פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיטורים לאחר חופשת לידה
לא.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
בידי מסמך מחברת ההיטק שמסכמת את יתרת חובותיה לי
האם אני חייב לעבור בבית הדין לעבודה ?
אין מספיק פרטים
האם החבר בפירוק? זמני? קבוע?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
נא לפרט מה הכוונה שלבי סגירה
פיצויים
לאחר מכן עוד 1/2שנה במשכורת גלובלית.
המשכורת לא השתנתה. איך מחשבים את סכום הפיצויים??
אני יודעת שמכפילים את סכום המשכורת עם מס' השנים שעבדתי.
נאמר לי ע"י המעביד כי לפי חישוב הרו"ח - סכום הפיצויים יצא קטן מהחישוב שלי - כי זה הממוצע שיצא. האם זה בסדר?
במשכורת גלובלית - משכורת אחרונה כפול שנות העבודה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשובה
העברת בעלים
הוא נתן לי אפשרות לקחת פיצויים (כאילו פוטרתי והתחלתי מחדש בחברה החדשה)
האם הוא יכול לשנות במקרה כזה את שעות עבודתי?
- האם יכול להעביר את המשכורת מגלובלית לשעתית?
- איך משלמים שעות נוספות למשכורת שעתית?
(הוא טוען כי אם עברתי את שעות העבודה החודשיות - אקבל נוספות, ואם לא - אזי השעות הנוספות יחשבו כשעות רגילו - כדי כאילו להשלים את השעות החודשיות)
תודה...
דיני עבודה - שינוי מעבידים
המעסיק טועה בעניין שעות העבודה. שעות נוספות יש לשלם לפי שעות העבודה היומיות. 125% לשעתיים הנוספות הראשונות, 150% לשעות הבאות ולא יותר מ-12 שעות ליום. בסך הכול.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שימוע
להתנות את מסלול ה"פיטורין מרצון" בויתור על ההזדמנות לומר את שעל ליבי בשימוע שהוצע לי ?
הרי שיש בכך כדי לרוקן את זכות השימוע מכל תוכן תוכן ! כי מי יסכן את מסלול ה"פיטורין מרצון" רק כדי שאיזה בעל תפקיד יהנהן בחוסר עניין עת המפוטר שופך את ליבו בפניו?
מה זה פיטורים מרצון?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חישוב פיצויים
דיני עבודה - פיצויי פיטורים
ב. עבודה במשכורת חודשית - משכורת אחרונה ללא שעות נוספות ושעות משמרת (100%). עבודה לפי שעות - ממוצע 12 החודשים האחרונים, לפי 1;100% משכר שעה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שאלה לגבי חוסר תום לב בפיטורין
אציין כי לפני כעשר שנים היה מנהל בסניף אשר הודה במספר הזדמנויות כי הוא מעדיף לעבוד עם נשים ומשכך פעל במרץ לסילוקם של העובדים הגברים מהסניף. אני הייתי האחרון שנשאר ומשסירבתי לעזוב/להתפטר הוא התנכל לי בין השאר ע"י הפחתה שיטתית של דירוגי בסניף והעללה שיקרית של ביצועים נמוכים - הערכה אשר עברה "בירושה" גם למנהלים שבאו אחריו. בקיצור מדובר בחוסר תום לב עיקבי מצד ההנהלה בעיקר בכך שהערכת העובדים נעשית ללא ביסוס על הממצאים בשטח אלא על הגיגי ליבם של מנהלי הסניפים והמחלקות.
ביצועי ניתנים למדידה וכימות ולבטח יעידו על יעילותי, כמו כן, גורמים נוספים בבנק יכולים להעיד על כישורים מיוחדים אשר הפגנתי בהזדמנויות שונות.
שאלתי היא האם ניתן למנוע את פיטורי, וגם אם כן האם אוכל להבטיח כי לא אזכה ליחס מתנכל בשל התנגדותי לפיטוריי.
ומה עם הועד?
