פורום דיני עבודה
פורום דיני עבודה הוקם כדי לתת מענה לכל פונה בתחום כה חשוב של זכויות עובד ועובדת. אל תהססו לשאול בנוגע לפיצויי פיטורין, הרעת תנאים, דמי חופשה והבראה ועוד. אנחנו כאן, לרשותכם.
פיצוי פיטורין לאחר התפטרות
מגיב מיידע אישי
שלא לציטוט, מעבר מקום מגורים (אם איננ טועה של 70 ק"מ) מקנה גם פיצויין בגין התפטרות.
קביעת רופא תעסוקתי לעבוד פחות שעות בהריון
ברצוני לדעת בבקשה ,
במקרה וקבע רופא תעסוקתי בחודש השמיני להריוני שעליי להפחית את שעות עבודתי לחצי משרה היות ואני עובדת משרה מלאה .
האם אני אקבל תשלום על השעות שאינני עובדת ? מביטוח לאומי? מהעבודה ? האם בכלל ?
תודה
תשובה
אם התקופה פחות מ 30 יום , ניתן לדרוש זאת מהמעסיק על חשבון יתרת ימי המחלה הצבורה. זה לא מופיע בחוק, ואני גם לא מכיר תקדימים משפטיים, אך ניתן להקיש זאת מהתקדימים שנקבעו לגבי הביטוח הלאומי.
הרעת תנאים,אישה הרה
אם כן מה עלי לעשות? נ.ב המעסיק יודע שאני בהריון.
תשובה
שאלה חשובה
אולם להפתעתי המרובה המעביד לא מוכן להחזיר אותי
ולא לשלם פיצווי פיטורין
תוך הסתמכות על החתמתי על מסמך בדבר דרישת יום חופשה בשבוע לצורך לימודים
השאלה הנשאלת האם למרות הלימודים יום אחד בשבוע עדין היה אסור לו לפטר אותי .
לתשובתכם אודה
באם ניתן לבל מקורות אודה
תשובה
תשובה
בקשר לטופס ויתור סודיות…
אחרי שעברתי תרעיון עבודה התבקשתי לחתום על חוזה שאיתו היה טופס ויתור סודיות.
אני השתחררתי מהצבא על פרופיל 21 נפשי,אין לי כלל וכלל בעיה נפשית פשוט זה הדרך היחידה שצהל הסכים להוציא אותי..
עכשיו השאלה שלי:האם יהיה למקום העבודה בו חתמתי ויתור סודיות גישה לכל המידע הצבאי שלי?
האם כאשר הם יראו שהשתחררתי מהצבא על סעיף נפשי אני פסול לעבודה?
אף פעם לא טופלתי באזרחות במשו שקשור לבריאות הנפש אני חייב לציין.
ההיתי מאוד רוצה לדעת עם יש להם גישה רק לתיק האזרחי שלי או גם לצבאי והיתי שמח עם תתיחס לשאלות למעלה..
תודה רבה
טופס ויתור סודיות
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
עזרה דחופה!!!
התחלתילעבוד לפני 3 ימים כשליח בחברה. ביום השלישי עברתי תאונת עבודה עםהאופנוע והמעביד מסרב לתת לי טופס ב.ל 250 מה באפשרותי לעשות?
פנה לפורום ביטוח לאומי
מעביד שלא שילם את השכר שהבטיח
התקבלתי לעבודה לפני כחודש. סיכמתי עם המעסיק על שכר מסויים . לא היה ביני לבין המעסיק חוזה עבודה כתוב אלא הדברים בגין השכר נאמרו ואושרו על ידו של המעסיק במעמד הקבלה לעבודה. לאחר כשלושה שבועות המעסיק החליט לסיים את עבודתי. קיבלתי ממנו שיק על שכר מינימום, נמוך משמעותית, למרות שסוכם אחרת. בברור עם הנהח"ש של המעסיק נמסר לי כי זו הייתה הוראתו המפורשת לשלם לי שכר מינימום.
האם יש לי עילה לתבוע את המעסיק הנ"ל?
אודה לתשובתכם
אור
יש עילה, אך שינה בעיה להוכיח
ימי חופשה והבראה
כמה ימים בשבוע את עובדת?
