פורום דיני מיסים

פורום מיסים הוקם כדי לתת מענה לשאלות משפטיות בתחום המיסוי בישראל. מס הכנסה, מע"מ, מיסוי מקרקעין, דיווחים לרשויות ועוד – אתם מוזמנים לשאול ולהתייעץ. אנחנו כאן, לרשותכם.

מנהלי פורום דיני מיסים

עו"ד חיה אביסרור - שמעוני

עו"ד ורו"ח, בעלת משרד המתמחה במיסוי אזרחי על כל ענפיו.

עו"ד איתן אסנפי

עו"ד ורו"ח, בעל משרד עורכי דין מיסים, עוסק בתחומי המס 25 שנים.

עו"ד בתי דורון-ליפשיץ

עו״ד ורו״ח, יוצאת רשות המיסים, מתמחה בפתרון בעיות מיסוי עם ניסיון של למעלה מ- 20 שנה.

עו"ד סלי אילון

מנהל משרד רואי חשבון בעל יתרון מקצועי בתחומי מיסוי בכלל ומיסוי מקרקעין בפרט.

מכירת חנות שהתקבלה בירושה

טלי 30/01/14
האם עסקת מכירת חנות חייבת במס ערך מוסף?החנות התקבלה בירושה והמוריש רכש אותה לפני שנחקק חוק מע"מ,דהיינו לא שילם מס תשומות ברכישה.האם היורש חייב במע"מ במכירת החנות?

מעמ על מכירת חנות

עו"ד סלי אילון מנהל 01/02/14
יתכנו מספר מצבים:

- אם היורש הוא עוסק, הוא חייב במעמ. 

- אם לא, אזי:

1. אם הקונה עוסק או מלכ״ר או מוסד כספי, הקונה יהיה חייב במע״מ. 

2. אם לא - העסקה לא חייבת במעמ. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

חיוב רטרואקטיבי של ביטוח לאומי?

גל 30/01/14
שלום רב, הופנתי לכאן מפורום ביטוח לאומי.



ב 2012 הייתי מבוטח כעצמאי שאינו עונה להגדרה ושילמתי דמי ביטוח לאומי בהתאם.

אך ב 10/2013 ביטוח לאומי שלח חיוב - "הפרש שומה" על 2013 (לאחר שעודכנו ממס הכנסה על הכנסתי ב 2012)

כלומר - מאחר שהכנסתי ב 2012 היתה גבוהה מ 50% מהשכר הממוצע במשק, חוייבתי לשלם ביטוח לאומי כעצמאי.



העניין הוא שבמשך 2012 הייתי מבוטח כעצמאי שאינו עונה להגדרה ואם הייתי נפגע בהמהלך עבודתי כעצמאי, לא הייתי נהנה מהמטריה הביטוחית של ענף נפגעי עבודה. 

אז איך זה שמחייבים אותי רטרואקטיבית על סוג ביטוח שלא קיבלתי? והאם אני יכול לערער על כך?

נא להפנות את השאלה לפורום ביטוח לאומי.

עו"ד משה גבע מנהל 11/02/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

שאלה במע"מ

יהודה אלמוג 29/01/14
שלום

אדם שהינו יחד, אינו עוסק וגם לא שכיר, שהעביר את זכויותיו

בנכס שהוא שכר , לאדם אחר שגם אינו עוסק וכ"ו

האם חל דיווח למע"מ על עסקה זו

והם בכלל ישנה חבות במס או במע"מ

סכום העסקה כ 110,000 ש"ח



בברכה

העברת זכות שכירות

עו"ד סלי אילון מנהל 01/02/14
בהנחה והשכירות לא עולה על 25 שנים, אז העסקה לא חייבת במע״מ. 

אבל, העסקה חייבת במס על רווח הון וצריך לדווח. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

רכישת דירה יחידה בשנת 2014

סימה 29/01/14
בוקר טוב,

אני רוכשת דירה יחידה בשנת 2014 מתכוונת למכור אותר בתווך הקרוב. מתי אפשר למכור אותה ולהיות זכאית לפטור ממס שבח?

אני מבינה שאני צריכה להיות בבעלות של דירה זו לפחות 18 חודש. האם יש עוד תנאי כדי להיות זכאית לפטור ממס שבח?