עניינך מצריך טיפול פרטני ומפורט, זו לא שאלה לפורום.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
אבקש לברר פוטרתי ב-15.8.08 ומאז אני עובדת ושוקלת לעזוב לפני ה-15.8.08 עבדתי רק 8-7 חודשים עקב שהות בחו"ל (מינואר 2008 אני עובדת רצוף) אך בידי מכתב פיטורין מה-15.8.08 האם אני זכאית לדמי אבטלה?לעזרתכם הדחופה אודה
פני לפורום ביטוח לאומי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
התפטרות
ברצוני לשאול 3 שאלות בנדון:
1. כמה זמן לפני נדרש להודיע על התפטרותי? (הודעה מוקדמת)
2. האם אני זכאית לפיצויים?
3. אני עתידה לעבוד באותו מקצוע(ייעוץ השקעות) בחב' אחרת - האם חל במקרה זה סעיף "אי תחרות ואי שידול"?
אודה לתשובה מהירה וממצה לשאלותי.
דיני עבודה - התפטרות
2. לא, אלא אם יש נסיבות שלא פירטת.
3. אי אפשר להשיב בלי לקרוא את הסעיף בחוזה האוסר תחרות.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מהן זכויותיו של עובד חולה סרטן שעובר טיפולים?
האם הוא יכול לבקש להפחית בשעות העבודה?
לא. מצבו כעובד חולה רגיל.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
לכבוד עו"ד רענן קריב
הצדדים אינם חלק מהתוכן הנתון לפרשנות תכליתית או מילולילית
כ"כ הידוע לי גם אם שמי לא מצוין על חוזה או מצוין בצורה
לא נכונה החוזה עדיין קביל . אם כן כיצד בא לידי ביטוי תשובתך ? בבקשה תענה!!!!1
קראת גם את החלק הראשון של התשובה?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום למעסיק לאחר התפטרות
לא קנס, כן חוקי
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ערב טוב- שאלה כללית
בקרוב יערך ענייני בדיון מהיר בבית הדין לעבודה,
בפני רשמת (!?)
אודה לכם אם תגידו לי איך ומה זה דיון מהיר, אם ברצוני לומר דבר מה, איך אני פונה לרשמת "כבוד הרשמת" (?) ,
איך אני אמור להתנהג שם, האם מותר לי לומר דברים רק כשפונים אלי, ובאיזה אופן עלי לפנות לרשמת. בכלל מה זה דיון מהיר.
אשמח לטיפים מהמשפטנים ואו מהיודעים האחרים בעלי הניסיון למיניהם.
תודה וכרגיל תבורכו בכל הברכות הטובות,
יקותיאל.
טיפים - בבית קפה
הרשמת דינה כדין שופטת וכך עליך להתיחס אליה. תתהג יפה ובנימוס. ואם לא - הרשמת כבר תיישר אותך.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מקור ההוראה לעבוד עד 10 שעות מהבית
האם הוראה זו הגיעה מתוך חוק ששונה לאחרונה? אם כן איזה חוק?
תודה.
למה שלא תשאלי את מי שנתן את ההוראה על מה הוא מסתמך?
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
ימי מחלה בהריון
אני בהריון בסוף חודש שביעי, אתמול הייתי בבדיקה אצל רופא הנשים שלי שפקד עלי 21 ימי מנוחה בבית מכיוון שהעובר נמוך מדי ויש סכנה ללידה מוקדמת, הרופא שלח אותי לבדיקות נוספות וביקש שאעשה מוניטור לבדיקת צירים כל כמה ימים. שאלתי היא כזו: אני עובדת במקום עבודתי שלוש שנים כיצד מתבטאים ימי המחלה שנתן לי הרופא מבחינת משכורת? ושאלה נוספת- בחוזה העבודה שלי אני אמורה לקבל תלושי אוכל בסך 300 ש"ח בכל חודש האם צודקת המנהלת שלי שטוענת כי אני לא אמורה לקבל אותם בגלל הסיבה שאני 3 שבועות לא אהיה בעבודה (למרות שזה בהסכם העובד מעביד שלי)?
תודה מראש והמשך יום טוב
הריון
פיטורים אחרי לידה
התחלתי לעבוד במקום העבודה בחודש פברואר 2008 עד שילדתי בחודש אוקטובר.
הייתי בחופשת לידה כ-4 חודשים ואחרי שבתי לעבודה עד השבוע שהודיעו לי שאני מפוטרת עקב צימצומים בכח אדם.
כרגע אני 7 חודשים לאחר הלידה, בנוסף אני חד הורית וכל עול הפרנסה עלי בלבד (רווקה).
רציתי לדעת האם זה חוקי והם יכולים לפטר אותי ?