שאלתך לא ברורה
פיצויי פיטורין
אבי התחיל לעבוד בחברת נקיון כאשר כבר היה גימלאי. לאחר 3.5 שנים החליט שמספיק לו ושברצונו להפסיק לעבוד כי כבר קשה לו.
לפי מה שאני יודע, מגיע לו פיצויים, אך מעביד טוען שמכוון שהוא התחיל לעבוד כאשר כבר היה בגיל הפנסיה אזי לא מגיע לא פיצויים.
האם זה נכון ?
תודה,
נחום.
המעביד צודק
העסקת מטפלת לתינוק בביתה
אני מתעתד להעסיק מטפלת לתינוק בביתה שלה.
אילו חובות חלים עלי כמעסיק בכל הקשור לתנאים הסוציאליים שלה: ביטוח לאומי, פנסיה, דמי הבראה, פיצויי פיטורין, חופשה וכיוצ"ב.
תודה רבה
תשובה עקרונית
אם יקבע שאין יחסי עובד מעביד ביניכם, לא יחולו עליך חובות כלשהם מלבד אלו שיסוכמו ביניכם.
קשה לדעת מראש אם יקבע שחלים עליכם יחסי עובד מעביד, לדעתי שיקול מכריע יהים אם המטפלת תהיה מורשית לטפל בביתה במקביל בילדים של משפחות אחרות . אם כן, כנראה שאין קיום יחסים כאלו, אם לא אז סביר שיש קיום יחסים.
ריאיון עבודה ופוליגרף
מעוניין לשאול האם זה חוקי בריאיון עבודה, לבדוק את אמיתות התשובות מהשאלות שעולות מהריאיון בפוליגרף קולי?- ללא ידיעתך וללא הסכמתך.
פוליגרף קולי זה בעצם תוכנה שיודעת לזהות כביכול אמת או שקר באמצעות קול, על ידי מיקרופון שמושתל בקרבת המרואיין.
אודה לך על התשובה,
אלון
תשובה
היה ועובד לא יתקבל לעבודה בגלל ששיקר רק בשאלות בנושאים בהם יש איסור אפליה (כמו מין, גזע, מצב משפחתי וכדומה) ויתבע את המעסיק על אפליה אסורה, אם המעסיק יטען שדחה אותו בגלל ששיקר בשאלות אלו ולא יצליח להוכיח ששיקר גם בשאלות אחרות כמו ניסיונו המקצועי , יש סיכוי רב שהעובד יזכה בתביעה.
אם העובד ישקר בשאלות עניניות (ניסיון מקצועי, תכונות כמו יושר, מנהיגות , חריצות וכו) לא נראה שיש עילה לתבוע את המעסיק.
פוליגרף- דיני עבודה
התפטרות
1. ממתי מתחילים לספור את ימי ההודעה המוקדמת? מאותו היום שבו הודעתי על התפטרותי או מיום המחרת?
2.יום למחרת, ב-19.5.09 הודיעה לי מעסיקתי כי אינה צריכה אותי יותר והלכתי הביתה בשעה 11:30. האם היא צריכה לשלם לי נסיעות עבור ימי ההודעה המוקדמת הנותרים ,עפ"י שבפועל לא עבדתי?
תשובות
אין חובה לשלם נסיעות על ימים שהעובד לא עבד בהם בלי קשר לסיבה שלא עבד.
פיצויי פיטורין
לפני כחודש פוטרתי מעבודתי לאחר כשנה וחצי, כשקיבלתי את הפיצויים גיליתי שקיבלתי רק כ-60-70% ממה שציפיתי לקבל.
כששוחחתי עם המעסיק התברר לי כי השכר שלי היה מורכב מ-75% שכר בסיס ועוד 25% שעות נוספות שהתווספו באופן אוטומטי בכל חודש ללא קשר לכמות השעות שעבדתי, כשחתמתי על החוזה שאלתי בעל פה מה המשמעות של החלוקה הזו ונאמר לי שזה לא משפיע עליי כלל, אלא רק לצרכי החברה (עכשיו אני מבין את צרכי החברה).
ברצוני לדעת האם יש משהו שאני יכול לעשות על מנת לקבל את שמגיע לי?
בנוסף לכך, הפיצויים מחושבים החל מיומי הראשון בעבודה, ובחודשים הראשונים השכר היה נמוך בצורה משמעותית, עד כמה שאני זוכר החישוב אמור להתבסס על החודשים האחרונים.
