טרחת עורך הדין.האם אני יכול לנכות כהוצאה את שכר הטרחה של עורך הדין למרות שחברת הביטוח שילמה אותו?עורך הדין מוציא לי את החשבונית וזאת התחייבות שלי לפי הסכם שכר טרחה איתו.תודה.
אם האישור מחברת הביטוח כולל את שכ"ט העו"ד- אז תוכל לרשום זאת כהוצאה אצלך.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
מס רכישה
משה
31/01/13
שלום,
לפני הנישואין הייתה בבעלותי חצי דירה. רשמנו לפיכך את הדירה, משנישאנו, על שם אשתי שלא לא הייתה דירה לפני כן. עכשיו רכשנו דירה חדשה ומכרנו את הדירה הקיימת, ולפתע 'נזכרנו' שיש עוד חצי דירה. כשביצענו את רכישת הדירה החדשה, כתבנו בטופס הוורוד כי היא דירת מגורים יחידה, ואכן תוך כמה חודשים מכרנו את דירתנו הנוכחית.
שאלתי היא מה לגבי חצי הדירה הנוסף שיש לי מלפני הנישואין: האם בגלל עיקרון התא המשפחתי הוא יפגום בהיות הדירה החדשה 'יחידה', ואם כן, האם מכירת הדירה ההיא (חצי הדירה מבחינתי) יפטור את הבעיה (כי אז נישאר רק עם דירה אחת)?
תודה רבה
לפני הנישואין הייתה בבעלותי חצי דירה. רשמנו לפיכך את הדירה, משנישאנו, על שם אשתי שלא לא הייתה דירה לפני כן. עכשיו רכשנו דירה חדשה ומכרנו את הדירה הקיימת, ולפתע 'נזכרנו' שיש עוד חצי דירה. כשביצענו את רכישת הדירה החדשה, כתבנו בטופס הוורוד כי היא דירת מגורים יחידה, ואכן תוך כמה חודשים מכרנו את דירתנו הנוכחית.
שאלתי היא מה לגבי חצי הדירה הנוסף שיש לי מלפני הנישואין: האם בגלל עיקרון התא המשפחתי הוא יפגום בהיות הדירה החדשה 'יחידה', ואם כן, האם מכירת הדירה ההיא (חצי הדירה מבחינתי) יפטור את הבעיה (כי אז נישאר רק עם דירה אחת)?
תודה רבה
מכירה של חצי הדירה לא תעניק כל יתרון
סלי אילון, רו"ח
16/02/13
תוכלו לטעון שמחצית מהדירה שנרכשה היא דירה יחידה והמחצית השניה דירה נוספת וכל לקבל חצי מההטבה
תיאום מס ב-2משכורת ממוצעות של 5,185 ש"ח
יוסי
31/01/13
שלום, אני עובד ב-2 עבודות (בשנת 2012) וטרם עשיתי תיאום מס. בחישוב שלי הסכום של כלל המשכורות משתי העבודות במשך 2012 חלקי 12 חודשים הינו 5,185 ש"ח (כאמור ממוצע של כלל המשכורות חלקי 12). האם שאני יעשה תיאום מס אהיה חייב בתשלום למדינה לנוכח גובה המשכורות הנ"ל? בתודה מראש.
ההכנסה שלך גבולית ויתכן שחייבת בסכום מס נמוך של עד 400 ש"ח בסה"כ. להבא- עשה תאום מס כנדרש בחוק.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
תיאום מס
שחר
31/01/13
שלום. אני עובד ב-2 מקומות עבודה בו זמנית. משתי העבודות אני מרוויח ממוצע של 10,000 בחודש. עד היום לא עשיתי תיאום מס. האם הדבר עלול לפגוע בי? האם קיים סיכוי שאני חייב כסף למס הכנסה? ומה לגבי ביטוח לאומי? אמשח מאוד לקבל הסבר או קישור להבנת הנושא. תודה רבה.
אתה בחשיפה של אלפי ש"ח לשנה במס הכנסה ובביטוח לאומי. חובתך לעשות תאום מס ולמלא את כרטיס העובד (טופס
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
מס רווחי הון בבורסה
אבי
30/01/13
שלוםאני משקיע בבורסה.בשנת 2012 נצברו לי הפסדים בחשבון בסך 10000.מתחילת שנת 2013 לא מכרתי שום נייר ערך.ברשותי נייר ערך שאני מורווח עליו 1000 ש"ח.האם במכירת הנייר אשלם מס על הרווח או שההפסד שנגרם בשנת 2012 הינו נצבר?תודה
הפסד שלא מנוצל בשנה בשנה נוצר, ניתן להעביר לשנים הבאות ולקזז כנגד רווחי הון שיווצרו
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
מס על פיצוי מחברת ביטוח בגין תאונת דרכים
מישו
30/01/13
תבעתי באמצעות עו"ד את חברת הביטוח עקב תאונת דרכים שאירעה לפני שנתיים.
החברה מוכנה לשלם 7,000 ש"ח ואני עומד לסגור.
איך עליי להתנהל מבחינת דיווח לרשות המס בעניין? אציין כי אני שכיר.
תודה רבה
החברה מוכנה לשלם 7,000 ש"ח ואני עומד לסגור.
איך עליי להתנהל מבחינת דיווח לרשות המס בעניין? אציין כי אני שכיר.
תודה רבה
תלוי על מה הפיצוי. אם זה על חבלות שנגרמו לך- הסכום פטור.
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
שכר סופרים
גיל
30/01/13
שלום,
האם כשכיר שמקבל שכר סופרים (ללא תיק במס הכנסה ומע''מ ) עליי לשלם מע"מ על השכר שאקבל, חוץ ממס הכנסה וביטוח לאומי? אם כן, האם על המעסיק להוסיף לי את המע''מ לשכר?
תודה.
האם כשכיר שמקבל שכר סופרים (ללא תיק במס הכנסה ומע''מ ) עליי לשלם מע"מ על השכר שאקבל, חוץ ממס הכנסה וביטוח לאומי? אם כן, האם על המעסיק להוסיף לי את המע''מ לשכר?
תודה.
משלם שכר הסופרים מנכה לך מס וביטוח לאומי ומטפל בעניין המע"מ ישירות מול הרשות. ההתחשבנות שלך עם המשלם
עו"ד משה (מוש) גבע
07/02/13
הנחת ארנונה,הבטחת הכנסה
עופר
30/01/13
מקווה שזה המקום המתאים אם לאו אנא הפנו אותי,תודה.אנו הורים לשני ילדים הקטן בן 6 עם נכויות,נימצא בשיקום,ומקבל קיצבהסעודית (מחברה פרטית) בת כמה אלפי שקלים,אנו זכאים לקצבת הבטחת הכנסה,וקצבת נכות ילד 1060 ש''ח.האם יתכן שקצבת הילד הסיעודי תיפגע בהנחת הארנונה?הרי זה אבסורד,הכסף הזה משמש לטיפולי ורווחת הילד ולא לרווחתהמשפחה. תודה מראש...עופר.
מצטער. השאלה לא בתחום של הפורום הזה.
עו"ד משה (מוש)גבע
07/02/13