תודה, סימה

תנאים לפטור

עו"ד סלי אילון מנהל 01/02/14
בנוסף ל 18 חודשים, את חייבת שזו תהיה הדירה היחידה שלך ושל התא המשפחתי שלך במכירה, ואת צריכה להיות תושבת ישראל. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

ירושה ומתנה

משה 27/01/14
שלום, האם זה נכון כי לדירה שניתנה מאב לילדו בירושה אין תקופת צינון והיורש יכול להעבירה לאמו כנותן מתנה (סעיף 62) מיידית ללא מס שבח אף שברשותו דירה נוספת?

האם התשובה זהה אם היורשים הם אח ואחות בחלקים שווים?

תודה מראש



משה

דירה בירושה

28/01/14
בדירת ירושה היורש נכנס לנעלי המוריש, כלומר חלים עליו כללי הצינון שהיו חלים על המוריש אילו היה בחיים בעת עשיית פעולה בדירה.


האם ידועה תקרת הפטור משכר דירה לשנת 2014 ?

קסנדרה 27/01/14

שכר דירה פטור 2014

28/01/14
התקרה לפטור משכ"ד לשנת 2014 הינה 5080 ש"ח ,על פי חוזר מס הכנסה "ניכויים ל 2014 "  

מתי ניתן לקבל הקלות במס

יונית 27/01/14
שלום,



חברה הינה הבעלים של דירה כנאמן.



הנהנים בדירה רוצים למכור את הדירה ולקבל הקלות במס שבח.



בכדי לקבל הקלות ממס שבח - האם לפני מכירת הדירה לרוכשים חייבים לבצע העברה מנאמן לנהנה ללא תמורה או שאין חובה כזו ואפשר למכור את הדירה מהנאמן לרוכשים ועדיין אפשר לקבל את ההקלות במס עבור הנהנים??

תודה רבה!

מכירה על ידי נאמן

עו"ד סלי אילון מנהל 01/02/14
אין תורך להעביר. ניתן למכור ישירות, והמכירה תיחשב כמכירה של הנהנה, וכל זכות שיש לנהנה הוא יקבל.

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

סגירת תיק במע"מ

אורלי 27/01/14
שלום,



לפני מספר שנים בהיותי סטודנטית פתחתי תיק במע"מ של עוסק פטור, אבל בפועל לא נגעתי בו ובסוף לא עשיתי כל פעילות כלל ובהתאם גם לא דיווחתי על שום דבר למע"מ.



כעת ברצוני לפתוח עוסק פטור עם שותף, האם לשם כך עליי לסגור את התיק הקודם? 



אם כן - האם עליי להגיע פיזית למשרדים בשביל להגיש טופס 18 או שהם מאפשרים גם לשלוח את הטופס בדוא"ל דואר פקס ? 



לעזרתכם אודה,

אורלי

עוסק פטור

27/01/14

שלום אורלי


למיטב ידיעתי אם בכוונתך לפתוח שותפות הרי שמדובר תיק עוסק נפרד מזה שהיה לך ורצוי שתסגרי את הקודם. אם תמשיכי כעוסק פטור ולא כשותפות התיק שלא נסגר ימשיך להיות פעיל כעת בעיסוקך החדש.


על מנת לוודא שאכן בקשתך לסגירה התקבלה רצוי להגיש הבקשה ולקבל חותמת נתקבל או לחילופין לשלוח בפקס ולוודא שיש בידך אישור על השליחה.


 

הסכם שיתוף משנת 86 שלא דווח

בית קטן בערבה 26/01/14
שלום רב,



ברצוני לדעת ממתי חלה חובת דיווח לרשויות המס על הסכם שיתוף. אנו גרים בדו משפחתי וישנו הסכם שיתוף (ללא זכויות איזון וכיוצ"ב) שהיה אמור להירשם בטאבו אך לא נרשם ומסתבר שגם לא דווח לרשויות המס. האם היתה בשנת 86 חובה לדווח לרשויות המס על הסכם שיתוף? במידה וכן- האם יושת בגין כך קנס? 

צריך תשובה דחוף. תודה

הסכם שיתוף

עו"ד סלי אילון מנהל 01/02/14
מירב הסיכויים שההסכם תריך היה להיות מדווח.

מכיוון שלא דווח, צפויים להיות מוטלים קנסות בגין אי דיווח. 

לא צפוי להיות מוטל מס. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

קוד תיק המס הכנסה לשכיר עם הכנסות מני"ע בחול

שכיר 26/01/14
שלום,



מהו קוד התיק במס הכנסה עבור שכיר עם הכנסות מני"ע בחול ?



