פורום דיני מיסים
פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.
קבלת דירת מתנה מ 2 הוריי הגרושים
הוריי גרושים ויש להם דירה בבעלותם חצי-חצי (חצי של אבא וחצי של אמא).
הם רוצים להעביר לי את הדירה ללא תמורה.
האם זהו מקרה רגיל של העברה ללא תמורה- כלומר 2 הורים גרושים מעבירים דירת מתנה לבנם- ללא מס שבח ושליש מס רכישה?
תודה רבה על העזרה!
יוסי
תשובה
ביטוח לאומי – שכיר בעל הכנסה שאינה מעבודה
אני עובד כשכיר ובעל עסק פטור ממע"מ, כשכיר אני משלם ביטוח לאומי כחוק, אני לא עונה להגדרה של עצמאי מכיוון שההכנסות מהעסק נמוכות ואני עובד פחות מ 12 שעות שבועיות.
האם אני נדרש לשלם ביטוח לאומי עבור הכנסותי מהעסק?
תודה מראש!
יניב
אנא פנה לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מיסים בנדל"ן – דירה שניה
ברשותי דירה. ברצוני לקנות קרקע נוספת ולבנות עליה בית.
כיצד מחושב המס על הבית?
אני יודע שעל דירה שניה יש מדרגות (5,6,7..%) .
האם על הבית יש מיסוי רק על הקרקע? או גם על הבית שאבנה? וכמה?
תודה
רכישת קרקע ובניה עליה
החזר מס
שאלה
אם מדובר בשכר
תשלום מס על דמי אבטלה
אציין שאלתי את השאלה בפורום ביטוח לאומי והם הפנו אותי לפורום שלכם .
בדמי האבטלה שקיבלתי ע"ס 8.248 ש"ח לשנת 2012 חוייבתי בסך של 51 ₪ למ"ה . מכיון שנולד לי ילד ב-5/11/12 מגיעה לי נקודת זיכוי נוספת ועל כן אני מתכוון להגיש טופס תאום מס . בטופס 0135 אני אמור לציין את סך דמי האבטלה , כמו גם את המס שחל עליו (51 ) ₪ .ושאלתי האם סך דמי האבטלה במקרה דנן אמור להתווסף לסך ההכנסות ויחול עליהם מס על פי חוברת המס , או שמא על דמי אבטלה חל אחוז מס נמוך בהרבה , כפי שאכן שולם .
אשמח לקבל תשובה .
תודה ויום נעים שיהיה לכם .
דמי אבטלה זה בדיוק כמו משכורת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תאום מס
בשנת המס היו לי 3.25 נ' זיכוי = 8.385 , שילמתי לקופ"ג לקצבה 4000*35% =1.400 זיכוי מגיע . משך השנה חוייבתי ב-6.700 ₪ למס הכנסה ולפי השכר וחוברת המס הייתי חייב לשלם מס בסך של 14.000 ₪ לשנת המס וההפרש (16.485-14.000 ) = 2.485 ₪ לזכותי .
האם אני יכול להגיש תאום מס ולבקש את ההפרש , קרי ; 2.485 ₪ .
אשמח לקבל תשובה בהקדם
תודה ויום נעים שיהיה לכם .
זכותו של כל שכיר להגיש החזר מס עד 6 שנים לאחור.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה 2014
ע"פ סימולטור רשות המיסים המס הוא 5 אחוז עד בערך 3 מליון לאן נעלמה המדרגה של ה6 אחוז מעל מליון שהייתה עד ה 15/1/2014?
האם זו טעות ברשות המיסים או שהחוק שונה?
בברכה
דוד
תשובה
תיאום מס
אין לי עבודה קבועה או הכנסת מינימום. עבדתי בשתי עבודות מזדמנות חד פעמיות (החלפתי מורה בבי"ס, העברתי סמינריון).
האם צריך לעשות על כך תיאום מס? (זה 1200 ש"ח בסה"כ).
בטופס שאני ממלא יש שתי אופציות לסמן, או "אינני מועסק בשום מקום עבודה נוסף ואינני מקבל כל משכורת או קצבה"
או
"אני מועסק במקום עבודה נוסף או שיש לי הכנסה חייבת אחרת (וצריך להמציא תאום מס)".
מה מהם צריך למלאת? האם זה נחשב שיש לי עבודה אחרת?! זה הרי דבר מזדמן ופחות ממינימום
גם במשך שאר השנה אני לא עובד במשהו קבוע.