תודה רבה
תגובה
השלמת זכויות לפיצויים
פיצויים- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
שעות עבודה
שאלתי - האם זה חוקי שהחתימו אותי על 9 שעות יומיות? קראתי כי ע"פ חוק עבודה ומנוחה 43 שעות שבועיות, שזה 8.36 ביום. האם עליי להתעקש לעבוד רק 43 שעות בשבוע? האם יכולים לפגוע לי בשכר?
תודה.
תשובה
פיצויים בשל מעבר לחו"ל ומה החישוב הנכון
1. האם חובה עליו לשלם לי פיצויים.
2. האם המעביד חייב לשלם לי פיצויים לפי המגיע ע"פ החוק או רק מה שנשאר בקופה.
תשובה
הלנת פיצויים?
תשובה
האם מגיעה לי פדיו הבראה וחופשה שנתיים?
תשובה
חישוב יום חופש במשרה חלקית
עפ"י חוזה יש ברשותי 10 ימי חופש בשנה.
כאשר אני לוקחת יום חופש מחשבים את יום החופש בתלוש השכר כממוצע השעות שאני עובדת ביום בממוצע בשבוע.
מכיוון שאני עובדת בחצי משרה כמובן שהחישוב הוא רק 3.5 שעות ליום בשבוע. וכך לכל יום חופש אני מקבלת תשלום רק לחצי(!) יום.
האם הדבר חוקי??
תודה.
בבקשה תגיבו....
כן
עובד ע"פ שעות זכויות פנסיוניות
כן
התפטרות לאחר חופשת לידה
האם מגיע לי לקבל את הפיצויים?
תשובה
זכאות לדמי הבראה
דמי הבראה- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
פיצויי פיטורין
בחודש מאי שנה שעברה קיבלתי מכתב פיטורין שאומר שאני מפוטרת ושהדיון לגבי העסקתי מחדש יהיה בחודת אוגוסט . בפועל לא פוטרתי ועבדתי כרגיל כל החודשים
ביוני יצאתי לחופשת לידה.
כמה שאלות:
1. האם אני זכאית לפיצויי פיטורין? - ראיתי בחוק שאני צריכה גם להוכיח שאני גרה שם יותר מחצי שנה אז רק אחרי חצי שנה ההיה זכאית?
2.האם " הפיטורין בשנה שעברה היו חוקיים - הייתי בהריון ובנוסף האם זה יפגע בי באיזה שהיא צורה
3. לא קיבלתי דמי הבראה כלל לאורך השנתיים. האם אני זכאית? ( אני עו"ס שמועסקת ע"י עמותה וחצי מהמסקורת שלי מגיע לעמותה ע"י גורם ממשלתי
פיטורים- דיני עבודה
בפועל לא פוטרת והמשכת לעבוד כך שלא בור על מה מדובר אם הותק המשיך כרגיל ז אין כל בעיה ם זה.
את זכאית לדמי הבראה.
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
מה לכתוב לביטול
פני לפורום תעבורה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!
?
או איפה אני יכולה לברר האם הישוב שלי נמצא ברשימה?
וזאת אומרת שרק אחרי חצי שנה אני הקבל את הפיצוים?
עבודה חריגה בהריון
אני באמצעו של החודש הרביעי להריוני ועובדת כמנהלת בחברה מובילה ונותנת שירותים. שעות העבודה שלי משתנות ויכולות להיות בין 8-17, וגם בין 7-20.
בעוד כחודש ישנה פעילות שתמשך כשבוע ימים ברצף שאני אמורה להוביל שתדרוש ממני נסיעה של ארבע שעות ביום ועוד פעילות של כשמונה שעות בפרזנטציה והובלה של לקוחות.
אני מאוד חוששת שהמעמס הזה באמצע חודש חמישי מאוד יקשה עליי ויפגע בי.
האם ישנו חוק שמונע מעמס שכזה או שעות נוספות ונסיעה חריגה על עובדת בהריון?
אני בהריון תקין(טפו טפו טפו) אבל עייפה ותשושה ומאוד לחוצה מהשפעה של ביצוע הפעילות הנ"ל.
אודה לעזרתכם.
מיקי
הריון- דיני עבודה
האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!