והאם מגיעים לי פיצויים , דמי אבטלה?
תודה מראש
תשובה
האם עובד שעבד בחברה כחודשים ולא נערך לו הליך שימוע
ולא נערך לו הליך שימוע זכאי לפיצוי כלשהו?
והאם יש פס"ד בנושא ?
שימוע
לכן ייתכן שניתן לאכוף שימוע גם במקרה של עובד המועסק תקופה קצרה מאד אבל אם לוח הזמנים לא יאפשר ביטול הפיטורים והסוגיה תהיה של פיצוי, הפיצוי יהיה זעום מאד.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות לפיצויים
אציין שאני עובדת במקום העבודה יותר משנה.
כמו כן ההתפטרות היא בחודש זה, בעוד שהמעבר יהיה רק בעוד כשלושה חודשים.
לא
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויים
פוטרתי מעבודתי, ואני אמור לקבל פיצויים.
הבנתי מהמעסיק שחלק מתשלום פיצויים המגיע לי הוא מהפרשה
שהוא הפריש כל חודש בביטוח מנהלים שלי, ואת כל היתר הוא ישלים לי, כדי להגיע לסכום הפיצויים.
האם מותר לו בכלל, לגעת באותו סכום שבביטוח מנהלים המופיע תחת סעיף פיצויים (שהוא הפריש לי)?
דיני עבודה - פיצויים
חלק התגמולים שלך בלי קשר לפיצויי פיטורים.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת פסח כפויה
על כן נאלצתי לקחת ימי חופשה בכל חול המועד.
קיזזו לי ימים שלמים מצבירת ימי החופשה השנתית שלי.
האם מותר למעביד גם להוציא אותי לחופשה באונס וגם לקזז לי ימי חופשה מלאים??
האם יש חוק ש אני יכולה לדרוש / לחייב את המעביד להכשיר / לא לאכול חמץ במקום העבודה בכל ימי חול המועד בכדיי שאוכל להגיע לעבודה??
כי כאמור למרות ימי העבודה המקוצרים בחול המועד מקזזים לי יום שלם.
אודה לך על תשובתך.
הערת מערכת: לקריאה נוספת:חוק חופשה שנתית
פנים לכאן ולכאן
אינך יכולה לחייב את המעסיק להכשיר את מקום העבודה, את יכולה להביא לעצמך אוכל כשר.
ייתכן שיש לך עילת תביעה על יסוד חוק יסוד שוויון הזדמנויות בעבודה, אבל את זה כבר צריך לבדוק לעומק.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חופשת מחלה/ חופשה
וזאת מכיוון שהנני יודעת כי לא משלמים בעבור יום מחלה אחד.
האם נחשב שניצלתי יום מחלה ויום חופשה?
או רק יום חופשה?
(בתלוש המשכורת נרשם לי ניצול של יום מחלה וניצול של יום חופשה)
או - או
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
זכאות ימי חופשה
אני מועסק שנה וחצי בארגון כעובד מן המניין במשרה מלאה, חמישה ימים בשבוע, שמונה שעות וחצי ביום.
ברצוני לדעת לכמה ימי חופשה אני זכאי בשנה. למיטב ידיעתי החוק קובע כי אני זכאי ל- 14 ימי חופשה שנתיים. היה וניצלתי את ימי החופשה במפוזר לאורך השנה, האם ימי חופשה אלו כוללים סופי שבוע?
תודה, אלעד
דיני עבודה - חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
חל"ת
אני אמורה לסיים את חופשת הלידה שלי בקרוב ואני מעוניינת לצאת לחל"ת. מצאתי באינטרנט מידע סותר- פעם נאמר שזכאית לכך רק מי שצברה ותק של 24 חודשים ופעם נאמר שמספיק ותק של 12 חודשים.
מה נכון והאם חופשת הלידה עצמה נמנית לצורכי ותק במקרה זה (דהיינו אם עבדתי 10 חודשים לפני צאתי לחופשת לידה האם בתום החופשה נחשב שצברתי ותק של 13 חודשים לעניין זכאות יציאה לחל"ת)?
תודה
דיני עבודה - חל"ת
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
תשלום על ערב חג
כן, דמי חופשה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
האם חלים דיני העבודה על עובדי שטחים
לפי התיאור - כן.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