תודה מראש.

קוד תיק הכנסות מחו"ל

28/01/14
השאלה לא ברורה ,

בכל מקרה שיש בתיק הכנסות מחו"ל החייבות דיווח , אם מדןבר בעצמאי סןג התיק הינו 4.2 , אם זה תיק מנהל חברה זה 3.0 , וכו' 



בכול תיק יש לדווח את ההכנסות מחו"ל כולל נספח.

דירה בחו"ל

אני 24/01/14
מדובר בדירה ש 2 אחים ירשו מאמא (אחרי שאמא מתה)והדירה נרשמה על שם שניהם.

הדירה בחו"ל.

אחד האחים רוצה לתת לאח השני את החלק שלו ללא תמורה.

האם זה אפשרי?

האם האח שנותן את חלקו צריך לשלם מסים , כמה ואיזה.

הכוונה למיסים בארץ.

תודה רבה

העברת חלק מדירה בחו"ל לאח

עו"ד שני קלס-ששון 26/01/14
המס החל הוא מס הכנסה (מס רווח הון) וכעקרון ניתן לקבל ממנו פטור בהעברה ללא תמורה בין אחים.

יבוא מסחרי של בגדים

ציון 23/01/14
שלום,

ברצוני לשאול שאלה.

אם אני מייבא חולצות ביבוא מסחרי. איך באמת המכס יודעים שזה חולצות ובודקים אם יש בחולצות תווית סימון (שם היצרן, ארץ ייצור וכו')?

הם פותחים את החבילה? איך הם יודעים שדווקא בתוך החבילה הזאת יש בגדים ולא משהו אחר?

תודה רבה,

ציון. 

איננו בקיאים בענייני מכס

עו"ד משה גבע מנהל 04/02/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

יבוא מסחרי

מ.ב 06/02/14
ביבוא מסחרי הטובין משוחררים עם רשימון יבוא שאליו מצרפים את חשבון הספק ומסמכים נלווים אחרים. בחשבון הספק מצוין סוג הטובין הכמות, המחיר, ארץ היצור וכו" . ברשימון היבוא מצוינים גם כל הפרטים הנ"ל כולל רשיון יבואן וטפסים אחרים הכל לפי סוג נטובין המיובאים. חלק מהחבילות נבדקות בבדיקות פיסיות לפי שיקולים שונים של המכס. המכס לא יודע אם באמת מה שמוצהר הוא אכן מה שארוז בחבילה אך במידה והחבילה תבדק וימצא שההצהרה כוזבת מדובר בעבירה פלילית שהעונש עליה חמור. ציון אם אתה מתכנן משהו שטותי לא כדאיי לך להתעסק עם המכס

עוסק פטור

אלון 23/01/14
האם צהרון של 6 ילדים יכול להיות עוסק פטור?

תשובה

עדי 23/01/14
הכנסות עד כ-100 אלף ש"ח בשנה הינך יכול להיות עוסק פטור מעל זה עוסק מורשה ישנם סוגי מקצועות שיש חובה להיות עוסק מורשה בכל סכום.

אובדן כושר עבודה

Ruth 23/01/14
לאחרונה פרשתי מהעבודה בשל אובדן כושר עבודה.אני מקבלת מחב׳בטוח קצבה בסך 2800 שח על אובדן כושר העבודה. אני נשואה ובעלי מקבל פנסיה. האם עלי לשלם בטוח לאומי עבורי?.  האם אני זכאית לדמי עבודה (עבדתי 35 שנים) . רותי

נא להפנות את השאלה לפורום ביטוח לאומי.

עו"ד משה גבע מנהל 23/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מס הכנסה משכר דירה

שפרה 23/01/14
שלום,

מהי תקרת הפטור העדכנית של תשלום מס מהכנסה על שכר דירה? 4980 ש"ח? האם זה אומר שעד לגובה זה אין צורך לדווח ולמלא שום טופס, ואילו החל מאף שקל אחד מעבר כן צריך להתחיל למלא טפסים?



תודה

התשובה חיובית לכל השאלות. קחי בחשבון שיש מסלולי תשלום שלא מחייבים הגשת דו"ח מלא.

עו"ד משה גבע מנהל 23/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אשמח לקבל מענה לשאלותי בנושא עוסק פטור ושכר מרצים (מתאריך 16.1), תודה מראש

עצמאי 22/01/14

ראה תגובתי על הפניה המקורית שלך.

