פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

דיווח עסק

לוי 28/11/13
שלום,

אשמח להבהרה בעניין  דיווח עסק

האם רשות המיסים מתירה להקים עסק ולבדוק כדאיות שלו ורק אח"כ להצהיר עליו?

אצטט מאתר שבו קראתי

"רשות המיסים במדינת ישראל, מאפשרת לבדוק כדאיות של הקמת עסק מבלי לדווח עליו לאורך תקופה של חצי שנה, וכל עוד ההכנסות לא עולות על 64,000 ש"ח"



אשמח להבין האם קיימת אופציה כזו או דומה לה

מצורף קישור האתר בו עיינתי

לא מכיר סידור כזה.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת הון נפרדת לבני זוג

יהודה 27/11/13
קיבלנו דרישה ממ״ה להגיש הצהרת הון ודוחות שנתיים. אני שכיר ואישית אינה מועסקת. ברשותה חשבון בנק נפרד. אנו בסכסוך מתמשך אם כי לטובת הילדים ממשיכים להתגורר באותו בית אך מנהלים חיים נפרדים. יש באשותינו נכסים רבים, מקרקרעין כספים תכולה ומכוניות. כעת אשתי לא מוכנה להצהיר על נכסיה אשר מתנהלים ככל הנראה בחשבומ הבנק שלה ומבקשת  להתנהל מול מ״ה באופן נפרד. 

האם זה אפשרי?

אם תצהירו במס-הכנסה על חיים בנפרד, תוכלו להגיש דיווחים נפרדים.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פטור ממס

* 27/11/13
יש בבעלותי דירה שקיבלתי אותה במתנה מאמא שלי, כעת וכעבור חודש מרישומה על שמי אני מעוניין להעביר חצי מהזכויות בדירה כאמור לבן שלי כמתנה, האם אני אהיה פטור ממס? ועל פי איזה סעיף? האם יש תקופת צינון כלשהי?

ראה תגובתי על הפניה המקורית שלך.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי בגין שכירות לטווח קצר

חיים 27/11/13
שלום רב,



אשמח לדעת האם מיסוי בגין השכרת דירות לטווח קצר לתיירים ממוסות באופן שונה משכירות רגילה?

אם כן מהי הפרוצדורה?



תודה,

בעקרון, השכרה לכל טווח ממוסה באותה דרך. החריג- יתכן ומס הכנסה יטען שזו פעילות עסקית ואז המיסוי יהיה

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חוב של בן זוג

רוני 26/11/13
שלום, יש לי חוב למס הכנסה עקב פעילות עסקית אישית שלא דווחה למס הכנסה (עד שגילו הפעילות).  אשתי לא קשורה בכל דרך לפעילות העסקית.האם מס הכנסה יכול לפעול לגביית החוב גם מולה (עיקולים וכד') ?

ברירת המחדל- החוב הוא של התא המשפחתי כולל האישה. כדי לבצע הפרדה יש לנקוט בהליכים משפטיים.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קרן השתלמות

עומרי 26/11/13
שלום רב,



העבירו אותי לפה מפורום דיני עבודה.



"

קרן השתלמות - בקשר למס על קרן השתלמות,האם יש מיסים על הקרן השתלמות ברגע שמוציאים את הכסף(מיסים על ההפרשותמיסים על הרווחיםרביות)? "



בתודה,

עומרי

קרן השתלמות בסוף תקופה (6 שנים) פטורה באופן מלא.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

העברת כסף מחשבון שלי בארץ לחשבון על שמי בחו"ל

עודד 26/11/13
שלום,

האם בהעברה של סכום כסף (גבוה יחסית) מחשבוני בארץ לחשבון שלי בחו"ל, קיים מיסוי כלשהוא? או הגבלה כלשהיא?

תודה

למיטב ידיעתי יש לבצע דיווח בבנק בהתאם לחוק איסור הלבנת הון.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

האם קבצן צריך לשלם מס על נדבות?

דני 25/11/13
שלום,



אשמח לדעת האם קבצן צריך לשלם מס על נדבות?



תודה מראש על התשובה!

תשובה

עדי 27/11/13
שלום



באופן עקרוני כן.



אבל הוא צריך להגיע לסף המס שזה לא מהשקל הראשון.


מיסוי על דירות מגורים בהעברה/הורשה לילדים

אליהו 25/11/13
ברשותי 4 דירות מגורים.יש לי 2 ילדים ורוצה לדעת מבחינת מס, מה עדיף: להעביר להם את הדירות כמתנה בעודי בחיים או עדיף להוריש להם כירושה.