תודה מראש
מכיוון שכל עבודה היא חד פעמית,
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שכר לימוד
בעבודע התחייבו לשלם על לימודים ואכן העבירו על חשבוני כל הכסף ובאותו יום
כל הכסף העברתי ליעד. רק שבאותו חודש לקחו כל המסים מכל הסכום( כולל דמי
לימוד) כך שמשכורת התמאטה בחצי. יד אחד נתנה ויד שניה לקחה. הם אומרים שאין
מה לעשות. מה אפשר לעשות. האם הם פררו את ההסכם? האם מותר לקחת כל מיסים
בחודש אחד?ובכלל?תודה.
כל תשלום או הטבה מהמעסיק, חייבים במס.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצוי בגין מחלה קשה מחברת הביטוח חייב במס ?
פיצוי בגין מחלה קשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אפשרות רישום כעוסק פטור
1. האם עקב כך שאני חבר בלשכת עורכי הדין אני מנוע מלהירשם כעוסק פטור, על אף שהשירותים שאתן כלל לא יהיו שירותים משפטיים כעו"ד?
2. האם ניתוח השקעות פיננסיות הינו עיסוק שמחייב רישום כעוסק מורשה? תקנה 13 לתקנות ערך מוסף מתייחסת למקצוע "כלכלן", אך התפקיד שאבצע הוא שונה לחלוטין מתפקיד של כלכלן (וגם ממילא אין לי הסמכה כלשהי כ"כלכלן").
תודה מראש על העזרה!
עוד שאלה לגבי שכר מרצים
במידה ויש בעיה להגדיר אותי כעוסק פטור במע"מ ואני לא רוצה את ההתעסקות הכרוכה בלהיות עוסק מורשה, ובהנחה שאני עובד בעיקר מול מספר לקוחות מצומצם, האם יש בעיה שאקבל את השכר כ"שכר מרצים" (כלומר - תשלום השכר בלי צורך בהוצאת תלוש) או שאופן תשלום שכר כזה מיוחד לבעלי מקצועות מסוימים ולא רלוונטי לגבי ניתוח פיננסי של השקעות?
אם אקבל את השכר כשכר מרצים אני מניח שהפלוס מבחינתי הוא שלא אצטרך לפתוח תיק במע"מ והמינוס הוא שלא אוכל לנכות הוצאות (שאר הדברים דומים אם אני מבין נכון - תיק עצמאי במס הכנסה, תיק עצמאי בביטוח לאומי, מקדמות וכו'). אם פספסתי משהו אשמח אם תאירו את עיני, תודה!
ספר הזמנות
כדאי לפנות לפקיד השומה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
הצהרת הון
לקוח שלי נדרש להגיש הצהרת הון בפעם השנייה תוך 5 שנים. אין לו העתק מהצהרת ההון הראשונה שהגיש. שאלתי היא האם ניתן לבקש העתק מהצהרת ההון הראשונה שהגיש מרשויות המס?
אשמח לתשובה בהקדם האפשרי בשל דחיפות העניין
אלף תודות
הצהרת הון
האם זה מותר?
הגבלה על מבקרי מס הכנסה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
רכישת חנות
תודה
רכישת חנות מאדם פרטי
רכישת דירה ע"י חברה מול פרט
נדל"ן אך אני שוקל לרכוש נכס באמצעות החברה(יותר הון זמין) על מנת להתגורר
בה(לא למטרות עסק).האם במקרה כזה אני חייב לערוך חוזה שכירות(ביני כפרט לבין החברה
שמשכירה את הנכס)?אם כן האם אני חייב לשלם מחיר השוק בגין השיכרות?(במקרה כזה
החברה תצטרך לשלם מס על ההכנסה מהשכרה-דבר שכמעט מבטל כדאיות של כל העיניין) או שמא
ניתן לקבוע גם מחיר שכירות זעום/סמלי בלבד?תודה.
מגורי אדם בדירה שנרכשת על ידי חברה בשליטתו
החזר הוצאות – עוסק פטור
רציתי לדעת איך מחשבים כמה החזר מגיע לי על הוצאות העסק (עוסק פטור)?
אם יש אתר או טבלה לחישוב אשמח לקישור.
אף אחד לא יודע?