עו"ד משה גבע מנהל 23/01/14

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

צהרון עד 5 ילדים

אלון 22/01/14
האם הפעלת צהרון בבית פרטי עד 5-6 ילדים עם הכנסה ברוטו של 4000 ש"ח בחודש  צריך לפתוח תיק במס הכנסה ?

איך רשויות המס מתייחסות לצהרנונים  מסוג זה?

אודה על תשובתכם

תשובה

פלונית 23/01/14
את חייבת לפתוח תיק במס הכנסה זה עסק.



כמו כן גם בביטוח לאומי.



תפני לאיש מקצוע שייעץ לך מול כל הרשויות.

חשבונית זיכוי בגין אוכל של קבלן עצמאי במפעל

שמעון 22/01/14
מפעל שמספק ארוחות ואוכל שם גם קבלן חיצוני , המפעל דורש ממנו חשבונית זיכוי בגין האוכל שאוכל שם כל יום , האם זה תקין ? הרי הוא לא זכאי להקטין את הכנסותיו בגין האוכל שאוכל שם כל יום , מנגד המפעל אומר שזה יחשב לו הוצאות עודפות אם אין לו שווי בתלוש , מה ניתן לעשות ?

תשובה

עדי 23/01/14
מכיוון שלא ציינתי האם הח-ן בגין שווי או תשלום בגין ארוחה

אחלק את תשובתי לשניים.

1.ח-ן בגין ארוחה לא שווי.הלקוח מוכר לקבלן ארוחה



מי שצריך להוציא את החשבונית זה הלקוח ולא הקבלן מי שמוכר את הארוחה לקבלן זה הלקוח וכמובן יש גם התחשבנות כספית.



2.באם מדובר בשווי ואין כאן התשבנות כספית

על הקבלן להוציא ח-ן חיוב על השווי וחשבונית זיכוי על השווי על מנת שלא תהייה משמעות כספית.

כמו כן יש לעשות שווי לעובדי הקבלן בכל מקרה.

בן נכה

יוני 22/01/14
שלום,

אני מדבר על נכה ( נפשית ) כבן 30 שמתגורר בבית אביו, רציתי לדעת לגבי הזכויות במס שיש לאב , אם בכלל יש, נדמה לי שפעם קראתי על 2 נקודות זיכוי. 

 בנוסף נדמה לי שקראתי לגבי  6 שנים רטרואקטיבית, האם נכון? התביעה לביטוח לאומי הוגשה בגיל 30 והוכרה כשנה אחורה כי זה המקסימום בביטוח לאומי, אך הנכות בפועל היא מגיל 18, האם שנה רטרואקטיבית יהיה המקסימום גם במס הכנסה, או שיש מה לעשות? כמובן במידה וישנן זכויות.  

תודה רבה

יתכן וניתן יהיה לדרוש 2 נק' זיכוי נוספות

עו"ד משה גבע מנהל 23/01/14
החוק קובע כי הורה לילד (ללא קשר לגילו) הסובל מפיגור, שיתוק או עיוורון, יכול לקבל 2 נק' זיכוי נוספות ובתנאי:

שיש תעודה רפואית ושסכום ההכנסה לא עלה על תקרה מסוימת. 

כדי לראות אם המקרה נכנס להוראות החוק, צריך לפנות לפקיד השומה עם התעודות הרפואיות. 

אם מגיע החזר מס רטרואקטיבית, אפשר להגיש בקשות ל-6 שנים אחורה.

הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

תשלום

דן 21/01/14
אני עומד למכור דירה, פנה אלי קונה במחיר טוב אבל התנה

את הקניה בקבלת התמורה בהמחאה בנקאית מבנק בחו״ל האם זה בטוח?  ממה עלי להזהר בקבלת המחאה כזאת?

תשלום מבנק בחו"ל

22/01/14
לא בכול מקרה שק מבנק בחו"ל הינו בטוח. 



יש להמתין תקופה ארוכה עד לאישור שהכסף נתקבל מהבנק בחו"ל. 

והבנק בישראל בו הופקד השק מתנה ,לפעמים, שהוא יכול לקחת חזרה את תמורת  השק מהמפקיד גם אחרי תקופה ארוכה.

תחשיב תשלומי מס

אמנון 21/01/14
אחי ואני קיבלנו בירושה בית צמוד קרקע. טרם הועבר רישום הזכויות מהורינו.