מתנה או ירושה

26/11/13
נכון לשנת 2013

מתנה לבן פטורה ממס שבח אך חייבת בשליש ממס הרכישה הרגיל

( אא"כ מדובר מדירות בעלות שווי נמוך מ- 1,470,560 ש"ח ובדירה יחידה של הבן - לא יהיה גם מס רכישה)

לעומת זאת הורשה אינה אירוע מס כלל לפי חוק מיסוי מקרקעין ולכן אין חיוב במס שבח ואין חיוב במס רכישה.

עם זאת רצוי לקבל יעוץ במסגרת כתיבת צוואה כיצד להוריש את נכסי העזבון באופן שלא תהיה חבות במס לילדים במסגרת קבלת העיזבון ולאחריו)

מכירת דירה לקרוב

רועי 25/11/13
שלום,

הבנתי כי בוטלה האפשרות להעביר ללא תמורה דירה לאח/אחות.

האם ניתן למכור במכירה רגילה דירה לאחי (אני פטורה ממס שבח מאחר ולא מכרתי דירה בארבע שנים האחרונות ואחי גם הוא פטור ממס רכישה הואיל ואין לו דירות בבעלותו ושווי הדירה הוא בסביבות 800,000 ש"ח) ובפועל לא להעביר כסף? האם רשויות המס בודקות האם בפועל עברו כספים מהמוכר לקונה?

תודה.

מכירה לקרוב

26/11/13
ראשית מתנה לאח חייבת במס שבח אא"כ מדובר בנכס שהתקבל בירושה או מתנה מההורים שאז עדיין ניתן פטור. 

שנית זכותך לנצל את פטור ממס שבח למכירה לאח.

אולם רשויות המס ידרשו  כבכל מכירה לראות את חוזה המכר ולא מן הנמנע שיבקשו להוכיח העברת כספים באם יחשבו שמדובר במכירה פיקטיבית.

נקודות זיכוי לתואר אקדמי-חוק ההסדרים- שנת 2014

יוסי 25/11/13
שלום רב. האם תוכל  לעשות סדר בעניין הזכאות לנקודות זיכוי

בגין תואר אקדמי? האם רק מי שסיים את לימודיו בשנת 2014 יהיה זכאי לנקודת

זיכוי למשך שנה אחת בלבד? מי שסיים את לימודים ב2011/2012 והתחיל לנצל את

נקודות הזיכוי שלו משנת 2013 והיה אמור לקבל אותם גם בשנת 2014 ו-2015

ייפגע גם מחוק ההסדרים? או שמא זה לא חל רטרואקטיבית.



אודה לתשובתך

יש תחולה רטרואקטיבית ואכן פגיעה יחסית לעבר.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תיאום מס

תיאום מס 25/11/13
לא תיאמתי מס במשך שנים אחרונות, והבנתי כל שכר מעבודה משנית וכיוצב מנוכה במס מקסימלי ללא התאום.

השאלה אם ניתן לתאם את המס עכשיו ולהיות חייב לפי המדרגה הראלית בה אני צריך להיות מחויב כאילו זה שכר אחד למרות שעברו שנים (פחות מ6 שנים)?

תאום מס

26/11/13
כיוון שלא ביצעת תאום מס רצוי לבדוק האפשרות להגשת דוחות למס הכנסה ל- 6 שנים אחרונות לצורך קבלת החזרי מס 

המעסיק לא ניכה לי מס מהשכר והיה צריך, האם בדיאבד אחרי כמה שנים אני אחראי על אי תשלום המס או המעסיק?

ניכוי מס 25/11/13
המעסיק לא ניכה לי מס מהשכר והיה צריך, האם בדיאבד אחרי כמה שנים אני אחראי על אי תשלום המס או המעסיק?

מי צריך לשלם זאת (ככל הידוע לי שכיר לא חייב בהגשות דו"ח).

תשובה

עדי 27/11/13
שלום



צריך להפריד בין שני מישורים שלך ושל המעסיק.



במישור שלך אתה חייב במס כחוק על הכנסתך ולא משנה מה המעסיק עשה.נכון ששכיר לא חייב בדוחות למס הכנסה

אך מס הכנסה רשאי לחייב אותו.



במישור של המעסיק הוא לא מלא אחר הוראות החוק בבקורת ניכויים שתהייה לו הוא חצטרך הסברים על כך וגם לשלם מיסים.

נקודות זיכוי

סילביה 25/11/13
במקרה שהמעביד עשה טעות ברישום נקודות זיכוי.

העובד קיבל 5 נקודות במקום 3.25

במס הכנסה עשו חישוב החזר לתשלום מס כ9000 על 3 שנים

על חשבון מי צריך להיות התשלום העובד או מעביד?