מצ"ב לינק לסימולטור של רשות המיסים
עובד זר אשר הגיש בקשה למקלט מדיני
בקשת מקלט מדיני
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס על חשבון בחו"ל
היה לי חסכון בבנק בשוייץ ובכל שנה הבנק לקח מס של 35% על הריבית שהתווספה. כך כ- 10 שנים. בישראל בטוח לאומי יודע על חשבון זה ותשלומי הבטחת הכנסה שולמו אף עם שיערוך חסכון זה,
כיצד ולמי עלי לפנות בכדי לקבל את המס שנוכה בשוייץ?בברכה
אור
אין אפשרות לקבל בישראל החזר מס ששולם בחו"ל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס שבח
לאחותי ולי יש דירה משותפת.
זו לא דירה יחידה שלנו.
אנחנו עומדות למכור את הדירה הזו.
אחותי מציעה לי לקנות ממנה את חלקה שהיא המחצית מהדירה כולה , ולהעביר את הדירה כולה על שמי .
ובזאת לחסוך מתשלומי מס השבח, שנצטרך לשלם באם נמכור
את הדירה כולה . האם זה נכון וכדאי לי ?
אני מתלבטת, כי אני רוצה לרכוש במקום זו דירה אחרת ,
ואז אצטרך לשלם עבור הרכישה של הדירה החדשה מס רכישה,
השאלה שלי, מה עדיף וכדאי לי לעשות מבחינת המיסים שיחולו עלי ?
אודה על תשובתכם
דירה משותפת בין אחיות ורכישת דירה חדשה על ידי אחת מהן
פטור ממס על פיצויי פרישה לגימלאות
תודה.
מס הכנסה לא נותן מידע כזה, אלא רק אם אתה מבקש פרטים לגבי מעסיק ספציפי. את כל רשימת המעסיקים שלך לאור
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
קיזוז תשלום יתר
לאחר שנתיים במקום עבודתי התגלתה טעות ברכיב השכר שלי בעבור נסיעות, תשלום יתר של כ-30000 ש"ח ברוטו ביתר.
כיצד אוכל לבדוק כמה עליי להחזיר את הנ"ל בנטו?
ניסיתי להוציא מהסכום 70% אך איני יודעת אם זה נכון.
(שכר הבסיס שלי 7000 לא כולל הנסיעות), אודה לעזרתכם.
מירב
המעסיק צריך לתקן את השכר בהתאם. תוצאות התיקון יופיעו לך בשנה השוטפת עם ציון שזה מתייחס לשנים קודמות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
אי משיכת כספי פיצויים
1.האם עליו או על המעסיק לדווח על כך למס הכנסה ו/או לקרן הפנסיה או שפשוט לא לדרוש אותם ?
2. האם יכול להתחרט ותוך כמה זמן ?
צריך לקבל אישור מס-הכנסה ל"רצף קיצבה" בפקיד השומה באזור מגוריך. חשוב לעשות זאת בסמוך לעזיבת מקום העב
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מס רכישה באזרחות כפולה
רכישת דירה ראשונה בישראל על ידי בעל אזרחות בישראל בחו"ל
מלכודת מס – כפל מיסים
רציתי לדעת לגבי מושג ששמעתי שנקרא "מלכודת המס"
ומכיוון שאני בסיטואציה דומה הייתי מאוד שמח לדעת אם נכון הדבר.
לפני שנה קיבלתי הצעת עבודה מחברה בארה"ב סידרו לי את הויזת עבודה ומאז אני גר בניו יורק.
עברה שנה מאז ומסיבות אישיות אני שוקל את חזרתי לארץ.
הבנתי שבגלל שאין הסכם מס באין ארה"ב לישראל ומכייון שאני עדיין לא נחשב תושב חוץ אני חייב בתשלום מס על הרווחים שצברתי בחו"ל - כלומר משכורת.
ועל אף שאני משלם מיסים כחוק פה בארה"ב. אני יצטרך לשלם מיסים בנוסף גם בארץ על משכורת שבכלל הרווחתי בחו"ל.
האם נכון הדבר ?
למיטב הבנתי במדינות שיש הסכם מס אז המצב היה שהייתי משלם את ההפרש במס ולא כל המס.
בנוסף - לגבי ציוד אישי(משומש כמובן - בגדים ספרים) אם אני עושה משלוח לארץ האם אני יידרש לשלם מכס על כך ?
המון תודה.
משה,
מלכודת מס
2. יתכן ותתחייב במס על הכנסת העבודה בחול. זה תלוי בהמון פרמטרים, לכן אתה צריך לגשת ליעוץ.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