אבקש לדעת באם אני רוכש את חלקו של אחי בירושה אילו מיסים עלי לשלם? למי? וכמה?

אם אחי מוותר על חלקו בירושה לטובתי, האם יהיה עלי לשלם מיסים למי? וכמה?

האם יש משמעות להיותי נכה המוכר ע"י המוסד לביטוח לאומי בעל 79% נכות.

תודה

אמנון

ירושה

22/01/14
אפשר להסתלק מירושה לטובת יורש אחר לפני חלוקה של העזבון. על ידי תצהיר לרשם הירושות או בבית דין לענייני משפחה.



אם התמורה עבור רכישת חלקו של היורש האחר היא מנכסי העזבון אז יש אפשרות שרכישת אותו חלק לא תתחייב במס שבח.

שכר דירה כהוצאה מוכרת – כאשר העסק הוא חדר המושכר בדירה שאני שוכר

שוקי 21/01/14
היי



אני שוכר דירה, בדמי שכירות חודשית של 5200 ש"ח. בנוסף לכך אני משלם חשבונות חשמל, מים, גז, ארנונה ואינטרנט בעלות של 1000 ש"ח לחודש לערך.



יש לי שני חדרים בדירה שאני משכיר לתקופות קצרות, ויוצא שההכנסות עולות על ההוצאות.



אני מעוניין לשלם מס כחוק על ההכנסות, או יותר נכון על הרווחים, השאלה היא, האם מס הכנסה מכיר בהוצאות שכ"ד והחשבונות כהוצאה מוכרת, כשהוא מחשב את הרווח ומשם את הסכום שחייב במס.



תודה!

שכירות והשכרה לאחרים

22/01/14
סביר להניח שאם ההוצאות קשורות במישרין להכנסות מהשכרה , הן יותרו בניכוי.

חשבון נאמנות

21/01/14
אני עורך דין צעיר פתחתי חשבון נאמנות וקיבלתי כסף בעבור הלקוח שלי, שאלתי היא האם אני כעת מוציא את הכספים ללקוח שלי באמצעות צ'יק ולצדו חשבונית והאם חלה חובת תשלום מע"מ. נא תפרטו לי את דרך הפעולה

 

נאמנות

עו"ד סלי אילון מנהל 02/03/14
העברת הכספים ללקוח שלך לא מחייבת אותך בהוצאת חשבונית. 

ההעברה לא חייבת במעמ. 

אם ישארו כספים בנאמנות הזו, שמגיעים אליך, תצטרך להוציא חשבונית עליהם. 

מנהל פורום מיסים

הרטום 16, ירושלים

02-5877888

Sali@salieilon.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

מע"מ בגין הוצאות שלא מוכרות בחלקן

אבי 21/01/14
האם ניתן לדרוש מע"מ בגין החלק המוכר בהוצאה מעורבת - לדוג' בגין כיבוד קל מוכרת 80% מההוצאה - ניתן לדרוש גם 80% מהמע"מ ?

כמו כן, האם ניתן לתבוע מע"מ בגין הוצ דלק  שמשלמים לעובד בגין נסיעות שמבצע ברכבו הפרטי עבור העבודה  ?

כיבוד ומע"מ

22/01/14
על הוצאות כיבוד במשרד לא ניתן לתבוע מע"מ. 



לעניין מס הכנסה ניתן לתבוע רק 80% מההוצאה לאחר ניכוי המע"מ ששולם.



אם החשבונית מס על שם העובד , והוא אינו עוסק מורשה לא ניתן לתבוע את המע"מ.



אולי ניתן להגיע להסדר מיוחד עם תחנת המע"מ במקום.

פטור ממס

שגיב 21/01/14
שלום רב,



הנני מפריש לקופת גמל כלל ברצוני לפדות את הכסף טרם פרישתי לפנסיה, ידוע לי שהנני אמור לניכוי מס בשווי 35 אחוז,

שאלתי ? במשך תקופת ההפרשה לא עבדתי כשנה האם הניכוי מס נשאר בעינו?



בתודה מראש

ניתן להימנע מתשלום המס

עו"ד משה גבע מנהל 21/01/14
בהתקיים תנאים מסויימים במועד משיכת הקופה. פנה לפקיד השומה באזור מגוריך ובדוק איתם. 



הארבעה 28, תל אביב

050-3915550

office@gevalaw.co.il

האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

דילוג לתוכן