מה לגבי קנסות והפרשי הצמדה?

המס שלא נוכה נמצא בכיסו של העובד (הנטו שלו גדל). לכן הוא ישלם. אפשר לבקש התחשבות פקיד השומה בעניין ק

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חלוקת דיבידנד בפירוק חברה מרצון

אורני 24/11/13
שלום,ברשותי חברה בע"מ שהוקמה בשנת 2006 ובמהלך שנות העבודה משכתי חלק מהכסף כדיבדנד ושילמתי עליהם מס כחוק.

כיום החברה עומדת בפני סגירה עקב אובדן לקוחות חשובים שעזבו את החברה וההכנסות צנחו עקב כך.

ברצוני לסגור את החברה בגלל חוסר כדאיות כלכלית ורציתי לדעת האם אצטרך לשלם על הכספים שנותרו בחברה 10% מס דיבדנד בלבד או 30% אודה מראש לתשובה.

דיבידנד בפירוק מרצון יחוייב ב- 10%. פקיד השומה יכול לטעון אחרת. פנה ליעוץ פרטני.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסי ארנונה

שמעון 24/11/13
יש לי נכס המחולק לחנות ולמחסן. מזה 20 שנה אני משלם ארנונה על החנות והמחסן לפי תעריפים שונים כפי שמופיע בצו המיסים. לפני חודש שינו את החיוב של הארנונה של המחסן לארנונה של חנות בטענה שהארנונה מחושבת לפי השימוש העיקרי כלומר, חנות.



האם הרשות המקומית רשאית לנהוג כך?

פורום זה אינו עוסק במיסוי מוניציפאלי

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חישוב מס באופן ליניראלי. מה הכוונה?

לריסה 24/11/13

חישוב לינארי

24/11/13
חישוב לינארי פירושו שמחלקים את הרווח שנצמח ( לדוגמא במכירת נכס מקרקעין) על פני שנות ההחזקה בנכס באופן שווה לפי השנים.  

באופן זה חישוב המס על הרווח הינו לפי תקופת החזקה בנכס ולא באופן יחסי לעליית הערך של הנכס.


פטור ממס שבח

* 24/11/13
יש בבעלותי דירה שקיבלתי במתנה מאמא שלי לפני תקופה קצרה, עכישו לאחר כחודש מרישום הדירה על שמי בטאבו אני מעוניין להעביר את חצי מהזכויות שלי בדירה הנל לבני, רוצה לדעת האם אני אהיה פטור ממס שבח?

וע"פ איזה סעיף? והאם יש תקופת צינון מסוימת שחלה עלי במקרה הנ"ל?

אכן יש תקופת צינון של 1-4 שנים בהתאם לנסיבות. פנה ליעוץ פרטני.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מהו מס רכישה?

אנטולי 24/11/13
אשמח להסבר.

מס רכישה

24/11/13
על קצה המזלג -

מס רכישה הינו מס המוטל על רוכש זכות במקרקעין (כגון קרקע, חנות ,דירה וכו') או מניות בחברה המוגדרת כ"איגוד מקרקעין".

מדובר במס המחושב משווי העסקה לא קשר לתוצאותיה אצל המוכר (רווח או הפסד) .

שיעור המס על נכסי מקרקעין  - ככלל  6% משווי הנכס.

שיעור המס על רכישת דירות מגורים הינו לפי מדרגות ותלוי האם זו דירה יחידה של הרוכש או לא.

קנס החזר רכב ליסינג

משה 24/11/13
שלום,

התפטרתי מעבודתי, ויש לי רכב חברה שלקחו עבורי מליסינג . מתוקף תפקידי אני משלם את המס בלבד ולא את עלות הליסינג, ומודגש בחוזה שלי שהרכב משמש אותי לתפקיד ואינו הטבה.

כעת משהודעתי על התפטרותי, מבקשים ממני לשלם 3 חודשים בעבור שנות הליסינג. מה עליי לעשות? האם נכון לחייב אותי בתשלום הנ"ל?

אודה על תשובתכם.

נושא הקנס צריך להתברר בינך לבין המעסיק, כמו כל תנאיי ההעסקה והפרישה.

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

הצהרת הון של עו"ד

גדי 24/11/13
האם חלה חובה על עו"ד שנדרש להגיש הצהרת הון לציין בה פרטים לגבי נכסים (כגון: חשבונות בנק) בהם הוא מיופה כח של לקוחותיו?

האם יש נפקא מינה במקרה שהלקוחות הם בני משפחה?

בהצהרת הון חובה להצהיר גם על יפויי כוח. לדעתי, יש לרשום את הנכסים הללו מבלי לעבור על חיסיון עו"ד-לקו

עו"ד משה גבע מנהל 01/12/13

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מיסוי רווחים ממסחר במטבע ביטקוין

יובל ס. 22/11/13
יש לי שאלה תאורטית שעלתה בין חברים.



נניח ויש לי בחשבון הבנק 1000 שקל. אני מושך את הכסף, וקונה איתו ביטקוין אחד (נניח שהשווי שלו 1000 שקל בדיוק)

לאחר שנה, ערך הביטקוין עלה למליון שקל.

אני מוכר את הביטקוין בשוק וממיר אותו לשקלים.

אני חוזר עם מליון השקל לבנק ומפקיד.

האם המצב המשפט הנוהג כיום בישראל, יחייב אותי במס על ההפרש (הרווח) למרות שהרווח נעשה דרך מסחר בביטקוין?

תשובה

עדי 24/11/13
השאלה מעניינת.

אין הגדרה במס הכנסה מה זה מטבע חוץ.

הגדרה מקובלת אצל בני האדם( לא מס הכנסה)

מטבע של מדינה זרה.(לא מדינת ישראל)

ומכיוון שלביטקוין אין מדינה מס הכנסה יטען לרווח הון.

ולכן יירצה ממך מס.

לדעתי עם הסכום משמעותי שווה להתווכח עימם ולהגיע לפשרה משום שהפרשי שער על מטבע חוץ פטורים.


תושב ישראל לראשונה- עולה חדש

דיאנה 21/11/13
אדם נמצא בישראל שנתיים כתייר ורוצה לעשות עלייה. האם השנתיים יכללו ב10 שנות פטור מדיווח ואז ישארו לו 8 שנות פטור מדיווח או שמא מהיום שהוא עושה עלייה מגיעות לו 10 שנות פטור מדיווח.



אדם עשה עלייה ומגיעות לו 10 שנות פטור מדיווח. האם הוא יכול לפצל שנים אלו? כלומר, לאחר העלייה להיות בארץ 4 שנים ולהנות מפטור ואז לצאת מהארץ ולחזור אחרי תקופה מסויימת ולהמשיך את השנים?

עולה חדש

עו"ד סלי אילון מנהל 22/11/13
1. הפטור ניתן החל מהשנה בה הוא תושב ישראל. לשאלה ממתי הוא יחשב תושב ישראל אין תשובה פשוטה, וכל מקרה לגופו. קראי את פס"ד גונן. 

2. למיטב ידיעתי לא ניתן לפצל את התקופה. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום היטל השבחה

מורנה 21/11/13
לאדם ישנו 18.5% בנכס

מקרקעין. אותו אדם מתכוון למכור את

הנכס לצד ג'. במקרה בו יחול היטל השבחה

האם יחול עליו היטל השבחה לפי חלקו היחסי, דהינו 8.5% בלבד רק על החלק הנמכר

או המוכר שרוצה למכור את חלקו צריך לשלם את מלוא התמורה בגין ההשבחה?????????

אודה לתשובתכם.

היטל השבחה

עו"ד סלי אילון מנהל 22/11/13
הפורום לא עוסק בהטלי השבחה. 

יחד עם זאת, למיטב ידיעתי הוא ישלם רק על חלקו בנכס, ולא על כל הנכס. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

פקעת הוראת השעה בדבר הגדלת ההיצע דירות מגורים

מאיר מאירי 20/11/13
הפטור מכוח הוראת השעה פקע ביום 6.5.2013,

כאשר מי שניצל אותו ייחשב כמי שמכר דירה לעניין ניצול עתידי של הפטורים ממס שבח

במכירת דירה אחת לארבע שנים, או של מכירת דירה יחידה אחת ל-18 חודשים.

נתקלתי בטענה לעיל כאשר בקרתי ברשויות מיסוי המקרקעין. דא עקא, לא מצאתי כל סימוכין לטענה זו וכך גם לא בהוראת השעה . 



אודה לתשובתכם. 



בברכה, 

מאיר מאירי

פטור לפי הוראת השעה

עו"ד סלי אילון מנהל 22/11/13
אכן זה המצב, פטור לפי הוראת שעה שורף את הפטור של כל 4 שנים. 

סימוכין - הגדרת "פטור ממס" בסעיף 49ב(1). שם כתוב למעט פטור לפי הוראת שעה, לעניין מכירות שבוצעו עד פקיעת הוראת השעה. מכך מבינים, שעד שפוקעת הוראת השעה, הפטורים לפי ההוראה לא שורפים את 49ב(1), אבל מרגע שפקעה, הם שורפים את הפטור. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן